Dana Khas: Kenapa Tak Bantu Pekerja JNSB, Kenapa Rafizi?

RAMAI orang pelik dengan tingkah laku kerajaan PKR Selangor dalam membelanjakan wang rakyat. Mana tidaknya, sekarang ada lebih kurang 100 kakitangan syarikat Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) yang tidak menerima gaji sejak beberapa bulan lepas, tapi tidak mendapat pembelaan kerajaan negeri.

Sebaliknya Rafizi dan Shuhaimi Shafie (sebut orang PKR) disediakan dana khas mencecah RM 1 juta oleh kerajaan negeri supaya kos guaman mereka dapat disempurnakan. Pendek kata, 2 orang ini tak perlu pening kepala dengan kos lawyer kerana duit rakyat ada untuk digunakan sesuka hati oleh juak-juak PKR pada bila-bila masa.

Suka penulis nak tanya disini, inikah contoh parti dan kerajaan yang mengutamakan rakyat?

Lebih setahun lepas begitu juga. Kerajaan Selangor guna wang rakyat untuk tampung kos perwakilan PKR dari Sabah yang menghadiri kongres tahunan parti tersebut (rujuk sini). Kita yakin, semua perbelanjaan penginapan perwakilan serata negara turut dibayar dengan duit rakyat Selangor tapi yang terdedah hanya satu, satu itulah yang kita sembang.

Apa semuanya ni?

Adakah puak-puak ini dipilih menjadi kerajaan untuk kesenangan dan kepentingan PKR?  Parti dengan negeri pun tak boleh beza?   Wang itu wang rakyat, bukan hak milik PKR sehingga dibelanjakan hanya untuk kepentingan parti milik keluarga Anwar Ibrahim semata-mata.

Penulis tak pernah seumur  hidup dengar Anwar baik, Khalid Ibrahim baik, pernah menyumbang dalam MBI (Menteri Besar Incorporated) yang sekarang jadi sasaran kegunaan peribadi pemimpin PKR.

Apa alasan kerajaan Pakatan haram Selangor untuk tidak membantu pekerja JNSB ini dengan menubuhkan dana khas? Adakah kerana politik atau mereka ini orang susah yang tidak layak dibantu kerana tak menguntungkan PKR dan pakatan haram?

Adakah itu alasannya? Kalau itulah sebabnya, jelas PKR dan Pakatan haram bukanlah parti yang mengutamakan rakyat, sebaliknya kroni mereka sahaja. Tidak hairan kenapa ada yang mati-mati mempertahankan parti ini, semuanya kerana nakkan kelebihan yang tidak terpakai di kalangan rakyat biasa.

Jadi sewajarnyalah dana khas ditubuhkan kerajaan Selangor bagi membantu para pekerja ini.  Lagipun masalah ini disebabkan oleh kerajaan Selangor jugak kerana gagal menguruskan kewangan UNISEL dengan baik sehingga merudum dan berhutang RM 15 juta dengan JNSB.

Kata bagus sangat, rakyat sangat?  Sekarang yang nampak asyik utamakan kroni saja.  Tak jejak Rafizi ke Mahkamah pun lagi dah ditubuhkan dana khas dengan peruntukkan setengah juta untuk membantu Rafizi seorang.

Ingat, kalau pakat-pakat ini diangkat ke Putrajaya, keadaan akan lebih teruk dari apa yang kita lihat berlaku di Selangor sekarang, malah baki 3 negeri diperintah Pakatan haram ini juga, kalau.nak disebutkan.

Yang sudah tu sudahlah, tapi akan datang ini (PRU13), usahlah dipilih puak-puak ini lagi. Gebang hebat, sana rakyat sini rakyat, tapi habuk pun tarak.

Undilah BN

(Sama-sama kita berdoa semoga Perdana Menteri dan rombongannya selamat pergi dan selamat balik untuk menghadiri mesyuarat khas OIC di Mekah bagi membincangkan masalah Rohingya dan Syria bermula esok, amin)

39 thoughts on “Dana Khas: Kenapa Tak Bantu Pekerja JNSB, Kenapa Rafizi?

  • August 11, 2012 at 11:37 pm
    Permalink

    Hehehe…kerajaan PR sekarang ni ada tema baru….Yang kaya didahulukan, yang kroni diutamakan’….jahanam Selangor….celaka PR…kekekekeke

    Reply
  • August 12, 2012 at 12:49 am
    Permalink

    apa lah bodoh nya UMNO ni..

    dana nak bantu sapa pun itu hak dia …

    Reply
    • August 12, 2012 at 1:41 am
      Permalink

      Dana guna duit rakyat….hak pala otak ko….kalau kene tang UMNO….hang canang satu malaysia…tuihhh

      Reply
    • August 12, 2012 at 3:59 am
      Permalink

      Walaupun nak bantu penjenayah!!!..bodoh punye statement…..

      Reply
    • August 12, 2012 at 9:00 pm
      Permalink

      Woiii BARUA PR, bila dah kena Batang Pelir korang semua xpa….semua bolih..WOOIII korang mana tahu bezekan DUIT RAAYAT dgn DUIT PARTI..semua korang kebas…P_KI Mak korang….pon korang Kebas semacam ajaer kan…

      Reply
  • August 12, 2012 at 12:51 am
    Permalink

    UMNO boleh guna duit zakat..

    nak cari lawyer ….

    Reply
    • August 12, 2012 at 10:32 am
      Permalink

      duit zakat tolong banyak orang susah jgk..anyway kau cakap pasal kes jamil baharum ke? bukankah isu tu dah lama selesai, mana ada ke. bohong je pakatan tu.

      Reply
        • August 13, 2012 at 12:48 pm
          Permalink

          anak ahli parlimen Pas dapat zakat..tu x lawak ke?

          Reply
          • August 13, 2012 at 4:26 pm
            Permalink

            aku tlg jwb…terlebih layak..sbb ape…pergi bljar agama…trmsk dlm jihad cari ilmu di jln Allah..
            ade komen…

          • August 13, 2012 at 6:51 pm
            Permalink

            bagi aku x layak..zakat bukan satu2nya sumber kewangan untuk pelajar melanjutkan pelajaran apatah lagi untuk anak seorang pemimpin yang mampu dan berada. ada banyak sumber lain yang ada.

            dia (pemimpin tersebut) boleh memilih untuk menasihati anaknya untuk tidak memohon atau menerima bantuan zakat tersebut.

            anak pemimpin tersebut sepatutnya berada dalam senarai terakhir yang layak menerima zakat (jika nak jugak) setelah dipastikan semua pelajar lain menerima zakat atas kapasiti yang sama.

            persoalannya, adakah semua pelajar di selangor juga mendapat bantuan zakat yang sama seperti anak pemimpin tersebut atas nama fi sabilillah?

            prinsip keadilan dan moral mesti dijunjung.

            ingat kisah ‘umar al-aziz? sebatang lilin pun turut menjadi perkiraannya dengan anaknya.

  • August 12, 2012 at 12:53 am
    Permalink

    UMNO dan BN Gebang jea hebat, sana rakyat sini rakyat, tapi habuk pun tarak…

    rakyat tahu UMNO penipu …

    dan terus menipu rakyat dulu, kini dan selama2nya

    Reply
    • August 12, 2012 at 1:42 am
      Permalink

      Hehehe…tipu…ialahhh….PR ni memang parti paling bijak didunia…sampaikan boleh beli tanah dalam air sampai juta juta ooooo…kekekekeke

      Reply
    • August 12, 2012 at 3:57 am
      Permalink

      Rakyat yang mana satu ni ngok….rakyat yg lompat2 atas kereta polis tu ke???…atau rakyat yg dah banyak minum ayaq selipar si tua panasaran tu…

      Reply
    • August 12, 2012 at 9:05 pm
      Permalink

      Helo BARUA PR..ko ne duk dln Gua Mana?????Bn bila kata dia kotakan..x mcm Barua2 PR ..janji Gebang malahkan bolih petik Bintang DiLangit..tapi bukan Habuk tapi zero semuanya……..ko nie OKU kot…

      Reply
  • August 12, 2012 at 2:37 am
    Permalink

    utk kebajikan rakyat kerajaan negeri tak ada duit, tapi utkkebajikan kroni duit sentiasa ada.

    Reply
  • August 12, 2012 at 3:54 am
    Permalink

    Bukan org jea yg pelik Adamyan…beruk kat hutan simpan pun pelik dgn gelagat depa ni…lebih beruk dari beruk..

    Reply
    • August 12, 2012 at 5:06 am
      Permalink

      Setakat beruk ok lagi …tapi rasanya puak depa ni tahap babi!!!

      Reply
      • August 12, 2012 at 10:33 am
        Permalink

        babi dan beruk pun lagi mulia dari orang pkr..har har har

        Reply
  • August 12, 2012 at 10:07 am
    Permalink

    nak bantu camne…kalau tolong budak unisel…tak der ummph..baik tolong si lembu rafizi tu…kurang kurang anwar boleh buat coffee boy..hehe

    Reply
  • August 12, 2012 at 10:50 am
    Permalink

    Kenapa aku nampak muka sorang2 semua happy je.. kalau tak dapat gaji takkan happy pulak?
    Tapi ada macam baju bersih sikit sebab warna kuning.
    Aku secara individu tak suka k’jaan negeri bayar kos guaman Rafizi dan Suhaimi walaupun d katakan mereka pertahankan hak rakyat. Nak tolong juga buat tabung lain khas untuk tujuan tersebut.

    Reply
    • August 12, 2012 at 11:46 am
      Permalink

      agaknya bulan posa ni menjadikan ko waras sikit bujuk ye..

      Reply
      • August 12, 2012 at 9:10 pm
        Permalink

        Aku harap sgt KEWARASAN sibujuk nie berterusan sampai bila2….untuk kebaikan kita orang2 ISLAM/Melayu….UNDILAH..BN

        Reply
  • August 12, 2012 at 12:51 pm
    Permalink

    Itu adalah satu signal Kerajaan anwar brahi, nik aziz dan musyrikin DAP di ambang kecelakaan…

    Reply
  • August 12, 2012 at 2:07 pm
    Permalink

    Seorang lelaki datang menemui Najib Presiden UMNO dan Pengerusi BN dan bertanya:

    “Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?”

    Najib menjawab: “Rosmah kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    Najib menjawab: “Rosmah kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    Najib menjawab: “Rosmah kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    Najib menjawab: “UMNO dan BN.”

    Reply
    • August 12, 2012 at 4:14 pm
      Permalink

      jangan main2 dgn hadis nabi..berdosa besar

      Reply
      • August 12, 2012 at 9:12 pm
        Permalink

        KAN AKU DAH KATA BUDAK NIE DARI GULONGAN “OKU”……

        Reply
      • August 13, 2012 at 9:10 am
        Permalink

        BETUL TU… tapi bila balaci UMNGOk persendakan wirid untuk Allah… tarak pula macha kata dosa besar??? bila kamu worang punya pemimpin kata hudud tidak berpaksi pada realiti… worang Islam tarak boleh bersaing kalau tarak tangan kaki sebab kena hudud… kamu worang tarak kata jatuh kufur???

        Reply
        • August 15, 2012 at 12:12 pm
          Permalink

          Dey paria apa yang hang merepek ni ? jatuh kufur kalau ikut hukum hang nik ajis dan adi boroi dah lama kufur…

          ajis kata…kalau payah tak perlu di buat…

          aji adi kata…ianya hanya 0.00001% drp hukum dan tak mendesak..

          aku dah berapa kali pesan kat hang aneee..mahzab pelik-pelik kat india hang jangan dok bawa mai sini !

          Reply
      • August 13, 2012 at 12:37 pm
        Permalink

        mana pulak hadis, aku tak cakap hadis pun …????

        Reply
        • August 13, 2012 at 12:44 pm
          Permalink

          Abu Hurairah radhiallahu ‘anh berkata:
          Seorang lelaki datang menemui Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam dan bertanya: “Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?” Baginda menjawab: “Ibu kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” Baginda menjawab: “Ibu kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” Baginda menjawab: “Ibu kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” Baginda menjawab: “Ayah kamu.”

          -bandingkan-

          Reply
  • August 12, 2012 at 3:48 pm
    Permalink

    Apa yang kita namapak cara puak ini mentadbir ialah system hentam keromo sesuka hati. Mereka buat semua benda macam harta mak bapak mereka. Chief mereka seorang manusia tamak, rendah morak dan tak ada harga diri.

    MB Selangor sendiri bekas CEO kecewa yang hanya layak mentadbir satu jabatan bukan sebuah negeri.

    Lain dari itu siapa yang mereka ada. DiGombak sana yang sibok suap ais krim dalam jamban.

    Apa jenis pemimpin serupa mereka ini. ? pemimpin yang perlu dipimpin ?

    Reply
  • August 13, 2012 at 6:05 am
    Permalink

    La…ini kompeni org UMNO rupa nye. Dapat kontrak juta2. Dapat duit lari. kah kaahh kahh.. mintak ler BR1M ngan najib woiii.. suke songlap duit kan dah kene..hahaha..kah kah kah

    Reply
  • August 13, 2012 at 7:00 am
    Permalink

    Jawapan Khalid Ibrahim senang sahaja. JNSB ikat kontrak dgn UNISEL semenjak BN memerintah lagi jadi JNSB adalah kroni UMNO. Apa perlunya kerajaan PKR nak bantu kroni UMNO lebih baik kerajaan PKR bantu kroni PKR seperti Rafizi dan Suhaimi. Lagipun Nik Aziz take fatwakan haram tindakan Kerajaan PKR ini.

    Reply
    • August 13, 2012 at 9:12 am
      Permalink

      Tarak payah bantu… dia worang bukan susah juga… muka worang senang … tengok itu gambar suma sunyum dan senang hati…. kah..kah…

      Reply
    • August 13, 2012 at 12:39 pm
      Permalink

      betul jadi JNSB kenas mintak duit dengan UMNO lah …..

      sebab mereka kroni UMNO….

      Reply
  • August 13, 2012 at 10:44 am
    Permalink

    Kadang2 saya rasa pengkomen PRO Pembangkang kat sini sakit jiwa.. Bangun pagi agaknya pikir mcm mana aku nak sakitkan hati pembaca MYKMU.
    Keluar fitnah, bongkar cerita lama yg dah terbukti x betul, maki hamun sana sini…
    X fahamlah, terutama bulan2 Ramadhan ni..

    Reply
  • August 15, 2012 at 10:37 am
    Permalink

    Layakkah mereka di gelar PR? Ya! Memang layak iaitu Penipu Rakyat,Penyonglap Rakyat.Pembohong Rakyat dan paling glamour agak nya Pengkhatan leher Rakyat

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *