Sedikit Peruntukan Masjid Menjadikan DAP Lebih Baik Dari UMNO?

Share


Baru-baru ini Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa, memberitahu sidang DUN negeri Cik Siti Wang Kembang itu bahawa DAP lebih baik dari UMNO.

Ketika menggulung perbahasan Bajet 2013 di sidang DUN Kelantan itu, Husam memuji-muji Kerajaan DAP Pulau Pinang yang menyalurkan beberapa peruntukan kepada beberapa masjid di negeri Kelantan.

Dan hanya disebabkan “peruntukan-peruntukan” itulah maka Husam mendakwa bahawa DAP lebih baik dari UMNO, dari sudut kaca matanya…

Begitulah tanggapan terkini Husam Musa, pemimpin PAS yang paling kanan dan paling rapat dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, mengenai DAP setelah mereka bergabung di dalam Pakatan Haram sejak 2008.

Saya tertanya-tanya, apakah hanya kerana peruntukan yang disalurkan kepada beberapa buah masjid di Kelantan itu maka DAP layak dianggap lebih baik dari UMNO?

Saya ingin bertanya kepada Husam, apakah dia buta, pekak, tuli atau cacat akal fikirannya untuk menilai tentang sumbangan serta jasa baik UMNO kepada umat Islam di negara ini sejak zaman berzaman?

Apakah Husam tidak dapat melihat bagaimana Islam diimarah dan dibangunkan oleh UMNO secara wasatiyyah serta menepati ajaran yang disampaikan oleh Rasulullah SAW.

Jika tidak, takkanlah Malaysia diiktiraf sebagai negara Islam contoh sehingga banyak negara-negara Islam dunia yang datang untuk belajar dari Malaysia yang diberi gelaran “mini Madinah” di zaman moden ini?

Kalau bantuan dan peruntukan kepada masjid-masjid menjadi ukuran, sudah tentu UMNO jauh lebih baik dari DAP. Malah jasa UMNO yang tidak pernah putus memberikan peruntukan kepada rumah-rumah Allah di seluruh negara membuktikan juga bahawa UMNO jauh lebih baik dari PAS.

Lagipun, apalah sangat jasa PAS yang hanya membina dua buah masjid saja di Kelantan di sepanjang pemerintahan Nik Aziz sedangkan UMNO sudah membina beribu-ribu masjid di seluruh negara, termasuk di negeri Kelantan!

Husam tidak sepatutnya lupa bagaimana DAP menghapuskan perjuangan PAS untuk membina sebuah Daulah Islamiyyah dan hukum Hudud di mana partinya terpaksa melupakan dasar yang menjadi “darah daging” mereka sejak di zaman merdeka lagi.

Husam juga sewajarnya melihat dan sedar tentang sikap “chauvinis ultra kiasu” yang diamalkan oleh para pemimpin DAP yang dilihat mampu menggugat keharmonian kaum yang selama ini berjaya disemai dengan subur oleh Kerajaan UMNO/BN.

Husam juga perlu mengenang tentang kenyataan-kenyataan pucuk pimpinan DAP yang menentang dasar-dasar yang mementingkan kepentingan Islam dan bangsa Melayu serta hak-hak bumiputera di negara ini.

Apakah Husam lupa bagaimana bencinya Nik Aziz terhadap DAP sehingga “Tok Guru”nya itu pernah melabelkan DAP sebagai “syaitan”?

Dan kini, dengan “syaitan” itulah yang PAS berpeluk dan “syaitan” itulah juga yang dipuji-puja oleh Husam. Wajarkah DAP dikatakan lebih baik dari UMNO?

Husam perlu kaji semula ilmu agamanya kerana Islam menggariskan di dalam ajarannya supaya umat Islam berkasih sayang di antara sesama mereka dan bertindak tegas serta adil terhadap golongan bukan Islam.

UMNO merupakan parti yang disokong oleh saudara seagamanya manakala DAP pula merupakan parti yang mengamalkan dasar membenci dan menafikan kepentingan Islam serta umatnya di negara ini?

Jadi, wajarkah sebagai seorang muslim, Husam berpandangan songsang dengan ajaran yang disampaikan oleg Rasulullah SAW itu?

Rasanya, Nik Aziz belum cukup memberikan tarbiyah terhadap “anak buah”nya yang seorang ini, tapi mungkin juga hasil didikan Nik Azizlah maka Husam jadi “songsang” begini, kan?



29 thoughts on “Sedikit Peruntukan Masjid Menjadikan DAP Lebih Baik Dari UMNO?

  • October 18, 2012 at 7:06 pm
    Permalink

    Husam tidak buta, pekak, tuli. Dia dilahirkan sempurna.

    Dia cuma cacat akal fikiran memikirkan demi rakyat Lebuhraya Kelantan, Keretapi Laju dan kini Mimpi Royalti Minyak RM200 juta Dirham.

    Maafkanlah anakku Husam.

    Ayahmu, Musa.

    Reply
  • October 18, 2012 at 7:21 pm
    Permalink

    PAS ni lupa ke , banyak Masjid dibina oleh kerajaan BN di Kelantan siap bagi duit maintenance setiap tahun lagi …

    Dasar munafik punya puak PAS , bermuka-muka dengan golongan anti-Islam dan anti Melayu

    Reply
  • October 18, 2012 at 8:47 pm
    Permalink

    Memang lah DAP lebih baik drpd UMNO…sebab DAP dah tolong PAS supaya tak payah pikir lg mcm mana nk buat hudud & negara islam…alasannya benda tu takde dlm buku jingay karangan DAP…

    Reply
  • October 18, 2012 at 9:17 pm
    Permalink

    nak wat camne HUSAM ni kan anak ikan ALJUBURI!! jadi..tak heran la..semua nya dia kata baik..walaupun PAS dah makin teruk dibuatnya..

    ehhh lupa nak tanya..apa citer Highway Prepaid dengan Train laju tu wahai husam ?? heheh

    Reply
  • October 18, 2012 at 9:22 pm
    Permalink

    umno parti yg tolak islam dan mengambil Islam untuk ceremonial purposes sahaja.

    Korang cuba suruh Rosmah bertududung litup dan kekal menutup aurat, korang rasa dia nak tak?????

    Reply
    • October 18, 2012 at 10:04 pm
      Permalink

      ko ni tak de isu lain ke..rosmah nak bertudung ke tidak apa ko peduli..tuh..anuar asik main bontot..main pelacur cina..ntah2lagi main bini azmin..ko puji2 plak..ko ni memang jenis babi ke apa..atau ko lahir dari pantat babi..sebab tu perangai ko lebih teruk dari babi2 yang memang dah teruk..cibai babi betullah mulut ko..kalau nak bangkang pun agak2 lah..takkan kaki bontot pun ko ikut..babi punya anak babi lah ko..

      Reply
    • October 18, 2012 at 10:22 pm
      Permalink

      KO SURUH DULU SIaNU TUU BERSUMPAH…BARU NAK SURUH D.SRI ROS BUAT TUUUU..MANA LEBIH TERUK DEDAH URAT OR MENUTOH CINADOLL

      Reply
    • October 19, 2012 at 8:14 am
      Permalink

      senang2 je ko label UMNO parti tolak Islam “mm” ….tutup PC pegi ambil wuduk la..buang masa saja

      Reply
    • October 19, 2012 at 10:02 am
      Permalink

      DS Rosmah xbertudung xde kena mengena dgn rkyat,.dosa tu dia/suami dia tanggung,..klu bertutup tpi kangkang kt jntan sial lain mcm normah tu,.puak pas sokong plak

      Reply
      • October 19, 2012 at 10:46 pm
        Permalink

        Sapa kata takda???
        Bagaimana jika mereka2 yg. tutup aurat tu sebut mereka tak tutup aurat sebab tiru Isteri PM?
        Kalau dia orang biasa pun tentu menyebabkan org. lelaki bukan muhrim berdosa sebab tengok aurat dia. Baik kita doakan dia tutup aurat, lagi berfaedah..

        Reply
        • October 20, 2012 at 9:09 am
          Permalink

          Bagaimana pulak kalau semua orang jahat kata mereka hanya mengikut nik ajis yang berkawan dengan syaitan ??

          Reply
          • October 21, 2012 at 10:11 am
            Permalink

            hihihi… Orang bodoh mana pun, muslim atau kafir tahu syaitan tu JAHAT dan KUFUR. Hang tulis sini terang2 jagan ambik sekerat2. TGNA kata kalau Syaitan nak tolong pun dia terima, bila d aju soalan kerjasama dengan DAP. TGNA hanya sindir UMNO yg. tak sedar diri mereka lebih dulu kawan dengan kafir.

    • October 19, 2012 at 12:19 pm
      Permalink

      PAS parti yang ambil Islam dan guna untuk luaran sahaja.

      Korang suruh lebai2 PAS tu jaga nafsu, korang rasa dia nak tak???

      Reply
  • October 18, 2012 at 9:23 pm
    Permalink

    Si husam ni dari dulu sampai sekarang makin melantun-lantun piangnya…melayu low class, cina DAP bagi duit kat masjid…di puji melambung-lambung, dia tak tau kat komtar sana guan eng dok gelak besar tengok kebodohan melayu jenis macam ni.

    Depa dah bagi duit, nanti lebai-lebai PAS tersipu-sipu je lah bila depa buat senamrobik kangkang sana kangkang sini dalam kawasan masjid…benda ni dah berlaku kat Selangor.

    Reply
  • October 18, 2012 at 10:30 pm
    Permalink

    ni apa ke bangang punya puak PAS ni , orang cite lain dia cite lain .

    Tapi kes ni pun taktau hujung pangkal , nampak sangat kau ni bodoh dan tak ikut perbicaraan kes ni .. sampai media Pakatan pun banyak blackout kenyataan saksi bila tau cite sebenar .

    Yang nyatanya kau ni dah nyanyuk ke macam Nik Aziz , isu lain kau pun copypaste lain

    Reply
    • October 18, 2012 at 11:25 pm
      Permalink

      dia bukan nyanyuk…dia meroyan dah tak ketahuan, jiwa keluh kesah hati dah lama gelap, apa nak buat, layan je la buat hiburan

      Reply
  • October 18, 2012 at 11:40 pm
    Permalink

    dap umpan pas dgn bg sumbangan kat masjid tapi pas lupa in return pas terpaksa gadaikan perjuangan asal mereka utk dap.bangang

    Reply
  • October 19, 2012 at 7:18 am
    Permalink

    bodh punya pas.klu BN bagi bantuan dia cakap gula gula.DAP bagi SEDIKIT gula gula,terus jer cakap DAP baik dari BN ?Mentaliti sial la pas ni.

    Reply
  • October 19, 2012 at 7:24 am
    Permalink

    bila BN bagi bantuan puak pakatan haram ni kata rasuah,bila DAP,PAS,PKR bagi bantuan tu rasuah la jugakan?

    Reply
  • October 19, 2012 at 8:17 am
    Permalink

    Betul ke ..duit “sumbang”an tu sampai ke masjid atau masuk “tin milo” jer…Puak ni cakap dan statement berapi2 …hasil cukup2 CILAKA!

    Reply
  • October 19, 2012 at 8:56 am
    Permalink

    Husam, ‘mata celek hati buta’, ‘telinga buka tapi pekak’ itulah hakikat puak2 munafik yang megaku lebih Islam dari orang lain, hidup dengan kesombongan dan melencung jauh dari tujuan sebenar berpolitik atas landasan agama (Islam).

    Reply
  • October 19, 2012 at 10:00 am
    Permalink

    Wahai MUSAM (Muka Masam), Najib hantar pegewai Masjid untuk mengerjakan Haji ( yang sebilangan besarnya adalah pecacai PAS yang kosnya ada paling kurang 10.000 ringgit seorang ) kau tak nampak ka !!! Berapa topekong LGE bagi kepada masjid di Kelantan. Dengan memerentakan jabatan Agama Islam negeri yang diketuai oleh orang PAS, azan tak boleh lagi dilaungkan dengan kuat di Pulau Pinang. Ini yang kau bangga kan ????. Memang benar seperti kata seorang penulis sebelum ini…duit yg DAPig itu adalah untuyk menutup mulut paspispus agar tidak bercakap lagi tentang hudud.

    Reply
  • October 19, 2012 at 7:28 pm
    Permalink

    Husam hanya cuba meraih perhatian dengan memberi kenyataan bodoh. Maklumlah, kecerdikan Husam tidaklah setara mana. Golongan muda di kelantan lebih cerdik dan tahu permainan politik ala kambing jamnapari

    Reply
  • October 19, 2012 at 7:47 pm
    Permalink

    Mana Bujuk @ Bapuk ni……. Hang tak nak komen ka Bujuk? Takdak lansung puak-puak munafik ni beri komen.

    Reply
  • October 19, 2012 at 10:59 pm
    Permalink

    Secara peribadi aku setuju cakap Husam dalam beberapa Isu, bukan semua la. Nak bandingkan UMNO yg. berkuasa d pusat dengan DAP yg. berkuasa d Penang memang tak padan. Jadi kena bandingkan DAP dengan Gerakan(wakil UMNO) yg. memerintah Penang sebelum 2008, baru adil. Rasanya semua setuju jika DAP lebih baik dan lebih santun pada umat Islam berbanding Gerakan. Dalam beberapa hal seperti ketelusan, memang DAP lebih baik berbanding UMNO malah dengan PKR pun mungkin DAP lebih baik.
    Dalam bab Agama, tentu tak boleh banding org. Kafir dengan Islam. Tapi takda gunanya Islam bila CSL kata laksana hudud 1.2 juta hilang pekerjaan sebab genting, kelab malam dan rumah urut tutup. Najib tak berani komen apa-apa. Dalam DUN s’gor MCA hentam PR buka pusat urut konon, tapi presiden MCA pertahankan rumah2 maksiat ni.. PM tak berani komen, KENAPA?

    Reply
    • October 20, 2012 at 8:12 pm
      Permalink

      Tak semua setuju bujuk…cai macam hang saja yang setuju. Minta maaf banyak-banyak bujuk, nak compare gerakan perintah dengan DAP perintah, terlalu jauh bezanya…hang pernah pi penang tak bujuk ?

      ke last hang pi penang masa sekolah hang buat rombongan dulu…??

      hang tanya la orang melayu PP apa bezanya ? cai PAS pun dalam diam mengaku, tapi tak berani nak buat public statement.

      hang apa tau bujuk ?

      Reply
      • October 21, 2012 at 10:08 am
        Permalink

        Aku ada buat servey sendiri.. tak banyak, tapi boleh lah dapat gambaran rambang. Orang Penang yg. aku jumpa kata hidup macam biasa, ada 1-2 kes kedai kena roboh(kedai haram dan ganggu lalulintas). Aku tanya balik bagus ke tak.. dia kata ok, lalulintas lancar sikit. kalau tanya kontraktor.. depa kata, sekarang boleh cari makan sikit.. adalah 2-3 projek tak macam dulu nak projek kena jumpa kontraktor besar yg. akan kaut untung atas angin.
        Tanya AJK surau/masjid.. depa suka, peruntukan bertambah.. banyak program baru dan lebih besar.

        Reply
        • October 22, 2012 at 10:36 am
          Permalink

          Yang ini tidak dinafikan..because kami ada branch kat PP..tak payah pakai broker.

          Tapi x tau lah sampai bile..dengar kata broker PKR dah masuk..DAP tak buat apa apa ke??

          Reply
          • October 22, 2012 at 11:38 am
            Permalink

            hang baca statement raplah.. kat atas macam DAP musuh islam/melayu no.1, tapi yg. buat onar pada orang islam/melayu ialah pemimpin UMNO yg. beli tanah orang kampung dan jual berlipat kali ganda pada pemaju tak sampai 6 bulan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *