Sultan Ibrahim Sebak, Nafas Nizar Sesak

Share


PEPATAH lama melayu ada menyebut, dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung.

Disesuaikan dengan keadaan di Malaysia ini, sudah termaktub zaman berzaman sejak beratus-ratus tahun lalu bahawa ketua negara dan negeri di Malaysia ini adalah Sultan, Raja dan Yamtuan Besar – dipendekkan Raja-Raja Melayulah.

Inilah hakikatnya pada yang memegang taraf kerakyatan negara ini, suka tak suka, inilah dia.

Kalau tak suka boleh berambus.  Waima di negara mana yang ‘diberambuskan’ itupun, siapa pun ketua negaranya masih perlu dihormati.  Kalau raja, rajalah, kalau presiden, presidenlah.

Ini penulis tujukan kepada Nizar, yang sudah berulang kali menunjukkan sikapnya yang anti raja dan anti melayu.  Tunggu sekarang, Nizar jadi anti Islam saja, selepas itu lengkaplah Nizar sebagai penderhaka ulung negara ini.

Idea ini datang selepas penulis sebak melihat DYMM Sultan Johor yang terharu dengan sokongan rakyat kepada pemerintahan baginda pagi tadi (seperti disiar Buletin Utama).  Tak pasal-pasal baginda Tuanku diseret Nizar dalam polemik politik.

Dendam Nizar kepada Raja-Raja Melayu masih tak padam, semuanya sebab keengganan DYMM Sultan Perak memperkenankan permohonannya supaya DUN Perak dibubarkan setelah 3 ADUN DAP dan PKR melompat parti.

Tapi bila DYMM Sultan Perak perkenan perlantikkannya sebagai Menteri Besar walaupun PAS paling kurang kerusi dalam DUN, dia tidak pulak bising.

Penulis dan ramai orang lain tahu, isu nombor plat ini hanya sebab, sebetulnya ada agenda lebih besar untuk merepublikkan negara ini selaras dengan matlamat agung DAP.  Bukan kita bodoh.

Penulis nak beri amaran kepada Nizar, kalau berani tulis dalam manifesto Pakatan Haram untuk mengubah perlembagaan negara ini supaya sistem beraja dibuang dan diganti dengan negara republik.  Anwar boleh jadi Perdana Menteri, manakala mana-mana pemimpin DAP yang Nizar termakan budi sangat tu  boleh jadi Presiden.

Kalau berani tulis dalam manifesto, kita nak tengok rakyat terima atau tidak.

Toksahlah nak guna taktik perang gerila atau baling batu sembunyi tangan.  Nak cakap, tapi sebab takut hilang undi, tak terucap.  Kalau dah itu matlamatnya, sebut sajalah dan dokumenkan dalam manifesto pilihanraya, dan tunggu respon rakyat macam mana.

Kita cabar Nizar, kalau ada ‘bola’lah.

Selagi itu, Nizar terima sajalah sistem sedia ada sebab inilah pilihan rakyat.  Rakyat mengundi untuk mengekalkan sistem beraja sekarang dan ia perlulah dihormati semua orang, termasuk Nizar.

Tak puas hati, macam penulis sebutkan di atas – boleh berambus.



122 thoughts on “Sultan Ibrahim Sebak, Nafas Nizar Sesak

  • June 10, 2012 at 8:51 pm
    Permalink

    nak buat camne.
    nizar memang pukimak.
    sama ngan ularmak pukimak nik aziz

    Reply
    • June 10, 2012 at 11:04 pm
      Permalink

      Apasal saudara asyik nyumpah benda alah mak saudara…

      Reply
      • June 10, 2012 at 11:22 pm
        Permalink

        ala..sama gak mcm saudara ko si butuh tu…

        Reply
    • June 11, 2012 at 5:38 am
      Permalink

      nizar ni saje nak tonjoikan nama dia, tu yang buat perangai haramjadah jatuhkan maruah melayu. majoriti rakyat perak tak berapa tau pon sape nizar. patutnya dia ucap 10q pada pemimpin umno sebab tolong canang nama dia sana sini pada orang kampung ..

      Reply
    • June 11, 2012 at 8:46 am
      Permalink

      ulama yg benar dan tinggi darajatnya disis allah akan dilindungi allah dari makian cenggini…bg org yg memaki hamba allah yang allah sayangi pasti orng tersbut akan ditimpa musibbah…..masalahnya nik aziz nie mmg bukan ulama tp…

      Reply
  • June 10, 2012 at 9:25 pm
    Permalink

    oh besar sungguh dosa Nizar terhadap raja2 dan sultan melayu????

    hebat sungguh sultan dan raja2 melayu…

    betaraf tuhan ke ????

    Reply
    • June 10, 2012 at 9:52 pm
      Permalink

      Eh! takde la dosa besar Nizar buat mcmtu kan dapat PAHLA..hehe..

      Reply
    • June 10, 2012 at 10:18 pm
      Permalink

      An-Nisaa(59)”Wahai orang-orang yg beriman,taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada Ulil-Amri(orang-orang yg berkuasa) dalam kalangan kamu”
      Wahai N.Butuh: Selagi raja adil dan bertanggungjawab memayungi umat Islam kita wajib mentaati. Jika kita menentang Raja yg adil atau memfitnah raja (contoh Nizar) adalah dianggap derhaka.

      Reply
      • June 10, 2012 at 10:41 pm
        Permalink

        kami nak deris natang…utk sultan mizan…ape plak tarafnye cfu..kalau nk kluar ayat quran tp x bramal…x de gune gak cfu….

        Reply
        • June 10, 2012 at 10:52 pm
          Permalink

          takpe..nti mitak diorang baring atas jalan ye..hehe

          Reply
        • June 10, 2012 at 11:53 pm
          Permalink

          Tu semua fitnah….kerja cai-cai PAS, bab-bab macam tu…sapa pun boleh buat..kan..kan..kan

          Reply
      • June 10, 2012 at 10:55 pm
        Permalink

        taat kepada Ulil-Amri…

        adakah pemimpin melayu termasuk sultan melayu …..

        setaraf dengan Ulil Amri yang disebut dalam alquran???? supaya ditaati

        Reply
        • June 10, 2012 at 11:17 pm
          Permalink

          harap saudara tidak menyebut Alquran dengan nama saudara yang hina.. hormatilah Islam, letakkannya di tempat yang sepatutnya.. sepertinya saudara mengutip nasi untuk dimakan di celah paha2 babi!

          Reply
        • June 11, 2012 at 12:42 am
          Permalink

          Habes.. Pok Nik boleh ditabal setaraf dengan ulil amri macam dalam Al-Quran ker?

          Reply
          • June 11, 2012 at 3:33 am
            Permalink

            nate mung ghorak lagu tuh..ambo pok nik ktua parti ajare sesak kelate deh..setaraf dengan ayah pingggg…huhuhuhu

      • June 10, 2012 at 11:01 pm
        Permalink

        Ye adil macam “ADIL” pak Muhyi…

        Reply
    • June 10, 2012 at 11:20 pm
      Permalink

      lagi satu si cilaka wujud dari benih2 pembangkang.. dah lama den tak masuk sini.. makin meriah maki hamun si cilaka2 yang kononnya memperjuangkan agama..

      DAULAT TUANKU!! walaupun aku bukan rakyat Johor.. DAULAT TUANKU!!

      Reply
      • June 10, 2012 at 11:46 pm
        Permalink

        apa pulak nabi najib kau orang pun maki hamun …. HARAM JADAH

        Reply
        • June 11, 2012 at 12:11 am
          Permalink

          haram jadah kat kau balik.. kehkehkeh suka pulak aku.. aduhailah melayu..

          Reply
        • June 11, 2012 at 12:25 am
          Permalink

          ala nik ajis yg korang anggap ulamak pun maki hamun org..”celako..celako..celako”..hehe

          Reply
    • June 11, 2012 at 12:38 am
      Permalink

      Habis nizar tu bertaraf tuhan ker nak kutuk-kutuk dan memperlekehkah orang??

      Reply
    • June 11, 2012 at 10:59 am
      Permalink

      hebat dan tinggi taraf dari kepala butuh mcm kau.

      Reply
  • June 10, 2012 at 9:31 pm
    Permalink

    sebak sungguh sultan johor sehingga jutaan umat johor datang mengokong baginda ….

    Reply
  • June 10, 2012 at 9:34 pm
    Permalink

    NAK BUAT CAMNE
    UMNO MEMANG PUKIMAK.
    SAMA NGAN ULARMAK PUKIMAK UMNO.
    AMBIK KATA2 DARI AZIZ PUKIMAK

    Reply
    • June 10, 2012 at 10:06 pm
      Permalink

      setakat tulis macam tu , patut pun ko ni sebagai penyokong PR.. IQ ZERO!!..
      BLACK bila hang nak taubat?

      Reply
        • June 11, 2012 at 3:41 am
          Permalink

          lor mung tak tau..budak black nate tu keling pariah ..pas tak kecek lagu tuh punya bangsat..ambo sumpah mapohhh jd babi..

          Reply
    • June 10, 2012 at 11:31 pm
      Permalink

      kata2 anda perlu dijaga.. ko menghina ahli agama yang layak ( pok nik… layakkah setelah Allah SWT pun dihina? )

      Reply
  • June 10, 2012 at 9:45 pm
    Permalink

    Hal kecil pun orang johor kecoh.

    Cari la kes yg besar-besar.

    jangan jadi rakyat bodoh. plat keta mahal diletak ke kereta murah.

    Reply
  • June 10, 2012 at 9:48 pm
    Permalink

    Hoi butuh….sekurangnya ye diaorang ni tak dikerah atau dibayar rm200. Pi jahanam la kau.sial

    Reply
  • June 10, 2012 at 9:51 pm
    Permalink

    Pada puak puak yang rasa mereka tak boleh menerima raja/sultan, walau pun raja termaktub didalam perlembagaan, juga taat kepada raja yang dilantik menjadi kepala negara termaktub didalam rukun negara, kita ada satu NASIHAT pada mereka .

    Mereka boleh pilih cabut keluar dari negara ini. Boleh pergi ke Indon, kalau pergi lain tempat banyak pulak masaalah nanti, kerana lain budaya terutama makanan akan jadi problem.

    Di Indon mereka boleh pergi dan menetap di Medan. Kalau ke batam agak susah juga pasal Batam kos sara hidup tinggi.

    Boleh juga buat pertukaran saperti program pertukaran pelajar yang kita amalkan tahun 80han dulu. Pelajar kita dihantar keluar, pelajar mereka datang kesini untuk belajar jangka pendek. Kali ini pertukaran pekerja pulak.

    Kita tahu mamat Medan akan berebut nak kemari.

    Fikir Fikir anda yang berkenaan.

    Reply
  • June 10, 2012 at 9:56 pm
    Permalink

    oo..ingt Allah jugak ko ye..ko mintak tolong la kat syaitan

    Reply
    • June 10, 2012 at 11:34 pm
      Permalink

      memang kita ingat allah selalu..

      bukan macam UMNO ingat sultan2 melayu macam ingat tuhan …

      Reply
      • June 10, 2012 at 11:41 pm
        Permalink

        ingt Allah la ye..tp bercakap mcm org takde pedoman je..

        Reply
        • June 11, 2012 at 1:14 am
          Permalink

          kat mana yg tak ada pedoman tu???

          bukan ke alquran dan sunnah pedoman manusia …

          bukan sultan atau raja2 …

          Reply
          • June 11, 2012 at 2:13 am
            Permalink

            Dan bkn juga anuar tala jubor serta nik najis yg jadi pedoman..al quran dn sunnah je jadi pedoman manusia

          • June 11, 2012 at 2:36 am
            Permalink

            tuh…ni mesti hang ingat buku jingga tu AL-Quran kan…lain tuh…buku jingga tu pegangan PR puak2 hangpa…Al-Quran utk org2 islam….

          • June 11, 2012 at 11:03 am
            Permalink

            ek eleh. kau pun pukimak. dengar cakap nik aziz mcm pukimak.

          • June 13, 2012 at 7:04 am
            Permalink

            Tak usah berbahas dengan pencacai Umno ni, dalam parti UMNO cuma ada golongan, satu Ulamak, satu lagi PUKIMAK!….

      • June 11, 2012 at 12:05 am
        Permalink

        bila mana masa yang kata sultan dah macam tuhan.. kau kata ingat Allah S.W.T tapi dalam masa sama kau fitnah aku! aku UMNO! semoga Allah S.W.T sentiasa memberi petunjuk kepada kita semua..

        Reply
  • June 10, 2012 at 10:08 pm
    Permalink

    DAULAT TUANKU!! DAULAT TUANKU!~! DAULAT TUANKU!!

    Reply
  • June 10, 2012 at 10:36 pm
    Permalink

    Rakyat Johor sayang Sultan, di jangkakan 10,000 rakyat hadir namun hampir 30,000 yang hadir, semuanya menunjukkan taat setia dan sayang Sultan hingga baginda sebak melihat lautan manusia yang berikrar taat setia di istana Pasir Pelangi,dalam pada itu tidak kelihatan pemuda PAS dan AMK.

    Reply
    • June 10, 2012 at 10:57 pm
      Permalink

      30 ribu sikit sangat ….

      cakap lah 30 juta …

      Reply
      • June 10, 2012 at 11:27 pm
        Permalink

        hehe..ko bukan reti kira pun

        Reply
      • June 11, 2012 at 11:01 am
        Permalink

        30 juta tu dah masuk pukimak butuh kau sekali. kau tu butuh la. mana ada taraf oooii..

        Reply
  • June 10, 2012 at 10:37 pm
    Permalink

    Jika kamu mengharapkan makhluk selain Allah sebagai pelindung kamu, sesungguhnya kamu umpama mengambil sarang labah2 yg. d ketahui amat rapuh sebagai pelindung. Apakah kamu akan selamat?
    Berkata benarlah walaupun d depan pemerintah yg. ZALIM itulah ajaran Islam. tiada salahnya menegur pemimpin yg. membazir kerana membazir itu perlakuan syaitan.

    Reply
    • June 10, 2012 at 10:49 pm
      Permalink

      Zalim lg..ko ni bujuk tak sedar2 diri lg rupanya ye..sebenarnya ko sendiri telah menzalimi diri ko sendiri..

      Reply
      • June 11, 2012 at 2:25 am
        Permalink

        wah2 bujuk sedanya ayat ko ” Jika kamu mengharapkan makhluk selain Allah sebagai pelindung kamu, sesungguhnya kamu umpama mengambil sarang labah2 yg. d ketahui amat rapuh sebagai pelindung. Apakah kamu akan selamat?”

        kepala hotak hang la bujuk…yg hang gunakan berok2 unit amal utk berlindung dari polis tu ape citer???..

        bila masa puak hangpa menegur pemerintah mengikut kaedah islam…hangpa bkn menegur tapi merusuh mcm berok nak mengawan…mengfitnah…mengkafir…hang ni betul2 munafik paling unggul kat sini…

        Reply
        • June 11, 2012 at 2:54 am
          Permalink

          Bro.. dalam Islam kita percaya pada Qada dan Qadar iaitu usaha dan berserah pada Allah.
          Apa yg. aku maksudkan kita tak boleh mengharapkan UMNO contohnya untuk melindungi umat melayu supaya tak merempat atau miskin. Kerana sekelian banyak haiwan yg. keluar d pagi harinya akan kenyang d petang harinya kerana rezeki Allah yg. tentukan. Begitu juga keselamatan.. tapi kita masih perlu berusaha mencari rezeki dan perlindungan. Tapi mengatakan hanya UMNO boleh jamin keselamatan dan rezeki tu syirik.

          Reply
          • June 11, 2012 at 3:28 am
            Permalink

            bujuk…kalau dah percaya sgt pada qada dan qadar, terimalah kekalahan pembangkang dgn hati yg terbuka…toksah la buat fitnah sana ni….pengundi hantu la, SPR penipu la…hang ni bujuk ckp nya betul, tapi buat tak serupa yg hang ckp…

            Tanggungjawab pemerintah adalah melindungi rakyatnya dgn keizinan Allah, walaupun hang tak mengharap dilindungi….hang jgn nk gebang hak hang jea, pemerintah pun ada hak dan tanggungjwb dimuka bumi ni…

            Rasullullah adalah panglima perang dan mempunyai ribuan tentera….kenapa rasullullah yg juga kekasih Allah turut mempunyai tentera???….tujuannya adalah utk melindungi umat2 islam ketika itu dari kekejaman musuh…dimanakah umat2 islam ketika itu mendapat perlindungan??…mereka semua berusaha mendapat perlindungan daripada tentera tersebut dgn kebesaran Allah…mana boleh hang berlindung tanpa asas zahir dan batin…

            begitu jugak dgn UMNO, depa berusaha utk menjamin keselamatan umat melayu, tetapi semua tu dgn keizinan Allah…berusaha utk menjamin dgn menjamin mutlak adalah dua maksud yg berbeza…pemimpin UMNO menggunakan perkataan InsyaAllah kpd setiap jaminan yg cuba diberikan, tapi sebab hati hang busuk, hang spin UMNO memberi jaminan mutlak pada segala-galanya….hang ni betul2 pereka fitnah berprofile tinggi la bujuk…

          • June 11, 2012 at 10:41 am
            Permalink

            Baguslah bujuk percaya kat qada dan qadar. Anuar ko tu tak jadi PM dulu sebab qada dan qadarlah, bukan nya sebab konsipirasi. Itupun kalu masih percaya qada dan qadarlah. Jangan pandai cakap tapi tak praktik atau memang pengikut anuar semuanya macam tu kot. Semuanya pandai bermain katakata tapi hampeh.

          • June 11, 2012 at 11:07 pm
            Permalink

            Fitnah amendanya jika ada semua bukti dan saksi. Ada orang yg. d tangkap mengundi untuk orang lain. Ada orang yg. luar kawasan mengundi. Malah ada kes senarai daftar UNDI berbeza antara negeri dan pusat. Yg. jelas d sabah ada YB yg. d batalkan kerana pengundi hantu. Siapa yg. fitnah?
            Qada dan Qadar bukannya berserah tampa ikhtiar. Apakah jika kita d rompak, maka kita hanya diam dan ikut saja kata perompak atau kita kena pertahankan HAK kita walaupun berkorban nyawa kerana ia adalah sebahagian dari syahid kerana pertahankan HAK. Jadi bila kita tahu pihak lawan menipu, apakah kita kena terima kekalahan sebab d tipu atau kita kena bangun menentang penipuan? Ingat isu dakwat kekal.. bekas pengarah SPR sendiri mengakui mereka d paksa k’jaan supaya membatalkannya bukan sebab ada orang bawak dakwat tipu dari luar seperti yg. ketua polis dan peguam negara bohong. Ini kenyataan bekas ketua SPR dan d akui nazri aziz. jadi siapa yg. berbohong dan fitnah?

          • June 13, 2012 at 5:36 am
            Permalink

            StinGray, aku kagum dgn ayat hang belasah bujuk…kena sebijik2 wpun dia loyar buruk dn hujah putar belit!!Aku pun kalah dgn dgn putar belit Yahudi bujuk ni.

            Bujuk ni manusia munafik yg paling tegar yg penah aku jumpa, org lain yg sejahat manapun bila dihujah dgn kebenaran agama akn terima dan diam, tp dia ni makan benda haram apa hitam dn keras hati dari hidayah Allah, main hujah tk tentu hala, kejap sandar pd Tuhan, kejap jd sekular.. Rosak sgguh bujuk ni!

    • June 10, 2012 at 11:57 pm
      Permalink

      Betul tu bujuk…pegang lilin sambil angguk-angguk…dah tentu tak selamatkan.

      …dan betul tak selamat..hehe

      Reply
    • June 11, 2012 at 12:15 am
      Permalink

      betullah tu juk…. harapkanlah DAP kau tuh.. berkata benarlah akan realiti kepada siapa parti kau berharap..

      Reply
      • June 11, 2012 at 2:48 am
        Permalink

        Buat apa bergantung pada DAP? mereka hanya usaha PAS dalam merealisasi perjuangan menegak Islam. kerana metametiknya PAS perlu berkawan dengan bangsa lain untuk ambil alih kuasa dari UMNO. Sama jugak kalau nak besar kena makan, adakah mesti besar kalau makan? tak mesti kerana semua ketentuan Allah tapi itulah usaha manusia sebelum berserah pada Allah yg. menentukan Qada dan Qadar.

        Reply
        • June 11, 2012 at 4:37 am
          Permalink

          MATEMATIK SEMPOA SESAT POP NIK & BUJUK

          Bujuk….Secara matematiknya juga, PAS hanya bertanding 66 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi yang dipertandingkan. Diandaikan dengan andaian yang tak masuk akal, PR menang semua kerusi Parlimen pada PRU kali ini, pastinya jumlah kerusi DAP & PKR akan melebihi jumlah kerusi parlimen PAS. Dalam sistem Demokrasi Berparlimen Majoriti menguasai Minoriti.

          Fakta yang jelas, adakah pihak yang berkedudukan majoriti akan menurut kehendak pihak minoriti, ditambah pula kedua-dua parti DAP & PKR ini telah dengan jelas menolak hasrat PAS untuk menubuhkan Negara Islam sejak dari sebelum bergabung sehingga lah tertubuhnya Pakatan Haram. Malah semuanya telah termaktub di dalam kitab suci Jingga hangpa, di mana soal menubuhkan negara Islam tidak wujud sama sekali. Ia nya telah dipersetujui sebulat suara oleh semua pemimpin Three Stooges parti bodoh dalam Pakatan Haram.

          Walaupun secara matematik dan fakta memperjelaskan yang PAS tidak mampu menubuhkan Negara Islam walaupun Pakatan Haram menang semua kerusi parlimen, TETAPI si tua kutuk Pop Nik telah mempergunakan secara halus perkataan ISLE yang terdapat di sijil pendaftaran parti sesat PASPISPUSSY. Pop Nik dengan bangang nya telah mempergunakan perkataan ISLE yang tercatat pada sijil parti hangpa tu untuk mengunci minda umat Islam yang jahil agar mempercayai cereka wayang kulit pisang dia.

          Bila pihak-pihak yang waras keislaman nya menolak matematik songsang dia, dengan pantas si tua kutuk tu menggunakan senjata nama ISLE yang melekat di sijil parti sesat PASPISPUSSY, dengan menggertak umat Islam seraya menjatuhkan hukum sesiapa yang menolak idea tersebut adalah sama dengan menolak Islam, sedangkan kita bercakap soal lojik matematik di dalam sistem Demokrasi dan bukannya menolak Islam. Maka bertempik lah macai-macai PASPISPUSSY, menuduh UMNO itu kafir kerana menolak Islam, dan dengan itu juga halal bagi darah orang-orang UMNO ( Amanat Hadi Debab )

          Hang bercakap soal matematik sempoa sesat Pop Nik, tetapi tanpa hang sedari hang dan macai-macai yang lain telah diperbodohkan tahap bangang oleh matematik Pop Nik kedaung tu. Mungkin kerana itu lah Allah tidak merestui perjuangan hangpa sehingga memegang rekod sebagai Parti Pembangkang paling Tua/Tepu dalam sejarah dunia yang mengamalkan Sistem Demokrasi Berparlimen di muka bumi ini.

          ISLE hanya dipergunakan oleh si tua kutuk tu untuk dia terus duduk di kerusi empuk sebagai MB selama 22 tahun, dan bukannya untuk menubuhkan NEGARA ISLAM di Malaysia ini. Sampai bila hangpa nak kena tipu dengan Matematik sempoa sesat Pop Nik ularmak kesayangan hangpa tu..

          Reply
          • June 11, 2012 at 10:31 am
            Permalink

            ambik kau!!..fahamkan betul2 ye bujuk jangan ikut emosi bangang ko je..ye

            ..spin la lg bujuk

          • June 11, 2012 at 10:55 pm
            Permalink

            UMNO bertandiang berapa kerusi pulak? cukup ke kalau lain2 parti dalam BN tolak UMNO?
            Bila PR perintah automatik orang Islam yg. jadi penduduk termai akan d lantik jadi PM. Apakah UMNO dapat jaki KM Penang masa UMNO dapat kerusi paling banyak d penang?
            Jadi tentu ada perkiraan, perjanjian dan syarat masa buat perikatan PR. Apakah UMNO akan serah jawatan PM pada MCA kalau mereka dapat kerusi lebih banyak dari UMNO?
            Tentu tidak.. kerana semasa penubuhan telah ada perjanjian dan syarat perjanjian. TGNA pun kata ada syarat semasa penubuhan PR. PAS yakin dan percaya pada perjanjian ini.. jika ia d dustakan PAS boleh keluar dari PR dan pastinya tiada kerajaan PR d m’sia.

          • June 11, 2012 at 11:48 pm
            Permalink

            hang tak jawab hujah aku bujuk…persoalan aku pada hang, boleh ke PAS menubuhkan negara islam dgn bersepakat dgn DAP & PKR yg menolak penubuhan negara islam…tak kan hang tak baca kitab suci jingga hangpa. Pak adi ckp apa dalam isu ni….siapa presiden PAS…Pak Adi atau Pop Nik kedaung…itu belum diambil kira matematik jumlah kerusi lagi…

            Pop Nik hang tu penipu besar…hang paham kan….

          • June 12, 2012 at 3:06 pm
            Permalink

            PAS akan laksanakan Islam bila berkuasa.. kalau hang tak faham, nasib. Ni hang jawab soalan aku pulak, apakah MCA akan jadi PM jika kerusi mereka lebih banyak dari UMNO dalam Parlimen?

  • June 10, 2012 at 10:40 pm
    Permalink

    CFU KENAPA BACA AYAT TAK ABIS TERGANTUNGLA..BACA SEKERAT2.KAN ADA SAMBUNGANYA TU.PI MENGAJI DULU…

    Reply
    • June 10, 2012 at 10:48 pm
      Permalink

      Black, memang ayat tu belum habis lagi. Hang cari la sendiri. Kita cuma merujuk kepada Nizar yg memfitnah dan derhaka kepada raja. Taraf hang tu tak sama dengan aku yg lebih tinggi pengetahuan Islam. Taraf ilmu agama hang Black & orang PAS taraf longkang sahaja. Kena pi belajaq lagi. Jangan bodoh sombong, tak faham Islam jangan cakap banyak.

      Reply
      • June 10, 2012 at 10:58 pm
        Permalink

        derhaka kepada raja ….

        adakah setaraf derhaka kepada Allah????

        Reply
      • June 10, 2012 at 11:00 pm
        Permalink

        kenapa derhaka kepada raja …

        dikaitkan dengan agama islam???

        islam pun tak suruh mentaati pemimpin secara membuta tuli …

        Reply
        • June 10, 2012 at 11:19 pm
          Permalink

          Betul tu….Yang dok taat kaki KAKI HARIA PUNGKOK dengan KAKI LANGGAN BURITT CINA TU BUAT HAPEEEE….

          Reply
        • June 10, 2012 at 11:33 pm
          Permalink

          ko tu yg buta & tuli..butuh..butuh..

          Reply
          • June 11, 2012 at 2:40 am
            Permalink

            tuh..hang tu yg membuta tuli memberontak..

        • June 10, 2012 at 11:54 pm
          Permalink

          cilaka mamat nih.. apa masalah kau dengan raja aku?? bini kau jadik gundik kah??

          Reply
          • June 11, 2012 at 12:00 am
            Permalink

            hang jangan layan sangat budak kaki gam tu ciku…bukan pun betul sangat budak tu, ignore jer…cai PAS at the best !

          • June 11, 2012 at 12:08 am
            Permalink

            oh ya ka.. den dah lama tak masuk sini la bro raplah.. tak boleh jadik, masuk rumah kita meriah denagan maki hamun depa ja.. hati sikit panas.. heheh

          • June 11, 2012 at 12:22 am
            Permalink

            ala bro ciku..diorang ni bukan reti berbahasa pun..buat penat je bersopan santun ngan mangkok2 ayon ni..bak kata org masuk kandang kambing mengembek masuk kandang harimau mengaum..mcmtu la..jgn susah2

        • June 11, 2012 at 12:44 am
          Permalink

          cakap tak serupa bikin la mamat ni.. Yang ko taat si Anuwar membuta tuli tu apa kes la pulak?

          Reply
  • June 10, 2012 at 11:09 pm
    Permalink

    Satu syor lagi yang boleh kita buat pada mereka yang enggan menerima ialah TERjun laut. Penang Bridge nampak macam tempat favourite untuk manusia kecewa pergi tamatkan hayat mereka. Dikatakan jambatan ini ada penunggu keras yang memaggil manggil.

    Tak mahu sultan, tak mahu raja, mahu republic, the best terjun laut.

    Reply
  • June 10, 2012 at 11:15 pm
    Permalink

    Buat Camne….Nizar Belajar tinggi2 sampai dapat Ir ,akhirnya jadi BABEE peliharaan DAP….Rugi masa dan duit mak bapak dia…gini la jadinye, mulut macam beruk kena belacan

    Reply
  • June 10, 2012 at 11:27 pm
    Permalink

    pure2 je tu…amno sje bodek sultan…melayu x kan lupe…mader juga yg kurang kuase sultan..blh didakwe…sultan pon stu…tunjukkan teladan yg baik utk rkyt…

    Reply
    • June 10, 2012 at 11:38 pm
      Permalink

      perangai macam setan …

      bukan semua lah ….

      ada beberapa ekor jea…

      Reply
      • June 10, 2012 at 11:46 pm
        Permalink

        bos2 pakatan haram memang mcmtu..perangai semua mcm setan..beberapa ekor je yg nampak elok..hehe

        Reply
      • June 11, 2012 at 8:38 am
        Permalink

        Agak2 kau lah…..najibutuh.. perangai kau macam apa ye?

        Jangan lah over sangat …. nanti badan binasa.

        nampak macam arif dengan Agama .. tetapi penyampaian cuma untuk menyakitkan hati orang…

        Istiqfar sikit..moga Allah beri petunjuk

        Reply
    • June 11, 2012 at 12:00 am
      Permalink

      rasanya kau kena blajar sejarah balik la kawan… kau selidik balik, nuarlah kepala, budak… budak…

      Reply
    • June 11, 2012 at 12:03 am
      Permalink

      salah tu…pakatan haram yang menderita akibat beberapa keputusan sultan..kan..kan..kan

      hehe..

      Reply
    • June 11, 2012 at 1:22 am
      Permalink

      kot dapat gelaran dato…

      Reply
    • June 11, 2012 at 2:38 am
      Permalink

      melayuislamsesat…rakyat pun tak lupa Amanat Hadi boroi….

      Reply
  • June 10, 2012 at 11:28 pm
    Permalink

    Kita tunggu himpunan HIJAU ke PUTRAJAYA yg. bakal d adakan d JOHOR. Boleh acu bilang la mana ramai…

    Reply
    • June 11, 2012 at 12:02 am
      Permalink

      tak abes2 nak tunjuk siapa lebih hebat, orang buat nak ikut.. orang buat ikut.. sudah2 la bujuk.. budak2 nye perangai je yang sikit2 nak menunjuk!

      Reply
    • June 11, 2012 at 12:05 am
      Permalink

      dataran merdeka 20,000 jadi 300,000
      Alor setar 30,000 jadi 100,000

      hangpa ni reti ka hangpa kira ???

      Reply
    • June 11, 2012 at 12:18 am
      Permalink

      lalat hijau kalau berkerumun tu sbb mengerumuni najis..kan..hehe

      Reply
    • June 11, 2012 at 2:06 am
      Permalink

      Ooo… lupa pulak UMNO berhimpun sebab ape yeee? melalak kata ratusan ribu berhari2, hingga nak jumpa YDPA malam tersebut jugak. Tau pulak takut bila PAS berhimpun yeeeek…
      Ada ka patut penuh tempat duduk dan pelusuk padang 20,000. hang belajar ngira dengan Rais Yatim ka?

      Reply
        • June 11, 2012 at 10:45 pm
          Permalink

          kesian… hang tengok dalam Utusan memang takda gambar himpunan hijau.

          Reply
    • June 12, 2012 at 3:13 pm
      Permalink

      PAS dah kauter balik dengan KULIAH USTAZ AZHAR d Parit Raja. Boleh cari dalam U-tube… aku taktau la berapa ribu. Tu pun UMNO lawan dengan karoke belia 4B/UMNO yg. ada berapa kerat.

      Reply
  • June 10, 2012 at 11:30 pm
    Permalink

    aik..kaki kencing dah sampai..hehe

    Reply
    • June 11, 2012 at 12:58 am
      Permalink

      hehe..kaki kencing dah kene kencing nagn bos dia si Nuar tu..hehe..kaki kencing pun kene kencing..cian

      Reply
      • June 11, 2012 at 2:28 am
        Permalink

        ni citer 16Sept part 2 ke???….

        Reply
  • June 11, 2012 at 12:20 am
    Permalink

    Nak komen takut Akta Hasutan…

    Al maklum

    Reply
    • June 11, 2012 at 1:15 am
      Permalink

      tak apa …. takut allah lebih baik takut dengan akta hasutan …..

      Reply
      • June 11, 2012 at 2:31 am
        Permalink

        nama hang mcm tak takut Allah jea…puak2 syiah ni kalau sembang bab agama memang lawak…

        Reply
      • June 11, 2012 at 7:13 pm
        Permalink

        Kalau betullah kau takut Allah … jaga sikit tulisan kau …. wahai najibutuh .. dan ada lah lebih baik kau tukar nama kau tu .. terok sangat nama tu.

        Reply
  • June 11, 2012 at 1:03 am
    Permalink

    kalo takde sultan aku pon tatau le ko tu warganegara mana skang…negara arab ada raja, negara omputeh pon ada raja, negara china je maharaja dia dh dilenyapkan jd republik..yg ko mempertikaikan raja dan sultan kt tanah melayu ni apahal?ko keturunan reformasi china ke?

    Reply
    • June 11, 2012 at 1:17 am
      Permalink

      allah ada …. yang melindungi kita …

      dudk dinegara mana pun tak apa..

      yang penting kita orang islam …

      Reply
      • June 11, 2012 at 9:16 am
        Permalink

        setakat cakap tak kena lg boleh lah!!kalo betul lah ape ko cakap takde le kaum cina ngn keling sibuk2 nk dptkn taraf kerakyatan kt tanah melayu suatu ketika dahulu..baik dia balik negara asal…ddk negara mana pun takpe??cube ko try dok palestin aku nk tgk keadaan ko cmne..terkencing dlm seluar le ko!tin kosong bunyinye nyaring bro!

        Reply
        • June 11, 2012 at 8:31 pm
          Permalink

          Mamak sutuju…. tapi Melayu AMNO Perikatan juga ada bodoh sebab sutuju saja sama itu Ingglis kasi warganegara….kah…kah… itu sebab mamak suda dapat warganegara…kah…kah….

          Reply
  • June 11, 2012 at 1:06 am
    Permalink

    kalo takde sultan aku pon tatau le ko tu warganegara mana skang…negara arab ada raja, negara omputeh pon ada raja, negara china je maharaja dia dh dilenyapkan jd republik..yg ko mempertikaikan raja dan sultan kt tanah melayu ni apahal?ko keturunan reformasi pendatang ke?

    Reply
  • June 11, 2012 at 1:12 am
    Permalink

    kesian sultan johor sebak….

    banjir agak nya bandar johor

    Reply
  • June 11, 2012 at 2:13 am
    Permalink

    ada dak orang cina mca gerakan dengan hinu mic ppp dan makkal sakti kat majlis tu ? …. tak dak
    itulah orang melayu sama melayu nak hantam tapi dengan bangsa lain bagi muka ….ada nampak nallakarupan dak ?
    kahkahkah tibai …. tolak insan beragama Islam

    Reply
  • June 11, 2012 at 7:09 am
    Permalink

    Sultan Johor sebak ??? kah..kah..kah…..

    harap Raja2 baca balik keratan akhbar Berita Hairan bertarikh 05.02.1993
    dlm akhbar ada satu tajuk :

    ” NASIB MELAYU BUKAN KERANA RAJA ”

    Bukit Mertajam, Khamis – Masa Depan orang Melayu bukan ditentukan oleh raja-raja, sebalik oleh kerajaan
    BeeEnd, kata Timbalam Ketua Menteri PP… bla..bla..bal…

    kah..kah..kah….. kecian raja2… no powerr…. nama raja digunakan untuk raih undi dan sokongan je….
    keh..keh…keh….

    Reply
    • June 11, 2012 at 8:39 pm
      Permalink

      MELAYU UMNO MUDAH LUPA…. MELOYA UMNO SELALU LUPA…..

      lupa mereka puak PENIPUU… Cacai bodoh2 ikut suruhan pemimpin PENIPUU mereka sebab mereka hanya amik sekelat sekelat ayat Quran suruh taat pada pemimpin….. BANGANG lagi BERSULUH…kah..kah…

      Reply
  • June 11, 2012 at 8:38 am
    Permalink

    Buka minda dan berfikir dengan waras. Jangan jadi taksub. Orang taksub senang terpedaya dengan fitnah dan penipuan. Orang Melayu misti bijak, jangan jadi pak kodok, ayam menang bersabong tapi kampung tergadai. Lihat orang Cina, mereka bijak berpolitik, tak kiralah MCA, Gerakan ke atau DAP ke yang menang, mereka tetap bersatu. Jika sesuatu isu yang menyentuh hak mereka, mereka akan bangkit bersama-sama mempertahankan hak mereka. Tetapi Melayu kurang bijak berpolitik, pentas politik dijadikan pentas permusuhan dan perpecahan yang akhirnya orang melayu akan tersungkur dan menjadi hamba di bumi sendiri. Dalam keadaan orang melayu diberi tongkat pun tidak boleh berjalan sendiri, inikan pula apabila tongkat ditarik balik. Fikir-fikirkan lah.

    Reply
    • June 11, 2012 at 8:50 pm
      Permalink

      Aik…mamak ingat CACAI MELAYU AMNO MYKemut selalu kata MELAYU ini hebat… apa pasal mau tongkat??? Mamak mari Mesia tarak orang kasi tongkat.. boleh jaya ada 2 kedai juga…Melayu selalu kata mamak ini PARIA walau mamak ISLAM sama macam dia juga… dia datang beli barang sini keddai minta hutang juga… kah..kah… mamak tarak kisah… tarak kira bangsa mamak tolong juga

      Jangan hina keturunan worang sebab Allah tarak suka… ISLAM no 1 bangsa no 2

      Reply
  • June 11, 2012 at 9:01 am
    Permalink

    Kalau dolu-dolu Raja-raja Melayu ni tak menerima Islam sebagai ugama..agak2 apa ugama kita ya?????

    Reply
  • June 11, 2012 at 12:46 pm
    Permalink

    Bila sultan tempah nombor dikata membazir..yang Nizar zamrdu tu beli kereka dan nombor baru masa jadi MB Perak tu takpe la pulak tak membazir..Nike ajis simusang berjanggut..Azizan beli tempah nombor tu tak membazir la pulak..

    Reply
  • June 11, 2012 at 12:49 pm
    Permalink

    najibutuh says:
    memang kita ingat allah selalu..

    bukan macam UMNO ingat sultan2 melayu macam ingat tuhan

    Penyokong bangang PAS pulak dok anggap Nike ajis simusang berjanggut lah serupa nabi..pastu mereka ni lebih pentingkan Politik dan nak sangat kuasa daripada Agama..tengok ni..

    SHAH ALAM, 5 JUN : PAS hari ini meminta kesemua ahlinya yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya untuk menangguh ibadah haji bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    Ini kerana menurut Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, PAS menjangka PRU-13 bakal berlangsung semasa musim haji iaitu selepas bulan Ramadan, antara September hingga Oktober.

    Katanya, penangguhan ibadah haji itu dianggap wajar kerana PAS memerlukan jentera parti untuk melaksanakan gerak kerja semasa pilihan raya nanti.

    “Inilah masalah yang dihadapi negara kita berhubung tarikh pilihan raya menyebabkan rakyat susah untuk membuat perancangan.

    “Kalau ikut pemantauan kita, memang dijangkakan pilihan raya bakal diadakan pada musim haji tahun ini iaitu jemaah haji bertolak ke Makkah.

    “Kalau berlaku demikian, kita minta ahli PAS yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya sama ada sebagai calon atau wakil calon atau agen parti untuk menangguh ibadah haji ke tahun hadapan,” katanya.

    Tuan Ibrahim juga berkata, jika pilihanraya diadakan pada musim haji ia akan mendatangkan kesukaran bagi pengundi yang dipilih untuk pergi ke Makkah.

    Reply
  • June 11, 2012 at 11:17 pm
    Permalink

    Apa pasal rakyat berkumpul menunjukkan sumpah taat setia pada Sultan Johor..?

    Kerana baginda menyertai sebut harga, bersaing bersama rakyat dan seterusnya memenangi bidaan pendaftaran WWW1 dengan harga RM520,000..

    Apa yang mereka marah sangat..?

    Tweeter dari Nizar bekas MB Perak menyatakan “Wang sebanyak itu lebih baik digunakan untuk menolong rakyat miskin”

    Perlukah mereka berhimpun hanya sebab nombor plate dan kenyataan yg ikhlas..

    Entahlah..mungkin yang berhimpun tu mempunyai mentaliti kelas ke3 dan very low IQ..malu aku sebagai orang melayu dan nasib baik media asing menganggap perkara ini tiada nilai berita..

    Reply
    • June 12, 2012 at 9:49 am
      Permalink

      btl la…ade ape sgt dgn teguran nizar tu…bkn ajak guling mahkota johor tu… x de pon nizar ckp raja guna wang rkyat…yg nizar ckp….500 ribu tu ptut digunakan utk kbajikan rkyat dr hanya utk sekeping plate yg konpem x sampai 500 ribu pon nk buat…

      ntah la manusia…suka bermegah2….

      Reply
  • June 13, 2012 at 7:02 am
    Permalink

    Kata orang kalau nak cari ulamak yang disegani carilah TG Nik Aziz, kalau nak cari penderhaka kepada raja2 melayu carilah Mahathir M.Kutty, beliaulah bapak penderhaka kepada raja2, orang yang meminda perlembagaan mengurangkan kuasa raja2 melayu tahun 1993…sejarah tak boleh dilupakan!

    Reply
  • June 13, 2012 at 12:48 pm
    Permalink

    adakah yang masuk blog ni ,ramai ,yang terdiri dari kaki ,rempit,ragut,rompak,samun,campak,potong orang,serta jenayah ,lain yang tidak terkira kan seperti anak tidak sah taraf,lahir pendatng harm di dunia ni,dari bunyi bahasa yang di gunakan pada blog ini……

    Reply
  • June 13, 2012 at 1:07 pm
    Permalink

    Ni mamak kopi pes sikit…mana tau cacai UMNO suma bole sedar sikit….

    Seorang Kerabat Diraja Negeri Sembilan, mendedahkan Almarhum Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Ja’afar Tuanku Abdul Rahman pernah menerima panggilan ugutan dari seorang menteri kanan Umno pada tahun 1993.
    Tunku Harny Tunku Hanan, anak saudara kepada Almarhum Tuanku Ja’afar, berkata panggilan tersebut dibuat ketika isu pemindaan Perlembagaan terhadap kuasa Raja-raja Melayu pada tahun itu.

    Tunku Harmy Tunku Hanan berkata beliau mengetahuinya setelah diberitahu oleh Almarhum Tuanku Ja’afar sendiri melalui satu panggilan telefon.

    “Jadi tuan-tuan, ada suatu malam kira-kira jam 11.00 malam, saya mendapat satu panggilan telefon daripada Almarhum Tuanku Jaafar masa tu dia adalah Timbalan Yang Dipertuan Agung.

    “Dia tanya, Harmy buat apa tu? Tak tidur ke? Belum Tuanku.

    “Ni esey ni dapat panggilan telefonlah. Telefon apa Tuanku?

    “Tadi ada senior minister baru telefon sekejap tadi, dia kata, Tuanku … kalau Tuanku tak hendak sain isu (pindaan) perlembagaan ini, saya akan tiupkan seruling pemberontakan di seluruh negara.

    “Raja-raja Melayu akan saya seret ke jalan raya dan akan kami campakkan ke dalam kawah,” ujar Tunku Harmy yang enggan mendedahkan indentiti menteri kanan itu.

    Tunku Harmy berkata demikian ketika berucap dalam program “Diskusi Isu Terkini Lembah Pantai” semalam.

    Menurut Tunku Harmy, tindakan menteri kanan tersebut membuktikan sikap sebenar pemimpin Umno-BN yang tidak menghormati Raja-raja Melayu.

    Tambah beliau, ketika itu pemimpin Umno-BN mengadakan kempen menjatuhkan maruah Raja-raja Melayu di seluruh negara.

    Reply
  • June 13, 2012 at 9:56 pm
    Permalink

    Dengan Raja Nazrin yang kool pun Nizar biadap. Heh

    Jangan haraplah PAS nak tawan Johor. Johor is a PAS-free zone.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *