Anwar Tidak Lembab, Tapi Dia “Boneka” Yang Taat Pada “Tuan”nya…

Share


Memang melucukan apabila Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim terpaksa mengeluarkan kenyataan bahawa”dia bukannya lembab” untuk membiarkan mana-mana pemimpin DAP, khususnya yang bukan Melayu beragama Islam untuk menjadi Perdana Menteri.

Dalam kenyataan media yang dibuat di Kota Bharu, Kelantan, Anwar yang bercakap di negeri yang majoritinya umat Islam menyatakan bahawa DAP sememangnya “faham” bahawa Perdana Menteri akan dilantik dari kalangan orang Melayu memandangkan bangsa itu sebagai majoriti di Malaysia.

Anwar dalam kenyataannya menafikan dakwaan Hasan Ali yang sebelum ini menjelaskan bahawa beliau tidak menolak kebarangkalian Anwar hanya akan menjadi PM selama 3 bulan sahaja sebelum menyerahkan jawatan itu kepada DAP, atau lebih tepat lagi Lim Guan Eng.

Apa yang menariknya, kenyataan Anwar itu jelas sangat bertentangan dengan cita-cita Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu melihat seorang yang bukan Melayu dan bukan beragama Islam untuk menjadi Perdana Menteri sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.

Dalam kenyataan Karpal sebelum ini, adalah menjadi matlamat baginya untuk melihat perkara itu berlaku dengan menegaskan bahawa tiada peruntukan di dalam perlembagaan yang melarang bagi seorang bukan Melayu dan bukan beragama Islam untuk menjadi Perdana Menteri.

Hakikatnya, setelah 4 tahun bergabung di dalam satu pakatan parti politik yang tidak berdaftar (Pakatan Haram), kini barulah PKR, DAP dan PAS mengaku bahawa mereka tidak berkongsi hala tuju yang sama.

Anwar sebagaimana maklum dari dulu lagi memperjuangkan dirinya sebagai “ketua” bagi gabungan parti pembangkang itu sejak 2008. Dia beriya-iya mempromosikan dirinya sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Haram berjaya menawan Putrajaya.

DAP pula dari dulu lagi sememangnya konsisten mahu meng“Singapura”kan negara ini dengan tujuan mendapatkan kuasa tertinggi ke tangan bukan Melayu Muslim. Pada mereka, jika DAP mampu menguasai “Temasik” yang dulunya bersultan, mengapa DAP tidak boleh merepublikkan negara ini?

PAS pula hanya berani “bercakap di belakang” dan “berbisik di dalam kelambu”. Mereka hanya mampu melihat bagaimana DAP dan PKR memperjuangkan pemimpin masing-masing untuk menjadi Perdana Menteri.

Mungkin PAS tidak berani menyuarakan hasrat mereka memperjuangkan Hadi Awang sebagai Perdana Menteri memandangkan mereka mahu “menjaga hati” PKR dan DAP yang juga mahukan kuasa tertinggi mentadbir negara itu.

Pada saya, dari pengamatan selama 4 tahun terhadap hubungan DAP, PKR dan PAS, tidak dapat dinafikan bahawa Anwar Ibrahim mungkin adalah pemimpin yang akan dipilih sebagai Perdana Menteri sekiranya mereka menang pilihanraya.

Memang Anwar “tidak lembab”, tapi dia dijangka akan menjadi “boneka” DAP sahaja. DAP tak perlukan jawatan PM kerana dengan mengugut keluar dari Pakatan Haram, Anwar boleh tumbang sekelip mata.

PAS pula tidak akan menjadi masalah bagi DAP dan PKR. Ini adalah kerana parti itu boleh “dijinakkan” dan “dikawal” melalui parasit-parasit Anwarinas yang ditanam di dalam parti tiu sejak sekian lama.

Saya percaya, sekiranya Anwar menjadi Perdana Menteri, tidak mustahil Malaysia akan “direpublikkan” menurut acuan DAP. Apa yang rakyat boleh buat ketika itu selain menyesal?



64 thoughts on “Anwar Tidak Lembab, Tapi Dia “Boneka” Yang Taat Pada “Tuan”nya…

  • June 9, 2012 at 4:40 pm
    Permalink

    Najib pun Tidak Lembab, Tapi Dia “Boneka” Yang Taat Pada “Tuan”nya… ROSMAH MANSOR…

    Reply
    • June 9, 2012 at 7:45 pm
      Permalink

      aku suruh lain hang pi komen lain, memang sahih hang ni kaki juboq pungkok macam tuan hang jugak, tew nasin yamakahai. law chipet punya orang…

      Reply
    • June 9, 2012 at 9:06 pm
      Permalink

      apa cerita fitnah pukimak ni. najib yg perintah negara, PR yg pukimak fitnah. mana ada rosmah. oh ya. betul la kau ni butuh kaki fitnah.

      Reply
    • June 10, 2012 at 3:52 am
      Permalink

      Kalau ikut plan strategik, mula mula gunakan Nuar Jubo untuk kucar kacir kan negara, pastu seandainya BN berjaya dijatuhkan, Nuar Jubo akan jadi PM untuk 3 bulan. Pastu si Karpal keparat yang banyak menyimpan cerita & bukti kongkek belakang Nuar Jubo akan ugut Nuar Jubo untuk undur diri atas alasan tertentu supaya Guan Eng bleh jadi PM, kalau tak dia akan rungkai satu persatu rahsia Nar Jubo yg ada dlm genggamannya. Sebabtuh dgn selamber dia pernah sound Nuar Jubo ‘ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT’ masa propaganda 16 ept Nuar Jubo dulu. Itu pun tak leh baca ker…

      Reply
  • June 9, 2012 at 4:42 pm
    Permalink

    UMNO bukan boneka MIC atau MCA …

    tapi banyak peluang perniagaan di malaysia …dikuasai oleh orang China dan India….

    YTL, Maxis, UOA, Vincent tan, dan lain2 lagi …

    yang banyak merasuah pemimpin UMNO…

    Reply
    • June 9, 2012 at 9:05 pm
      Permalink

      pemimpin UMNO yg dulunya nama Anuar 3 billion dan azmin 30 juta tu. pukimak anuwar tu pulak sapu duit forex lagi. ohh.. pemimpin UMNO tu yg bernama anuwar tu kan. haaa.. tu memang pukimak.

      Reply
  • June 9, 2012 at 4:44 pm
    Permalink

    “meng“Singapura”kan negara ini”…

    kau sedar tak yang bagi pulau Singapura kat China sapa ????

    Reply
    • June 9, 2012 at 9:09 pm
      Permalink

      “meng singapura kan negara ini mcm penang?
      pukimak DAP la. geng butuh hang la tu!

      Reply
      • June 10, 2012 at 3:03 am
        Permalink

        apa maki hamun …nak jawap singapur di beri percuma oleh pemimpin UMNO…

        lepas tu maki org …BODOH punya penyokong UMNO…

        Reply
        • June 10, 2012 at 1:16 pm
          Permalink

          dah kene pukimak, baru nampak butuh kau ye?

          Reply
    • June 10, 2012 at 10:55 pm
      Permalink

      Ni lah juak pakatan yg bodoh n buta sejarah….. Semua salahkan umno… Mak ko berak cirit pun salahkan umno…. Xde benda nak spin…. org umno bukan bodoh mcm korang menyokong pemimpin hampeh yg makan rasuah dan xde moral mcm pemimpin korang….

      Reply
    • June 13, 2012 at 10:00 pm
      Permalink

      “singapur di beri percuma oleh pemimpin UMNO”

      Matapelajaran Sejarah ko time SPM fail. Masa kelas sejarah ko pergi main cybercafe. Cikgu sejarah bagi homework ko jadikan kapal terbang kertas.

      Kalau mat-mat sentul macam kau ni masih ada, buat rugi je bagi pendidikan percuma. Membazir (dan membazir itu amalan Diablo a.k.a Shaytan)

      Reply
  • June 9, 2012 at 4:46 pm
    Permalink

    Dalam sistem Demokrasi Berpalimen seperti Malaysia, kedudukan Perdana Menteri bukan ditentukan oleh majoriti penduduk..

    Yang menentukan siapa Perdana Menteri ialah majoriti kerusi di Dewan Rakyat.

    DAP menang 45 kerusi, PAS 38 dan PKR 37, tentulah DAP jadi Perdana Menteri.

    Reply
    • June 9, 2012 at 11:04 pm
      Permalink

      Releks la bro… kesah d perak boleh jadi ikutan, walaupun PAS hanya punyai kerusi paling sikit tetap jadi pilihan Sultan untuk jadi MB selepas PRU12.

      Reply
      • June 10, 2012 at 12:46 am
        Permalink

        bila kena buang derhaka dgn sultan…siap baring2 atas jln….Allah perancang yg hebat…btul tak bujuk….

        Reply
      • June 10, 2012 at 1:25 am
        Permalink

        Bujuk…bujuk…Sulatan pilih nizar colok sebab dah tak ada pilihan….undang-undang tubuh negeri perak menetapkan orang melayu yang beragama islam saja yang boleh menjadi menter besar…

        Reply
        • June 10, 2012 at 9:28 am
          Permalink

          Apa bezanya dengan Negara?

          Reply
          • June 10, 2012 at 1:30 pm
            Permalink

            ooooo…hang ada hati la nak tengok lebai piang jadi PM ?

            alahai bujuk…tolong lah..jangan !! mana kita rakyaat malaysia semua nak letak muka..??

      • June 10, 2012 at 2:30 am
        Permalink

        adusss!!..bahlolnya bujuk

        Reply
      • June 10, 2012 at 3:57 am
        Permalink

        Kat perak tuh mmg dalam undang undang tuboh negeri ‘Melayu & Islam’ sahaja boleh jadi MB. Mmg ngok btul macai Pakatan Haram nih. Bodoh tak beralas..haha

        Reply
      • June 10, 2012 at 9:00 am
        Permalink

        Apa susah sangat.. kalau tak cukup jugak, MP2 UMNO yg. kata pejuang melayu dan Islam takkan tak boleh lompat masuk PAS demi MELAYU dan ISLAM. Lagi senang PRU13 semua pakat undi PAS, bila PAS paling banyak kerusi automatik d pilih jadi PM.

        Reply
        • June 10, 2012 at 1:32 pm
          Permalink

          kita tunggu si tua kutuk tu padam dulu…lepas tu kita cerita balik, ok bujuk ?

          Reply
          • June 10, 2012 at 4:43 pm
            Permalink

            Lebih mudah untuk padamkan UMNO.

    • June 10, 2012 at 3:05 am
      Permalink

      45 kerusi yg DAP bertanding tu bukan semua menang …. macam BN juga ….

      kalau PAS join PKR macam mana pulak DAP jadi PM????

      Reply
      • June 10, 2012 at 3:43 am
        Permalink

        aduss..ko ni butuh je bukannya kepala kalau kepala ada la otak..pasal tu la ko ni pun BAHLOL jugak..hampehh

        Reply
  • June 9, 2012 at 4:47 pm
    Permalink

    Malaysia telah pun “direpublikkan” menurut acuan UMNO.

    Apa yang rakyat boleh buat ketika ini, menjatuhkan BN dan UMNO?

    Reply
    • June 9, 2012 at 9:10 pm
      Permalink

      bila pulak malaysia direpublikan. pukimak punya cerita la ni. kalau tak takkan pukimak teresa kok (seputeh) menang 2004 dan 2008 dgn jumlah lebihan undi 28,000. pukimak apa tu, tak kan republik. butuh pukimak la hang ni.

      Reply
      • June 10, 2012 at 3:06 am
        Permalink

        tak lah puki rosmah yang temban dan lebar jea…. yang aku tutuh ….

        Reply
        • June 10, 2012 at 3:41 am
          Permalink

          asik nak membutuh je ko ni ye

          Reply
        • June 10, 2012 at 1:18 pm
          Permalink

          ohh.. patut pun. kecewa tak dapat menutuh. pukimak wan azizah dan shamsidar boleh le kau butuhkan. tak cukup, boleh tambah pukimak nurul izzah.

          Reply
  • June 9, 2012 at 5:40 pm
    Permalink

    Sobona ek masing-masing parti dalam PR cuba memperalatkan pemimpin parti lain..DAP cubo mengeksploit PKR,PKR pulak bermati-matian nak menggunakan DAP & PAS dalam cita-cita Anwar mau jadi PM. Begitu juo PAS mau tumpang sekaki nak menggunakan DAP & PKR untuk dapek kuaso memerentah negagho ni. Nampak ek cio-cito Anar nak jadi PM akan menjadi jika PR menang bosa dalam PRU13 kolak.Tapi memang botow kalo Anwar dapek jadi PM cumo tak lamo keghano semuo rahasia busuk Anwar ado dalam kocek Karpal Singh. Lalu Karpal Singh sergah Anwar supaya beghundow secagho terhormat kalau dio totap bokogheh tak nak lotak jawatan Karpal Singh akan dodahkan rahasia sodominya pada media. Ini membuekkan Anwar mati kutu terpakso akur. Jadi sapo bijak…? Orang tamak selalu ghugi.. wahai Anwar maso ikau dah sampai ko penghujung episod drama telenovela…!!!!

    Reply
    • June 12, 2012 at 12:42 am
      Permalink

      Aku rasa anu-war akan arahkan org bunuh karpal sebab masa tu dia jadi PM. Lepas bunuh karpal dia akan arahkan org tangkap LGE dan LKS. Lepas tu dia rasuah Hadi, Nik Aziz. Mat sabu dia bagi shamsida. End of the day, semua org berjaya anuar tutup mulut. Sapa yg cuba becakap dia akan sumbat kote bengkok dia.

      Reply
  • June 9, 2012 at 8:41 pm
    Permalink

    anuwar memang lembap..tapi dia tak lembab bab SEXX!! hehehe

    Reply
  • June 10, 2012 at 12:24 am
    Permalink

    Anwar jadi PM is out of the question.. it is a nightmare yg kita semua tahu x akan jadi kenyataan.. Dgn kerajaan yg adil dan negara makmur sekarang ni.. Allah akan pelihara kita semua daripada para pendusta dan pengkhianat yg meroyan

    Reply
  • June 10, 2012 at 12:56 am
    Permalink

    Kenapa risaukan sangat kat Anwar tu. Sepatunya sebagai Ahli/penyokong UMNO sepatutnya risaukan nsib Najib. Kiranya mahkamah Perancis putuskan Najib bersalah, apa akan jadi…

    Reply
      • June 10, 2012 at 1:36 am
        Permalink

        Manalah tau.. fikirkan yang terburuk walaupun kita minta dijauhkan

        Reply
        • June 10, 2012 at 1:46 am
          Permalink

          Muhyiddin ada..apa yg hang kalut sgt ni malau….UMNO ramai lg pemimpin…bkn mcm puak hangpa, harapkan si tua kutuk pop nik dgn peliwat tegar tu jea….padam depa dgn hang2 sekali kena talkin…

          Reply
          • June 10, 2012 at 2:03 am
            Permalink

            Jangan sombong .. mati tidak mewajibkan tua. Mati juga tidak mensyaratkan sakit.

            Orang muda pun mati, orang sihat pun mati.

          • June 10, 2012 at 2:05 am
            Permalink

            Takrifan ADIL pasal isu PTPTN pun tidak betul… boleh ke Muhyideen jadi PM?

          • June 10, 2012 at 3:09 am
            Permalink

            Kajang pak malau… mereka telalu sombong dengan kuasa dan duit yang mereka ada …

            UMNO dan BN masih sombong lagi ….

            4 negeri telah jatuh ketangan pembangkang …

            BN dan UMNO masih bongkak, sombong dan riak lagi….

            tak apa …. rakyat yg akan tentukan nasib mereka PRU 13 ni…

          • June 10, 2012 at 3:10 am
            Permalink

            nak harap Mahyuddin …. dah banyak tanah di johor bagi kat China ….

            sedar ke kau ….

    • June 10, 2012 at 2:11 am
      Permalink

      Apa yang tuan mengarut ni?
      1. Mana ada public hearing kat Perancis pasal Scorpene Malaysia. Cuba search media Perancis, ada?

      2. Jgn fikir logik mudah. Ingat senang senang ke Perancis nak sabitkan salah untuk seseorang Pemimpin Negara lain? Yang dipilih rakyat? Kes Strauss Kahn pun sikit punya susah prosedurnya, lagi pulak mamat tu dah memang ada kes mahkamah sebelum ni. Inikan pulaj kes Hear Say.

      3. Kalau disabitkan salah pun (mustahil) nak ekstradisi Najib ke? Kalau tak serah camna? Nak serang Malaysia?

      4. Perancis bodoh sangat ke nak malukan pemimpin negara ni, sedang pelaburan dia, syarikat syarikat dia banyak beroperasi disini? Nak suruh Schlumberger tarik keluar? Renault di tamatkan jualan? TECHNIP dimansuhkan kontrak utk operasi oil n gas Malaysia?semua tu kena ambik kira.

      5. Kesimpulannya kenapa la bodoh sangat?
      Cerita cerita hantu macam ni nak pecaya, org suruh baca paper tanak, orang kata bodoh marah, betakbir keliling kampung, tapi nak buat macam mana, dah bodoh tak mau diajar.

      Reply
      • June 10, 2012 at 12:18 pm
        Permalink

        Betul tu bro..ini lah tahap mentaliti pencacai Pakatan Haram (pembangang)seMalaysia nih..BODOH tak boleh diajar..dah macam mahluk perosak..cuma pandai buat fitnah & merosakkan negara je

        Reply
      • June 10, 2012 at 11:37 pm
        Permalink

        Bijak juga orangtapah….

        Bukan apa katakan sabit .. bagaimana. ekstradisi mungkin tak tapi Najib akan duduk bawah tempurunglah.. keluar negara kena tangkap dek Interpol..

        Bolehlah join Jamal…

        Ada teratak di hujung kampung..
        bawah cermin kopak ada kotak
        tersembunyi bawahnya ada tempurung
        tersembunyi bawahnya katak melalak..

        Seronok lah Pak Muhideen sebab leh ganti Najib ke persidangan antarabangsa…

        Reply
    • June 10, 2012 at 3:06 am
      Permalink

      najib akan rasuah mahkahmah Perancis ….

      Reply
      • June 10, 2012 at 1:21 pm
        Permalink

        pukimak si butuh ni memang suka fitnah mcm nik aziz pukimak. hahahaha

        Reply
    • June 12, 2012 at 12:48 am
      Permalink

      Yg dok bising kat perancis tu pendakwaraya ker peguam upahan? najib tu PM malaysia yg ada diplomatic immunity. Perlu di ingat pembelian scorpene ialah sebagai senjata strategik negara. Spore melihat ini sebagai ancaman kepada mereka, oleh itu spore melalui proxy dia DAP cuba sedaya upaya utk mencungkil maklumat terperinci kapal selam Malaysia. INGAT : Scorpene Malaysia adalah yg tercanggih di rantau SEA. i.e mampu menembak missile dari bawah air.

      Reply
      • June 12, 2012 at 1:20 am
        Permalink

        Apalah hebatnya kalau bertahun tak bergerak dan tak boleh menyelam. Tukar menteri baru kapal tu boleh menyelam…

        Reply
  • June 10, 2012 at 3:19 am
    Permalink

    kita ni mmg sedap cakap. kalau yg kita cakap tu dibaca ribuan manusia dan dipercayai, dan pula yg dikatakan itu tidak benar, hebat sangatkah kita membiarkan dosa tetap berjalan walaupon tubuh sudah sebati dgn tanah? semata2 menuntut kepuasan bercakap? atau kita berkata sesuatu yg mungkin kita tahu sedikit atau tidak pasti dan kita kita tahu Allah itu lebih mengetahui, dan kita merujuk pada Allah pada awalannya? hebatkah kita seolah kita lebih tahu? menjadi hakim di dunia? atau kita rendah diri, diam jika tidak tahu yg sebenar2nya.. dan sebarkan ilmu pengetahuan islam dan agama Allah, jika tubuh dimamah ulat sekalipon, insyaAllah, bekalan tetap berterusan. seronokkah org menyintai kita dgn bercerita dosa dan keburukan orang lain supaya org benci manusia itu atau kita dicintai kerana mulianya akhlak dan peribadi kita sendiri? tak perlu bandingkan sifat buruk kita yg sebenarnya manusia lain lebih buruk sifat mereka dari kita.. kan lebih baik membandingkan akhlak siapa lebih hebat di antara semua2 akhlak manusia yg hebat supaya kita berlumba2 menjadi manusia yg hebat disisi Allah dan agama islam.

    Reply
  • June 10, 2012 at 3:28 am
    Permalink

    kita cakap kita berjuang kerana islam. zaman sekarang kita suka membuat perbandingan yg islam sendiri tidak mengajarkan. menunjukkan perbandingan itu merata2. pemimpin BN kaya-raya, pemimpin PR miskin dan sederhana. pemimpin BN fitnah dan kesat bahasanya, pemimpin PR berkata-kata dgn lemah lembut dan baik budinya. pemimpin BN makan harta rakyat, pemimpin PR sedekah harta sendiri. dan banyak lagi bandingan2 yg disajikan kepada umum. atas alasan untuk meyedarkan org ramai betapa busuknya pemimpin BN? adakah itu islam? atau pemimpin PR x perlu tunjuk buruk BN, hanya tunjukkan apa perkara baik yg mereka lakukan. x salah tunjukkan perkara yg baik, bukan menunjuk2 tapi menjadikan tauladan. hari ni bina masjid, esok sedekah lembut, lusa bantu keluarga miskin, tulat bina rumah, minggu depan bina masjid, penuhkan warkah2 bacaan umum dgn perkara2 yg indah2 baik2, dan ia menjadi pedoman dan tauladan yg baik. tak gitu? tapi x hebat kot, sebab org tak nampak busuk BN. niat ada extra skit, kene bagi nampak busuk BN baru betol. penuhkan warkah2 bacaan umum dgn busuk BN. barulah hebat dan barulah itu usaha memperjuangkan islam. waulahuallam.

    Reply
    • June 10, 2012 at 4:49 pm
      Permalink

      Bro… yg. cerita pasal buruk pemimpin BN bukan PR tapi puak2 BN yg. tak puas hati kerana mereka tak dapat, asyik2 kroni yg. sama. Sebab tu benda ni lepas keluar..

      Reply
      • June 11, 2012 at 11:47 pm
        Permalink

        Oooooo si butuh dan pak malau tu BN lah ye,

        Reply
        • June 12, 2012 at 1:18 am
          Permalink

          Diorang menyambung cerita yg. d bawa orang BN jeee… tak caya hang p tanya. Tu… kes syafie afdal dengan betina mana aritu.. kan drebar dia yg. bagitau. Takkan drebar dia orang PR pulak. Tu contoh.. sama jugak kes linggam dulu, kerani dia yg. keluarkan bil dan bayaran rasuah ketua hakim dan pimpinan UMNO.

          Reply
  • June 10, 2012 at 3:59 am
    Permalink

    Apa!! 3bilion aset Anwar?..dari mana dia dapat begitu punya banyak aset dia?…hehe

    Reply
    • June 10, 2012 at 4:47 pm
      Permalink

      haaaa… memang aku tunggu jugak isu ni keluar.
      Aku nak tanya pada k’jaan sejak 1999 sampai 2011 apa k’jaan buat hingga senyap sunyi isu ni. tup-tup nak pru13 keluar semula bersama kes Azmin. hahaha.. rasanya 1m’sia boleh agak perangkap bodoh UMNO. Anwar dah jawab akan bentangkajelaskan sekiranya Muhyidin sanggup jelaskan semua akaun dia. ADA BERANI????

      Reply
      • June 11, 2012 at 11:51 pm
        Permalink

        Hoi bodoh… Yang bukak isu ni adalah RPK kau bukan umno.

        Reply
        • June 12, 2012 at 1:07 am
          Permalink

          Ye..lah tu. Sekarang dia dah jadi macai UMNO.

          Reply
      • June 12, 2012 at 12:53 am
        Permalink

        kau nak tahu apa kerajaan buat bujuk.. hahahaha.. Tun M dah disable note 1000. sebab yg 3 bil nuar bawak keluar tu majority note 1 ribu. sekang ni kalau nuar jadi PM, first action enable balik note 1000, supaya dia boleh pakai balik duit dia yg dia bawak lari masa 1997 dulu.

        Reply
        • June 12, 2012 at 1:14 am
          Permalink

          kalau betul.. takkan sampai sekarang k’jaan tak boleh detech dan lupuskan note 1000. Takkan lepas 13 tahun masih d terima note 1000 yg. dah d lupuskan… bagilah alasan logik sikit.

          Reply
        • June 12, 2012 at 9:41 am
          Permalink

          semua alasan dan bukti adalah tak logik bagi hang bujuk, kecuali bukti yang menyebelahi puak2 hang, baru logik kan?.

          Reply
  • June 13, 2012 at 10:04 pm
    Permalink

    Hah, dia kata dia tak lembab. Dia tu lulusan MCKK lepas tu masuk course lelong kat UM siap repeat semester pulak. Kalau budak satu batch dengan dia semua dah jadi Dr, Ir, dan lain-lain.

    Lembab la tu!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *