PM Kalahkan 2 Perusuh Bersih 3.0 Yang Meroyan Di UK

TUJUAN dan matlamat penganjuan Bersih ini memang awal-awal sudah diketahui – mencipta kekecohan dan huru hara.  Buktinya seperti yang kita sama-sama lihat dalam rusuhan yang berlaku pada 28 April di Kuala Lumpur.

Kegagalan penganjuran disini menyebabkan penganjur Bersih (sebut Pakatan haram) berhasrat untuk meneruskannya di luar negara pula, dengan menghantar perusuh untuk mengekori Perdana Menteri ke mana-mana destinasi yang dikunjungi beliau.

Tak apalah kalau terpaksa berbelanja besar, bukan duit parti pun, duit rakyat (antara Selangor, Kedah dan Pulau Pinang).



Dan hasilnya 2 ekor beruk ini terbukti berjaya menjayakan agenda Anwar Ibrahim dengan menjerit-jerit dalam satu majlis perjumpaan Perdana Menteri dengan rakyat Malaysia di UK.

Kenapa agenda Anwar Ibrahim?  Bersih ni memang agenda Anwarlah dari mula pun, Amburger dan yang lain-lain diletak sebagai pengerusi dan apa jadah jawatan untuk buat cover sahaja.

Balik pada cerita di UK tadi.

Dari segi fakta dan return of investment (ROI) nya, apa yang untung dengan buat kerja bodoh seperti itu?  Adakah dengan menjerit-jerit itu dapat memenuhi semua tuntutan Bersih itu (7 dari 8 telah dipenuhi kerajaan)?

Tak payah fikir panjang, jawapannya sudah tentu tidak.  Dua ekor monyet itu diperalatkan hanya semata-mata mahu memalukan Perdana Menteri walaupun dalam tempoh yang sangat singkat.

Tapi penulis kagum dan terpesona dengan ke’steady’an Perdana Menteri mengawal situasi itu dan menutup mulut 2 ekor monyet tersebut.

Dua Ekor Monyet Bersih

Tak perlu pihak keselamatan pun bertindak menutup mulut monyet-monyet tersebut, cukup dengan Perdana Menteri seorang pun situasi itu boleh dikawal.  Kalau Anwar dalam situasi ini, nescaya diarahkannya pengawal keselamatannya untuk mengiringi sesiapa yang buat kacau itu keluar.

Seperti mana dalam kes Benji Lim di Tropicana, dihalau keluar kerana berani menyanggah Anwar secara terbuka.

Itulah kehebatan Perdana Menteri.  Dalam ucapan selepas itu, sempat juga Perdana Menteri menyindir kelakuan biadap monyet yang 2 ekor tadi, dan menerima respon positif dari kalangan yang hadir.

Yang datang lebih 400 orang, buat kecoh 2 ekor sahaja.  Baki hadirin yang hadir tidak langsung memberi respon kepada tindakan 2 ekor monyet upahan Anwar Ibrahim itu.

Anyway, lihatlah kehebatan Perdana Menteri menangani 2 ekor monyet itu single handed, sebelum dibantu seorang hadirin dengan jeritan “Show some repect la ooi” di akhir rakaman yang langsung menutup mulut monyet-monyet itu.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

54 thoughts on “PM Kalahkan 2 Perusuh Bersih 3.0 Yang Meroyan Di UK

  • May 15, 2012 at 11:25 PM
    Permalink

    Inilah berkesannya ajaran anwar, azmin, ambiga, t chua, m sabu, mahpos dan ……. kapal sing pon.

    Dah hilang hormat, malu, sopan santun biar di mana dan bersama siapa sahaja!!!!

    Reply
    • May 15, 2012 at 11:31 PM
      Permalink

      memang SIAL diorang ni..macam berok

      Reply
      • May 16, 2012 at 8:46 PM
        Permalink

        betoii selamber, depa 2 ekoq tu mmg berok mak yee… klau aku suruh depa dok sana terus x yah balik malaysia lg dah.. ada berok mcm depa menyusahkan kita ja…

        Reply
    • May 16, 2012 at 11:12 AM
      Permalink

      ksian mak bapak depa tu sbb x bersih melahirkan anak haram tu..

      Reply
  • May 15, 2012 at 11:34 PM
    Permalink

    Kesan kepada pemakan babi. Perangai macam babi tak ada rasa malu. Nyondol je.

    Reply
  • May 15, 2012 at 11:37 PM
    Permalink

    Mabuk todi ke cina bahlul tu?

    Reply
  • May 15, 2012 at 11:40 PM
    Permalink

    Kesan dari hasil ternakkan babi mega selangor berjangkit kepada semua puak-puak longkang Porn Rakyat–taniah lol..

    Reply
  • May 15, 2012 at 11:41 PM
    Permalink

    beruk o beruk
    sikap engkau memang buruk
    moral engkau memang teruk
    memang patut engkau kena kutuk
    hati engkau busuk
    terjerit macam orang mabuk
    kalau kat sini siang-siang aku taruk

    Reply
  • May 16, 2012 at 12:18 AM
    Permalink

    While the Pakatan is trying to distract us with petty issues,the bigger agenda by the west thru Anwar Ibrahim is the REUNIFICATION SINGAPORE and MALAYSIA thru non Malays for voting against BN and will use the manadate to accept Singapore wishes. To the west,Singapore is already their strong allied.
    I think in a nut shell the Chinese in Malaysia wants to reunify with the singaporeans relative.

    If the Western powers can finally manage to bring down the BERLIN WALL to reunify East and West Germany thru their propagandas,Malaysia is heading towards that direction conquest thru political power rather using military might.

    Reply
    • May 16, 2012 at 8:44 AM
      Permalink

      Anwar bukan sj jadi Agen Yahudi tapi jadi agen cina merangkap pengkhianat melayu.Kita patut usaha satukan Malaysia dan Singapura melalui agenda melayu , bukan agenda lain..

      Reply
  • May 16, 2012 at 12:29 AM
    Permalink

    monyet-monyet keturunan babi rupanya.. cibai mak lu lah la cina babi gampang x sedar diri!! klu x suka lu balik lu punya negeri la u setan babi..

    Reply
  • May 16, 2012 at 1:28 AM
    Permalink

    babi ni aku rasa bekas keturunan komunis malaya sebelah chin peng. memang dasar haramjadah

    Reply
    • May 16, 2012 at 7:05 AM
      Permalink

      Nak buat macam mana tersalah mengandung diwaktu bulan pas purnama, ,,,,

      Reply
    • May 16, 2012 at 8:36 AM
      Permalink

      cina komunis racist

      Reply
  • May 16, 2012 at 7:47 AM
    Permalink

    Kesian – bila berkawan dengan Anwar dan Ambiga saja. Tiba Tiba moral mereka jatuh begitu rendah sekali. Meraka bukan lagi Manusia Waras. tapi dah sama taraf dengan makhluk tak berakal.

    Bagaimana agaknya kalau dia ditahan dari pada masuk malaysia selepas buat onar di UK? Setuju ?

    Reply
  • May 16, 2012 at 8:41 AM
    Permalink

    Dalam kemelut dan gelombang badai semasa kita dapat lihat PM kita sentiasa ‘menghiburkan’ dirinya sendiri. Beliau teruskan dengan kerja keras untuk mencapai matlamat yang ditetapkan tanpa menghirau badai diluar.

    Beliau tahu tiada seorang pun pemimpin dunia yang terima oleh seluruh rakyat 100% tanpa tentangan.

    Alangkan Rasul pilihan Allah mempunyai musuh berganda lebih dari yang menyukai nya, inikan pulak kita manusia biasa.

    a kITA

    Reply
  • May 16, 2012 at 8:42 AM
    Permalink

    Memang kurang ajar diorang ni.Dalam sidang tertutup PR tak adapun orang UMNO/PERKASA/BN ganggu sidang diorang..

    Reply
    • May 16, 2012 at 12:03 PM
      Permalink

      alah yop

      brandy banyak juai tepi jalan kat UK nun, suhu ada sket sejuk, jadi org kapir ni pekenalah sket

      tu yg berani langau tu, dah macam pariah minum samsu

      tapi kan bro aku ingat intu cina dari geng2 gay lah rasa nya

      sbb nya lengan bertatu api tapi warna hijau biasa nya gay yg suka pakai

      Reply
  • May 16, 2012 at 9:02 AM
    Permalink

    suku sakat DAPIgs la tu yang buat kacau..haramjadah punya cina komunis..

    Reply
    • May 16, 2012 at 12:04 PM
      Permalink

      betul di bro

      depa pernah kata 13 maei tetap di hati depa

      depa tak kan lupa….

      Reply
  • May 16, 2012 at 10:58 AM
    Permalink

    Dia berani sebab dgn perdana menteri,,,kalau dengan sesama awam,,matilah jawabnya,,

    Reply
  • May 16, 2012 at 11:14 AM
    Permalink

    cinabeng tu jangka akan dpt sokongan dari hadirin yg lain, tapi rancangan mreka gagal.

    Reply
  • May 16, 2012 at 11:15 AM
    Permalink

    Kalau rasakan nak menyokong parti yg suka sex dan tak ade matlamat sila duduk di rumah dia..
    nak tau jugak anak haram yg menjerit tu sapa yang ajak suruh mai.
    kalau boleh bagi lah maklumat anak haram tu di fb tahu lah kawan2 nak tunjuk AJOR depa.

    Reply
  • May 16, 2012 at 11:17 AM
    Permalink

    Orang PR tak buat gila camni… ni macai MCA mana pun tak tau. Buktinya dlm. negara yg. buat kecoh camni semua orang BN. 1 d jln. kebun bila samseng UMNO terjerit-pekik dan mengamuk baling kerusi dan pukul orang. Takda pulak tindakan polis. 2 Perkasa & UMNO serang himpunan lynas d padang kota. Tu belum cerita ahli UMNO serang MP2 pakatan rakyat d majlis2 lain. Pemimpin UMNO kalau hebat sangat buat macam Nizar.. masuk majlis UMNO yg. sedang kutuk dia, sampai gelabah bawak lari PC.

    Reply
    • May 16, 2012 at 11:37 AM
      Permalink

      Sampai gigit telinga

      Reply
      • May 16, 2012 at 9:57 PM
        Permalink

        bujuk…hang dah convert ke??…langsung kat mana….kuil ke gereja…

        Reply
    • May 16, 2012 at 11:39 AM
      Permalink

      Seburuk org BN yang di pandang oleh PR,tak samapai hati nak makan telinga polis,,,,

      Reply
    • May 16, 2012 at 11:58 AM
      Permalink

      tu dia………..

      bujuk dah mula backing itu cina komunis tu dah, mcm mat sabu la hang bujuk

      Reply
      • May 16, 2012 at 12:18 PM
        Permalink

        BANGANG punya bujuk..agen komunis rupanya kat mykmu nih!!..

        Reply
        • May 16, 2012 at 12:47 PM
          Permalink

          Ahli MCA pun korang kata komunis… so buang la MCA dari BN.

          Reply
          • May 16, 2012 at 12:54 PM
            Permalink

            mana ada cina MCA buat perangai, cina MCA well educated la bujuk

            depa hidup aman jer, yg buat bising tu cina DAP komunis rasis

          • May 16, 2012 at 1:02 PM
            Permalink

            adusss bujuk!!…agen komunis yg aku maksudkan dlm mykmu ni ialah engkau..B.U.J.U.K..bebal la ko ni

          • May 16, 2012 at 10:01 PM
            Permalink

            bujuk ni kefahaman dia hancur…kalau apa yg dia tulis pun dia tak paham, apetah lagi yg org lain tulis….jgn la dera otak dia…dia punye IQ takat jaga parking ceramah DAP jea….sabaq yea bujuk…org bodoh bangang mcm hang ni memang org buat mcm tu…

    • May 16, 2012 at 6:09 PM
      Permalink

      Takda sapa nafikan ahli BN lah yg. biasa buat kerja terjerit-terlolong ni..

      Reply
      • May 16, 2012 at 9:22 PM
        Permalink

        sial PAS sial ko bujuk. Dulu aku terpekik terlolong lawan polis,bila aku mati duit tabung aku korang sapu. aku tunggu ko adi,jangan lupa bawak pok nik sekali jumpa aku. celaka korang berdua ko suruh timbus aku mcm tu saja.

        Reply
        • May 16, 2012 at 10:27 PM
          Permalink

          tak mampu berhujah… maki orang. Tu la standard korang..

          Reply
  • May 16, 2012 at 11:35 AM
    Permalink

    kalau org mca mereka tidak akan jerit BERSHIT…BERSHIT…BERSHIT.

    kalau org mca mereka akan jerit HIDUP NAJIB..HIDUP NAJIB..1MALAYSIA…1MALAYSIA.

    Reply
    • May 16, 2012 at 6:08 PM
      Permalink

      Yg. ni dah d bayar… semua boleh ma.

      Reply
  • May 16, 2012 at 1:09 PM
    Permalink

    mereka datang berduyun2 hampir beribu hadir menyambut Najib bersama Rosmah dengan laungan “Bersih” dan “Fuck You Najib”….

    menyatakan sokongan yang tidak berbelah bagi kepada BN dan UMNO…..

    Reply
    • May 16, 2012 at 1:16 PM
      Permalink

      ..bagus la..’reverse psychology’nya..memudahkan kerja BN & kredit kpd BN..terima kasih kpd beruk2 tu ye..hehe

      Reply
    • May 16, 2012 at 2:04 PM
      Permalink

      NB

      apa kau susah kalau rakyat nak beri sokongan tak berbelah bagi pada BN

      depa mintak duit kau ka??

      tak malu btul hang ni NB

      tapi takpa NB, baru sama level hang mcm si nizar meroyan tu tak tau malu

      Reply
  • May 16, 2012 at 1:16 PM
    Permalink

    menunjukkan bahawa UK adalah negara demokrasi ………

    bukan demokrasi ala malaysia …

    kat UK kau nak fuck PM pun boleh ….

    Reply
    • May 16, 2012 at 1:19 PM
      Permalink

      ko nak sangat dok UK..ko pegi je la dok sana..pergi JPN mintak batalkn kerakyatan sbb ko tak setuju dgn sistem pemerintahan kat Malaysia..pastu ko dok la kat UK yg korang suka sgt tu sampai padam..kitorang tak marah pun..

      Reply
      • May 16, 2012 at 2:08 PM
        Permalink

        tak payah bro

        biar bumi bertuah tanah melayu ni halau dia

        dia nak pijak tanah pun tak dapat

        biarkan bro

        Reply
    • May 16, 2012 at 2:06 PM
      Permalink

      lepah fuck biasa nya buat apa NB

      ambik gambar ka , mcam helmi ambik gambar pussy eli wong???

      baguih sungguh demokrasi puak2 hang ya

      Reply
  • May 16, 2012 at 1:17 PM
    Permalink

    PM kalah kan bersih apa …dah termalu ….

    Reply
    • May 16, 2012 at 1:22 PM
      Permalink

      ..malu sbb mempunyai rakyat (kononya rakyat la tp sebenarnya berok) yg rendah moralnya..

      Reply
      • May 17, 2012 at 1:20 PM
        Permalink

        negara maju pun buat macam tu

        Reply
        • May 17, 2012 at 4:10 PM
          Permalink

          dok ikut perangai negatif nak buat ape?..bangang tul la ko nih

          Reply
  • May 16, 2012 at 3:23 PM
    Permalink

    Hahahahaah bujuk pun “kontrol macho” budak cina baru tumbu bulu ari-ari. Hahahah sudah laaaa bujuk oiii . Melayu macam engko laaa siang malam kena “rogol mina” oleh puak lahabau tuh.Dalam beribu tuhh 2 ekoq saja yang meghoyan!…..mau depan aku sahih budak “kulup bana” nih aku lempang.. Tak kira laa depab bujuk kaaa depan sapa kaaa..hahaha .Budak Pr boleh laaa kena beli sekupang dua..

    Reply
  • May 18, 2012 at 12:41 AM
    Permalink

    statement plg bangang: 2 monyet tu diupah oleh bn kahkahkah..klu upah baik berlakon sampai melutut cium kaki najib..kesian beruk tu sungguh2 sokong bersih last2 kena tuduh diupah oleh bujoq igtkan nak dpt pujian sbb berani..lg 1 klu upah xkan 2 org ja..kata bn bnyk duit baik upah 200 org pastu ramai2 nangis insaf kena nasihat dek najib..

    Reply
  • May 18, 2012 at 5:17 AM
    Permalink

    Macha PR suma…Tarak bagusla buat kacau dalam majlis rasmi worang … itu perangai AMNO.. PR jangan ikut…

    Itu certa LOndon… ini mamak kopi pes sikit certa karnival belia Pekan tempat najib…

    “Selepas perasmian dan penyampaian hadiah, PM sepatutnya bersama ke jamuan petang, tapi PM tergesa-gesa berangkat pulang,” katanya yang tidak mahu dikenali.

    Beliau menyifatkan tindakan Najib itu membazir kerana meninggalkan majlis jamuan tersebut dan mungkin satu petanda BN akan tersungkur pada pilihan raya umum akan datang.

    “Apa jadi jamuan yang disediakan berpuluh-puluh meja, (akhirnya) cuma tiga meja penuh iaitu satu (meja) YAB MB (Datuk Seri Adnan Yaakob), satu meja orang awam, (dan) satu (meja lagi untuk) pemberita.

    “Selebihnya kosong dan yang luar dewan juga kosong,” jelasnya menambah, majlis penyerahan tajaan karnival tersebut kepada Najib juga terpaksa dibatalkan

    kah..kah… mungkin 12000 pengundi baru Pekan lupa datang majlis…kah..kah..

    Reply
  • May 19, 2012 at 10:24 AM
    Permalink

    Baik pas punya,buruk umno punya,lubangsiapapunya

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.