Najib Bantu Palestin, Anwar Lindungi Israel

Share


DATUK Seri Najib memang diketahui seorang pemimpin yang sangat prihatin terhadap rakyatnya sendiri dan masyarakat dunia lain dimana memerlukan bantuan, tidak terkecuali rakyat Palestin yang berjuang dengan serba kekurangan menentang negara haram Yahudi lengkap dengan kelengkapan senjata moden sumbangan Amerika.

Terbaru seperti dilaporkan muka depan Utusan hari ini bahawa Najib memberi komitmen untuk membina sekolah di Palestin.  Nampaknya macam mudah dan murah sahaja komitmen Perdana Menteri itu, tapi yang tidak diketahui orang ramai, bukan mudah nak buat sekolah di Palestin, lebih-lebih lagi dengan pelbagai sekatan yang dikenakan oleh Israel dan malangnya beberapa negara Arab berjiran juga.

Silap-silap, kita bawa guni simen, dia kata baja nak buat bom..

Jadi janganlah dibandingkan membina sekolah di negara ini dengan sekolah di Palestin, disini kita tidak ada masalah seperti mana yang dialaminya disana, sebab itu penulis tidak dapat menahan air mata, sebak membaca kesudian Datuk Seri Najib membantu.

Sudah tentulah dalam sebut menyebut mengenai Palestin ini, kita tidak boleh sama sekali lupa dengan komitmen Anwar untuk melindungi Israel yang diucapkan dalam temuramah dengan The Wall Street Journal (WSJ) Januari lepas.

Usah kata nak membantu yang teraniaya, yang menzalimi pulak nak dilindungi keselamatannya oleh Anwar.  Apa sakit otak mamat seorang inipun penulis tidak tahulah.  Tapi inilah dia orang yang PAS sokong sangat-sangat untuk dilantik jadi Perdana Menteri negara ini.

Macam mana PAS boleh hidup dalam kecelaruan pun penulis tak tahu.  Betullah PAS bantah kenyataan Anwar dalam WSJ tapi dia tetap sokong Anwar jadi Perdana Menteri, apa ni?  Dalam pada sebut yang bukan-bukan tentang UMNO, bekas pemimpin kita juga yang diharap-harapkan sangat untuk jadi Perdana Menteri.

Lebih dari 50 tahun ditubuhkan, rupanya PAS gagal nak namakan seorang pemimpinnya yang layak jadi Perdana Menteri, sebaliknya penyokong dan pelindung kesalamatan Israel ini juga yang dipilihnya.  Cina DAP pun tak  bodoh nak sokong Anwar jadi Perdana Menteri buta-buta, dia ada agenda lain dibelakangnya.

Cina tahu, peluang untuk menjadikan Guan Eng (sebut cina) sebagai Perdana Menteri hanya akan diperolehi kalau Anwar jadi Perdana Menteri dulu.  Anwar hayat kat luar pun tak lama, penulis yakin selesai rayuan nanti, Anwar ke dalam jugak le.

Apa depa nak rugi lagi dah, takda apa.  Tak macam PAS, sokong buta tuli sampai tak boleh nak beza apa lagi dah, asal sahaja ada pemimpinnya dapat jadi Menteri ke Menteri Besar ke, cukuplah tu.

Jadi inilah yang penulis nak rakyat Malaysia fikirkan.  Tolaklah orang seumpama ini, Anwar ni.  Otak dia tak betul lagi dah, yang zalim nak dilindunginya, yang teraniaya hanya dijadikan bahan untuk menjual nama, umpamanya,  “Oh saya ikut pandangan Hamas”, “Oh, Fatah pun sama pendapat dengan saya”, begitu le.



38 thoughts on “Najib Bantu Palestin, Anwar Lindungi Israel

  • June 21, 2012 at 5:04 pm
    Permalink

    niat suci najib dikotori dgn kata2 nista agangian kpd org lain…nk beramal tu beramal lah..jgn kutuk org..kn jd x ikhlas niat suci ko nk menonjolkan niat baik PM korang…hati busuk mcm adamgian ni la menjauhkan org mude dgn amno…
    jd hati2 dgn tulisan ko…jgn mejadikan org yg bru nk knl mykemu ni jelik dgn amno psl ko sorang…

    apepon time kasih pd PM krn sudi membantu rkyt palestin…tp sokong anda tidak sesekali…sbb masih dikerumun langau yg suka menghisap darah rakyat…tp x de pule tindakan utk hapuskan langau ni…masih dibela dibiar membusuk dlm amno…

    Reply
    • June 21, 2012 at 5:09 pm
      Permalink

      Aik..ko ni memang melayuXberapanak islam la..pandai mengata org tapi cakap ko pun takde kurangnya le..hehe..mengata org tapi ko lagi lebehhhh..

      Reply
    • June 21, 2012 at 5:40 pm
      Permalink

      Saya bersetuju untuk tidak bersetuju dgn anda….ha..ha.ha

      Reply
    • June 21, 2012 at 6:12 pm
      Permalink

      Alaaa Melayu Isle….dia bukan cakap kat hang pun…yang hang dok temper memanjang ni pehal….kan naik darah tinggi kang….tak pasal pasal mude mude dah mampos….BN jugak nanti yang salah…kah…kah…kah….

      Reply
    • June 21, 2012 at 8:04 pm
      Permalink

      bkn kutuk si peliwat tu la bangang…..cuma nak hangpa dapat bezakan jiwa SYAITAN dgn jiwa MANUSIA….paham…

      Reply
    • June 21, 2012 at 8:43 pm
      Permalink

      apa pun tangan yang memberi lagi baik dari tangan yang ‘menghina’.. Allah SWT menunjukkan kuasanya dimana pemimpin yang diTETAPkan olehNya memerintah Malaysia adalah berhati mulia walaupun jelek di mata musuh2nya yang sentiasa cintakan perpecahan.. tetapkanlah hati anda dan berfikir secara rasional atas petunjuk dariNya..

      Reply
      • June 21, 2012 at 10:18 pm
        Permalink

        eemmmm.. tangan kiri memberi pada rakyat Palestin, tapi tangan kanan menghina orang yg. tak bagi pada rakyat palestin. Tangan kanan bagi UPCO jutaan ringgit setahun, tangan kiri bagi beberapa ribu pada rakyat Palestin, tu pun dekat nak PRU. Apa tujuan biar Allah yg. tentukan.

        Reply
        • June 21, 2012 at 10:29 pm
          Permalink

          inilah wajah sebenar pencaci2 dan balaci pakatan haram..semua yg dilakukan oleh UMNO dianggap salah dan berdosa..gajah didepan mata dibutakan tp kuman seberang laut dicelikkan..anwar yg menjadi ejen yahudi,memakai nande’,pembalun jantan betina,DAP parti rasis cina, pemimpin PAS masuk dlm pasar babi dan bersalam dgn pemotong daging babi..ada balaci kisah…asal nama Pakatan Haram semuanya halal..sememangnya balaci2 ini dah terpesong akidah..

          Reply
          • June 22, 2012 at 1:22 am
            Permalink

            hati busuk dan dengki itulah puak pakatan haram.tanya dorang apa kebaikan pakatan haram buat?habuk pun tarak.tak sedar diri.

        • June 21, 2012 at 11:34 pm
          Permalink

          Menulis tuh ingat-ingatlah Allah SWT bujuk.. Allah SWT tak perlu tujuan apa2 untuk tentukan apa2 juk, semua sejak azali..
          cuma terpulang pada hang nak pk ikut cara mana..
          cara rakan sesetan ka
          cara rakan hang suka perpecahan ka
          atau cara anutan @as…
          percaya kepada rukun pas satu sen pun takdak rega juk..

          .. semua dah ditentukan juk.. cuma hang tak mau pk, tak mau terima..

          terbaek dan sebetulnya kembalilah kepada cara Islam berfikir!!

          Reply
          • June 22, 2012 at 12:07 am
            Permalink

            agak2 cmne cre kmbli pd islam amno blh ajar ye????

            tonggeng bontot dpn umah org..
            joget lambak bersama minah korea..
            kebas duit rakyat juta2…
            kencing atas gmbr org alim..
            atau x pyh tutup aurat…n lelaki bleh pakai rantai…

            yg mne satu cara islam???

          • June 22, 2012 at 12:27 am
            Permalink

            Aku setuju k’jaan nak buat sekolah d palestin, tapi apahal penulis nak kondem PAS pulak. PAS adalah parti politik, sedang yg. bagi bantuan tu K’jaan bukan parti UMNO. Apa hak UMNO nak kondem PAS pulak.

          • June 22, 2012 at 12:51 am
            Permalink

            laju nye hang spin bujuk…fitnah tgn kanan, fitnah tgn kiri kerajaan, lepas tu ” aku bersetuju kerajaan nk buat sekolah palestin “…..tak payah la nk tunjuk yg hang ni munafik….semua dh tau pun….

          • June 22, 2012 at 10:09 am
            Permalink

            Aku sokong kebaikan.. tapi aku tentang pengkhianatan. Buat sekolah, kan baik aku sokong la. Tapi ambik duit negara, ngaku hak UMNO.. tu pengkianat namanya.

  • June 21, 2012 at 8:04 pm
    Permalink

    Siapa lah Anwar tanpa Israel. Anwar sememangnya sudah Israelkan diri dia semenjak zaman dulu lagi. Bukan bermulanya IsraelisNuar dari interview dgn Wall Street Journal di India, bahkan semenjak 1998 krisis ekonomi kita nampak betapa israelnya Anwar yang begitu galak mahukan IMF.

    Visi Anwar visi pecah & perintah adalah system israel . Anwar belajar berpiket dari Isreal segalanya dari Israel.

    Dia tidak pernah menafikannya pun.

    Reply
  • June 21, 2012 at 8:16 pm
    Permalink

    Tak nak sokong tak apelah,ramai lagi yg nak sokong..Inikan negara demokrasi nak sokong siapa pun tak siapa nnak ambil peduli.Sekurang2nya rakyat yg selalu mengutuk UMNO namapak dgn jelas siapa yg lebih ISlam..PAS dan PKR bila nak tolong Palestin..Umno dah lama tolong dah sejak zaman Tun lagi.Tapi malaslah nak kecoh2.Sebab UMNO buat amal kerana ALLah bukan kerana nak menunjuk macam sesetengah pihak tu..

    Reply
    • June 21, 2012 at 10:24 pm
      Permalink

      UMNO tolong ka.. k’jaan m’sia yg. tolong. Apa k’jaan boleh tolong rakyat luar ka jika MP2 Pembangkang bantah? Duit tu bukan parti UMNO punya, tapi duit rakyat dan negara. Jadi jangan guna nama UMNO tapi ambik duit rakyat. UMNO nak bantu, guna duit UMNO sendiri.. rakyat tak marah. PAS bantu jugak rakyat d Aceh, d palestin, d luar negara.. tapi d kutip dari ceramah2 PAS dan d beritahu tujuan kutipan d campur duit tabung PAS sendiri bila kita membantu. Tak ambik duit k’jaan negeri, sebut nama PAS. Kalau k’jaan negeri bagi bantuan, d sebut nama k’jaan negeri dan tak d sebut nama parti.

      Reply
      • June 21, 2012 at 10:32 pm
        Permalink

        bujuk yg bodoh..UMNO yg menjadi kerajaan Malaysia..kalau bukan UMNO yg menjadi kerajaan Malaysia kenapa bila kakitangan kerajaan Malaysia seperti PDRM buat salah UMNO yg dimaki..

        Reply
        • June 22, 2012 at 12:15 am
          Permalink

          Sebab PEMIMPIN UMNO yg. bagi arahan.

          Reply
        • June 22, 2012 at 3:46 pm
          Permalink

          Biarlah jebat dia ni bukan faham pun…

          Reply
      • June 21, 2012 at 11:44 pm
        Permalink

        tak dak sapa2 punya pun duit tu juk.. duit tu mmg dah utk depa, perantaraannya UMNO yang telah ditetapkan berkuasa.. Saja Allah SWT nak uji samada puak hangpa ni nak igat Dia ka tak.. Kalau bersyukur dan tak dengki, makna hang ingat Allah… daaaapat pahala…

        Sebaliknya kalau dengki.. hang tambah garam dengan mengutuk menghina.. pk sendirilah..

        tak guna hang nak mengelupur duit tu duit siapa.. nak tunjuk puak aku lebih baek.. kata kerajaan negeri bagi pun hangpa claim puak mana?

        nak tolong orang susah pun puak hangpa susah apasal???!!

        dah KUTIP duit lagi mau gebang ??!! ceh!!

        APA MASALAH HANG !!

        Reply
        • June 22, 2012 at 12:21 am
          Permalink

          Tak susah… tapi malu la sikit ambik harta orang ngaku harta sendiri. Contohnya BOS ko buat kutipan derma kilat bantu pekerja yg. kemalangan, tapi bila serahkan bantuan dia sebut ini derma iklas dia, bukan derma iklas rakan pejabat… contohnya. Layak.. ka?

          Reply
          • June 22, 2012 at 12:56 am
            Permalink

            hang ambik contoh ni dari citer tabung memali ke bujuk….hang pun tau paklebai2 hangpa tu penipu jea…bagus la kalau hang dh sedar….

          • June 22, 2012 at 10:56 am
            Permalink

            Namapun tabung memali… bukan tabung PAS. Jadi PAS tak guna nama walaupun yg. menderma kebanyakannya ahli PAS, kerana tahu orang-ramai juga ada yg. derma.

          • June 22, 2012 at 11:56 am
            Permalink

            Aikkk….apasal dekat luar tabung memali tu ada lambang PAS….kekekeke

          • June 24, 2012 at 12:30 am
            Permalink

            Sebab PAS adalah PENAJA nya. Macam team bola atau apa2 sukan adalah sikit iklan penaja.

  • June 21, 2012 at 8:45 pm
    Permalink

    hmmm..aku nampak macam nasharuddin yang berdiri sebelah kanan tu…bagoih la dalam PAS tak semua yang menyokong keselamatan Israel…ada jugak yang sokong palestine.

    Reply
    • June 21, 2012 at 10:27 pm
      Permalink

      Ye.. lah, kalau takda orang PAS camana pulak Najib nak sembang dengan pemimpin Palestin. Takkan nak bawak Muhyidin dan Hishamudin…

      Reply
      • June 21, 2012 at 10:33 pm
        Permalink

        hi..anwar yg tak tau bahasa cina boleh pulak balun cina doll..apa nak heran..

        Reply
      • June 21, 2012 at 11:47 pm
        Permalink

        perghh!! tinggi betul hidung hang bujuk!!

        Reply
      • June 22, 2012 at 10:40 am
        Permalink

        Org UMNO pun ramai boleh bercakap Arab,org PAS cakap Arab kampung,minda mereka tertutup ,tah tahu mana haram,mana dosa.Mereka mudah diperdaya dgn janji Ustaz Nik Aziz bahawa penyokong2 PAS konfirm masuk syurga .

        Reply
  • June 22, 2012 at 7:20 am
    Permalink

    kalau PAS dah disogok dgn duit haram dari manusia haram jadah tu.. mmg lah perangai makin hari makin macam haram.. ptuihhhh..

    Reply
  • June 22, 2012 at 10:35 am
    Permalink

    Lebih baik PAS ( Parti Anak Syaitan ) menderma sebahagian dari kutipan derma Tabung Memali (jika masih ada) kpd pembinaan sekolah di Palestin.Jemputlah Uztaz Mat Sapu merasmikannya nanti,barulah konfirm dapat masuk syurga.Ini tidak asyik mencaci hamum,mefitnah sesama Islam.

    Reply
  • June 22, 2012 at 4:00 pm
    Permalink

    Hairan betul.Yg dedahkan kepincangan PAS dan PKR ni bukan UMNO tapi bekas2 pemimpin tertinggi PAS dan PKR seperti Dr Hassan Ali,Hassan Basri,Senator Ezam,Dato Zulkifli Nordin,Datuk Seri Zaharin dan ramai lagi..Tapi UMNO jugak yg salah.

    Reply
  • June 23, 2012 at 12:42 pm
    Permalink

    Inilah bahana DEMOKRASI.

    Inilah bencana daripada sistem DEMOKRASI.

    Lihatlah kesan SISTEM NEGARA DEMOKRASI yang kalian sanjung! Perhatikanlah sikap2 kalian yang dimamah SEKULAR!

    Kalian saling fitnah memfitnah. Saling mencaci maki. Saling tuduh menuduh. beristighfarlah. Bertenang. Sabar. Bertaubatlah. Sesungguhnya Allah sentiasa menerima taubat hamba2nya.

    Sistem negara DEMOKRASI adalah termasuk dalam sistem2 buatan manusia dimana manusia ( muslim dan non muslim ) sebagai penentu dan pembuat undang-undang mahupun hukum tanpa menarik hukum dari hukum syara’. PERLEMBAGAAN adalah datangnya dari manusia juga..yang dibawa oleh LORD REID..dan digunapakai sebagai sumber rujukan untuk menggubal undang2.

    Sistem negara islam ( KHILAFAH ) adalah hasil dari kesepakatan sahabat2 Rasulullah S.A.W..yang mengikut Sunnah Rasulullah S.A.W membina sebuah pemerintahan islam yang menggunakan HUKUM SYARA’ ( dari AL QURAN dan HADIS ) sebagai sumber hukum tanpa melibatkan non muslim sebagai pembesar/penguasa/pemerintah. Non muslim ( kafir zimmiy sahaja ) dibenarkan tinggal dan tunduk kpd kekuasaan kerajaan islam malah dilindungi di dalam negara islam ( DAULAH KHILAFAH / DAR AS SALAM ) oleh Khalifah.

    SEDARKANLAH DIRI KALIAN BAHAWA KITA TIADA KHALIFAH MAHUPUN SEBUAH NEGARA ISLAM SETELAH TUMBANGNYA KERAJAAN ISLAM PADA Mac 1924 LALU. Negara kononnya islam sekarang ini hanyalah PEMIMPIN YANG BERAGAMA ISLAM tanpa menggunakan Al Quran – Hadis – Ijmak sahabat – Qias, malah menggunakan perlembagaan yang dibawa oleh Lord Reid ( si kafir harbi – patut ditentang ) sebagai sumber hukum. ASTAGHFIRULLAH ! Kita tidak dibenarkan berkompromi / bersekongkol / bersama2 org2 bukan islam mengenai hukum dan urusan agama. Manusia mukmin hanyalah pelaksana hukum (khalifah)..bukannya pembuat hukum.

    Pemikiran SEKULAR itulah antara punca2 yang menyebabkan UMAT ISLAM tidak lagi bersatu dan menganggap sesama mereka adalah SAUDARA. saling caci maki, bunuh membunuh, fitnah memfitnah, bergaduh sesama sendiri.

    kajilah kalian sendiri apa itu SEKULAR? LIBERAL? PLURALISME? ASABIYYAH atau NASIONALIS? itulah sedikit antara senjata2 halus kafir Harbi memusnahkan kita YAAA MUSLIMIN!! BANGKIT! BERSATULAH! BERUSAHALAH! bantulah diri kalian supaya Allah membantu kita semua..
    HAI YA’ALAL FALAHH !!!

    http://www.mykhilafah.com/

    Dipetik daripada terjemahan surah Al Ma’idah :-

    Dan Kami turunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, untuk mengesahkan benarnya Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan sebelumnya dan untuk memelihara serta mengawasinya. Maka jalankanlah hukum di antara mereka (Ahli Kitab) itu dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kepadamu), dan janganlah engkau mengikut kehendak hawa nafsu mereka (dengan menyeleweng) dari apa yang telah datang kepadamu dari kebenaran. Bagi tiap-tiap umat yang ada di antara kamu, Kami jadikan (tetapkan) suatu Syariat dan jalan ugama (yang wajib diikuti oleh masing-masing). Dan kalau Allah menghendaki nescaya Ia menjadikan kamu satu umat (yang bersatu dalam ugama yang satu), tetapi Ia hendak menguji kamu (dalam menjalankan) apa yang telah disampaikan kepada kamu. Oleh itu berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan (beriman dan beramal soleh). Kepada Allah jualah tempat kembali kamu semuanya, maka Ia akan memberitahu kamu apa yang kamu berselisihan padanya. (48).

    Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik. (49)

    Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum jahiliyah? Padahal – kepada orang-orang yang penuh keyakinan – tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah. (50)

    Reply
    • June 24, 2012 at 11:06 pm
      Permalink

      Tak payahlah nak tulis panjang2.Masaalahnya PAS dan PKR pun bukan parti Islam.Sekarang ni parti berkebajian yyg bersekongkol dgn DAP.

      Reply
      • June 27, 2012 at 9:07 am
        Permalink

        Saya tidak mengatakan sokonglah parti pembangkang. Tujuan saya adalah supaya umat sedar keadaan mereka sekarang.

        Ada segolongan umat (sedunia) yang sekarang sudah memulakan langkah menyeru umat supaya kembali kepada Al Quran dan mengembalikan kegemilangan kehidupan islam. SAMBUTLAH SERUAN MEREKA dan berusahalah. Mereka ini mempunyai jalan yang terbaik untuk mengembalikan kehidupan islam.

        http://www.mykhilafah.com/

        Dipetik dari terjemahan surah Al A’sr:

        Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

        Demi Masa! (1)

        Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian (2)

        Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula BERPESAN-PESAN DENGAN KEBENARAN DAN BERPESAN-PESAN DENGAN KESABARAN. (3)

        sadakallah ul azeem.
        saya hanya menyampaikan..terpulang kalian untuk mempertimbangkannya.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *