Nepotisme DAP Melaka Sudah Bergerak Ke Pulau Pinang

Share


TANPA kita sedar, gerakan memindahkan ahli-ahli DAP dari Melaka ke Pulau Pinang sedang rancak dijalankan.  Maklumlah, Melaka adalah bumi yang DAP, PKR dan PAS tidak boleh cari makan, nak nak pulak PAS, sepanjang umur ditubuhkan belum pernah menang waima satu kerusi di Melaka.

Asal tanding lingkup, asal tanding lingkup – dengan UMNO.

Bagaimanapun, penulis bukan nak tulis soal itu tapi tentang cina DAP Melaka yang perlahan-lahan pindah nama untuk mengundi ke Pulau Pinang.

Yang agak memeranjatkan, ikut sekali pindah ialah suku sakat Tokong Lim iaitu isteri dan adik perempuan bongsunya yang asal usul dari Johor tapi lama berkelana di Melaka.

Kini dah nak ke Pulau Pinang pula.

Sudah tentu bukan pindah saja-saja nak menambah undi, tapi untuk bertanding juga.  Sedang kita bercakap ini, khabarnya beberapa kawasan di Pulau Pinang sudah diperuntukkan kepada nepotis-nepotis Tokong Lim untuk diisi. 

Khabarnya juga, mana ADUN DAP yang menang secara paracut itu hari, bakal tersingkir untuk digantikan dengan nepotis-nepotis Tokong Lim dari Melaka.

Nak-nak pulak kalau ADUN tersebut cakap English pun berterabur dan blur-blur macam orang  mabuk laut, semuanya boleh berkira-kira cari makan cara lain sebab tempat masing-masing nak diisi nepotis-nepotis dari keluarga Tokong Lim.

Besar Pulau Pinang itu penulis rasa, dengan pulaunya, dengan tanah besarnya.  Tapi dalam besar-besar itupun Ketua Menteri dan barisan Exco tetap diimport dari Melaka juga.  Orang DAP yang sedia ada di dalam negeri Pulau tersebut, bodoh macam lembu, nak jadi Ketua Menteri pun tak tahu.

Rakyat dalam hal ini kena jaga-jagalah.  Pilihanraya akan datang ini pasti meriah dengan saudara mara suku sakat Lim, Singh dan Ibrahim.  Memang pilihanraya dan politik ini medan cari makan anak beranak depa sebab jamin pendapatan sampai ke sudah – walaupun kalah (pencen ADUN/MP maaa…).

Mana ada cerita nak tolong rakyat.  Orang lain yang bukan salasilah mana-mana satu di atas, bolehlah hirup kuah yang isinya dah dibelasah mereka anak beranak.

Kalau puak-puak ini ditakdirkan menang pilihanraya besok (penulis kata kalau), buat pertama kalinya dalam sejarah negara kita, mesyuarat kabinet yang sebenarnya akan betul-betul buat dekat kabinet – kabinet dapur rumah masing-masinglah. 

Yang rasmi setiap hari Rabu atau Jumaat itu hanya mengangguk dan mengesahkan apa yang sebenarnya telah diputuskan di kabinet dapur tadi rumah masing-masing tadi.

Oh kelamnya masa depan negaraku di tangan puak-puak ini.

sumber: StopTheLies


16 thoughts on “Nepotisme DAP Melaka Sudah Bergerak Ke Pulau Pinang

  • October 17, 2012 at 9:05 pm
    Permalink

    KUALA LUMPUR, Oct 17 — Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob refused today to offer the government’s commitment to probe two Umno-linked firms for infringing company laws, after opposition MPs raised hue and cry in Parliament over the “selective” prosecution of rights group Suara Rakyat Malaysia (SUARAM).

    The Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism Minister (picture), when winding up debate on Budget 2013, however, pledged that all companies, regardless of their political affiliations, would be investigated if they failed to comply with the Companies Act 1965.

    “We will investigate all companies, regardless of which… I do not want to be specific to that one case only,” he told Nurul Izzah Anwar (PKR-Lembah Pantai).

    The PKR vice-president had demanded the minister’s assurance that YGP Holdings Sdn Bhd and the National Feedlot Corporation (NFCorp) would be investigated for failing to file their audited accounts.

    YGP Holdings’ directors include Umno Youth chief Khairy Jamaluddin and Kota Belud MP Datuk Abdul Rahman Dahlan, while the NFCorp is owned by the family members of Wanita Umno chief Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

    Dissatisfied with Ismail Sabri’s answer, Nurul Izzah demanded the minister specifically state if his ministry’s probe would include both firms.

    “My net is bigger,” Ismail Sabri replied.

    “Yes, and I would ask that your net includes YGP,” Nurul Izzah retorted.

    “Any company that commits offences under the Companies Act 1965 will be investigated,” the minister replied.

    Reply
  • October 17, 2012 at 10:06 pm
    Permalink

    Melayu yang dulu dengan rela hati beri undi pada DAP elok2 lah fikir utk pack barang keluar cepat2 dari Penang. Bolih jugak buat system butter-trade, cina pi Penang, melayu go Melaka.

    Penang akan di cabul oleh cina lalu Penang pun jadi Spore No. 2.

    Apamacam ? setuju semua orang Penang?. Dimelaka pun hang juai laksa laku jugak. Kalah nasi asam pedas cicah cenbaluk melaka kena pukui dek laksa penang, pesembuk dan mee udang.

    Reply
    • October 18, 2012 at 2:09 am
      Permalink

      Sekarang pun mana ramai melayu/Islam di Pulau…kalau gi Pulau nak cari kedai makan orang melayu macam dulu…tak banyak dah…yang banyak kedai mamak yang tukang masak import dari India punya…yang mana resepi nasi kandaq lebih kurang sama dengan resipi Pelita di KL jer…dah tak sedap dah jalan2 pi Penang….kalau nak banyak jumpa Melayu pun kena ke tanah besar macam Butterworth…Kalau kat Pulau…dah macam Hong Kong/Singapore

      Reply
  • October 17, 2012 at 10:25 pm
    Permalink

    testing….testing…..

    Reply
  • October 18, 2012 at 12:02 am
    Permalink

    UMNO memenangi hampir semua kerusi yang di tandingi PRU 12 lepas…yang kalah teruk MCA dan gerakan, tapi rasa-rasa aku PRU kali ni MCA dan gerakan dapat menebus kembali beberapa kerusi, Penang 50-50, undi melayu PAS tak kan memberi apa-apa kesan pun di Penang, so it s about MCA dan Gerakan bekerja keras melondeh satu demi satu scandal, penyalahgunaan kuasa di PP

    Reply
  • October 18, 2012 at 12:24 am
    Permalink

    ya rakyat perlu menyokong BN tapi kena mengundi PR pada pru-13 akan datang!

    Reply
  • October 18, 2012 at 7:38 am
    Permalink

    Ini mamak ada kopi pes satu cerita pasal PEMIMPIN GEROMBOLAN SETAN DIKENALI yang ada claim pemerintah ISLAM… BLACI SETAN DIKENALI tolong baca jangan tarak baca….

    KANTOI! Budak Sekolah Malukan Najib Altantuya!!!
    Posted on Tuesday, October 16 @ 06:30:00 UTC
    Dilulus untuk paparan oleh lararatu

    Blog Jalan Pulang

    Rupanya benarlah tindakan Perdana Menteri Najib Altantuya sehingga kini mengelak untuk berdebat dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim walaupun berkali-kali dipelawa malah didesak supaya berbuat demikian.

    Jangankan dengan Anwar, dengan budak sekolah pun Najib Altantuya langsung tidak dapat menjawab soalan fardu ain asas yang diajar dari kecil lagi!

    Najib Altantuya hadir di pameran pendidikan tersebut pada 13 Mac 2012 dan video tersebut memaparkan kununnya Najib Altantuya tertarik dengan kaedah “Peta Pemikiran” (Mind Mapping) untuk matapelajaran Pendidikan Islam yang dipamerkan oleh Sekolah Kebangsaan Kiaramas, Jalan Duta, Kuala Lumpur.

    Najib Altantuya disoal oleh salah seorang pelajar dari sekolah tersebut yang terlibat dengan projek i-THINK Pilot.

    Soalan yang ditanya oleh salah seorang pelajar itu setelah menjelaskan tentang taktifan dan contoh najis Mutawassitah (najis sederhana) dan bertanya kepada Najib Altantuya dengan memintanya memberikan jawapan kepada soalan: “Bolehkah Datuk Seri memberikan contoh untuk najis Mughallazah?”

    Najib Altantuya ternyata gagal memberikan jawapan lantas berpaling kepada timbalannya, Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran dengan harapan mendapat bantuan tetapi Muhyiddin juga sama seperti Najib Altantuya gagal memberikan jawapan hingga akhirnya murid lelaki yang bernama Hafiz di sebelah murid yang bertanya tadi membantu memulihkan air muka Najib Altantuya yang tergamam dengan memberikan cadangan iaitu Babi.

    Nampaknya bukan setakat Najib Altantuya terkantoi, malah Muhyiddin yang kunun hendak ‘mengenakan’ Najib Altantuya turut terkantoi sama!

    Kah kah kah…

    Aiyoyoo.. Najib najis sendli pun mungkin dia tarak tau jenis apa…kah..kah. PEMIMPIN KESAYANGAN BALACI… PEMIMPIN NEGARA ISLAM??? kah..kah..

    Reply
  • October 18, 2012 at 8:14 am
    Permalink

    Kah kah kah..sineutron paria buat pagi la pulak..kah kah kah..

    Reply
    • October 18, 2012 at 11:09 am
      Permalink

      Tak payah lah layan selingan tamil tuuu…nampaknya tokey dia tak singgah kedai lagi pagi ni.

      Reply
      • October 18, 2012 at 12:04 pm
        Permalink

        Dey Tambi neutron….hang dah prepare nak exam SPM tahun ni kaa…dah nak dekat dah nii…pergi banyak baca buku tu…nanti Bahasa Malaysia hang fail pulak..

        Reply
  • October 18, 2012 at 8:45 am
    Permalink

    lawak pagi dari cai balaci dapig,.jwpan paling tepat cth najis mughallazah ialah pkatan haramjadah,..

    Reply
    • October 18, 2012 at 10:25 am
      Permalink

      PEMIMPIN AGUNG UMNGOK tarak tau apa itu najis mughalazah… Islam ka tarak Islam ni??? kah..kah… Live video lagi..mamak punya kastome suma gelak juga tengok itu video…. BIKIN MALU SATU ASEAN kah..kah

      Reply
    • October 18, 2012 at 12:10 pm
      Permalink

      Tepat sekali bro. Kalau dah Mat Sabu lebih rela makan babi dengan DAP dari makan ayam dgn Najib. Tak najis namanya tu.

      Reply
  • October 18, 2012 at 8:58 am
    Permalink

    Malu nak Cerita yg LGE & kerabatnyer Da x der sokongan kat Melaka..tu yg Lari ker Penang tuh.harapa2 bule Menang lagi…taun 2013 neh.Bye bye Melaka..Visit Penang for PRU 2013.heheheh

    Reply
    • October 18, 2012 at 12:02 pm
      Permalink

      Kalau dahulu..boleh buang negeri…laaa ni canggih sikit…orang tak suka…migrate jer..huhu

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *