Demonstrasi Ganas Dan Mencarut Selari Dengan Syari’at Islam?

Share


Majlis Syura Ulama PAS semalam menetapkan fatwa terbaru “agama” PAS apabila mendakwa bahawa demontrasi Bershit 3.0 yang diadakan pada 28 April lalu sangat bersesuaian dan selari dengan kehendak syari’at.

Jawatankuasa yang dipengerusikan oleh Mursyidul Am PAS itu menegaskan bahawa menyertai demonstrasi Bershit boleh jatuh ke tahap hukum “wajib” bagi umat PAS, kononnya demi menentang “kezaliman dan kemungkaran”.

Nik Aziz turut memberikan contoh sebuah hadis Rasulullah SAW mengenai seramai 70 wanita yang datang bertemu Baginda dan mengadu bahawa mereka telah dizalimi apabila dipukul suami mereka.

Dalam hadis tersebut, Rasulullah SAW telah mengeluarkan arahan agar suami tidak memukul isteri dan menceritakan kepada para sahabat RA mengenai isteri-isteri yang datang “berdemontrasi” meminta pembelaan.

Itu alasan Majlis Syura Ulama PAS yang dinyatakan oleh Nik Aziz semalam untuk “menghalalkan” tindakan PAS menyertai demonstrasi Bershit, anjuran kafir harbi, Ambiga Sreevenasan.

Himpunan itu TELAH berlangsung pada 28 April lalu dan baru semalam Majlis Syura Ulama PAS mahu bersidang menentukan sama ada ia “halal” atau “haram”?

Setelah Nik Aziz memakai baju Bershit 3.0, memberikan wang rakyat untuk para penyokong PAS berdemonstrasi dan mengganas di Dataran Merdeka, baru mahu jatuhkan hukumnya?

Pelik. Sepatutnya, Majlis Syura Ulama PAS perlu bersidang terlebih dahulu sebelum “menghalalkan” sesuatu fatwa. Kini sudah terbalik caranya?

Persoalannya, sekiranya benar Kerajaan BN itu zalim dan mungkar sekalipun, apakah “halal” di mata PAS untuk menghantar para penganut agamanya mengganas dan mencetus huru-hara sehingga mengganggu keamanan serta ketenteraman rakyat lain?

Apakah demonstrasi merupakan satu-satunya cara yang dianjurkan Islam untuk menentang kezaliman dan kemungkaran pemerintah?

Saya terkenang kembali riwayat-riwayat kisah di zaman Rasulullah SAW di mana kezaliman serta kemungkaran para musyirikin dan kuffar Quraisy ditangani dengan secara diplomasi dan bijaksana oleh Rasulullah SAW.

Di zaman itu, meskipun umat Islam dibunuh, diseksa dan diancam oleh kuasa Quraisy di Makkah, Rasulullah SAW berkali-kali menggunakan uslub berdiplomasi melalui beberapa perjanjian, termasuk dengan kaum Yahudi yang membencinya.

Lebih menarik lagi, Rasulullah SAW hanya menggunakan akhlaknya yang terpuji untuk menundukkan kezaliman dan kemungkaran terhadap Allah SWT oleh kaum-kaum arab di zamannya.

Apakah Nik Aziz fikir dia mencontohi sunnah Rasulullah SAW dengan menghantar “askar-askar merah”nya untuk mengganas, menyerang pihak polis, memaki hamun, mencarut dan sebagainya terhadap pihak berkuasa?

Mengenai hadis Baginda SAW tentang 70 isteri yang mendakwa dizalimi suami mereka, apakah wanita-wanita itu benar-benar “berdemonstrasi” seperti yang dilakukan oleh pengganas-penganas Bershit?

Apakah isteri-isteri itu datang mengganas menzahirkan protes mereka di depan Rasulullah SAW, mengeji dan menghina suami mereka, membaling batu dan besi, menterbalikkan unta atau keldai tunggangan suami mereka?

Jika tidak, apakah wanita-wanita yang datang mengadu kepada Rasulullah SAW itu wajar disifatkan sebagai “berdemonstrasi” atau lebih sesuai untuk menyifatkan mereka sebagai “mengadu” sahaja?

Padanlah Majlis Syura Ulama PAS semakin tidak dihormati oleh umat Islam di negara ini, lebih-lebih lagi Nik Aziz dikatakan menggunakan “kuasa veto”nya untuk memaksa jawatankuasanya mengiyakan “fatwa” politiknya yang menyesatkan!



48 thoughts on “Demonstrasi Ganas Dan Mencarut Selari Dengan Syari’at Islam?

  • June 6, 2012 at 11:58 am
    Permalink

    Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim, Rasulullah SAW bersabda, “Jauhilah olehmu duduk-duduk di tepi jalan.”

    Sahabat menjawab, “Wahai Rasulullah, kami tidak mendapat jalan lain untuk kami berbincang.”

    Maka Rasulullah SAW bersabda, “Berikanlah hak-hak jalan iaitu menundukkan pandangan (mencegah daripada memandang yang haram), mencegah gangguan, menjawab salam, amar makruf dan nahi mungkar.”

    Reply
    • June 6, 2012 at 12:22 pm
      Permalink

      Memmang jelas jika tidak salah ada satu lagi Hadith Soheh yang melarang org Mukmin terpekik2 di tepi jalan walaupun berkata baik kerana Nabi melarang perbuatan itu.

      Kita berasa amat hairan kenapa Pemimpin2 PAS berani main2 dengan hukum Allah yg melibatkan jumlah pengikut mereka yg ramai jadi sesat.

      Mereka tutup mana2 HAdith dan Dalil yang tidak menyebelanhi mereka wpun dalil itu sgt jelas. Ini Munafiqnya PAS utk halalkan mungkar.

      Jika tidak..masakan penzina, peliwat dan kaki khalawat boleh jd pemimpin mereka..

      Reply
      • June 6, 2012 at 1:22 pm
        Permalink

        Aku dah tak terkejut lagi apabila sesuatu fatwa yg di keluarkan olah si azizil ni, sebab dalam hati dan akal dia penuih dgn nafsu amarah yg serakah tu…

        Reply
        • June 6, 2012 at 7:50 pm
          Permalink

          aku pun dah tak heran dia nak fatwa apa pun….dah memang si tua kutuk tu gilerr nak buat mcm mana???…esok lusa kena CASH la org tua kutuk tu…ala mcm K-POP (Kelantan – POP)tu…

          Reply
  • June 6, 2012 at 12:01 pm
    Permalink

    sebab nak menghalalkan rusuhan jalanan….habis semua diputar belit hadis yang ada…

    kalau boleh dia nak ubah kitab2 yang ada…bagi menghalalkan semua

    percayalah kalau benda ini terkena balik pada muka dia….semuanya akan jadi haram…

    Reply
    • June 6, 2012 at 6:52 pm
      Permalink

      Ini lah sifat2 DAJJAL laknatullah…sesungguhnya Dajjal telah muncul

      Reply
  • June 6, 2012 at 12:21 pm
    Permalink

    Parti Ajaran Sesat macam tu lah. Sesat dulu, kemudian cari hadith untuk memghalalkan cara. Nak samakan 70 isteri-isteri yang dizalimi dengan keganasan Bershit 3.0. Bodohlah mu Niki, bodoh sangat. Orang PAS macam tak dak ilmu langsung, ikut saja apa kat ularmak dunggu tu. Heran akulah.

    Reply
  • June 6, 2012 at 12:31 pm
    Permalink

    Org PAS mereka beramal dgn NAFSU
    Kopiah dan baju hijau logo lubang putih itu seolah2 ‘lesen besar’ utk mereka angkuh dan rasanya merekalah paling hebat Islam

    Cuma tgk di R&R sikap puak2 anjing PAS muka tkmalu ini, bila mereka berpusu2 dtg ke Alor Setar guna highway dn kemudahan yg BN sediakan, tidak rasakah itu satu kebaikan dan nikmat dr Allah?

    berpada2lah dlm menentang pun, pd bab yg salah oklah.

    Masuk ke R&R dgn wajah ngok, baju hijau mereka..lagak xpedulikan org lain..sbb mereka rasa mereka ramai dn megah dgn pameran wajah Tok Garu dan logo parti mereka.. padahal org sebelah mata pun tkmau lihat, terutama yg dtg dr Pantai Timur.

    Inilah sikap2 pencacai2 PAS yg cukup ‘terasing’ dr akhlak sebenar Islam. Kalau dulu Islam berjaya ‘melembutkan’ mata pedang hanya dgn kata2, tp hari ini krn mulut dan sikap pencacai PAS lah ramai yg boleh berperang dan jauh dr Islam.

    Pork Nik wajib bertanggung jawab atas apa doktrin yg beliau telah terapkan sejak sekian lama yg songsang dan boleh menjejaskan Aqidah bila mana ramai anjing2 PAS iktiqad PAS = Islam, org lain xboleh bawa Islam, buatlah baik mcm mana mana pun kami shj ada ‘tiket’ sorga..

    hasilnya.. lihat gelagat katak2 PAS ini di BERSHIT, langsung tidak ada cermin agama, keji lagi kotor hati mereka.

    Mereka tidak pula ingin penuhkan saf2 masjid krn hati mereka tidak ada Islam pun..mereka ada NAFSU besar membuak2 yg akhirnya jadilah sesi rusuhan bila berhimpun.

    Reply
  • June 6, 2012 at 12:41 pm
    Permalink

    Hujahan Niko sentiasa standard yang dilakar khas untuk menghalalkan cara. Pada kita rusuhan bershit adalah acara rimba zaman batu tapi pada Niko itu adalah sunnah.

    Kalau kita ketepikan hujahan itu dan mengambil bershit sebagai keganasan dan tindakan zalim, maka rumah Ambigo dan rumah dua tiga orang lain yang menganjur bolih lah pulak kita perangi. Kita baling batu biar pecah cermin tingkap. Lepas itu kita bukak seluar tongging buntut ramai ramai (pastikan yang berwarna gelap saja kita pamirkan, yang berkulit cerah tak sesuai ikut) kearah rumah dia. Dan perbuatan itu adalah betul, halal dan mengikut sunnah. Begitu ??

    Niko sentisa hebat. Hilangnya individu serupa ini merupakan hilang yang tak berganti.

    Tapi kita sebenarnya rela hilang dari ada yang membosankan.

    Reply
  • June 6, 2012 at 1:05 pm
    Permalink

    Kelebihan NIko dengan firman dan hadis yang diputar belitnya lalu menghasilkan fatwa.

    Kelemahan Nuar dengan barang bengkoknya. Azmin juga sama dengan mentornya yang hobi sembur merata dan tak ada titik akhir tanda puas kerana mereka bernafsu buas.

    Dan pelawak pelawak ini lah yang diharapkan untuk selamatkan Msia . Wow, ditahap mana nazaknya sebuah negara yang bernama Msia ini sehingga memerlunya penyelamat yang bertaraf low class serupa itu ?

    Reply
  • June 6, 2012 at 1:07 pm
    Permalink

    Memutar belit Hadis dan ayat AlQuran untuk kepentingan politik memang dah jadi darah daging PAS terutana N Ajis yag telah di gelar bapak kafir oleh mantan IGP. Memang tepat gelaran itu kerana suka mengkafirkan sesama Islam.

    Reply
    • June 6, 2012 at 7:58 pm
      Permalink

      bro zainol…mcm mana pok nik tu belit serban dia mcm tu la dia belit semua dalil hadith & Al-Quran..

      Reply
  • June 6, 2012 at 1:24 pm
    Permalink

    betul tu wahai PasDAPlahanat, depa memang beramal dengan nafsu, depa mana kenai agam Islam, diri sendiri pun tak kenal, sebab tu nafsu yg membaluti tubuh mereka

    Reply
  • June 6, 2012 at 1:29 pm
    Permalink

    Nik Aziz ni dah kira kes tenat ni…

    Reply
  • June 6, 2012 at 1:35 pm
    Permalink

    Demonstrasi ganas & mencarut adalah satu ibadah..hehe..punoh..punoh..

    Reply
  • June 6, 2012 at 1:50 pm
    Permalink

    BERITA GEMPAK..ni aku kopi pes je dari blog anti jumud..untuk PERINGATAN kita (Melayu) semua harap baca :

    Wednesday, June 06, 2012
    Melayu dalam BAHAYA jika DAP berkuasa kata bekas pegawai khas Jeff Oii

    Inilah kata-kata yang pernah dikeluarkan oleh Mohd Razali Abd Rahman yang merupakan bekas Pegawai Khas kepada Jeff Oii, DAP Pulau Pinang jika Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih Puatrajaya

    1) kristian agama rasmi
    2) bukan melayu perdana menteri
    3) TYT pulau pinang bukan melayu
    4) Bahasa Inggeris Bahasa Rasmi
    5) Institusi Kesultanan Melayu Dihapuskan
    6) Malaysia Di Jadikan Republik
    7) Ramd Dibubarkan
    8) Ketua Jabatan Atm Dan Pdrm Bukan Melayu
    9) Port Dickson Dijadikan Pangkalan Tentera Israel
    10) Kedutaan Israel Di Buka Di Malaysia
    11) Mahkamah Syariah Dibubarkan Diganti Mahkamah Sivil
    12) Majlis Agama Islam Diganti Dengan Majlis Antara Agama
    13) Menteri Agama Dan Timb Menteri Adalah Bukan Islam
    14) Bendera Dan Lagu Negaraku Ditukar
    15) Wang Zakat Boleh Diberi Kepada Bukan Islam
    16) Parti Berasaskan Agama Seperti Pas Dihapuskan
    17) Perkasa Dan Pekida Diiktiraf Pertubuhan Pengganas
    18) Mara Dihapuskan
    19) Dasar Ekonomi Baru Ditamatkan Sumber: Mohd Razali Abd Rahman: Bekas Pegawai Khas Jeff Oii

    Pernah satu ketika Lim Guang Eng dalam ucapannya semasa di Singapura mengatakan kaum yang paling bodoh adalah kaum Melayu. “Jika Melayu di Singapura boleh dibeli dan diperdaya, dengan begitu mudah, apatah lagi Melayu di Malaysia, sudah pasti ada cara untuk memperdaya ‘MEREKA'”.

    Kata-kata ini pernah mengundang rasa marah Melayu Singapura terhadap Lim Guang Eng tetapi apakan daya kuasa Melayu ketika itu sudah hilang dan yang berkuasa adalah anak didik DAP di Singapura.

    Reply
    • June 6, 2012 at 4:16 pm
      Permalink

      wah takutnye…jahat tol dap yek….tp aku heran….x dak pon dap ni angkat snjate bunuh melayu ata islam…yag aku tau polis melayu islam..melayu amno yg bunuh org islam sndiri..memali…amno lebeh jahat dr dap…jd same2 x leh percaye…tp mano lebih berat…ngaku islam, ngaku juang islam…tp prangai…mengalahkan kafir harbi…snggup tindas bangse sndiri..

      jd aku x heran dgn berite copy n paste ko ni..

      Reply
      • June 6, 2012 at 5:08 pm
        Permalink

        nama je melayu islam tp takde nampak ciri2 Melayu Islam sebenar..baik jd melayu murtad ke..melayu kapir ke..xde la memalukan orang2 Melayu & orang2 Islam..

        aku pun tak heran kalau ko ni pertahankan DAP..dah itu puak2 korang..tp ko baca la perkara 16 tu..hehe

        Reply
        • June 6, 2012 at 7:39 pm
          Permalink

          bro selamber…berok yg pkai nama Melayu_Islam tu agen yahudi..dia ni dari kecik lagi dah sesat…masuk kat sini jd ulam jea….low class punya ajen yahudi…

          Reply
        • June 10, 2012 at 12:01 pm
          Permalink

          ade aku pertahankan dap…aku cume ckp..dap tu walau cina…x seburuk amno perangainye…sbb apa…sbb depa mmg kapir…apa2 yg depa buat bkn ikut hukum islam…x da dosa pahala…dosa peda Allah bayar kt akhitat nti….amno mcm mne???mgaku islam…prangai???..cube ko listkan prangai pemimpim ko dr zama mader..sbb ape aku sbt dr zaman mader…sbb dr zama die la..politik malaysia ni berubah 100%..puak ko yg kutuk2 kaum cina..ko igt dgn lagak ko dgn org cina skrg ni bleh menarik ribuan org cine kmbali ke BN..ko silap..makin meluat dgn amno…

          aku x heran dgn dap…kluar la no 1000 skali pon…amno lebey berbahaya dri dap…dr segi fahaman..
          akhlak..fikiran…perlakuan…

          korang bimbang ngan dpa pasai apa…depa byk sgt ke power nk printah malaysia…brapa krusi aje depa ade..stakat penang..kwsn bandar..x la blh gugat kuasa melayu…apa beza dgn krusi mca/mic dlm bn..srupa je..yg ketuanya amno…sbb majoriti melayu masih ramai…

          taktik amno yg 1 ni boleh dibace budak skolah rendah..nak suh org melayu benci org cine..pas tu kerjasama antara PR hancur..lawan BN asing2..mmg le samapi kiamat amno printah gamaknye..boleh la bermewah skan lagi dgn duit rakyat…

          Reply
      • June 6, 2012 at 6:51 pm
        Permalink

        Takyah takutlah melayu islam, otak hang telah diselaputi ciri2 khawarisme. Malah awak mungkin lebih suka kalau bukan islam atau musuh islam memerintah kau dan keluarga kau kerana hanya musuh islam yang layak untuk mengajar umat islam yang bebal dan bongkak seperti kau.
        Salah satu sifat khawarij ialah mereka keras kpd sesama islam, tapi lembut dan bacul kpd kafir. Kau amalkanlah sifat2 tersebut sebagai pegangan hidup. Semoga hari akhirat menjadi penentu.

        Reply
        • June 6, 2012 at 7:42 pm
          Permalink

          mamat ni mana percaya hari akhirat…agama dia dgn agama kita berbeza bro…

          Reply
      • June 6, 2012 at 8:30 pm
        Permalink

        hehe…melayu islam konon, hujah dah macam yahudi…no substance !! melayu macam hang la yang buat negara terjajah beratus tahun…nasib baik ada UMNO, kalau tidak orang macam hang dok pakai cawat lagi.

        Reply
        • June 10, 2012 at 12:21 pm
          Permalink

          ckp sket…brape byk darah orang amno tumaph tuntuk merdeka yg ko duk blagak sgt tu…ke ko nk kata mat kilau, dto bahaman, tok janggut, dol said tu org amno…

          ko x sedaq ke…kebykkan pemimpim amno time 40-50 an mase tu student lg…dok khayal dlm kelab malam dekat london…angin merdeka bkn krane amno…

          amno cuma tukang sumbal gol shaj..lembu punya susu, sapi punya nama…kalau ikut sejarah stahap skolah ko tu mmg la dok kompang mcm la amno angkat snjata lawan british…juang merdeka la sgt konon..

          Reply
      • June 7, 2012 at 5:27 am
        Permalink

        mike melayu islam atau melayu selam..
        kat memali tu..penganut ugama pas yg teringin bebenor mati syahid sebab percaya bulat2 dengan fatwa pas yg dikarang oleh biduanda Hadi albualna.. tapi sebaliknya hadi dan aziz lagi takut mati sebab xsempat nak taubat lagi..
        p/s..mike tak teringin ke nak nak mati syahid … hehehee

        Reply
    • June 7, 2012 at 10:32 pm
      Permalink

      Semacam otak lulusan darjah 6 atau tak lulus SRP (PMR)….

      Kalau tulis tu biarlah nampak cerdik sedikit..

      Reply
  • June 6, 2012 at 3:55 pm
    Permalink

    pas ni dah gila, demi politik mereka buang agama.

    Reply
  • June 6, 2012 at 5:15 pm
    Permalink

    Dah la orang-orang UMNO….dah lama sangat makan duit Rakyat bagi pakatan pulak rasa…makan duit rakyat dah puluh-puluh tahun…tukar pulak kerjaan bagi try 5 tahun ja x suka tukar Balik..Negara2 lain semua dah tukar kerajaan kerajaan Amerika pun dah bagi Osama..Mesir,Thailang,Filipin,Indonesia dan banyak lagii…malaysia ja masih x mou tukar takut x masuk….nuh banyak rahsia2 puluh-puluh tahun…duk simpan kalau bocor pehhhh…pehhhhh…Alamatnya jadi mcm Mat Ghadafi…mou ka haaa.haaaa ada Bran

    Reply
    • June 6, 2012 at 5:57 pm
      Permalink

      Ingatkan dah merdeka..rupanya saja nak serah diri kat yahudi (israel) tu..kesian man

      Reply
    • June 6, 2012 at 7:46 pm
      Permalink

      To man wife….apa kata kalau kau tukar laki kau si man ni..try 5 tahun dulu…x sukar nak rujuk balik….

      Reply
    • June 6, 2012 at 8:33 pm
      Permalink

      Tukar kerajaan ?? nak tukar kerajaan yang sedia ada dengan kerajaan apa ? kerajaan iblis ? ooooo….minta maaf banyak-banyak. Biarlah hangpa saja yang jadi iblis…jangan babitkan rakyaat malaysia boleh kan ?

      Reply
    • June 7, 2012 at 5:43 am
      Permalink

      sape kate tak bagi cobe… kat perak dah bagi pon pr mentadbir 11 bulan, habis lintang pukang jadinya.. sultan yg memerintah negeri dicabar..orang melayu dicabar….yang pelik kaum cine pandai lak pr bodek.. kan keje bodoh namanye..

      Reply
  • June 6, 2012 at 5:20 pm
    Permalink

    Orang-orang UMNO Tak Tau Hukum Hakam Masalah Belajar Takat sekolah Agama Rendah dengan menengah tu yang masalah tak paham….dengan dunia islam…dok tengok tv3 orang dah Bosan Asyik2 politik Adil Apa mcm tu rakyat didahulukan pencapaian di utamakan Minyak kat kelantan sanggup pi hantar ikut Thailand padahal…lagi dekat kalau diproses di kelantan sedangkan Terengganu lagi jauh kedudukan tempat proses di Terengganu Takut…Nanya rakyat kelantan insyaAllah tuhan bagi bala kepada umat2 yang kejam jahil atas balasan Allah

    Reply
    • June 6, 2012 at 5:56 pm
      Permalink

      Huyoo..kalau org belajar agama tinggi melangit kene jd takbur ye..hehe..maslahnya korang tu yg sempit fikiran & tak mahu bersyukur maka Allah sempitkan lah jugak urusan2 korang tu..

      Mudah2an Allah kembalikan lah semula bala yg dipinta kpd mereka2 yg membuat tohmahan & tuduhan….sesungguhnya Allah Maha Adil lagi Maha Mengetahui

      Reply
    • June 6, 2012 at 6:26 pm
      Permalink

      Aku kesian nengok ahli2 PAS peringkat bawahan yg bersungguh2 dlm perjuangan tp yg di atas sudah sesat

      Reply
      • June 6, 2012 at 8:02 pm
        Permalink

        standard macai low class mcm tu la…boss depa suruh mkn taik pun depa mkn…nanti x dpt tiket pi syurga la pulak…aku pun kesian jugak…

        Reply
    • June 6, 2012 at 8:34 pm
      Permalink

      cai PAS memang macam tu…tuhan cipta otak kat kepala…depa pi letak kat lutut, jadi lagu tu la depa.

      Reply
    • June 6, 2012 at 11:33 pm
      Permalink

      Mahpus tu mengaji setakat mana? SRP pun tak lepaih.Niki Ajis pi mengaji kat India.Padan muka tak dapat duit minyak. Kalau dapat, depa semua tukaq kereta baru.Dalam tak dak duit pun Nizar tukaq kereta semua dgn nombor plet sempoi punya di Perak. Niki Ajis boleh angkut Mercedes lagi satu.Tak dapat royalti minyak tu lah bala yang timpa Kelantan.

      Reply
    • June 7, 2012 at 9:33 pm
      Permalink

      orang pas pon tak belajar ugama tinggi..sebab mana ada oang pas yg lebih tinggi ilmu agama nya dari nik aziz.. nik aziz pulak berkawan baik dengan syaitan. sebab itu orang pas suke berperangai macam iblis dan syaitan,
      p/s : iblis kerjanya suke menghasud dan syaitan pulak suke merupa rupa.. jangan tak percaya lak ada syaitan yg boleh merupa, muka dan perangai sebiji macam nik aziz..

      Reply
  • June 6, 2012 at 7:56 pm
    Permalink

    ok2…ink computer aku byk lg…takpe2…hehehe

    Standard beroks masuk kampung bro…kejakunannya terserlah….kebangangannya terbukti…

    Reply
  • June 6, 2012 at 8:53 pm
    Permalink

    BERSIH 3 berlaku di Merdeka Square (Dataran Merdeka) setanding dengan Tahrir Square di Kahirah, Trafalgar Square di London, TiananMen Square di Beijing, Madison Square di New York…bukan macam beruk2 UMNO buat senaman ponggong di kediaman Ambiga..demo depan rumah Azmin dan kediaman Lim Guan Eng..ini semua ABU (AKAI BODOH UMNO)..low class !

    Reply
    • June 6, 2012 at 11:19 pm
      Permalink

      Merdeka square kepala Hanggok kau. Kereta polis terbalik depan Sogo. Sogo letak dimana? Otak cacai penuh tahi. Orang makan ice-cream di Tuti fruitie , DiBaskin Robin, Dia makan ice-cream dalam jamban. Super Low Class punya manusia.

      Reply
      • June 7, 2012 at 1:17 pm
        Permalink

        Pagi petang siang malam dok mengadap harakah….jadi macam tu la depa….merdeka square konon…tempat hangpa dok melata di tepi jalan masjid India jer…ada orang melayu meniaga sikit-sikit depan tu…habis hangpa samun.

        Aku tak lah sampai hati nak panggil hangpa beruk, sebab hangpa pun manusia jugak…tapi hampeh !! kalau ikut kasta hindu…hangpa ni kira lebih kurang macam paria la.

        Reply
    • June 7, 2012 at 1:39 pm
      Permalink

      Mangkok punya mamat..ala kitorang cuma tunjuk ‘pungkok’ je kat ambigay pun ko marah..kalau dah itu standard dia ‘standard BODOH’..kalau kitorang buat standard tinggi sikit lagi korang jadi sewel kot..hehe

      Reply
  • June 6, 2012 at 10:47 pm
    Permalink

    Theori selamber mengenai strategy DAP jika memenangi PRU agak kurang asasnya hasil dari kajian kurang mantap .

    DAP dengan 45 wakil dipertandingkan untuk kerusi parlimen tak akan boleh menubuh kerajaan walau pun kesemua 45 kerusi dimemangi mereka. Mereka tak boleh bercakap dengan PAP jika PM bukan orang mereka. Atas perkiraan ini jangkauan impian itu sekadar impian yang ketiadaan realiti.

    Reply
  • June 7, 2012 at 6:42 pm
    Permalink

    Huwaaaaaaahuwaaaaaaaa…ada jugak lahaubau-lahabau pembangkang yang tolong nak bela ambiga..aiyaaaaaaa…bersih sama macam kat mesih..Ptuiiiiiih!! Geli geleman aku nak baca…Bersih3.0 tuh sebenaqnya sama macam K-POP dekat Bertam sana nuh, sebab ada china doll yang angkat kaki nampak “rambut rebonding” hahah yang tuh ada laaaaa….

    Reply
  • June 8, 2012 at 12:24 am
    Permalink

    Apa bimbang? Kan Bapak Kafir yg cakap tu? x perlu la kita nak ikut

    Reply
  • June 8, 2012 at 12:28 am
    Permalink

    Kalau parti pas memesongkan islam.. se,oga Allah melaknatkan seluruh pemimpin PAS yg sokong pemurtad tu

    Reply

Leave a Reply to raja kongkiak Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *