Karpal “Tarik Telinga” Nasruddin Tantawi Kerana Cuba Lawan Kehendak DAP

Share


Agak menarik melihat sikap kebudak-budakan Dewan Pemuda PAS yang mendabik dada di kalangan rakyat menyatakan konon-kononnya “boss” mereka Nasrudin Hasan Tantawi berjaya mengalahkan Ustaz Fathul Bari Mat Jayaha di dalam satu program debat baru-baru ini.

Namun, itu memang standard sikap para pemuda PAS. Kalau kalah macam mana teruk sekalipun, mereka akan tetap pukul canang mengatakan merekalah pemenang sebenar. Pada saya, biarkanlah mereka terus begitu…

Namun saya agak terkejut dengan kenyataan Nasrudin yang menyatakan bahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh akan berkompromi berkenaan perlaksanaan hudud di negara ini sekiranya Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya.

Berani betul Ketua Dewan Pemuda PAS itu “goreng” mempergunakan nama Karpal Singh? Berkenaan dengan hudud pula!

Dia kenal sangatkah dan sudah berkawan lamakah dengan Karpal sehingga menjangka Pengerusi DAP itu akan mendengar kemahuan dan cakap PAS…

Lebih mengejutkan lagi apabila Karpal yang dalam keadaannya berkerusi roda itu tiba-tiba melenting dan begitu tegas menyuarakan kemarahannya mengenai kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS itu yang boleh dianggap satu penipuan yang jelas.

Menurut Karpal, dia sudah muktamad dari sejak dulu lagi untuk tidak membenarkan hudud dilaksanakan di Malaysia oleh mana-mana pihak, khususnya sekiranya Pakatan Rakyat menjajah Putrajaya pada PRU ke-13 ini.

Jadi, Karpal tidak faham mengapa Nasrudin Tantawi tiba-tiba berbohong dengan menyatakan bahawa dia sanggup dan akan berkompromi dengan pendirian PAS yang mahu melaksanakan hudud di Malaysia.

Agak menggelikan hati dalam insiden Nasrudin yang cakap sesuka hati mak bapak dia saja dan pendirian Karpal yang tidak pernah berubah.

Setahu saya, sejak PAS “tidur sekatil” dan membiarkan parti mereka “diliwat” DAP dan PKR, dasar-dasar parti yang dianuti oleh Nasrudin dan pemuda-pemuda PAS itu sering dipijak, diludah, dibakul sampahkan dan selalu dimasukkan ke dalam mangkuk jamban sebelum di“flush” ke loji najis Pakatan Haram.

Sebenarnya pada DAP dan PKR, PAS itu bagaikan tidak wujud di dalam pakatan mereka. Pada DAP dan PKR, mereka-mereka yang mengaku sebagai ahli dan penyokong PAS hanyalah askar-askar kerahan atau lebih hina lagi sebagai “keldai” untuk tidur di atas jalan kerana DAP dan PKR.

Hakikatnya, itulah standard kedudukan PAS di mata Karpal Singh, dan tiba-tiba Nasrudin berkata bahawa DAP akan menurut kehendak PAS dan berkompromi mengenai soal perlaksanaan hudud?

Apakah Nasrudin tidak kenal siapa Karpal dan DAP..? Rasanya Nasrudin kenal siapa Karpal dan sedar kedudukan PAS di mata Pakatan Haram.

Namun atas dasar mahu tunjuk hebat di depan orang ramai dan dia mahu menarik minat golongan muda untuk menjadi pilihan, Nasrudin terpaksa menyatakan kononnya PAS ialah parti “pengemudi” Pakatan Haram.

Dia tahu dia berbohong mengenai soal kompromi Karpal dan DAP. Dia tahu Karpal dan DAP tidak akan menurut kehendak PAS yang mahu melaksanakan hudud. Tapi dia terpaksa berbohong demi politik.

Maklumlah, antara ajaran agama PAS pada penganutnya ialah “matlamat menghalalkan cara..”!

Pada saya, Nasrudin tidak perlu berbohong begitu pada golongan muda. Kalau benar tahu bahawa PAS tidak mungkin mampu melaksanakan hudud, usahlah kata PAS mampu.

Kalau DAP tidak akan sesekali bersetuju untuk laksanakan hudud dan PAS terpaksa tunduk “kowtow” pada kehendak “boss” mereka itu, Nasrudin perlu jelaskan mengenainya di hadapan golongan muda di program debat tersebut.

Tak perlulah Nasrudin menipu anak-anak muda kerana mereka memang tahu DAP itu “boss” kepada PAS, kan?


29 thoughts on “Karpal “Tarik Telinga” Nasruddin Tantawi Kerana Cuba Lawan Kehendak DAP

  • July 21, 2012 at 10:33 pm
    Permalink

    Apa ? dia menang debat ngn utaz FB?

    Kah kah!! Dia punya hujah mudah aja ustaz

    FB patah kan ,kerana hujah hujah dia

    byk kan adalah hujah bodoh yang

    memakan diri

    Reply
    • July 23, 2012 at 4:08 pm
      Permalink

      Kita semua pengundi dan rakyat Malaysia kena faham apakah sebenarnya matlamat, visi dan tujuan PAS, DAP dan PKR.

      PAS mahu Islam SeMalaysia mereka diteruskan. Dahulu mereka mahu orang Melayu Islam sahaja menyokong matlamat mereka. Tetapi sekarang ini,untuk menang Pilihan Raya dan mendapat kerusi dalam Parlimen dan DUN mereka PAS mahu yang bukan Melayu dan bukan Islam menyokong mereka dengan menabur berbagai-bagai janji.

      DAP pula seperti PAS mahu terus menang kerusi yang mereka menangi di Parlimen dan DUN. tujuan dan missi mereka ialah untuk mencapai Malaysian Malaysia (1963 – 1965) Lee Kwan Yew.

      PKR pula meneruskan “Reformasi” 1998 DSAI.

      Ketiga-tiga parti dan pemimpin mereka tidak mempunyi misi yang satu dan sepadu untuk semua rakyat Malaysia seperti Barisan Nasional.

      PAS, DAP dan PKR pula tidak mempunyi pemimpin-pemimpin yang mempunyi pengalaman dan pengtahuan dalam mentadbir dan mengurus di peringkat Persekutuan, Negeri dan Daerah kecuali DSAI yang dipecat dan disingkir dari UMNO, BN dan Cabinet dalam tahun 1998.

      Berdasarkan kepada latar belakang dan pengtahuan serta pengalaman mereka dalam PAS, DAP dan PKR maka pengundi semua kenalah berfikir panjang dan membuat nilian yang bijak, cerdik dan pandai semasa mengundi nanti.

      Reply
  • July 21, 2012 at 10:34 pm
    Permalink

    Ingatkan generasi baru pas ni bolehlah harap sikit. Rupa-rupanya tak guna sesen pun jugak. Penipu besar.
    Nasruddin mohong dalam kes Karpal. Dia juga mohong dalam kes kereta polis diterbalikkan. Pas memang mengajar pengikutnya berbohong.

    Atau mungkin dia tak menyangka Karpal boleh dapat tahu pembohongan dia?

    Memalukan Islam je lah dia ni….

    Reply
  • July 21, 2012 at 10:57 pm
    Permalink

    Bila berdebat UKB lebih moderate, dan berilmiah, nampak beliau tak mahu sangatlah berpolitiking, TAPI kita tenguk NT yg beremosi sangat tu menampakan kelemahanya yg asyik membawa kaedah politik jalanan dan kempen sepanjang zaman…???!!!
    Steady lah bro. Nas..

    Reply
  • July 21, 2012 at 11:10 pm
    Permalink

    Sekurang2nya ketua pemuda pas berani cakap mmg dari dulu dap tak setuju skrg nak tengok k pemuda ummo n bn pula ckp dgn mca n mic nak laksana hudud apa macam jng la kali ni presiden mca mengilakan k pemuda umno spt dia cakap gila kpd yb johor tu

    Reply
    • July 22, 2012 at 3:19 am
      Permalink

      Sekurang2nya orang UMNO tak pernah menjual hudud untuk meraih undi. So tak timbul soal orang UMNO nak cakap apa dengan MIC dan MCA. Kes di Johor tu, dia bercakap atas kapasiti peribadi bro. PM dgn TPM tak kata apa pun.

      Tak macam orang PAS, Presiden, Naib, Murshidul, ulamak, tok guru semua jaja kisah negara Islam dan hudud. Bila kena sergah sampai hilang telor terus bagi alasan “negara Islam tiada dalam Quran” dan “bersetuju untuk tidak bersetuju”.

      Kah, kah, kah… orang PAS jilat ludah sendiri lepas kena sound dengan MP OKU. Takebeer, takebeer!!!

      Reply
    • July 23, 2012 at 2:02 am
      Permalink

      kah..kah.. ayat2 pemusing macai PAS.. sepatutnta ko kena cakap

      “Sememangnya nya mosidol am PAS, ketua pemuda pas dan seluruh macai PAS tak berani cakap mmg dari dulu dap tak setuju.. jadi kerana takut pd DAP, putrajay apunya pasal.. HUDUD yg telah kafirkan UMNO sekian lama telah di padamkan.. DAYUS kan ketua Pemuda PAS.. ” (mcm ko lah Mat Kola..)

      Reply
  • July 21, 2012 at 11:14 pm
    Permalink

    bila saya tonton debat tu..saya lihat ketua pemuda PAS tu sama je ngan Nik Aziz, Hadi Awang..spesis perasan..seolah2 melihat golongan muda semuanya berpihak pada PAS, sedangkan golongan muda sudah pun muak nama je perjuangkan islam, tapi amalkan ajaran iblis, adu domba, memfitnah serta sat haram sat halal.

    berkaitan hudud..saya pun pandai cakap..karpal dah setuju besok PR perintah negara, lusa PR akan laksanakan hudud.

    Reply
  • July 21, 2012 at 11:15 pm
    Permalink

    masa bila pulak NT cakap dap tak setuju, apa bangang manusia bernama mat kola nih..
    dan masa bila pulak UMNO janji nak laksanakan hudud nih?? double bangang..

    Reply
    • July 23, 2012 at 11:48 pm
      Permalink

      Terukla perselisihan pendapat & halatuju pemimpin2 PR ni. Kalau bahas pun buat malu je. LGE terang2 nak hapuskan kelebihan melayu. DAP terang2 nak sekular. PAS dah langsung tak clear halatuju. PKR lagi la carca marba, tapi penyokong tetap LGBT.

      Reply
  • July 21, 2012 at 11:22 pm
    Permalink

    bulan2 posa ni hentikan kan lah..

    bawak cerita2 macam ni …

    Reply
      • July 23, 2012 at 4:20 am
        Permalink

        Wakil karpal singh kot..nk nasehat…haha mamat ni die sndri pn xbetul..uweekk..munafik

        Reply
  • July 22, 2012 at 1:21 am
    Permalink

    serban dengan bodoh sama besar si taliban mabuk tuak PAS sekoq ni….sekadar bercakap besar fakta tak pernah ada…Nasruddin adalah kesenambungan kebodohan PAS….

    Reply
  • July 22, 2012 at 8:36 am
    Permalink

    Yang nak tergelaknya dalam debat tu Ketua Pamuda Pas @ Taliban ni berkata kerajaan PAS Kedah dapat meraih keuntungan lebih RM50juta hasil daripada perhutanan berbanding keuntungan sewaktu dibawah kerajaan BN. Dia tau tak sekiranya keuntungan daripada perhutanan sudah tentu lah ianya terhasil daripada penebangan balak dan juga sudah tentu melibatkan kawasan yang luas. Cuba pergi keBaling ataupun Sik..lihat sendiri betapa habis hutan ditarah sehinggakan kawasan hutan simpan dan tadahan air dikerjakan. sekiranya dahulu sungai2 di Baling dan Sik jernih tetapi sekarang ni dah bertukar menjadi saperti tea susu. Ianya berbanding dengan kerajaan BN dahulu penebangan balak dibuat secara terpilihy dan berhemah dan tidak melibatkan kemusnahan kawasan hutan ..tu sebab laa hasil yang diperolehi kurang…

    KAH KAH KAH…NAMPAK TAK KEBODOHAN KETUA PEMUDA PAS TU..Lagi satu nampak tak sewaktu perdebatan tu terdapat perbezaan diantara Ustaz Fathul Bari Mat Jayaha dan si Tantawi ni..cuba lihat hujah dan penggunaan hadis oleh ustaz Fatrul bari..berjalan lancar tanpa melihat sebarang nota tetapi si Tantawi ni sering berhujah berpandukan nota..

    Reply
    • July 23, 2012 at 4:25 am
      Permalink

      Itulah Allah nk tnjuk lidah si penipu PAS…hujah terhoyong hayang..sekular dn liberal habis..kaku otak die bila dibacakn Hadith2 Nabi… Die byk hina dn permainkn hadith.. Bila Nabi sabda kena jg HAK JALAN si ayam PAS ni ckp hak pendemo kena jg. ?so dia lawan balik Hadith..kurang ajar ketua pemuda PASPISPUS

      Reply
  • July 22, 2012 at 9:35 am
    Permalink

    Perjuangan mereka tak ubah macam pak kadok. Ayam menang sabong tapi kampong tergadai. Mereka menang sorak, menang takbir . Mereka bertabir di mana mana tidak terhad di tempat ibadah sahaja.

    Selama ini pun mereka hafal teks standard yang diwarisi oleh nenek moyang dan orang terdahulu dari mereka. Tak ada yang baru datang dari pas .

    Reply
  • July 22, 2012 at 10:37 am
    Permalink

    tanda tanda orang atau parti munafik kerana sering berbohong..cakap tk serupa bikin…dia saja yg betul..orang lain sentiasa salah…jelas inilah tanda munafik diakhir zaman

    Reply
    • July 23, 2012 at 4:18 am
      Permalink

      Mcm Ketua Pemuda PAS tu kn..kn… Dhle gaya bhse sombong.. Bongkak…xde igt Tuhan pnye ckp.. Mcm die je semua betul…

      Reply
  • July 22, 2012 at 11:28 am
    Permalink

    Ketua pemuda PAS serta seluruh keluarga PAS tak rasa malu ke bila diherdik lagi oleh karpal singh ni??…kalau saya dah terjun lombong dah.

    Reply
  • July 22, 2012 at 12:13 pm
    Permalink

    Hujah NT pasal kerajaan Kedah berjaya tambah hasil balak memang bodoh. Nampak sangat PAS tak reti nak pelbagai pendapatan negeri sampai terpaksa tebang lebih banyak balak untuk tampung perbelanjaan. Cerita sama kita dok dengar bertahun2 berlaku di Kelantan.

    Reply
  • July 22, 2012 at 6:48 pm
    Permalink

    Jd semalam tu Tantawi mabuk ni bohong la…

    Reply
  • July 23, 2012 at 10:38 am
    Permalink

    Kasihan PAS..lebih kesian lagi kebanyakkannya semua orang Melayu yang beragama Islam..sedih..

    Korang kat dalam Mykmu ni tak sedih ke tgk bangsa seagama dengan kita ini diperkotak katikkan?

    Tolonglah lakukan sesuatu..

    Reply
    • July 23, 2012 at 1:36 pm
      Permalink

      sbb sygkan bangsa..sygkan agama, sygkan negara la PR mahu menjatuhkan umno bn…sbb amno bn dah byk melakukan kerosakkan pada rkyat dn negara…kebas wang negara…tidak melasanakan hukum islam hingga ank muda rosak dgn program hiburan mksiat…

      apa lagi bukti yg korang mahu utk buka mata lihat keburukan amno bn buat…
      jgn krana bagi duit hanya 100,200,500 sorang korang kira dah cukup baik sgt..fikirkan rakyat..bkn fikir mahu penuhkan perut kamu saja dgn wang x seberapa nilainya didunia…

      Reply
    • July 23, 2012 at 1:37 pm
      Permalink

      sbb sygkan bangsa..sygkan agama, sygkan negara la PR mahu menjatuhkan umno bn…sbb amno bn dah byk melakukan kerosakkan pada rkyat dn negara…kebas wang negara…tidak melasanakan hukum islam hingga ank muda rosak dgn program hiburan mksiat…
      apa lagi bukti yg korang mahu utk buka mata lihat keburukan amno bn buat…
      jgn krana bagi duit hanya 100,200,500 sorang korang kira dah cukup baik sgt..fikirkan rakyat..bkn fikir mahu penuhkan perut kamu saja dgn wang x seberapa nilainya didunia…

      Reply
  • July 23, 2012 at 3:45 pm
    Permalink

    fathul jawab ikut ilmiah, si tukang canang pas jawab ikut belakang. Diddiaaaa yang susah nak bawak puak pas masuk tv. Lepa saja depa buat kempen laaaa ….Orang bagi hujah ikut sudut ilmiah depa main hantam kromok ikut sesedap kepala hotak depa saja..penyokong pas .satu haram pun ak faham yng pi hari tuuu. yang depa boleh buat boo saja..macam bodak tadikan main bola saja..kalau laah tahap “tadika pasti” minda pas dan tahap darjah 6 pemuda pas..elok laaa kena kupas dengan karpal depa..hahahah….sat hudud, sat tak penting, sat nak negara islam, sat negara kebajikan, sat boleh sat tak boleh..pas parti kacau bilau

    Reply
  • July 23, 2012 at 7:19 pm
    Permalink

    Lama2 puak PASbabi sembah pulak Karpal Singh ni…almaklumlah Parti Anak2 Syaitan. Tok Garu Nick Najis pulak bapak IBLISnya…

    Reply
  • July 24, 2012 at 6:22 am
    Permalink

    perjuangan Pas tidak pernah konsisten… dah macam lalang… hakk puihhh

    Reply
  • July 24, 2012 at 12:20 pm
    Permalink

    DEBAT:
    RESULT
    BN – PAKATAN RAKYAT
    1.KHAIRY -RAFIZI
    :BN MENANG

    2. SAIFUDIN -SALEHUDIN
    :MAJORITI AMAT SEDIKIT(BN KALAH):WAKIL BN MCM MUDAH DITAWAR JAWATAN MASUK PAKATAN

    3.UFB -NT
    :MAJORITI BESAR:HILANG DEPOSIT

    :strategi kempen pakatan melalui debat:sediakan teks untuk lontar persepsi kepada rakyat seperti yg dibuat oleh Lim guan eng vs soi lek..mereka telah atur sedemikian melalui jentera kempen mereka. tinggal baca..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *