Tentang ‘Himpunan Hijau’ Yang Kita Perlu Tahu

Share


PENULIS rasa ada beberapa perkara tentang acara Himpunan Hijau ke Putrajaya yang dianjurkan Stadium Darul Aman di Alor Setar semalam yang kita perlu tahu.  Bukan tentang kegagalannya (itu sudah pasti), tapi dari segi sejarahnya.

Sebenarnya ramai orang pelik kenapa acara besar seumpama ini diberikan nama Melayu, malah hampir nak sama dengan nama gerakan untuk menghalang kilang Lynas dari didirikan di Gebeng, Kuantan – Himpunan Hijau juga.  Adalah biasa bagi PAS ‘mengarabkan’ nama hampir semua acara yang dia terlibat, kecuali Bersih, sebab itu ada DAP (sekular) dan PKR (liberal) sebagai antara penganjur utamanya.

Rosaklah program kalau nama Arab digunakan.

Ketika mula dilancarkan pada 13 Mei 2012, nama yang ditetapkan Presiden PAS, Hadi Awang untuk himpunan tersebut ialah Ijtima’ Dan Munajat Perdana atau nama Melayunya secara rasmi ialah Himpunan Raksasa 100 Ribu PAS – bertujuan menandingi perhimpunan raksasa UMNO di Stadium Nasional Bukit Jalil yang diadakan pada 7 Mei 2012.

Ini pun menarik juga, sepatutnya Jun ini PAS ada muktamar tapi sanggup menangguhkannya ke bulan November kerana begitu terdesak untuk menyaingi UMNO yang berjaya mengumpulakan ratusan ribu orang di Bukit Jalil.  Hal-hal rasmi parti yang biasa dibincang di muktamar nampanya tidak berapa penting dibanding dengan menyaingi UMNO.

Itu pada 13 Mei.

Selepas dari itu penulis dimaklumkan ada beberapa lagi perubahan pada nama Himpunan tersebut, antaranya dengan meninggalkan perkataan 100 ribu (kerana tidak yakin mampu mengumpulkan seramai itu), sehinggalah nama terakhir ini dipilih – Himpunan Hijau ke Putrajaya, nama PAS pun digugurkan juga.

Kenapa nama itu dipilih?  Penulis dimaklumkan bagi menyamakan dengan padang rumput yang berwarna hijau.  Ini adalah kerana mengikut nasihat pakar fotografi Harakah yang berpendapat baju Hijau, nama himpunan Hijau dan padang hijau, memudahkan sudut fotografi menarik diambil untuk menunjukkan kehadiran orang yang ramai (walaupun hakikatnya tidak berapa nak ramai).

Nak photoshop pun senang kalau dah terdesak sangat.

Sekarang fahamlah kita, kenapa Pakatan haram ini begitu bersungguh menolak mengadakan himpunan Bersih di Stadium Merdeka walaupun telah ditawarkan kerajaan.  Selain warna rumput yang tidak match dengan tema kuning, nak membongak tentang jumlah kehadiran orang ramai pun sukar juga.

Nak bongak macam mana kalau dah kapasiti stadium banyak itu, banyak itu sajala.  Tak tahulah apa mimpi PAS melanggar arahan tersebut dan meneruskan acara itu di stadium.  Penyudahnya mereka jugak yang malu sendiri bila kehadiran tidak seberapa.


56 thoughts on “Tentang ‘Himpunan Hijau’ Yang Kita Perlu Tahu

  • June 2, 2012 at 11:39 am
    Permalink

    lawak betul la puak2 PIS ni…depa pi program politik mcm pi kenduri kahwin…abih anak pinak depa angkut….bagus la lagu tu…dpt jugak budak2 tu pi jalan2 masa cuti sekolah ni….

    Biasanya kalau sekoq lebai kulup ada 4 binis…sorang bini ada 4 anaks…fuyooo…sekoq lebai kulup boleh himpun 20 orangs……kalau 2 ekoq lebai kulup boleh himpun 40 orangs…..perhhhh 2 ekoq lebai kulup = 1 bas tuuu…

    kesian sapa yg sponsor Bas tu….tapi takpe lah, asalkan nampak mcm ramai yg mai….

    Reply
    • June 2, 2012 at 3:55 pm
      Permalink

      Nabi S.A.W. bersabda
      “SYURGA ITU DIPENUHI WARNA HIJAU DAN NERAKA ITU DIPENUHI WARNA MERAH ”
      Tu sebab la gerakan2 Islam satu dunia guna warna hijau… BODOH PUNYA UMNO.
      Jahil punya pasal, lepas tu buat teori bukan2.

      Reply
      • June 2, 2012 at 4:50 pm
        Permalink

        ambo selaku tok guru risau gak kalau unit amal pas tersangkut kat pintu syurga tak leh masuk sebab pakai baju warna meroon lak. harap s/u agong pas kuarkan surat kerahan tukar warna baju unit amal pas kepada ijau..

        Reply
      • June 2, 2012 at 5:23 pm
        Permalink

        sedara….gerakan Islam negara lain tak tunduk dgn kapiaq tapi yg konon2nya gerakan Islam kat malaysia ni, baru sekoq banggali OKU bedehem abih senggugut smua paklebai2 gerakan Islam hangpa tu…..syok sendiri btul…

        Reply
        • June 2, 2012 at 8:48 pm
          Permalink

          aduhhhh…sakitnya bontot ambo dicucuk eko pari… ambo memang takut kat benggali tu…

          Reply
      • June 2, 2012 at 9:22 pm
        Permalink

        PERGGHHHH! semua penyokong bola kelantan akan penuhi neraka.

        Reply
        • June 4, 2012 at 5:11 pm
          Permalink

          ANG BUAT LAWAK APA? AWT PULAK SEMUA PENYOKONG KLANTAN NK MSUK NERAKA.
          SBB HADIS TU.
          ANG TU YANG BODO, TAK BELAJAR HADIS DGN MAKNANYA.
          AKU HARAP ORANG LAIN YANG PRIHATIN DGN ANG AKAN HANTAQ ANG P HOSPITAL SAKIT JIWA SECEPAT MUNGKIN.

          PEMALAS NK BLJAR ILMU HADIS!!!

          Reply
          • June 5, 2012 at 3:56 am
            Permalink

            ambo minak maen bola pingpong pingpong

      • June 3, 2012 at 2:07 am
        Permalink

        Al Baihaqi meriwayatkan hadis dari Jabir r.a katanya : “Pernah Rasulullah saw berpakaian yang bercorak merah pada dua hari raya dan pada hari Jumat.”

        Reply
      • June 3, 2012 at 2:09 am
        Permalink

        ex-umno…hadis mana anda ambik?

        Reply
        • June 3, 2012 at 4:09 pm
          Permalink

          kome yg buduh edd_usm..blagak pandai

          Reply
      • June 3, 2012 at 9:41 pm
        Permalink

        Bro kwn ko DAPigs puya warna apa???? Bersekongkol lebih bahaya tau Ex-UMNO…Gua!!!!!…maintain KINI, DULU dan SELAMANYA..UMNO tiada Pilihan Lain..TERBAIKKKKKKKKKK….

        Reply
        • June 4, 2012 at 5:05 pm
          Permalink

          Nabi S.A.W. bersabda
          “SYURGA ITU DIPENUHI WARNA HIJAU DAN NERAKA ITU DIPENUHI WARNA MERAH ”
          Tu sebab la gerakan2 Islam satu dunia guna warna hijau… BODOH PUNYA UMNO.
          Jahil punya pasal, lepas tu buat teori bukan2.
          HADIS ATAS NI NAK MENGGAMBARKAN BAHAWA ALLAH MENYUKAI WARNA HIJAU BEGITU JUGA SYURGA YG DIPENUHI WARNA HIJAU.

          APA SALAH PAS YANG KORANG NK MAKI PARTI TU?

          KENAPA HUDUD X DIWUJUDKAN? BUKANKAH INI NEGARA ISLAM? SEDANGKAN NABI KITA YANG SURUH LAKSANAKANNYA.
          AKU SOKONG PAS
          SEBENARNYA RAMAI KAT STADIUM DARUL AMAN TU. HAMPIR 70 RIBU ORANG. FOTOGRAFI TU YG DENGKI DGN PAS.
          BUKANNYA DOSA PAKAI WARNA HIJAU,
          NAMA PERHIMPUNAN HIJAU MANA ADA HADIS PUNNNNNNN!!!
          YG HAMPA NK KAIT TU WAT PA?

          KITA TENGOK KEPUTUSAN PRU KEDAH DAN KELANTAN.INSYALLAH PAS MNG DGN KUASA YG ABADI.

          KALAU PASAI STADIUM DARUL AMAN X CUKUP 100 RIBU ORANG, KITA CAMPUR DGN KAT MPK,PENANG,KUANTAN,DAERAH SEMUA NEGERI,PONDOK TAHFIZ,N.S.,SEREMBAN,ALOR SETAR,JITRA,BATU PAHAT,

          Reply
      • June 4, 2012 at 5:23 pm
        Permalink

        Islam tak penting kan warna cuma keimanan & ketaqwaan walau pun mengguna kan apa apa pun warna. Ada ka dalam alQuran ada sebut mesti guna warna hijau sebagai lambang ketaqwaan…???

        Sikit punya bodo punya puak bingai Penganut Akai Sampah PAS nih….!!!!

        Reply
  • June 2, 2012 at 11:58 am
    Permalink

    BERSIH 3.0 memang ramai KUNING pun…. Ulang tahun Umno Bukit Jalil memang ramai MERAH pun…. Himpunan Hijau A.Star pun ramai HIJAU juga… MELAYU MEMANG SUKA BUAT RAMAI… kah..kah…. ok le tu… CITRAWARNA 1 MALAYSIA….

    Reply
    • June 2, 2012 at 12:32 pm
      Permalink

      Mana nak sama dengan adik beradik hang yang dok berarak kat Batu Cave..tu baru la 1000 warna…kan..kan…kan

      Reply
      • June 3, 2012 at 11:25 pm
        Permalink

        Ooo.. yg. berarak masa Thaipusam dengan jambangan bunga gergasi tu yeeee..

        Reply
  • June 2, 2012 at 1:54 pm
    Permalink

    Tak habis2 nak tiru UMNO cari la idea lain.

    Reply
  • June 2, 2012 at 5:19 pm
    Permalink

    Itu saja ke yg ko nah bagitau? Buang karan betul… biasalah orang tukar2 nama program, cari yang strategik & mampu menarik minat orang. Bukan macam umno, nak kena tayang ponggong amoi korea baru orang nak datang. Cibai betul la umno hih…

    Reply
    • June 4, 2012 at 10:31 am
      Permalink

      huyooo…syaitan dah marah..hehe

      Reply
  • June 2, 2012 at 7:02 pm
    Permalink

    warna hijau pun jadi masaalah kat “pembodek” umno …..kahkahkah
    petronas pun pakai warna hijau putih ….kahkahkah
    orang umno tak bising pasai warna laaa bai …..orang luaq umno saja dok bising ….. tambah lagi kaki bodek yang jahil Islam ….mcm stimgay ….kahkahkah

    Reply
    • June 3, 2012 at 12:53 pm
      Permalink

      colitikaq…hang memang cerdik Islam…tu pasai hang sokong LGBT…sokong peliwat…puja bapa kapir PAS….sujud dgn tuhankarpal…..cerdik sungguh islam hang….

      Reply
      • June 3, 2012 at 7:09 pm
        Permalink

        sorilaa stimgay ….hang berasa kaaa …aku saja nak mengusik hang saja ….lama tak kacau hang
        mcmmana sarkas …….. ada elok kaaa …kahkahkah …… stmgay ….stimgay

        Reply
        • June 3, 2012 at 8:37 pm
          Permalink

          hang kot yg terasa…..bagus la kalau dah sedar….lama hang takde…..tapi standard hang mcm dulu jugak….org melaka ckp….bodoh lama jugak hang ni….

          Reply
  • June 2, 2012 at 8:04 pm
    Permalink

    “Kenapa nama itu dipilih? Penulis dimaklumkan bagi menyamakan dengan padang rumput yang berwarna hijau. Ini adalah kerana mengikut nasihat pakar fotografi Harakah yang berpendapat baju Hijau, nama himpunan Hijau dan padang hijau, memudahkan sudut fotografi menarik diambil untuk menunjukkan kehadiran orang yang ramai (walaupun hakikatnya tidak berapa nak ramai).”

    Ha ha ha… Penulis ni org nya mesti tak berpendidikan tinggi. Duduk umah aje memanjang. Main internet. tgk tv 1, 2 dan 3 aje.

    Reply
  • June 2, 2012 at 9:28 pm
    Permalink

    hampa dok kalut tang warna ada apa? yang penting masa X nanti, buat betuai-betui. baru tau bulan tu cerah ke gelap. hehehe

    Reply
  • June 3, 2012 at 12:40 am
    Permalink

    oh ramai nya UMNO…

    PAS mesti kalah kat kedah….

    BN akan menang 150% kerusi Parlimen dan DUN…

    Reply
    • June 3, 2012 at 9:55 am
      Permalink

      butuh la, BN menang 200%. PAS menang sorak.

      Reply
  • June 3, 2012 at 12:43 am
    Permalink

    kau tengok tu himpunan PAS mana ada orang langsung ..

    stadium kosong jea….

    Reply
    • June 3, 2012 at 9:58 pm
      Permalink

      Nak ko butohmakbapak…kwn ko ada turut sama ker?????????..DAPigs & PKR….kata kwn!!!!!!!last2 MELAYU KUTUK MELAYU punya program…DAPigs/CINA kwn ko dok ketawa pecah perut kann

      Reply
  • June 3, 2012 at 1:39 am
    Permalink

    Gua tak kisah pasal warna. Merah ka, Ijau ka, Kuning ka, lu orang punya suka. Semua warna pun gua suka. Tapi gua talak suka sama pemimpin-pemimpin parti yang tergolong dalam : Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki nepotisme, kaki kronisme, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki aiskrim, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

    Reply
    • June 3, 2012 at 9:12 am
      Permalink

      betul betul…banyak betul kaki setan dalam Pakatan Haram ye..hehehe

      Reply
    • June 3, 2012 at 1:02 pm
      Permalink

      fuyoooo….byknya kaki imam mahadi depa….patut la cai2 depa taksub gilernanbabi….

      Reply
  • June 3, 2012 at 1:54 am
    Permalink

    asal la umngok ni bebal..blog umngok aku xle blah teori dia wlw baca..mmg org umngok ni bodo2 kot

    Reply
  • June 3, 2012 at 7:06 am
    Permalink

    Lebih baik diam daripada tak tahu apa-apa…

    Reply
  • June 3, 2012 at 10:40 am
    Permalink

    100 ribu? Boleh percaya ke?
    Kapasiti tmpt duduk baru 33 ribu! Takkan tgh padang tu boleh muat 60K?
    Check sini:
    Stadium Darul Aman

    Reply
    • June 3, 2012 at 10:01 pm
      Permalink

      100k?????? POYO & KELENTONG GABAN..Kah..kah…kah….

      Reply
    • June 3, 2012 at 11:28 pm
      Permalink

      Itu dalam stadium… kat luar berapa puluh ribu pulak..?

      Reply
  • June 3, 2012 at 2:02 pm
    Permalink

    Himpunan Bersih 3.0 punya 49 orang yang buat kacau yang Polis suruh serah diri kalau tidak di tangkap pun sampai la pun tak ada tindakan!!
    Lagi nak sibuk pasai Himpunan Hijau!!!

    Reply
  • June 3, 2012 at 3:56 pm
    Permalink

    Tiap kali ceramah, tiap kali sidang akhbar berapi rapi lah keluar dari mulut pemimpin pemimpin (yang sebenarnya perlu di pimpin ini) betapa kejam nya kerajaan mengsonglap wang rakyat, memeras rakyat menafikan hak rakyat melalui amalan rasuah kotor (konon).

    Apa yang berlaku sedang didedahkan sekarang (selain dari kurap dan pekong yang sudah lama terdedah tak mampu ditutup mereka) tentang kekayaan luar biasa beliau itu. Tentang arahan beliau lagi satu yang mengarahkan siasatan ditutup semasa hanyat kuasa nya dulu.

    Dan diluar sana masih kedapatan cacai tegar yang tak akan berganjak satu inci jua pun dari terus mempercayai.

    INI contoh baik undang undang rimba. Cara yang berok dan monyet walau siamang sekali pun tidak pernah mengamalkannya. Mereka malu untuk mengamal tabiat hipokrasi serupa ini walau pun mereka binatang.

    Jadi, ini contoh jenis manusia SIAlan penjarah bangsa yang tak berguna setengah sen pun dan perlu dihapus dari terus wujud dibumi Allah ini.

    Reply
  • June 3, 2012 at 5:04 pm
    Permalink

    ex umno…
    kalau seseorang 2 nk jadi pemimpin islam tunjuk dulu peribadi islam mengikut nabi junjungan Muhammad. jangan asyik membangkang tanpa usul periksa..nak mengeluarkan kata2 perlukan ilmu takot menjadi fitnah..jangan sesekali menafi kebenaran yang boleh rosakkan islam…kalau sayang anak cucu sayanglah agama kita.kalau yakin pembangkang yang anti islam bleh memberi keamanan..saya sedih sekali…saya bukan ahli umno ka apa..tapi saya sayang bangsa saya melayu yang kian mundur diperalatkan pembangkang…kaji semula sejarah 13 mei..dan pengeluaran singapore dari malaysia..percayalah politik liew kuan yiew diambil alih DAP…walaupon umno ada pemimpin yg menyeleweng tapi x semua..umno masih memperjuangkan agama dan hak2 orang melayu…pemimpin mcm ni dikatakan hitler…nauzubillahi…buat keputusan guna ilmu dan akal jgn guna emosi..mohon maaf sekiranya menyakiti hati saudara/saudari..1 more thing…tlg lah jgn memaki hamun waktu bg comment.saudara yg lain juga sama..tunjukkn peribadi mulia baru orang hormat kita….

    Reply
  • June 3, 2012 at 5:14 pm
    Permalink

    lagi ramai dtg lagi bagus lagi banyak derma blh dikutip.pas mmg suka buat himpunan .

    Reply
  • June 3, 2012 at 7:02 pm
    Permalink

    Klau tidak menderhaka bukan NIZar namanya. Penderhakaan NIZar disertakan dengan bukti yang banyak.

    Kalau tidak berdolak berdalik bukan NIKO Ajis. NIko Ajis buat kerja ini sepanjang hayat dia dari tua sampai ganyut.

    Kalau tak berbohong, menipu dan berdusta bukan lah Anwar Ibrahim. Itu lah Anwar, cara hidup, amalan Anwar sampai last day dia nak mampos pun, malaikat izrael pun bakal ditipu dia.

    Dan leader leader yang perlu dipimpin itu dari puak mana datang mereka ??.

    Cina DAP tersenyum lebar tengok gelagat dengan hasrat mereka akan sambong penderhakaan itu, dolak dalek itu dan pembohongan itu sebagai kesinambongan amalan sekutu mereka bersendirian Kelak. Ye mereka akan lakukan bersendirian.

    Reply
    • June 3, 2012 at 8:04 pm
      Permalink

      supaya jangan jadi hang tuah..sampai hukum bunuh oleh sultan pun masih taat membuta tuli ….

      warsi nya adalah UMNO …

      Reply
  • June 3, 2012 at 7:15 pm
    Permalink

    Dalam satu ceramah oleh cina kafir dari DAP, katanya ” kalau PAS berkuasa tangan kena potong, kaki kena potong, lancau kena potong ”

    Laungan persenda hudud itu disambut dengan applause dan ketawa yang mampu pecahkan dewan.

    PAS pasti tak akan berbuat apa apa walau mereka bakal digelar KAfir sekali pun oleh DAP yang memang sudah seEKOr kafir HARbi.

    Kerana PAS hanya sebuah jambatan. Jambatan yang dipijak oleh sekutu mereka. Mereka dibuat memang untuk dipijak macam jambatan.

    Reply
    • June 3, 2012 at 7:55 pm
      Permalink

      dia kafir ….UMNO yang dikatakan islam cakap sapa nak makan sup tangan pergi kat kelantan…

      Reply
      • June 3, 2012 at 8:31 pm
        Permalink

        Itu adalah kerana PAS adalah kaum munafik. kaum yang pandainya tak bolih diikut, bodoh tak bolih ditunjuk.

        Reply
    • June 3, 2012 at 11:30 pm
      Permalink

      PAS memang sah parti kafir. dah la menjana ekonomi mcm pukimak, nak masuk islam pun perangai mcm pukimak. PAS memang pukimak.

      Reply
    • June 3, 2012 at 11:33 pm
      Permalink

      Yg. aku tau ni.. kata2 CSL masa prk tenang untuk tarik perhatian cina yg. sokong PR. CSL juga kata calon muslimah hina pengundi kerana taknak bersalam dengan bukan mahram. Itu pun Muhyidin sokong jugak.

      Reply
  • June 4, 2012 at 12:50 am
    Permalink

    Ramai jg anjing2 PAS menjelma melatah berok dlm rumah UMNO ni??
    Hahaha.. Melatah ker..sbb failed kumpulkan 100ribu lembunhijau??

    Lyn hujah puak2 jahil bodoh sombong ni kdgn2 best..tp kdg2 mcm TUANG AIR KE DAUN KELADI…

    Reply
    • June 4, 2012 at 2:58 pm
      Permalink

      Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

      Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman..

      Iaitu orang-orang yang kusyuk dalam solatnya..

      dan orang-orang yang menjauhkan diri dari PERBUATAN dan PERKATAAN yang tiada berguna..

      Surah Al Mukminun (Maksud ayat 1-3)

      Mudah2an kalian dapat manfaat.

      Reply
    • June 5, 2012 at 11:24 am
      Permalink

      org umno mcm hng ni jahil maklumat.. dok kena perbodo dengan pemimpin umno saja..

      Reply
      • June 5, 2012 at 12:29 pm
        Permalink

        Anak Bukit, hang yg bodoh dan taksub.. aku bukan org UMNO
        aku org Islam, hang tu org PAS yg ngok dan jilat bodoh apa jua kesesatan

        Setaka berhimpun mcm katak puru tu tp keluar dr stadium perangai mazmumah melekat di seluruh badan, Islam hanya jd BANNER utk pancing undi..MUNAFIQ

        perangai mcm anjing merusuh dlm keadaan Allah izinkan dan berikan ruang untuk beribadah, buat kebajikan dan dakwah untuk tegakkan Islam, tp ada hangpa buat?

        Bangsa celaka mcm hangpa ini hanya hidup dgn nafsu Ammarah, atas kepala berkopiah tp hati busuk dan hitam!

        Sikit2 UMNO..aku yg dulu tk suka UMNO pn jd suka pd UMNO sbb tgk org UMNO tkdklah gila mcm hangpa..meroyan siang malam UMNO..UMNO..UMNO.. anjing mati kena langgar pun UMNO punya pasai..

        ini bingai bebal dan bodoh punya pencacai PAS.

        Mai Alor Setar buat MENYEMAK!!

        Masuk Masjid Zahir bkn nk hormat org tempatan, buat mcm markaz hangpa, lepas sembahyang Jumaat, nk tunjuk sgt kata org PAS muka tak malu..Takbir tk tentu pasai..

        Waktu org suruh Takbir hangpa bercakap..

        Ni perangai org PAS ni ada mcm Ya’jud Ma’jud jugak..perosak dan penecemar alam!

        Reply
      • June 5, 2012 at 12:37 pm
        Permalink

        Banyak ni sja ka banga PAS bodo boleh himpun??
        pimpinan bg arahan wajib, batal semua program lain, siap upah duit lagi, blh mai satu malaysia banyak ni saja ka?

        punya sesak Highway org nk pi kenduri kendara pun susah krn katak2 hijau ni mai buat MENYEMAK!.. sedaq diri la weii meluat la tgk kelaku hangpa org PAS.. bodoh dr awai sampai habis duk jilat DAP PKR!

        Reply
  • June 5, 2012 at 11:20 pm
    Permalink

    kat stadium tu sume org berpusu pusu nak balik la.. letak la gambar org tgh ceramah.. baru tau ramai ke tak kat stadium tu.. kan org tgh ramai menghala ke pintu keluar tu.. hahaha.. lawak la korang ni

    Reply
  • June 7, 2012 at 2:56 am
    Permalink

    yg suka memaki hamun smakin rancak memaki sane sini..perbuatan angpa ni cam sia2 aje..memaki or tduh tanpa bukti,berat dosanya..yg dok maki2 sana sini tu, cermin diri ckit..gua x skong mane2..cume gua kesian tngok angpa ni perang typing..melayu perang same melayu..islam perang sesame islam..ape ni weh?..camni ke caranye utk kukuhkan ukhuwah islam?..smoga kite smua sdar ok..bubye..
    Gua parti bebas..parti yg tiada colour..tiada biru, tiada hijau,tiada merah, tiada biru cerah..ape2 colour gua x skong..bebas..
    Assalamualaikum..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *