Perhimpunan Agung UMNO 2012 – Hari Ketiga

Share


Sejak awal pagi hingga ke petang, suasana kemeriahan Perhimpunan Agung UMNO Ke-66 hari ini di PWTC agak terasa, di setiap pintu masuk utama tidak pernah sunyi dari derap kasut orang ramai keluar masuk.

Ramai rakyat jelata dari seluruh pelusuk negara termasuk dari negeri jauh seperti Sabah, Kelantan, Kedah, Perlis dan ada juga yang bekerja di Singapura serta Indonesia mengambil cuti beberapa hari semata-mata untuk mengikuti perhimpunan ini dari dekat.

Di hadapan skrin besar utama suasana jauh lebih padat dan sesak berbanding semalam sehinggakan nak ke sana ke mari pun sedikit sukar dan memerlukan sedikit kesabaran.

Rata-rata ruang bahagian ini dimonopoli oleh kaum hawa termasuklah Puteri UMNO, manakala pemerhati lelaki baik yang muda mahupun yang sudah veteran terpaksa berdiri dan ada yang bersila di tepi-tepi sahaja.

Sementara itu di Dewan Tun Dr Ismail yang turut menempat skrin besar juga penuh sesak dengan orang ramai dan pemerhati politik, mana-mana pemerhati yang enggan bersesak-sesak di depan skrin utama lebih selesa mengikuti perbahasan dari dalam dewan ini yang terbuka kepada semua.

Dari ribuan orang ramai ini, penulis berkesempatan bertemu seorang pakcik yang senegeri dengan penulis, masih lagi menjawat jawatan kecil dalam sebuah cawangan PAS dalam Parlimen Kota Bharu, sewaktu bersembang mengakui inilah pertama kalinya memijak kaki di PWTC atas niat untuk mendekati UMNO.

Turut datang bersamanya ialah isteri dan seorang anak lelaki, katanya pertama kali hadir ke perhimpunan UMNO terasa sayu dirinya mengingatkan tohmah dan fitnah yang pernah dilakukannya dulu terutama semasa PRU 11 dan 12.

Di sudut lain kelihatan kelibat seorang rakan penulis yang sama-sama sepengajian di Shah Alam pada akhir 1990-an dulu, nampak bersemangat mengikuti ucapan perasmian Presiden UMNO, Dato’ Seri Najib Tun Razak.

Semat lencana UMNO di poket baju t-shirt berkolarnya menarik perhatian penulis untuk menegur sapa untuk mengetahui bagaimana  seorang yang begitu fanatik pada idealisme Anwar Ibrahim semasa era reformasi kini tiba-tiba dekat pula dengan bekas musuh sendiri.

Rupanya baru hampir setahun rakan penulis nekad berubah arah selepas kira-kira dua tahun sebelumnya membuat sedikit analisis dan kajian terhadap dasar dan arah tuju PKR dan PAS.

Disebalik kesibukan itu semua, di beberapa penjuru kelihatan petugas-petugas Wanita UMNO setia bersama Tabung Gaza, sementara di hadapan Bilik Anggerik pula para petugas yang bertanggungjawab melayan orang ramai yang sudi menderma untuk program “Rice For Life”.

Secara keseluruhannya penulis dan rakan-rakan lain sependapat perhimpunan kali ini agak bersemarak berbanding sebelumnya, barangkali ramai yang sudah tidak sabar untuk masuk ke medan tempur PRU 13.



59 thoughts on “Perhimpunan Agung UMNO 2012 – Hari Ketiga

  • November 29, 2012 at 6:43 pm
    Permalink

    alhamdulillah dan InsyALLAH BN menang dengan penuh bergaya pada PRU13 ni…AMIN

    ALLAH BERSAMA UMNO

    Reply
    • November 29, 2012 at 7:02 pm
      Permalink

      AMINN..AMINN
      DS Najib bersumpah akan menjaga amanah bangsa dan negara.. satu iktikad jelas yg wajib seluruh rakyat jelata taat kepada pemimpin yg berikrar untuk perjuangan agama bangsa dan tanah air.

      Berdosalah mana2 org Islam yg menentang.

      Reply
      • November 29, 2012 at 8:51 pm
        Permalink

        Kami yang walaupun bukan ahli Umno ini juga berikrar akan mempertahankan negara ini daripada menjadi tunggangan kafir laknat…atau diperintah kafir laknat….kami berjanji kepada Datuk Seri…kami sanggup berada di saf hadapan mahupun belakang…jika berlaku perkara yang tidak diingini…ketahuilah Datuk Seri…kami adalah suara2 yang tidak didengari…tapi kami adalah harimau2 yang tidur…dan jangan sekali kali kami dikejutkan dari tidur kami ini…Allahu akhbar…bersama2 kita memerangi musuh agama…musuh negara…

        Reply
      • November 29, 2012 at 10:08 pm
        Permalink

        ” DS Najib bersumpah akan menjaga amanah bangsa dan negara.. ”
        Apasal hang tak tulis Najib bersumpah nak jaga AGAMA jugak? memang dia tak cakap atau hang tak tulis??
        Tapi lepas tu hang tulis pulak.. “berikrar untuk perjuangan agama…”
        Ada apa dalam hati…

        Reply
        • November 29, 2012 at 10:50 pm
          Permalink

          Ikut suka hati hang nak tafsir apa aku tulis Bujuk..kalau aku tulis panjang lebar pun…ada 3 kemungkinan saja..satu hang tak faham…kedua hang pura2 tak faham…ketiga hang faham..tapi seperti biasa hang nak spin…aku malas nak layan hang Bujuk…ada bentuk nya yang aku rasa aku perlu layan…dan ada ketika aku rasa hang faham faham sendirilaa…sorry yer Bujuk…

          Reply
          • November 29, 2012 at 11:05 pm
            Permalink

            Hehe…BUjuk..mata gua sudah rabunlah…hang bukan jawab kat aku rupanya…hang jawab kat PDL…sorry Bujuk noo..pakcik dah tuo…hehe

          • November 29, 2012 at 11:17 pm
            Permalink

            nevermind… tapi respek pakcik, banyak juga benda2 baru saya belajar. Walaupun tak semua saya setuju.. adat manusia la kan.

        • November 30, 2012 at 12:17 pm
          Permalink

          UMNO dah ckup baik menjaga Melayu .. dan setakat ni bile disebut Melayu.. secara automatik tak payah tnye agama ape.. semua dah tau Melayu itu mestilah beragama ISLAM…

          dalam perlembagaan UMNO tu sendiri dah tertulis untuk menjaga agama islam tu sendiri.

          jadi dekat mana tang dakwaan PAS umno tolak islam… aku pun tak paham..

          yang aku tau PAS lebih menuju kepada perpecahan.

          Reply
          • November 30, 2012 at 4:14 pm
            Permalink

            Ust.Nasha yg. korang kata ulamak paling baik/telus tu kata pada Karpal sing… tolak Hudud = Tolak Islam. So bila UMNO tolak hudud… siapakah UMNO?

          • November 30, 2012 at 11:16 pm
            Permalink

            hehe…

          • December 1, 2012 at 12:50 am
            Permalink

            Hehehe…Juk…UMNO itu melayu islam….hehehehe

  • November 29, 2012 at 8:34 pm
    Permalink

    Tiada apa yang baru dalam ucapan Najib dalam PAU pagi tadi..kebanyakannya ayat2 standard yg rakyat dah banyak kali mendengarnya..tiada UMM! dan tiada WAU!..memang benar pekikan pemimpin UMNO dari peringkat cawangan hingga kepusat hanya berkisar didalam dewan..UMNO/BN hanya berani bertempik retorik dari dalam dewan..ajak berdebat terus kecut perut tetapi memuji Obama bijak berdebat dlm Pilihanraya Presiden Amerika..tiada apa yang baru dlm UMNO..UMNO TIDAK KREATIF..Ini menunjukkan acuan UMNO/BN memerintah negara telah GAGAL..perlu diganti dengan acuan PR ..munkin PAU kali ini merupakan PAU yg terakhir dlm sejarah kerana tanpa kuasa dan wang ringgit mesyuarat cawangan pun pemimpin UMNO enggan mengadakannya..bila dengar Najib bertempik perwakilan/pemerhati bersemangat..balik kekawasan pemimpin UMNO Bahagian buat dua perkara..menyemak samada diri mereka tersenarai sebagai calun dalam PRU13..kedua memeriksa samada permohonan balak, kontrak atau tanah telah mendapat kelulusan sebagai persediaan jaminan ekonomi apabila UMNO/BN telah hilang kuasa nanti..semangat berkobar2 diDewan Merdeka hanyut dan suara tempikan Najib hilang dibuai bayu…

    Reply
    • November 29, 2012 at 10:11 pm
      Permalink

      UMNO hari ni dah BERUBAH katanya…rakyat dah kembali pada UMNO, kih..kih..kih. Tapi itulah juga ayat yg. keluar setiap kali PAU kan Alyabu..

      Reply
      • November 30, 2012 at 11:19 pm
        Permalink

        ha’a kan…Najib tak doakan bangsa seagama hancur pun..napa ye?..hehe

        Reply
        • December 1, 2012 at 8:46 am
          Permalink

          Tapi dalam mykmu ni… macam2 doa ada.

          Reply
          • December 1, 2012 at 2:24 pm
            Permalink

            alhamdulillah…mudah2an dimakbulkan Allah..ye bujuk hehe

    • November 30, 2012 at 1:07 am
      Permalink

      nak ganti PR?? , sedangkan PAS berdoa pun terpekik pekik itupun pasal nak hancurkan orang lain , mereka kata dizalimi oleh kerajaan UMNO tapi yang aku tengok pemimpin PAS dan Pakatan semuanya berperut buncit , berkereta mewah dan hidup penuh bermewah , ini bukan kerajaan BN yang zalim tapi kezaliman pemimpin PAS kepada penyokng bodoh mereka . Pemimpin-pemimpin PAS/PKR dan DAP habis menggunakan peruntukan oleh kerajaan persekutuan untuk perut mereka , dinegeri pentadbiran mereka bukan sahaja perut masing-maisng penuh dengan duit kerajaan persekutuan tapi duit negeri disapu dan diagih-agihkan , kelantan adalah antara negeri yang paling banyak jawatan bodoh??? iaitu jawatan makan gaji buta yang diberi kepada kroni-kroni mereka yang hanya membuncitkan perut dan menambah bini dengan hanya bergoyang kaki , mereka terpekik terlolong kata BN zalim yang nyatanya dalam masa yang sama habis duit kat negeri pentadbiran mereka di sapu untuk kereta mewah dan rumah bungalow serta untuk menambah bini-bini mereka , kebuncitan perut PAS/PKR dan DAP yang takkan habis … kawasan mereka tak pernah dijaga dalam pilihanraya masing-masing ingin bertanding sampai lebih 2 kerusi sebab apa?/ tak payah buat kerja , hanya ceramah dan sebar fitnah dan dapat duit dalam setiap tour seramah mereka , rakyat dibakul sampahkan .. terpekik terlolong nik ajis , lim kit sial dan anwar aljuburi adalah hanya untuk perut anak-anak mereka , kuasa yang mereka ada hanya digunakan untuk memastikan anak-anak mereka terus memegang kuasa dengan cara kronism dan nepotism

      Reply
      • November 30, 2012 at 12:36 pm
        Permalink

        ajaran PAS bro… doa hancurkan sesama islam wujud dan dibolehkan asalkan untuk UMNO…

        zalim…. kalau UMNO zalim, dah lame Anwar dipenjarakan selamanya atau dibuang negara… Nik Aziz takkan jadi MB kat kelantan tu…

        Reply
    • November 30, 2012 at 12:34 pm
      Permalink

      kalau nak dibandingkan perubahan yg dibawa oleh UMNO dgn PAS.. jauh beza…

      muktamar PAS?.

      lagi hampeh.. bende same …
      dan diakhiri dengan doa perpecahan dan kemusnahan…

      PAS membawa pada politik kebencian…
      mengkafirkan UMNO yang sedara seislam denganya dah macam bende biasa..ala2 mahu peristiwa amanat haji hadi berulang kembali…

      sembelihan org UMNO haram
      nikah pakai kadi UMNO tak sah
      perkahwinan dengan org UMNO tak sah
      haram bersalam dengan org UMNO

      malah abang tak balik ketika adik meninggal sebab adik UMNO

      itu lah sejarah ajaran politik kebencian PAS… dan mungkin akan berlaku lagi

      ape perubahan PAS dah buat untuk kemajuan rakyat dan akidah rakyat?..

      aku tengok member2 aku yang totok PAS mencerut jugak… bepeluk jgk dgn awek..

      tapi aku tak cakap smua orang PAS x betul… ade yang betul… cume suara mereka disekat oleh kelompok anwarinas yang dah menguasai PAS.

      “tiada apa yang baru dlm UMNO”
      -jadi ape yang baru dalam PAS mahupun PR?

      “Ini menunjukkan acuan UMNO/BN memerintah negara telah GAGAL”
      -ape contoh kegagalan? bukan kah PAS dan PR adalah failure yang sebenar?
      kalau BN gagal, Malaysia takkan maju sampai tahap ni.

      acuan PR?… kah kah.. mana bukti acuan PR tu berkesan?..

      sekarang PR bercakaran… jap2 nak hadi jadi PM, jap2 nak Anwar jadi PM..
      ape status HUDUD? ape perancangan PAS untuk HUDUD?.. Anwar melalui anak sulung dia nak menegakkan pluralisme…

      hancuss…

      Reply
  • November 29, 2012 at 8:40 pm
    Permalink

    Beza dato Seri Najib ngan Anuwgay, DSN bersumpah utk pertahankan maruah agama, bangsa dan negara. Anuwgay pulak bersumpah utk mempertahankan kedaulatan Isreal. Yang anuwgay tak berani sumpah ialah dia tak menyondol bontot saiful.

    Reply
    • November 29, 2012 at 8:58 pm
      Permalink

      Dia tu nasib tak duduk kat Mexico…kalau tak dah lama kena tenggg…

      Reply
    • November 29, 2012 at 10:12 pm
      Permalink

      Tapi kawan korang kata Najib bersumpah jaga Bangsa dan negara je kat atas tu.

      Reply
      • November 29, 2012 at 11:13 pm
        Permalink

        Hehehehe…Puan Bujuk….suruh bang nuar lu tu sumpah nak pertahankan agama bangsa dan negara sat…aku teringin nak dengor…ekekekekeke

        Reply
      • November 30, 2012 at 10:05 am
        Permalink

        Peliwat tu suruh bersumpah tak toron buntut jantan dengan tak main chinadoll pun tak berani. Peliwat tu sesumpah boleh lah.

        Reply
  • November 29, 2012 at 9:45 pm
    Permalink

    Najib beri fakta 70% pengundi tinggal dibandar..Informasi cepat sampai..inilah silapnya penyokong2 UMNO..dengan menggunakan isu seks yang kabur kononnya mereka boleh mendapat sokongan pengundi2..pihak PR tidak melayan langsung isu2 seperti ini..PR mempersoalkan dasar dan polisi UMNO/BN dalam mentadbir negara..ucapan Najib pagi tadi kita analisa sedalam2nya..dengan menggunakan barua2 UMNO seperti Nalakaruppan, Datuk2 T, Umi Hafilda dan yang sewaktu dengannya berulang2 kali memaparkan isu yang sama sudah tentu menjemukan pengundi..benda ni dah menjadi senjata makan tuan..video2 yg ditonjolkan menjelikkan dan sudah tentu tidak dapat mempengaruhi pengundi2..70& pengundi yg tinggal dibandar tidak melayan isu2 lucah yg dibawa penyokong UMNO..kerana mereka berpendapat yang menuduh tentu kaki seks..dan jgn anggap semua pengundi mcm kamu..

    Reply
    • November 29, 2012 at 9:56 pm
      Permalink

      Penyokong Umno akan terus menyokong bersama prinsip kuat yang didukung.Penyokong Umno yakin penuh bahawa Umno SAJA lah yang layak selayak layak layaknya meneraju negara.

      Pihak lain akan hanya memusnahkan apa yang terbina. Ibarat Meng amanahkan serigala menjaga sekadang kambing. Habis kambing sekandang dibahamnya. Lihat Selangor, Tengok Penang, Pandang Kedah.. apa dah jadi. Negeri negeri ini negeri yang sudah nazak.

      Reply
    • November 29, 2012 at 10:15 pm
      Permalink

      Mereka gagal faham isu negara dengan isu peribadi. Dah la tu… fitnah pulak, masuk mahkamah kalah… tapi masih berani terus sebar fitnah.

      Reply
      • November 30, 2012 at 12:00 am
        Permalink

        Tak silap ada blogger Pakatan yang kena saman dengan Rais Yatim. Kes apa tu. Ohh… kes fitnah. Ingatkan selama ni Pakatan ni sempurna bebas dari memfitnah, rupa2nya sama juga, dari pemimpin sampai ke cai.

        Azalina Othman pun khabarnya nak menyaman Mazlan Aliman kerana memfitnah dan nampaknya sudah ada orang2 Pakatan yang meminta Azlina untuk menimbangkan kerana kasihankan Mazlan Aliman yang dikatakan tidak berduit.

        Reply
        • November 30, 2012 at 4:11 pm
          Permalink

          Bloger bukan parti.. lainlah dia istihar sebagai bloger parti tertentu. Bloger biasanya menulis apa dia suka, bukan apa parti suka.

          Reply
          • December 1, 2012 at 12:52 am
            Permalink

            Hehehe…ada ka blogger bukan parti…betul gak bujuk…tapi blogger mewakili parti kan…kan…kan…ekekekekeke

    • November 29, 2012 at 10:20 pm
      Permalink

      Pengundi2 di bandar yang lahir2 saja terus duduk rumah batu…cukup makan, cukup pakai…dapat pula bercuti ke luar negara di hujung tahun…tidak pernah pula merasa hidup susah…sememangnya layak berfikir macam kamu….itu bukan salah kamu pun…kamu tak pernah merasa perit…tidak pernah susah…manusia bila tidak pernah susah…tidak akan dapat menghargai setiap sen yang dia dapat atau setiap nafas…oxygen yang dia sedut…saya jangkakan manusia seperti kamu tidak pernah menadah tangan di waktu pagi sebaik sahaja bangun subuh dan berterima kasih kerana Allah masih memberikan kamu hidup untuk satu hari lagi…itu pandangan saya sahaja…berdasarkan karakter kamu berbicara di sini…maaf jika saya tersalah…bagi generasi tua2 dan veteran seperti kami..yang telah melalui kesusahan dan merasa sedikit kesenangan selepas tempoh kesusahan tersebut…kami lebih faham…dan tidak mahu cucu cicit kami kehilangan kesenangan tersebut dan merasai kesusahan yang kami rasa…tamadun cukup susah untuk dibina…untuk meranap…sekejap sahaja…jika golongan kami sudah tiada lagi…tidak mengapa…Malaysia masih aman…kerana rakyat masih cukup makan…tetapi…apabila semua sudah tidak mencukupi…dan nak makan pun tak ada..pada ketika itu…barulah manusia akan memberontak…pepatah masyhur India pernah mengatakan…untuk melihat budimannya seseorang insan itu…bukanlah ketika mereka ini hidup diulit kesenangan..tetapi ketika mereka susah…kerana ketika itu…keluarlah semua sifat buruk mereka…jadi…jika kamu tidak pernah lalui episod kesusahan…dan hidup terus jadi senang…jangan terlalu takbur…yer benar…Umno tidak kekal…Umno juga akan punah…tiada yang kekal…segala kemungkinan tetap ada…pemimpin datang dan pergi….tetapi berapa ramai yang berjiwa Tok janggut, mat Kilau…dan benar2 patriotik..dan sayang kan bangsa dan keturunan mereka…wallahualam…

      Reply
      • November 29, 2012 at 11:30 pm
        Permalink

        HAR.. betul apa yg. tuan tulis tu.. tapi sebagai hamba Allah kita kena letak ISLAM d tempat tertinggi. Saya faham kesusahan dan keperitan hidup tok nenek kita. Tapi itu bukan penghalang untuk kita perbaiki hidup kita. Apakah dato Onn, TAR dan Tun Razak hidup susah seperti pejuang2 kemerdekaan yg. lain yg. pikul senjata dan bermandi darah. Tak… mereka berjuang pakai kot dan necktie. Sebab tu mereka bermurah hati bagi kerakyatan pada pendatang cina dan india. Tapi hairannya anak-cucu mereka marahkan pulak cina/india ni yg. dah jadi warganegara kita. Siapa yg. nak kita salahkan… terimalah seadanya perbezaan ini.
        Percayalah tuan.. hanya Islam yg. sebenar mampu selamatkan kita dan bukan bangsa kita. Melayu kuat kerana ada Islam… takda melayu yg. berani angkat senjata jika tiada Islam bersamanya.

        Reply
        • November 30, 2012 at 1:19 am
          Permalink

          penipu dan penyebar fitnah seperti bujuk ni harus diperangi , sebagai orang PAS dia adalah ibarat manusia yang memakan bangkai .. penipu dan penyokong murtad , golongan anti Islam seperti DAPigs .. dan memfitnah dalam isu Palestin , adalah sesuatu yang takkan dapat dilupakan

          Reply
          • November 30, 2012 at 2:01 am
            Permalink

            Bujuk gebang letak Islam di tempat yg tertinggi…kihkihkih…puak2 hangpa la ni letak Islam kat kepala Karpal Pusingh jea..sergahan terbaru mursidul PR Mr Karpal berkenaan isu salon membuat mursamdol PAS kecut teloq…letak islam di tempat tinggi apa lobang bujuk oiii….

          • November 30, 2012 at 2:47 am
            Permalink

            isu salon meletakkan PAS hanyalah lembu DAPigs , undang-undang yang Pas kata kononnya sebagai “Islam” .. boleh dimansuhkan sesuka hati , hari ini ia adalah haram maka esoknya ia adalah halal atas arahan DAPigs hahaha lawak sungguh pelacur agama ini !!!

          • November 30, 2012 at 9:00 am
            Permalink

            Asalkan tak menyalahi Islam… apa masalah?
            Takkan hang nak haramkan orang kafir makan babi dan minum arak?

          • November 30, 2012 at 10:11 am
            Permalink

            Persoalan di sini bukan soal nak haramkan non Muslim makan babi dan minum arak tapi macammana dah lebih 20 tahun perintah baru nak cakap “terlepas pandang”. Kuat betul aura Karpal yang tak pakai serban dari orang PAS dikatakan berserban kerana mengikut sunah.

          • November 30, 2012 at 2:51 pm
            Permalink

            baru hari ini tak salah?? sebab puak DAPigs dah marah , selama ni apa pelacur agama PAS buat?? doakan kemusnahan sesama Islam , Syurga hanya untuk PAS , Sapa yang tak sonokng PAS adalah murtad .. tapi undag-undang sebegini yang dilaungkan oleh pelacur agama PAS sebagai ‘Islamik’ .. tiba-tiba boleh jadi ‘halal’ , jika sebelum ini ‘haram’ .. inilah jadinya kepada PAS apabila berpuluh tahun melacurkan agama Islam dan mempermainkan hukum Allah /

    • November 30, 2012 at 1:26 am
      Permalink

      isu seks adalah seks yang dilakukan oleh pemimpin PR , anwar berzina , bermain bontot dan melanggan pelacur .. ramai juga pemimpin PAS yang terlibat dengan maksiat , ditangkap basah dan berzina .. jika video pemimpin Pakatan dikatakan lucah jelik maka pelaku seks didalam video tersbeut yang mana pemimpin Pakatan sendiri seharusnya yang dihina dan dijelikkan , berperangai lucah .. jangan ingat rakyat bodoh !! dimana jam omega terus menjadi tanda tanya , perut yang menjadi soalan telah menunjukkan betapa bangangnya pengikut Pakatan ini seolah rakyat Malaysia ini bodoh dan tak berpelajaran ..

      sehinggakan ada pemimpin Pakatan yang tergamak mengatakan video tak boleh dijadikan sebagai bukti , inilah kebodohan pemimpin PAS/PKR dan DAPigs , mereka ingat rakyat masih duduk dalam hutan dan tiada internet .. apa agaknya jika anak-anak perempuan pemimpin pakatan ini dirogol dan dirakam tapi kerana ayah mereka mengatakan ianya bukan bukti maka perogol-perogol akan dibebaskan !!!

      Reply
  • November 29, 2012 at 11:29 pm
    Permalink

    ABU = ALLAH BERKATI UMNO

    Reply
  • November 30, 2012 at 12:27 am
    Permalink

    Saya menghormati pandangan Pak Cik HAR kerana berjaya memberi pandangan yang bernas, sekurang2nya dapat menjadi ikutan pengikut2 mykmu yang rata2 cuba mempengaruhi rakyat dengan bahan2 lucah seolah2 rakyat menggemari pendekatan sedemikian..Setelah terasa malu dengan kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah pimpinan Lim Guan Eng yg mula2 sekali memberi bantuan RM100 kepada warga emas barulah Najib terkial2 memperkenalkan BRIM..sebelum itu warga emas diabaikan begitu saja terutama yg hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang..mereka2 ini adalah penyokong tetap UMNO/PERIKATAN/BN..demi kesenangan dan kemewahan pemimpin2 UMNO yg mereka sanjungi mereka sanggup hidup melarat dalam papa kedana..Begitu juga pejuang2 melayu melawan penjajah Inggeris mereka diburu terpaksa melarikan diri kedalam hutan belantara setelah Sultan sendiri belot kepada
    pahlawannya dan berpalingtadah kepada penjajah setelah mereka merasakan kesultanan mereka tergugat..surat perintah tangkap telah ditandatangani oleh sultan sendiri..UMNO dikatakan memperjuangkan melayu tetapi rakyat Kelantan 97% melayu dinafikan hak tanpa lebuhraya, tanpa air bersih, tanpa hak royalti minyak hanya kerana pendirian berbeza..semasa PAS memerintah Trengganu 1999-2004 royalti minyak dimansuhkan tetapi setelah UMNO/BN berkuasa semula royalti minyak dikembalikan..seolah2 negara Malaysia ini bapak mereka punya..

    Reply
    • November 30, 2012 at 1:16 am
      Permalink

      Bahan lucah?? iaiitu memaparkan gambar pemimpin Pakaran ketika berzina dan melanggan pelacur dan bercerita mengenai pemimpin PAS yang melakukan zina dan merogol jika itu lucah , lucah laa pemimpin PR …

      Duit RM100 adalah hasil judi yang mana ia digunakan oleh parti racist DAPigs sebagai menunjuk mereka mengambil tahu mengenai golongan tua .. tapi kenapa hanya rm100 untuk setahun sekali??? bantuan terhadap orang-orang tua oleh badan kebajikan lebih banyak daripada itu , malah model ini laa yang diciplak oleh parti racist DAPigs .. dan mereka diabaikan selepas pemimpin DAP memberi bantuan yang hanya setahun sekali itu , itupun bukan setiap tahun.

      Kelantan dinafikan hak lebuhraya?? , kenapa tidak ditanya kepada husam ?? dimana duit derma lebuhraya tersebut? adakah sudah habis masuk perut pemimpin PAS yang begitu gila merompak rakyat mereka sendiri , seperti dilakukan mereka terhadap kohilal dan juga tabung memali yang mana balu Ibrahim Libya dan balu-balu lain digelar sebagai jalang kerana menuntut hak mereka yang telah pun drompak oleh pemimpin PAS , tentunya Ibrahim Libya mati katak atas fitnah yang dilakukan oleh PAS dan melihat PAS yang berpeluk dan bercium dengan golongan anti islam dan anti Melayu seperti DAPigs , PAS hari ini telah menyokong murtad , memeluk dan mencium NGO pro murtad ..

      Ibrahim Libya tentunya akan berasa hina melihatkan pemimpin PAS begitu hidup mewah atas duit rompakan segala tabung dan juga duit daripada kerajaan persekutuan yang bernilai ratus juta ringgit dalam membantu rakyat kelantan tapi duit tersebut digunakan untuk kepentingan mereka . .seolah setiap duit kelantan dan juga duit yang diberi kerajaan persekutuan adalah duit mak bapak PAS

      Reply
    • November 30, 2012 at 10:17 am
      Permalink

      Tanpa air bersih tu kau tanya Pok Nik bro. Pok Nik telah menzalimi rakyat Kelantan. Orang lelaki kalau tak menggemari bahan lucah something wrong la, tapi dengan iman kukuh insyaallah nafsu itu dapat dibendung. Yang menjadi masalahnya pemimpin agung PR juga yang berzina dengan bini orang dan melanggan chinadoll.

      Hipokrit dengan kopiah dan serban tapi nafsu membara tak dapat ditahan2. Banyak sangat test ubat kuat kot.

      Reply
  • November 30, 2012 at 8:09 am
    Permalink

    Nak negara ni hancur boleh laa bagi PAS ganti UMNO sebab:-

    1. Dulu tidak pernah dengar sikapir dekati tempat ibadat orang islam tetapi sejak PR memerintah bukan sahaja kaum kapir boleh masuki ruang solat orang islam tetapi pak imam PAS sendiri kena takzirah oleh sikapir didakam tempat solat.

    2. Dulu tak pernah dengar atau lihat barua DAP mempermainkan ayat alquran tetapi sekarang ni si kapir mempermainkan ayat suci alquran dipentas ceramah malah disahut dengan laungan takbir oleh si Lobai PAS yang bangang.

    3. Dulu si lobai PAS menjadi jaguh membuat bantahan dan samseng jalanan didalam pabila menyuarakan pendapat tetapi sekarang cuma menjadi barua, pacacai, kuli batak dan budak upahan DAP dan Nuar brahi..sehinggakan kes berkenaan dengan akidah pun mereka tak berani nak bersuara disebabkan takutkan kepada abang besar.

    4. Dulu heboh dengan hudud dan negara berteraskan islam tetapi sekarang ni..dah menjadi negara berkebajikan..hudud hanya berbunyi menjelang pilihanraya..yang kesiannya sipenyokong terus menerus ditipu.

    5. Dulu Pak Lobai PAS jaguh dalam mengherdik DAP sebagai kapir laknat tetapi sekarang ni, nak bersuara pun kena pandang kiri dan kanan takut kepala diketuk oleh karpal singh dan kit siang anak branak.

    6. Dulu suara wanita merupakan aurat tetapi sekarang ni muslimah PAS dan boleh bersama dipentas ceramah malah dipentas ceramah pun dah dimulai dengan dendangan dengan lagu.

    7. Dulu berani dan tegas didalm sesuatu isu tetapi sekarang ni sering berubah satelah di tegur oleh abang besar si benggali.

    Abuyaa..Bujuk..kalau nak berangan tu toleh dulu kearah diri sendiri..layak ke PR memerintah..jangan jadi cam mat jenin kang jatuh sendiri.

    Reply
    • November 30, 2012 at 8:56 am
      Permalink

      Apa yg. aku tak faham ialah.. apakah masalah hang bila ada orang kafir masuk masjid(dosa ke?), apa maslah hang bila orang kafir dah mula belajar Quran? Hari ni bila CSL hina Nabi dan HUDUD bukankah PAS yg. tegakkan.. sedangkan UMNO menyokong penghinaan tersebut. Nak laksanakan hudud perlu berkuasa dulu.. sebab tu PAS berusaha ke PUTRAJAYA. Suara wanita selamanya adalah aurat, tapi bukan d semua tempat. Jangan jadi JAHIL sangat. PAS bukan parti diktator.. Islam mengajar sentiasa tegas dengan Kafir dan tolak ansur sesama Islam. Tapi bukan semua perkara.. Islam tak halang kafir minum arak contohnya walaupun Orang Islam haram minum arak.

      Reply
      • November 30, 2012 at 12:18 pm
        Permalink

        Bujuk oi, kesian kat hang. si kapiaq tu bukan belajak quran pun. Dia salahguna quran utk. tujuan politik. CSL tak pernah hina nabi cuma dia tolak HUDUD PAS.Hang paham ka dak bengong oi. Hudud PAS tak akan berlaku adil-ada yang kena ada yang melepas. Kesian Bujuk, otak dia kena liwat dgn. pemimpin PR.

        Reply
        • November 30, 2012 at 4:09 pm
          Permalink

          Ulama MUDA UMNO, UFB sendiri kata hudud k’tan dan t’ganu tetap hudud Allah kerana ia d rujuk dari quran dan Hadis.

          Reply
          • December 1, 2012 at 12:53 am
            Permalink

            Jika hudud dibuat pindaan sesuka hati tu dinamakan hudud ALLAH ker bujuk….ingat…hudud kene 100%…bukan 0.0001%….hang paham kan Puan bujuk…ekekekeke

          • December 1, 2012 at 8:43 am
            Permalink

            Baik hang tanya orang yg. berautoriti macam UFB dalam UMNO. Ni Ulamak UMNO.. kalau yg. ni pun hang tak caya… sukati la.

      • November 30, 2012 at 3:04 pm
        Permalink

        woii penyokong pelacur agama PAS !!

        Bila masa DAPigs nak belajar Al Quran?? hahaha lawak

        Hudud PAS membolehkan suami sodom isteri mereka dan banyak kesalahan yang sampai hari ini tak pernah dibetulkan oleh pemimpin-pemimpin PAS yang semuanya sibuk menambah bini kemboja mereka .. hudud PAS adalah hudud yang digunakan sebagai alat dan PAS menggunakan hudud untuk melacurkan agama Islam demi kuasa dan duit serta kemewahan duniawi .

        Kebodohan si pelacur agama bujuk dan PAS menyerlah

        Reply
  • November 30, 2012 at 8:27 am
    Permalink

    Alyabu says:
    Saya menghormati pandangan Pak Cik HAR kerana berjaya memberi pandangan yang bernas, sekurang2nya dapat menjadi ikutan pengikut2 mykmu yang rata2 cuba mempengaruhi rakyat dengan bahan2 lucah seolah2 rakyat menggemari pendekatan sedemikian..Setelah terasa malu dengan kerajaan DAP Pulau Pinang dibawah pimpinan Lim Guan Eng yg mula2 sekali memberi bantuan RM100 kepada warga emas barulah Najib terkial2 memperkenalkan BRIM..sebelum itu warga emas diabaikan begitu saja terutama yg hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang..mereka2 ini adalah penyokong tetap UMNO/PERIKATAN/BN..demi kesenangan dan kemewahan pemimpin2 UMNO yg mereka sanjungi mereka sanggup hidup melarat dalam papa kedana..Begitu juga pejuang2 melayu melawan penjajah Inggeris mereka diburu terpaksa melarikan diri kedalam hutan belantara setelah Sultan sendiri belot kepada
    pahlawannya dan berpalingtadah kepada penjajah setelah mereka merasakan kesultanan mereka tergugat..surat perintah tangkap telah ditandatangani oleh sultan sendiri..UMNO dikatakan memperjuangkan melayu tetapi rakyat Kelantan 97% melayu dinafikan hak tanpa lebuhraya, tanpa air bersih, tanpa hak royalti minyak hanya kerana pendirian berbeza..semasa PAS memerintah Trengganu 1999-2004 royalti minyak dimansuhkan tetapi setelah UMNO/BN berkuasa semula royalti minyak dikembalikan..seolah2 negara Malaysia ini bapak mereka punya..

    12:27 AM on November 30, 2012

    1. Sape nak pengaruhi dengan bahan lucah..woii alyabu..ko pegi selak haramkah..iklan apa yang banyak kat dalam tu..tu kat dataran ilmu dikota baru tempat ceramah mingguan nike ajis terdapat gerai menjual alatan dan ubat sex..nike ajis nak kasi upah kepa pengunjungke..

    2. Bodoh nya ko dalam soal wang bantuan.. kalau ko bodoh sangat janga lah tunjuk kat orang dah berpuluh tahun kerajaan BN bagi duit bantuan kepada bukan sahaja warga emas tetapi kepada keluarga yang tak berkemampuan melalui Jabatan kebajikan masyarakat, kalau pelajar miskin saperti anak ko pulak ada skim makanan percuma.

    3. Kepala hotak ko Kelantan dinafikan hak..ko semak la dekat kementerian kewangan berapa jumlah sumbangan tahunan yang kerajaan pusat bagi kat kelantan. RM600 juta dibagi untuk menjernihkan air minuman tetapi kemana duit tu hilang..

    Sudah la Alyabu..ko sama saperti bujuk, mm, moon jugak..cuba nak menafikan apa juga kebenaran sebab terlalu taksub dan jumud terhadap pemimpin ko..pemikiran telah diperbodohkan sampaikan tak dapat nak berfikir dan membezakan mana yang betul ataupun salah..pernah ke ko bertanya berkenaan dengan:-

    1. Mana hilang nya duit derma mamali, duit koperasi khohilal berapa jumlah kutipan dalam ceramah PAS dan kemana disalurkan duit tersebut.

    2. Jujur kah perjuangan pemimpin ko pabila jawatan yang disandang sebagai amanah dan sukarela dapat elaun bulanan.

    3. Mana pergi nya duit sumbangan untuk sesuatu projek yang diwar-warkan, stadium, jambatan cuma kutip duit je tapi tak muncul pun…berapa kutipannya.

    4. Apa dah jadi dengan ladang rakyat dikelantan, kaum peribumi dihalau dan dinafikan hak tetapi kaum pendatang pula yang dibela disini.

    5. Islam apa yang dibawa oleh PAS sebab perlaksanaan yang berlainan dan berbeza disetiap negeri contoh Kedah dan kelantan…sebab semuntal yang dipakai oleh nike ajis dan azizan berlainan besarnya ke..

    Reply
  • November 30, 2012 at 9:23 am
    Permalink

    rakyat kelantan di nafikan hak? kalau di nafikan hak, dah lama dah SPA tapis rakyat kelantan dan bagi orang johor aje kerja dalam sektor kerajaan. tolong je jangan cuba racun rakyat kelantan dengan fitnah fitnah busuk ni

    Reply
  • November 30, 2012 at 10:36 am
    Permalink

    Kah kah kah..PAS bukan diktator tapi bila ahli persoalkan perjuangan PAS dan menyekat kemungkaran mengenai islam dipecat terus tanpa dibagi pertuduhan apa ke hee..puan bujuk oii..orang nampak laa apa yang pak lobai ko buat cuma sekarang ni layak jadi barua, pacacai, kuli batak dan banjingan upahan jee..harap perwatakan dan cara pemaiakan je berlandaskan islam tapi hati busuk lebih busuk daripada najis kinzirr

    Reply
  • November 30, 2012 at 10:58 am
    Permalink

    Aku hairan UMNO ni dikata oleh lobai PAS bukan islam tetapi:-

    Permasalahan umat Islam diluar negara sering dirujuk kepada pemerintah Malaysia dan bukan nya kepada parti ahli syurga PAS.

    Contoh ..selama ini yang paling champion menjadi kuli batak dan askar upahan buat demo tengah panas lepas Jumaat adalah khawarij PAS..pomg pang..pomg pang..sana laknat sini laknat….bakar bendera..bakar poster..Tapi hasilnya.. Mat Sabu ..sanggup turun ke Damsyik beri sokongan kepada kerajaan syiah membunuh Ahli Sunnah Waljamaah..

    Dimata khawarij PAS..parti suci merekalah hero umat Islam sedunia.. tapi agak menghairankan..kenapa dan mengapa umat Islam diluar sana jika punyai masaalah pasti akan cari pemimpin Umno ..Daripada bab bantuan senjata,kewangan,perubatan dan makanan ,membina masjid..surau..wakaf quran hinggalah kepada pakaian..malah jika berlaku konflik atau pun permasaalahan melibatkan wilayah ..pemimpin Umno juga dijadikan rujukan dan juga tempat memohon bantuan..contohnya di Selatan Filipina dan selatan Thailand.

    Para pemimpin dunia islam serta ulamak islam mengangkat Malaysia sebagai penaung serta negara islam contoh tapi kenapa tak dirujuk kepada islam diKelantan dibawah nike ajis eks..

    Tapi ….ada jugak yang boleh dibanggakan oleh pak lobai PAS sebab mereka ni menjadi jaguh dalam membuat fitnah, menjatuhkan maruah orang dan menjadi pak sanggup dan barua kepada cina DAP dan si peliwat Nuar brahi sahaja..PAS juga menjadi payung dan penyokong kepada puak radikal islam didunia serta puak syiah.

    Reply
  • November 30, 2012 at 11:54 am
    Permalink

    Tebaca tentang komen seorang ustazah yang baru masok islam kerana baru join PAS yg mengatakan majlis anjuran Umno majlis maksiat dan hanya dikunjung oleh ramai kaki maksiat.

    Syukurlah kalau Abby Abadi benar2 membenci maksiat sekarang semenjak masok Islam (join Pas). Maksiat memang kita kena jauhkan tak kira apa payung kita. Tapi ikrar sedemikian biarlah ikrar tulus bukan kerana tujuan mengutuk. Islam tidak galak mengutuk sebagaimana puak mereka amalkan.

    Kita juga ada dengar Abby ngaku tak pernah mengundi. Ada jugak kita dengar semenjak masok Pas atau masok Islam sebagaimana yang didakwanya Abby , Abby baru saja bersunat, kerana selama ini Abby tak pernah bersunat rupanya. Keaadaan itu yang buat suami dia tinggalkan dia utk kahwin lain. Yang tentunya sempurna keadaan barangnya, bersunat dan ber trim rapi.

    Desparado betul orang yang benama Abby ini, ngundi tak pernah tak apa, tapi bersunat pun tak pernah , itu yang lebih kacau.

    Reply
  • November 30, 2012 at 12:08 pm
    Permalink

    Kesian kepada bekas artis ni ..hajat dihati untuk berdamping dengan islam dengan menganggota PAS tetapi inikah ajaran yang diberikan kepada beliau..ajaran membuat fitnah, menjatuhkan maruah orang..islam inikah yang diajar kepada betina yang terlalu bodoh dan terdesak ni…ataupun Lobai PAS telah dipergunakan oleh artis ini dengan menjadikan pentas ceramah PAS sebagai sumber mencari rezeki beliau.

    Reply
  • November 30, 2012 at 12:45 pm
    Permalink

    Untuk meyakinkan rakyat pihak PR dianggap sebagai parti pembangkang..Negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor dikelasifikasikan sebagai negeri2 di tadbir pembangkang..maknanya perkataan PEMBANGKANG tidak kena mengena dengan mereka…Rakyat tahu bahawa:

    1.UMNO/BN adalah PEMBANGKANG macam monyet diDUN Selangor..

    2.UMNO/BN juga adalah Pembangkang macam kera di DUN Pulau Pinang..

    3.UMNO/BN merupakan Pembangkang macam beruk di DUN Kedah..dan

    4.UMNO/BN Pembangkang macam Ungka di DUN Kelantan..

    Jadi UMNO/BN jangan senang2 nak tolak perkataan pembangkang..lagi pun tiada satu parti pun bernama Parti Pembangkang yg bertanding kerana semua parti ada nama sendiri.. Umpama ayam terlepas tangan bahu tahi..

    Reply
    • November 30, 2012 at 3:55 pm
      Permalink

      Errrr…Puan Alyabu….monyet…kera….dan beruk semuanya bersidang kat bawah pokok…ekekekekeke

      Reply
      • November 30, 2012 at 11:22 pm
        Permalink

        menteri FASOLA…hehe..bawah pokok je

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *