Parlimen Pokok Sena Beri Mandat Pada PAS, Bukan Mahfuz!

Share


Nampaknya Naib Presiden PAS yang paling dungu dalam sejarah parti itu, Mahfuz Omar masih lagi rindu pada Pak Lah dan tidak dapat menerima kenyataan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Mahfuz dalam kenyataannya kepada lidah rasmi PAS, Harakahdaily, semalam menyatakan bahawa rakyat memberikan mandat kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi dan bukannya kepada Najib untuk menjadi Perdana Menteri.

Mahfuz marah pada Najib memandangkan Perdana Menteri itu masih lagi tidak memuaskan hatinya yang meruntun-runtun ingin mengetahui tarikh Pilihanraya Umum ke-13 sedangkan Najib terus bermain teka-teki dan mempermainkan perasaan “mulus” Naib Presiden PAS itu.

Najib, dalam kenyataannya malam tadi menegaskan kerajaan BN sekarang berhasrat untuk menggunakan sepenuhnya mandat lima tahun untuk berkhidmat kepada rakyat selepas memenangi pilihan raya tahun 2008.

Dan jelas kenyataan Najib itu membuatkan jiwa Mahfuz semakin meroyan dan mengundang kerinduan hatinya kepada bekas Perdana Menteri, Pak Lah…

Persoalannya, apakah benar kata-kata Mahfuz itu yang menyatakan bahawa rakyat memberi mandat kepada Pak Lah dan bukan kepada Najib?

Atau Mahfuz yang bukan kepalangnya bodoh itu cuba melaga-lagakan Najib dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi?

Di sinilah kita akan dapat melihat satu lagi siri kedangkalan dan betapa pendeknya akal Mahfuz untuk berhujah mengenai sesuatu yang sangat mudah dan jelas sekali Naib Presiden PAS itu tidak berfikir sebelum bercakap.

Siapa kata rakyat memberikan mandat kepada Pak Lah? Dan lupakah Mahfuz tentang salah satu faktor terbesar yang menyumbang kepada kegagalan BN untuk mendapatkan majoriti 2/3 di Parlimen adalah disebabkan oleh kepimpinan BN yang lemah pada ketika itu?

Apakah Mahfuz lupa tentang sebab utama yang menjadi faktor penyebab kepada proses peralihan kuasa di antara Tun Abdullah ketika itu kepada Datuk Seri Najib Tun Razak? Atau Mahfuz perlu diketuk kepalanya untuk mengingatkan kembali kepada perisitiwa itu..?!

Untuk membetulkan otak Mahfuz yang rendah IQ itu, suka saya menjelaskan padanya bahawa rakyat Malaysia memberikan MANDAT KEPADA BN dan BUKANNYA KEPADA PAK LAH!

Rakyat Malaysia tidak bodoh seperti Mahfuz yang mahu seorang pemimpin yang lemah untuk mentadbir negara dan peralihan kuasa kepada Datuk Seri Najib merupakan satu keputusan yang paling tepat yang pernah Pak Lah lakukan demi kesinambungan pentadbiran BN yang cemerlang!

Jangan Mahfuz fikir propagandanya itu mampu melaga-lagakan Najib dan Pak Lah sewenang-wenangnya memandangkan IQ Najib dan Pak Lah jauh lebih tinggi darinya dan mereka tidak akan melayan kenyataan pemimpin PAS yang “berotak udang” sepertinya.

Mahfuz perlu tahu bahawa dia hanya mampu memperbodohkan puak-puak PAS di Pokok Sena yang dulunya tertipu dengan kebodohannya dan dikhabarkan rakyat di kawasan itu kini telah “terjaga dari lena” untuk mencari pemimpin yang lebih bijak darinya.

Difahamkan juga bahawa Mahfuz kini menghadapi kesukaran mengekalkan tempatnya sebagai Ahli Parlimen Pokok Sena disebabkan dirinya yang jarang turun padang dan mengambil tahu tentang kawasan yang diwakilinya itu.

Apatah lagi dengan maklumat dalaman PAS yang menyatakan bahawa terdapat perselisihan faham di antara Pesuruhjaya PAS Kedah, Azizan Razak dan Mahfuz Omar, sehingga menyebabkan Naib Presiden PAS itu meletakkan jawatannya di dalam anak syarikat kerajaan negeri, Kedah Sato, sebelum ini.

Sekiranya pergeseran antara Mahfuz dan Azizan itu tidak diperbaiki, Mahfuz dijangka akan dipaksa keluar dari bertanding di mana-mana kawasan Parlimen Kedah dan berkemungkinan dia terpaksa merayu dari negeri-negeri lain yang mahu menerimanya sebagai wakil parlimen mereka.

Persoalannya, siapa yang mahu terima Mahfuz Omar?

Mahfuz perlu tahu bahawa lebih baik dia mendiamkan diri dari terus mempamerkan kebodohannya dan dia perlu tahu bahawa dia menang PRU sebelum ini bukanlah kerana rakyat memilih dirinya, tapi rakyat Pokok Sena memilih PAS!



35 thoughts on “Parlimen Pokok Sena Beri Mandat Pada PAS, Bukan Mahfuz!

  • July 1, 2012 at 10:40 pm
    Permalink

    Dijalan raya jika kita dihimpit oleh teksi, kita akan cuba pujuk hati kita ” ahh teksi driver memang macam itu, sebab itu dia boleh bawa teksi saja”.
    Jika kita dipotong oleh sebuah lori sarat muatan pulak kita akan cakap — itukan pemandu lori, biasalah. Kalau otak mereka bagus, mereka tak bawak teksi dan lori (walaupun tak semua pemandu lori/teksi begitu, tapi kebanyakkan nya begitu) .

    Politik dinegara kita pulak, yang meroyan, merepek, meraban, menipu, membohong, memekik melolong, membelit, meliwat, main bini kawan…. itu siapa ???

    Aaaaaaaah pembangkang, …… biasalah.

    Jadi kita usah pelik, usah hairan kerana mereka adalah PEMbangkang yang hanya tahu membangkang lain tak tak tahu.

    DiMsia saja, dilain negara tidak begini.

    Reply
    • July 2, 2012 at 2:07 am
      Permalink

      setuju..kate orang muda sekarang pembangkang asal dari lubang najis. puuihh

      Reply
  • July 1, 2012 at 10:49 pm
    Permalink

    Mahfuz cuma mengingatkan Najib… apa salahnya ingat-mengingati. Memang betul PRU12 under Tun Abdullah bukannya Najib. Seentero dunia tahu.

    Reply
    • July 1, 2012 at 11:49 pm
      Permalink

      kalau takat SRP, toksah lah nak advice org lain…drpd dia sibuk mengingatkan najib, lebih baik dia mengingati yg IQ dia setahap babun tua jea…..

      Reply
      • July 2, 2012 at 2:28 pm
        Permalink

        Nabi langsung tak pandai membaca dan menulis sebelum ALLAH lantik jadi NABI. Sedangkan orang yg. jadi Nabi ada 4 perkara wajib iaitu Benar, Amanah, Menyampaikan dan Bijaksana. Jadi jangan pertikai kelulusan ekademik untuk kata seseorang bijak atau tidak…

        Reply
        • July 2, 2012 at 5:01 pm
          Permalink

          Tak payahlah nak samakan dengan Nabi.

          Reply
        • July 2, 2012 at 9:08 pm
          Permalink

          bujuk…tolong la jangan buka cerita nabi kat sini….kot-kot ada bebudak yang baca posting hang, depa boleh jadi confused…

          tolong naaa bujuk, aku merayu kat hang !!

          Reply
          • July 3, 2012 at 12:24 pm
            Permalink

            Apa yg. salah…?

          • July 3, 2012 at 5:07 pm
            Permalink

            Nabi tak pandai membaca dan menulis bukan setakat sebelum jadi nabi bujuk oiii…selepas jadi nabi pun.

            Kalau asyik do nga-nga kat markas PAS, SRP pun tak pass, memang orang tu tak bijak..dalam bahasa lain bujuk…orang tu BODOH !!

          • July 3, 2012 at 7:03 pm
            Permalink

            Kalau bodoh camana boleh jadi MP?
            Takkan hang nak kata pengundi pokok sena bodoh kut? Lagi satu hang check tengok ada tak menteri/MB UMNO yg. takdak sijil SPM. Bukan apa takut nanti jilat ludah sendiri.

  • July 1, 2012 at 11:23 pm
    Permalink

    mahposss…si lembu..
    apa punya level la budak bawak forklift kapal terbang jadi naib presiden pas ni..hehehe

    Reply
  • July 2, 2012 at 1:18 am
    Permalink

    tak payah tunjuk pandailah mahpus cari lah idea yang bernas lagi.jangan la dok meraban tak tentu pasal.

    Reply
  • July 2, 2012 at 10:46 am
    Permalink

    Mandat yg Najib pegang sekarang ialah mandat Pak Lah. Itu fakta. So dia tak boleh kata, sokongan yg diterima adalah sokongan kepada Najib 100%. Sebab tu dia kena buat PRU.

    Hari ni kalau siapa baca Paper boleh tengok satu company APH tak bayar Muhibbah Engineering RM399 juta. APH adalah sebuah sykt yg dimiliki oleh KIC Oil & Gas dan sebuah company linked to umno.

    Org umno ni memang bususk. Buat projek, rugi, lepas tu kejaan (duit rakyat) tolong cover.

    Reply
    • July 2, 2012 at 1:33 pm
      Permalink

      ..belum tamat tempoh pun..sabar ye..sabar tau

      Reply
    • July 2, 2012 at 2:30 pm
      Permalink

      TunM kata pergunakan mandat yg. rakyat bagi sepenuhnya.. so faham2 la maksudnya. Takut lepas ni tak dapat mandat lagi…

      Reply
      • July 2, 2012 at 9:09 pm
        Permalink

        laaaa…tu pun hang nak buat modal ke bujuk ?…iskh ! iskh ! dah gersang idea sangat dah hangpa ni.

        Patut lah persuruhjaya PAS selangor kata…PAS dah korup minda ! betul rupanya..

        Reply
  • July 2, 2012 at 10:48 am
    Permalink

    Siapa mahu terima Mahfuz Omar??

    Eh..semenjak bila org Pas harap org umno menyokong calon2nya???

    Reply
    • July 2, 2012 at 1:34 pm
      Permalink

      Sapa yg sokong??…hehe..kan korang sesama korang yg konfius tu..ko ni mooo

      Reply
  • July 2, 2012 at 10:52 am
    Permalink

    apa nak diharapkan keluar dr mulut mampus omar ni yg kapasiti otaknya hanya setakat kapasiti kanak2 berusia 8 tahun pada th 70an.

    Reply
    • July 2, 2012 at 12:11 pm
      Permalink

      So PM pi cuti 7 hari, kos RM273k, maksud dia sehari RM39k. Aku nak tanya, semenjak bila rakyat malaysia dok tanggung kos cuti peribadi PM ni…???

      Dah lak tu salah guna jet kerajaan.

      Reply
      • July 2, 2012 at 1:39 pm
        Permalink

        ..hehe..tak cukup tu..banyak lg tu..tambah la lg

        Reply
      • July 2, 2012 at 9:14 pm
        Permalink

        hehe….kalau aku kata nik ajis hang cuti 3 hari habis 3 juta, amacam ?

        moooo…mooooo, tak cerdik-cerdik jugak hang…hmmmmmm

        Reply
  • July 2, 2012 at 2:21 pm
    Permalink

    Artikel yg. agak baik…
    Penulis mangatakan rakyat memberi MANDAT pada BN bukan pada PAK LAH. Atas alasan yg. sama aku mintak kerajaan PERAK di serahkan semula pada PAS,PKR dan DAP kerana rakyat bagi mandat pada perti ini bukan pada 2-3 ekor PEMBELOT hingga BN rampas HAK RAKYAT. Begitu juga dengan kerusi2 bebas PR yg. calonnya belot jadi BEBAS, kembalikan kerusi tersebut pada PR atau undi semula. Ada berani….?

    Reply
    • July 2, 2012 at 4:12 pm
      Permalink

      Kan sama macam anwar nak buat pada 16 sp tapi tak ada seorang pun wakil BN yang termakan umpan …..kalau jadi apa pulak yang kau nak cakap? Jangan taksub kepada pemimpin ……

      Reply
      • July 3, 2012 at 12:19 pm
        Permalink

        hehehehhh…
        Masalahnya penulis kata rakyat pilih parti dan bukan YB. Aku hanya uji penulis dengan fakta depan mata…
        So.. jelaslah jika memihak umno apa pun boleh. Tapi kalau memihak PR, semua tak boleh. T.kasih atas jawapan ko.

        Reply
        • July 3, 2012 at 1:08 pm
          Permalink

          panggil je la diorng balik sokong korang..kalau boleh la..hehe

          Reply
          • July 3, 2012 at 6:59 pm
            Permalink

            Itu yg. PR mintak buat PRU cepat2… untuk tunjuk jalan keluar kepada UMNO yg. tak malu. Sendiri kata mandat untuk parti, tapi mandat rakyat pun UMNO ambik. Kata zalim, tak ngaku pulak…

    • July 2, 2012 at 9:19 pm
      Permalink

      hang ingat cerita koboi ke bujuk..main hentam jer.

      Perak ? hang study dulu undang-undang tubuh negari Perak, sebelum hang nak mengarut tak ketahuan punca.

      tapi bujuk aku bersyukur nizar kena tendang keluar…kalau tidak mana kami nak sorok kan muka kami sebagai orang Islam, bila tengok MB perak angguk-angguk pegang lilin depan keranda cina mampoih !!

      Hang perasan tak bujuk…Allah swt menyelamatkan akidah umat Islam dengan bermacam cara…Allhamdulillah.

      Reply
      • July 3, 2012 at 12:22 pm
        Permalink

        Jelasnya.. k’jaan perak hari ni bukan pilihan Rakyat, ia adalah pilihan Raja/ UMNO. Sebabnya rakyat pilih PR sebagai k’jaan bukan UMNO/BN.

        Reply
        • July 3, 2012 at 1:10 pm
          Permalink

          iye ke..masa tu korang tipu banyak pengundi hantu..hehe

          Reply
        • July 4, 2012 at 10:38 am
          Permalink

          Bujuk lupa….Kerajaan Perak juga di pilih oleh ALLAH…..hehehehe….bujuk….bujuk….Qada dan Qadar bujuk….

          Reply
          • July 4, 2012 at 12:25 pm
            Permalink

            Ya.. kita tak boleh tolak taqdir Allah.. Tapi kita mempunyai pilihan yg. baik dan buruk untuk menentukan takdir. Macam rezeki jugak.. kita boleh pilih nak berjudi atau bekerja. Soalnya rezeki yg. Allah bagi tu HALAL atau HARAM.

  • July 2, 2012 at 7:03 pm
    Permalink

    untuk menjadi PM seseorang wakil rakyat itu mestilah mendapat sokongan majority ahli Dewan dan diperkenankan oleh DYMM SPB YDA. Selagi penggal tak habis siapa pun yg cukup syarat boleh jadi PM sekiranya ia mendapat sokongan majority ahli Dewan. Peranan rakyat adalah memilih ahli DEwan bukan memilih PM. Tak macam US di mana rakyat memilih president

    Reply
    • July 2, 2012 at 7:27 pm
      Permalink

      sokong kat Tubir!!
      YANG MENGAJAR KITA ORANG IALAH ANUAR AL-JUBURI.. PASAL 16 SEPTEMBER..

      Reply
  • July 3, 2012 at 1:09 am
    Permalink

    Itulah kerja pembangkang, semua yang dibuat Umno BN semua tak kena. PM nak buat pilihanraya musim haji mereka meracau, nak tangguh sampai mandat 5 tahun pun mereka kecuh. Ini seorang lagi YB Mahfuz merepek lagi mandat PRU12 lalu beri pada Pak Lah bukan Najib. Memanglah Pak Lah yang punya tapi Najib dah rampas. YB Mahfuz tak faham-faham ke betapa PM sekarang ni tak cukup tidur memikirkan bilakah tarikh keramat untuk mengadakan PRU13. Betapa kecutnya perut PM apabila diberitahu bahawa bayangan putera jaya semakin hari semakin samar dan semakin pupus dari pandanganya.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *