Nurul Izzah Patut Bertanggungjawab Atas Insiden Samseng Di Kawasannya

Saya terbaca mengenai insiden baling telur dan batu ketika ceramah Ummi Hafilda dan Anwar Ibrahim berlangsung serentak dalam kawasan yang jaraknya hanya sekitar 100 meter dari kedudukan pentas masing-masing.

Kecoh juga insiden itu di mana dilaporkan bahawa penyokong kedua-dua belah pihak mengalami kecederaan. Malah melihat gaya gambar mangsa penyokong PKR yang terkena balingan batu di Malaysiakini, lelaki itu bagaikan sudah “nyawa-nyawa ikan”!

Saya cepat menghubungi rakan-rakan wartawan di Utusan, Berita Harian, UMNO Online, Malaysiakini, Harakah dan beberapa media lain untuk mendapatkan maklumat mengenainya secara adil.



Seperti selalu, Anwar akan menyalahkan UMNO dalam hal ini dan atas insiden itu dia telah menjerit memaki hamun, “Pemuda UMNO sial! Pemuda UMNO sial!”, secara spontan di pentas ceramah tersebut.

Dan sepertimana selalu, para editor Malaysiakini, Harakah dan beberapa media pembangkang menyiarkan berita yang menyalahkan UMNO dan berhari-hari menyiarkan gambar “lelaki yang hampir mati” yang dilontar batu…

Manakala sehingga kini, tiada tuduhan dari pihak UMNO mahupun Pemuda UMNO terhadap pihak PKR atau Pakatan Haram mengenai insiden tersebut. Yang diminta oleh UMNO hanyalah supaya pihak pembangkang hentikan segala tuduhan mereka yang tidak punya sebarang bukti itu.

Pada saya, sama ada UMNO atau Pakatan Haram, tiada sesiapa pun punya bukti kukuh terhadap insiden yang berlaku. Sehingga kini, tiada sebarang bukti yang menunjukkan insiden itu dilakukan oleh pihak UMNO mahupun Pakatan Haram.

Sebenarnya, jika dilihat dari sejarah pertembungan ceramah di antara Ummi Hafilda dan Anwar bukanlah satu perkara baru dan ia telah berlaku sebelum ini di beberapa siri ceramah politik ketika PRK mahupun pilihanraya negeri Sarawak sebelum ini.

Namun yang peliknya, tiada pula sebarang kekecohan yang membabitkan kejadian membaling objek keras, batu, telur dan sebagainya sebelum ini. Tapi mengapa kali ini ia berlaku di kawasan Lembah Pantai, atau lebih tepat lagi PARLIMEN YANG DIWAKILI NURUL IZZAH..!!!

Dalam hal ini, selalunya polis pun agak payah untuk menyiasat tentang siapa yang baling batu atau sebagainya kerana tiada mata yang melihat dalangnya. Mungkin penyokong PKR dan mungkin penyokong UMNO dan mungkin orang yang diupah. Tiada siapa yang tahu.

Namun, memandangkan ia kawasan Nurul Izzah, maka Nurul Izzah lah “tuan rumah”nya. Ummi dan penyokong UMNO pada saya hanyalah “tetamu”. Selalunya, “tuan rumah” lebih faham dan tahu tentang situasi atau selok belok kawasan yang diwakilinya, kan?

Misalnya, saya berkunjung ke rumah musuh saya. Kemudian, oleh kerana bencikan saya, musuh saya dalam diam menyuruh anaknya membaling mainannya ke arah saya dan dia sendiri, dengan niat mahu membuat saya tidak selesa dan mahu saya segera tinggalkan rumah mereka. Mungkin juga, kan?

Pada saya, tidak mustahil juga puak-puak PKR sendiri yang mengupah mana-mana pihak untuk bertindak samseng membaling telur dan batu ke arah pendengar ceramah Ummi dan Anwar. Mungkin!

Mungkin juga, penyokong PKR sengaja mengupah orang-orangnya membaling telur dan batu ke arah pendengar ceramah Anwar sendiri dan kemudiaannya menuduh Pemuda UMNO yang kononnya samseng dan bertanggungjawab dalam insiden tersebut. Siapa tahu, kan?

Jadi, pada saya, “tuan rumah”lah yang sepatutnya bertanggungjawab atas apa yang berlaku di dalam kawasan “jajahan”nya dan bukan “tetamu”. Apalah sangat yang “tetamu” tahu tentang “rumah orang”…kan?

103 thoughts on “Nurul Izzah Patut Bertanggungjawab Atas Insiden Samseng Di Kawasannya

  • May 27, 2012 at 9:15 PM
    Permalink

    menurut sumber dari pihak umno penyokong pr sengaja mencederakan diri sendiri..lepas tu pihak umno yg di persalahkan…

    Reply
    • May 27, 2012 at 9:47 PM
      Permalink

      itu la taktik kotor diorng..dah faham sangat dah

      Reply
    • May 27, 2012 at 10:23 PM
      Permalink

      ko belajar dari TunM yg. kata Anwar cederakan diri sendiri dalam sel masa kena pukul dengan Rahim Nor ka?

      Reply
      • May 27, 2012 at 10:35 PM
        Permalink

        bukan dia belajar dari budak PAS yang kononnya kena parang…bila suruh report tak nak, last sekali kantoi, action jer lebih ! alaaaa….bujuk hang jangan dok buat-buat lupa.

        Buktikan hang bukan buih !! hehe

        Reply
        • May 27, 2012 at 11:01 PM
          Permalink

          hang kutip cerita dari kedai mana? ka hang mimpi…

          Reply
          • May 27, 2012 at 11:07 PM
            Permalink

            mimpi ? alahai bujuk…mimpi bukan kerja UMNO…tu kerja hangpa

            Hang ni bujuk…tak kan hang tak kenal BOB BAGAN PINANG, orang kuat unit jaga parking PAS tu…hang ni bujuk dia dah kantoi hang terus tak ngaku kawan…PAS sungguh la hang ni.

          • May 27, 2012 at 11:56 PM
            Permalink

            kutip dari kedai yg Aljubs beli rambut palsu tu….

          • May 28, 2012 at 1:25 AM
            Permalink

            Nak mimpi apa lagi, kalau bulan makin malap… tunggu masa pecah je

      • May 28, 2012 at 1:46 AM
        Permalink

        Anak Haram Jadah siBujuk nie , klu Penyokong UMNO yg cedera pon dia akan kata Org UMNO puyo kojo….dah biasa kita dgr Gebang siAnak Haram Jadah nie…

        Reply
      • May 28, 2012 at 5:32 AM
        Permalink

        rahim pukol lebam di mate..
        tapi kalau nuar pukol sembilan bulan busong kat perut..

        Reply
  • May 27, 2012 at 9:16 PM
    Permalink

    Tuan rumah yang bernama PKR tak akan bertanggungjawab,,tuan rumah yng bernama PKR ini kebiasaanya suka mencari kesalahan org lain dari merungkai, mengapa,kenapa,sebab apa pekara tersebut berlaku,,inilah sikap PKR sejak dari telur dikenali sebagai parti politik yang suka menunding jari pada pihak lain,,sedangkan dia sendiri taik yang busuk belum dibersihkan..

    Reply
    • May 27, 2012 at 10:25 PM
      Permalink

      semua orang tahu siapa yg. suka baling telur dengan batu… ahli UMNO memang DAYUS. Masuk tempat orang masih nak buat samseng.

      Reply
      • May 27, 2012 at 10:46 PM
        Permalink

        Shhhh….hang ni bujuk, sebut dayus tu slow sikit !

        nanti tau kat azmin nak di suruh nik ajis pecat hang !!

        Reply
      • May 27, 2012 at 11:58 PM
        Permalink

        bujuk….sibuk hang gebang pasal org baling telur tu…..hak yg suka tunjukkan TELUR tu hang tak komen ka???….terjuntai-juntai bujuk oiiii…satu dunia pun tau….

        Reply
        • May 28, 2012 at 1:26 AM
          Permalink

          ahakss///ahaksss… eee, malunya bujuk. Telur temelang kata orang kampung den

          Reply
      • May 28, 2012 at 12:26 AM
        Permalink

        Kalau dayus dia tak samseng.

        Reply
        • May 28, 2012 at 12:47 AM
          Permalink

          telur masing dasarnya busuk kalau tak cukup garam

          Reply
      • May 28, 2012 at 1:47 AM
        Permalink

        Sikit ari lagi akn jadi BEKAS tempat budak Nurul…..

        Reply
  • May 27, 2012 at 9:37 PM
    Permalink

    Biasalah PKR. Semua kejahatan yg mereka cipta sendiri akan menuduh UMNO. Penzinaan dengan China Doll pun dia tuduh UMNO, makan aiskerim pun tuduh UMNO.

    Reply
  • May 27, 2012 at 9:46 PM
    Permalink

    biasalah 3line pantai dalam lembu nfc punya support ….umno cheras pun kena hantam … ini pula pantai dalam …. kahkahkah
    lembu sarkas bila masuk politik mcm nilahhh
    alim mim nun wau = sarkas

    Reply
    • May 27, 2012 at 9:51 PM
      Permalink

      daripada UNIT AMAL PAS..bodoh2 je kene lembu dgn bos korang (DAP & PKR)..opsss..buat rusuhan pun keje amal jugak kan..lupa pulak..dapat pahla tu..jihad..hehehe..(jihad konon pehhh!!)

      Reply
    • May 27, 2012 at 10:49 PM
      Permalink

      lembu sarkas ? hehe…dah kat 60 tahun dah lembu sarkas memerintah negara…yang dok kempunan tu…apa ye ??

      Reply
      • May 28, 2012 at 12:49 AM
        Permalink

        kesian lagi yang diperlembu,sehingga mengalah segala lembu,,

        Reply
    • May 28, 2012 at 1:50 AM
      Permalink

      Dah Bapk ko , Boss ko , sinuar yg ajor korang jadi samseng kampong…budak2 tuu apa depa kira..janji masukkkkk…tak betul bujuk@ahj..

      Reply
  • May 27, 2012 at 10:01 PM
    Permalink

    Kalau saya tanya penyokong UMNO di KMU mana satu yang lebih risaukan saudara

    Risau melayu hilang kuasa politik atau UMNO kalah selepas PRU13

    Mana satu yang suadara paling risaukan?

    Reply
    • May 27, 2012 at 10:16 PM
      Permalink

      Pertamanya UMNO (BN) perlu memenangi PRU akan datang ni..sbb untuk memastikan kesinambungan kuasa politik orang melayu tidak akan hilang & demi memartabatkan Islam seterusnya bangsa & negara..kenapa? sbb UMNO adalah dominan disamping memastikn parti komponen yg lain juga tidak ketinggalan..ko faham ke saudara KPM…

      Reply
      • May 27, 2012 at 10:19 PM
        Permalink

        Saudara tidak menjawab soalan…

        mana yang lebih risaukan saudara?

        Reply
        • May 27, 2012 at 10:27 PM
          Permalink

          Dia tak faham… cuba ko ubah soalan. Antara rumput kering(merah) dengan rumput segar(hijau) diorang pilih yg. mana.

          Reply
          • May 27, 2012 at 10:57 PM
            Permalink

            kalau lembu tu di beri pakai cermin mata HIJAU….rumput kering pun dia balun…alaaa bujuk hang buat-buat tak tau pulak..hehe

          • May 27, 2012 at 11:03 PM
            Permalink

            Oooo… rupanya mereka lembu yg. pakai cermin mata. Patut tak tau memilih…

          • May 27, 2012 at 11:15 PM
            Permalink

            betul !! depa nak pilih peliwat jadi PM….bukan hang tak tau !!

          • May 29, 2012 at 10:25 PM
            Permalink

            hahaha.. lembu pun meliwat juga. Patut la.. meraban tak ketahuan.

        • May 27, 2012 at 10:53 PM
          Permalink

          laaa malau….tak ada yang merisaukan, kerana UMNO itu adalah kuasa politik melayu…nama negara pun MALAYsia…so selagi ada melayu di negara ni…selagi itulah kuasa politik melayu dan UMNO akan terus berkekalan.

          Hang kot yang risau…PAS dah di tolak rakyaat, gendang di palu..bunyinya sumbang..last-last syok sendiri.

          hang paham kan ??

          Reply
          • May 27, 2012 at 11:04 PM
            Permalink

            …sia tu apa maksudnya pulak bro? Mana hilangnya Tanah Melayu?

          • May 27, 2012 at 11:09 PM
            Permalink

            perkataan MALAY tu dah tentu bangsa Melayu…apala hang ni bujuk…tu pun hang nak swing jugak ! agak-agak la bujuk oiii

          • May 29, 2012 at 10:24 PM
            Permalink

            Ada tak dalam mana2 buku atau rencana yg. sebut maksud MALAY tu melayu? dan aku nak tanya juga apa pulak maksud SIA tu?

      • May 27, 2012 at 11:43 PM
        Permalink

        siapa yg tak faham ni Pak Malau..kat situ dah ada jwpnnya takkan tak faham kot..oo korang maa reti bahsa Melayu ek..

        Reply
      • May 28, 2012 at 12:02 AM
        Permalink

        malau…yg aku risau kan, hang jadi sasau….hang jgn la tekan sgt mental hang tu…ingat… hang ada famili….jgn jd giler sebelum ditakdirkan….kesian kat depa…

        Reply
    • May 28, 2012 at 9:27 PM
      Permalink

      Nampaknya seorang pun tidak menjawap soalan itu… Anda risuakan UMNO kalah atau Melayu hilang kuasa politik?

      Soalan mudah je..

      Yang lulus darjah 6 pun rasanya boleh faham… yang SPM gred tiga (sistem gred lama) pastilah boleh…

      Reply
      • May 28, 2012 at 10:31 PM
        Permalink

        malau..cian kat hang…org x layan hang…hang tunggu la smpai kiamat pun….

        Reply
  • May 27, 2012 at 10:20 PM
    Permalink

    cuba bayangkan jikalau umno jadi pembangkang.dah hilang kuasa di peringkat pusat jd pembangkang dah biasa dgn kesenangan dan kemewahan..tiba 2 sumber kemewahan hilang….

    Reply
    • May 27, 2012 at 10:28 PM
      Permalink

      Jadi macam Dr.Khir Toyo… camana?

      Reply
      • May 27, 2012 at 11:01 PM
        Permalink

        laaaa…tu la lumrah, yang hilang kuasa tapi masih kaya raya, cuma imam mahadi pakatan haram jer…alaaa bujuk hang ni, saja buat-buat tak tau…hmmmm

        Reply
        • May 28, 2012 at 12:52 AM
          Permalink

          Kesian,,,puak puak pakatan rosak,,dok dengki dengan kekayaan orang lain,,,sedangkan celah kakang sendiri berlendir,,,,hanyir spt longkang najis,,pigilahhhh

          Reply
    • May 27, 2012 at 10:55 PM
      Permalink

      laaaaa…bayangkan…bayangkan…bayangkan…bayang-bayang tak main la bro, kita pijak di bumi yang nyata !! dah 60 tahun dah macam tu…

      bayang-bayang ni kerja hangpa…kabinet bayangan…menteri bayangan…bayang..bayang..bayang…alahai

      Reply
    • May 28, 2012 at 12:05 AM
      Permalink

      hang tengah berangan ke stongkol…jgn jadi Mat Jenin sudah….kedebabbbb jatuh ke bumi….

      Reply
  • May 27, 2012 at 10:30 PM
    Permalink

    pening nak jawab.pr dah biasa susah tak heran.

    Reply
    • May 27, 2012 at 10:52 PM
      Permalink

      umno ke pkr ke pas ke – semua tu tak boleh pakai- kelabu asap aje

      Reply
      • May 28, 2012 at 11:55 AM
        Permalink

        Kalau satu pun kita tak pakai, kita akan telanjang bulat….so kita kena pakai satu…pakai lah UMNO tau.

        Reply
    • May 27, 2012 at 11:45 PM
      Permalink

      ala xperlukawap pun tak akan merubah apa2 keadaan pun..korang yg saje buat2 pening buat2 soalan..hehe

      Reply
    • May 28, 2012 at 12:07 AM
      Permalink

      aikkk….pakai ferari pun hang ckp susah…rumah berjuta ringgit pun susah gak…nipis sungguh akai hang ni stongkol….

      Reply
      • May 28, 2012 at 12:59 AM
        Permalink

        kih kih,,,susah kerana suka cari susah,,,apakah itu namanya susah,,,yng ada hanya suka menyusah,,,

        Reply
    • May 28, 2012 at 1:30 AM
      Permalink

      biasa susah sebelum dapat… bila dah ada kuasa sebabb tu jadi pelahap. PRU 13 rakyat akan humban pas dengan pkr sekali… elok la masuk lubuk najis. Masa tu tua lahanat akan terbeliak mata.

      Reply
  • May 27, 2012 at 10:47 PM
    Permalink

    Nik Ajis dikabarkan rasa terlalu kesal. Kesal dengan perbuatan/tingkah laku sesetengah orang Islam yang sanggup tonggeng buntut pada orang. Alangkah tidak Islamic kerana tonggeng buntut dilarang keras oleh Islam. Islam galakkan berjabat salam , berdepan bukan tonggeng.

    Tentunya tonggeng yang dimaksudkan ialah tonggeng kearah rumah ambigo oleh pesara ATM tempoh hari.

    Nik Ajis lupa sebenarnya yang sekutu dia pantang tengok orang tonggeng, terus tala. Nabi pun tak mengaku umat. Cis cis cis.

    Reply
    • May 27, 2012 at 10:59 PM
      Permalink

      hehe…nik ajis tu sebenarnya teringin jugak..tapi ngenangkan anwar ada kat belakang….risau jugak si tua kutuk tu…anwar kalau dah naik sheikh…dia bukan kira….

      Reply
      • May 28, 2012 at 12:09 AM
        Permalink

        hehehe…lembu pkai skirt pun dia balun…

        Reply
        • May 28, 2012 at 12:53 AM
          Permalink

          dasar lembu kalau dipakaikan kaca mata hijau,,rumput keringpun dibelasah,,,,,,

          Reply
  • May 27, 2012 at 11:05 PM
    Permalink

    ramai tok guru dlm pas hang suka no dgn nik aziz.harun din ada tuan guru man ada ramai lg tak mau citer ha…

    Reply
    • May 27, 2012 at 11:13 PM
      Permalink

      Harun Din ? hehe…cerita sat kat sini sejak kebelakangan ni apa statement yang harun din keluarkan untuk PAS ?

      Ramai tok guru dalam PAS ? tok guru apa yang ada dalam PAS ? cerita mai sat…hang ni lawak laaa

      Reply
      • May 27, 2012 at 11:53 PM
        Permalink

        puak mykmu nin jenis taik bawah tempurung… tak tahu dunia luar…asik hidu
        bau taik dlm tempurung je….

        … Harun Din berehat la… baru lepas bedah jantung la….

        Reply
        • May 28, 2012 at 12:01 AM
          Permalink

          hehe..ko ni suka sangat citer pasal taik ko tu..memang ko ni muka taik la..

          kan dah bg tahu tadi oleh raplahjingga memang Ust Harun Din tak ada kuar apa2 statement..kalau sbb dia tak sihat pun betul la dia ckp..tak salah apa pun..hehe

          Reply
        • May 28, 2012 at 12:10 AM
          Permalink

          berehat dari menyokong TokGaru…

          Reply
          • May 28, 2012 at 11:53 AM
            Permalink

            Depa lupa harun din marah sangat bila puak PAS terutamanya tua kutuk nik ajis menyokong pengunaan nama Allah sebagai tuhan orang kafir.

            Siapa harun Din kata kufur sesiapa yang menyamakan Allah dengan cara begitu.

            sejah hari tu…Harun Din jarang di lihat bersekongkol dengan PAS.

            bro…orang-orang PAS yang ada otak sikit-sikit pun perasan benda ni.

        • May 28, 2012 at 2:24 AM
          Permalink

          iPAS…sape sbnrnya yg taksub bodoh dn tk tahu dunia sebenar? Masih jd hamba kebodohan..jd balaci org2 yg busuk dn buruk akhlaknya.. Ko ckp ibarat ludah ke muka sendiri..sedar diri lah bro..memalukan je tksedar diri!

          Reply
      • May 29, 2012 at 5:40 PM
        Permalink

        ramai …tok guru sesat….so buat penat tangan aku type panjang pasal tok guru pas…halalpas haramorglain

        Reply
        • May 29, 2012 at 5:42 PM
          Permalink

          harun din yg paling aku pelik…anak kita demam batuk sikit toksah g klinik…kena tegur je tue…lau org sakit jantung sume xyah g hospital…kita ikhtiar dan yakin kuasa ALLAH..kena jantung dia…nun terbang luar negara bedah…aduuuiiiyaiii

          Reply
          • May 30, 2012 at 11:23 AM
            Permalink

            Aku selalu respek hujah hang.. tapi kali ni ngarut. Jangan buat cerita bukan2 bro…

  • May 27, 2012 at 11:41 PM
    Permalink

    Ini perancangan jangka panjang pakatan rakyat yang tidak berdaftar,akan ada lebih banyak ceramah seperti ini sebelum PRU 13,jika sokongan banyak pada pr insiden seperti ini tak akan berulang, tapi jika berpihak pada BN dan UMNO akan berulang kembali lakunan ini untok meraih simpati,lakunan ini sudah basilah pr.

    Reply
  • May 28, 2012 at 12:30 AM
    Permalink

    jgn jd bodo mcm rafizi…cabar org debat,tp bg fakta pun x btoi…stakat ckp ja….org bisu pon bleh debat…ngaji ja MCKK,tp bodo(mcm al juburi gak)

    Reply
  • May 28, 2012 at 12:34 AM
    Permalink

    Nurul Izzah??..hehe..apa jasa dia untuk rakyat?…

    Reply
  • May 28, 2012 at 12:40 AM
    Permalink

    betul ke anwar sebut pemuda UMNO sial di atas pentas? klu ada rakaman lagi best, haha.. itu lah sebenarnya the real pemimpin setan.. dlm dirinya itu penuh dgn sel-sel syaitan yg multiply every second.. klu org biasa je yg maki hamun x heran la kan.. mmg setan tu la yg mengajar rakyat jadi kurang ajar! dah bertahun bila depa buat kasar dgn umno, umno buat buta je.. skg melayu umno pun dah hilang sabar kot.. the whole malaysia skg ni sedang diberi training jadi biadap oleh si sial tu.

    Reply
    • May 28, 2012 at 12:55 AM
      Permalink

      oiiii,,jangan marah imam mahdi,,,kah kah kah

      Reply
    • May 28, 2012 at 1:04 AM
      Permalink

      yang celaka pihak umno dikira,,yang celaka dari puak puak pukir R Adakah syurga,,,,

      Reply
      • May 29, 2012 at 9:52 AM
        Permalink

        Dlm dunia ni UMNO sje lah yg salah.. PR buat jahat mcm mana pun tetap ‘suci’..??

        kalau mereka perintah Malaysia (mohon Allah jauhkan), penjara2 akan penuh dgn org UMNO lah kot..

        Reply
  • May 28, 2012 at 1:00 AM
    Permalink

    ramainya peminat ust azhar idrus semasa bagi kuliah… penyokong umno kan ramai bagi canla ust dalam umno buat kuliah..penyokong mykmu bolela dengar sekali..

    Reply
    • May 28, 2012 at 1:04 AM
      Permalink

      Azhar Idrus tu bukannya ustaz..tp dia raja lawak..selebriti je..takkan dah asik dengar lawak2 dia pun tak faham2 lg..lawak bodo pulak tu

      Reply
      • May 28, 2012 at 1:07 AM
        Permalink

        Angkatan yang seangkatan dan sewaktu dengannya takkan faham,,,o bodol

        Reply
    • May 28, 2012 at 1:09 AM
      Permalink

      Ramai yg datang utk dengar kuliah ke, atau ramai yg dtg untuk dgr lawak….beza tu…..

      harap2 ASTRO ambik la dia jadi juri tetap MahaRaja Lawak tahun dpn…..

      Reply
    • May 28, 2012 at 2:19 AM
      Permalink

      Kita jgn dagangkan agama melalui bersaing kuliah ilmu agama pulak… utk cari populariti dn politik parti!! Kuliah adalah majlis ilmu majlis para malaikat..yg tujuannya utk membaiki diri, menambah ilmu, sbg tuntutan frdhu umat, utk ta’abud diri pd Allah, tawadhuk sesama mkhluk..

      Tp kalu buat ceramah yg buat hya kekuatannya pd lawak bodoh..gelak ketawa..hina menghina org lain…tunggulah saat kehinaan dr Allah!!

      Reply
  • May 28, 2012 at 1:21 AM
    Permalink

    bole takda masaalah.penyokong mykmu masukla bertanding sekali.ha.ha

    Reply
    • May 28, 2012 at 2:10 AM
      Permalink

      NAN TANYE??JAM OMEGA MILIK ANWAR BRAHI TU ADA KT MANA??
      hahaha…mampus nk jwb jijah…

      Reply
      • May 28, 2012 at 6:32 AM
        Permalink

        aku pun nak tanya ??… C4 milik Najib tu sapa yg ambil dan letupkan..???

        keh..keh..keh..

        Reply
        • May 28, 2012 at 11:47 AM
          Permalink

          alaaaa….hang ni buih laaa ! hang pi la tanya mahkamah, mahkamah yang sama yang bebaskan kan anwar dari kes liwat !

          hang rasa mahkamah tu adil tak ? hehe

          Reply
          • May 29, 2012 at 10:19 PM
            Permalink

            Dah tanya kat mahkamah.. dia cakap, syyy.. jangan bagitau orang tau, menteri pertahanan dengan bini dia punya kerja. Tak boleh umum kat mahkamah, nanti kena tribunal. Hehhhehhh

        • May 28, 2012 at 11:49 PM
          Permalink

          iPAS ngok..apa kaitan C4 dgn najib?? C4 tu bukan sebiji je dlm malaysia.. bukan najib pakai ditengkuk atau ditangannya..so ape yg ko nk bohong ni??Atau itulah propaganda jahat PR yg takut Najib?

          Sedangkan jam omega Anwar itu pula hanya satu2nya yg katakan special design, jd ke mana jam itu selepas berjumpa dgn china doll..itu sgt jelas bukan? Bodohlah ko lwn hujah

          Reply
          • May 29, 2012 at 10:19 PM
            Permalink

            betul.. tapi bawah pengawasan menteri pertahanan… tak tau sapa dia.

  • May 28, 2012 at 8:10 AM
    Permalink

    kahkahkah …. dengan hindu kapiaq ambiga umno beranilaaa ….cuba dengan nallakaruppan umno takut menikus …biaq nallakarupan fitnah orang melayu …..

    Reply
    • May 28, 2012 at 11:45 AM
      Permalink

      aiiik ? bukan anwar yang menikus dengan nalla ke ?

      hang ni pusing 360 darjah….typical cai PAS !

      Reply
      • May 28, 2012 at 8:19 PM
        Permalink

        Dah tak keruan berok2 cai ni…bahang terpelingkopnya Pakatan Haram dah kacau sistem saraf badan depa….giler jugak depa ni aku rasa…

        Reply
        • May 28, 2012 at 11:52 PM
          Permalink

          Macai sekor ni hujah psl ape ni..meroyan sungguh..bknkah PR dan PAS yg suka fitnah..nape buat2 warak plak..munafiknyer macai PR

          Reply
  • May 28, 2012 at 11:55 PM
    Permalink

    apa2 pun kita kena pegang fatwa Ustaz hadi awang video tu hanya besi tak bo;leh jadi bukti jadi tak ada makna nya nurul izzah serah video insiden tu kat polis krn tak boleh jadi bukti.

    Reply
  • May 29, 2012 at 7:53 AM
    Permalink

    kah kah kah..nurul izah kata bukti video ada..ehmm..percaya pulak dia dengan video..kalau camtu baik dia ajak mak dia tonton video papa dia tengah tibai amoi tu…tanya kat mak dia kote bengkok tu sama dengan papa punya kee..tentu wan azizah kenal kote laki dia…

    Reply
  • May 29, 2012 at 9:46 AM
    Permalink

    Meroyan jdnya mak dgn anak bile tgk video bapak mereka Anwar beraksi..
    Jam Omega papa ada dimana mama..?? hehehe..

    Reply
  • May 29, 2012 at 9:10 PM
    Permalink

    Hehehehahaahhihihihi…..kak wan pun gelabah,izzzah pun gambra yang seronok Nuar jugak, sebab boleh balaun depan belakang, omega dah jadi mentega.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.