Anwar, Contradiction & Co

SESEKALI bila terlepas perkataan ‘Anwar hebat’ dalam artikel penulis dan pro UMNO yang lain, kembang sekejap hati balaci yang membaca sebab katanya, “dalam pada kutuk-kutuk itu, mengaku juga Anwar hebat..”

Yang dia tak tahu, apa jenis hebat yang kita cakap?  Hebat menipu, hebat putar belit?  Itulah jenis hebatnya pun, itu pun nak bangga?

Macam mana nak nafi Anwar memang hebat? Adakah ada manusia dalam negara ini yang punya kebolehan seperti Anwar yang boleh bercakap banyak benda berlawanan dalam masa yang sama?

Pagi di Johor, dia cakap UMNO tipu untuk menang pilihanraya, petang di Selangor dia cakap Pakatan haram akan menang dengan ‘solid majoriti’.  Macam mana dia boleh cakap UMNO tipu untuk menang pilihanraya, tapi dalam masa yang sama dia kata Pakatan pun boleh menang dan tawan Putrajaya?

Walhal, tipu untuk menang (BN) dan boleh menang selesa (Pakatan) adalah 2 perkara yang berlawanan sama sekali (contradict).  Kalau UMNO tipu dalam pilihanraya, Pakatan haram tak mungkin menang.  Malah kalau nak dringkaskan cerita, Pakatan elok jangan bertanding dalam pilihanraya sebab UMNO pasti menang dek penipuan seperti di dakwa Anwar.

Itu yang pelik bila Anwar boleh selamba beruk bercakap benda yang berlawanan dengan apa yang dia sendiri pernah cakap.

Ini yang tak terlangkau dek akal kita nih.  Kalau ikut kebiasaan, malu kita bila tertangkap cakap berbelit-belit, tapi Anwar tak begitu.  Malah dia bangga pulak dengan kebolehannya tak berumpama ini -berbelit-belit.  Yang mangkuk haram jadah penyokong ini pun satu hal juga, tak serik-serik minum air kencing Anwar agaknya.

Itu membawa kepada rumusan ringkas penulis, Anwar hebat membelit, penyokongnya pun boleh tahan hebat juga sebab membiarkan diri masing-masing dibelit Anwar semudah itu.  Soalnya, walaupun mereka tahu apa yang Anwar cakap berlawanan antara satu sama lain, kesetiaan pada Anwar terbelah tiada.

Agaknya nak tunggu sampai berapa jelas dan terang baru nak sedar dari mimpi?  Adakah perlu Anwar liwat sorang-sorang baru nak percaya Anwar peliwat, macam nasib yang menimpa Saiful?  Atau, perlukah Anwar sewa china doll dan mengongkek di depan mata masing-masing baru nak percaya Anwar ini penzina?

Rasanya tak perlulah sampai ke tahap itu baru nak bertindak.  Maklumat yang ada, video, gambar dan sebagainya, semua pun sudah lebih dari cukup untuk menghukum Anwar ini jenis orang apa, layak atau tidak jadi Perdana Menteri negara Islam macam Malaysia.

Atau paling kurang berhenti menyokongnya dan menyokong BN.

Ini bukan setakat soal contradict (berlawanan) semata-mata, ini soal kredebiliti dan intergriti.  Kalau petang cakap lain, pagi cakap lain, manusia jenis apa tu?  Hari ini dia di luar kerajan, oklah, kalau dia dalam kerajaan, menerajuinya pulak tu, apa nak jadi negara ni?

Fikirlah.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

18 thoughts on “Anwar, Contradiction & Co

  • June 13, 2012 at 12:36 PM
    Permalink

    Memang Anwar hebat, terlalu hebat malah kehebatan Anwar melebihi kebanyakan manusia dimuka bumi ini samaada yang masih hidup atau yang sudah kehilangan nyawa. Anwar menunjukkan kehebatan dia saban hari, tiap waktu. Itu lah manusia yang bernama Anwar Ibrahim sehingganya lahirnya ABAI, TIBAI, BAIBAI dsbnya.

    Anwar hebat kerana dia bantai depan dan juga belakang.

    Anwar hebat kerana bini kawan dia pun dia sanggup bantai dan buat muka sardine atau muka sepuluh sen, kata orang.

    Anwar hebat kerana boleh berbohong ketahap 16 September.

    Anwar hebat kerana boleh putarbelit jam omega dia yang disimpan polis.

    Anwar hebat dalam pada video porno yang memang jelas muka dia, badan dia, balak bengkok dia ditonton seluroh negara, masih termampu menafikannya.

    Anwar hebat kerana dalam masa semua rakan karib dia yang keluar mengutuk dia tak habis habis, dia masih steady macam tak ada benda berlaku.

    Anwar bertambah hebat selepas songlap 3B RM dan lari bersamanya tanpa apa apa tindakan yang mampu diambil oleh sesiapa walau selepas 13 tahun berlalu.

    Kehebatan Anwar tak muat ruangan untuk kita tulis. Kita akui kehebatan Anwar tidak boleh ditandingi oleh PM kita atau TPM mahu pun sesiapa.

    Kerana mereka itu semua tak buat apa yang Anwar buat. Kehebatan bini dia pulak kerana sanggup menyimpan kemungkaran amalan lakinya tanpa mahu berbuat sesuatu. Berlainan dengan Asiah isteri Fir’aun yang bersabar dengan kejahatan suaminya dalam ketakwaan pada yang Esa.

    Tapi kita tetap yakin percaya insan yang paling hebat ialah insan yang berTAKwa kepada Allah.

    Reply
  • June 13, 2012 at 1:44 PM
    Permalink

    Suda tarak cerita ka macha??? bukan tarak mau percaya apa macha ADAMEROYAN tulis tapi… hukum Allah mamang itu macam… macha saksi kejadian zina ka??? saksi nombor berapa??? Mau masuk neraka ka macha???

    Itu la indahnya Islam kalau kita faham…

    Reply
    • June 13, 2012 at 7:10 PM
      Permalink

      islam tu indah.
      video dah ada pun indah gak.
      neraka dan syurga bukan hang punya
      hak mau tanya masuk ke tidak.
      betu la hang pukimak

      Reply
    • June 15, 2012 at 12:40 PM
      Permalink

      Dia tuduh orang lain buat kerja kotor tak ada pun dia tunjuk saksi.

      Anwat membuntut memang ramai saksi. Nalla saksi utama. Pembuktian dengan video 1 jam 20 minit. Apa lagi saksi yang perlu.

      Reply
  • June 13, 2012 at 2:36 PM
    Permalink

    belit sana belit sini, lama2 terbelit tengkok sendiri

    Reply
  • June 13, 2012 at 2:38 PM
    Permalink

    >>> Atau paling kurang berhenti menyokongnya dan menyokong BN.<<<

    wakaka…amno ape ade utk melayakkan disokong…tlg lah…dlm amno byk perompak..kaki betina..taik judi..perasuah….bg sbb yg kukuh sbb ape perlu undi amno..selian ayat klasik korang..mlaysia merdeka sbb amno…byk bangunan di malaysia sbb amno…bg sebab…

    Reply
    • June 13, 2012 at 7:08 PM
      Permalink

      tak baik kutuk si anuwar pukimak tu!

      Reply
      • June 13, 2012 at 11:00 PM
        Permalink

        dah lebih 50 tahun pun tak nampak…bodohnye haiwan belaan pop nik sekoq ni….

        Reply
    • June 13, 2012 at 9:47 PM
      Permalink

      Sebabnya ialah UMNO memang awesome. PAS tak awesome langsung. Negeri kelantan masih lagi terbeku dalam zaman 80an, takde monorel, takde air bersih, lepastu masjid dan surau kerajaan negeri tak bagi dana.

      Haaaaaaahahahhaahaa

      Reply
      • June 14, 2012 at 10:51 PM
        Permalink

        InsyaAllah lepas PRU13, PR tawan Putrajaya. Kelantan akan dapat semula Royalti yg. d rompak… waktu tu K’tan akan setanding negeri maju. Tapi sekarang pun d banding dengan T’ganu dan Pahang, rasanya K’tan d depan.

        Reply
        • June 18, 2012 at 2:31 AM
          Permalink

          Aikk bujuk, tak berbunyi hala kearah agama, asyik dunia ja, mana janji hudud?
          Secara peribadi aku pun sokong kalau dilaksana hudud, kalau betul ikhlas, laksanakanlah. Tapi jgn asyik nanti dok pakat berebut harta rampasan perang ja. Macam kat kedah skrg. Hudud kemana negara kebajikan kemana.

          Reply
    • June 14, 2012 at 4:57 PM
      Permalink

      Yalah M_I, tak baik hang samakan anwar dgn orang UMNO. Nanti apa kata anwar. dah melancap pagi ni M_I?

      Reply
  • June 13, 2012 at 9:45 PM
    Permalink

    Hehe…ingat 16 September? Orang macam dia, kalau boleh, takmau Pilihanraya. Nak terus menang. Cepat jadi raja.

    Walaupun dengan cara tak demokrasi langsung (yakni kudeta) tapi bagi dia takpa janji dia dapat duduk dalam Putrajaya dengan coffeeboys nya yang jambu itu.

    Reply
  • June 13, 2012 at 10:37 PM
    Permalink

    Klimaks kepada kehebatan Anwar menukar dia dari manusia jadi babi.

    Pendedahan ZulNordin yang dia dimarahi Anwar kerana gagal me-reka cipta bukti bagi membabitkan PM dengan kes lapuk lagi basi… menambahkan kebabian Anwar yang telah sedia memang seekor babi yang terlalu hina tarafnya.

    Reply
  • June 13, 2012 at 10:39 PM
    Permalink

    Malangnya binatang najis tahap tinggi ini dijadikan idola dan diberi harapan tinggi untuk menggapai satu impian.

    Walau kita cuma tahu impian itu akan hanya tinggal impian kerana ketiadaan dalil untuk kita lihat dia bertukar menjadi reality .

    Reply
  • June 14, 2012 at 10:59 PM
    Permalink

    Apakah akan keluar artikel macamni kalau ANWAR tak HEBAT? Biasanya orang yg. selalu kita sebut2 adalah orang yg. hebat. Dalam UMNO yg. paling d sebut Presiden.. yg. lain kebelakang. Maknanya Preseden paling hebat. Dalam MyKMU nama paling d sebut2 adalah Anwar, TGNA, TGHA, LGE, Azmin, Nizar… nama najib Jauh sangat, lebih sikit Karpal sing dengan LKS. menteri lain tak payah cerita.. dapat masuk MyKmu sekali-sekala dah hebat.
    Kata orang kalau nak jadi hebat pamerkan kebaikan kita bukan katakan keburukan orang. Sebab kita akan d lihat buruk jika selalu sebut keburukan orang, apatah lagi tak sedar orang tahu keburukan kita. Kat depan orang anguk, d belakang orang kutuk.

    Reply
  • June 16, 2012 at 7:00 AM
    Permalink

    anwar ni bukan org sebarangan, dia punya kpala hotak memang ligat. Itu pasal la dia hebat. Aku rasa dia pelakon lucah terhebat jika semua lakonannya difilemkan. Tp xpe fix dep kat israel bank pon dah boleh buat hidup mewah. Yg aku x faham, camne org yg hebat ni boleh jadi balaci pengkhianat bangsa. TIBAI!

    Reply
  • June 19, 2012 at 1:11 AM
    Permalink

    harap2 Allah panjangkan lidahnya seperti biawak.. dan bengkokkan mulutnya seperti BABI.. baru la pencacainya nak sedar..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.