Isu Ng Phaik Kheng: Orang Tanya Pun Nak Marah Ke?

Share


Amboi! Marah sungguh isteri Lim Guan Eng, Betty Chew yang merupakan ADUN Kota Laksmana, apabila nama Ng Phaik Kheng disebut di dalam Dewan Undangan Negeri Melaka baru-baru ini. Sampai mengamuk di dalam dewan!

Sedangkan, ADUN Duyong, Datuk Gan Tian Loo bangun hanya untuk bertanya padanya mengenai gadis yang dikaitkan dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu. Bukannya Tian Loo menuduh, hanya bertanyakan soalan dan meminta penjelasan…

Orang bertanya pun nak marah? Jawab sudahlah, dan tak perlu marah-marah, kan? Bila marah begitu, dah tentu ada yang tidak kena, kan?

Kenapa perlu marah-marah? Ada yang tidak kenakah dengan soalan itu? Atau Betty tidak faham dengan soalan yang dikemukakan? Tian Loo bertanya di dalam bahasa Melayu, takkanlah isteri Guan Eng tak faham?

Memang semua rakyat yang mengikuti perkembangan “Khalifah” Guan Eng itu pernah dengar nama Ng Phaik Kheng. Ada yang mengenali gadis itu dengan nama “Chai Hong” atau dalam bahawa Inggerisnya, “Rainbow”.

Melihat pada namanya, mungkin ramai yang bersetuju bahawa orangnya juga lebih cantik dan indah seperti “pelangi” berbanding Betty Chew yang sudah beranak-pinak beberapa kali, kan? Sudah tentu ada sesuatu yang sudah “loose” pada Betty dan masih “tight” ada Chai Hong…

Rakyat sebelum ini juga didedahkan dengan dakwaan yang mengaitkan hubungan terlarang di antara suami Betty dengan Chai Hong yang juga seorang pemegang Master Degree dari USM dan mempunyai pengalaman sebagai tenaga pengajar.

Chai Hong dikatakan aktif bersama parti Gerakan di Pulau Pinang dahulu sebelum gagal mencapai cita-cita politiknya untuk menjadi orang kanan, Koh Tsu Koon. Maklumlah, orang macam Koh Tsu Koon manalah minat “main-main” atau “simpan” perempuan. Diakan “nerd”…

Dan selepas tsunami politik pada tahun 2008, Chai Hong melompat masuk menyertai DAP dan berjaya menempatkan diri di dalam barisan 20 pegawai khas Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Dia sudah berjaya jadi orang kanan Guan Eng ketika itu…

Iyalah, dengan gaya yang menawan, skil yang hebat memikat, kefasihan bertutur dengan baik dan rapo yang sangat mesra, hati manakah yang tidak tertawan?

Namun, dimaklumkan bahawa skandal yang baru hendak berputik itu terpaksa putus ditengah jalan apabila ia berjaya dihidu oleh Betty Chew. Isteri mana yang tak sayang suaminya, kan? Dan Betty kemudiaannya dikatakan telah memberi kata dua kepada suaminya itu…

Punahlah harapan Chai Hong untuk terus bersama Guan Eng dan dia tewas pada “penangan” Betty Chew pula kali ini. Mungkin malu untuk kembali bersama Gerakan, difahamkan “Pelangi” terpaksa kembali menjadi tenaga pengajar di sebuah institusi pendidikan.

Begitulah cerita “cinta terhalang” yang berlegar di seluruh negara mengenai hubungan di antara Guan Eng dan “Rainbow”. Ia hanyalah sekadar cerita dan tiada sebarang pengakuan dari Guan Eng, Chai Hong mahupun Betty mengenai isu ini.

Justeru itu, salahkah sekiranya ADUN Duyong itu bertanya Betty di dalam sidang DUN Melaka itu? Dan apa salahnya jika rakyat di kawasan Duyong mewakilkan soalan berkenaan kepada Tian Loo untuk ditanya padanya bagi meleraikan kekusutan dan persoalan mengenai skandal tersebut?

Kalau benar, katakan benar. Dan kalau salah, katakan salah. Kemudian, sila jelaskan di mana benarnya dan di mana salahnya. Mudah bukan? Jawablah dengan jujur dan ikhlas kerana rakyat sedang menantikan jawapan yang benar…

Lagipun, bukan mudah untuk setia di dalam hubungan “jarak jauh” seperti Guan Eng dan Betty. Seorang di utara dan seorang lagi di selatan. Sudah tentu agak sukar bagi “Khalifah Kafir” itu membiarkan “sesuatu yang kena ada seleranya” sedang berada di depan mata setiap hari.

Betty, rakyat menantikan jawapan bagi pertanyaan mengenai isu itu. Bolehkah Betty menjawabnya dengan tenang, ikhlas, benar dan jujur? Atau Betty mahu terus berteka-teki. Harap jangan sampai bapa mertua Betty campur tangan sudah la…



53 thoughts on “Isu Ng Phaik Kheng: Orang Tanya Pun Nak Marah Ke?

  • July 4, 2012 at 6:50 pm
    Permalink

    alahai tak de isu lg ke..diaorg kan org kapir mana ada hukum halal haram.menteri melayu banyak terlibat dengan skandel maksiat apa ceter..bukan tak tahu halal haram..

    Reply
    • July 4, 2012 at 10:53 pm
      Permalink

      yg melayu2 yg tak tahu halal haram pun puak2 korang jugakkkk..hehe

      Reply
      • July 4, 2012 at 10:58 pm
        Permalink

        ostad PKR yg duk ‘kaunseling’ bini org sampai kul 3 pagi tu baik sangat ke..he..he..la..la..

        Reply
    • July 5, 2012 at 12:11 am
      Permalink

      Biasa la umno,…dia dah mmg mcm tu. Sbb tu la dia ingat semua orang macam dia punya perangai.
      Patutlah orang panggil umporno…mmg tersangatlah sesuainya.

      Reply
      • July 5, 2012 at 12:21 pm
        Permalink

        sapa yg panggil umporno tu?yg aku tau pak syeikh ada video porno sendiri..

        Reply
      • July 5, 2012 at 2:33 pm
        Permalink

        nuar al juburi tu master porno melayu i malaysia…..pelakonnya pun jambu jambu belaka

        Reply
    • July 5, 2012 at 2:06 pm
      Permalink

      Yang muka bau b*r*t pun geng korang jugak Stongkol. Yang sedekah bini kat ketua umum pun geng korang jugak.

      Reply
  • July 4, 2012 at 7:09 pm
    Permalink

    sapa makan cili dia terasa pedasnya..yang main dengan jantan pun dan china doll pun mana tau halal haram..hehehehe

    awat si bini guan eng angin tak tentu pasal…makna betul la dia tampor laki dia..dan laki di ada china doll la….mesti si betty ni tak pandai jaga laki..hehehe

    anak sendiri pun raba tetek orang…laki dia pulak ada china doll cun daripada dia..mana leh tahan beb!! hehehe

    Reply
    • July 5, 2012 at 12:17 am
      Permalink

      Mana orang tak hangin sbb soalan bodoh tahap cipan dari BN.
      Ada ke patut ditanya soalan adakah Guan Eng kenal dgn perempuan tu. Mmg la Guan Eng kenal perempuan tu psl mmg dia dah join DAP dan biasa berhubung.
      Apa punya tahap akal la org2 umno?
      Fitnah zina dan perempuan ni mmg kegemaran umno. Carilah isu2 yang boleh dibawa ke mahkamah …baru orang kata umno ni ada telorrr.

      Reply
      • July 5, 2012 at 12:22 am
        Permalink

        ala..napa pulak tak boleh..takut kene batang idung sendiri ke..hehe

        Reply
      • July 5, 2012 at 12:25 pm
        Permalink

        klu tny soalan bodoh kena hangin ke?jwb je la atau xpyh respon lgsg..tu pun takut ke..apa punya lembap la org pas ni

        Reply
      • July 5, 2012 at 2:08 pm
        Permalink

        Apa terencat sangat otak Betty. Dia tengah “period” ke hapa. Orang tanya jawab je la. Bukan susah pun. ex-umno – yang tanya soalan tu orang MCA bukan orang UMNO.

        Reply
        • July 6, 2012 at 12:32 am
          Permalink

          Takpalah… sidang dewan rakyat akan datang, aku harap ada wakil PR tanya Najib – apa hubungan dia dengan tunya. Boleh kan…

          Reply
      • July 5, 2012 at 2:36 pm
        Permalink

        ex umno ni pun aku ingat..macam nuar juga la….halal bila untung diri walau haram…bekas anak didik nuar la dia ni…sedap semua halal….

        Reply
  • July 4, 2012 at 7:15 pm
    Permalink

    cerita maksiat org pkr,org umno lg banyak tak mahu ceter ke.

    Reply
    • July 4, 2012 at 10:58 pm
      Permalink

      aik..tak kan nak skodeng diri sendiri kot..ko ni lain kali jgn suka skodeng org..tahu pulak marah bila kene skodeng..hehe

      Reply
      • July 5, 2012 at 12:20 am
        Permalink

        Aku rasa orang2 umno kat rumah diorang byk cerita blue kot!!
        Ya laaa…cerita asyik cerita2 blue jee. Lps tu masuk mahkamah semua tonggang terbalik. Dah cerita tipu belaka….mcm mana nak menang dan buktikan.

        Reply
        • July 5, 2012 at 12:25 am
          Permalink

          ala..biasa la masalah teknikal tp belum menang keseluruhan kes lagi pun..ada 2nd step..kalau tak pun tggu je la video kat alam lain nanti siapa yg betul & siapa yg salah sebenarnya..apa nak susah2

          Reply
          • July 5, 2012 at 2:38 pm
            Permalink

            siap penyokong pun kena bakar api neraka..bukan saja buat maksiah…yang mana sokong pun kena bakar…

        • July 5, 2012 at 6:09 am
          Permalink

          kat selangor skang dah macam siam. orang pas skang dah bebas simpan ayam muda2. bini pulak orang kuat pkr suke bela anak ikan. pas + pkr = freedom. yang peliknya boleh lak win2 situation. dah tua pulak tu. ex-umno jangan tak percaya.hehee

          Reply
        • July 5, 2012 at 12:24 pm
          Permalink

          org pas lg banyak..sebab tu depa syok dapat boss baru yg ada video porno sendiri..

          Reply
          • July 5, 2012 at 2:11 pm
            Permalink

            Betul tu bro. Orang PR lebih suka tengok video porno buatan tempatan. Tapi tak 100% sebab ketua umum gunakan pelakon dari luar.

  • July 4, 2012 at 9:26 pm
    Permalink

    Ini la fikiran MELAYU HAPRAK… sex sex dan sex… banyak sangat baca UTUSEX MELAYU… BANGAL PUNYA MELAYU…kah..kah…

    Reply
    • July 4, 2012 at 11:00 pm
      Permalink

      mak ko pun baghal campur bodoh..tu yg anak dia baghal macam keling paria mabuk todi..

      Reply
    • July 4, 2012 at 11:03 pm
      Permalink

      deii machaaa!!..apa ko worang ini macam..ko worang punya bos itu porno punya actor ko worang tarak marah kaa..tp kita worang bukak diaworang punya crita ko worang marahh..ayoyoooo!!ko worang punya bos tara baik punya worang..tabley jd bosss..tipu..kincing..sondol punya kaki..ayyooooo..ammmakk!!

      Reply
    • July 5, 2012 at 9:42 am
      Permalink

      Tapi dalam Utusan tak da iklan ubat sex…

      Reply
    • July 5, 2012 at 12:31 pm
      Permalink

      dah pemimpin pr kuat main sex xkan nak cerita main bola pulak..

      Reply
    • July 5, 2012 at 2:13 pm
      Permalink

      Orang tak kata pun yang laki si Betty tu ada hubungan sex ngan awek dia. Tengok orang PR ni, bila tanya soalan sikit je, terus ingat pasal sex. Korang ni masalah betul la. Banyak sangat baca iklan ubat kuat kat Harakah. Ni lah bahananya.

      Reply
  • July 4, 2012 at 9:47 pm
    Permalink

    Berita baik..

    ADUN Meru kata tak ada satu kerusi pun PAS boleh menang di Selangor PRU13 nanti. Katanya pertambahan pengundi yang mendadak mungkin menyebabkan PAS hilang semua kerusi … Kesian…

    Kalau dah ditakdirkan Allah.. terima ajelah.. PAS.

    Reply
    • July 4, 2012 at 11:11 pm
      Permalink

      kalau betul..Alhamdulillahh!!!…bertepatan la sepertimana yg nizar bengong cakap tempohari masa himpunan hijau kat alor star “..inilah masa & ketikanya saat KEHANCURAN pas..”..Alhamdulillah..mudah2an

      Reply
    • July 5, 2012 at 12:49 am
      Permalink

      Alhamdulillah….Allahu Akbar!!

      Reply
    • July 5, 2012 at 12:32 pm
      Permalink

      mesti dah kena beli 50juta tu..

      Reply
  • July 4, 2012 at 10:23 pm
    Permalink

    Alaihai selagi papa ada telor disitulah hendak digorengnya,,apapun pertanyaan bukanlah menjadi satu kesalahan,buat apa marah-marah kalau tidak katan tidak atau menafikanya ,,lengsai lah persoalan walupun alasan bohong..kah kah kah kah…

    Reply
  • July 4, 2012 at 11:00 pm
    Permalink

    tahu marah bila dikaitkan dgn keluarga mereka.. hehehe

    Reply
  • July 4, 2012 at 11:23 pm
    Permalink

    Hairan BN ni, cerita rumah tangga orang pun bawak masuk DUN. Dah hilang akal apa.. banyak lagi isu rakyat, di pilih isu peribadi apasal. Kalau betul ok juga.. ni fitnah memanjang.

    Reply
    • July 4, 2012 at 11:57 pm
      Permalink

      ala..kitorang tak hairan pun korang bawak fitnah SEANTERO dunia..lagi la hilang akal cai2 korang pecaya & menyokong fitnah2 tu..dah tu kantoi..pun tak tahu malu..hmmmm..bongok

      Reply
        • July 5, 2012 at 12:18 am
          Permalink

          banyak..yg terbaru pun ada..ala buat2 tak tahu pulak bujuk..hehe

          Reply
        • July 5, 2012 at 1:41 am
          Permalink

          Biarkan.. Dia tengah mabuk pinang tu, nanti sedor, ingatlah dia he he he

          Reply
  • July 5, 2012 at 12:02 am
    Permalink

    lerrr!!!…Hardy sendiri yg Islam pun kata “..Keperluan Hudud Hanya 0.0001% jer..”..tahu maksudnya kan..takde pun sape2 pemuda ke unit amal ke yg menyanggah cakap dia..angguk2 je pun..mana islamnya pas..hehe

    Reply
    • July 5, 2012 at 12:11 am
      Permalink

      bro… lu boleh terima ke, bapak porno tu kata hang hilang akal, semata2 cadangkan HUDUD.

      Reply
      • July 5, 2012 at 1:44 am
        Permalink

        Bujukkk tu bacalah, adamyan dah jelaskan kenapa pas suka bawak isu hudud.. Baca jgn tak baca.

        Reply
      • July 5, 2012 at 12:37 pm
        Permalink

        terima apanya?..nama pun bapak porna..pi mampus sama dia..yg suka sgt dgn statement dia apehal?ohh lupa..puak hang mmg suka dgn bapak porno..mcm yg lg sorg tu

        Reply
  • July 5, 2012 at 12:07 am
    Permalink

    sebangsa diorng pun..apa nak heiran..sedangkan bos korang lagi tak tahu malu..SEANTERO dunia boleh nampak KOTE dia terjuntai2 selepas belasah cinadoll..hehe..ok je..elok je..mcm takde kemaluan pun..masih nak jadi PM jugak lg berceramah sana sini..hehe..BODOH

    Reply
    • July 5, 2012 at 2:16 pm
      Permalink

      Siap masuk majalah Jepun lagi. Bangganya puak PR, tak payah nak buat Transformasi dan segala macam program utk rakyat, cukup dengan berlakon filem porno je.

      Reply
  • July 5, 2012 at 12:14 am
    Permalink

    raja porno china doll pun dia tibai…tak basuh anu pun aljuburi sanggup redah..hehehehe

    Reply
  • July 5, 2012 at 12:49 am
    Permalink

    ASYIK CITER LENDIR BUSUK BRO

    Reply
  • July 5, 2012 at 1:48 pm
    Permalink

    KHALIFA KONON…PUITHHHH ORANG2 PAS YG BODOH PIANG KATA GUAN ENG SAMA MACAM KHALIFA UMAR…. SEDARLA PAK LEBAI PAS..

    Reply
  • July 5, 2012 at 8:14 pm
    Permalink

    Benda yang betul lalu didedahkan dengan cara demikian dan bakal dihebohkan untuk tatapan umum, pasti buat tuan punya diri marah dan mengamok.

    Mana boleh relax kalau benda betul, berdebup kena batang hidung. Melentinglah kawan kita.

    satu cara baik, berhenti jadi isteri jarah jauh. PRU akan datang bertanding di Penang, lawan pas ke, lawan PKR ke.

    Reply
  • July 6, 2012 at 5:27 pm
    Permalink

    Mengamuk sakan sebab ada kebenaran. Kalau bnde xbetul kita tenang rileks dan senyum sbb kita tk terbeban pun dgn apa yg dituduh.

    Mcm Nuar dia gelisah, lari ke kedutaan, dia cari WSJ, cari ejen2 Israel, pergi ke Indonesia, pergi Selatan Thai..looser man yg byk dosa dan masalah akan mengamuk dan marah lah.. bila jam Omega di tanya..

    sama juga mcm bini LGE Laknat ni.. skandal satu pejabat dgn betina muda tu.!

    Reply
  • July 7, 2012 at 8:41 pm
    Permalink

    pakatan haram kan maksum..mana buat salah, sebab tu marah dia dah ketegori bakar kelambu, walau pun hanya nyamuk seekor

    Reply
  • July 18, 2012 at 12:48 pm
    Permalink

    1. Kalau benar ia berlaku, ia tak sebesar isu pemimpin2 melayu yg bermain perempuan sbb mereka mengaku Islam dan Melayu.
    2. Kalau benar ia berlaku, ia hanya isu peribadi. Lebih besar lagi isu amanah negara yg semakin tergadai. Sbg contoh, mana lebih baik antara org kencing berdiri dgn pencuri utk dijadikan ketua?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *