Merah Padam Muka Malaysiakini Disindir Tun M…

Share


Marah betul laman portal pro-pembangkang Malaysiakini apabila disindir sinis mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai kontrak Petronas yang dikatakan “sengaja” diberikan kepada anaknya, Datuk Mokhzani Mahathir.

Kemarahan Malaysiakini itu sehingga membuat laman itu menyiarkan insiden memalukan portal tersebut, namun sudah tentu ia ditulis di dalam bentuk yang akan memburuk-burukkan negarawan ulung yang banyak menabur jasa kepada dunia internet di negara ini.

Malaysiakini kononnya mahu “mengenakan” Tun Dr. Mahathir dengan bertanyakan tentang kontrak Petronas yang diberikan kepada syarikat SapuraKencana Petroleum Bhd dengan nilai kontrak kononnya sebanyak RM700 juta.

Berpengalaman mengendalikan wartawan yang cuba memburuk-burukkan beliau, Tun Dr. Mahathir selamba menyatakan bahawa “beliau memang sengaja mengarahkan projek berkenaan diberikan kepada Mokhzani”.

Malah tambahnya, “semua mesyuarat Petronas dipengerusikan olehnya dan sememangnya beliau mengarahkan kontrak berkenaan diberikan kepada anaknya, tidak kepada pihak lain”.

Lebih melucukan, arkitek pembangunan negara itu menyuruh wartawan Malaysiakini berbangsa Cina itu menulis apa yang disindirnya itu di dalam laman portal yang sering memanipulasi berita dan memburuk-burukkan kerajaan UMNO/BN itu.

Saya yakin, sekiranya saya ditempat wartawan tersebut, sudah tentu itu adalah kali terakhir untuk saya bertemu dengan negarawan itu dan saya tidak mahu malu lagi selepas disindir begitu tajam sekali.

Rasanya, hanya mereka yang tebal muka dan tak tahu malu saja yang akan tahan sindiran tajam sebegitu. Saya tidak pasti sama ada wartawan Malaysiakini punya rasa malu atau tidak…

Pun begitu, saya tertanya-tanya tentang kontrak Petronas tersebut. Jika benar kontrak itu diberikan kepada syarikat SapuraKencana Petroleum, apa salahnya?

Apakah syarikat berkenaan milik Mokhzani seorang dan apakah tiada lagi Ahli Lembaga Pengarah lain selain Mokhzani di dalam syarikat berkenaan?

Bagaimana dengan Datuk Hamzah Bakar, Datuk Seri Shahril Shamsuddin, Chong Hin Loon dan Yeow Kheng Chew? Apakah mereka juga anak-anak Tun Dr. Mahathir? Dan mengapa pula mereka ini tidak disentuh?

Lagipun, melihat pada nama syarikat yang tertera perkataan “Petroleum”, apakah berdosa dan salah sekiranya kontrak berkenaan diberikan kepada syarikat tersebut? Lainlah jika terdapat perkataan “tembakau”, “kayu kayan” atau “nasi beriani gam” pada nama syarikat tersebut.

Jadi, memandangkan syarikat berkenaan adalah sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan berasaskan petroleum, apa salahnya diberikan kontrak Petronas itu kepada pihak mereka? Atau Pakatan Haram mahu kontrak itu diberikan kepada Kohilal?

Itu cuma satu kontrak sahaja. Bagaimana pula dengan ribuan kontrak Petronas yang lain dan apakah kontrak-kontrak berkenaan juga diberikan kepada anak-anak Tun Dr. Mahathir? Saya yakin jawapannya adalah tidak sama sekali.

Menghairankan, mengapa Malaysiakini tidak pernah tergerak hati untuk “mengorek” maklumat mengenai skandal pasir di Selangor?

Laman portal yang dipercayai mendapat pembiayaan Yahudi itu patut bertanya kepada Khalid Gagap tentang siapakah Pengerusi Kumpulan Alam Semesta yang menguasi industri pasir di negeri itu dan apa pertalian darahnya dengan Menteri Besar Selangor itu.

Abdul Rahman Ibrahim itu “abang” atau siapa pada Khalid Ibrahim dan mengapakah segala urusan pasir di negeri itu diberikan kepadanya sehingga ramai kontraktor di Selangor yang menggelarnya sebagai “Raja Pasir Semesta Selangor”?

Malaysiakini patut “korek” skandal berkenaan sehingga ke akar umbi. Bukan apa, rakyat Selangor pun nak tahu juga apa yang berlaku mengenai hasil mahsul negeri itu yang dikatakan telah dibolot oleh “The Sons Of Ibrahim & Co”…kan?



13 thoughts on “Merah Padam Muka Malaysiakini Disindir Tun M…

  • November 8, 2012 at 8:15 pm
    Permalink

    SapuraKencana Malaysiakuno nak kecoh agak-agak laa hahaha .. memang jawapan Tun amat tepat kat muka wartawan cina tu , yang cari makan dengan memfitnah dan menipu .. terutama Tun yang jadi pengerusi setiap mesyuarat Petronas , kalau wartawan tulaa ada degree tentu dia dah malu gilerr . tapi apakan daya wartawan macamtu mana ada kelayakan yang jelas bodoh dan bangang

    Reply
  • November 8, 2012 at 11:28 pm
    Permalink

    geng lahanat tu mana ada perasaan malu, muka tebal, besok dia muncul balik.

    Reply
    • November 12, 2012 at 11:33 am
      Permalink

      muka BABI ..standard lahhhh cina

      Reply
  • November 9, 2012 at 12:35 am
    Permalink

    Kontrak klu bg kat anak beranak mcm Parti Anak Beranak Pakatan Haram tu kita ok lah.. mcm Pork Nick bela anak menantu dia.. Projek Petroleum bukan projek buat kuih PAU.. jika ada company local anak Tun M lantaklah itu rezeki dia..dh dia layak.. xkn nk bg pd KOHILAL kot?

    Reply
  • November 9, 2012 at 12:55 am
    Permalink

    Tun boleh ibarat seperti orang tua-tua kita dahulu. bercakap dengan kiasan, walau nampak lembut tetapi pedih, pedas dan menusuk hati.
    Teringat saya sebelum PRU12. Saya terima video CD yang terkandung didalamnya jawapan Tun yang berbunyi lebih kurang “Anuwar tak de salah ape, saya saje niaya dia pecat dan fitnah dia” sehingga hampir semua orang di taman saya tu percaya Tun niaya Anuwar. Itu dulu la waktu cyber troopers PR berleluasa. Mykmu waktu tu pun ibarat “hidup segan mati tak mau”

    Reply
  • November 9, 2012 at 10:18 am
    Permalink

    terkencing kencing malaysiakini kene serbu polis..hahhahaa..

    Reply
  • November 9, 2012 at 12:33 pm
    Permalink

    DASAR CAYANUNALIB NAK AMBIL ALIH NEGARA…. BERTOPENGKAN WARTAWAN UNTUK MENGHASUT RAKYAT MENJATUHKAN KERAJAAN….

    Reply
    • November 12, 2012 at 11:34 am
      Permalink

      A born COMUNIST always a COMUNIST

      Reply
  • November 9, 2012 at 7:00 pm
    Permalink

    Jikalau dah sememangnya telah terbukti bahawa Malaysiakini di biayai olih perompak george soros apa nak di herankan? Anggap kan saja ini web portal jalanan kaki lima. Tunggu saja mereka ni akan di dakwa terseret bersama suaram yang bersuara suram tu! Tunggggu!

    Reply
  • November 9, 2012 at 11:01 pm
    Permalink

    Malaysiakini nampakna semakin berani membuat komen dan artikel yang memecah belahkan bangsa melayu.Malaysiakini sudah tidak perlu dibiarkan berada dibumi ini lagi. Jika di Singapura orang Melayutidak akan dibiarkan menulis di blog sebagaimana Malaysiakini buat…kenapa harus kita biarkan Malaysia kini masih bergerak ? Adakah hanya untuk menunjukkan kita bersifat terbuka…apa perlu bersifat terbuka sedangkan mereka tidak pernah menghargai…biarlah kita tangkap sahaja penulisnya..biarlah satu dunia kata kita tidak bersifat terbuka….so what…!!!

    Reply
    • November 9, 2012 at 11:15 pm
      Permalink

      Malaysiakini nampaknya semakin berani membuat komen dan artikel yang memecah belahkan bangsa melayu.Malaysiakini sudah tidak perlu dibiarkan berada dibumi ini lagi. Jika di Singapura orang Melayu tidak akan dibiarkan menulis di blog sebagaimana Malaysiakini buat…kenapa harus kita biarkan Malaysia kini masih bergerak ? Adakah hanya untuk menunjukkan kita bersifat terbuka…apa perlu bersifat terbuka sedangkan mereka tidak pernah menghargai…mereka tak akan pernah puas sehingga tanahair kita ini tergadai kepada mereka…oleh itu sebelum terlambat biarlah kita tangkap sahaja editorialnya…..mereka ini telah melampau dan biadab…biarlah satu dunia kata kita tidak terbuka…human right kita teruk dan sebagainya.so what…!!!

      Reply
      • November 12, 2012 at 11:36 am
        Permalink

        Tapi Penganut@ PR yg Melayu nie x sedar2 diri sampai sekarng nie ..apa muslihat Malaysiakini Jahanam nie..

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *