Guna Bomoh, Kualiti Pimpinan PKR Dipersoal

Share


PERDANA Menteri adalah seorang yang cukup memahami masalah dan keperluan rakyat.  Keadaan ini mendatangkan masalah kepada pembangkang kerana mereka belum lagi berhadapan dengan bala tentera yang dibelakang, baru seorang jeneral di depan.

Ini bukan sebarang jeneral, akal fikirannya jauh lebih tinggi dan canggih dari akal fikiran Anwar Ibrahim yang kerjanya mengumpulkan pelacur lelaki dan wanita, dari dulu sampai sekarang.   Sangka kita, standard sangat selera seks Anwar, rupanya low class juga bila Rashid bekas banduan itupun jadi dibedalnya jugak, betul punya celaka manusia (rujuk afidavit Datuk Nallakarupan).

Maka itu, apa pun perlu dibuat untuk mengikis tanggapan positif rakyat terhadap Datuk Seri Najib, penulis sebut ‘apa pun’ itu bermaksud logik dan tidak logik, masuk akal atau tidak, asal saja boleh merendah dan menjatuhkan imej Perdana Menteri, ia perlu digunakan.

Dosa pahala tolak tepi.

Pendekatan inilah yang digunakan anak derhaka (tapi anak kesayangan Anwar), merangkap Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali apabila menuduh Perdana Menteri menggunakan khidmat bomoh untuk menentukan tarikh pilihanraya.

Yang bercakap ini bukan sebarang orang tapi lulusan oversea, tapi itulah, bila bercampur dengan Anwar, yang bijak pun jadi bodoh.

Penulis tidak berminat nak mengulas mengenai tuduhannya itu sebab tanpa bahas pun semua kita tahu itu mengarut.  Kalau ada bomoh yang begitu power sekali boleh tentu tarikh yang sesuai untuk BN menang, lebih baik kita minta dia tukarkan Anwar jadi babi hutan, Azmin jadi kapal selam dan Rafizi jadi lembu.

Cina boleh makan dan duit negara pun selamat. Manakala yang lembu itu boleh dikorbankan.

Sudah tentu benda itu mengarut tapi dalam pada mengarut itupun, berebut-rebut blogger Pakatan harami memetik kenyataan ini untuk ditempel di blog masing-masing!!  Apa punya sengkek pemikiran.  Nak kata bodoh, sekolah tapi tak tahulah kan.

Itulah yang nak ditekankan disini strategi bodoh yang digunakan orang-orang PKR dalam usaha menjatuhkan pemimpin parti lawan.  Kalau tuduhan yang dituju kepada dia, semua yang tidak kena, semuanya yang bersifat peribadi dan fitnah.  Tapi dia sendiri galak membuat tuduhan yang dia tahu tak boleh nak dibuktikan.

Buat bahan gelak bolehlah.

Rakyat perlu fikir balik, inikah kualiti pemimpin yang nak diangkat ke peringkat pusat kalau Pakatan Haram ini dapat memerintah nanti?  Inikah pendekatan politik baru, harapan baru segala baru yang dibangga-banggakan sangat tu Anwar Ibrahim?

Macam mana dia nak bawa harapan baru kalau balaci paling rapatnya pun guna pendekatan purba dan tak bertamadun?

Jelas pada kita ini bukan sangat tentang Azmin, ini tentang PKR dan Pakatan haram itu sendiri.  Cara berpolitik yang seumpama ini dan banyak cara berpolitik yang ganas serta tidak bertamadun yang kita lihat dalam perhimpunan haram Bersih, telah menjadi kebiasaan dalam Pakatan haram.

Percayalah, inilah pun kualiti terbaik Anwar Ibrahim dan macai-macainya boleh pergi.  Memilih mereka dalam pilihanraya hanya mencampakkan negara ini ke lembah kehinaan dan kehancuran yang belum kita terbayang, lebih baik tak usah bayang.

Dan jangan lupa, tidak setakat itu saja keburukan Anwar, dia juga sokong dan lindung keselamatan Israel.



42 thoughts on “Guna Bomoh, Kualiti Pimpinan PKR Dipersoal

  • June 11, 2012 at 11:45 pm
    Permalink

    TAPI TAK BLEY LWN BOMOH ANUWAR LERR..BOMOH ANUWAR SIAP IRING MASUK MAHKAMAH SEYHHH. SEKALI MANDERAM PENDAKWARAYA TETIBE BLEY JADI PEGUAMBELA TUUHH…HEBAT X HEBAT!! KEHKEHKEH

    Reply
    • June 12, 2012 at 10:44 pm
      Permalink

      Sebenaq nya Anwaq menang kes bukan pakai bomoh tapi dia guna samseng ugut sesiapa yang menghalang hasrat busuk dia tu. Sebab tu la ramai orang takut ngan ugutan bunuh dari Anwaq…Anwaq cukup bijak nak cover line kata la pakai bomoh kunun ..tu semua torak ja….!!!

      Reply
  • June 11, 2012 at 11:48 pm
    Permalink

    Agak2 masa nak ambik ayam cina ada dia pakai bomoh ka tidak. Rasanya mungkin tidak sebab kantoi, nampaknya bomoh anuwar memang sengal dan lebam fikiran

    Reply
    • June 11, 2012 at 11:55 pm
      Permalink

      Sudah la Assmin…bini hang kena bomoh dgn Anwar hang tak perasan ke??…. I relaaa jea shamsidar ckp dgn si Aljubs tu….

      Reply
  • June 12, 2012 at 1:03 am
    Permalink

    Adamyan dah habis modal ke?
    Cerita camnipun d angkat.

    Reply
    • June 12, 2012 at 4:05 am
      Permalink

      yang sorang ini pulak bomoh punai bagi beso dan panjang, bomoh ikan bujuk buat punai kepala kecik batang beso. takad pisau mudim kg kerat memang tak lut..

      Reply
    • June 12, 2012 at 10:32 am
      Permalink

      Tuh….yg hang pi baca sampai hangin 1 badan sapa suruh…pi la baca komik fiksyen dulu..

      Reply
    • June 12, 2012 at 10:53 am
      Permalink

      laaaa….kan keadilan daily yg mulakan…adamyan cuma sambung jer….bujuk….bujukkk….konar tetap konar…huhuhu…

      Reply
      • June 16, 2012 at 10:42 am
        Permalink

        laaa…. meniru rupanya. Bro.. orang yg. hebat tidak terganggu dengan benda2 remeh yg. orang lain buat. kalau ko makan taik jangan salahkan orang lain minum kencing.

        Reply
    • June 12, 2012 at 11:15 am
      Permalink

      butuh..ko ni kalau tak suka takyah la komen ape2..lg elok..

      Reply
    • June 12, 2012 at 12:19 pm
      Permalink

      Tak ada yang tak kena dengan cerita serupa ini untuk dibawak. Penulis kena menari ikut musik.

      Musik ditulis sehebat mungkin oleh pembangkang, apa yang perlu adalah lirik yang sesuai untuk didendangkan.

      Lagu tanggo jika tarian berentak caca, tentunya sumbang.

      Reply
  • June 12, 2012 at 6:28 am
    Permalink

    Seronok juga cerita pasal bomoh ni..
    sebab punya taksub YB2 UMNO pada bomoh hingga ada yg. d kerat 16. Dah macam ayam pulak… rasanya masih ramai ingat bomoh

    Reply
    • June 12, 2012 at 7:23 am
      Permalink

      bujuk…org dah lama meninggal, toksah la nak ungkit2 lg…..macam ayam lah….nasihatkan org lain bkn main pandai hang ni….

      cerita semasa la….bila la hang ni nk ikut sunnah nabi & Al-Quran..hang org PAS kan….

      Reply
      • June 12, 2012 at 1:39 pm
        Permalink

        bukan apa.. ini sejarah sebagai panduan supaya jangan dok percaya pada bomoh lagi. takut sejarah berulang.. aku ingatkan je.

        Reply
        • June 12, 2012 at 1:47 pm
          Permalink

          nak ingat pun berhemah la sikit…yg hang kata mayat dia dah mcm ayam tu nape??….la ni mcm mana hang nk mintak maaf dgn dia….kat akhirat nanti dia kerat hang 116 mcm ayam, baru hang tauuu…..

          Reply
          • June 12, 2012 at 11:25 pm
            Permalink

            Tapi itu kenyataannya… bila kita bergantung pada makhluk umpama berlindung dengan sarang labah2. D dunia Allah dah tunjuk, d akhirat waAllhualam.

    • June 12, 2012 at 11:12 am
      Permalink

      waduh2..bujuk..bujuk..kalau la BrahimLybia tahu perangai ko mcmni tentu ko kene marah..hehe

      Reply
    • June 12, 2012 at 12:59 pm
      Permalink

      Ya la bujuk… tarak baik juga mau ungkit kesilapan arwah… moga dia dan kita diampuni Allah…

      Reply
      • June 12, 2012 at 1:43 pm
        Permalink

        ok lah.. aku tarik balik. Tapi nasihatkan pada diorang jangan berkokok kuat sangat kalau ekor bersalut taik.

        Reply
        • June 12, 2012 at 1:50 pm
          Permalink

          mcm mana hang nk tarik balik, dia bknnya ada kat sini….hang tarik balik dgn kami buat ape…..abih la hang bujuk….ikut sunnah konon…..

          Reply
          • June 12, 2012 at 11:28 pm
            Permalink

            Ada aku sebut nama sapa2 ke? kenyataan umum. Tapi kalau mati camtu, tak sempat taubat fikir sendirilah apa balasan d sana kalau dah syirik.

          • June 13, 2012 at 11:05 pm
            Permalink

            siapa yg kena kerat 16 tu bujuk??…umum kepala hotak hang…hang pun dah bebal mcm nizar celaka tu…

          • June 16, 2012 at 10:40 am
            Permalink

            Ramai… dalam negara pun banyak, luar negara lagi banyak.

  • June 12, 2012 at 6:52 am
    Permalink

    Hai Azmin,
    Tiap2 malam kempen sepanjang tshun dah berapas tahun dah tak cukup lagi..tak adil lagi

    Reply
  • June 12, 2012 at 7:36 am
    Permalink

    da meroyan,,,gabra,,tk leh nk jwb kes dia..assmin2

    Reply
  • June 12, 2012 at 9:59 am
    Permalink

    Pembangkang nih macam team bola kampung kola aloq. Kalau kalah sebab team lain pakai bomoh..hahahahahahahahaha….nuar dia pakai bomoh untuk”tahan lama” saja hahah ..min pulak dia carik bomoh yg boleh dia..”rasa tak geli” dok dalam jamban lama-lama..hahah

    Reply
  • June 12, 2012 at 11:01 am
    Permalink

    Selari dengan kecanggihan teknology dan IT, dunia ‘halus’ jugak berkembang mengikut peredaran zaman dan kecanggihan masa. Dinegara kita kini tak kurang dengan individu yang berkebolehan dan berilmu tinggi. Semua perkara boleh di scan sekarang tanpa pakai scanner yang digunakan untuk scan documen.

    Orang pakai hantu, pakai azimat, pakai tangkal semua boleh diketahui dengan kaedah scan jarak jauh. Apa yang kita perlu cuma menyebut nama dan membayangkan wajah maka akan terpapar segala rahsia. Kerana perkara ini perkara sensitif tiada huraian yang akan dibuat disini.

    Yang ingin tahu bertanyalah pada yang tahu. InsyaAllah bertambahlah ilmu.

    Reply
    • June 12, 2012 at 1:47 pm
      Permalink

      Tiada apa yg. mustahil dengan Izin Allah, tapi sayugia diingatkan jangan guna JIN dan Syaitan. Perkara ini HARAM.. lagi satu jangan kaitkan nasihat aku dengan fitnah korang pada TGNA. Aku tau ramai yg. nak ulas..

      Reply
      • June 12, 2012 at 1:53 pm
        Permalink

        hehehe….setan kan kawan hangpa…hang dah lupa ke fatwa pop nik bujuk….jgn kait konon…hang ingat buah rambutan ke??….hang ni bujuk, kalau tak spin mandi tak basah, makan tak kenyang agaknya….

        Reply
        • June 12, 2012 at 11:29 pm
          Permalink

          Ada jugak nak sambung fitnah walaupun dah d ingatkan.

          Reply
  • June 12, 2012 at 11:12 am
    Permalink

    Tak sangka Assamin dah terpengaruh dengan filem2 ‘hantu’ terkini.. kah..kah..kah..
    Dalam zaman alam maya pun ada lagi orang bergelar pemimpin berkhayal dalam alam fantasi.. nak jadi raja kayangan kot….

    Reply
  • June 12, 2012 at 1:01 pm
    Permalink

    Mamak tarak mau cerita bomoh.. kita cerita yang benar..untuk santapan minda macha suma

    KUALA LUMPUR 12 Jun: Bekas Pengarah Siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Abdul Razak Idrus memberitahu, siasatan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa menyorok RM3 bilion dalam akaun asing dan mempunyai kaitan dengan kepentingan barat, didapati tidak berasas.

    Abdul Razak, yang kini telah bersara tetapi menjadi pengarah dalam beberapa syarikat, berkata, BPR telah menyiasat perkara itu ekoran dakwaan yang dibuat dalam akuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Abdul Murad Khalid.

    Katanya, sepasukan pengawai BPR telah ke Singapura dan United Kingdom untuk menyiasat dakwaan tersebut.

    “Kami berjumpa dengan Murad dan beberapa saksi di Britain. Tetapi siasatan mendapat ‘tiada kes’ terhadap Anwar berhubung dakwaan dalam akuan bersumpah Murad,” katanya memetik semula laporan

    Reply
    • June 12, 2012 at 1:53 pm
      Permalink

      Cerita ni memang dah selesai dulu.. tapi biasa la orang nak lemas, daun sehelaipun dia kerabat jugak. Semua cerita di zaman TunM nampaknya d ceritakan semula zaman DSN. TunM aku rasa dah dapat hidu PR akan menang so.. dia nak P YAMAN jadi penasihat Ekonomi (TunM jangan marah, soloroh sikit).

      Reply
      • June 12, 2012 at 2:10 pm
        Permalink

        sebenarnya Tun M dah tahu kemerosotan sokongan PR sekarang ni & dah konfiden tak menang PRU akan datang jadi..sbb tu la Tun boleh kuar & jadi penasihat ekonomi negara luar pulak..ko ni

        Reply
    • June 12, 2012 at 1:57 pm
      Permalink

      Tambi…awat hang kalut sgt…kalau tak berasas suruh la bung non hang tu saman keliling…yg dia pi berdolak dalik lagi apekejadah…..saman semua yg dah buat polis report tu….

      mana la hang jumpa artikel sesat ni…dah byk kali hang paste benda2 mcm ni, tapi satu pun tak lekat…

      Reply
      • June 12, 2012 at 6:37 pm
        Permalink

        Mamak tarak kalut… cuma mamak kisian sama macha yang meroyan tarak tuntu pasal… tulis pun macam worang bodo suda… Lu worang malas mau cari fakta dari lain tempat…Asyik tengok media perdana saja… pemerintah suap nasi koworang makan, dia suap taik pun koworang makan sebab itu pemimpin BN… mana mungkin MELAYU tipu MELOYA…kah…kah…

        Lain sumber berita tarak mau timbang, tarak mau analisis… Berta luar negara tarak mau percaya… musti dari UTUSAN MELOYA saja, itu palas maca SELAMBER jadi SELEMBAP LEMBAP nya…kah..kah…

        Reply
        • June 12, 2012 at 7:48 pm
          Permalink

          Deii..!!..Machaaa…koworang banyak pandei..banyak cepat punya..sy tau..hehe pandei pusing lg satu banyak cepat kena tipu..luar punya worang bole tahu ka dalam punya critar..mana ada..ayoyoooo…itu pasal la lu machaaa manya senang kena tipu…BODOO punya machaaaa!!!..tarak pandei2 jugak..

          Reply
          • June 13, 2012 at 1:13 pm
            Permalink

            Dei SELEMBAP….. Berita Perancis ada kata itu urus niaga Scorpene ada rasuah juga…. tarak mau percaya ka??? Aiyooo Mesia beli Scorpene dari INdia juga… itu pasal berita Perancis si CACAI SELEMBAP tarak mau percaya kah…kah… LEMBAP LEMBAP…

  • June 12, 2012 at 7:18 pm
    Permalink

    Aku tak tau la pencacai pembangkang ni…Dok bela manusia busuk bernama Anwar Ibrahim ni…Kot kalau tak suka BN dan kerajaan, agak-agak lah.

    Reply
  • June 12, 2012 at 10:52 pm
    Permalink

    Orang yang suka pakai khidmat bomoh ada la bangsa yang lemah,tak dak keyakinan diri & rendah akai depa untuk bepikiaq. Pi tengok bangsa Eropah depa jadi bangsa yang hebat dalam semua bidang ilmu tak dak pun guna khidmat bomoh. Bole menguasai semua penjuru dunia dengan menggunakan kehebatan & kemantapan politik,ekonomi dan teknologi tinggi.Depa pakai akai nak maju kan diri selari ngan ajaran islam…!!!

    Reply
  • June 12, 2012 at 11:21 pm
    Permalink

    nik ajis kata berkawan dgn syaitan pun boleh klu syaitan nak tolong buat benda baik.ni baru bomoh je apa klass.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *