DAP Tanding 90 Kerusi, Pemimpin PAS Dan PKR Tak Dapat Terima Kenyataan

Share


Nampaknya para pemimpin PAS dan PKR seolah-olah tidak percaya dengan desas-desus maklumat jangkaan yang menyatakan bahawa DAP akan bertanding di 90 buah kerusi Parlimen pada PRU ke-13 nanti.

Beberapa pemimpin Pakatan Haram seperti Dr Johari Mat dan Syed Shahir Syed Mohamud menganggap ia adalah propaganda pihak Barisan Nasional (BN) yang mahu menakut-nakutkan bangsa Melayu mengenai isu berkenaan.

Malah mereka juga menganggap dakwaan seperti itu adalah sesuatu yang amat mustahil untuk berlaku dan yakin bahawa DAP tidak akan meletakkan calon dengan jumlah tersebut.

Pada saya, ulasan para pemimpin Pakatan Haram berkenaan isu tersebut jelas menunjukkan mereka tidak peka dengan perkembangan semasa dan seolah-olah tertipu dengan cara lama yang tidak sedar tentang pergerakan rakan sekutu mereka itu.

Lagi pula, mereka yang memberi kenyataan itu bukanlah pemimpin utama parti yang bertikam lidah di dalam mesyuarat Pakatan Haram di mana setiap parti di dalam gabungan haram itu bertengkar mahu jumlah kerusi yang lebih.

Johari Mat dan Syed Syahir bukan pemimpin utama, mereka hanyalah senator Dewan Negara yang dilantik sahaja. Saya yakin, boleh dikatakan ramai rakyat Malaysia yang tidak pernah dengar nama mereka, bukan? Mungkin mereka ini spesis “katak di bawah tempurung”?

Sekiranya mereka melihat kepada sistem daftar pemilih pilihanraya yang terkini, mungkin mereka akan terkejut melihat pertambahan drastik yang tinggi dari kalangan para pengundi Cina di merata-rata kawasan di seluruh negara.

Bukankah DAP merupakan “johan” yang mendaftarkan jumlah pengundi baru paling ramai?

Seterusnya, “kuda-kuda kayu” PAS dan PKR yang tidak sedar diri itu perlu merujuk kepada statistik pemindahan kawasan mengundi di seluruh negara. Boleh dikatakan bahawa kawasan parlimen yang dimenangi oleh DAP dengan majoriti yang besar pada PRU 2008 dulu akan menyusut.

Kemana perginya nama-nama pengundi Cina itu?

Menurut maklumat, para pengundi Cina tersebut dipindahkan kawasan mengundi mereka di kawasan yang berpotensi untuk memberi kemenangan kepada calon-calon DAP. Ia dikhabarkan dibuat secara berkala pada setiap tiga bulan bermula selepas tahun 2008 lagi.

Cuba bayangkan berapa jumlah pengundi DAP dalam jarak masa tersebut yang telah berjaya dipindah kawasan mengundi mereka dan dicampur pula dengan jumlah pengundi baru dari DAP yang berjumlah ratusan ribu!

Rasanya puak-puak PAS dan PKR perlukan kalkulator untuk mengira jumlahnya.

Berdasarkan statistik dan bilangan pengundi itu jugalah DAP berani “demand” lebih kerusi Parlimen untuk diberikan kepada mereka pada PRU ke-13 nanti. Dan berdasarkan fakta itulah yang menyebabkan para pemimpin utama PAS dan PKR yang bermesyuarat terkedu tidak melawan!

DAP boleh mengugut PAS dan PKR sekiranya kedua parti itu tidak bersetuju dengan permintaan mereka, DAP boleh keluar dari Pakatan Haram serta merta dan menamatkan impian Anwar untuk menjadi PM dan PAS menjadi menteri kabinet.

Mahu atau tidak, PKR dan PAS dilihat tidak mempunyai pilihan lain selain dari bersetuju dengan DAP.

Itu belum lagi disebut mengenai gerakan DAP yang memancing ramai golongan Melayu untuk menyertai parti itu dengan menggula-gulakan mereka untuk dijadikan calon parti itu pada PRU ke-13 nanti. DAP mampu menang tanpa PAS dan PKR, dan parti itu mampu membentuk kerajaan!

Hakikatnya, perkara itulah yang tidak disedari oleh para pemimpin PAS dan PKR diperingkat bawahan dan diberikan sedikit jawatan kecil untuk diperbodoh-bodohkan secara naif. Agak menyedihkan, mereka termakan dengan “umpan” tersebut.

Begitulah sikap para pemimpin PAS dan PKR yang hanya menyokong Pakatan Haram secara membuta tuli dan malas untuk mencari maklumat sendiri. Golongan sepertinya begitu mudah “dikeldaikan” oleh rejim DAP. Tak hairanlah jika mereka sanggup tidur atas jalan kerana DAP!


127 thoughts on “DAP Tanding 90 Kerusi, Pemimpin PAS Dan PKR Tak Dapat Terima Kenyataan

  • July 10, 2012 at 11:58 am
    Permalink

    kesian…meroyan sorang2…org dah x tkt dgn DAP lg skrg…org lbh bimbang bejuta2 wang negara terus dikebas puak2 elit amno serta kroni…

    Reply
    • July 10, 2012 at 12:18 pm
      Permalink

      siapa anwar ke?..yg 3bilion tu ek..Khalid Brahim MB selangor..1bilion..huyooo!!..banyak kan..hehe

      Reply
      • July 10, 2012 at 12:30 pm
        Permalink

        PAS baru nk perasan depa ni tahap anjing kurap di mata DAP…kalau dah mursamdol bangang apa la daya cai2 bodoh mcm melayu yg ngaku islam sekoq ni….

        Reply
        • July 10, 2012 at 4:13 pm
          Permalink

          Tak pandai-pandai jugak cai-cai PAS ni…jadi kuda, jadi keldai, jaga parking, rempuh penghadang polis, melalak-lalak macam beruk, guling-guling atas jalan…untuk apa ? demi kepentingan DAP dan dendam si tua kutuk tu…sedih dan sadis !!

          Reply
          • July 10, 2012 at 4:51 pm
            Permalink

            ada lagi bro, tukang kutip derma

          • July 12, 2012 at 12:06 am
            Permalink

            Pencacai angkut najis PAS kemaruk wang duit brbnding agama yg sedang diperkydakan oleh DAP. Mmg soheh ke bodoh dan bahlol selamanya macai2 ni… Lebuhraya pork nik perah duit rakyat…kedekut db bodoh punya MB xtahu nk cari duit, nk bina ekonomi..

    • July 10, 2012 at 11:53 pm
      Permalink

      ko tunggu je masanya akan tiba…pemimpin pemimpin munafik korang akan meroyan taknak DAP duk dalam PR & kemudianya PAS & PKR akan hilang kerusi dgn banyak….haha… sebab itulah kabinet bayangan & logo PR sampai kiamat pun takleh nk buat.

      Reply
    • July 11, 2012 at 9:13 am
      Permalink

      You patut dengar debat 2.0 antara LGE and CSL baru2 ini. Lihat keseluruhan debat n jangan skip mana2 part. Nilaikan dengan fikiran yang waras, adil dan kritikal. Dari debat tu you patut sedar yang LGE itu racist yang berselindung di sebalik slogan Malaysian first..

      Reply
      • July 12, 2012 at 12:12 am
        Permalink

        Kita dh lama sedar dan tahu LGE Pig tu sgt cauvanis, racist yg sgt tajam, tp lebai dn anjing kurap PAS spt Ost.Zakaria gigi kuning yg jilat LGE dlm khutbah tu..dn tidak mahu doa utk YDP Agong, TYT P.Pinang adalah contoh saka kejahilan kebebalan munafiqun PAS yg menjilat LGE wpun anti Iskam dn Melayu

        Reply
    • July 12, 2012 at 11:20 pm
      Permalink

      main buntut-sokong
      gadai agama- sokong
      gadai maruah – sokong
      khalwat-sokong
      main sama jenis- sokong
      songklap duit rakyat-sokong
      gadai kuasa- sokong
      apa yang tinggal? muka hina bak sampah…

      Reply
    • July 13, 2012 at 2:55 pm
      Permalink

      org pas dah tak takut dap skrg..dulu takut la katanya..rasa takut tu hilang sbb anasir2 dap dan syaitan2 kecil dah meresap dlm pas..tu pun buta lagi??dulu jijik tgk babi skrg xpa klu pegang pun blh samak..buta lagi?

      Reply
  • July 10, 2012 at 12:11 pm
    Permalink

    x habis2 dengan isu umno kebas duit rakyat… agaknya itulah yang dihadap siang malam pencacai pembangkang… isu lain semua x nampak dah… kesian, kesian

    Reply
    • July 10, 2012 at 11:59 pm
      Permalink

      tuh perangai Al Jubor…

      Reply
      • July 11, 2012 at 5:16 pm
        Permalink

        Dari dulu kita kena betulkan fahaman kaum cacai ini bahawa pas adalah dan hanyalah sebuah parti politik bukan kaum yang berdakwah untuk menegak agama. Bila kita cakap macam ni mereka tak setuju. Mereka kata kita asyik baca utusan tak baca harakah.

        Yang menkafirkan sesama sendiri adalah pas. Yang memecah jemaah dimasjid dan surau adalah pas. Yang menyokong, memuja dan tak pernah tegur sipeliwat dari terus meliwat adalah pas walau pun liwat perbuatan berdosa besar yang nabi tak mengaku umat.

        Pas boleh teruskan dengan dahyah karut begini untuk berpolitik kita tak kisah. Tapi jangan mengaku bahawa mereka buat itu semua untuk agama bukan untuk tujuan lain.

        Kita mohon pas tolong hentikan dari terus mengotori agama suci kita.

        Reply
        • July 12, 2012 at 12:23 am
          Permalink

          Betul tu bro…mereka baca Haprakah ubat kuat dn jaki fitnah tu ok plak… Org lain bc Utusan mereka kutuk… Itu pengecut nmanya..takut dgn Utusan?? org beriman takut dgn Allah..TAKUT DGN BALASAN AKHIRAT! Tp mereka takut dgn makhluk… Ngok punya PAS!

          Reply
    • July 11, 2012 at 10:36 am
      Permalink

      Orang PR mana ada kebas duit. Diorang ni suci. Kalau UMNO kebas, pada PR itu derma.

      Penganut2 PR esp. yang Melayu Islam masih tak faham2 lagi.

      Reply
  • July 10, 2012 at 12:56 pm
    Permalink

    Kenapa UM meroyan bukan2 sekarang ni. Sumber yg. tak SAH pun boleh jadi berita UTAMA. Semua pemimpin PR dari PAS,PKR dan DAP semua menafikan jumlah tersebut… macamana UMNO lagi tau.
    Apa yg. rakyat semua fikir hanya 1, UMNO nak naikkan kemarahan orang melayu pada PR supaya semua melayu undi umno. UMNO buat fitnah macamana pun hari ni, rakyat dah takpercaya pada UMNO lagi. Dalam minda rakyat hari ni hanya satu ABU.(Asal Bukan UMNO).

    Reply
    • July 10, 2012 at 3:05 pm
      Permalink

      UMNO x penah naikan kemarahan orang melayu. ORang melayu mmg dh marah degan pakatan sekrng ni terutamanya DAP. Ko x yah sembang lah..
      PAS dgn Pkr tu kuda dap je..

      Reply
      • July 10, 2012 at 6:26 pm
        Permalink

        UMNO pulak LEMBU MCA… hahaha.

        Reply
        • July 10, 2012 at 11:24 pm
          Permalink

          he..he..apa cerita projek ladang babi khalid samad yg nak diperbesarkan lagi tu..

          Reply
          • July 10, 2012 at 11:36 pm
            Permalink

            Itu rancangan Khir toyo… takkan tak tau.

        • July 10, 2012 at 11:55 pm
          Permalink

          PAS pulak babi belaan DAP…huhu

          Reply
        • July 11, 2012 at 10:39 am
          Permalink

          At least PM orang UMNO, tak macam kat Selangor. MB orang PKR tapi terpaksa kowtow dgn DAP. Orang PAS lagi tak boleh harap, jadi kuda tunggangan masa demo je.

          Reply
    • July 10, 2012 at 4:15 pm
      Permalink

      orang melayu yang berakal akan tetap mengundi UMNO, walaupun mereka suka atau tidak ! itu kenyataan.

      cuma yang kurang pedoman akan sokong pakatan haram.

      Reply
      • July 10, 2012 at 6:27 pm
        Permalink

        Manakala orang Islam yg. ber IMAN akan terus sokong PAS kerana perjuangkan ISLAM.

        Reply
        • July 10, 2012 at 10:12 pm
          Permalink

          Islam versi apa yang selama ini di amal oleh pas sehingga mampu menarik seluruh umat yang beriman untuk menyertainya.

          Brand islam pas yanh kita nampak hanya versi penerapan kebencian terhadap pihak lawan. Pas mengajar pengikut mereka membenci lawan sebangsa, seagama sama saperti isrel mengajar anak kecil mereka mengira dengan cara menghitung kepala rakyat palestin. Anak kecil israel diajar ” jika dua orang palestine dibunuh dalam sehari oleh 2 israel, berapakan palestine dapat dibunuh dalam masa 3 minggu? ” Justeru dengan andaian begini anak israel membesar dengan kesedaran bahawa membunuh palestine adalah kejyaan dan matalamat hidup bagi setiap israel.

          Pas sebelum mendabik tentang keislaman mereka perlu tanyakan diri mereka apakah sebenarnya yang pernah disumbang pas selama ini untuk menegakkan syiar di Msia. Apa pas buat bagi membendong masaalah murtad yang semakin berleluasa. Apakah yang pas lakukan bagi menangani isu remaja bangsa mereka yang akhlaknya semakin merundum saban hari.

          Pernahkan pas berdakwah selain dari mencarut dgn niat memecah belah dalam ceramah dan dakyah mereka. Pas hanya parti politik bukan pejuang agama. Jangan buta, jangan tuli.

          Reply
          • July 10, 2012 at 11:32 pm
            Permalink

            Kesian… lain kali jangan asyik baca utusan saja. Sekali-sekala buka harakah, ada tazkirah dari TGNA dan TGHA serta pimpinan PAS. Takda pulak maki-hamun dan nista macam korang sebut. Korang hanya dengar sebelah pihak.. sebab tu sampai bila pun korang kata PAS jahat, seperti orang kristian dan yahudi yg. kata Nabi penipu walaupun tak pernah jumpa dan berdepan dengan nabi. Tapi pemuka2 mereka yg. jumpa Nabi mengesahkan kerasulan Nabi Muhammad s.a.w.
            Orang yg. tak pernah memahami quran akan mengatakan quran adalah cerita lapuk/lama. Tapi orang yg. mendalami Quran akan kata Quran adalah kitab yg. memenuhi segala isi dunia dan akhirat. Dulu, kini dan selamanya….

          • July 12, 2012 at 2:50 am
            Permalink

            Bujuk Munafik..wah..wah sedapnyer hng goreng pasal agama… Bkn main menipu hng kait sebut Nabi dn Al Quran.. Tp puak hang yg laggar habis dr sekecik2 hukum sehingga yg besar2.. Pisahkn Islam hny od hudud shj, tp bab Tauhid tolak..malah xkenalpun siapa Allah, siap Rasulullah…

            Tp utk ape ekk?? Modal jahilkn org yg jahil kn?! Tipu helah iblis sifat yg ko bwk ni..sanat dr pork nik..stail ckp merapu yg xkena topik…balaghah dn majaz songsang…

            Pastu celah mna hukum dan sunnah yg puak ko amal aku tknmpk smpai tibai bini org pun leh jd leader?? Komunis jd pejuang?! ALLAH sama dgn Trinity?? (NAuzubillahiminzaalik semoga Allah hancurkan puak2 sesat ini)

          • July 13, 2012 at 9:41 pm
            Permalink

            yang tak fahami Quraan ? ooooooo…macam tuan guru hang dan aji boroi tu ke ?

            iskh..iskh….tu kolonel pasukan tentera syaitan tu…manalah depa faham.

        • July 11, 2012 at 12:15 am
          Permalink

          Bunyi macam amanat hj hadi sesat jer nih. Macam pantek jer kata PAS perjuang islam. Yang aku tau, PAS politikkan Islam. Contoh terbaik adalah Kelantan. Takdak satu pun negara islam di dunia nih yang ingin mencontohi atau mengiktiraf kelantan sebagai islam. Hanya totok totok , cai cai & peminpin hamPAS yg syok sendiri. hoho

          Reply
        • July 11, 2012 at 4:54 am
          Permalink

          beriman kepala hotak hang….menyontot bini org sana sini….sembahyang dlm hutan menunjuk-nunjuk dgn berok’s…memaki hamum mcm iblis…keluarkan amanat celako….bodoh punya cai PAS sekoq ni…

          Reply
        • July 11, 2012 at 10:42 am
          Permalink

          Orang Islam yang beriman akan memilih parti yang telah terbukti membawa Malaysia menjadi negara Islam yang maju dan dinamik serta dicontohi oleh negara Islam yang lain.

          Manakala penganut agama PAS sahaja yang akan terus menyokong PAS dan nabi mereka secara membabi buta.

          Reply
        • July 13, 2012 at 12:04 am
          Permalink

          Cheeeehhh perasan pulak lah bujuk niii. Masuk bakul angkat sendiri… Perpatah ringan orang melayu, tapi berat disisi Allah swt. Org riak, ujub dan takbur tak akan diterima amalan mereka bujuk.

          Reply
    • July 10, 2012 at 4:18 pm
      Permalink

      Bujuk, apa nak di risaukan. Itu kan kemahuan korang semua. Penyokong dap. pkr dan pas kan semuanya bencikan umno. Jadi terima lah nasib rakyat malaysia besok wahai penyokong2 dap.

      Reply
      • July 10, 2012 at 6:29 pm
        Permalink

        Ya… M’sia hari esok d bawah PR akan lebih baik dari hari ini d bawah BN… InsyaAllah.

        Reply
        • July 10, 2012 at 7:22 pm
          Permalink

          Ya. pm kita besok orang kafir. hidup bujuk

          Reply
          • July 10, 2012 at 11:25 pm
            Permalink

            ha..ha..bujuk suka sgt tu…DAP tuan besar..

          • July 10, 2012 at 11:35 pm
            Permalink

            Itu hanya helah UMNO yg. busuk hati pada TGHA dan Anwar yg. bakal menerajui kepimpinan PR selepas tamatnya PRU13 nanti…
            ada ke patut, LKS tak tau DAP nak bertanding 90 kerusi parlimen…. dengarlah utusan fitnah tu.

          • July 11, 2012 at 4:55 am
            Permalink

            lebih baik utk peliwat & penzina….

          • July 11, 2012 at 10:43 am
            Permalink

            Tak kira la Anwar atau TGHA yang jadi PM, mereka tetap menjadi kuda tunggangan DAP dan Yahudi.

        • July 11, 2012 at 12:19 am
          Permalink

          masa tuh ‘laknatullah’ adalah gelaran untuk pemuka pemuka dlm PAS.

          Reply
          • July 11, 2012 at 12:28 am
            Permalink

            ada sorang laknatullah dalam mykmu.. tapi dia penyokong UMNO.

          • July 12, 2012 at 12:19 am
            Permalink

            PAS LAKNATULLAH yg mempunyai pencacai spt bujuk munafik laknatullah!!

            Jijik lah org mcm ko bujuk..ambil agama utk menipu org, menipu Allah!!

          • July 12, 2012 at 10:48 am
            Permalink

            haaa… kan dah keluar.

    • July 11, 2012 at 12:05 am
      Permalink

      Aik…baru perasan ke UM meroyan. Haramjadahkah & MalasialKini meroyan sejak dilahirkan ada aku kisah ??!! Naikkan kemarahan totok totok cai cai PR sampai bawak pedang samurai pakai topi tengkorak. Syabas!! kemenangan menghampiri 1Malaysia.

      Reply
  • July 10, 2012 at 6:50 pm
    Permalink

    nak buat cam na memang PAS dan PKR pukimak.

    Reply
  • July 10, 2012 at 7:09 pm
    Permalink

    PENYOKONG PR SEMUA BENCIKAN UMNO..TAU TAKPE.I MALAYSIA SEMUA DAH TAU,HEHEHE

    Reply
  • July 10, 2012 at 7:43 pm
    Permalink

    apa lagi PAS!! TAKEBEER!!!!!! hehehe

    Reply
    • July 10, 2012 at 11:25 pm
      Permalink

      menatang apa kat bawah tu..

      Reply
      • July 11, 2012 at 4:57 am
        Permalink

        mcm iras2 pok nik jea yg kat bawah tu…

        Reply
        • July 12, 2012 at 12:13 am
          Permalink

          Ptuihhh PAS! Dayus punya parti!

          Reply
  • July 10, 2012 at 9:54 pm
    Permalink

    Yang pelik ada melayu yang sanggup sokong DAP dari sokong UMNO. Kenape?

    Boleh UMNo buat post-mortem cari sebab kenapa Melayu yang dulu sangat benci DAP tapi kini sanggup pejam mata undi DAP?

    Cari kesalahan diri sendiri dulu sebelum cari kesalahan orang lain.

    Reply
    • July 11, 2012 at 4:59 am
      Permalink

      melayu yg bingai mcm hang jea yg sokong DAP…sendiri sokong sendiri pelik…pelik sungguh malaun ni…

      Reply
      • July 11, 2012 at 10:25 pm
        Permalink

        Bingai ke bingai lah… tapi undi saya bukan untuk UMNO kali ini. Cukuplah tiga penggal lalu saya beri undi kat UMNO/BN.

        Saya mahu lihat kumpulan lain pula memerintah… Bagi peluang barang sepenggal dua… kalau lebih teruk dari UMNO/BN… insyaAllah umur panjang saya undi UMNO semula.

        Reply
      • July 13, 2012 at 12:14 am
        Permalink

        Betul tu stingray, pak malaun ni dok heran, dah mereka fitnah umno mcm2 kat penyokong pas, lepas tu heran pulak kenapa macai2 pasngok tu sokong dap… Ha ha ha!!!! Mereka akan terus tersesat sehingga pm malaysia dari dap, masa tu baru thegeh2 menyesal.

        Reply
    • July 11, 2012 at 10:45 am
      Permalink

      Yang undi DAP sekarang ni hanya bebudak muda yang tidak tahu asal usul dan sejarah.

      Reply
      • July 11, 2012 at 10:20 pm
        Permalink

        Saya sejarah A+ SPM tahu.. Ante ada?

        Reply
        • July 13, 2012 at 12:55 am
          Permalink

          sejarah Pak Pandir&Mat Jenin boleh la…Sejarah A+…kah kah kah….sapa la yg check paper sejarah malaun ni….

          Reply
          • July 13, 2012 at 9:44 pm
            Permalink

            laaaa…SPM ambil sejarah ke ? pak maun…pak maun, patut pun…hehe

  • July 10, 2012 at 10:44 pm
    Permalink

    dap kan ganti pas. jadi buat apa lagi nak ada parti pas ni….bubar saja. ahli pas semua boleh join dap.

    Reply
    • July 10, 2012 at 11:40 pm
      Permalink

      Lebih baik dari parti keris yg. MCA kata hilang akal… hanya tunduk diam.
      Setidak PAS menentang idea Karpal hingga diam.

      Reply
      • July 11, 2012 at 12:09 am
        Permalink

        PAS tak kan berani menentang karpal singh dan DAP. Jangan nak adakan cerita. Haji hadi sampai 3 kali tercirit kena jerkah dgn karpal pasal nagara isle nih. Pasal tuh lah PAS tukar topik jadi negara kebajikan. Hahaha

        Reply
        • July 11, 2012 at 1:42 am
          Permalink

          hang bertuhankan utusanM ka… ketika Karpal membantah hudud, ketua pemuda dan Dewan ulamak PAS melalui ketuanya menyelar KArpal dan DAP, katanya ‘kerjasama ini bergantung pada persefahaman’. Maknanya PAS rela bebas jika DAP membantah/menolak ISLAM yg. PAS perjuangkan.Sejak itu Karpal tak pernah ulas isu hudud lagi.

          Reply
          • July 11, 2012 at 4:23 am
            Permalink

            Owh..yang yuh ka? Yang tuh kan gimik politik jer…..cuba menunjukkan ketegasan PAS yang dianggap pak turut atau tentera upahan kepada DAP “untuk menghancurkan kepentingan orang Islam. Kenyataan tegas olok-olok dan gertak olok-olok Nik Aziz & Karpal nak bagitau kepada orang Melayu bahawa ‘kunun’nya DAPig & hamPAS sedang bergaduh kerana hukum hudud. Nik Aziz dan lapis tertinggi PAS sedar parti tuh takdak lagi modal politik nak menumbangkan Umno dan BN. hamPAS dah mula rasa bimbang yang amat sangat untuk ‘maintain’ kuasa pemerintahan di Kelantan.
            Lagu lama bernama ‘hukum hudud’ dimainkan semula nak tarik semula sokongan orang Melayu walaupun ramai dah sedar permainan hamPAS. Selepas pilihan raya umum 2008, banyak isu berkaitan kepentingan Melayu, bumiputera Sabah-Sarawak, kedudukan raja dan kepentingan Islam diganggu gugat DAPig tetapi hamPAS hanya dok diam.

          • July 11, 2012 at 5:04 am
            Permalink

            toksah gebang la bujuk….Dewan Ularmak PASPISPUS mana ada kuasa dah…semua dah kalah dgn geng2 mat sabu & mahfuz bean…Dewan pemuda harapkan serban jea besor hati kecik mcm tikus kena aids…..ularmak sana sini konon….nak negara islam….nak hudud…..tapi pilih peliwat jadi PM….bodoh tahap khinzir betul PAS….

          • July 11, 2012 at 8:20 am
            Permalink

            Tapi mereka semua bersuara bila Islam d tentang. UMNO buat apa bila YB Ayub d katakan hilang akal semata2 cadangkan HUDUD…. belum buat apa-apa lagi. Mana keris PEMUDA? mana ketuanan melayu PEKASA? mana Aqidah Islam JATI?
            Siapa yg. perguna AGAMA untuk Politik?

          • July 12, 2012 at 12:17 am
            Permalink

            Bersuara mcm keldai ke mcm anjing bujuk?!
            Gimik memoerbodohkn macai PAS yg mcm ko tu, dn nk bodohkn org lain..haha.. Ko xde hujah lain ke yg bagus skut nk menipu??

            Sepatutnya dgn situasi mcm tu PAS wajib keluar dr bersekutu dgn kafir DAP, mereka bkn sj bnci Hudud, tp anti Islam dn Melayu…masjid azan pn mereka mahu hapuskn… Ko je yg ngok xsedar diri

          • July 12, 2012 at 11:01 am
            Permalink

            MCA yg. tolak hudud, DAP yg. korang serang. Ya.. betul dulu DAP sangat anti Islam, tapi zaman TunM dulu sebab dia membuat spekulasi Islam itu ganas, kejam dan kolot. Tapi sejak ada PR, banyak kekeliruan telah d jelaskan oleh PAS pada DAP. Sebab tu LGE boleh terima HUDUD d laksanakan untuk orang Islam. Ada MCA terima hudud untuk orang Islam? Inilah ajaran sesat UMNO pada MCA hingga hari ini MCA masih lagi berfikiran HUDUD/ISLAM itu kejam, kolot, ketinggalan dan hilang akal. Adakah mana2 pemimpin UMNO yg. sanggup perbetulkan pemikiran MCA dan CSL ni? Semua kepimpinan umno diam membisu, sedangkan 2-3 orang lembu pulak bagi kenyataan yg. bercanggah dengan Islam bila mengatakan, hudud tak sesuai sekarang. Hudud perlu d laksanakan setelah semua orang faham… apakah hukuman yg. Allah tentukan pada hambanya ada masa tertentu? kalau kata sekarang tak sesuai apakah dulu sesuai atau adakah masa depan sesuai? Ini kenyataan orang tak beriman atau kufur. Sebagai hamba apakah tuan kamu perlu sesuai dengan kamu atau kamu kena sesuaikan diri dengan Tuan kamu?
            Jika kamu tak mampu laksanakan, jangan kata tak sesuai… akui kelemahan kita dan mohon kekuatan serta keampunan pada Allah.

        • July 13, 2012 at 12:57 am
          Permalink

          Bujuk bermimpi basah lagi….

          Reply
          • July 14, 2012 at 1:09 am
            Permalink

            Cuba tgk bujuk munafik tgh layan diri…hehe cm sakit otak je nie… Xhbis2 pusing mcm pork nik kencing macai2 PAS!…

            Sikit2 MCA..dia buat bodoh pulak pasal DAP…sikit2 CSL…itu je modal busuk dia… Tp ko lupa ckp psl LGE, Lim kit Sial..Karpal, Teressa ngok, Ronnie, Ngeh, Nga kor, dn berdozen lg syaitan berkepala manusia yg sedang tonggang PAS!… Bongok sgguh le die nieee

  • July 10, 2012 at 10:46 pm
    Permalink

    dap lim guan eng rekod bersih tiada skandel rasuah.pemimpin umno terpalit dengan skandel rasuah.mana satu nak pilih…penyokong mykmu ulas sikit

    Reply
    • July 10, 2012 at 11:25 pm
      Permalink

      Hampeh sapa kata Lim Guan Eng tak dak rasuah..lancau sana leh cakap la. Semua orang politik tak lepaih dari rasuah,salah guna kuasa,pecah amanah dll perilaku tak beretika. Pi tengok kat Kedah,Selangoq,Kelantan apa lagi Penang Lee Guan Eng dah panaih buntut kerana isu hijau yang di dedah kan oleh The Star pada hari ahad lepas.Tu semua ada la unsuq unsuq rasuah,pecah amanah,salah guna kuasa & tak adak integiti. Kita kena pilih wakil rakyat yang ada integriti bukan nya sekadaq ilusi,persepsi,ilustrasi basi penuh ngan falasi yang dah kena kasi……

      Reply
      • July 10, 2012 at 11:41 pm
        Permalink

        Tak terbanding isu scorpene…

        Reply
        • July 11, 2012 at 12:25 am
          Permalink

          ‘scorpene’ lah isu yang akan menggagal kan Jubor ke Putrajaya. Sebab pem’fitnah’nya dah mengaku dia ‘fitnah’ jer…

          Reply
          • July 11, 2012 at 5:20 am
            Permalink

            bebal kekal si bujuk sekoq ni….ada bukti ke bujuk???….kalau ada tempek la kat sini….dah le bodoh…sesat pulak tu….org2 PAS ni, hidup dgn fitnah semata-mata sebijik mcm khawarij syiah…..

          • July 11, 2012 at 8:16 am
            Permalink

            Hallooooo… bro aku fitnah apanyeeee?
            Aku tulis ‘isu scorpene’.. takdak sebut nama sapa pun. Yang hang terasa sangat apasal…. ada kena mengena ke?

          • July 11, 2012 at 4:23 pm
            Permalink

            isu ape pun pedulik apa aku….yg penting bg bukti la….gebang tahap longkang semua org bleh….

          • July 12, 2012 at 11:03 am
            Permalink

            hahaha… spin lagi, sampai tak ketahuan.

          • July 14, 2012 at 1:11 am
            Permalink

            Haha bujuk mati akal..die pakai balik ayt2 kita…haha ko tu yg bapok munafik spin… Xleh jwb je pejam mata ckp bohong..jnji reply..

    • July 11, 2012 at 5:12 am
      Permalink

      Dia tak merasuah cuma bg hadiah RM200k pd mana2 nenen yg kena raba dgn anak jantan sundal dia…

      Reply
  • July 10, 2012 at 11:16 pm
    Permalink

    Pasai apa semua penyokong PR terutama nya PAS jadi bodo macam lembu ? Ada ka depa tu terdiri dari lebai lebai malang dalam pendidikan & sosial…memang la walau pun ada orang profesioanal dok join PAS tapi depa jugak bodo sama semacam pak pak lebai malang tu. Kenapa jadi lagu tu….? Depa ni dah kena basuh otak oleh tok tok guru haprak nampak jerr waraq seolah olah puak puak keldai ni dah kena ayaq ketum ka,pil kuda ka semasa di baptis oleh wali keramat tok guru. Bela depa ni dah penin kerana terbius oleh doktrin sasau hampeh PAS teghuih jerr ikut apa kata tok guru depa. Pi tengok kat peristiwa Memali tahun 80’an semua wanita yang memegang senjata tajam menentang polis nampak sangat dah kena dadah…mata tak bekelip kelip pandang teruih ke depan macam zombi. Ni menunjuk kan penentang pihak berkuasa tu dah kena pengaruh dadah sebelum memola rusuhan.

    Reply
    • July 10, 2012 at 11:45 pm
      Permalink

      Hang nak kata apa pun takpa… tapi jangan duk fitnah orang. Semua orang tau polis yg. serang Ibrahim Libya dalam keadaan mabuk hingga tembak rakan sendiri. Peluru yg. d tembak pada polis yg. mati adalah dari senjata polis sendiri. Sebab tu kes memali sampai sekarang duk gantung lagi walaupun dah lebih 20 tahun.

      Reply
      • July 11, 2012 at 4:38 am
        Permalink

        “Semua orang tau….” Hang nih dok dalam fantasi ka bujuk?

        Reply
      • July 11, 2012 at 5:15 am
        Permalink

        hang nampak sendiri ke polis tu mabuk…hang ke yg keluarkan peluru dari senjata polis tu……tang org lain fitnah…bila kat hang jadi fakta….dasar khawarij bodoh la bujuk ni…..

        Reply
        • July 11, 2012 at 8:14 am
          Permalink

          OK… bagi sebab kenapa dah dekat 30 tahun kes memali tak selesai lagi.Nak tunggu semua saksi mati dulu kaaa… atau pun dah jadi X-file?

          Reply
          • July 11, 2012 at 11:00 am
            Permalink

            Bagi pihak kerajaan kes Memali dah lama selesai Bujuk. Yang tak selesai sampai sekarang ialah kes Tabung Memali yang kena sebak dengan orang2 PAS sendir. Yang cerita ni bukan orang UMNO yea. Orang PAS jugak. Yang tulis buku pun orang PAS jugak yea.

          • July 11, 2012 at 4:25 pm
            Permalink

            dah 30 tahun ibrahim libya tak mandi…bila hang nk tolong mandikan dia bujuk….syahid kepala hotak adi boroi…

          • July 12, 2012 at 2:53 am
            Permalink

            30 tahun puak hang perguna Ibrahim libya..tp puak hang juga khianat pd balu dn keluarganya… Mana dia penyata tabung Memali??

            30 tahun puaka PAS perkuda agama dan istilah syahid utk buta kayukan macai mereka!!

            PAS LAKNATULLAH

          • July 12, 2012 at 11:08 am
            Permalink

            PAKATAN… apa keputusannya kalau dah selesai?
            Siapa yg. salah dan apa hukumannya?
            Hang nak tipu siapa ni…
            Tabung memali takdak isu.. hanya cerita orang yg. khianat. Jika benar dah lama pemimpin PAS masuk penjara sebab tabung ni. Ini orang yg. kecewa macam DHA… bila keluar PAS meraban tak tentu hala, bila suruh bagi bukti dan dakwa d mahkamah DIAM.

        • July 14, 2012 at 7:53 am
          Permalink

          Aku tak nampak… aku sek. rendah lagi waktu ni. Tapi itu adalah cakap anggota polis yg. menyertai operasi tersebut. Carilah anggota polis yg. terlibat kalau nak tau cerita sebenar.

          Reply
          • July 15, 2012 at 3:26 pm
            Permalink

            polis menyerbu masuk ke rumah ibrahim, lalu mereka di serang dan di tetak oleh puak-puak PAS yang berkampung dalam rumah tu.

      • July 13, 2012 at 3:16 pm
        Permalink

        Bila aku baca hujah bujuk yg ni, maka teranglah sibujuk ni penipu besar. Hang dpt sumber dari mana yg kata polis yang dulu tembak penyokong ibrahim libya ni bujuk? Hang tanya siapa? Hang dapat dari mana?
        Peserta dan org kampung di Memali semua tahu bhw penyokong ibrahim libya yang mula2 menetak polis sewaktu polis sedang berusaha untuk berunding. PENIPU BESAR BUJUK Ni rupanya.

        Reply
  • July 11, 2012 at 12:06 am
    Permalink

    kalau dah DAP tu memang sah2 la wakil dorang bukan islam..
    dlm PKR boleh kata separuh wakil die bukan islam..melayu PKR pulak nak hudud?
    dalam PAS pun ada wakil pro anwar..
    dengan dilihat kerusi pas yg minoriti dan selalu kalah bile pas bertanding lawan umno..DAP dah sah la menang lawan MCA MIC..
    jd persoalan ye…dapat ke PAS melaksanakan hudud bile PAKATAN metakbir malaysia..
    kita semua pun dah tau~

    Reply
    • July 12, 2012 at 11:11 am
      Permalink

      InsyaAllah.. dengan kesungguhan, kesabaran dan doa serta izin Allah tiada apa yg. dapat menghalang.

      Reply
      • July 13, 2012 at 12:59 am
        Permalink

        Dah 57 tahun Allah menghalang, tu pun tak perasan lagi…buta mata hati mat khawarij sekoq ni….

        Reply
        • July 13, 2012 at 12:26 pm
          Permalink

          Nabi Nuh a.s berdakwah 1000 tahun, hanya ada 80 pengikut. Gagalkah Nabi Nuh a.s?

          Reply
          • July 13, 2012 at 3:27 pm
            Permalink

            Tolong jgn samakan dakwah para nabi dan rasul dgn perjuangan busuk pas yang mahu menjatuhkan pemimpin islam bujuk. Dakawh para nabi adalah wadah suci dan sunnah terdesar para rasul, jangan dok bawa ajaran sesat di sini bujuk.

          • July 14, 2012 at 1:17 am
            Permalink

            Kes ni yg aku sgt benci pd bujuk… Dia suka sgt samakn dakwah para Rasul Anbia dgn kerja2 iblis PAS khawarij… ini contoh betapa rosaknya pemikiran mereka… Mereka xdpt bezakn ketinggian para Nabi. Mereka nmpk lebih kurang je mujahdah dn wadah perjuangan para Nabi Utusan Allah dgn perangai anjing Mat Sabu. Kufur puak2 PAS ni!

          • July 14, 2012 at 7:50 am
            Permalink

            Ikhwan muslimin d MESIR pun berjuang lebih 50 tahun sebelum dapat memerintah mesir sekarang. Begitu juga d turki dan Palestin. Pejuang Islam tidak berbeza dengan perjuangan nabi2. Sebab itu Allah sebut ULAMAK pewaris NABI.

  • July 11, 2012 at 2:57 am
    Permalink

    tanah di pijak milik org lain

    Reply
  • July 11, 2012 at 8:38 am
    Permalink

    tungu pru.pr menang bongkar segala penyelewengan bn,kes memali buka fail balik,polis,hakim,kan dah di bawah kerajaan pr.mau lari mana ha pemimpin umno.hahaha

    Reply
    • July 11, 2012 at 12:25 pm
      Permalink

      Kes Memali tu memang elok buka fail balik. Tabung Memali tu sonyap yo. Kutip juta2 tapi masuk dalam kopiah memasing. Den sokong ke Tabung Memali tu dibuka kembali.

      Reply
    • July 11, 2012 at 4:26 pm
      Permalink

      dah lebih 50 tahun cai2 haramjadah ni berangan…kesian pun ada….

      Reply
      • July 12, 2012 at 3:00 am
        Permalink

        Semua macai dn korok2 dlm PAS sepakat pulak tu tutup kes tabung memali wpun CN AFGHANI korek habis penyelewengan PAS smpai Unit Anjing Amal dn Mat Sabu sgt bengng buku ni dijual di ceramah…

        Mereka sepakat telan najis dr muhasabh krn takut pd kelemhn yg akhirnya imoact pd undi…itulah PAS MUNAFIK!!

        Reply
  • July 11, 2012 at 9:01 am
    Permalink

    Aku tunggu ulasan mykmu isu debat LGE dan CSL. Katanya CSL teruk sangat cara berdebatnya hingga LGE dah taknak debat dengan dia lagi…. hahaha. Pemimpin MCA tidak benarkan CSL berdebat dengan LGE lagi bila dia kalah teruk dalam debat pusingan ke-2.
    Ada satu isu Nazri Aziz suruh MCA keluar BN, CSL jawab Nazri bukan orang besar… sedang semua orang tau Nazri Aziz ni jurucakap UMNO dan menteri kanan sedang CSL hanya bekas menteri. Siapa lagi BESARRRR?

    Reply
    • July 11, 2012 at 12:27 pm
      Permalink

      Debat orang politik adalah membuang masa sahaja. Orang PR kata hujah LGE terbaik, CSL tak boleh jawab, orang BN kata CSL taruk LGE sampai terduduk. Moral of the story, baik jangan tengok debat politik. Baik tengok Oh My English. Dapat juga ilmu.

      Reply
      • July 12, 2012 at 11:12 am
        Permalink

        Tapi LGE masih berdiri sampai akhir DEBAT.

        Reply
    • July 11, 2012 at 4:29 pm
      Permalink

      hang tengok citer samgam lepas tu hang spin citer debat LGE & CSL…apa ke bodohnya bujuk ni….aku tengok dah macam sawan babi LGE tu nak jawab soalan CSL….LGE dgn mahfuz sama jea bean nya….

      Reply
      • July 12, 2012 at 2:57 am
        Permalink

        Bujuk ngok ni nk tiru lagak pendebat…dn kdng2 dia teringin nk jd pork nik..sbb tu merapu dn tunggang langgang bila dia taip hujah… Perasann mcm bagus kh tu… Duk ikut kuliah youtube penyesat2 PAS…Pening kepala tgk bujk ngok merepek…

        Reply
  • July 11, 2012 at 11:23 am
    Permalink

    Aku tetap salahkan UMNO gak..pasal UMNO lemah yang buatkan PR ni wujud..bingaiiii

    Reply
  • July 11, 2012 at 1:13 pm
    Permalink

    Kata nik ajis lagikan obama boleh jadi pesiden amrika abis bertakbir totok pas, puak dap senyum lebar 90 kusi kalu menang kompem puak depa jadi PM, jadilah pas kambing derok buat selama lamanya.

    Reply
    • July 11, 2012 at 1:25 pm
      Permalink

      hehehe…buat jadi kambing panggang la PAS!! kalau kene panggang WELL DONE terus PAS!! hehehe

      Reply
  • July 11, 2012 at 7:33 pm
    Permalink

    Bila Menteri besar Selangor menolak untuk berbincang isu berhubung jumlah transaksi cabang pelaburan negeri Menteri Besar Incorporated(MBI) dalam isu penghapusan hutang Talam Coporation dalam Dewan Undangan Negeri

    Rasanya ada sesuatu yang akan kena batang hidung sendiri,sebab itulah Menteri Besar Selangor dilihat cuba mengelak untuk berbincang soal ini,jika hal ini dibawa berbincang akan banyak penyelewangan terdedah dan rakyat akan menilai satu persatu ketelusan kerajaan Negeri Selangor.

    Sebelum ini Ketua Biro Muda Profesional MCA.Datuk Chua Tee Yong hari ini muncul dengan pendedahan baru melibatkan kerajaan Parti Keadilan Rakyat(PKR) Selangor dan Talam Corporation Verhad tanpa gentar dengan ancaman saman oleh Kerajaan Selangor.

    Pendedahan dibuat berkenaan penyelewengan pakatan rakyat dalam menghapuskan hutang yang melibatkan wang rakyat sejumlah RM1 Billion.

    Kerajaan pakatan rakyat dikatakan membeli tanah yang 2/3 daripadanya di dalam air bernilai RM15 sekaki.

    Manakala PAS yang kononya Perjuangan mereka untuk memastikan pembangunan bangsa Melayu mencapai keredhaan Allah dan Memperjuangkan dasar-dasar alternatif yang berdasarkan siapa yang lebih berkeperluan sesuai dengan keadilan Islam, nampaknya melihat PKR lebih berkeperluan dalam isu ini untuk menyelamat rakan kongsi mereka tanpa mempersoalakan walaupun sepintas lalu.

    Manakala DAP pula lurut kelingking tunggu masa nak jadi telunjuk lurus kelingking berkait jika isu ini benar-benar terdedah pada rakyat.

    Inikah yang dikatakan oleh PAS,” Malaysia yang mengangkat martabat kaum Melayu berpaksi Islam” jika mereka mentadbir Malaysia andainya berjaya membentuk kerajaan selepas PRU 13 nanti.
    “Sedangkan isu yang ada semasa PAKATAN RAKYAT mentadbir beberapa negeri PAS hanya menjadi kuda dan kaldai membawa kitab,inikan pula DAP bertanding 90 kerusi pada PRU 13 akan datang dan sudah tentu kelebihan pada DAP” dan PAS terus bermimpi DI KERUSI.

    Reply
  • July 11, 2012 at 10:17 pm
    Permalink

    Melayu yang risaukan DAP mungkin takut kelaparan lepas ini tak dapat projek dari UMNO…

    Janganlah risau rezeki ditangan Allah.

    Reply
    • July 12, 2012 at 8:43 am
      Permalink

      Ya tinggal di negara china yang di perintah oleh bangsa cina kapir pun tidak akan kelaparan kalau mau rasa paling dekat singapork, melayu pas boleh lah mohon pindah bermastautin kat sana, rezeki di tangan Allah tadak kira lah bangsa ilang kosa di tanah air sendiri, amcam boleh ?.

      Reply
  • July 12, 2012 at 12:32 am
    Permalink

    Penyokong tegar PAS mana boleh berfikir, dah taksub sangat kat pemimpin bodoh mereka. Kasihan aku tengok sorang ustad sek kerajaan lulusan Mesir dgr ucapan Mat Buasir Sabu. Mat Buasir tu atas pentas, ustad bodoh ni duduk bersila atas rumput. Mat Buasir buat fitnah lawak, ustad bodoh ni menjerit bertakbir. Aduhhhhhh… Hina, bangsat, celaka betul ustad lulusan Mesir ni… Memang ramai ustad-ustad kat Malaysia ni bodoh piang.. he..he..

    Reply
  • July 13, 2012 at 5:56 am
    Permalink

    Stupid Malay Malaysians. The only way for you to realise that your country as well as your dignity being hijacked will be when DAP becomes the government. I guess it will be good to be ruled by minorities isn’t it?. If you think you will get the best like what BN/UMNO give you, then you’re wrong. DAP will only give to Chinese. DAP is PAP, damn it! Farking shit, just look at Singapore. Every road, hospital, building etc are named after Chinese names…..maybe you guys like Tanah Melayu becomes Tanah China. DAP will get in the brethrens from China, just like Singapore.

    For heaven’s sake, stop fighting amongst yourselves, be united.

    Reply
    • July 13, 2012 at 5:59 am
      Permalink

      Sorry typo error, ‘the brethrens from China’ should be ‘their brethrens from China’.

      Reply
      • July 14, 2012 at 1:30 am
        Permalink

        Yes..we know that..n that is why i’m here…we are here to clean out that mentallity.. But some are like idiot n barking mad dog that still put their dream together with DAP.seeing those nick like Moo, Bujuk, Pak Malaun..they are typical betrayed Malay..even UMNO had done much

        We wouldnt war with other races..unless they put threats on us like DAP fire up many of unfair slanders…they tought chinese to be alway hate Malays..thar done so much sacrifies to other races..

        Bumiputray status hasnt put any obstacle to other races as well as they cannot be rich or else that similiar to Malays… Please live with TOLAK ANSUR!! Dont be selfishness race, greedy tobtake averything…

        Reply
  • July 14, 2012 at 5:14 pm
    Permalink

    Hello pasdaplaknat, you pakai Google Translate ke?

    Reply
  • July 16, 2012 at 11:03 am
    Permalink

    Semasa debat Chua Soi Lek/Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang minta rakyat Malaysia ikut cara orang Korea Selatan berdemokerasi, bebas dan mengamalkan keadilan.

    Tetapi sila baca berita dari Korea Selatan di bawah ini, berita tentang tangkapan kerana rasuah.

    http://bigpondnews.com/articles/World/2012/07/11/Brother_of_SK_president_arrested_770502.html

    Jadi rakyat Malaysia, pengundi-pengundi dan rakyat Pulau Pinang kenalah berhati-hati sebelum mengundi. Gunakanlah akal fikiran dan kebijaksanaan. Jangan ikut emosi dan perasaan.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *