“Muslimut” PAS Wajar Pergi Kelas Tambahan Bahasa Inggeris

Share


Belum pun kering air mata Wan Azizah merasa belas terhadap anaknya Nurul Izzah yang dikecam hebat atas keceluparannya di sebuah forum, Dewan Muslimat PAS pula hadir mempertahankan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Ketua Dewan “muslimut” PAS, Siti Zailah langsung tidak percaya dengan dakwaan yang mengatakan bahawa Naib Presiden PKR itu bersetuju untuk golongan muslim di negara ini untuk memeluk agama lain selepas berumur 18 tahun.

Bagi Siti Zailah, seorang yang bertudung seperti Nurul Izzah pasti sayang kepada aqidah umat Islam di negara ini dan mustahil untuknya menyokong sesuatu yang mampu mengancam kehormatan Islam, terutamanya berkenaan soal “riddah”.

Menariknya, Ketua Dewan “muslimut” itu menuduh akhbar Utusan Malaysia sengaja memutar belit kenyataan Nurul Izzah dan sepatutnya akhbar itu meminta penjelasan dari anak sulung Anwar itu sebelum menyiarkan berita mengenainya.

Pertamanya, saya ingin meminta Siti Zailah untuk pergi kelas tambahan bahasa Inggeris di mana-mana pusat tiusyen berdekatan kediamannya bagi memperhalusi isu ini. Ia adalah memandangkan ucapan Nurul Izzah itu dibuat menggunakan bahasa Inggeris.

Namun sekiranya otak Ketua Dewan “muslimut” itu sudah berkarat dan bebal untuk menerima ilmu Allah itu, saya siarkan disini terjemahan petikan dari ucapan Nurul Izzah tersebut…

“Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama… mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata.”

Dalam hal ini, Nurul Izzah telah ditanya di forum tersebut tentang sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya.

Dan apakah Siti Zailah begitu “bebal” sangat otaknya untuk memahami apa yang diucapkan oleh Nurul Izzah itu?

Lagipun, petikan itu diperoleh dari laman portal pro-pembangkang sendiri iaitu Malaysiakini yang terkenal dengan serangan-serangan manipulasi minda terhadap Kerajaan BN. Lainlah kalau dipetik dari Utusan Malaysia yang kononnya milik UMNO..kan?

Sekiranya Siti Zailah kurang pasti, rasanya dia boleh layari laman Youtube di mana terdapat rakaman video yang telah dimuat turun dan membuktikan betapa Nurul Izzah sanggup mengancam aqidah umat Islam dengan gejala murtad di negara ini.

Selain dari meletakkan aqidah umat Islam pada umur 18 tahun, Siti Zailah boleh tonton sendiri bagaimana “anak papa” ini menunjukkan sokongan terhadap hak dan gerakan LGBT yang menjadi amalan “papa”nya itu selama ini.

Saya sebenarnya jelek dengan “simpati bodoh” Siti Zailah terhadap Nurul Izzah memandangkan Dewan Pemuda PAS telah tampil untuk menempelak Naib Presiden PKR itu bagi isu yang sama.

Anak Nik Aziz, Nik Abduh baru-baru ini menyelar Nurul Izzah dan mendakwa anak Anwar itu tidak memahami firman Allah SWT berkenaan ayat Al-Quran yang tidak memaksa mana-mana individu untuk memeluk agama Islam.

Pada saya, sebelum Siti Zailah mengutarakan rasa tidak percaya atau simpatinya terhadap Nurul Izzah, dia sepatutnya merujuk terlebih dahulu kepada Nik Abduh yang menyerang Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Cuma saya kurang pasti, sekiranya Azmin sebelum ini begitu berkuasa memecat Hasan Ali di dalam PAS, apakah Nik Abduh mampu memaksa Wan Azizah atau Anwar untuk memecat anak sulung mereka dari PKR?

Saya yakin jawapannya adalah tidak sama sekali. Anwar dan Wan Azizah takka memecat anak mereka itu. Lagipun, apa yang diucapkan Nurul Izzah itu adalah bersamaan dasarnya dengan perjuangan Anwar yang selama ini menyokong kebebasan asasi manusia “ala barat” dan LGBT.

Saya kini hanya menunggu kenyataan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat mengenai kenyataan Nurul Izzah tersebut dan saya yakin bahawa sekiranya dia mengeluarkan “fatwa”nya, sudah tentu ia akan “menasakh mansukh”kan fatwa Nik Abduh atau Siti Zailah.

Persoalannya, beranikah Nik Aziz mengeluarkan fatwa yang bertentangan dengan kehendak dan kepentingan Anwar serta keluarganya? Rasanya tak mungkin Nik Aziz berani “derhaka” pada Anwar…kan?



70 thoughts on ““Muslimut” PAS Wajar Pergi Kelas Tambahan Bahasa Inggeris

  • November 8, 2012 at 10:27 pm
    Permalink

    Kenyataan muslimat pas hari ini dlm sinar adalah melalui ketua dan timbalannya, kedua2 sama bengong. Ada ka timb nya kata mereka telah check dlm ulasan balas nurul, mereka tak nampak dimana silapnya kata2 nurul tu.
    Ni lah namanya bengap, orang suruh check kenyataan nurul dlm gereja, bukan kenyataan selepas tu yang nak cover kenyataan sesat yg dlm gereja tu.
    Dah tu kata UMalaysia fitnah dan putarbelit pulak….
    Satu lagi yg stereotype, asal bertudung je mana reti nak buat maksiat… Punyalah bendul sampai benda mcm tu pun tak boleh fikir…

    Reply
  • November 8, 2012 at 11:01 pm
    Permalink

    UMNO spin statement org lepas tu dia sendiri meroyan..

    Reply
    • November 9, 2012 at 8:24 am
      Permalink

      Kalau kau ada terjemahan laian POS mai la , biar kita org komen !

      Reply
    • November 9, 2012 at 9:27 am
      Permalink

      mm, kau sendiri tak faham apa Nurul cakap lepas tu kau kata orang lain spin statement. Bukak TV tengok Oh My Englis la, pi belajar dengan Mr. Middleton.

      Reply
  • November 8, 2012 at 11:25 pm
    Permalink

    heran lepas dah keluar rakaman apa yg anak peliwat tu cakap pun masih mereka kata fitnah.

    Reply
    • November 9, 2012 at 1:03 am
      Permalink

      Betullah bro… aku pun heran teramat sgt dah ni.. Dah terang tang..tang..tang pun nak kilas dan tepis lagi…

      mm dah keluar komen budak sekolah x lepas SRP nya..
      Aku tgh tunggu bujuk lak keluar komen dia.. harapnya cerdik sket lah komen dia tu nanti.

      Reply
    • November 9, 2012 at 9:28 am
      Permalink

      Apa nak heran bro, rakaman tengah mengongkek chinadoll pun diorang boleh nafikan, ini kan pulak rakaman percakapan. Kacang je tu.

      Reply
  • November 8, 2012 at 11:39 pm
    Permalink

    Mengapa setiap kali ada satu isu ianya akan dibandingkan dengan isu yang lain?

    “Orang lain boleh buat, aku pun boleh buatla”?

    Cuba baca ayat dibawah ini:
    “memang aku ni bingai!”
    hehehehehe

    Reply
  • November 8, 2012 at 11:40 pm
    Permalink

    Apa benda yg dibuktikan semuanya SALAH UMNO.. hahaha nmpaknya PR sgt kronik, xde modal lain melainkan UMNO-UTUSAN-TV3..

    jika HEBAT sgtlah UMNO UTUSAN TV3 ni boleh tumbangkan PUAKA HARAM PAKATAN RAKYAT, Najib xpyh buat kerja siang malam sampai rambut pn xsempat potong lah.. boleh duduk GOYANG KAKI di SERI PERDANA sambil tgk MOVIES..

    UTUSAN dn TV3 boleh tumbangkan PR lembik tu..hahaha..

    Reply
  • November 9, 2012 at 12:17 am
    Permalink

    Hadith Berkaitan Umat Akhir Zaman..

    Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

    ”Akan muncul di akhir zaman nanti, suatu kaum yang terdiri dari ORANG-ORANG MUDA yang masih mentah fikirannya (cetek faham agamanya). Mereka banyak mengucapkan perkataan Khairil Bariyah, tetapi iman mereka masih lemah.

    Pada hakikatnya mereka telah keluar agama seperti anak panah yang lepas dari busurnya. Di mana sahaja kamu dapat menemuinya, maka hapuskanlah mereka itu, siapa yang dapat menghapus mereka, kelak akan mendapat pahala di hari kiamat. ”

    (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

    MOGA KITA DIJAUHI DARIPADA TERGOLONG DALAM KAUM YANG DIMAKSUDKAN DALAM HADITH INI..AMINN!

    Reply
    • November 9, 2012 at 8:28 am
      Permalink

      “cara” hapuskan mereka ialah dengan mengalahkan mereka dlm PRU 13 lebih afdal kalau dapat buatkan mereka hilang wang pertaruhan

      Reply
    • November 9, 2012 at 9:38 am
      Permalink

      La…Najib yg ada kuasa ditanggan nya pun tolak hudud. Siap kata Hukum allah tak praktikal lagi….

      Yg Nurul Izzah tu di putar belit. Apa lagi suruh la balaci umno (Jais) siasat…

      Reply
      • November 9, 2012 at 9:51 am
        Permalink

        Moo, oh moo, kau memang pencacai @cybertrooper yang hardcore. Tapi apakan daya, harap anu je hardcore, otak bebal dari dulu kini dan selamanya.

        Reply
      • November 9, 2012 at 10:09 am
        Permalink

        laa… hudud lagi , lepas tu Nurul bagi statement kata kebebasan memilih agama perlu samarata , Mana ada bangsa melayu di Malaysia ni yang sampai sekarang masih takdak agama , kalau orang Penan mungkin ada kot. kalau lahir dari keluarga beragama Islam takkan nak biarkan anak tanpa agama sehingga berumur 18 tahun kot . Gila punya kenyataan. Tak tahu berada di alam realiti atau fantasi . yang tanya dan yang jawap 2 2 melayu tapi dlm forum anjuran kristian , yg tersengih dengar jawapan adalah kristian sebab jawapan memihak kepada kristian . jangan sampai suatu hari puak PR mengaku murtad depan kristian sudah !

        Reply
    • November 9, 2012 at 11:34 am
      Permalink

      Benarlah hadis Rasulullah s.a.w. sehingga orang yg. keluar dari Islam itu tidak sedar dia telah kafir. Contohnya bila mereka menentang hukum Allah dan memberi gambaran hudud itu tidak sesuai, tidak demokratik hingga ada yg. berjanji tidak mahu melaksanakan perintah Allah itu selagi berkuasa. Semoga semua umat Islam muhasabah dan kembali kepada Islam.

      Reply
      • November 9, 2012 at 12:14 pm
        Permalink

        Lama Bujuk bertapa untuk komen isu ni. Baru jumpa hadis untuk twist and spin. Tentang isu Nurul tak bukak hadis ke Bujuk? Kalau tak jumpa cuba rujuk2 dalam Bible pulak, mana tau jumpa pulak ayat yang mengiyakan kenyataan si Nurul tu. Lepas tu post kat sini yea.

        Reply
        • November 9, 2012 at 4:04 pm
          Permalink

          Bujuk Laknat, yg terang2 seru ajak org Melayu MURTAD tu hang nk spin ke mana?

          Siapa yg tolak HUDUD? Kenapa hang memakai mata DAJJAL? Yg terang2 keluar dr agama hang lindungi, yg tolak HUDUD dan Islam dr puak hang juga hang lindungi.. so hng nk ckp pasal apa skrg ni??

          Reply
          • November 9, 2012 at 4:06 pm
            Permalink

            Bangsa Munafik PAS ni pantang tgk Hadith dgn Ayt Al-Quran, serupa ‘ketagih’ nk spin dan pusing.. tabiat lama dr PAS mula tubuh smpai lah nk mampos skrg ni.. kerja nk spin je!

          • November 9, 2012 at 9:38 pm
            Permalink

            laaaa…bujuk sejak bila hang pandai sindir nik ajis ni ??

    • November 9, 2012 at 11:09 pm
      Permalink

      Semoga kita berada dalam golongan orang-orang yang dapat menghapuskan mereka.

      Reply
  • November 9, 2012 at 12:27 am
    Permalink

    Hmmmmm….muslimah PAS, bila terlalu lama menjadi mangsa suami, selari dengan enekmen jenayah seksyen 14 hudud PAS….apa lagi yang boleh di harapkan daripada depa ni semua….

    Maruah dah level zero !

    Reply
    • November 9, 2012 at 2:20 am
      Permalink

      Betullah, mana agaknya kedudukan maruah muslimah dalam PAS, ikatan perkahwinan pun jadi bahan jaminan.
      Perempuan yang terang dan nyata menyokong kesamarataan beragama dibela, perempuan kafir yang sah bersekudukan ditangisi….

      Reply
  • November 9, 2012 at 2:35 am
    Permalink

    Tak perlu suruh puak2 ni pi belajar apa2 bahasa pun…manusia yg jenis tak reti bahasa ni, apa bahasa pun depa tak paham…

    Reply
    • November 9, 2012 at 8:29 am
      Permalink

      Boleh masuk dalam kamus peribahasa bagi maksud “tak faham bahasa”

      Reply
      • November 9, 2012 at 9:03 am
        Permalink

        bro tumpang ketawa muuuuaaaahaaha!!!
        kita pon tak faham bahasa apa yg mereka cakap…klu ge2…TAK ADA BAHASA.HEHEHE.

        Reply
        • November 9, 2012 at 9:37 am
          Permalink

          UMNO memang tak paham. Tapi bab2 artis dan joget2 dia org sgt paham….

          Reply
          • November 9, 2012 at 10:13 am
            Permalink

            PAS buat lagi hebat …kalau dulu artis buat umpat cerca berdasarkan skrip lakonan …tapi melalui “stage” PAS umpat cerca tak payah skrip sebab itu adalah pementasan secara ‘live’ dan pendapatan lebih lumayan dari berlakon !

          • November 9, 2012 at 4:02 pm
            Permalink

            oii babi….lu kalu tak lari tajuk mmg tak sah kan hidup lu…moo si bebal….bebal smpi kiamat…..cukup2 lah memalukan diri sendiri tu moo….never ending stupidity

    • November 9, 2012 at 8:40 am
      Permalink

      Betul tu ray, depa tak akan paham sebab hati dah hitam!!!!

      Reply
  • November 9, 2012 at 8:50 am
    Permalink

    Menuju Ke PUTRAJAYA ler katakan.Agama pun sanggup diketepikan demi KUASA.PAS takut kalu tak sokong nanti Tipis peluang dapat jawatan best2 kalu PR menang PRU13? (Mungkin aku Bermimpi) hehehehehehe.Gelak guling2.MM bodo cuba ko tranlate ayat Nurul Izzah dlm BI tu ke bahasa Keling ker..sama jer maksudnyer dgn bahasa Melayu.heheehe.BIOL…takder Fitnah der Nurul Izzah bangang yg Cari MAUT sendiri.Tak payah ler pergi Forum tue. pergi ler Forum Perdana Islam Kelantan anjuran Nik Aziz ker dll kan berfaedah.

    Reply
  • November 9, 2012 at 9:06 am
    Permalink

    Agama sanggup di ketepikan?

    UMNO yg 55 tahun memmerintah tu, mana letakkan Hudud???

    Reply
    • November 9, 2012 at 9:31 am
      Permalink

      Agama sanggup diketepikan?

      PR baru 4 tahun memerintah, dah ada hajat nak tukar kesamarataan beragama.

      Moo, oh Moo, Hj Hadi kata Hudud itu cuma 0.0001% sahaja. Yang lain2 tu merangkumi aqidah, iman, takwa, ekonomi, sosial dan lain2 lagi. Kenapa anda terus terusan menonjolkan kebebalan anda.

      Reply
      • November 9, 2012 at 9:35 am
        Permalink

        Kesamrataan agama??? Itu rekaan umno jer…

        Buat apa kami nak panik. Umno yg dah lama tekan ‘panic button’ tu. Ko pi suruh Rosmah tutu aurat dan bersedrhana sikit…! Itu anjuran Islam tu…

        Reply
        • November 9, 2012 at 9:48 am
          Permalink

          Bila masa aku kata PR panic? Kau mimpi ke Moo. Nak bandingkan Rosmah dengan ketua umum korang tu bagai langit dan bumi bro. Sebelum kau nak nasihatkan Rosmah tu, kau nasihatkan ketua umum korang tu, bawak2 la berhenti main dengan chinadoll dan tutuh buntut jantan. Besar dosanya tu.

          Ataupun kau pun 2 x 5 dengan ketua umum kau?

          Reply
        • November 9, 2012 at 10:31 am
          Permalink

          aduihai mooooooo….
          mooo suroh rosmah pakai tudong….
          mooo suroh JIJAH & IZAH buka tudong…
          meyampah & meluat sggoh aduihai…
          lepas 2 mooooo pakai topi koboi aduhai!

          Reply
          • November 9, 2012 at 11:17 pm
            Permalink

            Aikkkk tiba2 je mooooh berenti menjawab bila sebut china doll, kenapa mooooh, fobia ke? Ha ha ha ha ha. Muahhaaaaaaaaahaaaaa

        • November 9, 2012 at 4:12 pm
          Permalink

          teruk lah otak pencacai PR sekor LembuMoo ni.. stand apa yg ko pakai ha dlm berpolitik?

          Reply
          • November 9, 2012 at 8:49 pm
            Permalink

            da namanye mooo..lembu kan bebal…!

    • November 9, 2012 at 10:22 am
      Permalink

      aku tak tau status hudud dai dalam UMNO , tapi banyak syiar2 Islam yang UMNO bangunkan , tak payah lah aku senaraikan sebab kau akan spin kata projek membangunkan syiar2 islam tu sebagai korup. 55 tahun hudud belum jadi hakiki dlm malaysia tentu ada hujah2nya. Tapi cuba kau ingat balik dah lebih 20 tahun PAS perintahkelantan apa syiar2 Islam yang dah PAS buat ? Hudud pun tak da , yang lain2 pun tak ada . Akhirnya nik aziz mati tak sempat tengok hasil perjuangannya sebab PAS pun dah tukar hala tuju perjuangannya . Kau sorang saja yang masih dok ‘goreng’ isu hudud ni ….gentlement sangat …buat lah parti baru atau ngo baru memperjuangkan hudud versi mooh ni !

      Reply
  • November 9, 2012 at 9:36 am
    Permalink

    Korang cerita kat aku, kat mana unggulnya Rosmah tu… tyg korang dok puja2 tu..ry to convince aku sikit….

    apa sore dia melalak kat karaoke tu sedap ke??? Soretu bukan aurat ke???

    Reply
    • November 9, 2012 at 9:45 am
      Permalink

      Rosmah tu walau tak tutup aurat tapi takdelah sampai dia menyokong kesamarataan dalam agama atau pluralisme. Nurul pujaan kau tu nama je tutup aurat tapi jiwa dah macam Kristian. Oh ya, for your info Moo, sister2 kat gereja tu pun bertudung dan tutup aurat jugak.

      Suara Nurul bila bercakap dalam forum tu bukan aurat jugak ke? Adakah aurat suara bila menyanyi sahaja. Kau petik ayat Quran mana ni atau kau petik dari Bible.

      Reply
      • November 9, 2012 at 11:26 am
        Permalink

        Suara wanita tu aurat hanya dalam keadaan tertentu. Suara wanita haram jika d lagukan dengan manja dan merdu hatta membaca quran kerana ia akan menimbulkan fitnah. Apapun jika bagi ceramah, mengajar tidak pula haram kerana bila berceramah & mengajar suara tidak perlu d merdukan/ d manjakan. Untuk lebih faham dan bukan salah faham jumpalah ustaz2 untuk bertanyakan halal/haramnya suara wanita.. wallahuaalm.

        Reply
        • November 9, 2012 at 4:18 pm
          Permalink

          MooLembu, klu bini ko terlanjang berjalan dpn Pavillion pun dosa bini ko boleh diampun lg.. xsama dosa syirik dgn Tuhan..

          dosa Murtad wpun si betina pakai tudung litup satu badan SELURUH AMALAN NYA ALLAH TOLAK krn hatinya telah keluar dr Aqidah Islam!!
          Jika dia bermurah hati nk sedekahkan sebiji gunung emas pd fakir miskin pun Allah tidak terima satupun sbg amalan kebajikan.

          Bujuk, hang xpyah nk cerita bab hukum kalau hang sendiri pun MUNAFIK.. setakat nk cari POPULARITI supaya org TROLL hang lepas tu hang SPIN lebih baik hang pegi pacak bendera PAS lah dr masuk utk sesatkan org lain!

          Reply
        • November 9, 2012 at 7:57 pm
          Permalink

          Ia ke bujuk ? macam tu hang kena bi tarbiyahkan si tua kutuk nik ajis tu…dulu dia kata suara perempuan adalah aurat..

          nik ajis berguru dengan hang ke bujuk ??

          Reply
          • November 10, 2012 at 10:25 pm
            Permalink

            Sebanb hang hanya dengar ulasan Utusan bukan ulasan TGNA.

      • November 9, 2012 at 11:22 pm
        Permalink

        Terkini, majlis peguam sokong nurul, SIS sokong nurul, gereja sokong Nurul…. Semua pendokong pluralisma agama sokong nurul. Dah terang lagi bersuluh, kalau mereka ni pun sokong, maka sah2 kerja buat sinurul tu adalah berlawanan aqidah, klu tidak takkan puak2 tu sokong.

        Reply
        • November 10, 2012 at 10:27 pm
          Permalink

          Nurul cakap.. apa yg. Utusan ulas salah, beliau tidak maksudkan demikian, maknanya mereka sokong Nurul kata utusan pembelit.

          Reply
    • November 9, 2012 at 10:30 am
      Permalink

      Tak tutup aurat memangla berdosa Mooh , memang lah rosmah berdosa dan najib pun turut tanggung juga . Dosa dia dengan Allah sebab tak tutp aurat . Tapi N Izzah berdosa sebab menyokong akan tuntutan kebebasan memilih agama hingga kepada org muslim . Org muslim tak boleh pilih agama selain Islam. Orang melayu dlm perlembagaan tak takrifkan sebagai org muslim dan tak ada org Melayu di Malaysia yang di lahirkan dan dibesarkan melaui agama lain selain Islam . kalau ada itu adalah hasil perjuangan majlis peguam yang PR dok sokong . Awat la hang tak boleh proses maklumat …aku belum pernah la jumpa orang bebal macam kau mooh !

      Reply
      • November 9, 2012 at 10:33 am
        Permalink

        Bangsa Melayu adalah beragama Islam mengikut apa yang ditakrif oleh perlembagaan …Dosa Izzah membenarkan orang melayu muslim murtad . Kalau dia jadi pemerintah ..hancurlah akidah org muslim di malaysia

        Reply
    • November 9, 2012 at 10:43 am
      Permalink

      unggolnya D.S. ROSMAH tak payah gua jelaskan nanti mu muntah taik hijau…
      cuba mu jelaskan unggolnya family…
      “ALJUBORY”
      yg puak mu agong3kan…ADOIHAI!

      Reply
    • November 9, 2012 at 8:36 pm
      Permalink

      habis anak azmin halal ke dedah aurat?

      Reply
    • November 10, 2012 at 1:59 am
      Permalink

      Moo punya reading comprehension fail. Blog post pasal Izzah, ni mana datang Rosmah pulak ni oi

      Baca dulu, baru komen. Jangan cepat sangat …

      Reply
      • November 10, 2012 at 9:34 am
        Permalink

        FYI bro, dia punya reading comprehension fail sebab kecik2 dulu teruk kena dera dengan mak ayah dan rakan sebaya. Itu pasal dia tak dapat terima kenyataan. Dia akan spin, kornar baring untuk tegakkan benang basah dia. Maafkanlah dia. Dia tu OKU (otak kurang upaya).

        Reply
  • November 9, 2012 at 10:21 am
    Permalink

    Saya sarankan Muslimat PAS merujuk kepada Siti Zabedah Kasim. Beliau adalah orang yang bertanyakan soalan kepada Nurl Izzah sama ada ‘kebebasan beragama patut diperluaskan kepada orang Melayu’ kesimpulan jawapan Nurul Izzah “YA” dan telah menjadi isu hangat yang sedang diperdebatkan sekarang. Siti Zabedah Kasim merupakan seorang ahli Majlis Peguam.

    Siti Zabedah Kasim dilapurkan sebagai berkata ‘Nurul pusing 180 darjah’. Kita faham Siti Zailah atau muslimat PAS lebih ‘fasih’ berbahasa Arab, ‘ana dan ente’ (?) dan mungkin kurang atau tidak faham langsung bahasa Inggeris tetapi halusilah fakta sebelum membuat sesuatu kenyataan yang akhirnya memperlihatkan kebodohan sendiri dan memalukan diri sendiri. Jangan terlalu ghairah untuk ‘tumpang semangkok’ tetapi akhirnya menjadi bahan lawak. Sepatutnya Muslimat PAS belajar dari isu Elizabeth Wong yang secara langsung memperlihatkan Muslimat PAS sembrono didalam meletakan kepentingan politik dengan tuntutan Islam itu sendiri. Jangan sesekali mengukur sesaorang melalui pakaian yang lebih bersifat luaran sedangkan dalamannya rosak. Elizabeth Wong ketika bertemu dengan Nik Aziz dahulu pun bertudung. Wallahualam.

    Reply
  • November 9, 2012 at 10:50 am
    Permalink

    geng nurul izah laksanakan kebebasan memilih ugama sama rata bagi semua kaum, Jadi adalah yg islam tak berapa kukuh mengaku pilih agama lain supaya tak kena tangkap berkhalwat, berzina, minum arak, makan di khalayak dlm bulan puasa dll. Datang pulak geng hudud nak laksanakan hukum hudud.Habis direjam sampai mati geng yang memilih kebebasan memilih agama. Demikian lah riwayat nya,,,,,

    Reply
  • November 9, 2012 at 11:18 am
    Permalink

    Apabila kamu dapat berita dari orang2 FASIK dan MUNAFIK apatah lagi dari akhbar utusan yg. seringkali kalah dalam saman fitnah mereka, maka siasatlah dahulu kebenarannya. Benarlah TGNA dan TGHA yg. tak mengulas isu ini sebelum mendapat penjelasan jelas dari Nurul Izzah sendiri.
    Biarlah JAIS dan MUIS menyiasat perkara sebenar dan membetulkan sebarang kasalahan dan kesilapan serta memberi penjelasan supaya yg. kusut dapat d luruskan dan yg. kelabu dapat d terangkan. Walaupun Dr.MAZA telah memberi penjelasan bagi pihak Nurul yg. ada bertanyakan permasalahan ini, tapi JAIS dan MUIS lebih berintegriti kerana Dr.MAZA hanyalah bekas MUFTI. Harapnya JAIS dan MUIS tidak melambat2 kan atau memeningkan serta meresahkan rakyat dalam isu ini. Pada aku isu ni tak lebih dari isu IMAM baca khutbah d Penang dulu. Takda masalah, cuma salah faham agama. Ada baiknya sebab rakyat awam dapat penjelasan jelas halal/haram atau rosak ke tidak Islam seseorang.
    Hentikanlah polimik ini sehingga ada penjelasan yg. jelas dari pihak bertanggungjawab bersama fakta dan NAS yg. SAHIH… wallahualam.

    Reply
    • November 9, 2012 at 11:28 am
      Permalink

      kalau tang Team sendiri bukan main lagi jgn jatuh hukum, tunggu JAIS laa..(ni atas arahan KI bukan UMNO yg suruh) tapi kenapa tak mention kat sini pasal MK yg mula2 cerita hal ini. Kenapa nak kaitkan dgn UM pulak???
      Lepas tu kenapa la penonton tu bertepuk tangan lepas NI bagi jawapan dalam video tersebut ? Takkan semua penonton kat dalam forum tu tak paham atau salah mengerti kenyataan dibuat… Kalau diorang salah paham takkan diaorang tepuk??

      Reply
      • November 9, 2012 at 4:23 pm
        Permalink

        Owwhh si Laknat Bujuk ni ckp Melacorkini.com tak munafiklah? Wpun kafir harbi yg memberi dana dan operasi oleh puak Munafik + kafir ko ckp Utusan pulak yg xbetul?

        Sbb tu aku panggil ko MUNAFIK bujuk.. aku takkan tarik balik dan dlm MYKMU ni ko sekor je yg MUNAFIK.. Statement sgt jelas dan konsisten dengan bawaan Parti PKR yg berstrukturkan caca marba tiada keutamaan Islam, kerja buat mereka yg selari dgn ajaran2 anti Islam.. adakah hang nk fitnah UMNO/ UTUSAN lagi wahai bujuk Lakant?

        Reply
    • November 9, 2012 at 12:17 pm
      Permalink

      Fitnah apa ke jadahnya pulak Bujuk ooiii… terang2 dia cakap dalam Malaysiakini dan ada video sekali. Benda dah memang nyata dan takde edit2 pun.

      Patut2la kalau nak pertahankan si Nurul tu bro.

      Reply
      • November 9, 2012 at 3:40 pm
        Permalink

        Bujuk tu mengidap penyakit ‘denying sindrom bro’ yg sgt kronik bro…

        Untukme bujuk, aku sedekahkan lagi info terkini pasal anak papa tu… org yg bertanya dia pun pelik camne anak papa leh tukar 180 degree….

        http://www.facebook.com/sitikasim?fref=ts

        Aku rase minah ni melayu yg dah terlanjur jauh dah ni… geng puak2 mu gak bujuk dia ni… cer ko mentelaah sket link kat atas tu juk… alahaiiii

        Reply
        • November 10, 2012 at 10:23 pm
          Permalink

          Setidak-tidaknya.. dia telah menafikan kenyataan Utusan itu. Ada najib NAFIKAN kenyataan beliau untuk tidak melaksanakan hudud selagi berkuasa???

          Reply
      • November 9, 2012 at 3:44 pm
        Permalink

        Tapi die speaking omputih juk… aku harap hang boleh paham apa minah tu kata..

        mm tu aku tak harap sgt dia leh faham… selalu monteng kelas english masa tkt 1 & 2 dulu… tu yg senggap english dia.. alahaiiiii mm..mm

        Reply
      • November 9, 2012 at 4:25 pm
        Permalink

        Bujuk tulah kaki fitnah.. kawan2 lihat sendirilah sikap Munafik bujuk, terang2 PR yg hina Islam tp xkn difitnah UMNO jg.. mana dia kebenaran? bila xckp benar wpun tahu maka jelaslah ini bangsa Abdullah Bin Ubai.. bangsa pemutar belit!

        Reply
  • November 9, 2012 at 12:07 pm
    Permalink

    Apa nak hairan dengan Bujuk..mm..dan moon…mereka ni cuma pacacai..kuli batak dan pek angguuk jee..woii..mamat bertiga pegi selak balik kat Malaysia kini sape yang keluarkan isu ni..utusan malaysia & berita harian kee..ataupun dengar video tu..kalau bangang bahasa inggeris tak tau laa..

    bujuk says:
    Suara wanita tu aurat hanya dalam keadaan tertentu. Suara wanita haram jika d lagukan dengan manja dan merdu hatta membaca quran kerana ia akan menimbulkan fitnah. Apapun jika bagi ceramah, mengajar tidak pula haram kerana bila berceramah & mengajar suara tidak perlu d merdukan/ d manjakan. Untuk lebih faham dan bukan salah faham jumpalah ustaz2 untuk bertanyakan halal/haramnya suara wanita.. wallahuaalm.

    11:26 AM on November 9, 2012

    Kah kah kah..tengok sendiri laa, bila terjerat, pandai pulak si pacacai ni cari alasan untuk membela pemimpin nya..tapi waktu nike ajis simusang berjanggut tu kata suarat wanita merupakan aurat..dia tak pulak mentafsirkan ada lemak merdu..dan tingi suara pun..kah kah kah ..bujuk ..bujuk kesian nya ko..otak dah tepu sebab dok dibrainwash oleh lobai PAS..

    Reply
    • November 9, 2012 at 4:31 pm
      Permalink

      Mereka 3 ekor ni sgt bodoh.. tmbah2 si anjing PAS sekor yg berbayang SYIAH ni.. dlm isu berat mcm ni mereka masih sokong Syaitan2 Puaka PR, bila org lain baca lgi bertambahlah kebencian pd Pakatan Haram yg sudah mulai dibenci.

      Bermula dgn video pelacor dan sehingga kini Allah sudah tunjukkan bermacam2 bukti Fasiq dan Munafiknya PAS dan PR.. menyondol2 dosa maksiat dan kekufuran org lain semata2 utk politik.. inikah Islam ajar? inikah sunnah?

      Tnpa segan silu dan malu Bujuk Laknat tetap menjilat2 apa jua kerja jahat Pakatan Haram.. wpun sehingga ke tahap menyeru Melayu Islam kepada RIDDAH.. zaman Saidina Ummar org mcm ni sudah kena bunuh tahu tak Bujuk!!

      Hikmahnya, tulisan2 si laknat PR ni akan memberikan kredit buruk pd Pakatan Haram, menunjukkan mereka tidak berpaksi kpd kebenaran.. dn simpati kepada UMNO BN atas fitnah2 utk melindungi maksiat Pakatan Haram

      Reply
  • November 9, 2012 at 5:08 pm
    Permalink

    Heheheh…..elok sangat laaaa..abah suka lubang jamban.anak pun jadi tak ketahawan.yang pengikut penyokong pulak dah jadi siput babi yg pekak..haa elok sangat laaaaa…Ada jugak sejuk hati anak pompuan abah bila ada biol-biol lain sokong hahah..geli lubang kencing aku dengan kelaku puak-puak nih..

    Reply
  • November 9, 2012 at 11:37 pm
    Permalink

    Haa!!! Nampak tak! Nampak tak! Dalam Pasberg sendiri ada pertindihan dalam kenyataan. Anak tok gurau kata salah, muslimut kata kenyataan diputar belitkan. Dalam bab Akidah macam ni pun mereka boleh tak mencapai kata sepakat. Kes Sister Izzah ni berat. Pertamanya dia kata Melayu dibolehkan murtad. Keduanya dia salah tafsir Al-Quran sebab masa sekolah dulu dia belajar tafsir Injil. Ketiganya dia menyokong golongan LGBT dengan mengatakan bahawa jika mereka ini melakukan liwat secara privacy tak salah tapi kalau ditempat awam baru boleh tangkap. Kenyataan apa ni? Liwat itu haram tapi dia kata kalau secara privacy tak apa.

    Reply
    • November 10, 2012 at 1:26 am
      Permalink

      Aku tak pernah pulak dengar kes zina atau liwat di tempat awam…benda salah…sure orang buat sorok2…takut kena tangkap…

      Reply
      • November 10, 2012 at 11:01 am
        Permalink

        perpaduan kita amat dituntut dlm agama.jangan lah kita asyik bercangah pendapat.kalau salah tetap salah.yang benar tetap benar.jangan lah kita mempertikaikan hukum tuhan dengan pandangan pemimpin yang sesat lagi menyesatkan.kita harus ingat,kita umat akhir zaman.hanya seorang pemimpin yang dapat memimpin umat akhir zaman yang kita nantikan IMAM MAHDI.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *