Pra-Ramadhan: Nik Abduh Tuduh UMNO Sembah Syaitan?

Share


Di saat umat Islam di Malaysia sedang di dalam “mood” mengerjakan ibadah puasa di bulan Ramadhan, anak Mursyidul Am PAS, Nik Abduh Nik Aziz cuba mencipta kekecohan apabila menghasut rakyat Malaysia untuk menyerang dan merampas kuasa kerajaan di Putrajaya.

Nik Abduh yang merupakan Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS di dalam ceramahnya di salah satu siri Himpunan “katak” Hijau PAS Ke Putrajaya baru-baru ini mendakwa Allah telah memilih para penyokong PAS untuk merampas kuasa yang kini dimiliki BN.

Agak keras kenyataannya apabila menyatakan lagi bahawa mereka-mereka yang berbaju hijau (PAS) menyembah Allah manakala mereka-mereka yang memakai baju biru (BN) pula menyembah syaitan laknatullah.

Saya tertanya-tanya, fatwa atau ajaran siapakah yang Nik Abduh bawa sehingga dia tergamak berkata demikian?

Pada pandangan saya, sekiranya ada mana-mana individu atau pemimpin dari UMNO/BN yang berkata demikian di negeri-negeri jajahan Pakatan Haram seperti di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor, sudah tentu dia akan dituduh sebagai pelampau.

Malah secara ekstrimnya, adalah tidak mustahil untuk PAS menjadikan insiden itu sebagai isu dan mendesak agar pihak Kementerian Dalam Negeri menahan individu berkenaan atas dakwaan di bawah akta hasutan membabitkan soal keselamatan dalam negeri.

Saya ingin bertanya kepada anak Nik Aziz itu, sekiranya pemimpin Pemuda UMNO di Kelantan misalnya Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata bahawa para penyokong UMNO akan menyerang dan merampas kuasa Kerajaan PAS Negeri Kelantan, apa yang akan dia kata?

Rasanya, sudah tentu satu laporan polis akan dibuat oleh Nik Abduh mendakwa pihak UMNO berura-ura untuk mengancam kerajaan pimpinan ayahnya yang dimenangi secara demokratik.

Saya faham bahawa Nik Abduh merupakan lulusan dari universiti di Timur Tengah. Namun usahlah dibawa budaya buruk menggulingkan kerajaan di negara-negara di sana di Malaysia kerana senario politik dan budaya kita di sini amat berbeza.

Paling menyedihkan, sanggup dia katakan bahawa umat Islam yang menyokong BN menyembah syaitan? Astaghfirullahilazim…

Sampai hati Nik Abduh menafikan ibadah dan aqidah orang UMNO  yang menyembah Allah SWT lima kali sehari semalam. Apakah hak Nik Abduh untuk berkata sedemikian?

Apakah umat Islam yang menyokong UMNO meletakkan berhala di depan tikar sejadah ketika bersolat? Apakah kami para penyokong dan ahli UMNO menyebut dan memuji nama Latta dan Uzza ketika bersolat?

Apakah Nik Abduh sedar bahawa Tuhan yang kami sembah adalah sama dengannya Tuhan yang dia sembah setiap hari? Dan apakah dia sedar bahawa Islam yang kami amalkan di dalam setiap detik hidup kami ini adalah ajaran Muhammad SAW dan bukan ajaran ayahnya?

Saya tidak tahu siapa yang mengajar Nik Abduh untuk mengeluarkan fatwa dan berpendirian sedemikian. Namun pada saya, berkemungkinan besar segala fatwanya itu berkait rapat dengan pendirian ayahnya yang merupakan pengasas kepada ajaran “agama PAS”.

Pada saya, PAS bukanlah Islam dan Islam itu bukanlah PAS. Itu fakta jelas.

Saya yakin bahawa seluruh umat Islam yang menyokong UMNO/BN sangat sayang dan taat pada Islam, namun kami tidak sayang dan bencikan PAS yang memecah belahkan umat Islam di negara ini hanya kerana perbezaan fahaman politik.

Saya mencabar Nik Abduh untuk membuang perkataan “Islam” yang ada pada PAS dan saya yakin bahawa rakyat Malaysia akan melihat parti itu tidak lebih dari sebuah parti politik yang setaraf dengan DAP dan PKR yang penuh dengan kejijikan dan kelemahan.

Jangan berkecil hati dengan kenyataan tersebut dan sempena Ramadhan ini, renungkan dan muhasabahkan mengenai padangan saya itu kerana sememangnya ia adalah satu fakta yang sangat berkait rapat dengan PAS.

Sempena Ramadhan ini juga saya memohon kepada Allah SWT agar PAS dan para penyokongnya diberikan hidayah sewajarnya agar celik tentang kebenaran dan bersedia meninggalkan fahaman politik demi sebuah ummah yang bersatu di bawah satu kalimah, “La ilaha illah, wa anna muhammadan rasulullah”…wallahua’alam.



28 thoughts on “Pra-Ramadhan: Nik Abduh Tuduh UMNO Sembah Syaitan?

  • July 20, 2012 at 3:03 pm
    Permalink

    CAJKAP PADA NIK ABDUH: PUKIMAK HANG LAH….

    Reply
  • July 20, 2012 at 3:29 pm
    Permalink

    Nik abduh memang tidak disukai oleh kebanyakan penyokong pas yang agak sederhana kerana kebodohannya. Mereka dengan terang menyanggah nik abduh serta menggelarkan nya dgn berbagai maksud yang kurang baik.
    Sebenarnya nik abduh serta bapaknya merasa sangat terdesak, mungkin cara demokrasi akan menyebabkan bapanya nanti jatuh dari takhta.
    Percayalah.. Tiada yang pas perjuangkan selain takhta dan kekayaan dunia. Selain dari perkara tersebut adalah hanya alat untuk mencapai maksud pertama tadi.
    Allah akan serlahkan jua suatu hari nanti, pekong dan hasrat busuk pas (sekarang pun dah nampak).
    Tahniah ust Fathul Bari diatas kejayaannya melondehkan ust nasirudin tantawi serat membongkar sisi gelap pas… Syabas.

    Reply
    • July 21, 2012 at 8:14 pm
      Permalink

      siapa yg sembah syaitan? bukankah ayah nik abduh(nik ajis) yang kata berkawan dengan syaitan pun boleh? alih2 kata umno sembah syaitan?
      sekejap saja allah nak terbalik kepada pas.

      sesat terus pengikut pas

      Reply
  • July 20, 2012 at 7:06 pm
    Permalink

    anak nik ajis ni kan yang baling kerusi kat murid tadika dulu kan?? perangai cam samseng dan syaitan….geng almaunah biasalah….ganasss

    Reply
  • July 20, 2012 at 8:09 pm
    Permalink

    Aku malas nak comment lebih-lebih bulan puasa ni….penjaga Mekah pun sipi-sipi lagi nak tangkap dan halau dia keluar dari sana beberapa bulan yang lalu….itu semua atas kehendak Allah, nasib baik dia sempat melarikan diri…

    fikir-fikirkan lah…

    Reply
  • July 20, 2012 at 10:02 pm
    Permalink

    Nik sayang…. sampai kiamatlah umat Melayu Islam tidak akan bersatu Nik manja oi… Tak apalah Nik… apa yang anta cakap tu akan disebut oleh badan anta diakhirat… anta kata mereka yang pakai baju biru sembah syaitan…. Itukan syirik namanya Nik… ana taulah anta mengatakan yang orang lain itu musuh Allah s.w.t. Nik manja oi… anta bersyukurlah kerana dilahirkan dari benih air mani Nik Aziz… andaikatalah anta dilahirkan dari benih air mani SHIMON PERES gamaknya antalah manusia Yahudi paling dzalim Nik..

    Reply
  • July 20, 2012 at 10:09 pm
    Permalink

    Nik Abduh tiada tauliah untok menyatakan ahli dan penyukung UMNO sembah syaitan,tiada penyelidikan khusus dibuat menentukan tahap ibadah kami lari dari syariat islam,ibadah kami hanya Allah sahaja yang menentukan diterima atau tidak, bukan manusia seperti nik aziz, nik abduh atau pas yang menentukan, ibadah tuan-tuan dari pemimpin pas belum tentu diterima Allah,sesatnya tuan macam jauh menyempang daripada suruhan Allah, dan tak mungkin Allah menerima Agamanya dicagar oleh tuan-tuan pas demi kepentingan politik sempit dan menyesatkan ummah.

    Reply
  • July 20, 2012 at 10:52 pm
    Permalink

    Baju biru tu BN kan… BN tu ada MCA, MIC, Gerakan dan banyak lagi parti Non Muslim. Nik Abduh tak kata UMNO kan. Berapa parti Islam dalam BN berbanding parti bukan Islam?
    Dia juga sebut baju hijau(PAS) bukan PR, so… apa masalah.

    Reply
    • July 20, 2012 at 11:20 pm
      Permalink

      bodoh la cara hang nk cover anak ularmak sewel tu….kalau dia kata PR menyembah setan mcm bapak dia, PAS termasuk sekali tak???…org taksub mcm hang ni bujuk selalu nampak bodoh tahap melampau…

      Reply
      • July 20, 2012 at 11:54 pm
        Permalink

        Kalau ko nak kata BN tu UMNO… sukati ko lah. Orang beriman dia tak peduli apa orang kata, tapi dia bimbang apa Allah akan kata pada dia.

        Reply
        • July 21, 2012 at 12:01 am
          Permalink

          dah anak syaitan macam tulah perangainya.

          Reply
    • July 21, 2012 at 6:09 am
      Permalink

      Kalau macam tu, PKR (baju biru)tu pun sembah syaitan lah ye? Janganlah spin…

      Reply
  • July 21, 2012 at 12:01 am
    Permalink

    Paling hangat sekarang isu DEBAT UFB dengan KPP. UFB aku lihat langsung tak pertahankan UMNO bila d serang Nasarudin Tantawi(NT). Dia dok ulang kaedah tegur pemimpin, sedangkan PAS sebelum ke Jalanraya dah panjat semua kementerian, dah dialog, dah bagi memo, dah nasihat. bila tak jalan jugak, sedangkan ia membabitkan kepentingan negara, sebab tu turun ke jalanraya. isu bersih contohnya, berapa kali jumpa SPR? berbagai alasan d beri, takda kuasa, kena lulus parlimen dan sebagainya. Tapi mereka sedar cadangan dan bantahan PR adalah betul dan baik, tapi mereka takda kuasa… buat apa jadi suruhanjaya kalau takda kuasa?
    Tiada kenyataan dari UFB yg. kata orang muda sokong BN, atau minta orang muda pilih BN masa PRU13 nanti.

    Reply
    • July 21, 2012 at 12:09 am
      Permalink

      hang nie sengal ka bodo. Akta yang diguna pakai oleh SPR adalah di bawah akta yg diluluskan oleh parlimen. Jadi ahlul pas yg bingai jadi MP dlm parlimen tu dok buat apa, mentah kedarah duit rakyat saja ka.

      Dah nama pun sistem demokrasi dan BN ada majoriti undi dlm parlimen, so what?. Kalau pas atau babun dlm pakatan nak ubah kasi menang la dulu dan dapat la majoriti utk kuasai parlimen. Tapi rasanya kalau pr menang besar dlm PRU sy percaya tak mungkin mereka akan ubah bahkan akan ketatkan lagi sistem sedia ada. Maklumlah orang kebuluq kuasa. Macam kera diberi bunga, janji bagai nak jatuh bulan dan bintang tapi habuk pun tarak.
      Kau ada tengok ka debat UFB ngan Tantawi tu, atau kau hanya dengar sekerat-sekerat, maklumlah jenis makhluk pas nie suka ambik apa yang untung saja, UFB bercakap atas kesatuan ummah buka atas dasar dia ahli umno, tantawai jelas hanya bercakap dari skop politik pas sebab tu kalau kau kata debat tantawi berbentu ilmiah serta kearah penyatuan ummah nampaknya kau hanya sebahagian dari penyembah syaitan seperti kata nik abduh. sebab syaitan nie kerjanya hanyalah memecah belah ummah. sama mcm tua lahanat tu

      Reply
      • July 22, 2012 at 1:09 am
        Permalink

        Aku dah tengok dari mula sampai habis.. moderator perli najib dia kata lepas orang muda harap2 orang Tua pulak berdebat. Tapi mustahil lah, Najib berani sambut kan….
        Hang nak tengok boleh masuk Utube… pun dah ada, nilai sendiri hujah ulamak muda Umno tu. Aku respek dia sebab walaupun tertekan dia masih tegakkan Quran dan Hadis walau terkena muka UMNO sendiri. Syabas… UFB.

        Reply
        • July 22, 2012 at 11:03 pm
          Permalink

          ala ko tau apa bujuk…ko tengok kat u tube je..kalau kat u tube tu puak pas jilat jubo pun ko kata itu dihalalkan…bodo la ko…

          Reply
          • July 23, 2012 at 12:09 am
            Permalink

            Tak payah la.. ngarut, bulan Ramadhan ni.

  • July 21, 2012 at 2:46 am
    Permalink

    SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK buat semuah sahabat2 seperjuangan dlm MyKMU!

    SEMOGA ALLAH BERIKAH RAHMAT DAN MAGHFIRAH NYA BUAT HAMBA KITA, SUPAYA KITA DIPERBAIKI DLM MADRASAH RAMADHAN KAREEM INI..DI JAUHKN KITA DAR GOLONGAN SESAT LAGI PENIPU..MOGA SEDIKIT AMALAN TAPI ISTIQAMAH..ITULAH SEBAIK2 AMALAN YG DICINTAI ALLAH..

    Jangan ikut satu puak khawarij moden iaitu tunggu dapat kuasa baru nk beramal..tunggu dapat ke Putrajaya baru nk solat jemaah, tunggu jd PM baru nk hidupkan masjid rumah Allah, hari2 ckp pasal HUDUD tp Aqidah dgn Allah pn GAGAL.., itulah kuda tunggangan syaitan..mereka beramal dgn NAFSU …jgn..jgnlah kita sesat berkali2 setelah Allah dtgkn cahaya NYA yg jelas buat kita..

    Reply
  • July 21, 2012 at 5:35 am
    Permalink

    Soalan siapa yang lebih islam dari siapa memang sejak dari dulu disensasikan oleh satu puak ini .

    Mereka sentiasa rasakan amalan mereka lebih islam, perbuatan, perkataan dan segala galanya mengikut lunas dan syariat islam sedangkan puak satu lagi tidak. Begitulah halnya jika agama diperjuangkan mengikut perjuangan politik yang dikatakan kotor.

    Agama menjadi kotor oleh politik dan syaitan ketawa berderai meraikan kemenangan. Dimerata cerok negara didunia islam berpecah dek kerana fahaman remeh yang diberatkan.

    Negara kita tidak terkecuali malah perpecahan nampak semakin parah separah suasana politik semasa oleh pemain pemain yang sering bermain kasar digelanggang.

    Reply
  • July 21, 2012 at 8:31 am
    Permalink

    bapak borek, anak rintek

    Reply
  • July 21, 2012 at 8:09 pm
    Permalink

    janggut pun beserabut.. begitu lah hatinya..serabut.

    Reply
  • July 22, 2012 at 12:12 am
    Permalink

    Bapak Iblis, anak pun Iblis…Serius aku tengok muka Nick Abduh ni macam iblis pun ada…

    Reply
    • July 22, 2012 at 11:13 pm
      Permalink

      nama dia pun ab duh
      kan senang kalau dinamakan ab..bodoh

      Reply
  • July 22, 2012 at 2:19 pm
    Permalink

    nizar sembah teo beng hock orang2 pas senyap jer..
    anu ar sembah teo beng kok orang2 pas buat2 tak nampak jer…
    orang melayu islam sembahyang di masjid dan surau diseluruh negara dituduh sembah syaitan….memang anak gampang sungguh puak2 pas lakhnattullah ni..

    Reply
  • July 22, 2012 at 2:38 pm
    Permalink

    org umno sokong x buta tuli x mcm puak Pas…yg salah org2 umno akui n baiki..lainlh puak Pas..Poknik ckp solat jemaah sama dgn demotrasi engko org diam.. Allah mencarut engko org diam, ..sebenarnay puak Pas takut pd Nik Aziz dr Allah s.w.t…Nik Aziz nikoh pun bersandinglh…puak2 Pas angggap parti Pas sama taraf dgn Islam yg suci… tahniah lah pd pihak penjajah dulu daftarkan parti Pas dlm negara ini sblm merdeka… tujuannya utk melemahkan umat Islam itu sendiri.. pd Bujuk..engko berani lawan dgn umno je…cubalh tya kwn2 engko dr Dap.. ttg pas…yg aku tau mereka x pandang pun..mereka guna pas utk pecah undi org melayu… pas x tau maths ke?

    Reply
    • July 23, 2012 at 12:25 am
      Permalink

      Apa yg. tuan berbelit ni?
      UMNO ngaku salah benda salah… ok la tu. Apasal hang nak suruh PAS ngaku salah benda yg. tak salah? Hang klau setakat baca utusan nak ulas benda2 TGNA cakap, takyah la… sebab utusan ni lebih banyak salah dari betul bila cerita pasal TGNA.
      Bro… aku lawan dengan kebathilan dan kepalsuan, bukan UMNO saja. Kalau PAS bawak kebathilan pun aku lawan jugak, apatah lagi DAP. Karpal tu mungkin lupa dia pernah cakap, ‘hal hudud boleh bincang’. Buktinya, debat LGE dengan CSL… LGE kata HUDUD adalah sebahagian agama Islam, biarlah mereka laksanakan. Dia cabar balik CSL, apakah dia boleh terima agama buddah dan lain2 tak boleh d amalkan d m’sia. Cuma buat masa ni, mereka tolak HUDUD d laksanakan pada semua.

      Reply
      • July 23, 2012 at 4:05 am
        Permalink

        Bujuk hang marah nmpk bila org komen pasal pok nick?? Benda betul knapa ko slhkn Utusan?? Salahknlah macai PAD yg upload bhn ke youtube!

        Sudah2lah bantai utusan, Dr Harun Din pun bc Utusan, ko patut risau Haprakah sudh jd sekular. Solat tu ibadah penghambaan kita kpd ROBB, bila samakn dgn demo itu kita sudah rosak iman, maka kita hina ibadah solat, kita hina perintah Allah yg tertinggi tu sama dgn kerja jahil org kafir dn munafiq mcm PAS.

        Jgnlh ko spin dn bodohkn org dgn isu CSL dn HUDUD, kami org yg bkn PAS PR tidak nmpk atau takut pd CSL sbb dia bukn Islam! Kata2 nya adalah view dia yg xkn dipakai oleh org Islam!

        Yg plg jahat, ditakuti rosak iman iala PAS, krn PAS pakai topeng Islam utk pncing undi seterusnya memijak2 agama trmasuklh soal hudud bila sudah brjaya dpt kuasa..akibtnya ramailh yg sesat dn berpecahlh umat krn jahatnya jarum syaitan yg dibawa PAD utk perdaya org Islam.

        Reply
  • June 21, 2013 at 3:16 pm
    Permalink

    Fitnah. Anda mengeluarkan sesuatu tanpa mengkajinya dengan lebih mendalam. Anda nak cakap yang orang tu penyembah syaitan, tengok dulu diri anda tuh! Adakah anda betul2 menyembah Allah?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *