Dosa PAS: Khatib Doa Hancur UMNO Di Batang Kali Cetus Pepecahan Ummah

Share


Masih lagi terngiang-ngiang di gegendang telinga suara-suara sumbang sekelompok umat yang mengaku Islam sedang mendoakan kehancuran sekumpulan lagi jemaah Islam hanya kerana mereka berbeda fahaman politik.

Meskipun dikritik oleh pelbagai pihak, termasuk Majlis Fatwa Kebangsaan dan Mufti-Mufti di seluruh negara, kumpulan yang bergelar PAS itu tetap mempertahankan isi kandungan doa mereka itu melalui fatwa Mursyidul Am mereka yang bernama Nik Aziz Nik Mat.

Sehingga kini, pengguna laman-laman sosial seperti Facebook, Twitter dan Instagram yang beragama Islam semakin nyaring bersuara menempelak tindakan PAS yang tidak bertamadun itu.

Namun seperti biasa, juak-juak pejuang siber PAS tetap juga “menghalalkan” tindakan mazmumah tersebut meskipun berdepan dengan firman Allah SWT dan hadis Rasulullah SAW yang jelas bertentangan dengan tindakan PAS pada Muktamar parti itu yang ke-58 baru-baru ini.

Saya tidak pasti apa mahu PAS melalui doa tersebut. Namun apa yang saya pasti ialah tindakan PAS itu telah mengundang kesan buruk yang amat sangat kepada rakyat negara ini, khususnya di kalangan umat Islam.

Pada Jumaat lalu misalnya majoriti jemaah di sebuah masjid di Batang Kali telah menurunkan tangan dari menadah doa ketika khatib masjid itu menutup khutbah dengan doa meminta kehancuran UMNO dan BN selepas mendoakan kesejahteraan DYMM Sultan Selangor.

Malah ada yang marah dan tersinggung dengan kebiadapan khatib di masjid itu, ada di kalangan jemaah yang keluar dari masjid dan kemudiaannya membuat laporan polis bersama jemaah lain selepas kejadian tersebut.

Yang menyedihkan, apabila salah seorang anak qariah tersebut bertanya kepada khatib itu tentang rasional dia berdoa sedemikian, khatib itu menengking dan melemparkan caci maki kepadanya, serta cuba mencari sesuatu untuk memukul anak qariah tersebut.

Nah! Inilah salah satu kesan buruk hasil dari tindakan tidak bertanggungjawab kumpulan PAS yang berakhlak “syaitan” dan berlaku seolah-olah mereka sajalah yang beragama Islam di negara ini dan memurtadkan saudara seagama yang lain hanya kerana tidak menyokong pergerakan politik mereka.

Sikap mereka bagaikan pengganas komunis di negara kita dulu yang akan menembak sesiapa saja yang tidak menyokong perjuangan mereka. Sinonim sungguh PAS dan Komunis!

Antara hikmah tuntutan solat Jumaat adalah untuk menyatukan umat Islam di suatu qariah seminggu sekali dan merapatkan ukhuwwah di antara mereka setelah terpisah dengan urusan masing-masing di sepanjang minggu.

Namun hanya kerana doa jijik dan jelek itu, umat Islam  yang menjadi anak qariah di Masjid Al Falah, Hulu Yam Bharu, terpaksa makan hati, kecewa, marah, dicaci maki dan diambang pepecahan apabila timbul insiden tidak bertanggungjawab seperti itu.

Bila orang menyatakan supaya tidak membawa fahaman politik ke dalam masjid, mereka “bijak” memberi alasan bahawa “politik itu sebahagian dari Islam”.

Padahal, politik yang menjadi sebahagian dari Islam itu bersifat menyatu padukan di antara sesama Islam dan bertegas serta berlaku adil kepada golongan bukan Islam yang tinggal di dalam sebuah negara Islam.

Malangnya, politik PAS sangat bertentangan dengan semangat Islam apabila parti itu menganjurkan pepecahan, sakit hati, dendam dengki dan pergaduhan di kalangan umat Islam di negara ini.

Saya amat malu melihat perkara ini berlaku di kalangan umat Islam di mana ia memberikan imej buruk kepada Islam di mana golongan bukan Islam akan mencebik melihat percakaran sesama kita begini.

Persoalannya, apakah PAS sedar tentang kesilapan dan kesalahannya? Kononnya mereka sedia untuk ditegur sekiranya mereka bersalah. Namun bila ditegur begini, ramai pula pak-pak lebai itu yang marah-marah dan nak baling kita dengan batu! Patut ke?



69 thoughts on “Dosa PAS: Khatib Doa Hancur UMNO Di Batang Kali Cetus Pepecahan Ummah

  • November 25, 2012 at 1:58 pm
    Permalink

    Pas parti yg dilakhnat oleh allah…

    Reply
    • November 26, 2012 at 7:51 am
      Permalink

      Apabila UMNO musnah, yg akan kuat ialah MCA/MIC/DAP…maka PAS jugak akan turut lingkup dikerjakan mereka. Suatu doa yg begitu bodoh!

      Reply
      • November 29, 2012 at 6:31 am
        Permalink

        ady boroi nak ulang fatwa dia kot boleh selamat dalm pru13 nanti. politik pas politik sara perut sendiri.

        Reply
  • November 25, 2012 at 2:08 pm
    Permalink

    SESUAILAH DENGAN IKUTAN MEREKA IAITU KHAWARIJ DAN SYIAH… SEBENARNYA DALAM ISLAM, PIHAK YANG PALING AWAL MENGKAFIRKAN PARA SAHABAT IALAH PUAK KHAWARIJ DAN SYIAH, SEWAKTU BERMULANYA FITNAH DLM NEGARA ISLAM.
    KINI PAS MENJADI PENGIKUT TEGAR PUAK-2 SESAT TU.

    Reply
  • November 25, 2012 at 2:54 pm
    Permalink

    UMNO bukan selalu menfitnah PAS dalam media mereka TV3/Utusan RTM setiap hari 24/7, macam tu tak pe ke??

    Salahkah kita cerita pasal ketidaksanggupan umno untuk melaksanakan Syariat Islam di Malaysia?
    salahkah kita cerita pasal rasuah umno menzalimi hak rakyat yg naif?

    Reply
    • November 25, 2012 at 4:14 pm
      Permalink

      syariat islam yg mcm mana ..bagi la detail totok pas macam kau ni memang bebal …pi mampuih la mm

      Reply
      • November 25, 2012 at 4:48 pm
        Permalink

        Perlambagaan Berasaskan Lord Reid
        Ada undang2 Islam?
        Rasuah?

        Ko tak pahamkah maksud Syariat Islam?

        Reply
        • November 25, 2012 at 5:22 pm
          Permalink

          habis PAS ikut undang2 apa plak?..syariat islam ka?…mana hudud?..kenapa Hadi tak sentuh pun hudud dalam Muktamar PAS baru ni?.

          Sapa lagi lu mahu kencing?.

          Reply
          • November 25, 2012 at 7:13 pm
            Permalink

            PAS tak ikut undang-undang apa pun…cuma ajaran karut marut yang bekas cikgu kemas tu bawa balik dari India.

            Tu la di bolehkan berdoa terlalak terlolong macam siamang….macam nak ada persamaan doa PAS dangan doa Hindu Bali.

        • November 25, 2012 at 7:47 pm
          Permalink

          muktamar pas baru2 ni bukan sahaja tak menyentuh dah psl hudud dan negara islam, sesuai janji yg diorang buat dgn pemimpin2 lain dlm pakatan rakyat, malah menumpukan usaha utk menumpaskan umno dlm pilihanraya, 1 contoh perundangan negara yg dikatakan kafir oleh pas!

          Reply
          • November 26, 2012 at 10:45 pm
            Permalink

            muktamar apandenya tu dah macam pati ajaran sesat je..leh doakan kemusnahan org sebangsa seagama..kan ke tu akal org sesat..binatang pun tau sayang kaum dia..maknanya org pas lebih teruk dari binatang..opp minatang..

        • November 25, 2012 at 10:25 pm
          Permalink

          Hang ni memang bebai macam keldai hang tak baca ka Perlembagaan Persekutuan artikel 3 ? Ato hang selama ni tak tau ada nya teks Perlembagaan tersebut….jadi selama ni hang jadi pak turut macam buung kakatua bila pakm lebai PAS kata yang hitam tu putih hang pun hangguk iya kan nya….

          Hang tau ka apa itu Syariah Islam bedadaq kan alQuran…. jangan sebut hudud versi PAS tu…tolong bagi tau kat sini.

          Bodo…bodo bebai lagi macam keldai yang tak dak akai…!!!

          Reply
          • November 26, 2012 at 1:48 am
            Permalink

            betui tu ….totok pas macam’m’ lagi bebal dari keldai, Kalau keldai tu buleh lagi buat meriahkan zoo tapi keldai mm ni …baguih tukar jadi babi saja

        • November 26, 2012 at 10:38 pm
          Permalink

          ko tak belaja agama tak payah lah nak soal org pasal syariat islam..ko boleh bual pasal isle ngan niki najis je..sebab dia tu guru setan ko..

          Reply
    • November 25, 2012 at 7:18 pm
      Permalink

      Hmmm…alahai mooo hang tok sah cakap la pasal syariat Islam…benda basic pun hangpa tak boleh nak ikut…macam kebersihan, kebersihan tu adalah separuh daripada iman…hang pi tengok markas PAS…menjijikkan luar dalam.

      Aku tak tau pulak UMNO menzalimi rakyaat…sebab saban PRU, rakyaat tetep memilih UMNO/BN untuk memerintah negara….

      Agak-agak aku lah moooo…rakyaat malaysia suka di zalimi…hehe

      moooo…moooo…dah macam cicak dah aku tengok perangai hang.

      Reply
      • November 27, 2012 at 5:14 pm
        Permalink

        Syariat Islam pada Moo hanyalah bab 0.0001% tu sahaja. Bab lain macam fardhu ain, fardhu kifayah hancus. Sunah nabi pun ambik tang serban, jubah dan kahwin 4. Kesian penganut2 PR ni, jahil serba serbi.

        Reply
    • November 26, 2012 at 10:29 pm
      Permalink

      ko tak belajar agama tak payahla nak cerita pasal syariah..guru ko niki najis tu belaja kat pondok mana ntah..agaknya dia lepak pondok yang mat gian buat stim..sebab tu makin tua makin gila guru ko tu..jadi pengikutnya macam ko pun makin jadi gila…nak ingatkan ko ni..kalau ko ada anak annti tak yah ko namakan nik ajis..nanti tua jadi gila..kirim salam kat nik ajis tua kutuk tu..suruh tobat sebelum mampuih..lagi lama dia idup lagi banyak nyesatkan org..lupa plak aku..setan mana mati ..ntah2 nik ajis tu setan kot..seba tu dah tua bangka tak mampos2…

      Reply
  • November 25, 2012 at 4:53 pm
    Permalink

    Top Up…

    Baik hang pi PA UMNO kat PWTC tu… Najib kata umno nak berubah???

    Ubah apa??? Semua muka rasuah yg sama dulu kini selamaya jer..

    Reply
    • November 25, 2012 at 5:24 pm
      Permalink

      UMNO nak berubah..PAS bila lagi nak berubah, takkan asik nak menipu, munafik, menyesatkan ummat, membuat fitnah je seumur hidupnya.

      Reply
      • November 25, 2012 at 9:15 pm
        Permalink

        Tu hang tak kira lagi…makan duit anak yatim, rasuah, menipu, berkhalwat, berzina…tapi pakai kopiah !!

        Buat malu manusia !!

        Reply
      • November 26, 2012 at 5:43 pm
        Permalink

        Cerita mak Lampir yang kaya raya hanya dlm 4 tahun jadi MP tu apa cer mm? hang tak rasa nak ulas ke?

        Reply
    • November 25, 2012 at 10:40 pm
      Permalink

      Najib nak berubah jadi PEMBANGKANG selepas PRU13.

      Reply
      • November 26, 2012 at 12:10 am
        Permalink

        Bujuk…bangun ! bangun ! hang mengigau ni..

        Reply
      • November 26, 2012 at 12:43 am
        Permalink

        Aku rasa Nik Aziz nak merasa jadi pembangkang semula la bujuk selepas PRU13 ni.

        Reply
      • November 26, 2012 at 1:58 pm
        Permalink

        kesian bujuk ni…siang malam beronani utk ke putrajaya…dah 12 PRU puak2 ni beronani…lama sgt tu, tak baik utk kesihatan….

        Reply
    • November 26, 2012 at 1:56 am
      Permalink

      hang tok sah risau , tiap kali PA aku akan pi . hang takut sangat ka UMNO nak berubah , dah banyak UMNO berubah tapi memang ada yang tak mau berubah . Hang tu yg tak berubah …dok jaja hudud sedangkan dah presiden pas kata jangan bincang hudud dlm muktamar hang pa , tapi hang kat sini dok lagu tu juga …woi macam la muka ahli PAS muka baik sangat

      Reply
  • November 25, 2012 at 5:06 pm
    Permalink

    haha ini cuma perkara kecil jika dibandingkan laporan berita berbentuk fitnah di media arus perdana!

    Reply
    • November 25, 2012 at 10:06 pm
      Permalink

      Menipu,makan harta anak yatim,rasuah,zina ngan bini orang bukan kesaklahan besaq ka Gunawan ? Pasai apa ALLAH perentah kan penzina di sebat 100 kali,mencuri termasuk rasuah,pecah amanah mesti dim potong tangan.

      Tu semua hang kata kesalahan kecik ka…? Bukan syariah islami ka tu…..

      Reply
      • November 26, 2012 at 1:59 am
        Permalink

        sebab hukum hudud hanya perlu dilaksanakan oleh UMNO saja sebab tu bagi depa isu murtad , zina tak penting . mcm kes saifuh bahri, nik aziz suruh diamkan saja .

        Reply
  • November 25, 2012 at 7:18 pm
    Permalink

    pas ternyata membawa ajaran songsang yg jelas memecahbelahkan umat islam.inilah kerja sebenar syaitan.

    Reply
  • November 25, 2012 at 7:55 pm
    Permalink

    MEMANG bodo dan nampak jijik bila kita tengok KONON ustat mendoakan kehancuran UMAT ISLAM yang lain. Mereka kata UMNO itu zalim tapi apa bukti yang UMNO ITU ZALIM?. YANG AKU PELIKNYA ialah kenapa dia tak himpunkan BERPULUH RIBU ahli PASu untuk berdoa JAHANAM DAN HANCURKAN YAHUDI? mereka lagi tergamak nak doakan rakan dan sedara mereka yang MENGUCAP DENGAN KALIMAH SYAHADAH YANG SAMA MEREKA UCAPKAN!
    NYATA kat sini penyokong mereka tu dah tak ada anugerah yang ALLAH berikan pada orang UMNO iaitu OTAK BIJAK!

    Reply
    • November 26, 2012 at 2:01 am
      Permalink

      mana buleh puak pas jahanamkan yahudi ..nanti fulus tak masyuk ..susah . harap duit derma dah banyak dikebas bob lokman and the geng

      Reply
  • November 25, 2012 at 10:43 pm
    Permalink

    D masjid aku ada juga doa jatuhkan pemimpin yg. Zalim. Takda salahnya… tapi mungkin UMNO Btg.Kali ni sensitif sangat kut, sebab pemimpin mereka zalim jadi mereka rasakan doa tersebut d tujukan pada pemimpin mereka.

    Reply
    • November 26, 2012 at 12:12 am
      Permalink

      Masjid hang ?? hehe…

      Reply
      • November 26, 2012 at 2:03 am
        Permalink

        ish…ish…ish…tak sangka pulak aku yg selama ni bujuk dizalimi

        Reply
      • November 26, 2012 at 5:46 pm
        Permalink

        dia dok target nak kebas bini orang, tutuh china doll, tapi masih tak kesampaian, tulah yang dia marah sgt kata kjaan zalim sebab dok halang dia…

        Reply
    • November 26, 2012 at 12:42 am
      Permalink

      Habis bujuk..awat Adik Nik Aziz minta jangan panjangkan spekulasi doa dia tu?..mesti ada sebab takut makan diri kot..

      Reply
    • November 26, 2012 at 10:02 am
      Permalink

      Sampai hati masjid hang mendoakan Nik Aziz yang telah menzalimi rakyat Kelantan. Biarlah dia sorang je berdoa macam tu, kita yang duduk luar Kelantan ni janganlah ikut perangai tok guru sesat tu. Kita yang ada sifat terpuji ni maafkanlah dia.

      Reply
    • November 26, 2012 at 10:58 am
      Permalink

      Sinar hari ni… Dr.MAZA dan Ust.Zaharudin kata tak salah doakan kehancuran/ kejatuhan orang/pertubuhan yg. menzalimi kita. Semalam UFB juga kata yg. sama walaupun tajuknya menunukkan tak boleh doakan kejatuhan pemimpin.. tapi d selitkan ayat quran yg. benarkan doa kejatuhan/kehancuran jika dizalimi. Orang UMNO memang tak boleh doa camni pada UMNO sebab mereka sentiasa d tatang oleh pemimpin UMNO. Tak caya tanya pakcik-makcik d kampong, walaupun hasil noreh getah dan kelapa sawit lebih rm4000 tapi masih dapat BR1M.

      Reply
      • November 26, 2012 at 12:42 pm
        Permalink

        Kami pun tak pernah doakan kehancuran/kejatuhan pemimpin PAS di Kelantan yang memang soheh telah menzalimi rakyat Kelantan apabila gagal menyediakan bekalan air bersih kepada rakyatnya serta kerajaan Selangor yang menzalimi ibu2 tunggal. Saya rasa orang UMNO Kelantan dan Selangor pun tak buat doa sebegitu. Bukan jatuh hukum wajib untuk berdoa menjatuhkan orang/pemimpin/pertubuhan. Kami mendoakan kemenangan kami sahaja.

        Orang yang menipu pendapatan untuk mendapat BR1M ni tak kira parti Bujuk. Masing2 akan gelap mata tengok duit. Tapi aku tak pernah tuntut BR1M walaupun aku sokong UMNO/BN, sebab mak ayah aku dah ajar masa kecil2 dulu supaya bersyukur dengan apa yang kita ada dan jangan sekali2 makan duit haram.

        Reply
        • November 26, 2012 at 2:32 pm
          Permalink

          Sebabnya korang YAKIN PR perintah dengan ADIL dan SAKSAMA, tidak ZALIM macam UMNO.

          Reply
          • November 26, 2012 at 3:16 pm
            Permalink

            Bukan yakin dengan PR yang adil dan saksama tapi orang UMNO/BN ni ada sikap terpuji. Kami tak mendoakan bala buat orang lain, sebaliknya kami mendoakan rahmat buat rakyat Malaysia. Kita bukan duduk kat Gaza dizalimi macam tu. Kita duduk Malaysia yang aman damai dan takde peluru atau bom meletup depan rumah.

            Orang PR kena banyak2 muhasabah diri, belajar bersyukur dengan rahmat yang Allah bagi. Bandingkan “kezaliman” dengan rahmat yang korang dapat. Tapi kalau korang nak mendoakan kejatuhan atau pecah perut pada pemimpin korang yang zalim dengan rakyat negeri sendiri, apa lagi yang kami boleh katakan. Itu memang perangai buruk orang2 PR.

          • November 28, 2012 at 3:07 am
            Permalink

            Kat dalam mykmu ni macam2 korang kata pada PAS dan pemimpinnya. Kita diajar bahawa setiap kata2 tu doa. Jadi apa bezanya kata2 korang kat sini dengan doa ahli PAS d stadium???
            Bezanya ahli PAS sebelum doa mereka solat… tapi korang aku tak tau.

        • November 26, 2012 at 5:50 pm
          Permalink

          anakbochek, bujuk ni sakit otak, tak payah dok layan… kalau hang kata dunia ni bulat, dia akan kata empat segi… gila ape.

          Reply
      • November 26, 2012 at 12:45 pm
        Permalink

        Tolong senaraikan kezaliman yang UMNO/BN telah lakukan pada ko. Bolehlah kita kaji dan sama2 membuat satu resolusi di mykmu nanti.
        Pada fahaman aku kazaliman yang UMNO/BN lakukan telah menyebabkan perkara berikut:
        1. Nik Aziz dapat merasmikan jambatan bersama pemimpin BN – patut Nik Aziz rasmi sorang2
        2. Orang2 Kelantan boleh bekerja di negeri2 lain yang dikuasai BN untuk mencari rezeki – patut tak payah keluar Kelantan
        3. Pemimpin2 PAS sekarang boleh dah pakai kereta2 mewah – patut orang2 “UMNO” je pakai
        4. Masjid2 dan surau2 yang dibina oleh kerajaan UMNO boleh digunakan untuk menghentam UMNO balik
        5. Ramai pemimpin PAS yang di “tembak” mati – yang pasti pemimpin UMNO yang selalu di”tembak” membabi buta dengan fitnah
        6. Orang2 PAS berebut2 amik borang BRIM dan duduk dibarisan hadapan – patut untuk orang UMNO je

        mmmmmmmm…… banyak lagilah tat tersenarai atau pun orang2 malas berusaha ni merasakan mereka juga sepatutnya dapat memandu kereta2 mewah.

        Wallahualam.

        Reply
        • November 26, 2012 at 6:27 pm
          Permalink

          Kerajaan Zalim sebab tak suap nasi dalam mulut depa…tak siapkan goreng pisang dan kopi o di markas PAS…hehe

          Reply
        • November 28, 2012 at 3:10 am
          Permalink

          kenapa sebelum PAS perintah t’ganu, dapat royalti.. tapi bila PAS perintah takda royalti? begitu juga K’tan tak dapat royalti tapi Pahang dapat pulak. Aku bagi 1 dulu…

          Reply
      • November 26, 2012 at 12:46 pm
        Permalink

        Elok hang baca 50 kali komen Dr Maza dlm sinar tu bujuk…kalau 50 kali hang baca hang tak faham apa yg Dr Maza nak sampaikan tu…elok hang pi sekolah pemahaman semula la bujuk..

        Reply
        • November 26, 2012 at 2:35 pm
          Permalink

          tajuk dia pun dah jelas, boleh doakan kejatuhan jika d zalimi. Apa susah2 nak baca sampai 50 x.

          Reply
          • November 27, 2012 at 12:43 am
            Permalink

            UMNO KO,KO UMNO, UMNO KO, KO UMNO….hahahahahaha

            Doa apa tu bujuk ? tu la bujuk berapa kali dah aku pesan kat hang jangan dok ikut sangat ajaran karut marut si tua tu bawa balik dari India.

          • November 27, 2012 at 1:13 pm
            Permalink

            Bujuk dia bukan level ‘pengikut’.. pengikut ni boleh dibawa ajar dan nasehat.. tp dia ni level PENJILAT, dan puak Laknatullah PAS itu sudah sebati dlm darah dagingnya.. bukan soal Islam.

          • November 28, 2012 at 3:02 am
            Permalink

            Tu doa politik….
            Doa penggerun…

      • November 26, 2012 at 4:48 pm
        Permalink

        oii barua….skang ni soalan aku simple aje….ape yg buat ko terasa “dizalimi” sgt?…..tak payah 10 lah…hang kasik 1 je dah cukup…meh aku smash blek lu nyer hujah pastu…i’m waiting!!!

        Reply
        • November 27, 2012 at 1:14 pm
          Permalink

          itulah MUNAFIK bila berbicara..xkan lepas dr berbohong dan menggambarkan fitnah yg dahsyat.. merekalah (bujuk dn PR) yg menzalimi diri mereka dgn agama..

          Reply
        • November 27, 2012 at 5:19 pm
          Permalink

          Meh aku tolong jawab sikit bagi pihak Bujuk.
          1. Zalim sebab benarkan Lynas beroperasi.
          2. Zalim sebab kerajaan gunakan duit rakyat untuk bagi BR1M.
          3. Zalim kerana tidak buat 0.0001% tu.
          4. Zalim kerana tidak membenarkan Melayu Islam murtad.

          Yang lain2 sila tambah mengikut citarasa sendiri.

          Reply
    • November 26, 2012 at 2:01 pm
      Permalink

      D masjid ke di kuil tempat hang???….hang ni bkn boleh pakai bujuk…dlm sari hapak Ambiga pun hang berdoa utk jatuhkan UMNO…

      Reply
    • November 27, 2012 at 11:14 pm
      Permalink

      Aku cuma terfikir …katalah ada seorang wanita yang baik ditakdirkan berkahwin dengan lelaki yang tidak secocok…pendek kata lelaki itu zalim…tidak memberikan hak…bila bergaduh naik tangan dan kaki….tak bagi nafkah dan macam2 lagi lah….kalau kita dengar memang bodoh gila perempuan tu nak tahan orang macam ni…tapi disebabkan kemuliaan hati wanita ini…dia bersabar…dan mendoakan yang baik2 untuk suaminya walau dia menderita…kerana memikirkan anak2 nya….dan berharap suaminya akan berubah…ada seorang wanita lain…kes yang sama….lepas 10 tahun tak tahan…hari2 doa yang buruk2 untuk suaminya (sebab dah bengang konon kononnya….)…siap doa suami eksiden ker apa…contoh laa….mana hang rasa lebih elok…perempuan yang pertama kah atau yang kedua…..memang nampak macam perempuan pertama itu bodoh…tapi jika bersabar…alangkah mulia kedudukannya …..itu hanya cerita sahaja….hakikatnya…berapa ramai manusia akhir zaman ni yang betul2 berhati mulia dan berjiwa emas….wallahua’lam….

      Reply
      • November 28, 2012 at 2:59 am
        Permalink

        Hidup suami/isteri kalau dah tak sefahaman, dah berlaku kezaliman.. Allah Izinkan bercerai. Malah ada peruntukan Isteri berhak minta cerai(fasak) jika berlaku ketidakadilan. Malah jika suami tak berfungsi pun boleh tuntut cerai. Memang baik untuk do’a kan kebaikan dan minta suami berubah. Tapi tak salah doakan kemusnahan jika d zalimi. Maksud aku kalau suami tu tak puasa, tak zakat, malas baca quran tapi masih bagi nafkah dan tak pukul/tendang… wajar Isteri doakan kebaikan pada dia. Tapi kalau dah zalim, tak bagi nafkah.. naik kaki/tangan bukan tindakan yg. mulia jika masih nak bersabar.

        Reply
  • November 26, 2012 at 9:39 am
    Permalink

    Perpecahan Melayu dan umat Islam di Malaysia telah lama berlaku. Kemuncaknya ialah Amanat Hadi Awang yang telah memberi kesan buruk yang amat besar. Akhirnya Amanat (fitnah) Hadi Awang telah dikembalikan kepada Hadi Awang dan PAS apabila didalam era Hadi Awang sebagai Presiden PAS, Perjuangan Menegakan Negara Islam hancur kerana terlalu taksub terhadap kafir harbi DAP. Hadi sendiri dalam muktamar PAS ke58 secara ‘terbuka’ mengakui bahawa dia hanya ingin menjadi khadam. Khadam rakyat kononnya. tetapi secara tersirat Hadi hanya mahu menjadi KHADAM DAP. Wallahualam.

    Reply
  • November 26, 2012 at 1:19 pm
    Permalink

    Bujuk, MM dan sekapal dengannya.
    Bayangkan wahai kaum PAS dam melayu PR sekelian. kalau lah doa bodoh adik nik aziz tu dimakbulkan Allah SWT (diminta tidak lah) dan PAS ditakdirkan menang kerusi parlimen sekali ganda dari sekarang (23) iaitu 46 atau lebih sikit dari 66 yang ditandingi; agak-agaklah PAS boleh atau tidak laksanakan Islam ke hudud ke. Jumlah kerusi semuanya sebanyak 222.
    Sebenarnya kalau keadaan ini berlaku, juak2 PAS dan melayu PKR hanya menang sorak je. Pikirlah wahai bangsa ku sekelian. Ketika Baru padan dengan muka kita semua kerana barang yang lepas tidak payanh ditangisi lagi kerana telah menjadi hak orang lain
    Sekarang ni pun Pas nak letak perjuangan Islam dan hudud dalam Bku Jinggay pun tak mampu.
    Buku Jinggay tu kan ke teras perjuangan PR yang telah dipersetujui bersama. kalau nak ubah atau tambah kena dapat persetujuan semua parti komponen.
    Untuk menambahkan kebodohan orang melayu dlam Pas, Pas pula dengan senang hati telah menandatangani perjanjian dengan PKR dan DAP bahawasanya Pas tidak akan membangkitkan penubuhan negara Islam dan pelaksanaan Hudud sekiranya pakatan Pembangkang menang PR 13 nanti.

    Reply
    • November 26, 2012 at 2:29 pm
      Permalink

      InsyaAllah boleh… janji kita Iklas nak perjuangkan Islam. Jika Allah tolong kita siapakah yg. mampu menentang?
      Hari ni dari kaji siasat, bukan Islam telah sekali ganda setuju hudud berbanding 1 tahun yg. lalu.. iaitu 24% berbanding 12%. Apakah mustahil jika peratus tersebut bertambah jadi 48%? ditambah dengan bilangan orang Islam sedia ada tidak mustahil ianya dapat d capai.

      Reply
      • November 26, 2012 at 3:21 pm
        Permalink

        Sapa yang buat kajiselidik tu Bujuk. Berapa besar dia punya sampling population? Adakah sampling tu dekat negeri Pakatan sahaja atau merangkumi seluruh Malaysia.

        Minta maaflah Bujuk, kami tak yakin dengan peratusan yang dibuat. 0.0001% pun macam nak tanggal serban lebai2 PAS berfikir inikan pulak peratusan kajiselidik, mau koma Mahfuz nak menghafal untuk ceramah nanti.

        Reply
        • November 26, 2012 at 6:25 pm
          Permalink

          Kaji selidaik harakah laaa..sapa lagi ?

          Reply
          • November 27, 2012 at 1:18 pm
            Permalink

            kaji selidik setan2 bisu dlm PAS ke?

            Pelik sungguh ajaran mereka.. Nabi tarbiah dakwah Arab Jahiliyyah kenal Islam berpuluh tahun dulu kemudian baru kenalkan dgn syariat hukum.. puak laknat ni terbalik.. bab HUDUD pulak yg mereka utamakan dulu.. caca marba jadinya agama!

        • November 28, 2012 at 2:51 am
          Permalink

          UM… bukan utusan m’sia.

          Reply
      • November 26, 2012 at 5:01 pm
        Permalink

        yer ker bujuk 12…24…48…peratus tambah suka hudud …atau hang generate sendiri dlm komputer hang . Hang nak capai apa bujuk dengan statistik tu …buat hudud ? . Kalau benar dan memang benar dari tahun lepas (2011) yg bukan islam hanya 12 % yg suka hudud maknanya 12% darap dengan populasi bukan islam( Bukan melayu) ambik angka cincai 42% akan jadi akan jadi kira2 5.76% bukan islam suka hudud dari tahun 2011 dan dalam tempoh setahun bujuk kata naik sekali ganda ke 24% bukan islam suka hudud jadi tahun 2012 akan jadi 10.08% dari populasi bukan islam suka hudud dan peratusan jadi 48% sebab dicampur dengan orang melayu . Jadi separuh dari 48% adalah dari melayu akan jadi 24% didarab dengan 58% kiranya peratus melayu suka hudud jadi 13.92% . Jumlah kesumua org islam yg suka hudud …kalau ikut perangkaan bujuk pada tahun 2012 ialah 24% dari jumlah populasi rakyat malaysia …lebih kurang 6.72 juta orang dari 28 juta .
        So yang hang dok terpekik terlalak macam siamang sakit perut kata ..selama lebih 50 tahun UMNO tak laksana hudud APA KEJADAHNYA!!!kalau statistik hang pun haru biru …tu pun kata mulai dari tahun 2011.

        Eh hang faham ka statistik tu apa bujuk …ka main sedap hang tulih saja
        Chish…bodoh punya bujuk aku pun biul nak buat calculation dengan data bujuk …wooi…pi bagi jubur hang kat nuar la

        Reply
        • November 28, 2012 at 2:49 am
          Permalink

          Hang ngarut apa ni…
          Aku nak cerita dari statistik tersebut jelas menunjukkan bukan Islam hari ni dah mula celik Islam selepas PAS bergabung dengan DAP dan PKR. Sedangkan sebelum ini orang kafir semunya tolak PAS dan Islam sebab propaganda UMNO.
          Jadi bukan mustahil jika PAS/PR perintah M’sia, hudud dapat d laksanakan dengan baik dan dapat persetujuan bukan Islam. Contoh kata seperti isu PBT K.Bharu yg. halang saloon unisex. Semua rakyat k’tan semua kaum setuju… cuma karpal sing yg. duduk d PP je yg. tak setuju. Tapi kalau tanya pada K.Sing dia suka tak rambut anak perempuan dan bini dia d gunting LKS atau LGE, aku yakin dia pun tak suka jugak. Undang2 ni untuk kebaikan semua… terutama wanita2 kita, supaya selamat aurat dia bila p gunting rambut.

          Reply
      • November 26, 2012 at 5:58 pm
        Permalink

        Pas seperti yang diketahui dok hina sesama islam, keji mengeji, fitnah, doa bala, keluar fatwa sesat, hina Nabi, hina Allah dsb.. dan yang significant ialah doa mereka sejak anwar kena buang, tak pernah nampak diperkenankan…. lagi nak harapkan Allah bantu? kalau ayah pin allah tak bantu, maka apa kurangnya pas? tolong jangan perasan lah bujuk… akhlak dan amalan agama puak pas sangat jauh dari amalan para hamba yang mendapat pertolongan Allah.

        Reply
  • November 26, 2012 at 11:24 pm
    Permalink

    Fikir fikirkanlah..puak puak pas ni lah orang yang terawal tempah kete baru bila kerajaan umum gaji naik..diorang keje ngan kerajaan
    gak..lepas tu bising harga barang naik la..kete baru boleh lak pakai..ironik betul la diorang ni..

    mcm2 lagile..kalau dah tau mcm tu tak yah le tukar kete baru..pakai je kete lama..ironik kan?

    puak ini lah bila gaji naik je dah siap tempah
    kete baru dah..skang dah ‘nyedan’ pakai kete baru (loghat perak)..fikir

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *