Bila Pak Lebai PAS Didakwa Cabul, Jual Beras Milik Anak Yatim…

Share


Agak menyakitkan hati apabila mendengar cerita kurang enak mengenai pencabulan dan penyelewengan lebai-lebai PAS di sebuah pusat perlindungan anak-anak yatim yang diselenggara di bawah pentadbiran Kerajaan PAS Negeri Kedah.

Bukan sekadar mendengar khabar angin, saya dan beberapa rakan berkunjung ke rumah mangsa dan mendengar cerita sendiri dari kalangan orang-orang kampung di sekitar rumah anak yatim yang terletak di Padang Terap, Kedah itu.

Sebenarnya, isu ini mula timbul dari seorang pelajar perempuan dari sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) di Yayasan Al-Bukhari yang hadir ke rumah anak-anak yatim itu membuat kajian kertas kerjanya.

Setelah seminggu membuat kajian, dia mendapati berlaku kes cabul dan penyelewengan sumbangan di rumah anak-anak yatim itu dan menggesa agar pihak dari Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) terbabit datang memantau situasi berhubung aduan anak-anak yatim itu padanya.

Hasilnya, beberapa kaunselor dari PPD datang mendapatkan maklumat dan berdasarkan aduan anak-anak yatim itu, maka dua laporan polis telah dibuat terhadap warden pusat perlindungan anak-anak yatim tersebut oleh dua orang mangsa.

Setelah isu cabul anak-anak yatim itu terbongkar, maka semakin kelam-kabutlah pihak pengurusan rumah anak-anak yatim itu memandangkan ia diuruskan oleh beberapa orang pak lebai yang sememangnya PAS “totok”.

Lebih menarik, beberapa orang penduduk kampung di sekitar rumah anak yatim di situ turut tampil menceritakan dan menyokong cerita anak-anak yatim itu tentang penyelewengan dan pencabulan yang berlaku.

Menurut mereka, anak-anak yatim yang malang itu pernah mengadu kepada mereka mengenai pak lebai PAS yang suka mencabul, memeluk mereka tanpa rela, masuk ke dalam bilik air ketika mereka sedang mandi dan sebagainya.

Namun, apabila mereka bertanyakan hal tersebut kepada warden tersebut, anak-anak yatim yang mengadu itu menjadi mangsa kemarahan pak lebai itu di mana mereka dimaki hamun dan dimarah dengan kata-kata lucah yang sangat tidak sesuai didengar oleh remaja bawah umur.

Lebih pelik lagi, pak lebai PAS itu memilih untuk menjaga asrama puteri di rumah anak yatim itu dan mengarahkan isterinya untuk menjaga asrama putera! Pelik, bukan? Tapi itulah pentadbiran oleh Pak Lebai PAS yang sangat dibela oleh pihak pengurusan rumah anak yatim itu.

Selain itu, para penduduk kampung itu juga menceritakan bahawa rumah anak yatim itu sering mendapat sumbangan dan bantuan dari beberapa pihak dan individu, di mana boleh dikatakan bahawa penghuninya sepatutnya menikmati kehidupan yang selesa.

Sumbangan berbentuk keperluan makanan seperti beras, gula, milo dan sebagainya sering didermakan ke rumah anak yatim tersebut. Selain itu, rumah anak yatim itu juga dikatakan mendapat sumbangan kewangan yang agak kerap dari pelbagai pihak.

Namun begitu, dikatakan bahawa hanya peruntukan kewangan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat sahaja yang direkodkan, manakala sumbangan lain yang dibuat secara terus kepada rumah anak yatim itu “direkodkan ke dalam kocek” pak lebai PAS itu.

Melalui cerita-cerita anak-anak yatim itu, mereka sering dihidangkan dengan lauk ikan temenung goreng setiap hari manakala pak lebai tersebut menikmati hidangan mewah seperti lauk ayam, daging, udang, ketam dan sebagainya.

Paling teruk, dikatakan bahawa warden itu membawa anak isterinya memasak dan “bersantap” di rumah anak yatim itu tanpa rasa bersalah memakan harta anak yatim.

Para penduduk kampung di situ juga mendedahkan bahawa pak lebai PAS itu pernah menjual sekampit beras padanya dengan harga RM10 sahaja, dan dipercayai beras tersebut adalah beras sumbangan dari orang ramai kepada rumah anak yatim tersebut.

Memandangkan isu ini telah terbongkar, pihak pengurusannya telah bertindak menutup rumah anak yatim tersebut di mana semua penguninya terpaksa pulang ke rumah saudara mara masing-masing sebagai “hukuman” membocorkan rahsia dalaman mereka.

Pelbagai pihak yang bertanggungjawab menguruskan rumah anak yatim itu dikatakan cuba menutup rahsia tersebut dari pengetahuan masyarakat, namun tidak berjaya apabila beberapa media telah membuat liputan mengenai pekung PAS Kedah itu, termasuk Sinar Harian edisi Utara.

Begitulah nasib anak-anak yatim di Kedah setelah PAS memerintah di negeri itu. Peliknya, Azizan masih berbangga dan mendabik dada kononnya negeri Kedah sangat “sejahtera” di bawah pentadbiran PAS.

Persoalannya, mampukah Azizan Razak berbangga di depan Allah kelak di Padang Mahsyar berkenaan pentadbirannya yang begitu menzalimi hak-hak anak yatim di Kedah? Wallahu’alam.



53 thoughts on “Bila Pak Lebai PAS Didakwa Cabul, Jual Beras Milik Anak Yatim…

  • July 16, 2012 at 11:09 am
    Permalink

    Harap PAS mengaku kesalahan mereka sendiri. Jangan tuduh UMNO buat perancangan pula.Sebab selalunya kalau puak mereka buat salah, mesti ada sahaja alasan untuk lepaskan diri.

    Reply
    • July 18, 2012 at 12:50 am
      Permalink

      dakwa dia …apa masalah nya …

      kenapa PAS nak mengaku kerja individu ..??

      Reply
    • July 18, 2012 at 11:39 pm
      Permalink

      Tapi kebanyakaan org2 perogol kat penjara tu ahli umno.
      Kat kampung aku imam2 dan bilal2 umno pun kebanyakannya ada masalah moral dengan perempuan. Siap boleh ceraikan bini sebab nak kawin dengan anak angkat sendiri.
      Itu kalau nak cerita masalah “rogol” dan “cabul” org2 ugama umno laaa…

      Reply
      • July 19, 2012 at 10:37 am
        Permalink

        Puak lebai PAS sering mendebik dada yang mereka itu suci bersih.Dok takbir sana sini kononnya mereka lah pejuang Islam pembela agama.Nak laksanakan hudud tapi menganayai anak2 yatim memali.
        Orang yang macam ini dikira munafik,bermuka muka dengan menjaja imej Islam
        Mereka dakwa diri paham agama dan tahu hukum tapi masih melanggarnya,lepas tu kata mereka dan ahli umno sama jer kalau bab2 memakan harta anak yatim dan penyundalan seks
        Moralnya PUAK2 NI LAGI BAYAHA KEPADA UGAMA BERBANDING ORANG YANG KURANG ILMU AGAMA KERANA SYAITAN KAT ATAS SERBAN BELIAU TARAF2 JENERAL…

        Reply
      • July 19, 2012 at 2:02 pm
        Permalink

        Kita semua akan mati nanti ko pandai2 jawab la..sedap tuduh kebanyakan orang umno perogol

        Reply
  • July 16, 2012 at 11:44 am
    Permalink

    oh…trk bebenor ye pas ni….pasai apa beribu2 org kat lor t msh bodoh..msh skg PR…beribu2 berhimpun di kuala slangor smlm…di kedah sblm ni beribu2 org muda bersama pas…agaknya taktik kamu x mnjadi…fitnah dah jd mainan…org dh x percaye kte2 kamu lg…betapa gagalnye mykemut mendapat sokongan org muda…

    Reply
    • July 16, 2012 at 10:05 pm
      Permalink

      Tiba-tiba aku rasa bersyukur tuhan anugerahkan aku perasaan yang kuat untuk menentang PAS….kerana aku yakin menentang PAS adalah satu jihad !!

      Reply
      • July 16, 2012 at 10:09 pm
        Permalink

        Marilah sama-sama kita berjihad menentang musuh Islam yg sebenarnya. Mereka hanya berselindung disebalik nama Islam.

        Reply
        • July 16, 2012 at 10:36 pm
          Permalink

          jom kte jihad lwn pas…kite buat lg byk program mksiat…anjur kpop lg…biar org mude lalai..jgn bg pr menang…jgn bg Pas buat hudud…jgn bg syiar islam tegak di mlaysia…janji duit masyuk11..halal haram blakang kite….khakkk tuih…kalau amno tu baik…blh la korang sbt nk berjihad…

          org dah knl sgt ape rupe prangai org amno…x pyh bepure2 jihad..kalau jihad sndiri korang x paham..

          Reply
          • July 16, 2012 at 10:45 pm
            Permalink

            melayuxislam, PAS tak pernahpun berjuang untuk islam di Malaysia. PAS ertinya PARTI AJARAN SESAT. Bukan parti islam.Penampilan nampak macam Islam tapi tak faham Islam. Umpama baca Fatihah dalam solat tapi tak faham maksudnya.

          • July 17, 2012 at 12:04 pm
            Permalink

            Ayohh!!..berjihad menentang “Parti Ajaran Sesat”..dajjal

          • July 17, 2012 at 5:15 pm
            Permalink

            MelayuXislam kata jgn bg PAS buat hudud…woiii ngok bila Pop Nik & Hardy boroi tu nak buat hudud???…malah si gemok bodoh tu kata hudud tak penting pun…bila puak haram PAS nak tegakkan islam??…yg puak hangpa nak tegakkan cuma si punai Aljub tu jea….

            sekali sekala berfikir la mcm org pi sekolah, walaupun pi sekolah takat tingkatan 3suku jea…nampaknya bertambah sesat puak puaka pimpinan si tua kutuk K-Pop Nik ni…

          • July 19, 2012 at 10:47 am
            Permalink

            Kami jihad melawan puak2 munafik PAS yang bermuka muka

            Korang nak jihad ape benda,cite2 nak buat negara Islam dah kena humban dalam lubang jamban ganti dengan negara kebajikan

            Kalau setakat nak buat negara kebajikan,lebih baik dok dalam UMNO jer.Tak yah jadi munafik menjual ugama kerana nak jaga hati dap dan puak2 sondol depan belakang

            Pi suruh pemimpin hampa basuh muka yang kena air …… tu dulu baru cite bab jihad

        • July 18, 2012 at 12:58 am
          Permalink

          MUSUH ISLAM ADALAH YAHUDI..

          KAWAN UMNO

          Reply
          • July 18, 2012 at 1:47 am
            Permalink

            mike silap besor . yahudi tu sahabat karib anwar ler. anwar bukan saje terhutang duit pada yahudi malah terhutang budi lagi.
            anwar terpaksa kena jadi pm gak sebab itu janji dia pada yahudi semasa menagih simpati dulu.. kalau anwar tak dapat jadi pm, lebik baik dia mati cepat dari hidup dibelangkong yahudi sampai mati.. perjanjian syaitan yang akhirnya memakan diri sendiri… itulah amwar.

          • July 18, 2012 at 7:37 am
            Permalink

            Kawan YAHUDI tu ialah manusia yg. menolak perintah Allah yg. mereka rasa rugi pada diri dan kumpulan mereka dan ambil perintah Allah yg. menguntungkan mereka. Mereka banyak beralasan dan guna logik otak mereka yg. tak sempurna untuk mempengaruhi orang ramai bersetuju dengan pendapat mereka, walaupun mereka tahu perkara tersebut salah. Jika kita ada sifat tersebut… janganlah menuding jari pada yg. lain, kerana kita juga mungkin YAHUDI.

          • July 18, 2012 at 4:59 pm
            Permalink

            Musuh Isle adalah PAS. Parti Ajaran Sesat. Kawan DAP & PKR & Ambiga & Syaitan…

    • July 17, 2012 at 9:09 am
      Permalink

      aa..aa melayu_islam ye.. bodo btoi umno ni.. tp nape ye budak2 muda dtg program 1M4U, PM rasmi lg, katenye 50000 org, heran jgak aku ni cakap x sokong tp datang jgak.. ingat diaorang silap program kut..

      Reply
    • July 18, 2012 at 12:51 am
      Permalink

      kita tak BODOH…

      yang BODOH penyokong UMNO…

      dah tahu pemimpin UMNO dan BN rasuah..

      masih menyokong lagi ….

      Hukum Hudud tidak berpijak dibumi nyata ???

      sapa yang cakap… kenapa disokong ???

      Reply
    • July 18, 2012 at 1:33 am
      Permalink

      hehehehee…mike sedang mimpi tu.. sebenarnya orang melayu dah berpuluh ribu menolak pas. orang cine dan india memang tak bagi undi pada pas pru13.

      perkara menganiaya anak yatim dah biasa bg totok pas yg mengendalikan sekolah anak yatim. fikiran anak yatim sejak awal lagi telah dipesongkan bahawa semua yang disuruh buat adalah ibadah dan latihan konon..

      makan duit anak yatim dan betina memang kegemaran totok pas sejak azali ..

      Reply
  • July 16, 2012 at 1:15 pm
    Permalink

    Kalau salah buat Laporan Polis. Ambik tindakan undang2. ada masalah.

    ini kalau buat report kat org umno, semua tidak ada tindakan (big jaws la..ikan bilis semua kena)

    Reply
    • July 16, 2012 at 3:56 pm
      Permalink

      Boleh percaya ke pada Polis,…. bila pulak lembu haram jadah percaya kat polis.. yang aku tahu puak lembu asyik dok hina polis…setannnnn

      Reply
    • July 16, 2012 at 7:38 pm
      Permalink

      hai kalau didapati bersalah nanti kata plak mahkamah kangaroo, ni konspirasi umno, polis anjing kerajaan dsb. mcm anwar yg belum keluar keputusan mahkamah habis hina mahkamah, polis, kata konspirasi dan mcm2 lagi, tapi selamba je buat2 tatau bila tak didapati bersalah.

      Reply
      • July 17, 2012 at 8:26 am
        Permalink

        betoi lady-j…. depa semua betoi, krajaan semua salah… dah tok ketua ajaq cmtu nk buat cmna.. elok2 depa tu dok kandang b…. ja..

        Reply
        • July 18, 2012 at 1:56 am
          Permalink

          nik aziz pon suke eliz terkangkang..sejuk mate dia memandang.. bang moo dan bang rosmah isle bile ag nak sondol eliz? jangan takut ..nik aziz dah janjikan syurga dengan syarat dia tak mampos duu..heheee

          Reply
    • July 16, 2012 at 9:36 pm
      Permalink

      Ko nie kata ko Lembu nti ko marah…ko nya modal hanya Buat Report…buat Report.. Tak Polis ko suroh pi SPRM……. napa tak sesekali ko kata ..Pok Nik kena bagi Tarbiah pada penyokong2 dia yg “Gila Sex” dah Ramai sangat kena penyakit nie…

      Reply
    • July 17, 2012 at 2:16 pm
      Permalink

      TERBARU..KONCO2 PAKATAN HARAM TELAH MENYEBARKAN BERITA LIWAT 111 YANG MANA IANYA BERTUJUAN MEMBURUKKAN KERAJAAN DAN MERAIH SIMPATI RAKYAT SECARA FITNAH SEHINGGA TERPAKSA MENGORBANKAN MARUAH KETUA MEREKA YANG PRO YAHUDI YANG SEBENARYA MEMANG TAK BERMARUAH..KEPADA PEJUANG SEMUA SILA LAWATI BLOG ‘THE FLYING KICK’UNTUK BERITA LEBIH LANJUT..MARI PERANGI PAKATAN HARAM.SEMOGA ALLAH MENGHANCURKAN PAKATAN HARAM BESERTA SEKUTUNYA.’ALLAH DAMMAR DAP,PKR.AMINN

      Reply
    • July 16, 2012 at 9:44 pm
      Permalink

      Dah xda tempat lain ker nak promo website HARAM JADAH kor nie????

      Reply
    • July 18, 2012 at 5:04 pm
      Permalink

      Tak payah guna taktik, orang dah meluat tengok Ejah tu.

      Reply
  • July 16, 2012 at 4:43 pm
    Permalink

    pas sekarang ni dah lacurkan agama demi politik, sebab tu Allah tunjuk dr masa ke semasa pembohongan serta kejahilan ahli2nya.

    Reply
  • July 16, 2012 at 10:11 pm
    Permalink

    Mcm siot jer…harap penulis dpt bg tau nama umah anak yatim tu….alang2 nak smpkan info tlg la bg info yg tepat….
    Mana tau…mgkn ramai yg tampil citerkan hal sebenar….

    Reply
  • July 16, 2012 at 11:01 pm
    Permalink

    Manusia tu lemah, jadi tak mustahil untuk melakukan perkara2 terkutuk tersebut.. tapi bukan sebab dia PAS.
    Kalau semua orang Islam tu baik tak perlulah hukuman hudud, takzir dan kisas Allah suruh laksanakan. Hukumlah jika benar dia bersalah… PAS tentu sokong tindakan tersebut, asalkan jangan fitnah.
    Tapi kalau cerita dalam mykmu ni boleh dengar la, nak percaya kena check betul2.

    Reply
    • July 17, 2012 at 8:41 am
      Permalink

      betoi bujuk.. tp kadang2 tu kita kena tengok jgak apa cerita & nilai elok2.. apa yg aku tengok skrg puak PR x suka nilai2 dah dan pakai main pukoi rata yg mmihak pd BN semua x betoi, yg kena btg hidung PR semua fitnah.. tp skrg rakyat dah tau.. aku tau hg bujuk, hg pun sbb depa bayaq kut hg blh dok mengadap Mykmu dan komen2 bg pihak depa, klau free tobat.. aku ikut komen hg ni ingat dekat2 3 thn dah klau x silap la.. t[ apa pun stedy..

      Reply
      • July 17, 2012 at 11:27 am
        Permalink

        Masukkkkk…laaa tuuu bro…

        Reply
      • July 17, 2012 at 6:23 pm
        Permalink

        Setakat ni belum ada yg. bayar aku. Tapi kalau ada yg. nak hadiah… apa masalah. Mungkin aku boleh buat sedekah jariah.

        Reply
        • July 18, 2012 at 8:03 am
          Permalink

          bujuk… aku bkn nk suruh hg brkiblat umno tp fikirlah cara paling rasional.. hg nk sokong PAS ka itu punya pasai la.

          Reply
          • July 18, 2012 at 1:15 pm
            Permalink

            Sorry… kiblat aku KAABAH. UMNO ka, PAS tu hanya nama PARTI. Yg. penting kemana arah yg. pemimpin parti ni nak bawak kita. Hang fikirlah cara rasional.. berapa tahun hang hidup d dunia dan berapa tahun pulak hang nak hidup d akhirat.

    • July 17, 2012 at 5:24 pm
      Permalink

      Tapi ada jugak puak yang siang malam sembang pasal hudud tapi jadikan setan teman seperjuangan…tapi itulah PASPISPUSSY…membangang setiap tutur kata…

      bila kena batang hidung sendiri…manusia itu lemah la…bukan sebab PAS la…pirahhhh…bodoh punye khawarij…..

      Reply
    • July 18, 2012 at 5:07 pm
      Permalink

      Sebab dia totok PAS tulah, seronok nak hentam. Harapkan serban sebakul, janggut taliban…nafsu tak boleh control, itulah umat PAS, parti ajaran sesat.

      Reply
  • July 17, 2012 at 1:41 pm
    Permalink

    Buloq kata : Manusia tu lemah, jadi tak mustahil untuk melakukan perkara2 terkutuk tersebut.. tapi bukan sebab dia PAS.

    Kelakar! Ayat sama x blh pakai kat pemimpin UMNO no…!

    Reply
    • July 20, 2012 at 1:06 pm
      Permalink

      betoi tu..ikut kepala otak dungu org pas klu jahat xdak kena mengena dgn pas tp klu umno pusing mcm mana pun tetap jahat

      Reply
  • July 17, 2012 at 3:50 pm
    Permalink

    Ini serupa dalam beberapa drama indon.Banyak drama Indon berkisar Islam mnegisahakn penipu pentadbir mengaku waraq. Pentadbir nih belajar dari sini kot!

    Reply
  • July 17, 2012 at 10:11 pm
    Permalink

    Mereka tahu yang melantak harta anak yatim itu adalah salahsatu dosa besar dilaknat Allah seiring dengan dosa syirik menduakan Allah.

    Mereka banyak kitab untuk dirujuk, ramai ulamak dan ilmuan tukang tarbiah tentang halal haram. Tapi sejak dari dahulu kala pun pun kaum pas ini memang cakap mereka tak serupa bikin.

    Mereka menuduh puak lain makan rasuah, dalam masaa sama chief tua mereka pun sebat rasuah. Yang berbeza cuma istilah yang ditukar sebagaimana pajak gadai konvensional ditukar keislamic gadai di bank rakyat. Gadaian berbunyi terlalu halal dan islamic bila dipanggil Al-rahnu.

    Mat Sabu tibai bini kawan dia pun OK kerana dihalalkan oleh chief mereka. Istilah apa yang ditukar untuk menghalalkan penzinaan mat Sabu kita tak tahu, tapi pasti ada. Badrul pengikut setia imam mahadi juga dihalalkan salahlakunya . Husam Musa telan rasuah jugak alright, tak salah.

    Demikan halnya duit kutipan memali semua ditelan dah jadi tahik. Oendek kata puak pas ini kaki biol maha hebat. Sehebat hipokrasi mereka sejak berzaman lamanya.

    Sebab itu Allah tidak makbulkan solat hajat mereka yang dibuat dalam jemaah yang besar kerana Allah terlalu arif apa yang boleh diberi kepada siapa. Allah tak beri bunga pada monyet untuk dikoyakkan.

    Reply
  • July 18, 2012 at 12:48 am
    Permalink

    sila dakwa kalau benar …

    kita tak mahu perkara ini diselindung macam UMNO…

    Rais Yatim dengan Jamaludin Najis ….

    Reply
  • July 18, 2012 at 12:54 am
    Permalink

    mampukah Najib Razak berbangga di depan Allah kelak di Padang Mahsyar berkenaan pentadbirannya yang MENYATAKAN HUKUM HUDUD TIDAK BERPIJAK DIBUMI NYATA??? menzalimi hak-hak ALLAH?

    Reply
    • July 18, 2012 at 2:07 am
      Permalink

      mampukah hj. hadi, nik aziz dan ahli pas berbangga di depan Allah kelak di Padang Mahsyar berkenaan pentadbirannya yang MENYATAKAN NEGARA ISLAM TIDAK ADA DISEBUT DALAM ALQURAN??? YANG ADA HANYALAH NEGARA KEBAJIKAN. KEBAJIKAN PON TAK BUAT MALAH KUAT FITNAH DAN MENIPU RAKYAT. menzalimi hak-hak ALLAH?

      Reply
    • July 18, 2012 at 5:24 pm
      Permalink

      Mampukah Hadi berbangga didepan Allah memecah belahkan orang Islam dengan Mandat Hadi? Mampukah Hadi berbangga didepan Allah dgn mengatakan Hukum Hudud itu cuma 0.006% dari tuntutan ugama? Mampukah Pok Nik berbangga depan Allah, namaNya boleh diguna ugama lain yang mempercayai Trinity, 3 dalam 1? Mampukan PokNik didepan Allah mengatakan Rasullah SAW, kekasih Allah sama macam kanak-kanak lain, sedangkan Rasul diplih dari azali lagi? Mampukah PokNik berbangga didepan Allah PAS berkawan dengan Syaitan? Dan lagi…dan lagi…dan lagi. Banyaknya dosa Hadi dan PokNik nak tanggung…menzalimi Allah terang terangan…

      Reply
    • July 20, 2012 at 1:12 pm
      Permalink

      umno tidak laksana hudud basically kerana komposisi kaum hegara ini..pas tak laksana hudud basically sebab umno berkuasa & tak izin..klu PR berkuasa adakah hudud akan dilaksanan?adakah PKR & DAP akan bg izin? sbnrnya pas yg tidak dibumi nyata..

      Reply
  • July 18, 2012 at 4:41 pm
    Permalink

    Bukan saje jual beras,,lagi teruk bila pak Imam yang dilantik untuk sebuah surau dalam shah alam hanya mengambil alaun sahaja bertugas hanya maghrib dan isyak..alaun lak RM1000..duit tu termasak duit orang umno..hampeh terung

    Reply
  • July 18, 2012 at 5:28 pm
    Permalink

    Cuba dengar bacaan Fatihah nya betul sebutan dan tajweed nya tak?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *