Siapa Layak Jadi PM: Najib, Anwar Atau Mahfuz?

Share


Di Malaysia, terdapat dua individu yang dikatakan menjadi calon utama sebagai Perdana Menteri selepas keputusan Pilihanraya Umum ke-13 diumumkan, iaitu sama ada Datuk Seri Najib Tun Razak, atau Anwar Ibrahim.

Jika Barisan Nasional (BN) menang, maka sudah tentulah Najib yang selaku Presiden BN akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri dan jika Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya maka Anwarlah yang dijangka menjawat jawatan tersebut.

Sebagaimana maklum, dua calon PM ini dikaitkan dengan skandal wanita.

Pakatan Haram mengaitkan Najib dengan bekas model, mendiang Altantuya Sharibuu, manaka Anwar pula tidak kering isu dan sering dikaitkan dengan skandal-skandal seks terlarang sama ada pasangannya wanita atau lelaki.

Mari kita berbicara soal Najib dan Altantuya terlebih dahulu…

Faktanya, mahkamah telah memutuskan bahawa Najib tiada kena mengena langsung dengan kes kematian Altantuya dan Karpal Singh mengesahkannya sebagai peguam pemerhati kes itu.

Najib difitnah mengadakan hubungan sulit dengan Altantuya dan puak-puak Pakatan Haram cukup berbangga dengan gambar super imposed yang disebarkan secara konvensyenal dan di laman-laman web.

Melihat gambar itu, rasanya orang yang rabun pun takkan percaya kesahihannya. Nampak sangat gambar itu diedit oleh seorang amatur yang baru pelajar “photoshop”.

Najib turut bermubahalah dengan nama Allah SWT sebanyak 3 kali di dalam masjid-masjid, termasuk di mimbar, menafikan pembabitannya dengan skandal Altantuya atau seumpamanya.

Tiada sebarang video, audio atau gambar tulen yang membuktikan pembabitan Najib dengan Altantuya.

Raja Petra, seorang penglipur lara yang dipercayai selama ini ditaja Pakatan Haram telah menarik balik hikayat dongengnya berkenaan skandal Najib – Altantuya dan menegaskan bahawa dia sendiri sangsi dengan kebenaran hikayatnya itu.

Terbaru, kerajaan Perancis menegaskan bahawa Altantuya tidak pernah masuk ke negara itu dari tahun 1999 hingga 2006, sekaligus menafikan dakwaan kononnya Altantuya adalah agen pembelian Scorpene yang dibunuh Najib kerana menuntut komisyen.

Mana ada agen pembelian kapal selam yang tak perlu melawat negara yang membuat produk tersebut? Kalau nak projek buat longkang pun kena melawat tapak, takkanlah Altantuya tak perlu melawat Perancis kalau benar dia agen pembelian Scorpene?

Nampak sangat menipunya. Nak reka-reka cerita pun, biarlah logik sikit…

Kita beralih pula kepada Anwar Ibrahim dan skandal-skandalnya. Saya tulis “skandal-skandal”nya kerana Anwar dikaitkan dengan lebih dari 5 skandal seks..!

Faktanya, Anwar tidak pernah bermubahalah, bersumpah dengan nama Allah ataupun membuktikan bahawa dirinya tidak terlibat dengan skandal-skandal yang dikaitkan dengannya. Nak bersumpah dengan nama Allah pun takut?

Antara skandal-skandal Anwar yang terkenal ialah “Anwar vs. Saiful Bukhari”, “Anwar vs China Dolls”, “Anwar vs Sukma”, “Anwar vs Shamsidar”, dan filem yang dijangka “box office” serta bakal diterbitkan ialah “Anwar vs Siam Dolls”.

Itu baru sebahagian dari rakaman yang dikatakan sangat mirip dengan Anwar. Fakta forensik audio visual mengesahkan lelaki itu adalam 99% Anwar, cuma Hadi Awang dan pemimpin PAS saja yang terpaksa “cover line” mempertahankan Anwar.

Padahal dilaporkan lebih 90% pemimpin PAS dan DAP tahu dan mengaku bahawa lelaki itu memang benar-benar Anwar! Tapi mereka terpaksa mendiamkan diri sebab nak menang PRU ke-13…

Mana jam tangan OMEGA milik Anwar? Anwar dan Kak Wan dah tunjuk jam tangan itu? Bukti semudah itu pun Anwar tak mampu tunjukkan?

Bagaimana pula dengan video “ais krim” milik Nallakarupan? Dengarnya Anwar teruk kena jawab soalan-soalan maut dari Kak Wan, betulkah? Kalau dengan Kak Wan pun tak lepas nak jawab, macam mana nak jawab pada rakyat?

Macamana pula dengan air mani yang ada dalam salur dubur Saiful? Pakar kimia sahkan air mani itu milik Anwar. Mahkamah Cuma tolak cara bahan bukti itu disimpan, tapi mahkamah tidak nafikan air mani itu milik Anwar.

Macam mana air mani itu ada pada Saiful sedangkan air mani itu hanya EKSKLUSIF dimiliki oleh Anwar dan Kak Wan suami isteri sahaja. Kak Wan “supply” pada Saiful, kah?

Saya rasa, saya tak perlu tulis panjang tentang moral, tabiat dan sifat Anwar lebih lanjut. Rasanya pembaca lebih tahu dan arif, bukan?

Cuma kalian semua perlu fikir, antara Najib dan Anwar, siapa yang layak jadi PM? Takkanlah nak suruh Mahfuz atau Zuraida Kamarudin yang jadi PM, kot?

Tapi, seorang rakan saya pernah berkata bahawa lebih baik Mahfuz jadi PM berbanding Anwar. Kalau Mahfuz jadi PM, sekurang-kurangnya dia hanya bodoh sahaja. Tapi kalau Anwar jadi PM, maka teruklah Malaysia kerana dia bukan saja bodoh, tapi jahat lebih dari Zionis Yahudi Israel, kan?



89 thoughts on “Siapa Layak Jadi PM: Najib, Anwar Atau Mahfuz?

  • June 26, 2012 at 5:29 pm
    Permalink

    PM Najib memiliki mertabat yang jauh lebih tinggi dari individu yang disebut itu, tentunya.

    Anwar manusia yang perlu dipimpin. Manusia yang perlu dipimpin tidak boleh memimpin. Tak ada komen lebih kerana aku sudah pun terlebih komen bila saja nama Anwar A/L Ibrahim disebut.

    Mahfoz untuk jadi penghulu kampung 50 orang penduduk pun tak layak. Period.

    Reply
    • June 26, 2012 at 11:39 pm
      Permalink

      rasa semua tak layak.apa kata kita pilih ustaz azhar jer.bukankah adil gitu

      Reply
      • June 27, 2012 at 11:54 am
        Permalink

        ape!..pelawak tak kan nak jd pemimpin kot..punoh..punoh!!

        Reply
      • March 3, 2013 at 11:16 pm
        Permalink

        bole tp ustaz azhar kena fasih ckp inggeris hehe

        Reply
  • June 26, 2012 at 5:38 pm
    Permalink

    Aku baru je singgah kat tranungkite tadi, tiba-tiba aku rasa nak tergelak je pasal gambar Tuya yang sedang bercuti di Perancis dijadikan bukti bahawa Tuya pernah ke Perancis. Tu pun belum pasti gambar Tuya atau pun seiras Tuya (pelanduk 2 serupa).

    Persoalan yang aku nak timbulkan di sini ialah bukankah pemimpin-pemimpin PR dah lama menolak bukti video. Inikan pulak sekeping gambar atau beberapa keping gambar yang belum tentu dipastikan kesahihannya.

    Ada orang pernah berkata, kalau kita telah berbohong sekali, ini bermakna kita telah berbohong sebanyak 2 kali. Maksudnya ialah, jika nak cover satu pembohongan, kita terpaksa mencipta satu lagi pembohongan. Cerita dongeng pun boleh asal saja boleh dikaitkan ngan Najib. Isu Tuya dan Scorpene sengaja ditimbulkan semata-mata untuk menjatuhkan nama baik Najib di mata rakyat.

    Siapakah Tuya ? Kenapa imegresen tiada rekod tentang kehadiran wanita misteri ini di Malaysia ?

    Setau aku hanya dua jenis golongan sahaja yang memasuki Malaysia secara haram. Pertama, ialah golongan yang menyeludup masuk secara haram sama ada melalui jalan darat atau jalan laut. Kedua, yang menyusup masuk melalui penyamaran ala-ala CIA. Bagi golongan pertama masih boleh dicegah oleh pihak berkuasa. Tetapi bagi pengintip (CIA) memang boleh membahayakan keselamatan negara.

    Apa pun aku pasti selepas ini akan timbul lagi bermacam-macam cerita dongeng khusus untuk PRU13 nanti.

    Reply
    • June 26, 2012 at 10:23 pm
      Permalink

      Yg. musykilnya Tuya, Najib dan Razak juga tiada rekod masuk perancis semasa proses pembelian scorpion. kaedah yg. sama, cara Tuya masuk m’sia… kebetulan agaknya.

      Reply
      • June 27, 2012 at 12:37 am
        Permalink

        Aik pndai hang kaitkan Najib pulak…mana bukti pasal PM tu??? Hantu Altuya tu duk mai habaq kt hang ke tgh2 mlm bujuk oii??

        Reply
        • June 27, 2012 at 7:24 am
          Permalink

          La hang tak baca utusan ke… kan dia kata pegawai Perancis tak jumpa rekod kemasukan Najib, Razak dan Tuya ke perancis. Kan sama, Imegresen m’sia pun takda rekod kemasukan Tuya ke m’sia. Tapi heboh d imegresen kata nampak gadis monggolia ni datang nak jumpa VIP yg. akhir namanya Razak. Taktaula Rasak mana… kan bersepah orang nama Razak d M’sia. Tapi VIP, no komen.

          Reply
          • June 27, 2012 at 9:03 am
            Permalink

            laaa bujuk…dulu hang kata hang haramkan diri hang & famili hang baca utusan???…hang dah lupa ke???…macam haram jadah je pengharaman hang tu…

          • June 27, 2012 at 10:56 am
            Permalink

            macamana ko boleh percaya pulak citer kat Utusan tu bujuk..hehe..

          • June 27, 2012 at 12:08 pm
            Permalink

            Aku tak percaya… tapi bila berhujah kena ambik sumber yg. lawan kita percaya. Jadi takda dakwa-dakwi lagi.

          • June 27, 2012 at 12:45 pm
            Permalink

            tak percaya..tp ko guna jugak citer tu..hehe..ke ko ni yg pandai2 buat citer bujuk..iye la sbb percayakan citer2 dari haramkah & traningkite tu

          • June 27, 2012 at 5:49 pm
            Permalink

            Macha…Bujuk hanya mrujuk itu kitab suci puak Amno ( UTUSEX MELOYA ) yang sentiasa benar dan sahih di hati mereka…kah..kah..

          • June 27, 2012 at 7:21 pm
            Permalink

            Aku tgk macai2 ngok Pakatan Haram xkonsisten langsung. Mereka yg haramkan Utusan tp mereka rujuk pulak?

            Utusan xpernah lapor lagu tu.. yg lapor fitnah siang malam ialah Haparakah.

            Senang2 bujuk ngok guna pktaan ‘heboh’ untuk mengukuhkan justifikasi fitnahnya.

            Neutron paria, cube belek betul2.. Haprakah ke Utusan yg blh kata setiap helai muka surat jual ubat seks?

            Jenis paria ni kot mane pun lidah cabang.. sbbtu org ckp jumpa paria dgn jumpa ular…pukul paria dulu..paria yg mcm Neutron ni la..

    • June 27, 2012 at 10:26 am
      Permalink

      Gambar aksi sendiri tengah membalun lagi boleh nafikan . Gambar orang lain superimpose diperbesarkan.

      Apa jenis manusia macam ini.

      Reply
      • July 1, 2012 at 12:28 am
        Permalink

        Jenisnya ialah manusia macam bujuk he he he!!

        Reply
  • June 26, 2012 at 6:54 pm
    Permalink

    dah sure Najib la…takkan Peliwat Negara kot?? atau si mahposs mr bean tu..hehehe

    Reply
  • June 26, 2012 at 6:57 pm
    Permalink

    sianya 2 anggota polis kene hukum gantung..sape yg kene bunuh ye..rekod imigresen tiada nama tuya dalam rekod kemasukan..penyokong mykmu tak kesian ke dengan angota polis yg kene gantung tuu.

    Reply
    • June 26, 2012 at 9:11 pm
      Permalink

      Kesian pasai apa pulak na..? Dah tau buat terima saja la risikon nya..kan..?

      Reply
      • June 26, 2012 at 10:26 pm
        Permalink

        Aaa.. kan dia yg. bunuh, dia tanggung la. Sebab apa bunuh peduli apa, kena arah ke, kena upah ke… rakyat bukan peduli, mahkamah pun tak peduli datang mana C4 tu…

        Reply
        • June 27, 2012 at 12:36 am
          Permalink

          Mahkamah pn xpeduli cmna air mani jijik Nuar tu blh ada di tempat yg haram…sbbtulah berok Nuar tu blh lepas…

          Reply
          • June 27, 2012 at 7:18 am
            Permalink

            Kesian.. kalau tak peduli kenapa panggil pakar untuk buktikan. Masalahnya ada penipuan dalam proses ujikaji sebab tu d tolak.

          • June 27, 2012 at 8:27 am
            Permalink

            jangan berargued dengan Pasdaplaknat ..

            dia BODOH bertaraf lembu2 shahrizat ..

            lain ditanya lain dijawap …

          • June 27, 2012 at 11:34 am
            Permalink

            lerrr..kan korang yg BODOH menglembu..macam betul je citer korang tu..hmmm

          • June 27, 2012 at 7:24 pm
            Permalink

            sendiri yg bodoh jgn cop org lain bro. Koranglah macai2 bertaraf anjing kurap yg hari2 menyalak tp satu hasil pun xde untuk umat atau negara.

            Fitnah, bohong dan membusuk hati sudah jadi makan minum korang sbb tu negeri2 yg diperintah PR skrg diambang kerosakan dn Isnya Allah akan tumbang dgn izin Allah balik kepada BN UMNO!

            Cerita air mani ni menipu? woii lembu dua ekor, Anwar menipu korang xsedar pulak.. dasar pencacai.. xknlah air benih Anwar org lain boleh extract kluar?? suruh belajar jd pandai xmau bujuk ni..last2 otak selut.. xfhm Biologi!

          • June 27, 2012 at 11:40 pm
            Permalink

            Tak boleh jawab mana datang c4 yg. hanya boleh d luluskan menteri pertahanan, baik diam.

          • June 28, 2012 at 1:16 am
            Permalink

            Ngok bujuk C4 ke peluru berpandu ke sama taraf dgn air benih ke?? Ape kejadahnya hujah senget akal seteruk ni bujuk…baik ko berambus pegi buat keje yg mnfaatlh dr posting sia2!!

          • June 29, 2012 at 12:08 am
            Permalink

            Kat m’sia.. semua boleh. Daftar masuk tuya pun depa boleh padam, inikan pulak nak palsukan DNA. Bro.. HAKIM pun tak caya auta korang, nak kata apa lagi.

          • June 29, 2012 at 2:07 am
            Permalink

            Auta Anwar korang percaya lak ye..telan idup2 tu..palsukan DNA? letak Arsenik, virus AIDS??

            Video ada, DNA ada, yg xde apa2 jugak yg korang percaya..senget2 otak.

          • June 30, 2012 at 12:04 am
            Permalink

            Yg. ARIF lagi BIJAKSANA tu tuan HAKIM, bukan PM atau presiden UMNO. Kalau HAKIM dah tak caya AUTA korang… maknanya korang PENIPU.

          • June 30, 2012 at 12:07 am
            Permalink

            Tambah sikit lagi.. bukan takat HAKIM tak caya, PENDAKWA pun tak caya jugak.. tu yang bila PENCEN tugas PENDAKWA, P kerja dengan Anwar jadi PEMBELA. Tapi orang kata hanya ‘jauhhari yg. kenal manikam’.

          • June 30, 2012 at 3:12 am
            Permalink

            ooo cmtu ke Bunguk?

            bodohnyer justifikasi.. letak HAKIM tu mutlak lah..

            Tapi..kalau HAKIM tu jatuhkan hukuman 6+7 tahun penjara meliwat, cepat2 hakim itu dituduh sebagai ejen UMNO, Peguam Negara dituduh sbg penipu dan fitnah.

            Pendakwaraya dituduh dibeli oleh UMNO.

            Jadinya justifikasi macai atau lebih sesuai lg..anjing PR mcm ko bujuk, mana2 yg menyebelahi korang ianya betul, adil wpun Israel sekalipun.

            Tapi jika tidak menyebelahi PR, Pilihanraya penipu lah,. SPR UMNO beli, HAKIM UMNO, Mufti Anjing UMNO, Ahli Parlimen dirasuah..

            hoohoo..bunguk2.. sblm PRU 12 dulu skrip bodoh ni laku lah.. skrg ni kalau ko main skrip ni lagi.. jgn kata pengundi atas pagar.. balaci2 yg duk dlm markaz kuil PAS pun lari balik.. meluat weiii bohong xhabis2..

          • July 1, 2012 at 12:34 am
            Permalink

            Ha ha ha akhirnya bujuk (konon panglima PR) yang dihantar ke sini mengaku kalah, lari mencirit2 hahaha.

  • June 26, 2012 at 7:27 pm
    Permalink

    slogan PR terkini, “APA ANDA MAHU? DEPAN MARI,BELAKANG MARI ATAU BAWAH MARAI”..hahah dengan makna penuh….pilih PR,SEMUA BOLEHa hahahaahahah

    Reply
  • June 26, 2012 at 7:54 pm
    Permalink

    Nak Jadi PM mesti jadi Ahli Parlimen dulu. Mesti monang dulu. Soalnya Nuar ni nak bertanding di mana??? Di Permatang pauh?? di Bdr Tun Razak?? di mana??

    Di manapun Nuar bertanding dia akan kalah. Sebab pengundi hantu dah tak sukakan dia lagi. Dia akan kalah teruk, majoriti 23,000 di permatang pauh akan lesap..

    Jadi kesimpulannya PM ke 7 totap Dato’ Seri Mohd Najib. Insyaallah.

    Reply
    • June 27, 2012 at 5:14 am
      Permalink

      botol tu den.. sikit lai poning tak habih kepalo si nuar tu.. dio sendiri pon tak tau mano lai tompat yg selamat bertanding mp.. tuah ayam nampak di kaki, tuah si nuar ado yang teraso sodap nyo..

      Reply
  • June 26, 2012 at 9:50 pm
    Permalink

    Semoga Allah swt melindungi Malaysia daripada penjajahan Anwar & sekutu-sekutunya. Amin..

    Reply
  • June 26, 2012 at 10:32 pm
    Permalink

    Yg. paling layak pada aku tentulah TGHA. Seorang Tok Guru yg. tinggi ilmu Agama Islamnya, Presiden Parti Islam, Baik Pekertinya, Hebat perwatakannya.

    Reply
    • June 27, 2012 at 12:27 am
      Permalink

      Wal iyyazubillahi minzalik dari NIK AZIZ ATAU ANWAR JADI PM!.. Dua ekor perosak ini langsung tidak layak jd pemimpin krn kedua2 ekor ini hidup dgn tipu helah.

      Sekor jadi proksi Isarel, LGBT sekor lg proksi DAP, penyesat umat Islam dgn topeng Isle!

      Reply
      • June 27, 2012 at 12:34 am
        Permalink

        Hadi pulak ialah penmimpin DAYUS!, yg pengecut dgn ugutan sehingga xbrani untuk satukan umat, lebih takut pd Nuar dan DAP! malah syaitan bisu yg hanya memangdang keburukan UMO shj tp kejijikan dan kemaksiatan dlm PR didiamkan..

        Org tua ngok ini jg bertgjwb amanat kufur sesat yg menyebabkan Ibrahim Libya dikebumikan tnpa mandi jenazah..

        Org tua ngok tu klu jd PM hnya boneka kafir dan dayus ditekan puak2 khawarij dan kafir PR.

        Reply
        • June 27, 2012 at 12:46 am
          Permalink

          kalau ikut ciri2 pemimpin, sekoq pun dari puak PASPISPUSSY ni tak layak pegang apa jawatan pun…level depa ni, kadam pasang bendera DAP dan jadi balaci Ambabiga perusuh berok jalanan jea….

          kalau nak cari apa definasi BODOH rujuk la pada parti PASPISPUSSY ni….semua bentuk kebodohan pun ada….

          Reply
          • June 27, 2012 at 1:18 am
            Permalink

            Hehe jgnlupa PASPissPus jg sediakan ‘khidmat’ percuma berguling dan bergolek atas jln raya… Hammas berjuang utk umat Islam, tp PASpissing jd hamba kafir DAP terang2..mau apa lg bukti bujuk ngok oii

          • June 27, 2012 at 11:36 am
            Permalink

            memang sekor pun takde yg layak jd pemimpin..

    • June 27, 2012 at 12:32 am
      Permalink

      bujuk…K-POP NIk tu kadam DAP, mana layak jadi PM…hang pahamkan kadam tua bodoh mcm mana???

      Seorang Tok Guru >> Ajaran Sesat

      Tinggi ilmu Agama Islamnya >> mengkafirkan sesama ISlam

      Presiden Parti Islam >> yang menyesatkan umat islam

      Baik pekertinya >> celako..celako..celako…mu pecah perut

      Hebat perwatakannya >> macam muka musang berjanggut…

      Reply
      • June 27, 2012 at 8:12 am
        Permalink

        “mengkafirkan sesama ISlam” ???

        kalau org yang mengaku Islam boleh mempertikai kan kalam Allah/ Al quran …

        apakah ianya tak sama dengan org kafir…???

        Hukum alquran tidak berpaksi kepada realiti ….

        sapa yang cakap macam tu ?????

        Reply
        • June 27, 2012 at 8:57 am
          Permalink

          pasal apa 14 org mati katak memali tu???..pasal tengok bola ke??, pasal seruan mengkafirkan org islam lain???…bengong….

          siapa yg berpelukan dgn kapir laknat komunis sekarang ni???…mana negara Isle nya??….mana datangnya pulak negara Kebanjingan tu???..bahalul

          siapa yg tolak dari 100% keperluan hudud jadi 0.00001% sekarang ni….tolol sungguh puak hampehhh ni…

          Reply
          • June 27, 2012 at 11:39 am
            Permalink

            14 orang Islam Memali telah mati syahid kerana tengok bola euro 2012…’mati dalam imaaaannn’..hehehe

          • June 28, 2012 at 1:21 am
            Permalink

            Siapa yg pertikaikn hukumAllah ni sbnrnya??
            Yg siang2 lg si tua kutuk tu ckp Allah tu blh pakai oleh agama lain? Itu bkn setakat pertikai kalam Tuhan lg malah menghina dn mempersekutukan Allah Taala dn ZatNYA…mknannya sekakigus kalam Allah iaitu Al Quran juga dihina secara maknawi!!

            Bodoh agama bngsa PAS ni mengajimsekerat2 lepad tu salak mcm anjing, bnda yg disalak tu pn mereka jijak… PAS LAKNATULLAH,!

          • July 1, 2012 at 12:38 am
            Permalink

            Cukup bro… Jgn guna bahasa yg tinggi2 sangat, nanti depa jadi biol, almaklumlah depa hanya berguru kat dlm ceramah fitnahmakihamun pas.

  • June 26, 2012 at 11:45 pm
    Permalink

    debat Anwar dan Najib, penantian bukan baru, tetapi sudah berbulan bulan malah Anwar sendiri beberapa kali mengemukakan cabaran kepada Najib untuk berdebat isu-isu negara khususnya membabitkan soal ekonomi.

    Sehingga kini harapan itu masih kabur apabila Najib dilihat langsung tidak mahu menyahut cabaran itu biarpun diutarakan berkali-kali. so najib laa yg layak jadi pm after pru13 nii,tu pon kalau menang, tapi apa2 pon ABU

    Reply
    • June 27, 2012 at 11:19 am
      Permalink

      Apa taraf Anwar untuk berdebat dengan seorang PM sebuah negara makmur saperti Msia.

      Anwar perlu mandi bunga untuk buang sueer. Anwar manusia jijik yang langsong tak ada kelas. Bersihkan najis kucing peliharaan aku 4 ekor dirumah lebih baik dari sebut nama Anwar Ibrahim.

      Anwar sudah puas berdebat dalam ceramah. Buat apa fikir untuk berdebat dengan sesiapa. Pemberita pun dia tak sanggup handle, ini pulak berdebat.

      Reply
      • June 28, 2012 at 2:00 am
        Permalink

        Anwar memang tidak layak berdebat dengan Najib. Mahadir pernah berkata, ada suatu kebolehan yang saya tidak berupaya melawan dia iaitu bercakap atau berdebat. Anwar bercakap berdasarkan fakta iaitu perkara yang benar sedangkan Najib akan bercakap berdasarkan gambaran iaitu spekulasi. Memang tidak berdaya Najib berdebat dengan Anwar lebih-lebih lagi di sekeliling Najib penuh dengan masaalah peribadi, pemimpin2 BN dan kelemahan pentadbirannya yang diakui oleh ramai pemimpin2 Umno..

        Reply
        • June 28, 2012 at 11:39 am
          Permalink

          hehe..taksub benar ko dgn si penjubor tu ye..penyokong2 kuat dia dari awal penubuhan PKR pun kebanykannya dah keluar & menentang dia balik..hehe..kene tipu dgn sipenipu je ko ni..

          Reply
    • July 1, 2012 at 12:42 am
      Permalink

      Berdebat tak akan membuang bau hanyir dibadan anugay. Berdebat juga tidak menunjukan seseorang itu betul dan benar dan berdebat juga bukan suruhan agama.

      Reply
  • June 27, 2012 at 2:34 am
    Permalink

    mestilah Anwar yang paling layak jadi PM, sebab paling senior…

    Reply
  • June 27, 2012 at 7:36 am
    Permalink

    Sapa lagi yg paling layak Datin Seri Rosmah la…

    Reply
  • June 27, 2012 at 7:38 am
    Permalink

    ada kah kita sanggup mengambil sesaorang jadi PM sedang dia mengutuk dan menghina agama nya sendiri…

    kesian kalam allah … dikatakan tidak berpaksi kepada realiti…

    Reply
    • June 27, 2012 at 8:33 am
      Permalink

      Bila Nik Aziz hina agama? cerita sikit??

      Kalau dah bododh agama tu, tak payah buat2 pandai. Macam Najib baru ni pasal batal haji sbb nak mengundi. Nampak sgt dia jahil.

      PM Malaysia skg ialah Rosmah Mansor!

      Reply
      • June 27, 2012 at 8:46 am
        Permalink

        Rosmah PM malaysia….hehehe….lamanye budak sekoq ni demam……ni bkn jahil lagi, tapi dah tahap goblok banjingan pencacai Pakatan Haram jadah….

        Bila Nik Aziz hina agama???..kah kah kah….baru keluar hutan ke???..dah sampai ke mesir citer K- Pop Nik sahabat setan ni menghina agama……K-Pop Nik hina agama islam la bro, dia tak hina agama hindu, kristian & budha pun, awak hang terasa lebih……

        Reply
        • June 27, 2012 at 11:44 am
          Permalink

          alamakk!!..lama ko bertapa ingatkan dah kembali ke pangkal jalan mooo…rupanya makin GOBLOK BAJINGAN…hehe..kesian tgok ko ni moo..

          Reply
          • June 30, 2012 at 3:30 am
            Permalink

            Mooo.. Nik Najis tu bkn shj hina agama, tp hina Allah, hina NABI.. dia lebih hina dari binatang ko tahu tak??

            ko tu mana reti bab agama sbb ko tuberotak LEMBU.. lg pun Anjing2 Anu-war mana mampu hujah bab agama sbb pakat2 SEKULAR belaka.. Sbb tu lah Ostad PKR buleh slamber kaunseling BINI ORG kt HOTEL kul 3pagi… wowww….

  • June 27, 2012 at 11:06 am
    Permalink

    kmbali la pd islam…x yah ngutuk sape… cri dlm kitab2…siapakah yg patut kita angkat sbg pmimpin…x kire parti mana..

    Reply
  • June 27, 2012 at 11:33 am
    Permalink

    sokong apa yg disarankan melayu_islam. kita sebenarnya sudah ada jawapannya. cuma masih tidak berani menyatakannya kerana sebab2 yang tertentu. jangan disebabkan parti kita sesama islam bermusuhan. Jika ada yang salah, pimpin kembali kejalan yang benar. Insyaallah tak kira mana parti pun. Usahakan agar parti masing2 kejalan yang benar. Selamat berjaya.

    Reply
  • June 27, 2012 at 11:53 am
    Permalink

    bila kita menyokong islam..di kata taksub berparti..sedangkan meke lah yg tksub parti yg assabiah smpai sggp mghina gol lain…sedangkan meke tahu..asabiah itu tidak betol/benar dlm islam…dlm islam x ade perbezaan kaum..ISLAM YG HAQ…islam yg memerintah..

    meke juga tahu…ade yg tidak kne dgn perjuangan pemimpin depa…semua org ade buat slh..tp bagaimana kte berusaha utk ke arah kebaikan..itu yg lbh penting…tp x de ciri2 ini pd pemimpin negara skrg…semuanya KEDUNIAAN….x de yg mengajak/mementingkan ape yg lebih penting dn utama iaitu AKHIRAT yg abadi… fikirlah..kemana pemimpin yg kita agung pimpin kita…syurga atau neraka…kalau rasa syurga..ikutlah…berbahagialah kalau meke benar…jika neraka…azablah yg menanti..semoga dielakkan…dn dpt hidayah n bertabat sblm tlmbt…

    smpena bln rmadhan yg bakal tiba..hentikan sengketa..kmbali kpd islam..kurangkan meluahklan kta2 yg myakitkan hati saudra islam lain kalau betul muslim sejati…perbanyakkan amal..

    Peace…no war!!daulah islamiah…

    slamat bramal…jgn gado2 ye..

    Reply
    • June 27, 2012 at 1:18 pm
      Permalink

      ni sekor melayu bengong……cuba perati dlm smeua hal…bukan dlm harakah saja…islam amat terhina di dlm pas…..menyokong golongan munafiq,menyokong golongan liberal (menyamakan islam dgn agama lain),menyokong kafir harbi(menetang islam)….cuba perhati dgn iman…bukan PRU 13

      Reply
      • June 27, 2012 at 4:49 pm
        Permalink

        Cihhh demi kuasa kami sanggup berbuat apa saja. Menderhaka pada manusia, pada negara dan pada tuhan sekali pun.

        Nahh demi kuasa kami akan bergayut pada siapa saja. kami bergayut pada peliwat, pencuri, kaki rasuah, penipu dan kaki penglipur lara. Kami juga bergayut pada kafir.

        YEEEah semua nya demi kuasa. Tak ada pasal lain tapi hanya kuasa. Kuasa lah yang kami mahu lain tiada. Kerana dengan kuasa kami boleh berbuat apa saja.

        AAAAAhhhhhhh uuuuuuuuhhhhh.

        Itu lah sepatah kata HJ HADI Awang.

        Reply
    • June 28, 2012 at 1:31 am
      Permalink

      Mamat Melayu JahilIslam ni tahap meroyan teruk dh. Entah apa posting tk tentu arah, ludah kena batang hidung sndiri!!

      Budak sekor ni seolah2 mahu mensyirikkan agama yg mulia dgn kejahatan parti PAS, dimana dia cuba jdkn sesiapa yg kutuk PAS spt kutuk agama…celakalah org mcm ni cukup bhye pemikiran sesat kg rosak ni.. Ko kena taubt byk2 tinggalkn kesesatan berparti tu!!

      Islam plg tinggi jgn disamakn dgn parti PAS Laknatullah perosak

      Akhirat yg haq ialah org yg benar dgn Agama, tidak pura2, atau dagangkan agama utk tagih kuasa apatah lg bersekutu dgn kafir harbi dlm segenap hal sehingga rosak umat!!

      Akhirat yg benar ialah org yg ikhlas dgn Tuhannya wpun Pork Nikntu merapu org yg ikhlas brani tegur org zalim mcm Pork Nik tu!!

      Jd jgn ko putar belitkan otak ko yg sesat tu berganda2…Islam xde ajar jd samseng kurang ajar dn biadab buat huru hara rusuhan dn bersekutu dgn musuh2 Islam

      Reply
  • June 27, 2012 at 4:45 pm
    Permalink

    Tuan tuan dan puan puan. Minta perhatian sebentar kerana kita ada pengumuman.

    Dimaklumkan bahawa sedara seagama sebangsa kita yang menggelar dirinya MOOOooooooooooo yang kita sangka telah kembali ke _____ kini telah kembali kepangkuan kita untuk memberi sumbangan komen copy/paste dia saperti selalu.

    Ameen.
    Sodakollah hul azim.

    Reply
    • June 28, 2012 at 1:34 am
      Permalink

      Meroyan teruk jugaklah Mooo tu..igtkot di alam lain dh..lxinsaf langsung dgn kejahilan diri!

      Reply
  • June 27, 2012 at 5:31 pm
    Permalink

    Alamak..mcm kena padam je komen saya kat atas sket tu. heheh. ada org yg mengalami sindrom ‘dari mata MAKAN ke hati’ ke?

    Kenapa menghalang yang HAQ?

    Saya menjalankan kewajipan saya mendamaikan kita sesama saudara seumat islam melihat kalian saling kata-mengata itu dan ini.
    Saya telah memberikan link untuk kalian sbg jalan baru yg lebih jernih supaya kita bersatu kembali sbg umat islam yang satu. (bukan 1Malaysia haaa)

    kpd Moderator yg telah memadamkan komen saya tadi tu..saya doakan semoga Allah memberi petunjuk kepada anda.

    Saya sedar saya di forum milik pejuang2 UMNO. Tetapi itu bukan ‘batas’ kpd saya untuk berpesan sesama umat.

    Saya menyampaikan kebenaran ISLAM sahaja. Saya tidak menyokong PAS, bukan UMNO apatah lg kecelaruan PKR – Semua itu parti perjuangan demokrasi yg bathil tidak diredhai Allah.

    WAHAI MUKMIN..BERSATULAH SEMULA !!! ISLAM MEMPUNYAI CARANYA.

    TUKAR PEMIKIRAN ANDA YG BERBAUR ITU DENGAN PEMIKIRAN ISLAM !!!

    TAKUTLAH KEPADA ALLAH!!! KEPADA DIA KITA DIKEMBALIKAN.

    Reply
    • June 28, 2012 at 1:41 am
      Permalink

      RASULULLAH berdakwah punya sakit dn menderita, sahabt2 gugur dgn mata pedang.. Tp tuannni menggelupur pasal posting kena padam??

      Tuan ni emosi tp nk tnjuknwarak ke?? Org warak sabar dgn mehnah.1Malaysia tu haram ke??? Lainlah PAS for ALL..seolah mahu sekutukan agama.

      Saya rasa posting tuan bknndipadam tpmkrnmmasukkn active links yg mngkin mod xbenarkan…jgn lah glabah bro…mcm pork nik gelabah haha

      Reply
      • June 28, 2012 at 1:49 am
        Permalink

        Lg satu tuan al fijar..nk dtg takut pd Allah ni bkn boleh dtg dgn fitnah, ckp bohong, atau dgn sifat munafiq..

        Ia akn dtg dr pembinaan iman yg melalui proses dn fasa yg penuh mehnah, melatih diri jd orgnyg ikhlas pd Allah wpun dunia mengeji kita. Wpun pahit atau dipencilkan.. Takut hilang sokongan sehingga Allah pun tidak dirasai ZatNya, boleh dikongsi2 pulak atas nma politik, wpun atas kepala berserban kopiah putih… Tp sbnrnya HATI MATI!!!

        MCM MN NK DTG TAKUT PD ALLAH KALAU VIDEO JELAS PAMER MAKSIATPUN MASIH TIDAK MALU DN BERTAUBAT.??

        Reply
  • June 27, 2012 at 5:39 pm
    Permalink

    anwar je layak sebab banyak pengalaman. membohong,meliwat,membodohkan org lain, dan mcm mcm lagi .yg pelik dah kena tipu nak caya lagi,dibodohkan berkali kali masih nak caya lagi.

    Reply
  • June 27, 2012 at 10:08 pm
    Permalink

    Salah perbandingan, Najib dah PM, apa pulak tanya layak tak layak.

    Seeloknya tanyakan patut kita kekalan PM Najib atau kita gantikan dengan Anwar atau Mahfuz…

    Bila pulak si mahfuz ni jadi calon PM, rasanya setakat drebar PM boleh lah.

    Reply
  • June 27, 2012 at 11:54 pm
    Permalink

    Lebih 20 tahun dahulu apabila teori RAHMAN dicipta, Najib merupakan PM terakhir dari Umno, sebab tu Musa Hitam, Ku Li, Ghaffar Baba tak boleh naik jadi PM kerana ia tidak menepati teori tersebut. Samaada PRU13 atau seterusnya Najib merupakan PM terakhir bersama-sama dengan partinya sekali bermaksud Umno BN bukan lagi parti pemerintah. Ia bukan mustahil tapi harus atas kehendak Allah. Buat masa ini Anwar kelihatan lebih dominan berbanding pemimpin lain tapi tak semestinya Anwar mesti jadi PM. Lihatlah selepas ini, rentetan peristiwa satu demi satu yang akan berlaku..ia seolah-olah hukum karma yang menimpa Umno/BN dan dengan sendirinya mengangkat PR ke tempat sewajarnya..Bersama-sama kita tunggu dan lihat..

    Reply
    • June 29, 2012 at 2:15 am
      Permalink

      Ya Allah.. campru aduk pemikiran sekular+khurafat lepas tu kaitkan Allah pulak.. laknatlah ko ni.. yg satu persatu diaibkan dgn mcm2 kesah ialah Anwar, bukan DS Najib.

      dan yg bermasalah di semua negeri yg diperintah dgn masalah2 bera ialah Pakatan Haram

      Adakah dgn bercambahnya pelacoran di Selangor, Pulau Pinang, Kedah, adalah petanda ‘kejayaan’ Pakatan Haram?

      Kalau berjaya pun pastinya Allah akan turunkan bala besar selepas itu..

      Insya Allah, setiap zarah kebaikan UMNO dlm ilmu Allah dan kita hidup dgn kecukupan dan nikmat beribadah dan bebas itu menandakan UMNO BN terbaik menjadi pemerintah.

      Jadi semoga kebaikan UMNO BN itu dipanjangkan dan diperbaiki lagi supaya terus cemerlang memerintah negara ini Insya Allah, serta didoakan golongan2 perosak keamanan dan penyokong khurafat seperti agroria di keluarkan dari bumi Malaysia ini supaya aman damai dlm redho Allah Ta’ala.. AMiNN

      Reply
  • June 28, 2012 at 5:28 pm
    Permalink

    ramainya anjing2 umno dlm ni… yer ler nak menyelamatkan umno yg dh nak mati, angkut ler bebanyak samseng untuk mengganggu ceramah PR….
    setiap yg bermula pasti akan berakhir…
    penjajahan umno sekutu yahudi pun akan berakhir juga, insyaallah…..
    belum ada kjaan yg kekal lagi setakat ni…
    kjaan Islam yg diasaskan oleh Nabi pun Allah tak izinkan berkuasa selamanya….
    selamat menjadi pembangkang kepada anjing2 umno…..

    Reply
    • June 30, 2012 at 3:21 am
      Permalink

      Banyak jugak yer anjing2 KURAP Pakatan HaramLaknat menyusup ‘cari makan’ kt sini..

      Konon nk reverse psychology pd org lain, Pakatan Haram yg sarat dgn masalah dan isu, rasuah, kronisme, pelacuran, judi, arak, pecah amanah, kegagalan asas mentadbir, desakan pelobi2 untuk dapatkan habuan utk PRU13, dan paling buruk sekali ialah kepala BUSUK Pakatan HARAM iaitu Anu-gay dh xmampu lagi nk selamatkan dirinya..

      JAM OMEGA punya pasal..Asmin dgn isu tandas, Ostad Badrol dgn khalwat 3 pagi.. aduh..pening kepala..aku dpt rasakan anjing2 PR sgt tertekan sehingga terpksa divert semuanya utk kenakan UMNO…

      hahaha.. dont worry anjing oii..dkt2 nk PRU nnt lagi kami lipat gandakan ‘perang’..Insya Allah.. azam2!

      Reply
      • June 30, 2012 at 3:25 am
        Permalink

        lagi satu wahai ANJING KURAP PR, isu YAHUDI xyh play back lah.. memalukan korang balik..

        sbb pe..Wall Street Journal yg tlg SMACK-DOWN Bapak Gay korang.. terang2 Anu-Gay sgt cintakan Yahudi.. sehingga setiap hari rakyat Palestin ‘dihirup’ darah, dibunuh kejam oleh Yahudi, tapi Anu-Gay masih tegas mahu Israel di pertahankan keselamatannya.. logikkah itu menyatakan Anu-Gay bukan Pencinta dan Ejen Israel??

        Weii ANJING KURAP, ko reti bahasa Inggeris tak? Pork Nik mgkinlah blh kena tipu sbb xreti bace WSJ..

        Reply
  • June 28, 2012 at 6:17 pm
    Permalink

    rosmah layak jadi PM

    Reply
    • June 29, 2012 at 2:09 am
      Permalink

      Ko jeles ke? tkkn ko nk kaki pelacor China kot jd PM..mntk simpanglah

      Reply
  • June 30, 2012 at 1:32 pm
    Permalink

    babi babi pakatan haram jadah pun banyak kat sini.

    Reply
  • July 1, 2012 at 8:21 pm
    Permalink

    Rentetan2 peristiwa telah pun bermula. Berbondong-bondong artis dan bekas peg kerajaan menaiki pentas PAS. Apalah ada PAS, kenapa tidak UMNO, apalah yang PAS boleh sumbang kepada mereka selain motivasi kearah kebaikan dan syurga. nak jadi kaya raya memanglah jauh sekali. tapi itulah transformasi yang akan merubah iklim politik negara. Tunggulah! rentetan peristiwa terbaru yang akan memeranjatkan kita semua..barangkali kalau dibenarkan PRU13 dibatalkan dan ditangguhkan 5 tahun lagi..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *