Mahfuz Kata Otak Tun M Tidak Ketentuan, Tidak Stabil…

Share


Mujurlah kita di bulan Ramadhan dan jika tidak mengenangkan erti menghormati bulan yang penuh barakah ini, sudah tentu saya tidak dapat menahan sabar untuk menyerang dan melemparkan kata-kata kurang manis kepada Mahfuz Omar.

Saya sedar Mahfuz boleh dikategorikan sebagai “orang kurang upaya” di mana mungkin otaknya “cacat” dan tidak dapat berfikir sebagaimana manusia waras yang lain ekoran tahap IQnya yang terletak di bawah garis kebodohan melampau!

Baru-baru ini Mahfuz menyerang mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, kononnya negarawan ulung itu “mudah lupa, tidak ketentuan dan tidak stabil lagi” katanya.

Malah katanya, pengumuman Malaysia sebagai sebuah negara Islam adalah satu kenyataan yang paling “menggelikan hati dan tahap kebudak-budakan” dan menyifatkannya sebagai “boleh dengar tapi jangan percaya”!

Mahfuz menyerang Tun M kerana baru-baru ini negarawan yang paling banyak berjasa kepada rakyat dan negara ini itu menyatakan bahawa UMNO merupakan satu-satunya parti yang boleh menyatupadukan orang Melayu.

Hujah yang Mahfuz berikan ialah Tun M sebelum ini keluar dan menyerang UMNO dengan menyatakan bahawa parti itu bagaikan sudah busuk hingga ke usus(rotten to the core) dan kononnya “sudah menjadi najis”.

Rasanya, kalau dibuat satu kaji selidik untuk membezakan tahap pemikiran di antara Tun M dan Mahfuz, apakah keputusan yang akan dicapai? Mahfuz lebih hebat dari Tun M? Atau Tun M jauh lebih hebat secara keseluruhannya berbanding Mahfuz?

Rasanya, kalau kaji selidik itu diberikan kepada rakyat Malaysia, mungkin Mahfuz tak sanggup lagi tinggal di negara ini dan lari membawa diri ke luar negara tidak pulang-pulang lagi kerana malunya bukan kepalang!

Saya ingin bertanyakan Mahfuz, negara manakah di dalam dunia ini yang mampu menafikan bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam? Dan jika benar negara ini bukan negara Islam, siapakah Ketua Tertinggi Agama Islam di negara ini dan apakah yang termaktub di dalam perlembagaan?

Memang Malaysia sebuah negara Islam, yang Mahfuz nak sakit hati sangat itu kenapa? Setahu saya, hanya puak-puak DAP saja yang tak mahu negara ini diisytiharkan sebagai sebuah negara Islam! Dan “penyakit” itu kini terjangkit kepada Mahfuz pula?

Mungkin Mahfuz malu apabila UMNO menjadi parti yang bertanggungjawab mengisytiharkan negara ini sebagai sebuah “Daulah Islamiyyah”. Jika Mahfuz persoalkan mengenai perlaksanaan dasar dan muamalah siyasinya, apakah Kota Bharu itu layak diisytiharkan sebagai “Bandaraya Islam”?

Sebagaimana maklum, sebelum ini heboh didedahkan mengenai keadaan “Bandaraya Islam” itu yang mana kegiatan pelacuran, pondan, judi, maksiat dan sebagainya begitu mudah untuk diperoleh di bandaraya tersebut.

Kalau Malaysia tidak layak diisytiharkan sebagai sebuah negara Islam, apakah Nik Aziz tidak malu untuk mengisytiharkan Kota Bharu sebaga “Bandaraya Islam”? Bandaraya Islam jenis apa kalau dipenuhi dengan “najis” PAS..???

Saya yakin, selemah-lemah pemikiran Tun M pun, pemikiran Mahfuz jauh lebih rendah dan dungu berbanding negarawan itu. Misalnya, Mahfuz tidak puas hati dengan masalah pusat pembuangan sampah di Parlimennya dan mahu ia ditutup serta dipindahkan ke tempat lain.

Tapi, meskipun PAS sudah “bermaharajalela” di Kedah selamah lebih 4 tahun, Mahfuz tetap gagal melaksanakan janjinya untuk menutup pusat pembuangan sampah di Jabi itu. Sampah di parlimen sendiri pun dia tak boleh selesaikan dengan Azizan Razak, apatah lagi hal-hal negara?!

Ya, memang dulu diakui UMNO agak “kotor” dan Tun M menyifatkannya sebagai “busuk hingga ke usus”. Tapi, saya ingin bertanya kepada Mahfuz, pernahkah dia dengar dan tahu tentang erti “transformasi” dan “perubahan” ke arah yang lebih baik?

Dan itulah yang sedang dilakukan oleh Datuk Seri Najib. Transformasi ke arah sebuah negara Malaysia yang lebih baik, maju, bertamadun dan bersih! Sebab itulah Tun M sokong dan masuk balik dalam UMNO dan majoriti rakyat menyokong kuat gagasan Najib! Itu pun Mahfuz tak boleh fikir?

Apakah dia fikir UMNO akan terus membiarkan partinya jadi “busuk” sedangkan parti itu sedar ia boleh dirawat, dibersihkan, diwangikan dengan pelbagai haruman yang lebih semerbak harumnya dengan cara yang lebih realistik dan diterima baik segenap masyarakat?

UMNO tidak sebodoh PAS yang sanggup bersekutu dengan “syaitan”, mengkeldaikan diri dan membiarkan dasar serta para pemimpin partinya “diliwat” oleh PKR dan DAP! PAS kini dan PAS dulu tidak serupa sudah. PAS kini tak kisah kalau Islam diludah DAP…kan?

Sepatutnya, Mahfuz tujukan kata-katanya itu kepada Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, yang masih lagi belum sedar-sedarkan diri. Sudah tua, uzur dan tak layak memimpin pun, “Nabi PAS” itu mahu terus menongkat langit dengan jawatannya. Mungkin dia nak bawa jawatan MB ke kubur, kot?



40 thoughts on “Mahfuz Kata Otak Tun M Tidak Ketentuan, Tidak Stabil…

  • August 13, 2012 at 2:20 pm
    Permalink

    Nama keduanya bermula dengan M dan dua2 berasalah dari Kedah. Tetapi M yang satu terkenal seantero dunia dan bijak tidak seperti M yang satu lagi tu. Beliau kurang bijak menggunakan otaknya.

    Reply
    • August 14, 2012 at 1:22 am
      Permalink

      umur 80an dah nyanyuk …

      diam jea lah ….

      pak lah berhenti terus diam ….

      Reply
      • August 14, 2012 at 10:37 am
        Permalink

        hanya kau dan israel/amerika yg anti Tun Mahathir je yg berkata Tun M dah nyanyuk..duduk diam(tutup mulut)…..

        TAPI tiada satu pun negara2 Islam kat luar sana yg kata Mahathir nyanyuk..

        Israel dan Amerika serta sekutu cukup anti dengan Tun Mahathir..samalah mcm kau..

        Reply
      • August 15, 2012 at 4:09 am
        Permalink

        nyanyok seorang negarawan spt tun M tak sama dengan nyanyok pemimpin pembangkang… nyanyok pembangkan sebab banyak sangat minum air longkang dap..puuittuhhh

        Reply
    • August 14, 2012 at 10:29 am
      Permalink

      Macam la Nicky korang umur 18 tahun. Nak naik tangga pun kena pimpin. Patutnya pemimpin ni memimpin tapi dia pulak kena pimpin.

      Tun M dah bersara pada sebelum umur 80 tapi Nicky tak hendak bersara lagi ke. Umur dah masuk 80.

      Reply
  • August 13, 2012 at 2:33 pm
    Permalink

    jom buang dia ke longkang….LOL

    Reply
  • August 13, 2012 at 2:39 pm
    Permalink

    MR BEAN nI suka Wat KACaU JeR!

    Reply
  • August 13, 2012 at 3:07 pm
    Permalink

    aku paling suke ayat “tahap IQnya yang terletak di bawah garis kebodohan melampau!….kah kah kah…memang tepat!!

    Reply
  • August 13, 2012 at 3:54 pm
    Permalink

    mahfuz? sape tu? peserta raja lawak ke?

    Reply
    • August 13, 2012 at 10:27 pm
      Permalink

      tak la.driver forklift kat airport..hehehe

      anaknya penagih dadah…heheh

      Reply
      • August 15, 2012 at 9:19 pm
        Permalink

        hush ! hang tengkudin tak baik ooo cakap kat dia macam tu…la ni dia dah bergelar dr walaupun SRP pun tak pass….doktor apa aku pun tak tau…tapi doktor !!

        hehe..

        Reply
  • August 13, 2012 at 4:14 pm
    Permalink

    Memang Tun M sudah lanjut usianya berbanding dengan Mahfoz. Walau dalam usia lanjut sebegitu pun kita masih boleh lihat Tun M berdiri lama berucap, walau pun tempoh ucapan beliau mungkin pendek sedikit berbanding dgn zaman muda dulu. Tapi yang jelas belum kita tengok Tun M berucap sambil duduk atas kerusi, jauh sekali pakai wheel chair untuk bergerak macam kapala singh benggali yang mengaku king terhebat dalam dunia.

    Satu lagi yang kita berani cakap Tun M dalam usia begitu mempunyai ingatan 50 kali lebih baik pada mahfoz dan mampu berucap 55 kali lebih baik dari mahpoz.

    Tun M terjaga jaga diet dia tak saperti Mahfoz yang sebat semua termasuk kepada ikan, perut sotong dan kepala udang.

    Reply
    • August 14, 2012 at 10:31 am
      Permalink

      Standard la orang PR. Dapat pemimpin semuanya OKU.

      Reply
  • August 13, 2012 at 5:43 pm
    Permalink

    Yang tak centre otak adalah Tamrin yang Mahfuz duk guna untuk mencari sokongan pengundi.
    Family Tamrin ni memang ada sejarah cacat otak.

    Reply
    • August 13, 2012 at 5:58 pm
      Permalink

      Jangan menghina kejadian Allah..

      Reply
      • August 13, 2012 at 6:22 pm
        Permalink

        mcm mana pulak dgn mahfuz yang menghina dr mahathir?? jangan berat sebelah. kalau salah tegur sama2

        Reply
      • August 13, 2012 at 6:26 pm
        Permalink

        Bujur aku ingat hang ni pun cacat otak! Ini forum politik yang hang duk sibuk bagi ceramah ugama puki mak hang apa pasai pulak!
        Ni lah akibat orang yang tak sokong BN/UMNO,Melayu sama melayu hang nak hapus tapi pungkoq Cina DAP hang jilat,batang depa hang lulok. Hei bila la hang ni nak bagi melayu macam aku rasa syiok macam Cina yang hang duk layan.

        Reply
        • August 14, 2012 at 1:25 am
          Permalink

          pemimpin UMNO jilat punggung China dah lama dah …..

          pemimpin UMNO dan BN dah lulok lama batang China dan India ….

          Reply
          • August 14, 2012 at 7:15 am
            Permalink

            Udah2 laaa… cakap lucah bulan Ramadhan ni, hampa semua dapat apa.

  • August 13, 2012 at 6:31 pm
    Permalink

    Teringin aku nak rasa lidah hang kat pungkoq aku,macam hang duk service Cina DAP dengan Anwar. Apa lah nasib badan aku tak bertuah macam CIna Dap?

    Reply
  • August 13, 2012 at 6:32 pm
    Permalink

    kau ni betul la pukimak. kau punya hudud PAS tu, buatan sendiri la. sendiri syok. tak reti ke atau bodoh sangat ni mcm mahfuz.
    DAP terang kafir harbi, kau pusing MCA.dah hati memang busuk.
    PAS ADA KUASA MEMERINTAH KAT KEDAH SELANGOR KELANTAN PENANG. oerlaksanaan hudud pulak di bawah kerajaan negeri.aziz pukimak bari yg cakap.
    KENAPA TAK NAK BUAT. KENAPA? KENAPA?ENAKMEN PUN DAH ADA LA BODOH.JGN PUSING PUSING LA.

    Reply
  • August 13, 2012 at 6:34 pm
    Permalink

    kalau dah hormat, buat la hudud pukimak PAS tu kat negeri PAKATAN PERINTAH. tak ka n itu pun tak boleh. berzina dgn pelacur terang terang dgn video boleh pulak.
    pooorahhh!!

    Reply
    • August 14, 2012 at 1:28 am
      Permalink

      kata org mencarut …

      rupanya kau pun mencarut ….

      Reply
      • August 14, 2012 at 5:40 am
        Permalink

        Tapi ada ularmak belajaq kat india kata Allah pun mencarut…

        Reply
        • August 14, 2012 at 7:51 am
          Permalink

          aku tahu aku tahu
          nik aziz pukimak!!

          Reply
  • August 13, 2012 at 6:48 pm
    Permalink

    Anak punntak bijak mana, a pandai jaga, apa ketaiknya..apa kejayaan PAS selama ini, buat basikal punntak mampu, melayu ini tau guna dan pakai, itu bijaknya melayu…bebalnya pas..busuk taiknya parti jubur pkr

    Reply
  • August 13, 2012 at 7:08 pm
    Permalink

    UMNO memang jalang, kacau daun, tak bolehkah PAS guna Islam dan hudud untok kuatkan sokongan yang telah mulai mereput, yang kena tipu bukannya ahli UMNO tapi penyukong setia PAS,PAS tak ada cara lain nak tipu penyukong, soal dosa dan pahla antara pemimpin PAS dengan Tuhan.

    Reply
  • August 13, 2012 at 7:26 pm
    Permalink

    santrang-nik aziz syaitannirrojim dan hadi munafik, kedua-duanya dah kafir.
    pas tak ada hak bercakap soal islam kerana pas sekarang dah jadi parti kafir.
    mahathir ada mbbs
    mahfuz srp pun tak lulus

    Reply
  • August 13, 2012 at 8:30 pm
    Permalink

    Kesian Mampus bodoh ni…

    Reply
  • August 13, 2012 at 10:34 pm
    Permalink

    otak mahposs..otak udang heheheh

    Reply
  • August 13, 2012 at 11:57 pm
    Permalink

    kata Kata veterean DAP; Pas hari hari melaungkan mahu menubuhkan negara Islam, tapi Mahathir telah mengiystiharkan Malaysia adalah negara Islam dalam Parlimen, jadi mana lagi cerdik, sebab DAP yang boleh memberi jawapan antara kecerdikan Mahathir dan Pas..

    Reply
    • August 14, 2012 at 1:26 am
      Permalink

      “Mahathir telah mengiystiharkan Malaysia adalah negara Islam”

      islam atau tidak boleh ke main2 iystihar ??

      Reply
    • August 14, 2012 at 7:18 am
      Permalink

      Are you sure.. TunM cakap dalam Perlimen atau dalam Perhimpunan agung UMNO?

      Reply
      • August 15, 2012 at 12:41 pm
        Permalink

        Tun cakap kat perhimpunan agung PBB dan OIC ! hehe…

        Reply
  • August 14, 2012 at 12:14 am
    Permalink

    pas memang layak mempunyai mahfuz, seorg yg bodoh lagi bengong sbg naib presidennya.

    Reply
  • August 14, 2012 at 1:43 am
    Permalink

    hehehe…bijak keldai sikit jea dari si mahfuz bean ni….pemimpin ulung PASPISPUS…kah kah kah….

    Reply
  • August 14, 2012 at 7:27 am
    Permalink

    Mana hilang post aku ulasan T.Ibrahim pasal sokong DAP haram. Bagaimana pulak isu sokong MCA dan MIC serta parti kafir lain. Kenapa majlis fatwa, kata kenyataan Abdullah Saamah tak salah tapi, tak berani pulak ulas isu MCA kata HUDUD seperti putar jam ke belakang dan orang yg. nak hudud sebagai HILANG AKAL. Bagaimana pulak hukumnya mengundi UMNO, sebuah parti ISLAM yg. juga MENOLAK hudud bila PM menyatakan ‘TIDAK AKAN LAKSANAKAN HUDUD SELAGI UMNO/BN MEMERINTAH’. Ni.. masih layak jadi pemimpin ISLAM ke tidak, KUFUR ke tidak. MUNAFIQ ke tidak?
    Apakah Majlis FATWA hanya terima kenyataan yg. menyokong k’jaan BN, tapi berdiam bila ditanya pasal kesalahan yg. lebih teruk yg. UMNO/BN lakukan.
    Kafir Harbi ke tidak CSL bila sebut hudud tak sesuai, hilang akal dan pelbagai hinaan pada agama Islam.

    Reply
  • August 14, 2012 at 11:59 am
    Permalink

    Kalau Tun M nyanyuk kenapa ada negara arab yg nak melantik beliau menjadi penasihat pembangunan mereka?
    Kenapa pula negara barat termasuk US merujuk Malaysia sebagai contoh terbaik negara Islam yg moderate

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *