Apa Lagi Yang PAS Boleh Putar Untuk Selamatkan Nurul Izzah?

Share


Rasa mual dan loya tekak saya apabila membaca tuduhan puak-puak PAS di laman-laman web mereka yang menuduh bahawa akhbar Utusan Malaysia dan media arus perdana yang lain sengaja memutar belitkan kenyataan Nurul Izzah.

Bukan sekadar transkrip penuh yang diterjemahkan, malah rakaman video tulen yang menayangkan Nurul Izzah menyokong orang Melayu untuk murtad juga sudah disiarkan oleh media-media tersebut.

Namun, dek kerana PAS tahu bahawa ahli-ahli bawahannya kurang fasih berbahasa Inggeris, malas berfikir dan mudah terpengaruh dengan dakyah mereka, mereka sengaja membuat tuduhan tidak berasas itu terhadap akhbar tersebut.

Kononnya, Utusan memutar belit fakta dan kenyataan? Siapa yang terbelit sebenarnya?

Pada saya, setelah meneliti dan beberapa kali menonton video tersebut, jelas sangat menunjukkan Nurul Izzah terlanjur kata di hadapan para peserta forum yang kebanyakkannya penyokong LGBT dan kebebasan hak asasi manusia berasaskan pandangan orientalis.

Mungkin kerana mahu mendapatkan sokongan dan tepukan gemuruh dari golongan yang hadir di forum tersebut Nurul Izzah begitu teruja sehingga sanggup memberikan harapan untuk memperjuangkan kehendak LGBT serta gerakan memurtadkan umat Islam di negara ini.

Malangnya, Nurul Izzah mungkin pula terlupa bahawa dia bakal berhadapan dengan jutaan umat Islam di negara ini di mana mereka ternyata tidak sependapat dengannya yang begitu menyokong LGBT serta gerakan menggadaikan aqidah umat Islam di Malaysia.

Pepatah orang Melayu berkata, “terlajak perahu boleh diundur, terlajak perkataan buruk padahnya”.

Dengan pembuktian yang menunjukkan secara jelas Nurul Izzah mengucapkan kata-kata yang melukakan ramai umat Islam di negara ini, apakah dia masih lagi mampu berdolak-dalih untuk mempertahankan dirinya?

Mana lagi dia nak lari?

Bagaimana lagi dia nak pusing?

Satu dunia boleh menonton betapa Nurul Izzah dan Pakatan Haram sanggup menggadaikan aqidah san masa depan umat Islam di negara ini.

Satu dunia juga boleh menonton prinsip Nurul Izzah dan Pakatan Haram yang jelas menyokong hak LGBT untuk diamalkan di negara Islam ini.

Jadi, bagaimana lagi PAS mahu memutar belit dan menyelamatkan “anak papa” itu dari terus dikecam oleh umat Islam di Malaysia?

Jika dia menyatakan bahawa Utusan sengaja memutar belit kenyataan Nurul Izzah, bagaimana pula dengan laporan media pro-pembangkang Malaysiakini dan Malaysia Today yang menyiarkan berita yang senada?

Apatah lagi Utusan antaranya turut memetik sumber dari Malaysiakini yang terlebih dahulu menyiarkan berita yang menjadi kontroversi itu.

Pada saya, PAS sendiri telah menjatuhkan maruahnya apabila cuba mempertahankan Nurul Izzah dalam isu sokongannya terhadap membenarkan Melayu untuk keluar dari Islam dan memberikan hak kepada golongan LGBT di negara ini.

Saya yakin, jika pemimpin UMNO atau BN yang berada di tempat Nurul Izzah dan mengucapkan kenyataan kontroversi itu, sudah tentu PAS akan menyerang habis-habisan serta menuduh kerajaan BN sebagai “toghut”, “sesat” dan sebagainya.

Namun oleh kerana orang yang berkata itu adalah Nurul Izzah, maka PAS sedaya upaya terpaksa mempertahankan anak Anwar Ibrahim itu walaupun terpaksa berdepan dengan jutaan umat Islam yang marah dengan kenyataan biadap tersebut.

Pada saya, biar apa pun usaha PAS untuk mempertahankan Nurul Izzah, “nasi telah jadi bubur”. Satu duina sudah tahu dan terbukti tiada putar belit dalam kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Malah jika PAS berdegil, saya yakin ramai yang akan mencebik dan menuduh PAS sebagai pihak yang sebenarnya cuba memutar belitkan isu dan tidak berkata benar demi meraih sokongan politik.

Persoalan seterusnya, apakah PAS fikir mereka bermaruah dengan tindakan mempertahankan Nurul Izzah itu? Entahlah. Tepuk dada tanyalah lubuk hati anda yang paling dalam…



26 thoughts on “Apa Lagi Yang PAS Boleh Putar Untuk Selamatkan Nurul Izzah?

  • November 12, 2012 at 5:14 pm
    Permalink

    Dalam megejar kedudukan politik…PAS dah jadi parti picisan yang tak bermaruah…yang di kejar tak dapat yang di kendung berciciran.

    Rakyat beragama Islam dah bersedia menghantar PAS ke dalam loji kumbahan…tempat yang sesuai untuk mereka.

    Its time for general election…bring it on !!

    Reply
    • November 13, 2012 at 9:40 pm
      Permalink

      Bagus gak PAS buat perangai bangang depa tu bro…

      Lagi goyang ketaksuban ahli biasa depa dan tambah meluat org atas pagar ni…

      UMNO kena pandai bawak isu ni… jgn overkilled sudah lah… bagi sedap2 rasa…hehhehe

      Reply
  • November 12, 2012 at 6:02 pm
    Permalink

    Ye inilah masanya untuk PRU. YAB PM apabila dikatakan sengaja “melengahkan” tarikh PRU sememangnya tahu bila masa sesuai untuk mengadakanya. Beliau tahu kenapa PRU tidak diadakan 6 bulan lepas, kenapa tidak 3 bulan lepas.

    Sebagai orang nombor satu negara pastinya beliau tidak bubarkan parlimen hari ini kerana baru terfikir semalam untuk bubar parlimen hari ini. Beliau bukanlah manusia keramat atau wali Allah. Beliau pun tidak pernah mendakwa beliau begitu, jauh sekali untuk menyuruh orang lain membaca teks yang beliau karang dgn mengatakan beliau anugerah Allah ke, beliau seorang wali keramat ke.

    Yang pastinya beliau diberi kelebihan sebagai individu bijaksana yang dikeliling ramai individu bijaksana yang membantu dari masa kesemasa membuahkan idea dengan program yang berbagai untuk makmorkan rakyat, majukan negara.

    Bunyi tulisan aku ini sekali baca macam penulis upahan BN. Yang paling pasti aku memang kenal betul DS Najib Tun Abdul Razak PM Malaysia. Ini memang tak boleh dinafikan. Beliau anak Tun Abdul PM ke2 negara selepas Tunku Abdul Rahman. Tun Razak meninggal dunia di London kerana luekemia. Sementara Tunku masih hidup semasa Tun Razak mengambil alih sebagai president parti.

    Ye memang aku tahu itu semua dan kenal benar PM kita ini.

    Dia tak kenal pun aku siapa. Tapi itu kurang penting, kerana kita memang rakyat Malaysia kan.

    Reply
  • November 12, 2012 at 6:16 pm
    Permalink

    Budak Nurul itu sepatutnya jadi guru sekolah mengajar murid tingkat 5, bukannya berpolitik.

    Malangnya kerana bapak dia seorang peliwat, dari muda sampai ketua tak tahu bila masa sesuai untuk berhenti meliwat, maka dia dipaksa bangkit untuk tegak benang basah bapaknya walau dia tahu ini misi mustahil. Terpaksa dia pikul walau sedar dia memang dipaksa macam emaknya. Cuma adik lelakinya saja yang waras dan enggan buat kerja membazir begini iaini berpolitik.

    Hatinya hancur luluh lihat bapaknya mata lebam kena belasah walau pun luluh hatinya memang sudah lama berlaku sebelum dari peristiwa mata lebam lagi.

    Bapaknya dipenjara 4 tahun 3 bulan. bertambah remok redam jiwanya walau jiwa yang sama pernah kecewa tatkala terserempak bapaknya sedang menyula buntut drebar emaknya melalui pintu yang tidak berkunci.

    Itulah sedikit kisah mengenai budak Nurul budak suruhan bapanya ini. Perit sungguh perjalanan hidupnya. Nak ditukar bapak malangnya bapak tak boleh ditukar baru. Kalau tak suka laki boleh tukar laki, tapi bapak macam mana nak tukar.

    Reply
  • November 12, 2012 at 7:38 pm
    Permalink

    Sebenaq nya PAS terpaksa sokong kenyataan pemimpin sekutu nya walo pun salah fakta. Iya la PAS dah banyak termakan budi dari Anwaq keghana menerima sebahagian dana yang di sumbang kan oleh Soros & puak puak neokon. Kalo PAS enggan sokong depa dah tentu tark balik dana tu mengelupoq la PAS untuk menghadapi PRU13 ni.Sebab tu PAS la ni se akan akan jadi balaci murahan PKR & DAP maklum la nak kan sokongan belas ehsan PKR/DAP & dapat kan kuasa politik bole meghembat kekayaan duniawi.

    Dasaq pemimpin hipokrit haprak PAS hampeh nih…!!!

    Reply
  • November 12, 2012 at 9:15 pm
    Permalink

    Kita marahkan PAS bukan kerana PAS itu PAs. Bukan kerana PAS itu dimiliki Nik Ajis, Hadi. Bukan kerana PAS itu dianggotai Khalid Samad dan Mat Sabu.

    Kita meluat PAS kerana PAS digerakkan sekumpulan manusia hipokrit yang bercakap dengan nada hipokrasi siang dan malam.

    Reply
  • November 12, 2012 at 9:53 pm
    Permalink

    PAS ni dalam delima. Dalam keadaan serba-salah. Bak kata pepatah, “Telan mati mak, luah mati bapak.” sedangkan PAS sayangkan kedua-duanya. PAS sebenarnya tahu Nurul Izzah telah membuat kesalahan dengan membuat kenyataan bertentangan kehendak Islam. PAS tahu merelakan murtad adalah dosa yang amat besar disisi Allah swt. Ia menjurus kearah kafir laknatullah. PAS tahu itu semua, tapi kerana oleh nafsu yang membuak lagi rakus, kerana hajat yang melambong tinggi demi duniawi PAS sanggup menodai kesucian Islam itu sendiri dengan meng”iya”kan apa yang dikatakan oleh Nurul Izzah. Hendak ditegur budak berhingus itu takut pulak hilang kedudukannya dalam PR, takut pulak disergah Karpal Singh, LGE atau LKS. PAS dah banyak terhutang budi kepada mereka ni termasoklah atok tua penjubur, peliwat dan kaki pelacor dan juga jadi balaci Yahudi Gorge Soros semata-mata nak mendapatkan duit haram Yahudi untok kempen pilihanraya mereka. Dengan menyokong Nurul Izzah kita tahu siapa PAS sebenarnya.

    PAS MELACUR KESUCIAN ISLAM.
    PAS BUKAN MEMPERJUANGKAN ISLAM.
    PAS MEMBOHONGI RAKYAT DENGAN BERLINDONG DISEBALAIK NAMA ISLAM. dan
    PAS HIPOKRIT.

    Reply
    • November 14, 2012 at 9:58 am
      Permalink

      memang jelas yg pas tau benda tu salah. cuma terpaksa defend psl tau benda ni boleh menjadi punca kemarahan umat islam tetapi klu pas bangkang ally, nanti nampak perselisihan.

      psl tu pas hanya berani mempertahankan “hak nurul izzah utk defend dirinya” tapi tidak sekali2 menyetujui apa yg nurul izzah cakap iaitu “melayu perlu ada kebebasan beragama mcm bukan melayu.”

      Reply
  • November 12, 2012 at 10:04 pm
    Permalink

    PAS putar camna pun,tuhan tau PAS penipu,penipu,penipu.mudah mudahan yg menipu ni akan kalah,kalah,kalah.AMINNNNN YA ALLAH

    Reply
  • November 12, 2012 at 10:16 pm
    Permalink

    Serban depa pun, depa dah tak reti nak putar lagi..inikan pulak nak putar utk selamatkan anak betina Aljuburi tu…putar2 serban kat kepala jadi Turban benggali jea…PAS dah sampai ke jalan mati…good byeeee….PASPISPUSSY..

    Reply
  • November 13, 2012 at 12:06 am
    Permalink

    bila dah kena arah pertahankan nurul oleh anwar, kenala pas jalankan tugas

    Reply
  • November 13, 2012 at 2:33 am
    Permalink

    Orang tua-tua selalu berpesan, Kerana pulut santan binasa kerana mulut badan binasa.

    Reply
  • November 13, 2012 at 10:54 am
    Permalink

    Ketika Tun Dr Mahathir memetik peribahasa inggeris yang bermaksud ‘ Lebih baik berkawan dengan syaitan yang kita kenali daripada malaikat yang tidak dikenali’, maka bertempeklah pemimpin dan Ulamak PAS meminta TDM bertaubat. Harus dingat peribahasa tersebut tidak terdapat dalam Al-Quran.

    Ketika Nik Aziz membuat kenyataan ‘Bolih Berkawan dengan syaitan’, tidak ada suara dalam PAS yang kedengaran ‘menegur’ Nik Aziz apalagi meminta Nik Aziz bertaubat.

    Isu terbaru apabila Nurul Izzah memetik mukadimah Ayat 256 Surah Al-Baqarah, ‘tiada paksaan dalam agama (Islam)’, sedangkan maksud keseluruhan ayat tersebut disembunyikan ,Sekali lagi Ulamak PAS menjadi bisu sebisu-bisunya. Nik Aziz sendiri seolah-olah ‘sakit’ tekak sehingga tidak boleh berkata-kata. Haji Hadi pula mmengatakan soal kecil, Harun Din mungkin diserang sakit jantung sehingga ‘nasihatkan’ supaya jangan bercakap langsung. Hanya Nasaruddin Mat Isa satu-satunya ahli majlis syura yang berani menyatakan kebenaran.

    Cuba bayangkan, dalam soal Aqidah pun pemimpin2 PAS tidak berani bersuara, apalagi soal2 yang lebih kecil lagi. Wallahualam.

    Reply
  • November 14, 2012 at 12:18 pm
    Permalink

    Kenyataannya…
    Nurul Izzah telah menjelaskan maksud sebenar kenyataan beliau iaitu ‘tiada paksaan dalam beragama, tapi umat Islam tidak boleh murtad’, bertepatan dengan apa yg. sidang OIC nyatakan ‘kebebasan beragama tidak termasuk ISLAM.
    TGNA juga telah jelaskan maksud beliau isu berkawan dengan syaitan. Iaitu sebagai sinis UMNO yg. nak berkawan dengan PAS.
    TunM juga jelaskan siapa yg. beliau maksudkan SYAITAN tersebut iaitu UMNO/BN. Dlm. isu lebih baik ikut syaitan dari malaikat.
    Tapi D.najib lagsung tak berbunyi bila sebut “selagi UMNO/BN memerintah HUDUD tidak akan d laksanakan”. Atau aku terlepas??
    Jadi UMNO tak perlu kecoh dan gelojoh, kerana ia akan menampakkan UMNO itu JAHIL dan tak boleh terima penjelasan.

    Reply
    • November 14, 2012 at 12:50 pm
      Permalink

      Bukan penjelasan bujuk…hang nak cover line namanya…Ustaz Nasha kata Nurul patut bertaubat, Cik Taib kata Nurul macam budak-budak, tapi PAS tak payah ambil tindakan…

      PAS dah jadi parti asaam laksa padang kota dah aku nampak. Semua ada…munafik, peliwat, penzina, kaki rasuah, kaki hisap gam…semuanya ada….rakyaat tunggu masa jer nak buat statement.

      Reply
      • November 14, 2012 at 11:43 pm
        Permalink

        Tapi dah ada yg. tegur suruh taubat atau tambah Ilmu supaya tak silap lagi. Najib punya cakap ada mana2 pemimpin UMNO/ agama yg. tegur???

        Reply
        • November 15, 2012 at 9:26 am
          Permalink

          Apa yg Najib dh cakap? Adakah apa yg Najib cakap tu sama berat dgn kenyataan menyokong Melayu Islam murtad oleh sister Izzah? Sister Izzah sekolah kat mana dulu, Convent rasanya. Dia bercakap kat mana tu, kat gereja rasanya. Sister di gereja pun bertudung jugak. Ah… Kenapa begitu banyak kebetulannya.

          Reply
          • November 16, 2012 at 10:34 pm
            Permalink

            Hang tau.. mana Najib Sekolah dulu2?
            Tu sek. Cristian d bukit nenas KL.

    • November 14, 2012 at 2:48 pm
      Permalink

      TGNA sepatutnya buang kupiah macam roti tisu tu dan gantikan dgn kupiah rabbi Yahudi. Lebih afdal dgn gaya ahli kitab dia tu.

      Reply
    • November 14, 2012 at 8:33 pm
      Permalink

      Bodoh betul bujuk kapir laknat ni. Ko nak pusing camner lagi??? Tengok la video full ni.

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=44y13XR-bWI

      Kenyataan umat Islam tidak boleh murtad tu nak cover lepas jadi isu hangat.

      Nampak sangat kebulur undi kapir puak2 laknat macam ko ni. Perlu ke hadir forum dalam gereja yang 90% dihadiri puak2 kristian & ahli panelnya orang kristian & 2 orang jer melayu?

      Terbukti PR melacurkan Islam & orang Melayu! PUKIMAK lu BUJUK!

      Reply
      • November 14, 2012 at 11:44 pm
        Permalink

        Apapun dia dah COVER kesalahan dia.. seperti kata hang, ada NAJIB COVER kesalahan dia???

        Reply
        • November 15, 2012 at 9:34 am
          Permalink

          Hang faham ke apa makna “COVER” ni Bujuk?

          Reply
    • November 15, 2012 at 9:32 am
      Permalink

      Haji Hadi pun kena bertaubat bila dia buang negara Islam dlm manifesto. Dia juga kena bertaubat bila dia kata hudud 0.0001% sedangkan cai2 PAS kata seolah2 hudud tu 99%. Org PAS jugsa kena taubat bila mereka setuju utk tidak bersetuju. Oh… Pathetic sungguh Bujuk ini bila dia cuba membela sister Izzah.

      Reply
      • November 16, 2012 at 10:36 pm
        Permalink

        Susah cakap dengan orang tak faham Islam ni… bro p ngaji, bukak kitab d masjid dulu. Baru boleh cerita pasal Islam… kena tau dulu batas2 Islam, nanti gelincir susah… solat taubat pun tak tau pernah buat ke idak.

        Reply
  • November 15, 2012 at 4:03 pm
    Permalink

    Kesian sungguh kat malaun-malaun yang terpaksa menungging tergolek nak bantu budak pompuan separuh masak yang mulut macam longkang tuhh. Maa kata hangpa nak pusing sampai 6000000 darjah sekali pun ,yb pompuan separuh tiang tuh dah cakap lagu tuh. Tok sah dok bantu laaa dah tak leh jalan dah..Dah kantai cek oiii. Nih laaa bila dah bukan bidang dia nak cakap bab hak asasi hahahah kan dah jadi balaci? Tok nik pun dah tak larat nak buat teka silangkata nak bantu anak pompuan pejuang lgbt tuhh dah…sampai mamai dah orang tua tuh dok pikiaq macam mana nak bantu. Nihhh ada yang akai pun separuh tiang pokok sireh ada hati nak bantu Ijah hahahaah….Lebih baik hangpa suruh di bawak bertobat lagi baik..Membuat laaa hangpa nih. Kerana ada balaci-balaci yang semacam puak-puak nih laaa yang sebabkan kaki jantan suka balun jamban. yang pompuan suka cuci longkang…Nak politik sangat sampai tak bertempat. Ugama depa buat macam makan ketupat, pusing sana lipat sini. Nih laa bila Allah nak buka kebengongan seseorang bukan payah pun..Berdekah sana berdehem sini, last sekali najis bercabang di kaki..bawak bertobat laaaa

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *