Dewan Ulama PAS Tegas Sokong Datuk Seri Najib Sebagai Perdana Menteri?

Baru-baru ini, timbul kekecohan mengenai isu “Perdana Menteri dari kalangan bukan Islam” apabila Pengerusi DAP menegaskan tentang perjuangannya yang mahu melihat seorang yang bukan Melayu Muslim menjadi Perdana Menteri di Malaysia sebelum ajalnya tiba.

Kemudiaan, Ketua Dewan Ulama PAS, Ustaz Harun Taib pula membalas kenyataan Karpal itu dan membantah sekeras-kerasnya perjuangan Pengerusi DAP tersebut meskipun menyedari bahawa perlembagaan negara membenarkan seorang yang bukan Islam menjadi Perdana Menteri.

Dalam kenyataannya, Harun Taib menegaskan bahawa dia hanya redha dan bersetuju untuk seorang Melayu Muslim untuk menjadi Perdana Menteri. Individu yang lain dari Melayu Muslim, dia bantah dan tidak redha.

Tiba-tiba, saya rasa terkasima dengan kenyataan Harun Taib itu. Dari kenyataan bantahannya kepada Karpal, secara tidak langsung Ketua Dewan Ulama PAS itu sokong dan redha dengan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri!

Secara mantiknya, sekiranya Harun Taib tidak menyokong, membantah dan tidak meredhai seorang Perdana Menteri dari kalangan bukan Islam, sudah tentu dia perlu menyokong, bersetuju dan meredhai seorang Perdana Menteri berbangsa Melayu dan beragama Islam.

Jelas sekali bahawa Najib adalah seorang Perdana Menteri yang berbangsa Melayu dan beragama Islam sebagaimana syarat sokongan yang dinyatakan oleh Ketua Dewan Ulama PAS tersebut!

Dari itu, maka wajarlah Harun Taib dan semua ahli Dewan Ulama PAS memberikan “bai’ah” kepada Datuk Seri Najib serta memberikan taat setianya kepada pimpinan Perdana Menteri itu sebagaimana yang diseru oleh agama Islam yang sebenar.

Persoalannya, apa perlunya PAS terus bersekongkol dengan Pakatan Haram memandangkan DAP mahu seorang Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu dan bukan Islam?

Sejak dari zaman merdeka lagi, parti Perikatan mahupun Barisan Nasional tidak pernah melantik seorang pun dari kalangan bukan Melayu Muslim sebagai Perdana Menteri. MCA, MIC atau parti-parti komponen BN tidak pernah komplen pun.

Tapi Pakatan Haram, biar pun belum berjaya membentuk kerajaan, mereka sudah berura-ura untuk menjadikan seorang bukan Melayu Muslim sebagai Perdana Menteri. Redhakah PAS dengan kehendak DAP itu?

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang enggan memberikan sebarang komen mengenai kehendak DAP tersebut. Mungkin Hadi “terasa hati” dan sama tidak bersetuju untuk mempunyai Perdana Menteri dari kalangan bukan Melayu Muslim.

Jadi, apa kurangnya dengan Najib? Najib Melayu dan dia juga seorang Muslim yang baik.

Sepatutnya, individu seperti Harun Taib dan Hadi Awang perlu bantu Najib mentadbir negara ini dan bukan cuba untuk menjatuhkannya. Itu seruan Rasulullah SAW dan saya percaya bahawa Harun dan Hadi pun sedar mengenai perkara ini.

Sepatutnya, Harun, Hadi, Nasharuddin dan beberapa lagi pemimpin PAS (kecuali Mahfuz dan Mat Sabu) patut berada di kiri kanan Najib, Muhyiddin, Mukhriz dan kepimpinan UMNO yang lain untuk mempertahankan pentadbiran sebuah kerajaan Islam.

Mengapa perlu muzakarah? Sedangkan PAS mengambil keputusan untuk bersekutu dengan DAP tanpa perlu sebarang syarat atau muzakarah pun! Apakah kerana PKR memujuk PAS dengan menjanjikan “bulan dan bintang”?

Jika PAS percaya kepada janji-janji Anwar, mungkin PAS boleh dikatakan terlalu naif. PAS ingat tentang “16 September” dan pelbagai isu moral Anwar yang terpaksa dipertahan oleh PAS sehingga hilang sokongan dari ahli sendiri?

Bukanlah saya mahu sangat PAS bersekutu dengan UMNO. Saya hanya mahu perpaduan di kalangan umat Islam yang kini berpecah kerana politik dapat dicantum semula.

Sebenarnya, bukan susah pun untuk “buang yang keruh dan ambil yang jernih”. Cuma mungkin kerana “dendam”, “buruk sangka”, “ego” dan “niat tidak bersih” maka PAS terus menerus memisahkan umat Islam di negara ini dengan kepentingan politik yang menebal itu.

Berubahlah PAS sementara masa masih ada. Kalau benar PAS berkreadibiliti, sekurang-kurangnya parti itu perlu buktikan bahawa mereka memang benar-benar memperjuangkan Islam dan bukan hanya memperguna atau memperalatkan nama Islam, kan?

69 thoughts on “Dewan Ulama PAS Tegas Sokong Datuk Seri Najib Sebagai Perdana Menteri?

  • May 27, 2012 at 11:45 AM
    Permalink

    Saya sebak dengan harapan penulis untuk mengharapkan perpaduan d iantara UMNO dan PAS mungkin sampai kiamatpun perpaduan tersebut tidak akan terlaksana, apa yang penting ialah UMNO perlu teruskan apa yang telah dinikmati sekarang ini dan teruskan membuat trasformasi seperti yang dikehendaki oleh rakyat terbanyak lupakan sahaja PAS lambat-laun mereka akan hilang dengan sendirinya akibat keegoan mereka sendiri. Insyaallah.

    Reply
    • May 27, 2012 at 12:12 PM
      Permalink

      betul tu bro. Pas tdk ikhlas dalam soal perpaduan umat islam dan orang melayu.
      Umno sahaja yg ikhlas dalm soal ini.
      Hdp umno

      Reply
    • May 28, 2012 at 12:16 AM
      Permalink

      Setuju bro,Pas is beyond redemption.

      Reply
      • May 28, 2012 at 2:04 AM
        Permalink

        PAS selagi ada Pemimpin Tertinggi sprt. Nik Aziz, Hadi dan Sabu dan jgn lupa Org2 Nuar didlm PAS, agak susah/mustahil nak berkerjasama dgn BN/UMNO…Hati dan niat yg berterusan HITAM dan juga dibuai janji MIMPI2 Indaht etapi sebenarnya NEGRI olih SiNuar@Zombie…Mungkin 1 ari nanti bila mereka ini sudah diSIMPAN ..mungkin ada harapan kita sebagai 1 Bangsa Melayu akan bersatu menarajui Malaysia Tercinta ini..Insaalah…….amin

        Reply
    • May 28, 2012 at 7:28 PM
      Permalink

      aku tetap berharap orang melayu islam kita bersatu… amin

      itu perintah Allah dan juga Rasulullah SAW

      Reply
    • May 31, 2012 at 10:04 PM
      Permalink

      UMNO tak pernah tolak Islam.Malah Umnolah yg menegakkan syiar Islam di negara tercinta ini.UMNO HANYA TOLAK ISLAM ACUAN PAS..

      Reply
  • May 27, 2012 at 12:11 PM
    Permalink

    nama je “Dewan Ulama” tp kalau masih nak menyokong kapal sink gak yg terang2 kafir (dap)..hmmm..baik tukar jadi “Dewan bahasa ke..dewan makan ke..”..takde la jd isu..

    Reply
    • May 27, 2012 at 1:33 PM
      Permalink

      betoi tu patut ambik bini pm jadi ketua dewan ulama ….kahkahkah
      ambik marina pun ok juga try bagi sis jadi ulama pulak musti best
      payah sangat suruh najib ambik pope laa jadi ulama kat malizia

      Reply
      • May 27, 2012 at 2:01 PM
        Permalink

        Bagus jugak idea tu..jangan bagi peluang pada pencacai2 pakatan haram pun..hehe

        Reply
        • May 27, 2012 at 2:08 PM
          Permalink

          betul tu bro…bini PM jadi ketua dewan ulama ?…laaaa tak tau pulak dalam PAS perempuan boleh jadi ketua dewan ulam…oooo camtu, PAS macam-macam boleh…depan boleh belakang boleh, tepi boleh tengah pun boleh…sempoi la PAS !!

          caya lah.

          Reply
  • May 27, 2012 at 1:31 PM
    Permalink

    umno pun orang turki yn buat dato onn jaafar …pm ke 4 pun mamak kerala pm laa pula lanun bugis ….. tapi bini pm laa saja keturunan hindustan plus kazakhtan dekat dengan negeri syaitan

    Reply
    • May 27, 2012 at 2:06 PM
      Permalink

      lebih baik & lebih bagus daripada bangsa yg konon mengaku bangsa melayu tapi dalam masa yg sama menjadi pengkhianat bangsa sendiri..menjadi talibarut israel..negara pun nak digadai & nak dijahanamkannya..lagi la hina menyamai taraf Dajjal Laknatullah..Masyaallaaahhhh

      Reply
        • May 27, 2012 at 2:23 PM
          Permalink

          siapa agaknya ye?..kita bagi peluang la pada pencacai2 pakatan haram meneka..ala mesti diorang tahu sebab diorang kan golongan “profesional”..cuma malu2 je nak sebut..hehe

          Reply
    • May 27, 2012 at 3:17 PM
      Permalink

      hahaha…gelak je aku bce komen ko…

      ikhlas sgt la amno nk bersatu…last2 ditikim dr belakang…x da mkna berkejasama dgn amno…akhirnya..
      perjuangan islam akan rugi kerana hanya akan ikut ckp amno…kalau amno betol2 mau lksanakan islam dal lame buat…dah puluh2 taun merdeka..tp x buat..tu mknanya x da ati nk buat…nk ajar x leh…x pakai ilmu ulama pas…pakai ilmu ulamak yg kaki ampu…

      dlm PR..pas bebas perintah ikut acuan sndiri…penang x ade cmpur tgn dlm dlm urusan kelantan…bgut sbaliknye..

      Reply
      • May 27, 2012 at 3:54 PM
        Permalink

        Silap tu…jangan confused, bukan perjuangan Islam tapi perjuangan PAS !, perjuangan PAS sampai kiamat pun akan rugi…sebab PAS berjuang atas dasar dengki dan busuk hati….satu perjuangan yang tak kan diberkati.

        Pakatan haram perintah ikut acuan sendiri ?…hang yang syok sendiri sebenarnya !

        pakatan haram perintah ikut convenient..kelantan pun serabut tak kan nak masuk campur hal kedah, hal penang berani ke si tua kutuk tu masuk campur ?…di sergah karpal…sengap ruyup tersipu-sipu.

        Rakyaat dah tau dah, letih hangpa spin..tapi tak berkesan, PAS makin hari makin di tolak rakyaat.

        Reply
        • May 27, 2012 at 10:57 PM
          Permalink

          Ha ha ha bagus bro jingga, hang bagi kat dia rapat2, puak ni bukan sedor diri diuntung. Nak duk bwh dap konon, keturun pencacai

          Reply
      • May 31, 2012 at 9:22 PM
        Permalink

        selama ni yg buat beribu2 masjid dan surau siapa kalau bukan umno.yg bina sekolah ugama,universiti islam,sekolah tahfiz,rumah anak yatim siapa kalau bukan umno.Berapa buah masjid yg PAS dah buat sejak perintah kELANTAN.Ini fakta bukan cerrita rekaan.Tak cukup islam lagi kke UMNO?Kalau dah taksub nii susah .Org buat apa pun dah tak nampak.UMNO BUKAN TOLAK ISLAM TETAPI UMNO TOLAK ISLAM ACUAN PAS.

        Reply
  • May 27, 2012 at 3:49 PM
    Permalink

    Lepas buat skrip Muzakarah, buat pulak skrip siapa yg layak jadi PM la pulak…..depa cadang…depa bangkang…depa bangkang depa cadang….sama mcm Bershit3….depa rusuh depa tuduh….

    woiii Pembangang…hangpa buat skrip apa pun rakyat yg waras dah tak percaya….org giler pun kata hangpa lebih giler dari dia…

    Lantak la apa skrip pun…yg pasti berok2 tua ni mesti dihapuskan pada PRU13….kembalikan zaman kegemilangan umah dan keharmonian Malaysia semula….

    —————————————-

    AMANAT STINGRAY ‘ Kita Menentang PAS, bukan Kerana Mereka PAS..Kita menentang PAS bukan kerana Mereka Lebai Kulup Tua Pengangkut Najis…Kita Menentang PAS bukan Kerana Mereka Islam….Kita Menentang PAS Kerana Mereka Berkawan Dengan Syaitan’

    ‘ Ingatlah Bukan Darah Pas Yang Kita Dahaga…Bukan Serban Mereka Yang kita Cemburu.. Kita Berjuang Dengan Tulus, Kita Berjuang Demi Agama, Bangsa Dan Negara. Menentang PAS Sama Dengan Menentang Komunis….Menentang PAS Sama Dengan Menentang LGBT…Menentang PAS Sama Dengan Menentang Perusuh..Menentang PAS sama Dengan Menentang Khawarij…Menentang PAS sama Dengan Menentang Syiah…Ayuh Bangkitlah Kita Semua Menentang PAS Agar Akidah Kita Dipelihara, Agar Islam Kita Dipandang Mulia, Agar Bangsa Kita kembali Gagah dan Perkasa…ALLAHUAKBAR. ‘

    Reply
    • May 27, 2012 at 5:55 PM
      Permalink

      huyoo..’AMANAT STINGRAY’..kalau la BrahimLybia dapat dihidupkn semula tentu dia TOBAT & NYESAL seumur hidup sampai dia padam & hidup semula gara2 ‘amanat ady’ dulu..tentu dia akan berjuang dengan ‘amanat stingray’ untuk berjihad menentang PAS nih..ini baru betul2 jihad..TAKBIIIIIIIRRRR!!!

      Reply
      • May 27, 2012 at 6:35 PM
        Permalink

        Engkau memanggil aku ke wahai Tuan Selamber. Terima kasih. Izinkan aku singgah sekejap di alam kamu.

        Wahai insan yang mengelar diri dengan nama StinGray. Kenapa engkau mengFLYBITS kan aku dengan Kenangan Lalu dengan Amanat engkau. Lantas terpampang muka Si Adi boroi yang celaka itu. Walaupun engkau bukan Ulama dan TokGuru, tetapi sekiranya aku diberi peluang kedua ( oh..tak mungkin ) pasti aku akan mengikut Amanat engkau wahai StinGray.

        Engkau memang celaka Adi, kerana percayakan Amanat sesat engkau, aku tinggal di sini keseorangan dalam kepanasan, sedangkan engkau sedang berlazat-lazat dari pusat hingga ke lutut bersama kesemua isteri-isteri engkau. Engkau mendapat gelaran Dato Seri dan si tua kutuk lagi seorang itu mendapat gelaran Datuk, sedangkan aku engkau hadiahkan dengan gelaran Syahid yang engkau sendiri tidak pasti. Tahu kah engkau berdua yang aku ini Syahid?. Engkau tipu aku, engkau tipu orang-orang Islam, engkau tipu hukum Fardu Kifayah.

        Sudah hampir 30 tahun aku keseorangan dalam penyesalan di sini, sedangkan engkau celaka berdua hidup bergembira ditemani kafir-kafir Harbi yang menjanjikan keindahan dan kuasa dunia kepada kamu, sedangkan aku ditemani reptilia-reptilia yang bisa. Celaka engkau Adi.

        Dulu engkau suruh aku membunuh dan dibunuh kerana engkau menolak kepimpinan seorang Islam yang tidak sehaluan dengan engkau, tetapi sekarang engkau inginkan pemimpin Islam untuk memerintah negara ini. Kamu berdua memang celaka. Walaupun penyesalan aku sudah tidak bermakna, tetapi dalam perbincangan aku dengan rakan-rakan lain yang ditipu di dalam sini, baru kami tersedar yang insan pemerintah yang kami tentang dahulu, lebih mulia dari kamu berdua.
        Dato Seri Dr Mahathir Bin Mohamad ( sekarang tidak tahu apakah gelaran yang beliau miliki ) adalah segelintir umat Islam yang telah dibenarkan memasuki ke dalam Ka’abah, nescaya seorang yang kamu celaka berdua mengelar beliau MahaFiraun boleh selamat berada di dalam Ka’abah, nescaya Allah memelihara beliau ketika berada di dalam ka’abah sekiranya beliau seorang yang kufur. Engkau berdua memang celaka. Amanat engkau Adi boroi memang sial, dan engkau Pok Nik keding memang celaka.

        Walaupun kamu si celaka berdua dan pengikut-pengikut yang bodoh menganggap PAS adalah parti yang memperjuangkan Islam, tetapi aku di dalam sini yang engkau anggap mati sebagai mati syahid menganggap PAS adalah parti SESAT dan pasti dilaknati. Aku berhak berkata begini kerana aku sudah berada di alam ini, kalau sesiapa di atas sana yang begitu taasub mempercayai dua umat yang paling celaka ini, jemput lah bersama-sama aku di sini. Jangan Menyesal!!.

        Reply
        • May 27, 2012 at 8:39 PM
          Permalink

          Betul2..bodoh bangang tulinya pencacai PAS, tkknlah Mahafiraun blh masuk kaabah tgn penuh hormat..pork nik dh masuk dlm kaabah dk ke?? Apa tndanya? Tndanya wpun seluruh bangsa celaka PAS menghina dn mendoakan keburukan pd Tun, tetapi disisi Allah dia dipelihara dn dimuliakan…. PAS LAKNATULLAH?

          Reply
        • May 27, 2012 at 8:55 PM
          Permalink

          kesian brahimLybia…hidup kat dunia teraniaya..kat dlm kubur pun kene niaya gak…aku simpati..tp xpe lepas ni kita berjihad pulak dibawah ‘amanat stingray’…TAKBIIIIIIIIIRRRR

          Reply
        • May 27, 2012 at 11:38 PM
          Permalink

          salam Tok Brahim…ishh sampai ke salam aku ni…arghh lantak la….

          Tok Brahim…awat Tok pi percaya ckp si mangkuk hayun Hardy kedaung penyapu libut & Pok Nik Ajis si lepat pisang tu…depa tu org jahat Tok….

          Tok Brahim kalau nak tau, dari sya dlm pout mak saya lagi, sya dh tak caya dgn dua ekoq musibat musang berjanggut tu…

          brg yg lpas jgn dikenang Tok…Tok settle la sendiri dgn mangkuk2 hayun tu..kami tak masuk campoq…bye Tok Brahim..

          Reply
  • May 27, 2012 at 4:24 PM
    Permalink

    Ingatlah Bukan Darah Pas Yang Kita Dahaga…Bukan Serban Mereka Yang kita Cemburu.. Kita Berjuang Dengan Tulus, Kita Berjuang Demi Agama, Bangsa Dan Negara. Menentang PAS Sama Dengan Menentang Komunis….Menentang PAS Sama Dengan Menentang LGBT…Menentang PAS Sama Dengan Menentang Perusuh..Menentang PAS sama Dengan Menentang Khawarij…Menentang PAS sama Dengan Menentang Syiah…Ayuh Bangkitlah Kita Semua Menentang PAS Agar Akidah Kita Dipelihara, Agar Islam Kita Dipandang Mulia, Agar Bangsa Kita kembali Gagah dan Perkasa…ALLAHUAKBAR.

    ye ke…bkn ke korang berjuang sbb FULUS dn periuk nasi…
    tolak amno…kerana akhlaknye..
    tolak mano kerana rasuahnya…
    tolak amno sbb pegangan…
    tolak amno sbb nabi suh perjuangkan islam…sbb amno x perjuangkan islam..
    amno laksana hukum islam baru bubar pas…baru bersatu dlm payung 1mlaysia…

    Reply
    • May 27, 2012 at 5:59 PM
      Permalink

      Hehehe…kelamkabut melayu islam PAS menafikan ‘amanat stingray’ ni ye..nampak sangat la KEBETULANnya amanat stingray nih..hehe..

      Reply
    • May 27, 2012 at 6:08 PM
      Permalink

      tolak pas…kerana bermursyitul amkan bapak kafir!

      Reply
    • May 27, 2012 at 7:12 PM
      Permalink

      Awat hang kalu sgt MelayuXberapaIsle….jgn period plak baca aku punye reply ni….

      ye ke…bkn ke korang berjuang sbb FULUS dn periuk nasi…

      *reply – Adakah Pok Nik mencampakkan gaji beliau sbg MB dalam longkang.

      tolak amno…kerana akhlaknye..

      *reply – perlukah ditolak parti yang menghalang LGBT..MURTAD..RUSUHAN..ISRAEL..LIWAT/ZINA.

      tolak mano kerana rasuahnya…

      *reply – Parti mana yang menubuhkan SPRM..adakah penubuhan SPRM untuk menggalakkan RASUAH.

      tolak amno sbb pegangan…

      *reply – perlu kah menolak parti yang menyuburkan Islam di negara ini. Masjid/Surau terlalu banyak dibina, beribu penuntut dibiayai mempelajari Agama ke luar negara, Tabung Haji ditubuhkan, Universiti Islam dibina, setiap negeri disediakan majlis/jabatan agama, kewujudan sekolah2 pondok tidak pernah ditentang, malah dibantu, Mufti dimartabatkan. Nasib anak yatim dipelihara, pegangan ASWJ dipertahankan. Nama Allah dipertahankan, dan byk lagi kebaikan pegangan yg dilaksanakan oleh umno.

      tolak amno sbb nabi suh perjuangkan islam…sbb amno x perjuangkan islam..

      *reply – UMNO meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi persekutuan dianggap tidak memperjuangkan islam ke??

      amno laksana hukum islam baru bubar pas…baru bersatu dlm payung 1mlaysia…

      *reply – UMNO tidak perlu bersatu dgn parti yg bersahabat dgn syaitan. Kalau parti jea yg bernama islam tapi pengikut2 nya kufur dan sesat apakejadahnya..

      Reply
      • May 27, 2012 at 9:55 PM
        Permalink

        hehe..terbaekkk!!..ambik kau

        Reply
      • May 27, 2012 at 11:13 PM
        Permalink

        Fuh caya lah stingray, suruh mamat tu mengaji lagi untuk faham tentang apakah sebenarnya pejuang islam. Jangan dok jadi bodoh ikutvckp ulamak terompah mereka ja. Pejuang islam sebenar ialah para sahabat riduanullah, kalau mereka ada sekarang, mungkin kepala pemimpin pas akan dipenggal sekor2 sebab memutar belit agama untuk kuasa dan harta. Percayalah, perjuangan pas sangat jauh dari perjuangan islam sebenar, tak percaya baca kisah para sahabat selalu, anda akan jumpa .

        Reply
      • May 28, 2012 at 1:28 AM
        Permalink

        Hehehe StinGray..hang balun amanat dua ekoq musang tu depa dh xsenang duduk..Tok Brahim plak dh ‘insaf’…berjela2si macai melayu isle nk kena cover…ngok macai PAS..bujuk mati akai dh kena dgn hang..

        Reply
  • May 27, 2012 at 4:38 PM
    Permalink

    tu dia ayat2 mulia dari melayu_islam Munafik wal fasiq…… musti belajaq dari dato s nallakarupan

    umno tak mau muzakarah umno nak mu zakar lah ….kahkahkah
    memali umno tibai melayu sampai lumat …sebab apa …sebab melyu tu pas
    al maunah melayu tibai melayu ….sebab itu pas
    coba tengok dap ngan mca ada bercakaq mcm hangpa ?

    Reply
    • May 27, 2012 at 6:02 PM
      Permalink

      Syaitan kalau dengar bunyi azan & ayat2 Al Quran dia akan terasa panas & gelisah tak tentu arah..hehe..kesian syaitan2 ini

      Reply
    • May 27, 2012 at 6:39 PM
      Permalink

      hehe….meliuk-lentuk cai-cai pakatan haram nak lepaskan diri…

      mamali ? laaaa hang tak tau ka…mat sabu yang tibai lumat duit tabung tu ! iskh ! iskh !

      al-maunah ? laa…bukan ka depa tu puak-puak hangpa jugak…melayu pun depa tibai..orang iban pun depa tibai..akai letak kat lutut. last-last dengar lagu P
      Ramlee keluar meraung-raung serah diri…pejuang konon…pejuang taik minyak !

      DAP mana boleh cakap macam kami…macam hangpa depa boleh la cakap ! MCA pun mana boleh cakap macam kami…dalam BN, UMNO adalah tunjang. dalam pakatan haram…PAS hanyalah keldai…mana sama bro !

      Reply
  • May 27, 2012 at 4:59 PM
    Permalink

    Aku nak tanya, Hj Najib ni ada ciri-ciri Islam ke?

    pakai rantai dan membudayakan K-pop, bini tak pakai tudung

    Reply
    • May 27, 2012 at 6:40 PM
      Permalink

      toksah la tanya benda tu…hang tanya diri hang dulu, hang tu ada ciri-ciri Islam ke ?

      Reply
    • May 27, 2012 at 8:47 PM
      Permalink

      ni mahluk pupus mana pulak nih…hehe..ko ni yg tanya2 yg ko ni ISlam ke tidak?..semacam je pupus nih

      Reply
    • May 27, 2012 at 8:50 PM
      Permalink

      Rantai apa tu?? jgn fitnah pemimpin, berdosa tau!
      Pemimpin PR ada yg lebih baik dr Hj Najib ke? Pegi Mekah dgn ‘super imposed’, xlayak jd tetamu Allah on tp masih menipu kering?? Mcm tu ke ciri Isle??

      Pemimpin yg kotor moral melacor china doll, meliwat, yg suka kebas bini org, yg suke mencarut, maki org, yg mengaku suka bkwn dgn syaitan, yg kronikan hrta rakyat utk menantu BUAS, hnya pakai kopiah serban atau bertudung tp akhlak mcm syitan, itukah Isle nya PAS atau Pakatan Rosak???

      Bodoh dan jumud pupu macai ni!!

      Reply
    • May 31, 2012 at 9:37 PM
      Permalink

      Jgn menghukum sesama manusia,itu semua kerja ALLAH bukan kerja kita.Kita jaga ibadat kita dulu.Dtk Sri Najib tu terlalu banyak jasa dia.Tentu ALLAH akan membalas dgn pahala.Yg kita ni apa jasa kita pada negara,tahu nak menghentam je.Rmah tangga sendiri pn tak terjaga.Silap2 diri sendiri pun tak tau nak jaga.Kita ni kalau nak dibandingkan dgn Dtk Sri Najib mcm langit dgn bumi.Dia terlalu byk perkara yg nak difikir,kita baru fikir satu dua barang dah stress.Ta payah la nak bantai dia,,cermin la diri kita dulu

      Reply
  • May 27, 2012 at 8:54 PM
    Permalink

    Bagi pencacai PAS, Islam bg mereka hanyalah zahir yg dipamirkan…org mcmnilah ‘makanan’ org munafiq. Bodoh dan diperbodohkan!!!

    Jika mlm melacor sebanyk mn pun pelacir, tp siang berjubah kopiah molek, petah pulak bercakap agama, bg pecacai PAS org inilah Pemimpin mereka..hahaha…

    Reply
  • May 27, 2012 at 9:05 PM
    Permalink

    Off Topic..

    REJIM PAS KEDAH MAKIN GILA DAN KHIANAT DAN MUNAFIQ BESAR!! – ISU MEROMPAK TANAH RIZAB MELAYU PERTANIAN RAKYAT DI SUNGAI KOB UNTUK MEMBINA NIRVANA PERKUBURAN MEWAH KAFIR!!!

    BUTAKAH LAGI? TULIKAH LAGI PENCACAI PAS??? MARUAH APA LAGI MILIK MELAYU DN UMAT ISLAM YG MAHU DIROGOL OLEH REJIM AZIZAN LAKNANTULLAH INI???
    TIDAK CUKUPKAH DGN HALALKAN MEROBOH MADRASAH UNTUK BINA PUSAT MAKSIAT DAN MEROMPAK RAKUS BALAK DI HUTAN GUNUNG INAS BALING! SIK! PEDU! LICIN SEHINGGA ANAK BALAK SEBESAR BETIS OUN DIRANAPKAN??? MASIH ADA YG SETIA MENJADI PENCACAI PAS GILA LAKNATULLAH!!

    SEMUA INI JELAS MENJEMPUT BALA DAN MURKA ALLAH!! HENTIKANLAH SEMUA INI DENGAN JANGAN BERI SEBARANG UNDI PD PAS DAN PR LAKNATULLAH INI JIKA KITA TIDAK MAHU DIKIRA BERSUBAHAT DGN PUAK MUNAFIQ ZALIM INI!!!

    Reply
    • May 27, 2012 at 11:27 PM
      Permalink

      Sebenarnya orang pas ni taklah jahat sangat macam dap, cuma mereka ini bodoh dan bendul je. Segala terjahan yang pasdaplaknat tulis tu sebenarnya ialah… Lebai2 pas yang jadi exco tu konon2 nak ikut style pemimpin umno deal dgn cina, tapi depa deal dgn cina dap, alih2 dptlah kot sekupang dua, megah tak sangga cina mai salam, panggil depa tuan plak tu, balik ckp kt org kg yg mereka terrer dpt deal dgn taiko cina, alih2 negeri tergadai. Bila orang bongkar, sibuk tuduh umno yg salah. Itulah mentaliti lebai2 pas kat wisma darul aman tu. bodoh piang.

      Reply
  • May 27, 2012 at 9:59 PM
    Permalink

    Kalau saya tanya penyokong UMNO di KMU mana satu yang lebih risaukan saudara

    Risau melayu hilang kuasa politik atau UMNO kalah selepas PRU13

    Mana yang suadara paling risaukan?

    Reply
    • May 27, 2012 at 11:46 PM
      Permalink

      kalau aku la…aku risau hang beraya tahun ni kat Hospital Bahagia Tg. Rambutan…hang tertekan ka la ni??..

      Reply
    • May 28, 2012 at 12:08 AM
      Permalink

      senang citer kitorang suka kalau pakatan haram kalah dlm PRU 13 ni..

      Reply
    • May 28, 2012 at 1:31 AM
      Permalink

      Hehehe hang balun macai ngok PR sempoi ja StinGray hehe..aku pn kdg2 mati akai dh nk hujah cara manusia normal yg sehat akal dgn macai PRngok ni..ikhlas ckp benar on depa duk pusing situlah!

      Reply
      • May 28, 2012 at 2:17 AM
        Permalink

        bro…puak2 songsang ni berhujah ikut arah jam…..kita kena hujah ikut lawan jam…sebab tawaf pun ikut lawan jam…bumi berputar pun ikut lawan jam…

        Reply
    • May 31, 2012 at 9:46 PM
      Permalink

      Mestilah risau UMNO kalah.Kalau UMNO kalah hilanglah kuasa Melayu dalam kerajaan,kuasa Raja2 dan kuasa orang Islam.Umno selama ni dah terbukti boleh mejaga parti2 komponen dibawah BN.Bukkan tak nak sokong PAS masaalahnya PAS ni takut sangat dgn DAP.Nak tubuh negara Islam pun takut dgn Karpal mcm mana nak pimpin negara..PKR tak payah sokonglah.Entah appa yg nak dia perjuangkan pun kiita tak tahu..

      Reply
  • May 27, 2012 at 10:19 PM
    Permalink

    UMNO kemaruk sokongan PAS, isu ni pun kata sokong Najib. Sokong melayu Islam bukan sokong Najib.. atau sokong UMNO, tapi sokong PEMIMPIN PAS. Kalau sokong Najib, Harun Taib masuk UMNO… Najib memang melayu muslim tapi kalau kata muslim yg. baik, aku belum boleh terima. Sorry..

    Reply
    • May 27, 2012 at 10:32 PM
      Permalink

      muslim anugerah tuhan macam Nuar. sujud kat ‘cinadoll’. sorry la nuar & ‘bujuk’, tuhan kau dan aku berbeza.

      Reply
      • May 27, 2012 at 11:07 PM
        Permalink

        Berita fitnah dari orang FASIK nak ambik kira. Punahlah… engkorang.

        Reply
        • May 27, 2012 at 11:35 PM
          Permalink

          Tak tau lah bujuk oiii, orang kata susu tu putih, hang ckp kuning, org cakap a hg ckp z, bila nak bertemu. Hang belajar spin kat atuk anwar hg ka?
          Kalaulah betul atuk kau tu buat sungguh, hang nak kata apa?

          Mesti hang kata ” tak pa, itu hal dia, bukan sangkut dgn hang” ye tak? Islam lah kamu keseluruhan, jgn ambil separuh separuh ye.

          Reply
          • May 29, 2012 at 10:55 PM
            Permalink

            Kalau dia buat sungguh, dakwalah dan hukum malah kalau rejam sampai mati pun aku sokong jika cukup syarat dia. Bukan jaja fitnah merata… apakah korang suka diri d fitnah?
            Korang yg. jaja cerita ni nampak dan sah ke dia buat? jangan jawap kat aku, jawap pada diri sendiri. Kemudian ingat Allah banyak2.

        • May 27, 2012 at 11:50 PM
          Permalink

          berita dr hang, berita dari org yg beriman ka bujuk???…

          Reply
          • May 28, 2012 at 1:35 AM
            Permalink

            StinGray…hang perasan dk cara bujuk ngok ni bls hujah..sebijik macam musang tua bebal tu..dia akan bls dgn ayat2 yg mengagungkan PAS smpai kita jd meluat tahap max. Jenis muka takmalu angkat bakul sendiri..punyelah nk lwn psikologi.. Bodohnya bumuk oiii..

            Masuk PAS utk jahanamkan bumi dan langit Allah ka???

        • May 28, 2012 at 1:56 AM
          Permalink

          ‘fatwa’ dari org munafiq (dlm PAS) hang ptuh..lingkuplah dunia akhirat.itulah yg pakat menggila merusuh di dataran merdeka..sbb ikut org sesat!! Jgn ambilmIslam mcm shbt kita kata..sekerat2.. Dgn tujuan menipu supaya kita dpt undi.. Ambil sgt2 bab Hudud (sbb time ni UMNO xckp nk buat hudud) tp tinggal habis perintah Allah lain yg khataei taklifi lain.. Mcm mana lah tk rosak jiwa ko bujuk dn macai2 lain xjd kelam hati.

          Reply
          • May 28, 2012 at 2:04 AM
            Permalink

            Bujuk ni bro dh overdose minum ayaq selipar pok nik…tu yg jadi sebijik meraban mcm musang berjanggut Kg.Pulau Melaka tu…

    • May 27, 2012 at 11:49 PM
      Permalink

      hang muslim yg baik ka bujuk???..

      Reply
      • May 30, 2012 at 11:20 AM
        Permalink

        Pemimpin MESTI seorang MUSLIM yg. BAIK. Kalau tidak jadi pengikut aje…

        Reply
        • May 30, 2012 at 6:55 PM
          Permalink

          baik sgt ke Anwar tu???…jahat sgt ke najib tu???…mulia sgt ke Pok Nik tu???….

          Reply
    • May 31, 2012 at 9:58 PM
      Permalink

      Umno tak pernah kemaruk sokongan PAS.Untuk pengetahuan pada sesiapa yg tak tau fakta UMNO tak kalah dlm PRU 12,yg kalah MCA,MIC dan GERAKAN.Lagi satu jgn lah menilai seseorang dari luar,kita tak tau kalau ibadat dia lebih hebat dari kita..Orang UMNO beribadat tak tunjuk orang sebab kita beribadat kerana ALLAH bukan kerana nak menang PRU.

      Reply
  • May 28, 2012 at 12:29 AM
    Permalink

    suka hati kau lah labu.

    Reply
  • May 28, 2012 at 12:45 AM
    Permalink

    yes, sedar dan insaf la wahai PAS.. tinggalkan bersekongkong dgn iblis yg mahu PM bukan melayu, yg sokong LGBT, yg sokong murtad.. jgn sampai Allah hantar gempa bumi di negara kita..

    Reply
  • May 28, 2012 at 1:46 AM
    Permalink

    Jika PAS tu benar betul jalan Islamnya dh lma kita akan terkesan, jadi tertarik hati dgn makhluk2 PAS ni, tertarik krn akhlak Al-Quran yg ada pd mereka..sbb Islam itu mukjizat Al-Quran yg dibawa oleh Nabi.. Tp malangnya aku yg dulu sgt teguh dgn perjuangan PAS rsakan diri lama kelamaan makin jauh dgn Allah, makin byk mazamumah terdidik wpun sedaya upaya wala’ pad arahan pimpinan.. Makin lama aku rasa makin pelik dan hilang ‘sakinah’ bila duduk dn PAS. Lain yg mereka ckp lain yg mereka buat..jiwa aku cuba rujuk dgn ilmu yg dipelajari..makin konflik jiwa bila join PAS.. Mereka menipu Allah! Menipu Nabi!! Menipu Umat!!

    Itulah PAS..parti penuh dgn tipu daya dn helah yg berseru kepada assobiyyah dan kejahilan.meraka sgt jahil pada agama tetpi merek lgak spt tahu agama..itulah hakikat dlm PAS

    Reply
    • May 28, 2012 at 2:07 AM
      Permalink

      ini lah bahananya bro, kalau islam dijadikan nama Parti politik…sudahnya depa ingat Islam ni puak2 depa yg punya…org lain tak berhak bercakap soal islam, dan org lain tak se Islam depa….

      Reply
  • May 28, 2012 at 9:43 AM
    Permalink

    jgn terkejut satu hari nanti depa kata bukan islam boleh jadi presiden pas plak.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.