PTPTN: Baru Bekukan Sekejap Di Selangor, Pakatan Haram Meraung Macam Budak Kecil..!

Share


Sangat menggelikan hati apabila melihat reaksi Pakatan Haram apabila dipermainkan melalui dasar “pendidikan percuma” karut-marut mereka berhubung isu PTPTN yang mahu dimansuhkan sebelum ini.

Ekoran ‘menyokong’ mahu memansuhkan PTPTN yang dicanang Pakatan Rakyat di seluruh negara, pihak PTPTN telah membekukan pinjaman dari tabung pendidikan itu dari disalurkan kepada para pelajar di Universiti Selangor (Unisel) dan Kolej Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).

Unisel dan KUIS adalah IPTS yang bernaung di bawah pentadbiran Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor yang ditadbir oleh Menteri Besarnya, Khalid Ibrahim. Anwar juga bekas Menteri Kewangan “paling berjaya dalam sejarah” dilantik sebagai “penasihat ekonomi” negeri itu.

Maknanya, Selangor memang kaya memandangkan ia ditadbir oleh “tokoh-tokoh ekonomi” (masuk poket sendiri), dan sudah tentu “mampu” untuk membiayai yuran serta memberikan pendidikan percuma kepada para pelajar Unisel dan KUIS.

Malangnya, tindakan PTPTN membekukan pinjaman kepada dua IPTS di bawah Kerajaan Pakatan Haram Selangor itu dikatakan telah menekan pihak negeri dan disifatkan sebagai taktik “membalas dendam”.

Pelik. Mereka mahu pendidikan percuma dan memansuhkan PTPTN. Tapi bila PTPTN dibekukan di negeri itu, mereka melenting tak tentu pasal dan menyalahkan Kerajaan Pusat?

Baru tiada PTPTN sebulan dua pun sudah gelabah dan tertekan? Bagaimana nak mansuhkan PTPTN jika baru beku sedikit pun dan jadi macam “ayam berak kapur”?

Paling pedas ialah kenyataan Pengerusi PTPTN, Datuk Ismail Mohamed Said…

“Kami bagi peluang pada PR melaksanakan apa yang dirancang oleh mereka dan bukan atas sebab agenda politik. Kami nak mereka buktikan kerajaan Selangor boleh melaksanakan sistem pendidikan percuma dan tanpa pinjaman PTPTN kepada pelajar baru mereka nanti”.

Difahamkan bahawa ketika pinjaman PTPTN dibekukan, yang paling merana ialah para pelajar Unisel dan KUIS. Walaupun pembekuan itu hanya melibatkan tempoh yang singkat, ramai pelajar di situ yang hampir tidak dapat meneruskan pengajian mereka.

Dan dilaporkan juga pihak Unisel dan KUIS juga telah mengalami “krisis kewangan” apabila kedua pihan IPTS itu tidak dapat memotong wang pinjaman PTPTN dari akaun pelajar seperti biasa untuk yuran pengajian. Miskin sekejap…

Maka puak-puak Pakatan Haram pun makin kuatlah memaki hamun PTPTN dan Kerajaan, kononnya mahu mendera dan membalas dendam terhadap mereka.

Balas dendam? Balas dendam untuk apa? Apa yang perlu didendamkan di dalam isu PTPTN? Bila Pakatan Haram mahu memansuhkan PTPTN, pihak PTPTN hanya cuba merealisasikan kehendak Pakatan Haram melalui pembekuan itu saja.

Patutnya, Pakatan Haram patut berterima kasih kepada PTPTN kerana ‘menyokong’ dasar pendidikan percuma dan memansuhkan tabung pinjaman tersebut.

Baru sebulan dua PTPTN melakukan simulasi “pemansuhan” melalui pembekuan pinjaman di Unisel dan KUIS, Pakatan Haram sudah mahu menangis macam budak kecil tak dapat botol susu?

Mujurlah hari ini pihak Kerajaan mengarahkan pihak PTPTN menarik balik pembekuan pinjaman tersebut. Jika tidak, makin meroyanlah puak-puak pembangkang jika sumber pendapatan Unisel dan KUIS “kering kontang”…

Jelaslah bahawa PTPTN memang sangat-sangat diperlukan oleh para pelajar di IPTA dan IPTS di seluruh negara. Kerajaan arahkan pembekuan pinjaman PTPTN itu pun kerana memikirkan tentang para pelajar…

Pada mulanya, mungkin Kerajaan sebelum ini menjangkakan Kerajaan Pakatan Haram Selangor mampu menampung pengajian para pelajarnya dan memberikan pendidikan percuma di IPTS itu tanpa memerlukan PTPTN.

Namun, melihat kerajaan pimpinan Khalid itu gagal lagi meneruskan dasar pendidikan percuma di kedua IPTS itu, maka pembekuan pinjaman tersebut ditarik balik setelah memikirkan nasib ribuan pelajar yang memerlukan pinjaman PTPTN tersebut.

Itulah! Lain kali jangan sombong! Bila orang kata dasar Pakatan Haram mahu mansuhkan PTPTN dan beri pendidikan percuma itu tidak wajar, pembangkang nak berdegil jugak!

Lain kali, fikir dulu sebelum dengar kata Adam Adli. Pelik benar bila pembuat dasar dengar kata budak “kanyaq” yang tak tentu hala macam Adam Adli. Patut pun rakyat kata Pakatan Haram ni memang “poyo” dan “hampeh”..!!!



58 thoughts on “PTPTN: Baru Bekukan Sekejap Di Selangor, Pakatan Haram Meraung Macam Budak Kecil..!

  • June 8, 2012 at 5:42 pm
    Permalink

    Say bangkang dari longkang. Kenapa Kerajaan nak bagi pinjaman kepada mereka yang tak mahu. Patutnya kerajaan beri pada kami yang siang malam dok sokong segala dasar kerajaan. Ber kami pinjaman untuk memulakan perniagaan dan kami akan membalas jasa baik kerajaan semasa PRU 13 nanti, Undi kami tetap tanpa berbelah bagi untuk Barisan Nasional. Tradisi membela rakyat walaupun rakyat diperbodohkan oleh pihak Pakatan Haram sial.

    Reply
    • June 10, 2012 at 4:18 pm
      Permalink

      Yang BN buat adalah yang terbaik untuk rakyat. Yang kotor untuk rakyat adalah PKR/PR.

      Reply
  • June 8, 2012 at 6:12 pm
    Permalink

    Bebudak Unisel dan KUIS perlu buat demo depan rumah Anwar/Khalid minta berikan pelajaran percuma termasuk sara hidup dan duit poket…

    Reply
    • June 8, 2012 at 6:17 pm
      Permalink

      pendidikan seks bolehla anwar bg percuma bro..

      Reply
    • June 9, 2012 at 12:31 pm
      Permalink

      PR bukan nak hapuskan PTPTN tapi menawarkan pelajaran percuma. Maknanya tawarkan pelajaran percuma dulu, baru hapuskan PTPTN. Siapa yg. boleh bagi pelajaran percuma hanyalah k’jaan pusat. Jadi kena tunggu PR perintak m’sia baru ada pelajarann percuma… kepada sekelian rakyat jika tak mahu d buli oleh UMNO lagi PRU13 kita UBAH.

      Reply
      • June 9, 2012 at 3:09 pm
        Permalink

        Sapa yg tak mahu percuma bro..tp apa motif korang sebenarnya..cuma untuk memenangi hati pengundi je sebenarnya..sbb bila kerajaan beri subsidi korang jugak yg tak setuju konon nanti rakyat jadi malas..kerajaan kekalkan harga minyak pun korang marah..bantuan rakyat pun korang katan haram..jadi jangan la terpedaya dengan kata2 bos korang tu (anwar) semata2 nak memenuhi kehendak dia sorang je..sudahnya rakyat tak dipeduli pun..hanya kerajaan BN sahaja yg boleh membela rakyat & bukan menipu rakyat seperti pakatan haram..YAKINI BARISAN NASIONAL!!

        Reply
        • June 9, 2012 at 10:29 pm
          Permalink

          Itulah tujuan politik.. memenangi hati rakyat untuk berkhidmat pada rakyat. Bukan memenangi hati rakyat untuk kesenagan diri sendiri dan keluarga. Macam pemimpin UMNO.. anak-beranak semua dapat projek k’jaan walau tiada kelayakan. Akhirnya jadi projek NFC…

          Reply
    • June 10, 2012 at 12:13 am
      Permalink

      Alaaa….jual je “cincin” tu. Settle semua boleh bayar.
      Tak pun jual je anak-beranak “lembu2” kat Pantai Dalam tu…pun boleh settle semua ni.

      Reply
  • June 8, 2012 at 6:24 pm
    Permalink

    betul mcm pukimak.
    dah bagi buat demo.
    tak bagi nak melompat mcm kera
    bagi balik, teru jadi pukimak.
    ha ha ha ha

    Reply
    • June 8, 2012 at 8:30 pm
      Permalink

      tak apa pelajar dan ibu bapa pelajar …

      nanti PRU 13 ni kita ajar sikit BN ….ni

      Reply
      • June 8, 2012 at 9:25 pm
        Permalink

        cakap sebijik macam pukimak anuwar
        saudagar mimpi

        Reply
      • June 8, 2012 at 11:56 pm
        Permalink

        sapa yang bakal bungkus bro….meh bet dgn aku..nk tak?

        Reply
  • June 8, 2012 at 6:45 pm
    Permalink

    PR ni tak serius langsung didalma mentadbir negeri. alangkan menjadi ketua keluarga sudah satu tugas dan tanggungjawab serius inikan pulak mentadbir negeri dan menjadi ketua kepada satu negeri. Saya pandang sangat serius ketidakbolehan kerajaan khalid mb selangor mentadbir. sungguh mengecewakan. bercakap ibarat meludah jer. free jer air ludah tu. itulah nilai kata2 janji2 mereka kepada rakyat selangor. kita pandang serius kegagalan khalid berahim dan konco2nya. tak boleh dikasi muka lagi dah.

    Reply
  • June 8, 2012 at 6:54 pm
    Permalink

    dari malaysia insider dan mkini.
    “kalau malam ini saya jadi PM, pagi besok harga minyak akan turun serta merta”.

    mcm pukimak je. PTPTN pun 48 hours asyik meroyan. sebiji pukimak
    ha ha ha

    Reply
  • June 8, 2012 at 6:57 pm
    Permalink

    salah seorang peimpin cabang PKR memberitahu, terdapat unsur rasuah oleh anuwar utk tidak membekukan PTPTN. modus operandi nya sama mcm dia bekerjasama dgn Datuk Yusof, bekas pendakwa kes liwat dia.

    Tu dia!! patut pun tidak di beku kan.
    mcm pukimak.

    Reply
    • June 8, 2012 at 7:10 pm
      Permalink

      betul … rakyat malaysia percaya… anwar kaki rasuah.. percaya…kah..kah..kah…
      tak usah corner baring lah…. semua orang dok kutuk ke PTPTN sekarang ninn….

      kan dah kantoii……

      Reply
      • June 8, 2012 at 9:24 pm
        Permalink

        pukimak anuwar senyap je?
        mesti tengah main dgn kopi boy baru.
        tak nampak pun komen dia?
        mungkin dah ketaq mcm pukimak

        Reply
    • June 8, 2012 at 9:57 pm
      Permalink

      Nama sendiri Aziz sudah la pukimak, memang pukimak semacam toyol.

      Reply
  • June 8, 2012 at 7:06 pm
    Permalink

    pi simpan balik seluar2 dalam hang tu khalid, kerajaan dah open balik PTPTN kat kolej hangpa…..tak payah nk tolak kat kedai bundle…bkn laku pun, dah kendoq…..lagi kali jgn buat lagi tau khalid….hang pi ikut ckp Rafizi bodoh lembek tu apa hal…..last warning tau!!!!….

    Reply
    • June 8, 2012 at 8:58 pm
      Permalink

      awat hang ni butoh? orang citer pasal ptptn hang citer pasal rampas bini orang pulak. hang perli aku ka? aku taw la yg hang hari2 main butuh sambil menutuh depan belakang aka b.a.b.i.

      Reply
    • June 9, 2012 at 7:39 am
      Permalink

      hehehe…sapa la nak beli seluaq dalam kaldi gagap tu…bagi bungkus nangka pun tak berbuah buah jugak..hehehe..bagi anjing pakai je tahap pakatan haram ni..hehehe

      Reply
      • June 9, 2012 at 8:27 am
        Permalink

        bro…kalau anjing sebenaq pun reject jugak underware si gagap tu, kita bagi anjing yg selalu menyalak kat sini tu pakai…mungkin londeh sikit la, tapi boleh ikat dgn getah bg tak jatuh…hehehe…

        Reply
    • June 9, 2012 at 12:45 pm
      Permalink

      Kesian Khalid Nordin.. kena belasah kaw-kaw dengan kawan dan lawan.

      Reply
  • June 8, 2012 at 7:13 pm
    Permalink

    haha…jelas penulis ni mmg dungu atau buat2 dungu sbb mau pertahankan dasar hipokrasi amno…..hei…agak2 la nk klentong org…
    ko pikir politik malaysia skrg ni mcm zaman tok nenek ko..leh tipu org senang2..

    nk tye org amno cni…PR janji mansuh ptptn mse menang atau sblm menang plihanraya..mai mna nk tanggug duit ptptn kalau bkn dr duit pusat..ko pikir dgn duit ngeri slangor sje leh tnggung sume tu…amal pol balas dendam…siap la ko budak2 u ajar amno next pru…

    tunggu je kejatuhan amno…ABU….

    Reply
    • June 8, 2012 at 8:49 pm
      Permalink

      Janji pakatan haran di selangor ? hang toksah la buat lawak…orang selangor dak kenal sangat dah dengan janji pakatan haram…janji munafik, alaaaa hang pun tau..kan..kan..kan..

      nak suruh aku list down ke janji-janji pakatan haram kat selangor ?

      Reply
    • June 8, 2012 at 9:38 pm
      Permalink

      boleh tahan jugak angan2 Pakatan Haram ni….kabinet bayangan dah ada ke???…tunggu bila ngok??….

      Reply
    • June 8, 2012 at 11:53 pm
      Permalink

      sekor lagi melayu bangsat…berangan mat jenin..

      Reply
  • June 8, 2012 at 7:37 pm
    Permalink

    kes ni menyerlahkan kebengokan MB selangor ada masalah je jual aset, masalah kat Yayasan pun jual bangunan ada masalah kat kolej jual tanah, ha ha ha, kalau macam ni aku yg tak pandai ekonomi pun boleh mentadbir gomen, kalau jadi gomen Malaysia ada masalah je jual apa2 yg ada kat sini.

    Reply
    • June 8, 2012 at 10:14 pm
      Permalink

      bukan macam tu bro!
      sebenarnya AL-JUBURI NUA tu nak bagi signal yang dia kata gaji dia sebagai PENASIHAT EKONOMI NEGERI SELANGOR patut di naikkan dari RM1 ke RM2, nanti barulah dia akan bagi idea yang best pada SI GAGAP SERABAI tu.sebab tu dia bagi kecoh sikit

      Reply
  • June 8, 2012 at 8:23 pm
    Permalink

    tak apa rakyat tahu yang buat macam tu BN…bukan pakatan

    Reply
    • June 8, 2012 at 8:47 pm
      Permalink

      hehe….bebudak UNISEL pun dah meluat gila kat si khalid ni…tapi depa kena sabar sat..pakatan haram akan di nyahkan dari Selangor tak lama lagi.

      So…sabar la no, tak lama lagi jer..

      Reply
      • June 9, 2012 at 12:35 pm
        Permalink

        Pelajar unisel ni banyak anak orang UMNO.. sebab tu MENTERI gelabah.

        Reply
  • June 8, 2012 at 9:21 pm
    Permalink

    gelabah sakan pakatan haram ..hahahaha.

    baru cuti sikit…dah gelabah..hehehehe…

    Reply
    • June 8, 2012 at 10:17 pm
      Permalink

      biru muka depa… siap ada penyokong kuat P.R tu kata “aku tak amik kesah pun” sebab dah malu gila ngan perangai ketua mereka…. aku siap cakap “kau tengah wat lawak ker?”.. rasa nak guling-guling kat depan mereka.. lawak!

      Reply
  • June 8, 2012 at 11:50 pm
    Permalink

    Anwar Jubor makin hari makin meroyan…cuba tengok muka dan tingkah laku dia kebelakangan hari ni..

    Reply
  • June 9, 2012 at 12:16 am
    Permalink

    Saya ada anak yg mengaji ijazah di unisel. Sudah lama saya terbuku di hati bagaimana nasib anak saya kerana unisel banyak sangat dilibatkan dalam pertikaian politik. Sejak negeri selangor jatuh ke tangan pkr, pendidikan di unisel dipolitikkan dengan tidak belas kasihan dgn nasib budak2 yg mengaji pelbagai bidang di situ. Pentadbiran u dipolitikkan. Pelajar2nya diusung ke sana ke mari menyertai demonstrasi membantah dasar2 kerajaan pusat yg tidak disenangi pkr. Malang sungguh nasib pelajar unisel.

    Saya bagaimana pun bernasib baik kerana anak saya telah tamat pengajian di situ sejak july tahun lepas, dan sudah dapat kerja biarpun tidak jawatan tetap yg menjamin masa depan. Kebimbingan saya menjadi kenyataan, hari ini ptptn digantung sementara/dan sudah ditarik balik pun. Esok, mungkin status MQA pula akan ditarik balik, maka jawabnya graduannya hanya layak bekerja dgn kerajaan selangor sajalah, kalau tak mampu buka bisnes sendiri.

    Berdasarkan pengalaman saya selama 5 tahun anak di unisel, maka nasihat saya kepada ibu bapa yg berhajat mahu menghantar anak mengaji ijazah di unisel berfikir dua kali. Nampaknya anak2 kita telah dijadikan tikus makmal untuk menjayakan cita2 sebahagian orang untuk menawan Putrajaya. Cadanga saya kalau tak dapat masuk ipta maka pilihlah ipts yg tidak terlibat dgn pertikaian politik spt unikl atau msu. Anak2 akan selamat di sana.

    Kenapa pendidikan nak dibawa ke medan pertikaian politik? Masa selangor di bawah BN dulu, keadaan unisel aman sahaja. Berbagai-bagai kursus ada di situ, dan kebanyakan kursus mendapat MQA, menyebabkan saya tertarik, dan menghantar anak ke situ sejak prog foundation lagi. Unisel dikatakan ipts yg mempunyai tenaga pengajar paling ramai berkelulusan phd. Itu menjadikan unisel mempunyai reputasi yg baik.

    Bila sahaja selangor jatuh ke tangan pr unisel mula terumbang-ambing dgn pelbagai peristiwa tak diingini. Unisel rugi, kerajaan selangor terpaksa pump in lebih 200rmj untuk membayar hutang unisel(ucapan ts khalid, oktober 2011)

    Reply
    • June 9, 2012 at 1:28 am
      Permalink

      Artikel yg menarik….semoga anak tuan, mendapat perkerjaan yg tetap dan sesuai dgn ilmu yg beliau miliki…amin…

      Reply
    • June 9, 2012 at 12:38 pm
      Permalink

      Kan aku dah kata.. banyak anak orang UMNO dlm. Unisel ni.. mereka ni la yg. gelabah.

      Reply
      • June 9, 2012 at 3:15 pm
        Permalink

        bagus la kalau ada org UMNO pun..baru dapat citer sebenar sapa yg gelabah..hehe..bujuk2

        Reply
        • June 9, 2012 at 10:31 pm
          Permalink

          Bagus… hingga menteri terpaksa telan ludah sendiri. MCA kata menteri hilang akal.. tu pun bangga.

          Reply
          • June 10, 2012 at 12:18 am
            Permalink

            siapa yang telan ludah sendiri ni bujuk ?
            rasa-rasa aku MB kita…hehe

  • June 9, 2012 at 12:52 am
    Permalink

    ANWAR NI SPESIES APA YA?BELUM PERNAH DLM SEJARAH POLITIK NEGARA SETIAP KEMPEN POLITIK SEBUT NAK JADI PM.SEDANG PENGUNDI SENYAP MACAM KITA NI NAIK BOSAN DENGAN TEMBERANG DIA!DARI 16 SEPT,TAWAN SARAWAK,UGUTAN BUNUH,ETC..PENYOKONG DIAPUN SATU HAL.BILA KITA BANGKANG DIA,DITUDUH ASYIK TENGOK TV KERAJAAN,AKHBAR KERAJAAN,TAPI SETAHU SAYA,SAYA PUN BELI HARAKAH,TINJAU BLOG PEMBANGKANG,TAPI BUKANNYA TAMBAH ILMU PUN..ASYIK UBAT DAN ALAT KUAT SEKS SAJA IKLAN.YG DAH NAIK HAJI PUN GELENG2 KEPALA SAYA BILA MELAYU SAMA MELAYU AJAK BERDAMAI TAK NAK..MACAM2 ALASAN..LOGIK AKAL,LEBUH RAYA YG DIBINA HASIL DERMA RAKYAT KELANTAN..BETULLAH HAK RAKYAT NAK DERMA KE TAK..TAPI SIAPA NAK SELENGGARA JALAN NANTI?NAK GOTONG ROYONG JUGA?ELOK BUAH FIKIRAN MACAM NI LETAK JADI PENGHULU SAJA..BIJAK SANGAT.DARI SABAH HINGGA KE PERLIS,KALAU KITA MAHU LIHAT KEAMANAN,BN LA TUNJANGNYA.KITA NI MASIH LEMAH.RAKYAT JADI KUDA TUNGGGANGAN UNTUK DAKI PUNCAK KEMEGAHAN!ALLAH JADIKAN KITA BERFIKIR SETIAP PERKARA YG KITA BUAT..DAH BANYAK DAH..TAPI HERAN YA..PETUNJUK-NYA TAK MAMPU DILIHAT OLEH KITA..JANGAN SAMPAI NIKMAT INI DITARIK OLEH ALLAH SWT…

    Reply
    • June 9, 2012 at 11:30 am
      Permalink

      Rasaya suadara hipokrit tidak seperti nama suadara…. Masakan suadara mengaku pengundi senyap.. sedangkan diKMU ini saudara lantang sekali…

      Reply
    • June 9, 2012 at 12:43 pm
      Permalink

      Adik beradik pun taknak berdamai kalau si abang ambik semua dan si adik tak dapat apa. Kalau sepanjang masa si adik kena buli dan tak pernah d bantu. Takkan bila si adik dah jadi orang besar, dah hebat dia nak tolong abang dia yg. setiap hari caci maki hamun dia sampai sekarang tak mintak maaf.

      Reply
      • June 9, 2012 at 3:19 pm
        Permalink

        hehe..dibantu pun tetap kata dibantu..bila dibantu pulak berkata buruk pada org yg membantu..bila diatik sikit bantuan kata pulak buli..hehe..pembangang tetap pembangang

        Reply
  • June 9, 2012 at 1:20 am
    Permalink

    apasal unisel saje yg kene..penang,kedah,kelantan kan ada university di bawah kerajaan negri.

    Reply
  • June 9, 2012 at 1:26 am
    Permalink

    Biasanya kalau makan free atau barang free ramai yang seronok walaupun qualitinya biasanya tak seberapa tapi ianya percuma, jadi orang tak kesah….

    Tapi adalah tersangat pelik kalau ada yang mati-matian tak mahu benda percuma/free…

    Reply
    • June 9, 2012 at 1:37 am
      Permalink

      Tetapi sgt la bodoh jika ada insan yg percaya akan mendapat sesuatu yg percuma/free sebelum mendapat benda tersebut…

      Reply
      • June 9, 2012 at 11:26 am
        Permalink

        Kita semua percaya ada surga dan neraka…

        Jadi buka semua kepercayaan perlukan bukti serta merta.. yang penting sesuatu idea bagus perlu dikembangkan…dengan ikhlas, InsyaAllah akan berjaya..

        Reply
        • June 10, 2012 at 5:11 pm
          Permalink

          Tolong la jgn samekn janji ALLAH dgn janji manusia. Xkn la xleh nk pk kot? Janji ALLAH adlh pasti,janji PR ni manusia y wat bro. Jgn smpai lari akidah. Anda komen mcm 2 wat malu je. Ni da kire melampau kalau samekn janji ALLAH dgn manusia ni.

          Reply
  • June 9, 2012 at 11:33 pm
    Permalink

    Kesian dgn Fuckatan Haram…..kiri kanan kena….senjata makan tuan padan dgn muka korang ada ketua pun bodoh dan pengikut pun sama bodoh! menyalak pasal PTPTN akhir nya minta balik bantuan…lawak2.

    Reply
  • June 10, 2012 at 12:33 am
    Permalink

    penyokong PR x sedar lagi ke yg parti tu ialah parti katun? fantasi? sekadar buat komik boleh la.. hero for 1 day, loser for the rest of life!

    Reply
  • June 10, 2012 at 1:34 am
    Permalink

    Kalau diberi pilihan antara kena bayar dengan percuma, pasti saya pilih percuma. Kalau tidak bodohlah saya. Tak taulah pulak pendirian saudara-saudara.

    Mungkin suadara pilih kena bayar kerana suadara-suadara memang berduit semuanya.

    Reply
  • June 10, 2012 at 1:39 pm
    Permalink

    BN ada batu pelir ker..
    baru cakap nak cairkan aset..
    dah kecut batu pelir..
    takutttttt

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *