Rayuan Supaya PAS Tidak Dilumpuhkan Atau DiMusnahkan…

Baru-baru ini, bekas Menteri Penerangan Malaysia, Tan Sri Zainuddin Maidin atau lebih dikenali sebagai Zam telah menggesa agar PAS dilumpuhkan dan dimusnahkan dari dunia politik di negara ini.

Kenyataan itu sudah tentu akan dipandang sinis oleh para pemimpin PAS yang hidup mati mereka dihambakan kepada parti politik itu.

Namun, saya ada pandangan peribadi saya yang tersendiri untuk mengulas mengenai kenyataan Tan Sri Zam itu.



Sebenarnya, saya tidak bersetuju dengan kenyataan Tan Sri Zam itu untuk melumpuhkan dan memusnahkan PAS dari landskap politik negara ini. Kewujudan PAS amat-amat diperlukan di negara ini.

Pada saya, PAS perlu terus hidup di negara ini kerana parti itu adalah model paling penting untuk ditunjukkan kepada rakyat sebagai contoh parti yang mempergunakan “Islam” sebagai modal politik dan meraih sokongan.

PAS juga perlu wujud di negara ini sebagai simbol parti yang mencemar nama baik Islam dengan fatwa-fatwa karut marut dan kenyataan-kenyataan para pemimpinnya yang bertentangan dari ajaran Islam sebenar.

Bayangkan, jika PAS tidak wujud lagi..siapakah yang akan berani mengeluarkan fatwa karut dan memperjuangkan Syiah secara halus di Malaysia?

Lagipun, PAS merupakan satu-satunya parti politik yang mampu menjamin tiket ke syurga kepada para penyokong, ahli dan para pengundinya.

Bayangkan jika tidak ada PAS, siapakah yang akan menjamin dan memberikan tiket ke syurga kepada umat Islam?

PAS begitu penting sekali untuk menjamin umat Islam di negara ini dijamin syurga. Tanpa PAS, dikhuariti para penyokong parti itu yang sanggup tidur di atas jalan, memaki hamun, selak kain dan mencarut akan kehilangan “tiket” tersebut! Zam boleh kasi “tiket”?

Selain itu, PAS sememangnya diperlukan sebagai model terbaik untuk dijadikan contoh parti yang memecah belahlah umat Islam di negara ini.

Sebenarnya, jika PAS dimusnahkan dan seluruh umat Islam di negara ini bersatu menyertai UMNO, maka Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim (Melayu murtad!) pastinya akan marah kerana mereka tak dapat cari makan…

Untuk memastikan salah seorang dari kafir harbi atau agen Yahudi itu menjadi Perdana Menteri, maka PAS perlu ada bagi mengelak umat Islam di negara ini bersatu. Lagipun, mereka yang berkiblatkan “syaitan” itu memang suka kalau umat Islam berpecah…

Sehubungan itu, saya merayu kepada veteran UMNO, Tan Sri Zainudin Maidin, agar tidak menarik balik gesaannya itu.

Tanpa PAS di negara ini, mustahil untuk “syaitan-syaitan” itu bermaharajalela di negara ini. Lagipun, PAS rela diri mereka diperkuda dan diliwat oleh “syaitan-syaitan” itu. Walau penyokong mereka lari meninggalkan parti pun sekali, PAS rela dikeldaikan “syaitan”…

55 thoughts on “Rayuan Supaya PAS Tidak Dilumpuhkan Atau DiMusnahkan…

  • May 22, 2012 at 4:29 PM
    Permalink

    Tak setuju. Bagi aku PAS patut dimusnahkan sebab kewujudannya hanyalah untuk mempermainkan Islam. Selagi wujud PAS makin banyaklah kesesatan yg akan dialami umat Islam di Malaysia.

    Reply
    • May 22, 2012 at 6:18 PM
      Permalink

      ambil C4 ahh… bom semua pemimpin & orang2 Pas termasuk pejabat/markah…

      hidup ah mun puak2 mun di malaysia … perintah ahh macam firaun perintah mesir dulu..

      hidup parti – “United Majusi Namrud Organization”… kih..kih..kih..

      Reply
      • May 22, 2012 at 11:54 PM
        Permalink

        sudahkan azmin mengadap ibunya??

        Reply
        • May 23, 2012 at 11:41 PM
          Permalink

          Kan dia kata lebih baik aku mengadap Madu aku….

          Reply
      • May 23, 2012 at 3:27 AM
        Permalink

        iPAS.ko ni meroyan ape ha?? bg beradab sikitlah.. ini level air ludah je posting

        Reply
  • May 22, 2012 at 4:39 PM
    Permalink

    Takde faedahnya simpan Parti Ajaran Sesat (PAS) kat bumi ni….penuh pulak org malaysia kat neraka nanti…..

    Reply
  • May 22, 2012 at 4:48 PM
    Permalink

    Ini kita panggil bomereng… Baling dan kena batang hidungnya sendiri.Satu olahan yg amat baik dan berkesan.Hanya ini saja yg dapat membodohkan PAS dan penyokong2nya.. Hehehehe LOL.

    Reply
  • May 22, 2012 at 5:07 PM
    Permalink

    Sudah cukup kah Islam anda semua maka anda katakan PAS tu sesat. Pemimpin kita dari mantan Tun Dr M, Tun Abdullah, PM yang kita sayangi jadi pemimpin Islam tetapi gagal utk minta isteri sendiri memakai tudung. Patutnya kita semua berdoa agar semua pemimpin Islam kita dapat beri contoh yang baik termasuklah ketua agama kita sendiri. Kenapa pemimpin kita seperti TPM boleh dapat isteri yang pakai tudung sedangkan ketuanya tak boleh beri contoh. Kalau perkara basic ni kita tak dapat tunjukkan, mana kita nak letakkan benda benda lain. Kita yang memerintah kenalah beri contoh yang baik dulu.

    Reply
    • May 23, 2012 at 11:52 AM
      Permalink

      Ini sekadar pandangan peribadi aku..
      Sejak 6 PM m’sia belum ada yg. bertudung, jadi TPM(Muhyidin) jangan mimpi nak jadi PM begitu juga Zahid. Yg. ada peluang cerah Hishamudin sebab Isteri dia tak bertudung. PakLah pun tak mampu tudungkan Isteri dia masa jadi PM, cuma lepas pencen baru @ nak pencen baru pakai tudung. Aku tak tau apakah ini syarat nak jadi Presiden UMNO dan PM M’sia. Tapi itulah fakta dan kenyataanya.. kecuali kita UBAH landskap politik tanahair. ALLAHHUAKBAR.

      Reply
      • May 23, 2012 at 11:54 PM
        Permalink

        Kamu bercerita bercontohkan PM yg raayat pilih…Apa ugama mereka??? kamu ugama apa bujuk??….kamu lagi sangup menerima Org yg bukan Islam menjadi Pemimpin kamu walaupon ada dikalangan Parti kamu yg berugama Islam….jangan beranggapan BURUK jika yg x bertudung x Islamik..belum tentu lagi yg berjubah, berjanggut, bertudung Lingkup semua tuu begitu Islamik…mukin lebih Islamik dari segi Permakaian sahaja tapi tak semestinya Lahiriah nya begitu Islamak…tapi kata2 dari mulut mereka langsung x menunjukkan mereka org ISLAM….

        Reply
        • May 24, 2012 at 12:57 PM
          Permalink

          Bro… arak tu haram, sah tak boleh minum. Air susu tu halal, tapi kalau curi haram jugak. Tak tutup aurat tu haram, tak kira baik hati ke tidak.. tutup aurat tu wajib, tapi bergantung pada niat dia kerana Allah atau menunjuk.
          Jadi sebagai umat Islam yg. baik kita minum air susu yg. d beli dan pakai tudung kerana Allah baru selamat. Tapi kalau kita minum arak dan buka aurat, kita kata hati aku baik… boleh masuk syurga ke? umpama kafir yg. suka tolong orang.. boleh masuk syurga ke?

          Reply
      • May 24, 2012 at 5:29 AM
        Permalink

        yang bertudung kak jah..tapi malang sekali anwar memang tak layak jd pm malaysia..sebab dia kaki jubor depan belakang..tak kira betina atau jantan…sapu bersih semua. nanti habis pak menteri dan mak menteri kabinetnya kena jubor.. memang benar anwar adalah anugerah tuhan sebagai seorang peliwat tegar..

        Reply
  • May 22, 2012 at 6:29 PM
    Permalink

    PAS hanya menjadi tukang basuh berak DAP and tukang melancap untuk Anwar.Jadi elok diharamkan.

    Reply
    • May 22, 2012 at 6:36 PM
      Permalink

      otok bubuh kat jubusss…. kih..kih..kih..

      Reply
    • May 25, 2012 at 7:57 AM
      Permalink

      Zizan, kamu adalah manusia lebih teruk dari syaitan….!!!!

      Reply
  • May 22, 2012 at 6:34 PM
    Permalink

    hanya org yg bengong saje yg terpedaya cakap2 penyokong mykmuni..hujah tak masuk akal..hampeh..

    Reply
  • May 22, 2012 at 6:44 PM
    Permalink

    Hidup PAS..selama lamanya..kuburkan UMNO parti jahil…selamatkan umatnya…dari UMNO yang terkenal dengan porno seks, fitnah, rasuah..

    Reply
    • May 22, 2012 at 7:10 PM
      Permalink

      BS…bila hang nak citer pasal hudud ni..lamanya aku tunggu…..jgn la lari mcm jantan bacul……

      Reply
      • May 22, 2012 at 7:57 PM
        Permalink

        Bagi aku PAS tak payahlah dimusnahkan sepenuhnya…biar tinggal sikit-sikit, supaya senang kita buat contoh, tunjukkan pada anak cucu….yang manusia boleh jadi bodoh tahap tepu bila otak yang dikurniakan tidak kita guna…

        maka akan ujudlah peribahasa melayu….
        ” Bodoh macam PAS “…hehe

        Reply
        • May 22, 2012 at 8:29 PM
          Permalink

          hehehe correct2..
          PAS boleh dijadikan ‘monumen’ ingatan buat masa akan datang betapa org2 bodoh bodoh sombong yg diperbodohkan oleh org kafir dan org2 sesat.

          Reply
    • May 22, 2012 at 9:07 PM
      Permalink

      Bujang Senang yg buat adegan dlm PORNO dgn CinaDoll tuuu sapa ???? org UMNO??? Tak ker SiNuar Zombie….ko pi selamatkan Boss ko dulu baru nak cerita nak selamatkan umat 1 malaysia nie…

      Reply
  • May 22, 2012 at 6:46 PM
    Permalink

    Syaitan – syaitan yang dimaksudkan tu UMNO, mca Dan mic ker…correct, correct…correct

    Reply
    • May 22, 2012 at 7:57 PM
      Permalink

      KARPAL SIGH DAN AMBIGA NAK LETAK MANA?

      Reply
      • May 22, 2012 at 8:27 PM
        Permalink

        manusia2 yg jahil lagi taksub pd perjuangan sesat PAS dn sekutu2 laknatullahnya itu akan jadi buta hati.. AMbiga dan segala penyokong2 mereka yg ada itu bukan menyokong agenda Islam atau pun agenda fitrah manusia.

        mereka menumpang sekaki hanya untuk melumpuhkan UMNO BN, tetapi arah tujuan mereka lain, mereka mahukan negara Malaysia yg ultra liberal-human thinking based, pluralism, free sexual minded, pd kata lain cuba ‘meng-amerika-kan atau mem-eropah-kan Malaysia ini dan seisinya bila kuasa mereka tercapai.

        tapi puak2 PAS ni buta kayu..kalau bencikan UMNO sekalipun usahlah bentukan pasukan ‘AHZAB’ dengan kafir jahanam tu.. nanti masa depan lagi rumit bila ‘termakan’ budi org sesat!

        Reply
    • May 22, 2012 at 8:55 PM
      Permalink

      Ni pun satu lagi kerja gila Dukes.. sokong ajer laer Pas tu dilumpuhkan..jgn banyak cakap politi lagi..ptuiiihh

      Reply
  • May 22, 2012 at 7:12 PM
    Permalink

    penyokong mykmu buatla hujah yg maasuk akal sikit ..hampeh

    Reply
  • May 22, 2012 at 8:04 PM
    Permalink

    Bagi aku pula pas hendaklah dipimpin oleh ulama dan bukan pemimpin2 yg ada skg. Pandangan ulama tentang hal ehwal Islam boleh diterima pakai sekiranya pas dipimpin oleh ulama bukan syiah supaya menjadi check and balance pada kerajaan. tetapi yg dok ada hari ni dlm pas elok la di kuburkan. Pas yang ada jati diri adalah yg bergerak sendirian dan boleh menerima pendapat org lain kiranya ianya menguntungkan Islam dan melayu..

    Reply
    • May 23, 2012 at 11:57 AM
      Permalink

      Orang jahil memang cakap camtu… p cari ulama paling hang percaya d m’sia, tanya dia pasal Ilmu dan Zuhudnya TGNA berbandiang diri dia sendiri. Baru hang dapat bezakan… kalau Harun Din, Ismail kamus,Ust.Azhar, Ust.Don, Ust.Zamri yg. famous pun tunduk hormat.. siapalah ulama besar yg. lain?

      Reply
      • May 23, 2012 at 2:56 PM
        Permalink

        nik ajis hang kata ulamak ?? tu la kebenakkan utama hangpa !!

        minta maaf banyak-banyak bagi aku nik ajis adalah sekutu syaitan yang nyata !!

        Reply
        • May 23, 2012 at 6:41 PM
          Permalink

          suko ko lah… tak dapek den nolong nya.

          Reply
      • May 25, 2012 at 8:01 AM
        Permalink

        Hati dah hitam..cakap apa pun dia dok sokong yg mungkar juga…jangan buang masa Bujuk untuk menerangkan dgn orang2 mcm ni…kita tahu lebih ramai yg condong ke PAKATAN. UMNO akan terkubur…

        Reply
  • May 22, 2012 at 8:05 PM
    Permalink

    hidup parti “United Majusi Namrud Organization”…….

    hidup dlm neraka..!!!! kih..kih..kih..

    Reply
    • May 22, 2012 at 11:55 PM
      Permalink

      ye la..ambiga dah terjamin syurga ke..opps lupa tiket duk ngan nik aziz

      Reply
  • May 22, 2012 at 8:12 PM
    Permalink

    Off topic.

    BUKTI PAS BACUL DAN HAMBA DAP-TIADA PEMBELAAN BUAT PENGHIJRAHAN MELAYU PULAU PINANG!!

    GEORGETOWN: UMNO Pulau Pinang menyifatkan pendedahan bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Dr Mohammad Fairus Khairuddin, mengenai lebih 18,000 orang Melayu negeri ini berhijrah sebagai bukti baru DAP memang berniat mengabaikan golongan itu.

    Sementara itu, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Teng Chang Yeow, turut mengakui tiada projek perumahan kos rendah dilaksanakan sepanjang empat tahun pemerintahan kerajaan DAP Pulau Pinang.

    Katanya, kerajaan pakatan pembangkang yang tidak mempunyai dasar perumahan untuk menampung golongan berpendapatan rendah menyebabkan golongan itu tidak mampu menampung kos hidup yang tinggi di bahagian pulau dan Seberang Prai.

    “Kerajaan BN dulu menetapkan dasar pemaju perlu membina rumah kos sederhana berharga antara RM45,000 hingga RM72,000 mengikut zon ditetapkan,” katanya.

    Reply
    • May 23, 2012 at 12:00 PM
      Permalink

      Tak payah penang la… kawasan BANDAR seperti kuantan,Ipoh,JB,Seremban pun sama. Kuasa beli orang melayu rendah sebab UMNO selalu bagi tongkat…

      Reply
  • May 22, 2012 at 8:21 PM
    Permalink

    PAS WAJIB dimusnahkan dan dibubarkan kerana ia menyesatkan umat ISLAM

    Dalam hukum Islam, mana2 yang menjadi ‘racun’ dan perosak pada kefahaman dan syariat Islam wajib dihapuskan!

    Cuma dalam konteks skrg, ‘melumpuhkan’ atau ‘memusnahkan’ PAS mesti dilakukan dengan method yang bijak.. kerana ANJING-ANJING GANAS lagi TAKSUB yg diternak PAS sekian puluh tahun tidak akan berdiam diri malah akan membaham sesiap sahaja yang mahu memusnahkan sarang mereka.

    Biar mereka sendiri musnah dengan kapal rosak itu. Yakni, kecilkan pengaruh mereka, fahamkan rakyat dengan cara Islam yang betul dan pengamalan yang betul, Insya Allah PAS akan MAMPOS dan lenyap.

    Punca PAS masih didokon kerana label ‘ISLAM’ dan kelemahan kerajaan BN dari segi penerapan nilai Islam secara menyeluruh. Kerajaan BN memang melaksanakan agenda umat Islam, tetapi belum menyeluruh dan sampai tajam kepada setiap rakyat, fokus agenda BN masih lagi bab keperluan humaniti- iaitu taraf hidup, wang dan sosio budaya.

    Bab yg lebih halus-iatu mengenal agama secara menyeluruh-sehingga berjaya mengurangkan salah tanggapan agama, mengurangkan penglibat anak2 Islam dengan maksiat-itu tidak digerakkan pun secara RASMI.

    Jadi rakyat yg cintakan Islam masih letak ‘harapan’ pada pihak lain, tk lain tak bukan yg siang malam ‘menyalak’ tak henti pasal Isle (bukan Islam pun)-iatu PAS.

    JAdi, selagi mana lompong ini tidak diisi sepenuhnya oleh kerajaan, PAS akan sentiasa ‘hidup’ dan ‘popular’ lantaran rakyat jahil pada agama, jadi sesiap yang pandai ‘berlakon’ dengan imej agama, rakyat yang jahil tadi akan terpaut hati..konon itulah cara Islam..

    Jadi, label ISLAM pada parti itulah racun perosak yang telah membutakan hati2 org jahil, yg akhirnya percaya pada PAS wpun PAS terlah terkeluar dr landasan Islam.

    Reply
  • May 22, 2012 at 9:14 PM
    Permalink

    Modal PAS + Nicky sebelum PRU13. Nak On balik bab Hudud x jalan, war2 kan Muzakarah xda yg nak layan…..Apa lagi yekk lepas nie?????

    Reply
  • May 22, 2012 at 10:03 PM
    Permalink

    saya sayang najib… kih..kih..kih..

    Reply
  • May 22, 2012 at 10:32 PM
    Permalink

    pas sudah ilang pengaruh dan kuasa sekarang, bak sampah hanyut di sg kelantan.
    apa ada pada nama jika hanya membawa porak peranda dan celaka..celaka..celaka.
    makin hari semakin sesat umat islam jadinya, angkara insan yang durjana..
    parti pas didominasi oleh orang kelantan,sebab itu cakap pon bercelaru,pelik ternyata menipu..
    ada baik nya pas ditukar kepada pak (parti anok kelate) nik aziz jd presiden seumur hidup..bila mati ganti anak cucu.. itu lebih baik dari terus jadi juara pembohong menyesatkan umat islam di negara ini. tunggu apa lagi, nak memerintah negara memang tak mampu. bila bubar nanti, pandai2 lah pemimpin pas cari makan dgn pengalaman menipu yg sedia ada,,pas takbur orang melayu dah meluat sangat2,,

    Reply
  • May 23, 2012 at 3:30 AM
    Permalink

    Org PAS meluat dgn PAS..akulah org pertama kot dr mereka..

    sbbtu macai2 PAS yg hadir kt sini..jangan BOHONG akulah.. aku sebahagian dari mereka dulunya..ckp byk tkmau la tp dlm kepala aku ni buleh buat tesis dh le nk citer busuk perjuangan PAS!

    Reply
    • May 25, 2012 at 8:06 AM
      Permalink

      Aku pulak dari UMNO…jgn bohongla ..aku tahu UMNO dari dulu , kini dan selamanya menipu rakyat..

      Reply
  • May 23, 2012 at 4:21 AM
    Permalink

    Bila kena marah dengan kapal singki nak tutup malu timbul pula hal muzakarah dengan UMNO lepas tu bersyarat pulak.
    apa nak malu bila tuan sudah marah.

    Reply
  • May 23, 2012 at 6:40 AM
    Permalink

    Pas wajib di musnahkan dan di bubar.tak betul tu sepatutnya umno yg wajib di musnahkan dan di bubar selepas pru baru betul..ha.ha.ha

    Reply
  • May 23, 2012 at 10:18 AM
    Permalink

    Rakyat Kelantan memasyhurkan dikir barat. Dalam kumpulan dikir barat mereka ada seorang tukang karut dan yang lain nya tukang turut atau pak turut yang menambah bisingkan dikir itu.

    Kita percaya PAS lahir diKelantan. PAS membudayakan trend ala dikir barat . Tukang karutnya tak lain tak bukan adalah Nik Ajis. Dia merapu, mengarut dan merepek dari muda sampai ketua tanpa jemu jemu.

    Yang kejemuan dan naik jelak serta muak ialah pak turut. Maka sebab itu kita sering dapati pak turut given up separuh jalan lalu menukar haluan.

    Demikianlah seterusnya.

    Reply
    • May 23, 2012 at 12:06 PM
      Permalink

      Antaranya D.Fauzi saari(bekas ketua polis S’gor) dan D.Yusuf(bekas Pendakwa kanan)… hehheheh.

      Reply
      • May 23, 2012 at 2:58 PM
        Permalink

        alaaa bujuk elok la tu…sampah-sampah macam tu mana lagi dia nak pergi…PAS je lah.

        Reply
        • May 23, 2012 at 6:40 PM
          Permalink

          Oooo… dalam UMNO budayanya, habis madu sepah d buang rupanya.

          Reply
      • May 25, 2012 at 8:04 AM
        Permalink

        D.Yusof x masuk PAS, bujuk..dia cuma bantu Anwar dalam kes mahkahmah…betulkan fakta

        Reply
  • May 23, 2012 at 12:07 PM
    Permalink

    Aku teringat si Zam ni dulu kata akan sifarkan undi PAS/PR. Last2 dia yg. kecundang d MERBUK.

    Reply
    • May 25, 2012 at 8:03 AM
      Permalink

      Zam tu nak berangan jadi calon..’winnable candidiate’

      Reply
  • May 24, 2012 at 12:43 PM
    Permalink

    Kepad bujuk, renungkanlah diri kami? kenapa plak kamu letak nama bujuk mcm specis anwar jer…lebih kurang bunyinya jubok!!!!! jgm marah nnti kene lelong!!! hehehe

    Reply

Leave a Reply to mohdnasir Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.