Satu Malaysia Sudah Tahu, Mengapa PKR Selangor Perlu Menipu?

Share


Agak seronok melihat “drama” yang “diwayang”kan oleh Pakatan Haram Selangor yang melibatkan di antara kem Menteri Besar, Khalid Ibrahim, dengan kem “kekasih gelap” Anwar, Azmin Ali, yang membabitkan dua orang balaci mereka.

Dari kem Azmin, dikisahkan dengan perletakan jawatan secara tiba-tiba oleh Rafizi Ramli sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Manakala di kem Khalid pula, Setiausaha Politiknya, Faekah Husin pula diserang habis-habisan oleh geng-geng Azmin dan dipaksa untuk melepaskan jawatannya serta merta, mengikut jejak langkah Rafizi Ramli.

Khalid Ibrahim semalam mengeluarkan kenyataan mempertahankan Faekah dan menegaskan bahawa Faekah yang dipercayai masih lagi “anak dara” itu tidak melakukan sebarang kesalahan.

Dalam masa yang sama, Azmin pula mengeluarkan kenyataan bahawa PKR Selangor tidak bergolak dan menafikan pergaduhannya dengan Khalid Ibrahim serta konco-konconya.

Tapi, tiba-tiba muncul pula Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimie Shafie, yang sebelum ini lebih dikenali sebagai “raja pasir Selangor” membuat sidang akhbar mengecam Faekah dan menuntuk agar “anak dara” itu meletak jawatan atau digantung tugas.

Begitulah kira-kiranya “drama swasta” yang dilakonkan oleh PKR Selangor menjelang PRU ke-13 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Hebat bukan? Harapnya Yusuf Haslam beri perhatian kepada bakat-bakat terpendam ini untuk membintangi filemnya pada masa akan datang…

Saya tidak pasti, mengapa PKR Selangor, khususnya Azmin, tetap enggan mengaku bahawa PKR Selangor sedang teruk dilanda krisis yang besar. Azmin dan PKR nak sembunyikan dari siapa?

Kalau nak sembunyikan dari ahli-ahli atau pemimpin PKR Selangor, mereka sendiri tahu dan terlibat dalam pergaduhan Azmin – Khalid ini. Malah, rakyat Selangor yang bukan PKR pun tahu tentang krisis antara Azmin dan Khalid.

Kalau nak sembunyikan dari rakyat yang berada jauh dari Selangor, rasanya perkara ini bukan lagi rahsia pada mereka. Hampir seluruh negara tahu tentang pergaduhan antara kem Azmin dan kem Khalid Ibrahim.

Bukannya rakyat tak tahu bahawa Azmin disokong kuat oleh Anwar dan kem Azmin dibarisi oleh golongan seperti Rafizi Ramli, Shuhaimie Shafie dan mereka-mereka yang mendapat “durian runtuh” dari Anwar…

Manakala Khalid Ibrahim pula adalah dari kem Kak Wan Azizah, yang turut disokong oleh Nurul Izzah dan golongan yang simpati kepada isteri Anwar itu. Itu bukan lagi rahsia. Semua orang yang mengikuti perkembangan politik tahu mengenainya.

Jadi, mengapa perlu menafikan pergolakan PKR Selangor? Mengapa perlu berbohong tentang sesuatu yang semua orang tahu?

Sebenarnya, banyak penyelewengan yang berlaku di dalam pentadbiran Khalid Ibrahim. Dikhabarkan bahawa pendedahan mengenai penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa oleh Faekah sebenarnya didalangi oleh orang-orang Azmin.

Ini bukan pertama kali. Sebelum ini Khalid Ibrahim pernah dikaitkan dengan skandal penyelewengan kontrak mewah yang bernilai berbilion ringgit yang diberikan kepada Lim Kim Hong, yang didakwa salah seorang kroninya.

Khabarnya, pendedahan itu juga berpunca dari pembocoran maklumat dari kem Azmin.

Tapi, bagaimana pula dengan kem Azmin? Khabarnya ada penyelewengan di dalam pejabat Penasihat Ekonomi RM1, benarkah?

Jika tidak, mengapa pula Rafizi secara tiba-tiba meletakkan jawatan sebagai CEO di pejabat itu dan memberikan alasan bodoh sebagai justifikasi perletakan jawatan itu?

Takkanlah Khalid Ibrahim dan kemnya hanya mahu duduk dan biar saja? Tak mahu dedahkan pada rakyat tentang Azmin dan kroni-kroninya, kah? Atau Kak Wan dan Khalid takut pada Azmin?



44 thoughts on “Satu Malaysia Sudah Tahu, Mengapa PKR Selangor Perlu Menipu?

  • June 25, 2012 at 5:04 pm
    Permalink

    batu api sungguh mykemut

    Reply
    • June 25, 2012 at 10:29 pm
      Permalink

      apa lak batu api bro…kalau DAH PEKONG..TETAP PEKONG…Busuknya kalahkan Bangkai..mana nak sorok….

      Reply
    • June 26, 2012 at 4:11 am
      Permalink

      Suara Keadilan dgn Haprakah hari2 batu api dannkaki fitnah wpun xde satu pn bukti apesal ko tk srbut arfan??

      Ko dh kena tangas pork nikko ke atau anu-gay? ?

      Reply
  • June 25, 2012 at 5:35 pm
    Permalink

    Itu terjadi kepada PKR yang Pak Lobai PAS pulak tak reti la aku nak ulas…aku keluar daripada tajuk diatas sekadar nak menyedarkan penyokong bangang PAS kat dalam ni supaya menggunakan akal pemikiran yang diberi..

    CTS minta maaflah dengan rakan-rakan pembaca yang bukan beragama Islam. Mahu tidak mahu terpaksa CTS tuliskan perkara ini. Banyak caranya untuk mengadakan majlis makan malam yang melibatkan kesemua kaum di Malaysia termasuk yang beragama Islam.

    Apabila majlis makan malam diadakan di dalam sebuah restoran berlaku percampuran di antara yang halal dan yang haram, maka timbulnya syubhah. Jarang sesebuah restoren Cina yang mengendalikan perniagaan makanan yang haram bagi umat Islam mengasingkan peralatan makanan dan masakan seperti kuali, dapur, pinggan mangkuk dan sebagainya.

    Buat juak-juak P”Gay”R, CTS tidaklah hairan sangat. Bab hala dan haram ni, mereka sudah lama tolak ketepi. Yang puak-puak lebai PAS (Ketua Pemuda PAS Johor) turut sama menyertai jamuan makan malam tersebut apa pula ceritanya? Dah tak ada tempat lain nak melahap tanpa was-was? Inilah akibatnya apabila PAS menjadi kuda tunggan DAP. Sampai makanan yang masuk ke dalam usus menjadi darah dagingpun sudah tidak diperdulikan haram halalnya.

    Written by Cucu Tok Selampit

    Yang ni pulak kes anak nuar..

    NURUL IZZAH DOAKAN MANGSA KEBAKARAN PPR CEMPAKA BLOK F MATI CEPAT!!

    Teruk betul lah si Nurul ni. Kelmarin ada unit Blok F PPR Cempaka terbakar. Dan kerana nak tunjukkan kononnya dia prihatin, terus si Nurul keluarkan Tweet ni.

    Nurul Izzah ‏@n_izzah
    Seorang mangsa terkorban akibat kebakaran di Blok F PPR Cempaka semalam, insyaAllah saya akan melawat petang ini.

    Masalahnya sekarang, tiada sesiapa pun yang terkorban dalam kebakaran tu! Habis tu, yang kau beria-ia nak doakan mangsa kebakaran tu mati pasal apa Nurul?

    Dan yang lebih lawak lagi, sebenarnya mangsa kebakaran TAK ADA PUN di PPR Cempaka pada petang ini kerana mereka dah balik kampung! Habis tu yang si Nurul nak datang melawat tu sapa?

    Nak lawat rumah kosong tanpa tuan rumah? Nak ziarah jenazah anak patung terbakar?

    Itulah Nurul, nampak sangat kau langsung takda hubungan dengan penduduk Lembah Pantai. Langsung tak pernah dekati mereka. Cuma dengar khabar angin je, terus buat kecoh kononnya prihatin, padahal benda yang kau kecoh-kecohkan tu tak betul pun!!

    Memang sesuai betul kau dapat gelaran BETINA BSF (BANGKANG, SPIN, FITNAH). Rumah terbakar pun kau spin putar alam tak ingat dunia punya!!

    Orang hidup kau kata dah mati. Orang takda kat rumah kau nak datang melawat.

    Kalau aku jadi tuan rumah, memang kecik hati aku bila wakil rakyat sebar fitnah macam tu. Tuan rumah segar-bugar, sihat walafiat lagi, boleh dikatakannya dah mati! Kalau orang yang buat fitnah macam ni datang rumah aku nak tunjuk kononnya prihatin, aku halau je dengan penyapu!!

    Bandingkan cara Nurul Izzah buat kerja dengan cara Raja Nong Chik buat kerja.

    Sebaik sahaja dapat berita tentang kebakaran tu, wakil Dato’ Raja Nong Chik dari Pusat Khidmat Masyarakat Lembah Pantai terus turun padang untuk sampaikan bantuan RM500 sebelum keluarga mangsa balik kampung.

    Dato’ Raja Nong Chik juga telah arahkan DBKL beri bantuan bencana RM300 dan percepatkan pembaikian unit yang terbakar serta penyedian unit ganti jika diperlukan.

    Yayasan Wilayah Persekutuan juga diarah untuk memberi sumbangan tambahan sebanyak RM1000 untuk melegakan penderitaan mangsa.

    Haaa, macam ni lah baru dinamakan pemimpin. Walaupun beliau bukan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Dato’ Raja Nong Chik lebih peka dengan penderitaan dan masalah penduduk Lembah Pantai dari wakil rakyat kawasan itu sendiri.

    Nurul, dah berapa tahun kau jadi wakil rakyat? Dah hampir 4 tahun kan? Kau tu kan Ahli Parlimen Lembah Pantai sepenuh masa, mengapa kau takda di kawasan semasa berlaku bencana seperti ini?

    Kalau Dato’ Raja Nong Chik hantar wakil, tu aku faham sebab dia Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, bukan setakat jaga Wilayah Persekutuan, malah portfolionya meliputi satu Malaysia!

    Tapi kau dibayar elaun sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai sepenuh masa. Jadi sepatutnya kau sentiasa ada di Lembah Pantai untuk bantu penduduk setempat, bukannya dok joli kat tempat lain.

    Sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai kau sepatutnya sensitif dengan penderitaan rakyat tempatan. Sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai kau sepatutnya cepat turun padang untuk hulurkan bantuan, bukannya sebar khabar angin pasal mangsa kebakaran ataupun jalan-jalan makan angin luar negara sambil sebar fitnah tentang Kerajaan!!

    Posted by Adi Kencana

    Reply
    • June 26, 2012 at 11:06 am
      Permalink

      Nurul Izzah??..hmmm..tak layak jd pemimpin pun..mmg bangang la sape yg sokong dia nih

      Reply
  • June 25, 2012 at 6:01 pm
    Permalink

    Tun M dgn Pak Lah bila nak berdamai???

    Reply
    • June 25, 2012 at 7:31 pm
      Permalink

      Moooo….Wan azizah bila lagi nak berdamai ngan Shamsaidar..?

      Reply
      • June 25, 2012 at 10:26 pm
        Permalink

        Tak pernah pulak dengar kenyataan kak Wan serang shamsidar atau sebaliknya. Tapi TunM dari TunA jadi PM hingga sekarang masih menyerang TunA.. apasal?

        Reply
        • June 25, 2012 at 10:35 pm
          Permalink

          bujuk@AHJ , klu lah Kak wan serang Madu Haram dia tuuu,,, dah pasti confrm..PKR/PR bungkus PRU13 nie….tak faham kenapa???Lu ada Otak Lu fikir2 lah sendiri…..tu pon kalau adalah…

          Reply
          • June 26, 2012 at 4:12 am
            Permalink

            Dia mana ada otak bro…jenis anjing upahan…keje pun main tangkap muat je..

          • June 26, 2012 at 7:52 am
            Permalink

            Bila benda takda tapi diada-adakan, jadilah gila meroyan macam UMNO. Nak buat PRU pun tak berani lagi… walaupun dah nak tamat tempoh.

          • June 26, 2012 at 10:01 am
            Permalink

            ‘yang tak ada nak diada2kan’…hehe..pakatan haram punye keje la tu..

          • June 27, 2012 at 1:03 am
            Permalink

            Itu bkn xbrani..itu strategilah..nk ke medan perang kena ada strategi dn persediaanlah… Puak ko tu dh yakin menang sgtdh ke xsabar2 nk PRU.?

            Tp yg dengar bacul dn pengecut PR jgk..xbrani bubar DUN serntak dgn PRU… Hahaha.. Ludah ke muka sndiri!

          • June 27, 2012 at 7:34 am
            Permalink

            Strateginya.. kalau rasa nak kalah, gunakan kuasa sehingga tamat tempoh. Taklah jadi PM m’sia paling singkat… kononnya.

          • June 28, 2012 at 10:57 pm
            Permalink

            Rekod PM paling singkat kat Malaysia ialah Anwar Ibrahim lah.

            Dia jadi Pemangku PM selama 2 bulan lebih pada Mei 1997. Pemangku tu kira PM le, bukan Penjubur.

            Jadi, tak dapatlah DS Najib pecah rekod Penjubur ni.

          • June 28, 2012 at 11:06 pm
            Permalink

            Bukan soal berani atau takut nak adakan PRU. Selagi tempoh belum tamat, terserah kepada PM Najib untuk melakar strategi waktu paling baik untuk adalan PRU.

            Sebaiknya, buat sahaja PRU pada akhir tempoh iaitu April 2013. Jika Parlimen dibubarkan lebih awal, September misalnya, adakah kerajaan2 negeri Pakatan akan turut sama bubarkan DUN negeri?. Saya rasa mereka akan menikus, takut hilang kuasa lebih awal.

            Jika Pakatan mencabar Najib sebagai penakut dan takut kalah, kenapa mereka tidak bubarkan saja DUN negeri dahulu jika mereka yakin menang? Mengapa? Tak lain tak bukan, mereka sendiri yang takut kalah.

    • June 26, 2012 at 12:18 am
      Permalink

      idup lagi si moo ni.. ingat kan dah arwah dah.. err hari tu tahlil siapa?.. bukan dah mati kena racun ke?

      Reply
  • June 25, 2012 at 10:02 pm
    Permalink

    Allah yang Maha Mengetahui apa yang sebenarnya …. Jika Allah bukakan hijab kita akan nampak semuanya nanti… sabar

    Reply
    • June 26, 2012 at 12:25 am
      Permalink

      selalu yg suka bukak aib org ni puak puak syiah pas tu..bila kena kat kump. sndiri tau pulak malu noo..

      Reply
    • June 26, 2012 at 4:14 am
      Permalink

      Allah dh buka Hijab dh tu bertelanjnag dlm hotel.. Xfhm lg ke??

      Kku org buat mksiat tp Allah madis pelihara dr aib, takkn tersebarlah sbb Allah Maha Kuasa, kita rancng bnda yg Allah xizin maka xkn jd!!

      Reply
    • June 26, 2012 at 8:39 am
      Permalink

      Apa lagi yg nak dikatakan lagi pak malau…Allah swt maha mengetahui dan skrg hijab siapa yg dibuka Allah swt!?…renungkan

      Reply
  • June 25, 2012 at 10:05 pm
    Permalink

    Perebutan harta, jawatan dan kuasa kan tetap belaku sampai hari kiamat.

    Reply
    • June 26, 2012 at 12:23 am
      Permalink

      jadi makanya jangan meludah ke langit pak malau.. nnti kena idung sndiri.. kal;au tak paham jugak tukaq nama jadi pak maun..

      Reply
  • June 25, 2012 at 10:28 pm
    Permalink

    Kesian penulis dan UMNO, fitnah mereka tidak d sambut rakyat. Orang kata kalau selalu sangat menipu dan fitnah, orang dah tak percaya apa yg. d cakap.

    Reply
    • June 25, 2012 at 10:39 pm
      Permalink

      Cermin muka sendiri dulu sebelum nak kata org laaa bujuk@AHJ

      Reply
    • June 26, 2012 at 4:18 am
      Permalink

      Hahaha cuak je macai2 PR xmampu tangkis isu seleweng!!

      Itulah asyik fitnah dn aibkn org lain.

      Haprakah fitnah berpuluhntahun awat hang redho plak bujukngok??

      Taksangka yer…KGT, wang dinar emas Kelantan rupanya menipu dn terselit unsur riba dn keuntungan… Suluh diri dlu la bro…najis terpalit byk..xsempat nk covet PRU13 nnt.

      Reply
      • June 26, 2012 at 7:49 am
        Permalink

        Berapa kali HARAKAH kena saman fitnah? Tapi Utusan setahun berkali2. Deretan saman lagi yg. menunggu, membuktikan ia akhbar fitnah dan tak berETIKA.

        Reply
        • June 26, 2012 at 8:37 am
          Permalink

          pas bukan agama,pas parti politik.lagi kuat fitnah

          Reply
          • June 26, 2012 at 11:07 am
            Permalink

            HARAMJADAH pulak tu..hehe

        • June 27, 2012 at 12:56 am
          Permalink

          Benchmark ko pd saman je bujuk?? Ko ni ultra sekular bujuk..pksi otak ko dh sebijik mcm Nuar!!

          Haprakah tu jaguh fitnah akhir zaman..

          Reply
          • June 27, 2012 at 7:31 am
            Permalink

            Takat nak tuduh camtu… budak KEMAS lagi bijak.

  • June 25, 2012 at 11:22 pm
    Permalink

    KESIAN MYKMU FITNAH TAK DAPAT SAMBUTAN LU FIKIRLAH SENDIRI..HAHAHA

    Reply
    • June 26, 2012 at 12:22 am
      Permalink

      betul la apa fitnah pulak.. semua rakyat dah tau la perangai puak puak ni.. semua jembalang tanah punya kaum kerabat..

      Reply
      • June 26, 2012 at 4:20 am
        Permalink

        Haha depa dh kelam kabut, isu byk xleh cover…last word lah tu ckp mykmu fitnah…
        Isi scoperne tu fitnah jahat, siap upah suaram dn RPK utk fitnah PM… Itu pork nikko ckp xdosa kot??

        Reply
        • June 26, 2012 at 8:39 am
          Permalink

          pas bukan agama pas parti politik,lagi kuat fitnah

          Reply
  • June 26, 2012 at 8:37 am
    Permalink

    Bujukkk…Kesian nak saman haramkah tu sebab nanti yang nanya orang bangang saperti ko jugak yang dok kena sumbang derma dalam ceramah PAS ditepi longkang tu..

    Reply
    • June 27, 2012 at 12:59 am
      Permalink

      Hahah bongok PAS ni..nk buat Tahlil Perdana pun perah duit macai..nk buat jmbatan pun kena kutip derma… Kena saman nnt jenuhle balak satu Kedah kena tebang…

      Reply
      • June 27, 2012 at 7:30 am
        Permalink

        Tapi UMNO takkan berjaya kalau nak mintak duit ahli nak buat apa2 projek. Itu beza kualiti ahli PAS dan ahli UMNO. Ahli PAS menyumbang, ahli UMNO mentekedarah…

        Reply
        • June 27, 2012 at 10:27 pm
          Permalink

          Sama lah jugak macam PKR tu… Dan semenjak PAS berkawan dgn PKR, TGNA pun dah terpaksa keluarkan duit dia sendiri utk sponsor puak PAS gi KL

          Reply
          • June 28, 2012 at 4:18 pm
            Permalink

            yang pas muntahkedarah dengan duit derma tak lak nak ambil peduli–akaun tabung memali mana weh..

    • June 27, 2012 at 7:28 am
      Permalink

      Itu bahasa orang penipu… budak2 bila takda mainan yg. kawan dia ada, akan kata itu mainan murah aku beli mainan mahal je. Samalah dengan korang.

      Reply
  • June 26, 2012 at 11:52 pm
    Permalink

    Anak Lenggong says:
    kesian lu sembang ke main, ada brann ka face to face ngan wa through my email. write laa something…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *