Dana Dari Soros: SUHAKAM dan SUARAM Wajar Dibubar Segera

Share


Sayang benar Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) kepada Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) apabila Presidennya, Tan Sri Hasmy Agam, bertindak membela “adiknya” itu dari pertikaian hangat yang membabitkan dana asing yang dipercayai dari dalang Yahudi.

Dalam kenyataannya semalam, Hasmy menegaskan adalah tidak menjadi satu kesalahan bagi mana-mana pertubuhan di negara ini untuk menerima dana dari luar negara, khususnya bagi sebuah NGO yang kononnya memperjuangkan pemantauan hak asasi manusia seperti SUARAM.

Presiden SUHAKAM itu memberi alasan bahawa menerima dana asing tidak menyalahi mana-mana akta yang ditetapkan di dalam perlembagaan negara.

Pada saya, memang benar bahawa perlembagaan Malaysia tidak pernah menyekat mana-mana pihak untuk menerima dana dari luar negara bagi membantu kos operasi persatuan atau pertubuhan NGO di negara ini.

Misalnya, sekiranya Yayasan Dakwah Islamiyah Malaysia (YADIM) menerima dana dari sebuah pertubuhan yang terbukti memperjuangkan Islam dari luar negara, ia langsung tidak menjadi sebarang isu yang bertentangan dengan prinsip atau moral.

Namun dari segi sensitiviti umat Islam dan moral rakyat di negara ini, adalah tidak diterima akal apabila sesebuah NGO itu menerima dana dari sesebuah pertubuhan atau individu yang beridentitikan penyangak dan pro-Zionis Yahudi Laknatullah!

Apakah Hasmy lupa tentang siapakah sebenarnya George Soros yang sebelum ini telah menyebabkan beberapa negara di rantau Asia Tenggara ini hampir tergadai?

Apakah Hasmy lupa bagaimana susahnya mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mencari jalan mengatasi  sabotaj penyangak matawang dunia yang merupakan kawan karib kepada Anwar Ibrahim itu?

Apakah Hasmy tidak tahu bagaimana kemudiaannya Anwar berpakat dengan Wolfowitz untuk memberikan pinjaman dari IMF kepada beberapa negara di Asia Tenggara yang terjejas teruk akibat perbuatan George Soros?

Dan kini, SUARAM sendiri mengaku menerima dana dari penyangak matawang tersebut.

Apakah dengan pengakuan SUARAM itu Hasmy Agam  tidak terbayang langsung wajah “setan” yang bernama George Soros, Wolfowitz dan Anwar Ibrahim yang pernah begitu hampir menjahanamkan ekonomi negara?

Saya berpandangan bahawa sama ada SUHAKAM atau SUARAM sebenarnya wajar dibubarkan saja di negara ini memandangkan “suara” mereka kebanyakkannya tidak berpaksikan kepada sensitiviti umat dan agama Islam di negara ini.

Misalnya dalam isu LGBT, SUHAKAM dan SUARAM bersatu hati menyokong penuh usaha memaksa rakyat dan perlembagaan negara ini menerima golongan songsang itu, kononnya atas dasar “hak asasi manusia”.

Kepala hotak mereka “hak asasi manusia”! Di dalam fitrah kejadian manusia, kita diciptakan Allah berpasang-pasangan di mana lelaki pasangannya ialah perempuan. Hanya mereka yang sesat dan songsang saja berpasangan sesama jantina.

Apakah golongan songsang dan “sakit” seperti itu yang diperjuang dan disokong oleh Hasmi Agam dan SUARAM? Agama dan budaya mana mereka pakai?

Justeru itu, apakah kita rakyat Malaysia masih lagi dapat menerima pandangan dan kenyataan dari SUHAKAM mahupun SUARAM yang jelas bertentangan dengan nilai-nilai agama, moral dan kebudayaan masyarakat kita selama ini?

“No heart feeling”, rasanya Hasmy Agam, SUHAKAM dan SUARAM wajar dilupakan dan diketepikan saja peranan mereka di Malaysia memandangkang mereka langsung tidak berpaksikan kepada sensitiviti rakyat Malaysia yang berpegang teguh kepada Islam dan budaya ketimuran, kan?


54 thoughts on “Dana Dari Soros: SUHAKAM dan SUARAM Wajar Dibubar Segera

  • October 3, 2012 at 8:38 pm
    Permalink

    nama pun lebih kurang sama..cam PENGKID jugak la dua dua ni..

    kot kot SuhAKAM ni pun ada share ambik duit soros kot??

    Reply
    • October 6, 2012 at 4:59 am
      Permalink

      orang kampung semua dah tahu cuma kerajaan pimpinan tun lah dan najib yang lembek hingga sekarang tak boleh keras keras..

      pertanyaan orang kampung buat pm dan menteri kdn.. sampai bila rakyat nak tunggu?? boleh keras ker?? berkokok ada tapi melawan tiada..

      Reply
  • October 3, 2012 at 9:31 pm
    Permalink

    Apko terang2 yahudi d upah oleh umnobn utk pelan strategi bn utk lawan pr,salah satu ialah fitnah melaui media perdana. Wang d beri kpd media utk bayar fitnah dan bayar saman apabila kalah d mahkama h janji rAkyat msia mkn fitnah

    Reply
  • October 3, 2012 at 10:05 pm
    Permalink

    Hak asasi adalah salah satu jarum pihak barat untuk memasuki dan memandai dlm mencampuri urusan hidup serta kehidupan beragama umat islam. Kalau melalui kristianisasi, melalui doktrin2 yang jelas ditolak oleh islam, maka dgn melalui cogan hak asasi, mereka dgn licik sekali cuba mencampuri dan mengganggu syariat agama islam. Kini melalui ‘agama hak asasi” ini mereka bebas mengkritik syariat islam. Yang lebih malang ialah mereka memaksa kerajaan untuk megujudkan badan hak asasi, kemudian melatih puak2 islam liberal untuk menerajui badan tersebut. Mereka ini akan melebihkan syariat hak asasi dari syariat islam. Percayalah, bahaya doktrin hak asasi adalah sama bahaya dgn fahaman syiah dan khawarij, di negara ini.

    Reply
  • October 3, 2012 at 10:32 pm
    Permalink

    Pejuang hak asasi apa sekiranya bersikap doudle standard contoh suhakam tampil kedepan untuk membuat siasatan diatas perlakuan polis terhadap peserta perhimpunan bersih, tetapi didalam masa yang sama tidak mengindahkan golongan rakyat yang terpaksa menempuh kesusahan akibat daripada gangguan yang dilakukan oleh peserta himpunan tu dengan memenuhi jalanraya sehinggakan menggagui kebasan dan kehidupan rakyat lain..so apa realistiknya perjuangan suhakam ini..semua nya berpaksikan kepada PR sama juga dengan Majlis peguan..contoh terbaharu..suhakam dan peguam PR dan majlis peguam mengutuk tindakan polis menembak penjenayah tetapi pada minggu lepas pabiala 2 anggota polis parah ditembak sewaktu mengejar penjenayah dijalan kucai lama takde sekor dikalangan ngo ini nak bersuara..so apakan sebenarnya tujuan perjuangan mereka.

    Reply
  • October 3, 2012 at 11:21 pm
    Permalink

    Nama pun pertubuhan hak asasi manusia jadi depa guna kan platform ni sebagai memperjuang kan hak hak secara bebas melulu sampai melanggak etika & ajaran agama samawi & budaya. Ni la kesempatan yang dok ada kat pemimpin bebai pertubuhan kunun nya membela hak hak individu. Sepatut nya pemimpin seropa ni patut di ganti kan ngan individu yang lebih memahami erti kebebasan hakiki bukan nya melanggak etika & moral sebagai manusia beragama & bertamadun tinggi.

    Reply
  • October 4, 2012 at 12:00 am
    Permalink

    Parti yg sumbang RM76 juta ++ kat APCo macam mana??? Nak bubar jugak ka??

    Reply
  • October 4, 2012 at 12:10 am
    Permalink

    kerajaan tidak boleh berlembut dgn ngo seperti ini yg akan menghancurkan masa depan negara kita

    Reply
  • October 4, 2012 at 12:34 am
    Permalink

    DR M tangkap gambar dengan soros !begitu manis senyumnya sambil berjabat tangan!

    Reply
    • October 4, 2012 at 9:05 am
      Permalink

      Kak Mah peluk cium artis Bollywood, no hal jer… ada ahli umno kesah???

      Reply
      • October 4, 2012 at 12:11 pm
        Permalink

        Tengok pic tu moooo…boleh tak ?

        Reply
      • October 4, 2012 at 5:01 pm
        Permalink

        kak mah mana, MAH sabu ka?

        Reply
    • October 4, 2012 at 1:07 pm
      Permalink

      Dr Mahadhir bukan bodoh macam anwar…. Fullstop.

      Reply
      • October 5, 2012 at 3:37 pm
        Permalink

        Anwar pun cerdik juga….jika tidak cerdik mustahil dia dapat memperbodoh2 kan orang lain (termasuk Dr Mahathir sendiri yang melantik beliau sebagai TPM dahulu)dan membuat sekian ramai pengikutnya setia dan mempercayai beliau…bukan senang untuk kita membuat orang lain taksub dengan kita melainkan kita boleh memutar belit dan mempengaruhi mereka supaya mengikut telunjuk dan taksub kepada kita…ini juga memerlukan skil yang hebat dan IQ yang tinggi..malangnya IQ dan akhlak beliau tidak seiring…sikap budiman tersangat kurang…maka terciptalah senario2 yang mana kelihatannya nafsu telah pun mengatasi akal..wallahu’alam

        Reply
  • October 4, 2012 at 8:18 am
    Permalink

    Begitu susah jadinya bila ISA tak ada. Penderhaka makin bertambah!

    Reply
    • October 4, 2012 at 9:08 am
      Permalink

      Seperti biasa Pemimpin umno guna duit rakyat untuk diri dan keluarga. ada ahli umno kesah?? ada MACC kesah???:

      Jamuan dan Persandingan anak sulung Ketua Menteri Melaka DS Mohd Ali Rustam mencecah RM10 juta hingga RM13 juta. Jamuan dan segala bentuk makanan termasuk nasi minyak /nasi beriani untuk tetamu seramai 180,000 orang ditaja oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka (PKNM).

      Lima puluh ribu (50,000) tin muniman air kacip Fatimah diberi hadiah kepada tetamu yang hadir. Difahamkan air kacip Fatimah dibekal oleh Syarikat Orang Kampung Sdn. Bhd. Cenderamata yang diberi kepada tetamu yang hadir dibekalkan oleh Mamee Sdn. Bhd.

      Dikatakan makan untuk pengantin dan tetamu khas bernilai RM600,000. Dan disediakan oleh tiga puluh orang (30) tukang masak atau Chef’s. Kehadiran tetamu seramai 180,000 orang telah direkod dalam “Malaysia Book Of Record dan yang yang paling jahat sekali Datuk Seri Mohd Ali Rustam berbangga kerana perkahwinan anaknya serta kehadiran tetamu dimasukkan dalam buku tersebut.

      Mengikut Ahli Parlimen Pokok Sena dari PAS Datuk Mahfus Omar segala perbelanjaan perkahwinan anak Ketua Menteri Melaka Mohd Ali Rusatam ditanggung sepenuhnya oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka dan segala angensi kerajaan negeri dan tempatan.

      Satu soalan cupu emas!. Boleh atau tidak pehak kerajaan negeri dan pehak perbadanan milik kerajaan menaja sepenuhnya kenduri kahwin anak Ketua Menteri tersebut?.

      Soalan cupu emas kedua!. Nak tanya kepada pegawai disemua peringkat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) adakh itu dinakam slahguna kusa atau mungkin ada ciri ciri rasuah?…..Kalau ada kenapa tidak siasat untuk mencari kebenaran salah atau sebaliknya?….

      Betulah rasuah dalam UMNO dan Barisan Nasional berada ditahad yang barah peringkat keempat. Dan hidup pemimpin UMNO bermula dari perdana menteri dan seluruh pemimpin UMNO/BN kaki rasuah tegar.

      Akhirnya rakyat ingin penjelesan dari Ketua Menteri Melaka Mohd Ali Rustam dan pehak berwajib terutama SPRM betulke perkahwinan, persandingan, makanan dan segala bentuk ditaja?….”

      Reply
      • October 4, 2012 at 12:17 pm
        Permalink

        Semua fakta hang mooo atas dasar ” dikatakan “…siapa yang katakan tu mooo ?

        Lepas tu hang quote pulak kata-kata mahpus, budak yang tak pas SRP tu..sedihnya aku.

        Hang buat cerita, lepas tu hang pulak tanya soalan…

        Macam ni la mooo…aku pun nak cerita, nik ajis di tangkap khalwat dengan seorang gadis 18 tahun di pantai cahaya bulan pada malam valentine yang lepas..

        soalan cepumasnya…kenapa pihak berkuasa Kelantan tak mengambil tindakan ??

        hehe…hang nampak tak persamaan dengan cerita hang ?

        Reply
        • October 4, 2012 at 11:03 pm
          Permalink

          betul bro.contoh yg jelas bagaimana nak buat fitnah dan menipu seperti yg biasa digunakan oleh pakatan haram pada krajaan.kalau puak pakatan haram tak paham gak,bodoh la.

          Reply
      • October 6, 2012 at 6:04 pm
        Permalink

        ‘dikatakan’

        ^ tanda-tanda bahawa harakahdaiy punya sumber berita takleh percaya. Main dengar-dengar dari mulut ke mulut macam ‘telefon berkarat’

        Reply
    • October 5, 2012 at 4:03 pm
      Permalink

      Memang betul apa yang kamu cakap tu…kena ingat siapa yang bubarkan ISA..tapi pemikiran pemimpin kita sukar nak baca…mereka ini membuat keputusan bukan selepas bersidang/berfikir sehari dua… dan bukan mengambil buah fikiran sendiri semata..pernah tak kita terfikir agak2 nya kenapa ISA dibubar…aku kadang2 terfikir juga, tentu ada isu besar yang cuba diselindungkan…contoh…jika suatu hari nanti Malaysia jatuh ke tangan DAP…agak2 nya siapa paling ramai akan ditahan di bawah ISA? jadi rasa2 nya apabila dibubar…siapakah sebenarnya yang cuba dilindungi…sudah tentu ramai orang melayu yang akan dituduh menderhaka dan ditangkap beramai2 dan disumbat di dalam penjara….dari yang atas2 sampailah ke bawah…pendek kata tiada siapa boleh bersuara…

      Reply
  • October 4, 2012 at 9:27 am
    Permalink

    Ali Ketam cakap duit kenduri kahwin anak dia hanya RM600k untuk 130k orang.

    Denga kata lain RM4.60 seorang. Eh dgn Jemputan Sultan2, Gabenor Negeri , korang ingat sorang makan RM4.60 seorang kah??? Alu rasa bunga hiasan atas meja VVIP dah kos RM100…

    Kalu ada org sponsor, pls be transparent who sponsored and how much?? Eh..ko pegaweai kerajaan..now tell me WHY they sponsored??? Can i think there is nothing in return????

    Kalau dah Budaya Rasuah tu memang sebati dgn UMNO!!!

    Reply
    • October 4, 2012 at 10:03 am
      Permalink

      Ada ka Catering nak masak dgn RM4.60 satu kepala, siap dgn itik golek, bunga2 hiasan tu???

      Reply
    • October 4, 2012 at 12:22 pm
      Permalink

      Bila ali rustam cakap macam tu mooo ? dia talipon hang bagi tau ke ?

      mooo…mooo…kalau fitnah serah la kat hang, bumi yang bulat pun hang boleh fitnahkan kata 4 segi…tapi hang sorang je la yang percaya.

      hang tak mau buka cerita kapal selam scorpene ke moooo…aku seronok baca cerita hang pasal kapal selam…hehe

      Reply
    • October 4, 2012 at 5:03 pm
      Permalink

      jadi mooh pergi lah report sprm kalau ada bukti

      jgn cakap bedegar yo

      Reply
    • October 5, 2012 at 4:20 pm
      Permalink

      Salam Moo…bukan senang nak jawab soalan kamu ni…firstly kita kena tengok satu persatu syarikat mana dan badan mana yang sponsor…bukan semua yang sponsor itu sebab merasuah (mungkin sebahagiannya ada, tapi tak semua)…kita kena adil bila bercakap tentang sesuatu…jangan dipukul rata semua sekali…sebagai contoh…adakah penaja yang menaja pakaian dan pelamin pada hari perkahwinan Dato’ Siti itu dikira merasuah? apa yang aku cuba bagi tahu ialah…orang2 business ni…bila dia sponsor…dia bukan sponsor suka2…tetapi pasti dia hendakkan return…keuntungan business…mereka ini tidak dipaksa untuk sponsor pun…tetapi dipelawa…surat dihantar memohon penajaan…kalau tak nak sponsor tak payahlah sponsor…tetapi yang berebut2 hendak sponsor tu agak2 nya kenapa? kerana yang berkahwin tu anak orang penting..kalau anak kamu, siapa hendak sponsor…jadi sebelum kita tuduh2 baik siasat dulu siapa yang sponsor..kalau aku ada syarikat yang mampu sponsor macam2…aku pun nak sponsor..apa salahnya…jika dapat memperkenalkan produk dan menaikkan nama syarikat disebabkan sponsor wedding orang penting…sponsor air tin 50 ribu contohnya…tapi dapat pulangan 3 kali ganda…masuk iklan dalam TV pun 5 minit dah berpuluh ribu…5 kali on air dah beratus ribu juga..siapa tak nak…ini bukan kena mengena politik…tapi business bro…kalau cerita pasal penajaan ni..janganlah dengki sangat…kita pun boleh hantar surat minta penajaan dari mana2 company seperti coca cola dan sebagainya…rajin2 lah hantar surat permohonan…tapi the question is…kita ni siapa…takder sapa pun yang sudi nak taja…orang tak kenal…so…kalau nak kena taja…buat something…busuk2 pun jadi artis ker…pastu buat kontroversi sikit macam Memey dengan norman Hakim…hah…bila kawin sok2, dapatlah sponsor..hehe…jangan marah yer Moo

      Reply
  • October 4, 2012 at 9:52 am
    Permalink

    Tahanan ISA(tahanan politik), antaranya Badrul amin, Hishamudin rais,Tian chua dan Saari Sughip menang kes saman k’jaan. Mahkamah mengarahkan mereka d bayar 5 juta…
    Nampak benar ISA d gunakan k’jaan untuk memusnahkan lawan politik UMNO/BN.

    Reply
    • October 4, 2012 at 12:23 pm
      Permalink

      Mahkamah dah di beli ! mahkamah tak adil ! mahkamah ikut telunjuk pembangkang !

      Reply
  • October 4, 2012 at 10:00 am
    Permalink

    Apabila UMNO/BN gagal berhujah, mereka mencari2 kesalahan yg. takda untuk menaikkan kemarahan rakyat pada PR. Pada bebudak mykmu janganlah percaya 100% apa yg. TunM cakap, 1997 dia marah sangat Soros dan gelar dia penyagak matawang. 2007 dia berjabat tangan dan bekerjasama dalam AMAN M’SIA(NGO), 2012 dia kata Soros perosak negara bila membantu NGO m’sia yg. perjuangkan kebebasan bersuara & berpolitik d m’sia. Tak terkejut jika 2/3 tahun nanti dia puji semula Soros bila dia dan UMNO d bantu.

    Reply
    • October 4, 2012 at 12:27 pm
      Permalink

      Tu la hang bujuk…hang suruh kami percaya kat anwar, hang suruh kami taat kat nik ajis…minta maaf la bujuk, terima kasih je lah.

      Ni la mentaliti cai, bila dah tak ada isu…buat fitnah lepas tu, gembar gemburkan cerita…masaalahnya yang percaya cuma hangpa jer…

      Nak sejuk kan cerita mak lampir naik jet ke bujuk ??

      Reply
      • October 4, 2012 at 9:09 pm
        Permalink

        Maaf… aku tak mintak hang percaya pada Anwar dan Taat pada TGNA, memadai kalau ko Percaya dan Taat pada Allah, Nabi dan kitab Al-Quran.

        Reply
        • October 6, 2012 at 11:16 am
          Permalink

          Sebab kita taat la kita kena tolak PAS bujuk.

          Reply
    • October 4, 2012 at 12:44 pm
      Permalink

      tapi bujuk mahathir tak keluar statement we support all effort to protect security state of israel

      bunyi nya yg tepat dalam bahasa melayu,

      “saya menyokong penuh segala usaha yg perlu di buat bagi menjamin keselamatan dan kedaulatan negara israel”

      mahathir tarak cakap macam anwar cakap juk….

      Reply
      • October 4, 2012 at 1:35 pm
        Permalink

        ss…hang tunggu jer sat, tak lama lagi malaysiakini akan keluarkan pulak surat yang kononnya datang dari Tun…isi kandungannya lebih kurang sama dengan sokongan anwar kepada Israel….hang tunggu jer.

        Otak pembanggang kat Malaysia ni tak susah untuk kita predict…

        Reply
        • October 4, 2012 at 1:47 pm
          Permalink

          Kalau bukan…Tun M tak nak saman ka??? Kalau bukan ler…

          Reply
          • October 4, 2012 at 3:00 pm
            Permalink

            cerita pasal saman ni moooo…aku seronok tengok nallakarupan tak sabar-sabar pergi mahkamah nak mengadap anwar…anwar pulak senyapppp jer..

      • October 4, 2012 at 9:13 pm
        Permalink

        bukan BERSYARAT ke?
        hang taknak ulas syarat yg. Anwar bagi untuk sokongan tersebut ke?
        Syarat tersebut juga adalah perjanjian antara Israel dan k’jaan Palestin, kalau hang nak tau.
        Walauapapun.. aku tak sokong jaminan keselamatan pada Israel kerana ia adalah negara HARAM.

        Reply
        • October 5, 2012 at 8:38 pm
          Permalink

          Pakatan haram ??

          Reply
  • October 4, 2012 at 3:18 pm
    Permalink

    saje je tu…nk tutup mulut suaram spye x dedah kes rasuah….x heran…nk bubar suaram blh…bubar jugak amno yg pi jahanam yang rkyat bagi yahudi apco hanya utk baiki imej tempang amno….baru adil…

    sorang ambil duit yahudi..sorang lagi bagi duit pada yahudi….2×5..

    Reply
    • October 4, 2012 at 5:14 pm
      Permalink

      kau tanya khalid … berapa banyak rasuah bayaq hutang talam corp???

      pasir kat selangor kena rembat dgn geng genster cina, berapa banyak rasuah depa bagi kat pemimpin PR selangor…

      rakyat makin cerdik, depa tunggu PRU13 jer nak kasi pelungkup puak2 hang ni

      Reply
      • October 4, 2012 at 7:14 pm
        Permalink

        ss jenis depa ni, jenis yang sanggup angkat keling anti Islam jadi ketua…jenis tak ada kelasss gitu.

        Reply
        • October 4, 2012 at 8:45 pm
          Permalink

          asal boleh jer dia orang ni bro rap

          depa ni mmg betul2 kitul zaman moden…

          kalau kita dapat balik kat zaman melaka dulu, apa yg patut kita buat kat kitul2 dulu supaya melaka tak jatuh di tangan penjajah?????

          hari ni Allah tunjuk kan balik kitul2 zaman moden pada kita…..

          Reply
      • October 4, 2012 at 9:57 pm
        Permalink

        Talam tu hutang lapok k’jaan UMNO dulu, langsung tak kutip. Nasib baik PR ambil alih… jadi d lupuskan harta talam untuk bayar pada k’jaan negeri. Rakyat dah faham dah isu ni, tapi biasalah kalau UMNO buat2 tak faham.

        Reply
        • October 5, 2012 at 2:21 am
          Permalink

          Hahaha UMNO jg ko spin.. so xyh le kempen utk rakyat undi sbb puak ko xreti urusa tadbir.. hutang salahkan org lain.. loji air xcukup suruh minum air lombong.. so ape sumbangan PR selain dr merompak habis2an pasir, memperbanyakkan judi, arak, rumah2 pelacoran dan urut??

          bodoh le bg alasan mcm budak tadika PASTi!

          Reply
  • October 4, 2012 at 6:53 pm
    Permalink

    Mmmg ISA ni penting.Sbb tu singapork masih ada ISA.Pembangkang2 PAP dan Melayu2 singapore yg bnyk ckp dan komplen kerajaan pasal melayu tertindas terus disumbat ke ISA.

    Reply
  • October 4, 2012 at 10:41 pm
    Permalink

    Human right kepala hatok dia. Manusia jenis ini tempat mereka ISA atau zaman dulu ada pulau jerjak. Dipulau jerjak mereka ini dikurung dan yang biol menjadi insaf , kalau tak insaf menjadi bertambah biol.

    Pengganti ISA perlu disegerakan kerana penghuninya bertambah dari hari kehari. Tempat tahanan begini terdapat disemua negara diseluruh dunia termasok USA yang kononnya pejuang human right . Selepas tragedi 911, tEngok apa yang berlaku dengan rakyat mereka yang celupar mulut menyoal dan pertikai. Sesiapa yang didapati bercakap, berceramah atau menulis mengenai pembohongan 911 , apa yang akan jadi dengan mereka ? Mereka samada dilenyapkan atau dikurung disuatu tempat tahanan rahsia. Seluruh dunia tahu pembohongan 911, yang mengesahkan 2 buah pesawat dipandu pilot muslim merempoh 2 bangunan lalu menyebabkan 3 bangunan runtuh sejali gus. Runtuhannya dari bawah yang mencair seluruh structure bangunan yang memerlukan suhu 5000 deg C untuk cair dan runtuh, mengikut kajian. Kajian juga menunjukkan pesawat terbakar mencapai suhu maxima 1000 deg C sahaja.

    3000 orang maut dan tak ada seorang pun yahudi yang kojol. Walau dibangunan itu terdapat beribu pekerja yahudi. Tidak ada sedara Bush, Dick Chenny dan sekutu mereka. Ini semua kerja magic dan hanya orang tak berakal saja yang percaya tentang pencerobohan yang berlaku disebuah negara yang berteknoloji tinggi yang gagal mengesan pesawat asing diruang udara mereka.

    Reply
    • October 4, 2012 at 11:38 pm
      Permalink

      Ya.. HUMAN RIGHTS berteraskan Setan dan Nafsu.. mahu bebas sebebas2nya.. tp jika puak ni perintah pula.. kebebasan mereka sekat.. akhbar dibanned, himpunan dihalang.. pengecut sbnrya puak2 PR ni..

      Reply
  • October 5, 2012 at 10:48 am
    Permalink

    MAJLIS AIDS dibawah Marina a/p Mahathir pun SOROS BAYAR. tak tahu lagi ker ?

    Reply
    • October 5, 2012 at 11:17 am
      Permalink

      bro… tukarlah nick name tu, doakanlah kebaikan dan bukan keburukan. Keburukan untuk d tegur dan d nasihat, bukan d hina.

      Reply
      • October 5, 2012 at 11:52 am
        Permalink

        ada kemajuan lah bujuk

        alhamdulillah

        Reply
  • October 5, 2012 at 8:29 pm
    Permalink

    suhakam dan suaram ni mmg sial . sekumpulan manusia yg mencari kebebasan utk kepentigan diri sendiri.

    Reply
    • October 6, 2012 at 2:57 pm
      Permalink

      Ish..terkejut aku..dari pintu mana pulak hang masuk ni..tak perasan aku…hehe

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *