Harakah Patut Tanya Anwar Sama Ada Dia Ada Gelar Nik Aziz “Bapak Kafir”

Nama bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor, kembali hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini setelah News Strait Times mendakwa beliau menggelar Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat,sebagai “bapak kafir”.

Bagaimanapun, dalam kenyataan terbaru Rahim Noor di laman Malaysia Today, beliau menafikan ada menyebut atau menggelar Nik Aziz dengan gelaran “bapak kafir.

Selain itu, bekas Ketua Polis Negara itu juga menafikan menggunakan “political animal” di dalam temuramahnya dengan NST, sebaliknya menjelaskan bahawa beliau menggunakan istilah “political creature” terhadap Nik Aziz.



Penafian tersebut telah mengundang ketidakpuasan hati yang amat sangat kepada lidah rasmi PAS, Harakahdaily, yang mempersoalkan kenyataan Rahim Noor itu.

Kata portal rasmi PAS itu, jika bukan Rahim Noor, siapa lagi yang menggelar Nik Aziz sebagai “bapak kafir”?

Pada saya, soalan tersebut sangat sesuai untuk diajukan oleh para wartawan Harakah kepada Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim!

Masih lagi segar dalam ingatan saya tentang peristiwa pada tahun 1998, apabila gelaran “bapak anjing” telah berjaya membuatkan mata Anwar lebam akibat ditumbuk sedikit oleh Rahim Noor yang ketika itu menjawat jawatan Ketua Polis Negara.

Akibat gelaran “bapak anjing” itu jugalah telah membuat Rahim Noor terpaksa bersara lebih awal hanya kerana mempertahankan maruahnya sebagai Ketua kepada seluruh ratusan ribu anggota polis yang sifatkan sebagai “anjing” oleh Anwar.

Dari insiden tersebut, yang jelas suka menggunakan istilah atau menggelar seseorang dengan gelaran “bapak” ialah Anwar. Misalnya, dia menggelar Rahim Noor sebagai “bapak anjing”.

Berdasarkan sejarah dan “judicial precedent” tersebut, maka wajarlah Harakah bertanya kepada Anwar yang sememangnya gemar mengutuk individu yang dibencikan dengan gelaran “bapak” sesuatu.

Marah benar Harakah dan puak-puak PAS apabila “dewa kayangan” yang memberikan “tiket ke syurga” itu dihina sedemikian rupa.

Tapi, kalau mereka gelar para pemimpin BN, khususnya UMNO, dengan pelbagai gelaran yang hina dan kesat, tidak mengapa pula?

Dalam hal memberikan gelaran ini, mengapa pula Harakah dan puak-puak PAS bersikap “double standard”?

Apakah mereka tidak ingat bagaimana mereka menggelar para pemimpin kerajaan dengan gelaran “mahazalim” dan “mahafiraun”?

Apakah mereka lupa bagaimana mereka mengkafirkan pemimpin dan ahli UMNO di seluruh negara?

Apakah mereka diberi keistimewaan oleh Allah SWT untuk mempertikaikan aqidah umat Islam yang lain dan menggelar saudara seagama mereka dengan gelaran-gelaran hina dan memalukan?

Sedangkan Rasulullah SAW pun tidak pernah berbuat demikian dan tidak pernah pula Baginda menyuruh umatnya melakukan sedemkian rupa, tiba-tiba pula PAS menghalalkan perbuatan keji itu?

PAS menganut agama apa sehingga membenarkan mereka memburuk-burukkan dan memfitnah saudara seagamanya sesuka hati? PAS anuti agama Islam atau PAS sebenarnya telah bertukar dari sebuah parti kepada sebuah agama? PAS itu agama?

Sebenarnya, siapa “bapak kafir” tidak penting. Yang penting ialah iman dan taqwa kepada Allah SWT. Parti juga tidak membawa ke syurga. Sama ada Nik Aziz “bapak kafir” atau tidak, hanya Allah saja yang layak menentukannya.

Saya lihat sikap sidang editorial Harakah agak kebudak-budakkan dalam isu ini. Mengada-ngada. Kalau Rahim Noor sudah nafikan, apa yang nak dipanjangkan? Kalau tak puas hati juga, samanlah dalam mahkamah. Habis cerita, kan?

107 thoughts on “Harakah Patut Tanya Anwar Sama Ada Dia Ada Gelar Nik Aziz “Bapak Kafir”

  • May 12, 2012 at 6:04 PM
    Permalink

    Gelaran yg tepat utk Nik Aziz..BAPAK SEGALA BAPAK KAFIR.Tua kutuk yg tak sedari diri, perosak agama, pemecah belah masyarakat,penfatwa songsang,penyombong,pendendam,pendakwah sesat..Nik Aziz memang bapak kapir.

    Reply
      • May 12, 2012 at 6:34 PM
        Permalink

        Bkn marah,tp fakta. Manusia mana yg berhajat berkawan dgn syaitan.sapa manusia tu?,kalau bukan Nik Aziz.

        Org ckp Saddam Hussien tu kejam,tp pernah tak dia kata dia lebih rela berkawan dgn syaitan. NIK AZIZ memang bapak Kafir.

        Reply
      • May 12, 2012 at 7:59 PM
        Permalink

        marah ckit jer..tapi orang tua2 ada kata, kalau dah 40 orang islam cakap nik aziz bapak kafir..makna nya tepat ler tue..tak caye tanya karpal singa..hehehee

        Reply
        • May 13, 2012 at 3:18 PM
          Permalink

          bukan setakat 40 orang, dah berjuta orang kata yang umno ni menyeleweng dan menentang islam…..So, sendiri paham la kann.

          Reply
          • May 14, 2012 at 2:19 AM
            Permalink

            uik..marah yer..memang pok nik dah sesat larat malah semakin nyanyok sejak jd bapak kafir.. lalalala

      • May 13, 2012 at 3:34 PM
        Permalink

        Mana tak marahnya, bila tengok org kafir pun dah boleh terima pemerintahan PAS yang berlandaskan islam.…http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bmkcweHCtUI

        Reply
        • May 13, 2012 at 3:44 PM
          Permalink

          orang kafir mana pulak ni ? dah tu Islam apanya PAS ni ?

          hehe…hang ni lawak la.

          Reply
          • May 13, 2012 at 11:55 PM
            Permalink

            Disebabkan ditakut2kan oleh umno lah…kebanyakan cina2 dan india2 masuk kristian. Sepatutnya diorang ni masuk Islam.
            Tu sebablah Paderi2 semuanya org2 Cina and India jee.
            Sebab UMNO tak bagi org2 Cina dan India jadi imam walaupun diorang masuk islam.

        • May 14, 2012 at 1:05 AM
          Permalink

          berlandas islam taik anjing…kena jerkah dgn bangali oku pun kecut teloq…mana pi negara islam hangpa….hang ni buta2 kena bodoh dgn TokGaru2 sesat tu…depa pakat dgn kapiaq buang hudud dan negara islam dlm buku haramjadah jingga tu, yg hang plak meroyan citer pasal PAS berlandas Islam…

          Reply
        • May 14, 2012 at 2:27 AM
          Permalink

          hehehehe..memang ler cina kafir boleh terima sebab nik aziz dah jd bapak kafir.. tapi yg peliknya kenapa hadi awe dan nik aziz hari2 kena tok ketampi dgn kaparl singh…hahahahaa

          Reply
        • May 14, 2012 at 10:59 AM
          Permalink

          Org kafir terima pemerentahan PAS,kelakau betul Org PAS terima pemerintahan DAP adalah sebab tu org PAS yg dungu tu sanggup pergi rempat sembelih babi utk kempen,hina betul PAS.

          Reply
    • May 12, 2012 at 7:12 PM
      Permalink

      buktikan yang dia kafir ???

      Reply
      • May 12, 2012 at 8:06 PM
        Permalink

        tue mike kena tanya adik kembar nik aziz bernama nik hadi @ wali fatwa songsang..rasanya penganut agama pas masih terima pakai fatwa pujangga hadi awang tue.. kata org india fatwa pundiporr..

        Reply
      • May 12, 2012 at 8:14 PM
        Permalink

        bagi nama sendiri pon dah “butuh” so ko xda standard nak tyn bagi suruh bagi bukti lah…MAK BABAK TGNA X pernah ajar ko Mata Pelajaran Ugama Islam ker??

        Reply
      • May 12, 2012 at 8:41 PM
        Permalink

        nak bukti dia kapir ke?. buktinya macai dia pun nama butuh. bodoh la si butuh ni macam butuh aljubor kaki bontot.

        Reply
        • May 13, 2012 at 3:18 AM
          Permalink

          hahahahahaa…nama jer butuh..tp lemah pucuk..

          Reply
          • May 13, 2012 at 3:37 PM
            Permalink

            hahahaha

      • May 13, 2012 at 1:48 AM
        Permalink

        Pandai hang pilih nama hang…matching sungguh dgn tulisan hang….takbirrr…

        Reply
    • May 13, 2012 at 12:30 AM
      Permalink

      ganas boh,, jangan sampai masuk neraka doh ahhh.. boh

      Reply
      • May 13, 2012 at 3:42 PM
        Permalink

        L’iPas

        kau tuhan ke boleh tentukan syurga neraka mahluk DIA????

        bukan kerja kau lah L’iPas tentukan syurga neraka ni

        kau jaga diri kau lagi baik..kau pun belum tau nasib kau mcm mana di negeri akhirat nanti termasuk jugak diri aku nih..

        Reply
        • May 13, 2012 at 6:17 PM
          Permalink

          boh… aku kata “jgn sampai masuk”… aku dok kata grenti masuk…

          tapi se je nok kabor – tolok hudup masuk neraka boh…. confirm masuk…
          tangguh dok apa…. kalu tolok terus ..grenti masuk….

          Reply
          • May 14, 2012 at 11:32 AM
            Permalink

            doktrin dari hadi ka LIpas???

            lagi satu lipas, awat hang ingat Allah SWT tu kurang bijaksana ka???

            hang ingat Allah SWT tak tau ka isi hati mahkluk DIA??

            hang jangan juai la hukumm hudud ni kat muka bumi pasai nak dapak kuasa

            jgn tipu mahkluk Allah yg cari keredhaan DIA dgn hukum hudud ni….

            lama kelantan tangguh hudud ya???
            Enekmen 14 hudud PAS boleh liwat isteri tu betui ka LIpas????

            hang liwat tak bini hang LIpas??

      • May 14, 2012 at 2:37 AM
        Permalink

        jangan ribut2 pasal neraka dongg..pokoknya negara kebajikan dulu…isle kelate nya kemudian ..tak gitu ohmm…

        Reply
    • May 13, 2012 at 4:03 PM
      Permalink

      kesan dan pengaruh atas orang Cina….bahaya ni…http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bmkcweHCtUI

      Reply
  • May 12, 2012 at 7:11 PM
    Permalink

    Tan Sri Rahim Noor bekas banduan penjara…

    mana boleh percaya lagi ….

    dia nak bertanding PRU ni ke ???

    Reply
    • May 12, 2012 at 8:15 PM
      Permalink

      Helo Butuh……ko sapa nak tyn soalan tuuu…nama pon dah butuh…..ko x bertanding ker butuh????

      Reply
    • May 12, 2012 at 8:44 PM
      Permalink

      kalau cam tu BABI pun tak bleh percaya lagi la, sebab dia graduan sg buloh. Otak kau mmg penuh butuh.

      Reply
      • May 12, 2012 at 10:17 PM
        Permalink

        dulu c5..sekarang butuh pulak dah..betul2 LGBT la ko ni..

        Reply
        • May 14, 2012 at 2:42 AM
          Permalink

          nama jer butuh tapi kecut…@ tan kecut..hehehe

          Reply
    • May 12, 2012 at 10:18 PM
      Permalink

      kau ni mmg bodoh…nama pun tak senonoh,tak bermoral.inilah yang agama pas dah ajar kau.bodohhh sesat larat

      Reply
    • May 13, 2012 at 8:18 AM
      Permalink

      butuh A/l pukimak…kau tak usah le menyibuk kat sini..

      Reply
    • May 13, 2012 at 3:43 PM
      Permalink

      anwar penyokong israel pun bekas banduan jugak… lagi lama dok jail….

      Reply
    • May 13, 2012 at 10:07 PM
      Permalink

      Ambo nak tanyo ikau …..bilo maso lak Tan Sri Rahim Nor jadi banduan…?

      Reply
  • May 12, 2012 at 7:13 PM
    Permalink

    ditumbuk sedikit ????

    ditumbuk sedikit sampai lebam…

    memang aku ni anjing UMNO…

    Reply
    • May 12, 2012 at 8:16 PM
      Permalink

      ko pulak butuh…anak Babi siNuar kan????

      Reply
      • May 12, 2012 at 10:19 PM
        Permalink

        la..anjing rupanya butuh ni..patut pun..

        Reply
    • May 14, 2012 at 2:48 AM
      Permalink

      wa ingat penumbuk butuh anwar lagi kuat sampai mengerang cina doll dibuatnya..aduhhh duh duh duh duhhhhh..

      Reply
      • May 14, 2012 at 11:31 PM
        Permalink

        Amoi tu bukan kata aduhhh lah, dia mengerang sebut 哎喲喲,好爽哦!tak faham, tanya kawan cina kau. Hihihi.

        Reply
  • May 12, 2012 at 7:14 PM
    Permalink

    kutuk lg nik aziz…lama2 hang jadi biul masuk tg rambutan.

    Reply
  • May 12, 2012 at 7:15 PM
    Permalink

    “membuat Rahim Noor terpaksa bersara lebih awal ”

    jangan pusingkan fakta….

    dia jadi banduan …. bukan bersara awal….

    Reply
    • May 12, 2012 at 8:18 PM
      Permalink

      butuh….sinuar pon bekas banduan LIWAT…x bersara ponnnn…bagus sangat kan..1 Mat butuh dan 1 lagi Mat Buntut….kah…..kah….sepusat sepusing lah agak nya….

      Reply
  • May 12, 2012 at 7:29 PM
    Permalink

    Anwar al JUBO pun bekas banduan…no komen ke…kau pun sama sengal nak pusikan fakta..dasar FUCKATAN…

    Reply
  • May 12, 2012 at 7:54 PM
    Permalink

    Tun M pujaan UMNO pun bekas banduan penjara, malah bekas Pemimpin UMNO 22 tahun lagi…

    Reply
    • May 12, 2012 at 9:11 PM
      Permalink

      hang ni moooo…hang tengok drama banyak sangat niii…Tun bekas banduan ? heheh

      Reply
      • May 12, 2012 at 9:55 PM
        Permalink

        La..hang tak tau ka??? Osman aroff (ex MB Kedah pi bail out dia- tu dia terhutang budi kat Osman Aroff tu)… ish ish…

        Reply
          • May 12, 2012 at 10:21 PM
            Permalink

            mooo ni memang pandai mengarang..

        • May 13, 2012 at 1:43 AM
          Permalink

          apa yg hang cuba sampai kan tu mooo..tibe2 jea ish ish…

          Reply
    • May 14, 2012 at 11:05 AM
      Permalink

      Tun M bagus,cerdik,berani lwn amerika tapi bijak,Nik Najis lagi teruk Tua dah nak,sakit jantung ,tapi tak nak pencen lagi.Idea pun mengarut.Dapat duit gaji besar tapi hampas.

      Reply
  • May 12, 2012 at 7:56 PM
    Permalink

    Eh isu “kafir megkafir ini” ni isu org umno..tapi baling batu sembunyi tngan…

    Reply
    • May 12, 2012 at 8:20 PM
      Permalink

      Si Lembu nak pusing Fakta….klu dah Lembu mana ada otak….kan butuh????

      Reply
      • May 12, 2012 at 9:57 PM
        Permalink

        Macam tu jer ke standard debate ko yg ko mampu??? ish ish..

        Reply
        • May 12, 2012 at 10:31 PM
          Permalink

          Layan standard Lembu cukup lah….kira dah bagus sgt dah…..lebih2 kang ko x faham lak…standard Lembu gaban…

          Reply
          • May 13, 2012 at 12:06 AM
            Permalink

            Ye..ke…?? Itulah alasan terbaik untuk org yg tak mampu debate..

          • May 13, 2012 at 12:51 AM
            Permalink

            Bukan macam tu moooo…tu alasan orang yang malas nak debate dengan hang…buang masa, hang debate berlandaskan harakah…sedang kan harakah hanyalah buletin propaganda politik picisan jalanan…hehe

            Kalau tok guru hangpa kata batu tu adalah plastic….cai-cai macam hang pun mengaku batu tu adalah plastic…camna nak debate ??

          • May 13, 2012 at 1:41 AM
            Permalink

            pandai hang cuma copy paste jea mooo..mcm mana nk debate dgn hang…

          • May 13, 2012 at 10:29 PM
            Permalink

            Yalah Mooooo tu ajer yg blh aku standardkan debate dgn org berotak Lembu sprt. ko…….

    • May 12, 2012 at 8:36 PM
      Permalink

      woii lembu moo..sampai mati ibrahim libya tu sapa punya angkara? sapa punya fatwa? sembahyang dua imam tu sapa punya hasutan?. Nik Aziz bapak kapir. Pas parti sesat.

      Reply
      • May 12, 2012 at 9:56 PM
        Permalink

        Ibrahim Libya tu angkara Tun M- die delegate kat Musa…

        Anak Musa ni sangat Melayu..nama dia Carlos.. (nama melayu kat anak pemimpin umno)- dia mati katp aku (atau skandal dia..)

        Reply
        • May 12, 2012 at 10:15 PM
          Permalink

          iskh ! nama pun hang nak buat modal politik….macam bebudak la hang moooo….tak ada kick laaa

          Reply
          • May 13, 2012 at 12:06 AM
            Permalink

            Hang je y malas membaca- teruskan di bwah tempurung anda…

      • May 13, 2012 at 8:24 AM
        Permalink

        Moo ni nak ajak debate??…buang karen je..kau punya argument tak de facts lansung…main hentam je..hehehe

        Reply
    • May 13, 2012 at 3:53 PM
      Permalink

      laa

      peminpin PAs yg kata bab2 kafir ni

      sekiranya mati melawan umno, akan di anggap mati syahid…..

      MOOhh, apa2 hal aku mintak maaf kalau kau tak penah belajar kat uni awam dulu yek…

      kalau kau dari situ alhamdulillah ramai rakyat malaysia bertuah sbb dapat masuk u

      apakah kau sedar atau tidak, budak2 menyokong PAS selalu merasa kan diri depa lebih islam dari para mahasiswa/mahasiswi yg lain di dalam kampus???

      pulau memulau kepada mahasiswa/mahasiswi yg tak nak buat qiamullail………………

      itulah acuan PAS

      kafir mengkafir ni mainan PAS moohh

      anyhow rakyat makin bijak menilai isu-isu kafir yang puak2 khawarij PAS dukung nih…

      kau spin lah macam mana pun , kami tau niat sebenar hang mooh,

      hang gentar tengok orang melayu solid sokong UMNO sekarang nih

      Reply
    • May 14, 2012 at 11:09 AM
      Permalink

      Isu kafir dimulakan oleh Hj Hadi,bacalah amanat haji Hadi,tak boleh bermualat dengan org UMNO.Tak boleh Berimamkan org Umno Tak boleh makan sembelihan Umno.Malangnya PAS hari ni berimamkan GAY+Ambiga.Apa punya tahap gila babi PAS ni.

      Reply
  • May 12, 2012 at 11:10 PM
    Permalink

    Cukup la…. Rahim Nor dah nafikan, sekarang ni siapa yg. cakap camtu. Wartawan yg. interview Rahim Nor pun tak tulis camtu, jadi tinggal AUDITER akhbar tersebut. Jadi memang tepat saman AKHBAR tersebut sebab Rahim Nor dan penulis kata tak sebut perkataan tersebut.
    Lagi satu…. aku hairan kenapa dalam gegak gempita 60,000 ahli umno berhimpun tak keluar satu cerita pun pasal himpunan tersebut kat sini. Takda UMMMMMPH ka ucapan Muhyidin dan Najib.

    Reply
    • May 13, 2012 at 12:59 AM
      Permalink

      Bukan tak mau cerita pasal perhimpunan tu bujuk, takut kalau-kalau hang jauh hati…ialah perhimpunan hangpa jadi rusuhan, perhimpunan UMNO tertib aman damai…

      Reply
      • May 15, 2012 at 11:14 PM
        Permalink

        Himpunan bersih satu perjuangan, himpunan UMNO untuk tunjuk kekuatan. Jadi nilaikan sendiri…

        Reply
    • May 13, 2012 at 1:32 AM
      Permalink

      sempat jugak hang spin jumlah ahli umno yg dtg stadium tu…hang dpt total 60,000 tu dari CNN ke??..bujuk2 tak abih2 dgn temberang hang ni…

      Reply
      • May 14, 2012 at 11:05 AM
        Permalink

        Ni ucapan Najib live.. yg. aku tengok d tv.

        Reply
    • May 13, 2012 at 7:36 AM
      Permalink

      Org yg menipu macam tu ko pun nak pakai??? Dia dah tak der duit..kena bodek umno la ni…

      Reply
      • May 13, 2012 at 3:48 PM
        Permalink

        tak yah la moooo…hang pi jumpa jer nik ajis tua kutuk tu, hang kata hang nak duit buat modal rusuhan kat KL….nescaya dia akan hulur kat hang duit !

        Reply
  • May 13, 2012 at 12:08 AM
    Permalink

    2800 buah bas bwk ahli umno dari serata Malaysia + allowance + makan free. Rakyat Malysia tanggung….

    Eh tak ade p[ulak sekatan??

    Reply
    • May 13, 2012 at 12:30 AM
      Permalink

      nak sekat kepala hotak apa laknya. dah depa berhimpun ada permit dan xbuat kecoh mcm kuncu2 ambabiga n BABI. ko ni memang bangang la .

      Reply
    • May 13, 2012 at 12:36 AM
      Permalink

      2800 buah bas x 30 org = 1 juta…

      kah..kah..kah…

      se lagi….

      2012 – 1988 = 66 tahun

      kah..kah..kah… ngok nya…

      Reply
    • May 13, 2012 at 1:00 AM
      Permalink

      alaaa mooo, kalau hang ada bukti pi la report kat MACC, takat sembang, sapa pun boleh.

      Reply
      • May 13, 2012 at 7:37 AM
        Permalink

        L… DAH TERANG LAGI BERSULUH… hang rasa MACC ada teloq ka bila kes ni melibatkan pemimpin umno???

        Reply
        • May 14, 2012 at 11:13 AM
          Permalink

          Teloq pemimpin UMNO setakat ni tak pernah tengok live telog Anwar dan Azmin dah tengok depan mata.Bukan Teloq je kote bengkok Anwar pun dah tengok

          Reply
    • May 13, 2012 at 8:44 AM
      Permalink

      dlm stadium, pukimak apa nak sekat.lembu.

      Reply
    • May 13, 2012 at 10:32 PM
      Permalink

      otak LEMBU mana tau metematik…..kah..kah..kah……….

      Reply
  • May 13, 2012 at 12:15 AM
    Permalink

    Mooohyideen says: Eh isu “kafir megkafir ini” ni isu org umno..tapi baling batu sembunyi tngan…

    Rugi aku takde sini masa persidangan hangat tadi. Tapi teringin jugak nak tumpang sekaki atas tajuk di atas ni.

    UMNO memang teror, buat isu kafir mengkafir, hingga huruhara PAS. Terpaksa semayang Jumaat kat dalam markas. Ramai yg jadi janda kena cerai. Aku tak ingat plak masa tu berapa ramai orang PAS kena sunat lagi skali sebab mudim UMNO. Ntah ada yang kontot kot!

    Tapi alhamdulillah jugak, sekurang-kurangnya dah gerenti masuk syurga.

    Reply
  • May 13, 2012 at 12:47 AM
    Permalink

    Setau ambo lah Tan Sri Rahim Nor semasa berlakunya kes mata lebam beliau telahpun bersara wajib dari perkhidmatan awam/polis.Memandangkan prestasi beliau amat cemerlang semasa mengendalikan PDRM,kerajaan telah menyambung perkhidmatan beliau sebagai KPN secara perkhidmatan kontrak. Beliau telah menerima dua imbalan di samping pencen bulanan beliau jugak mendapat gaji penuh & emolumen serta kemudahan lain sebagai KPN. Ketika dalam perkhidmatan kontrak itulah terjadinya kes mata lebam Anuar.Lantaran dari insiden itu maka kerajaan terpaksa menamatkan kontrak beliau lebih awal kerana insiden tersebut telah menjadi kes polis. Penamatan kontrak beliau tidak menjejaskan pencen sebagai pesara awam…..!!!!

    Reply
    • May 13, 2012 at 1:36 AM
      Permalink

      rahim2..kenapa la hang tak bg buta terus mata jin afrit tu…kurang2 pun sekarang ni dia main saxophone mcm kasim selamat jea…aman malaysia ni…

      Reply
      • May 14, 2012 at 11:08 AM
        Permalink

        Itu ketentuan Allah… jangan pertikai. Kalau ikut dia mungkin Anwar dah takda..

        Reply
        • May 14, 2012 at 1:20 PM
          Permalink

          hehe…betul tu bujuk…ketentuan Allah swt…BN terus memerintah sampai hari ni….Insyaallah sampai bila-bila, Islam, Melayu dan Malaysia akan terus di pelihara.

          hang ni sat hang lalang….sat hang buih..

          Reply
          • May 15, 2012 at 11:13 PM
            Permalink

            Tapi PAS takkan berputusasa selagi Islam tak dapat d tegakkan dengan sempurna d bumi m’sia.

  • May 13, 2012 at 1:29 AM
    Permalink

    yes! setuju sesangat, gelaran ‘bapak Kafir” amat sesuai utk nik aziz

    Reply
  • May 13, 2012 at 8:24 AM
    Permalink

    tang mane nik aziz kafir… org mengajar mengaji mengajar agama dikata kafir…kita negara islam tp bini PM tudung x pakai baju ketat tu ka puak umno kata pejuang agama…terima kenyataan la wei umno nk kalah da…g baca komik najib jd superman yg di edar disekolah tu da la…. x de modal

    Reply
    • May 14, 2012 at 11:19 AM
      Permalink

      Jelaskan Tang mana Tun M mahazalin dan maha firaun.Org ngajar mengaji pun kalau berpolitik lebih sangat dia boleh jadi tok guru sesat sebab nak pertahankan politik dia.Pakai jubah dan serban tu bagus tapi perlakuan macam org takda ilmu agama tak bagus.Ni Nabi umat akhir zaman ni,cakap Malam2 islam Siang2 kafir.Malam buat tazkirah,Siang buat maki fitnah.Cina Maki hamun org melayu pun tabir.Memang bodoh puak2 nik aziz ni.

      Reply
    • May 14, 2012 at 1:17 PM
      Permalink

      siapa ajar agama ? nik ajis ? laaa agama apa yang dia ajar….agama apa yang boleh kawan dengan syaitan ?….agak-agak hang dia ajar agama baru ke…agama PAS ?

      Reply
      • May 14, 2012 at 6:12 PM
        Permalink

        org suh die jelaskan die suh kite plak hahaha…. aku terang panjang lebar pon x akan ubah pendirian puak2x ko kan… agama baru x baru la jugak tp sume ikowt al-quran… aku tahu puak umno risau ..elek la beb ..nnt trainning la jd pembangkang pulak… mane dtg pengundi2x mase pru lepas eh?? jawapn dia dari BE END(BN)

        Reply
  • May 13, 2012 at 8:58 AM
    Permalink

    anwar kata nik ajis ulamrmak terompah pun ada..hehe

    Reply
  • May 13, 2012 at 11:13 AM
    Permalink

    tak baik bagi nama butuh. kan lebih baik kalau kita orang melayu bagi nama KEPALA BUTUH CAK LANCAU!

    Reply
  • May 13, 2012 at 9:18 PM
    Permalink

    Semenjak dua menjak ini bahasa yang semua orang pakai semakin ‘bersopan’, ‘halus’ dan ‘manis’. Dulu kita ada yang namanya bunyi lembu tapi meyalak lebih pada anjing.

    Terbaru ada yang namakan dirinya butuh. Untuk terus berhujah dengan berhemah dan bunyi penuh sopan dan lembut elok butuh itu kita tukarkan jadi

    LANCAU, CIBAI OR PUNDEK. Lembut sikit.

    Reply
  • May 13, 2012 at 9:39 PM
    Permalink

    Nuar mana perghonah maki nik ajis…sejak zaman dia jdik TPm dia puji memanjanggg..hahahahaha bagi oghang pas, makalau Nuar maki pun tuh diumpamakan”memuji tahap tertinggi” tuhh hahahahaah…hahahahah. Sama laaa dengan kalau Nuar memantat kaa ,menoron kaaa mengumpil lobang naji sekali pun” bagi oghang pas uhhh tuh adalah hak dia..heheh gila bangat!!

    Reply
  • May 14, 2012 at 2:46 AM
    Permalink

    apa yang Anwar tak pernah maki? segala benda.

    Hadi dari dulu suka kafirkan orang. Dengan menggunakan alasan yang sama macam Hadi dulu, apa salahnya lontarkan balik “kafir” tu ke Hadi dan Nicky Aziz. Macam main bola, pass sana pass sini.

    Reply
  • May 14, 2012 at 7:25 PM
    Permalink

    Memang patutpun Najis kena gelar bapa kafir.Tua kerepot yang munafik dan mempergunakan agama ikut suka kepala bapak mak dia dan kepala bapak sekalian penganut agama PAS.

    Reply
  • May 14, 2012 at 8:09 PM
    Permalink

    Kalau dia panggil orang dengan pelbagai gelaran tak pe pulak tapi bila kena atas batang hidung sendiri mulalah melalak tak tentu pasal.Akhbar haramkah pun sibuk membela sebab apa?kerana haramkah adalah akhbar yang tak pernah pun menceritakan kebaikan orang lain.KOnonnya hanya puak mereka saja yang betul dan akan masuk syurga bersama-sama AMBIGA bapak setan tu!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.