Pasca PRU13: Pakatan Jamin Aman, Boleh Percaya Ke?

Share


SELEPAS Bersih 3.0 berakhir dengan keganasan, Pakatan haram cukup trauma dikaitkan dengan perkataan itu (keganasan).  Maklumlah, nak cakap mereka pencinta keamanan pun dah tak  boleh sebab banyak bukti menunjukkan Pakatan haram dan 3 komponennya PAS, PKR dan DAP adalah pejuang keganasan.

Justeru mereka reka dan provok banyak kejadian selepas 28 April untuk kaitkan pihak lain dengan keganasan, terutama sekali UMNO atau paling tidak polis.

Beberapa kejadian di kesan antaranya di Johor, di Lembah Pantai malah di Himpunan Langau Hijau di Alor Star 1 Jun lepas pun ada cubaan mengaitkan polis cuba menimbulkan keganasan disitu, berikutan penemuan 2 bungkusan plastik berisi Bateri kereta dan jam loceng – gambarannya bom buatan sendiri.

Apa bateri kereta dan jam loceng boleh dikaitkan dengan letupan, dari segi logik mustahil sama sekali, tapi yang dah tuduh pun Mahfuz, SRP tak lulus, terima sajalah tuduhan itu macam lawak jenaka biasa.

Tapi pokoknya disini ialah cubaan Pakatan haram menunjukkan pihak lain, bukan mereka yang ganas.

Sebab itu bila bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad menuduh PAS, DAP dan PKR akan menimbulkan kekecohan jika kalah dalam pilihanraya umum akan datang, perkara pertama sekali yang dilakukan Pakatan haram ini ialah mengeluarkan kenyataan berbentuk keamanan seperti sopan (Hadi), gentleman (Anwar) dan seumpamanya.

Kalau difikirkan, ini respon balas yang agak pelik melainkan Pakatan haram ini memang rancang sesuatu dan terperanjat bila Mahathir menyebutkannya, “macam mana Mahathir tahu?”, mungkin itu yang bermain diminda.

Dalam keadaan biasa, Pakatan haram akan menyerang Mahathir dulu, selepas itu baru cerita.  Ini dia cerita dulu, kondem Mahathir kemudian.

Dan sememangnya kita perlu risau dengan kebarangkalian itu (keganasan kalau Pakatan kalah).  Sekarang pun Anwar sudah main persepsi Pakatan haram ini kuat dan akan menang, kalau kalah itu sebab penipuan.  Dia main isu ini hari-hari, tanam dalam pemikiran rakyat, jadi kalau mereka kalah besok, senanglah dia nak tekan butang merah – serang (cetus keganasan).

Kalau tak percaya lagi, masuklah juga dalam blog dan facebook pro Pakatan haram, semuanya penuh dengan kebencian, penuh dengan kemarahan dan penuh dengan provokasi.  Kalau takde isu dia reka, isu kecil dia besar-besarkan, isu besar, depa letup-letupkan.

Ini semua persediaan untuk memulakan kekecohan nanti sebab Pakatan haram ini tahu depa akan kalah.  Lagipun takde sebab mereka boleh menang, tahun 2008 itu berbeza, itu ada isu Paklah & co.  Anwar watu itu pun tak tahu nak menang banyak, sebab itu kualiti ahli parlimennya hancur bancau, yang tak reti cakap melayu pun ada.

Tak tahu dunia mana Anwar hidup, sebab logiknya tidak ada siapa yang berani meramalkan Pakatan haram ini menang.  Temberang banyak, janji banyak tak tunai, sokong yahudi, pertahan negara Israel, masalah air tak selesai dan sebagainya.

Sedangkan BN laksana begitu banyak janji, yang tak dijanjikan pun dilaksanakan juga.  Rakyat nampak dan rakyat merasainya sendiri, bukan sekadar angan-angan kosong macam janji palsu Anwar.

Mustahil BN boleh kalah.

Oleh yang demikian, penulis yakin Pakatan akan kalah dan kekecohan besar besaran menolak kekalahan itu akan dilaksanakan Anwar.  Ingat saja cakap penulis ini sebab inilah yang akan berlaku nanti.

Bersih 3.0 membuktikan Pakatan haram ini ada keupayaan melakukan keganasan dalam skala besar, yang melegakan, Bersih 3.0 juga menunjukkan polis kita sentiasa bersedia dengan apa juga kemungkinan.



16 thoughts on “Pasca PRU13: Pakatan Jamin Aman, Boleh Percaya Ke?

  • June 6, 2012 at 8:21 pm
    Permalink

    hmmm…pembangkang malaysia..satu-satunya kumpulan pembangkang tahap tepu di dunia ni…rakyaat tak kan percaya.

    Reply
    • June 6, 2012 at 8:39 pm
      Permalink

      betul betul….kalau tak tak aman bukan la nama pakatan haram namanya…aku sikit pun tak caya depa akan aman…huru hara adalah..

      Reply
  • June 6, 2012 at 8:26 pm
    Permalink

    Siapa la nak percaya bila SESUMPAH berjanji…..

    Reply
  • June 6, 2012 at 8:30 pm
    Permalink

    Dia kata sekarang najib mengigau kerap. dan Najib kata selain KES kes yang dok ada , Dia Paling takut Geng BN lompat PARTI..?

    Nama nama yang dalam senarai bertanding masih dalam resah gelisah. terutama dari MIC dan MCA. Dan MCA lah yang paling beliau resahkan.!!!!

    Sebab dia mengajar LOMPAT PARTI dalam PRU 12.

    Reply
    • June 6, 2012 at 11:26 pm
      Permalink

      setakat nie yang dok melompat gang sebelah sana. Yang melompat pulak kebanyakannya amat rapat serta hampir ngan ketua umum dan mereka lebih tahu tabiee ketua umum berbanding dengan cai-cai yang melalak di forum. Bayangkan orang yang amat rapat pun dan bosan dan tahu aktiviti tak sihat ketua umum, inikan pula cai-cai yang jadi penyokong buta tuli. Eloklah cai-cai semua terjun dalam lubang najis agar bau tetap sama.

      Reply
      • June 7, 2012 at 1:22 pm
        Permalink

        hehe..bro omega diorang ni pencacai2 taraf paria belagak pandai je..tp sebenar hapah pun takde..tah2 anwar ke ajis ke diorng pun tak penah jumpa..kenal pun tidak..hmmm..lebih sudu dari garpu..hehe..bodoh!!

        Reply
  • June 6, 2012 at 8:41 pm
    Permalink

    butuh la pakatan haram..dalam sejarah pru dulu dulu..mana ada depa nak buat aman…huru hara adalah..

    Reply
  • June 6, 2012 at 8:58 pm
    Permalink

    boleh percaya…percaya macam pukimak nik aziz laknatullah dan hadi pukimak.

    Reply
  • June 6, 2012 at 9:54 pm
    Permalink

    Apa lagi yang bolih kita semua harapkan datang dari puak pelawak ini. Kalau raja lawak ada jugak krediblity mereka tapi pelawak politik ini memang dahsyat taraf hina mereka.

    Lidah mereka bukan sekadar bercabang malah bermata banyak macam garfu.

    Kita tak sabar menunggu Nalla membentang penghujahan beliau menjelang PRU. Penghujahan mengenai rakaman film blue sepanjang satu jam lebih, 45 min aksi dan banyak lagi yang berada dalam simpanan dia.

    Diam diam negara kita rupanya memiliki pelakun porno hebat mengalah Airel diIndon yang masih kat dalam . Niat Nalla jelas. Nalla kesian tengok lembu lembu yang tak seberapa lembu. Kata nya kalau sudah sah lembu ada menafaat jugak menjelang Idiladha. Tapi makhlok yang tak seberapa macam lembu tapi bagai lembu dicucuk hidung memang payah nak deal. Dia bimbang dan risau serta gusar lembu yang tak seberapa lembu ini terus rela diperkuda macam kuda atas lembu. Dia tak rela specis lembu serupa ini membiak kerana pembiakan pasti membawak kepada musibah dan kehancuran.

    Kita kekadang pandang rendah pada Indon hanya kerana taraf mereka yang hanya jadi pembantu rumah dan buruh bangunan ditempat kita. Harus jugak kita sedar yang jadi buruh dinegara kita dan yang pasti rendah background nya hanya peratus kecil dari jumlah 220 juta rakyat mereka. Ini bermakna rakyat Indon punyai pecahan yangh luas. Yang bijak yang pandai, yang berakhlak jauh lebih tinggi dari kita. Terbukti apabila Airel didikwa pelakon porno, dengan penuh rela menerima hukuman. Seorang menteri yang ditangkap menonton film biru dengan sukarela berundur tanpa berdemo, berkempen dan merosak harta benda.

    Mulia sekali akhlak sedara kita diseberang itu sebenarnya.

    Reply
  • June 6, 2012 at 11:44 pm
    Permalink

    Janji PR boleh diibaratkan dengan janji yahudi. Tak ada bezapun.

    Reply
    • June 7, 2012 at 1:19 pm
      Permalink

      Parki Kencing Rakyat..

      Reply
  • June 7, 2012 at 12:30 am
    Permalink

    mari bersihkan BeeEnd…. kih..kih..kih…

    Reply
    • June 7, 2012 at 1:18 pm
      Permalink

      ‘DEMONSTRASI satu ibadah’..hehe..patwa paspispus

      Reply
      • June 7, 2012 at 1:59 pm
        Permalink

        Ibadah angguk depa…sapa nak bagi pahala kat depa aku pun tak tau, father nicky boleh ampun kan dosa jer…tak tau la pulak kot-kot dia dapat portfolio baru dari dewata utama….boleh bagi pahala pulak dah.

        labu…labu..

        Reply
  • June 7, 2012 at 5:32 pm
    Permalink

    percaya pada orang kapir yg dah memang kapir tak pecaya pada islam

    lepaih tu baca quran, orang PAS dok gelak suka…

    apa dah jadi dgn PAS

    risik2 makin banyak penyokong PAS dah tinggal kan PAS , depa pakat ramai2 nak bagi undi pada UMNO

    tak tegamak teman nak bertakbir ikut manusia yg dah gerenti kapir dan benci dgn islam ni…

    cina ni dok pikir orang melayu dari dulu sampai la ni semua bodoh boleh kena tipu

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *