Bukti Terbaru PAS Kufur Kepada Allah SWT

Baru-baru ini Exco Kerajaan PAS Kelantan, Abdul Fatah Mahmood telah memanggil wakil-wakil NGO di negeri itu untuk beramah mesra dengan mereka dan “menyuap” mereka dengan majlis makan malam bersamanya.

Malangnya beberapa wakil NGO itu telah dihidangkan dengan ceramah politik ketika menghadiri majlis makan malam tersebut. Akibatnya, beberapa orang dari mereka telah meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap sikap dan tujuan majlis berkenaan diadakan.

Menurut sumber, sebagai ‘tuan rumah’ yang menjemput wakil-wakil NGO untuk beramah mesra dan merapatkan tali silaturrahim sesama mereka, tidak sepatutnya mereka dihidangkan dengan ceramah memaki hamun dan jelas berunsur politik.



Dalam majlis tersebut, Abdul Fatah mendakwa bahawa ‘duit’ talian hayat akhir Umno bagi meneruskan hayat politiknya di negara ini, dan hanya wang sajalah menjadi faktor penyebab kemenangan UMNO/BN pada setiap pilihanraya sebelum ini.

Saya beristgihfar panjang mendengar kisah salah seorang wakil NGO yang dijemput ke majlis yang dibiayai oleh Abdul Fatah itu.

Pada saya, kenyataan itu sangat berniat jahat terhadap UMNO dan melambangkan kekufuran Abdul Fatah sebagai seorang Islam yang sepatutnya percaya kepada kekuasaan dan kehendak Allah SWT.

Sesungguhnya saya berpendapat bahawa biar sebanyak mana pun duit yang dimiliki oleh sesebuah parti politik, tanpa keredhaan Allah SWT dan kehendakNya, tidak mungkin parti politik itu akan menang pilihanraya di mana-mana negara sekali pun di dunia ini.

Itu fakta yang perlu difahami dan iktikadkan oleh semua umat Islam, termasuk Abdul Fatah sendiri.

Justeru, kenyataannya yang menuduh UMNO hanya menang kerana wang adalah tidak benar sama sekali dan berbaur tohmahan yang sepatutnya haram menurut Islam. Tak tahulah pula jika “agama PAS” menghalalkan “syirik khafi” sebegitu…

Sekiranya Abdul Fatah menganggap UMNO kaya dengan wang ringgit, saya fikir ia adalah tidak benar sama sekali.

Sepatutnya, Abdul Fatah pergi bertanya kepada Ketua Pembangkang yang merupakan Ketua Umum PKR yang dikatakan memiliki dana yang dikatakan berjumlah “infiniti” atau “tiada had”,yang dipercayai diperoleh dari masa ke masa dari luar negara.

Menghairankan bagaimana orang yang tiada sebarang pekerjaan setelah keluar dari penjara dan hanya bekerja sebagai pensyarah sambilan menjual “auta” ijazah tahap kelas bawahan di universiti milik rakan-rakan yahudinya mampu membeli rumah bernilai jutaan ringgit selain kereta mewahnya.

Selain itu, Abdul Fatah perlu bertanya dari mana sumber Anwar Ibrahim memperoleh dana bagi membiayai kempen politiknya yang setiap hari mengelilingi negara mengadakan ceramah menghasut dan menipu rakyat.

Abdul Fatah juga boleh bertanya kepada Mursyidul Am merangkap “boss”nya, Nik Aziz Nik Mat, mengenai PAS yang tiba-tiba saja “mewah” dengan bendera, jentera dan peralatan baru yang canggih sejak PRU ke-12 pada tahun 2008 dulu.

Dari mana PAS dapat dana begitu banyak dan mengapa Nik Aziz dilihat sering tunduk dan menurut kepada setiap kemahuan serta kata-kata yang terbit dari mulut Anwar. Fakta tersebut perlu ditanya Abdul Fatah kepada PAS.

Saya percaya, Allah SWT Maha Mengetahui apa yang akan terjadi kepada negara ini jika Pakatan Haram memenangi pilihanraya. Dan mungkin atas hikmah itulah maka Allah SWT tidak membenarkan kemenangan berpihak kepada pihak PAS, PKR atau DAP.

Berduit atau tidak berduit, jika diizinkan Allah SWT, pastinya sesebuah parti politik itu akan berjaya dan diangkat Allah SWT sebagai pemerintah di negara ini. Usahalah sehebat manapun, dan jika tidak diizinkan Allah SWT jangan harap hendak menjejakkan kaki di Putrajaya! Itu faktanya.

113 thoughts on “Bukti Terbaru PAS Kufur Kepada Allah SWT

  • May 4, 2012 at 12:06 AM
    Permalink

    Menurut sumber, sebagai ‘tuan rumah’ …

    sebut secara specific lah sapa tuan rumah??

    jangan jadi Utusan prono ..,.

    Reply
  • May 4, 2012 at 12:08 AM
    Permalink

    “bahawa ‘duit’ talian hayat akhir Umno bagi meneruskan hayat politiknya di negara ini, dan hanya wang sajalah menjadi faktor penyebab kemenangan UMNO/BN pada setiap pilihanraya sebelum ini”……..

    betul … kenapa nak nafikan ???

    tanpa duit pasti UMNO/BN kalah

    Reply
    • May 4, 2012 at 10:58 AM
      Permalink

      Kalau mengata orang bukan main lagi. Kau tidak tahu ke, duit yg pakatan dapat tu duit yahudi yang PAS belanja buat fitnah dan maki orang.

      Reply
  • May 4, 2012 at 12:11 AM
    Permalink

    kalau betul Ketua Umum PKR yang dikatakan memiliki dana yang dikatakan berjumlah “infiniti” atau “tiada had”,yang dipercayai diperoleh dari masa ke masa dari luar negara…..

    dah lama UMNO dan BN terkubur lah ….

    Reply
    • May 4, 2012 at 12:53 AM
      Permalink

      C5 ni masih nk nafikan pemimpin agung yg dia puja2 tu maksum!

      anda ni x de otak ke nk fikir? Mcm mn Anwar tu boleh ke luar negara berpuluh2 kali setahun? Mana dpt duit? Atau siapa taja dia? Amerika? Israel? Mana dia dpt duit taja perhimpunan haram jadah kt Malaysia ni? Amerika? Israel? Mana dia dpt duit bayar ketua2 PKR sume tu?

      Reply
    • May 4, 2012 at 11:19 AM
      Permalink

      C5, pakatan kalah bukan sebab UMNO banyak duit tetapi kebanyakan rakyat yang bijak tahu pemimpin pakatan rakyat penipu. Contoh konon nak tubuh kerajaan 16 sept tapi tarak pun. Lagi satu nak pertahan kg buah pala di pinang tapi bila menang ranap kg buah pala dikerjakan. Boleh caya kah…

      Reply
    • May 4, 2012 at 3:53 PM
      Permalink

      Nampak sangat kau ni hamba duit (dan hamba kotey) macam Anwar dan menolak qadha dan qadar. Tumbangnya UMNO/BN tidak bergantung kpd duit Anwar. Ia bergantung kpd iradat Allah. Dan iradat itu disalurkan dgn kudrat-Nya yg diberikan kpd pengundi BN yg terus tetap mengundi BN.

      Reply
    • May 5, 2012 at 12:55 AM
      Permalink

      buka mata hati dan jangan halang penyetaan kebenaran…. insyaAllah akan ada pertunjuk. masalahnya adalah tidak rela kepada kebenaran dan kenyataan.

      taksub keterlaluan merugikan diri sendiri dengan dengan keimanan kita kepada ALLAH SWT.

      Reply
  • May 4, 2012 at 12:13 AM
    Permalink

    Nampak benor menolak ketentuan qada dan qadar Allah, sia-sia sahaja mengaku beriman sedangkan hati hitam kelam kerana tamakkan dunia.

    Inilah hasilnya perjuangan islam yang dibawa oleh pas. Masyaallah…

    Reply
  • May 4, 2012 at 12:13 AM
    Permalink

    mana kau tahu ….Allah SWT tidak membenarkan kemenangan berpihak kepada pihak PAS, PKR atau DAP…..

    kau rapat dengan tuhan ke ????

    Reply
    • May 5, 2012 at 2:54 AM
      Permalink

      habis tu selama ni sapa yg menang? utk masa hadapan kita sebagai manusia biasa x tau lagi mcmana

      Reply
  • May 4, 2012 at 12:15 AM
    Permalink

    Berduit atau tidak berduit, jika diizinkan Allah SWT, pastinya sesebuah parti politik itu akan berjaya dan diangkat Allah SWT sebagai pemerintah di negara ini…..

    jangan penipu lah …sapa bagi duit masa pilhan raya umum ???? Lupa ke ??BR1M?? RM50.00 bagi kalau balik kampong …. kainpelikat lagi ….

    kepala butuh lah macam UMNo dan BN tak kasi duit pada pengundi2

    Reply
    • May 4, 2012 at 1:08 AM
      Permalink

      eee….. kejinya C5, sampai mencarut. Kalau orang yang beriman kepada qada dan qadar Allah, tentu tak seburuk tu kelaku dia. Maka bertambah teguhlah pendirian aku menolak PAS.

      Reply
      • May 4, 2012 at 1:34 AM
        Permalink

        Kalau dah percaya semua kejadian adalah dgn izin Allah. kenapa jadi mcm berok ari tu…..hang ni cipai sembang mcm org sesat akidah…

        Ayat mukadimah tulis nama Allah…ayat penutup tulis kepala butuh….patut la Allah tak izinkan puak2 hangpa memerintah…lebih setan dari setan perangai hangpa ni…

        Reply
        • May 4, 2012 at 7:07 AM
          Permalink

          Itulah sifat C5 dan puak PAS. Tiada iman. Orang beriman akan menjaga lidahnya.

          Reply
          • May 4, 2012 at 9:04 PM
            Permalink

            budak spark tu bukan setakat tak ada iman…amende pun dia tak ada !! ada otak pun cuma berfungsi untuk makan dan tidur jer.

      • May 4, 2012 at 2:49 PM
        Permalink

        bro zooleepoh

        biasa lah c5 mencarut

        boss c5, anwar dgn azimin pun da tunjuk butuh dia orang kat internet

        harakah pun banyak iklan ubat kasi kuat butuh

        jadi c5 pun teringin nak join la sekali macm para pemimpin idola dia, nak tunjuk gambar butuh dia, takut orang tak nak tengok, butuh kecik plak

        jadi c5 sebut sebut aje la panggilan butuh tu selalu, baru lah sama taraf dengan anwar, azimin dan iklan ubat kuat butuh dalam harakah… haha

        Reply
    • May 4, 2012 at 1:56 PM
      Permalink

      maksudnya C5 tak percaya dgn qada dan qadar allah swt, lebih percaya dgn kuasa wang

      Reply
    • May 4, 2012 at 2:22 PM
      Permalink

      C5, usah mengata orang. Orang datang berhimpun bersih di kuala lumpur pun ditaja oleh PR. Nik aziz akui sendiri. PAS/PKR/DAP hipokrit. Banyak berbohong. Munafik.

      Reply
    • May 4, 2012 at 2:27 PM
      Permalink

      C5, usahlah mengata orang. Orang datang keperhimpunan bersih di kuala pun ditaja pakatan haram. Ini diakui sendiri oleh nik ajis. Boleh caya kah..poraah.

      Reply
    • May 4, 2012 at 4:14 PM
      Permalink

      masa BERSHIT ko AHJ dapat brp yek????

      Reply
    • May 5, 2012 at 12:49 AM
      Permalink

      umno bagi ya…. tapi umno tak syaratkan untuk mengundi bn. niat dia untuk memberi jgn ditaklikkan…… kalau saudara atau ahli keluarga menerimanya bersyukor sahaja, itu lebih afdal daripada membuat pesepsi yang merugikan diri sendiri.

      Reply
    • May 5, 2012 at 2:57 AM
      Permalink

      C5 xkan lupa kot, PRK galas PAS beri pengundi dari kl rm200 dan dari johor rm250 dan Nik aziz beri sumbangan utk org asli..ini PAS yg keluaran statement..dari statement ko tu ko xpercaya kat ketentuan tuhan..bagi ko duit segala2nya……mengucaplah..

      Reply
  • May 4, 2012 at 12:39 AM
    Permalink

    C5-Aku lupa yang rapat dengan Tuhan ialah Nik Aziz,diktator PAS.Sebab tu dia boleh janji ‘syurga’ kat sapa2 yang undi PAS. Pukimak punya PAS.

    Reply
  • May 4, 2012 at 12:42 AM
    Permalink

    C5 ni ibaratnya….
    Pandai tak boleh diikut,
    Bodoh tak boleh diajar!

    Banyakkanlah membaca dan buat kajian mendalam siapa sebenarnya pemimpin yg anda agung2kan tu…

    Reply
  • May 4, 2012 at 12:47 AM
    Permalink

    Betul tu zizan, bukan ke kita ada manusia yg rapat dgn Tuhan. Sebab tu dia boleh hukumkan masuk PAS je comfirm masuk syurga walaupun perangai mcm setan,dia boleh bagi hukum sesuka hati dia – yg haram jadi halal, yg haram jd wajib! Org yg terang2 sokong LGBT pn dia boleh kata wajib sokong org tu……masya Allah!

    Kadang2 org yg alim ulama ni Allah uji dgn tingginya ilmu dia….cuma dia org je yg x perasan!

    Reply
  • May 4, 2012 at 1:54 AM
    Permalink

    Majlis EXCO negeri kelantan ker ni??? ngeja nama negeri sendiri pun lintang pukang… KELNTAN????

    hahaha… Ahli perti cam ni nak setanding ngan pemimpin antarabangsa..?

    tu belum backdrop bahasa inggeris lagi! nanti Lunch with Singapore PM ditulis LAUNCH with Singapore PM.. hahahaha

    Reply
  • May 4, 2012 at 2:10 AM
    Permalink

    hahaha…setan2 hampas surga diorg kt neek najeez tue..tue yg diorg x kesah sgt psl Tuhan yg sebetul2nya…apa diorg nk heran Qada’ ngn Qadar…dh dijamin surga, pastu bleh plak brkawan ngn mintak batuan ngn setan bak kt neek najeez diorg tue…cuba tny bdk2 hampas nie, spender diorg ada gmbr neek najeez x?kalo ada pergh msk surga tertggi tue…hahahaha…patut ar setan2 hampas bodo, ada neek najeez slalu kuar fatwa2 bodo ntah mana dia jmpa, suka2 bleh decide surga n neraka…kpd setan2 hampas, kalo bleh spender, condom, bra mst ada gmbr neek najeez, br dpt surga trtggi hahaha…diorg kn suka bnda2 LGBT nie…hahaha…damn!!!

    Reply
  • May 4, 2012 at 3:17 AM
    Permalink

    Si Anwar pun dah hampir2 jadi PM dulu..tapi dgn kuasa Allah swt sampai skg masih tk dapat2 jd PM..dah bukan rezeki dia..ini adalah fakta..kalau Allah tk izin camna pun tk akan dpt..BN/UMNO pun bukan sempurna tapi mereka lebih baik dari PR. Itu juga fakta. C5 kl tolong rakyat bukan rasuah la bodoh.

    Reply
    • May 4, 2012 at 4:16 PM
      Permalink

      Budak HINGUSAN nak main Politik, camtulah Otak dia berfikir..x camtu?? c5=c4=AHJ

      Reply
  • May 4, 2012 at 4:55 AM
    Permalink

    C5 ni makhluk pembangkang paling bangang kat sini.

    Reply
      • May 4, 2012 at 4:17 PM
        Permalink

        Betul…..betul…..bwtul c5@AHJ

        Reply
    • May 4, 2012 at 4:00 PM
      Permalink

      Memang dia BANGANG.

      Tapi jgn halau dia keluar.

      Kalau dia tak masuk mencacai, kita tak tahu sama ada mesej2 kita sampai kpd pengundi pembangkang atau tidak. Depa nak terima atau tidak tu lain cerita.

      Tak kan kita nak syok sendiri dgn penyokong2 sendiri je dlm portal MyKMU ni?

      Reply
  • May 4, 2012 at 7:31 AM
    Permalink

    Cipai,

    Adakah wang bukan merupakan sebahagian besar matlamat kamu, bila kamu berusaha bekerja dan berniaga?

    Aku akan memilih kerajaan yang mampu memberikan kemewahan kepada rakyatnya yang berusaha, seperti kerajaan yang sedia ada. Peluang perniagaan dibuka luas kepada yang mahu berusaha.

    Tahukah kamu bahawa pada tahun 1970, kemiskinan tegar di Malaysia adalah pada tahap 48%. Terlalu ramai rakyat yang miskin. Hari ini telah dibanteras hingga ke tahap bawah sedikit dari 4%. Satu pencapaian yang membanggakan bagi negara membangun. Merata-rata ada kereta, kekadang lebih kereta dari penghuni rumah. Merata-rata Melayu berkereta mewah di bandar dan desa. Dulu cuma Cina dan sedikit Melayu elit. Sekarang semua boleh kaya kalau mahu berusaha.

    Kerajaan bantu rakyat dengan pinjaman mudah, IKS, membawa masuk perniagaan luar, dan pelbagai jenis peluang dibentangkan untuk rakyat yang mahu berusaha. Bagi Rakyat Marhaen pula diadakan ASB, Tabung Haji, Koperasi dan lain-lain untuk menambah pendapatan melalui pelaburan bagi yang tak mahu berniaga. Semua untuk bantu rakyat keluar dari kemiskinan, dan terbukti berkesan.

    Kamu yang menyokong pembangkang pun sama dapat nikmat, melalui ASB dan lain-lain. Saudara mara kamu mungkin dapat rumah Mesra Rakyat atau Rumah Rakyat. Kamu juga berkereta kan? Kerajaan berusaha membangunkan perusahaan kereta sendiri supaya rakyat dapat berkereta.

    Entah barapa banyak lagilah kebijaksanaan pentadbiran kerajaan yang ada sekarang yang dapat membantu rakyat menikmati kualiti Hidup yang lebih baik.

    Di Kelantan mereka lebih mementingkan kualiti spritual dari kekayaan. Betul juga. Tapi jangan marahkan rakyat yang mehukan kemakmuran dengan mengekalkan kerajaan yang ada sekarang. Dah terbukti mampu memberikan kesenangan dan kemakmuran, mampu memberikan hadiah kecil kepada rakyat dengan pemberian wang. ApAmbil ajelah, dan kekalkan kerajaan yang mampu beri.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    Reply
  • May 4, 2012 at 7:57 AM
    Permalink

    buang la kopiah putih kat kepala tu..kalau nak buat citer tipu dan fitnah.buat dosa jer la agama pas ni.kopiah ok putih malangnya hati kotor,busuk,penuh hasad dengki dan buruk sangka.pakai kopiah tu pun bukan iklas.nak nunjuk alim jer.jahanam puak hipokrit agama islam.

    Reply
    • May 4, 2012 at 8:15 AM
      Permalink

      lepas ni suruh depa pakai kopiah, serban dan jubah warna kuning pulak…..baru handsome…

      Reply
  • May 4, 2012 at 8:24 AM
    Permalink

    Eh tiap2 hari kami disajikan dgn Berita Fitnah kat TV akhbar , ok je…

    Reply
    • May 4, 2012 at 4:32 PM
      Permalink

      Fitnah yang mana satu ni moooo ? cerita china doll tu ke ? or cerita atas keretapi? ataupun yang terbaru ni….dalam toilet ?…yang mana satu ni mooo ?

      Reply
    • May 4, 2012 at 8:24 PM
      Permalink

      Apara lu Mooooo….. sapa yang sajikan fitnah kat tv & akhbar,,,??? Dah tentu Harakah hampeh yang diok selalu buat fitnah kat orang klain tanpa ada bukti mantap.Semua nya main tibai semacam penuh ngan andain,persepsi & kelentong torak saja…….

      Reply
    • May 5, 2012 at 12:55 AM
      Permalink

      betul la yer haramkah,suara keadilan tu banyak citer tipu ,fitnah.jahanam.takbir.

      Reply
  • May 4, 2012 at 8:30 AM
    Permalink

    MAS swap share dgn Air Asia undo:

    DUlu waktu buat deal- org umno kata bagus and win-win deal
    skg ni Cancelled- org umno kata bagus and win-win deal

    Maka jadilah macam lembu tercocok hidungnya…

    Reply
    • May 4, 2012 at 9:39 AM
      Permalink

      macam ko kan tercucuk idung dari dulu lagi 🙂

      Reply
    • May 4, 2012 at 9:41 AM
      Permalink

      Bukan ke itu yg dipanggil muhasabah diri?…dulu masa buat keputusan swap share dirasakan sebagai keputusan yg terbaik tapi bila kemudiannya didapati keputusan itu kurang baik..apa salahnya kalau dicancelled. Yang penting ada sesuatu utk kita pelajari dari sesuatu musibah.

      Reply
    • May 4, 2012 at 10:09 AM
      Permalink

      Woi Mooohyideen, itu tandanya umno tak jumud dan tidak taksub. Terbuka kepada pandangan. Bukan macama PAS dan PKR, jumud lagi taksub. Hanya Nik N.Ajis dan Anwar Ibrahim junjungan2 korang semua je yg betul, orang lain semua salah. Mula2 share swap exercise yg didapati baik, tapi lepas tu didapati ccf lagi baik. Kenalah pandai memilih. Kami tak nak jadi macam kamu, batu yang berseliput taik pun anggap macam permata berharga yang nak dijadikan mahkota. Bodoh betullah kau ni.

      Reply
    • May 4, 2012 at 3:35 PM
      Permalink

      Dalam business, perkara ni biasa je. Hari ni beli syarikat, besok lusa boleh jual balik.Ada terms & conditions yang membenarkan, tak mengapa.Setiap perubahan keputusan akan ada spekulasinya masing-masing. Yang penting kerjasama antara syarikat walaupun bersaing, untuk memajukan industri penerbangan, serta kepentingan pekerja-pekerja.Perkara macam ni perkara biasa dalam berbagai industri.

      Reply
      • May 4, 2012 at 7:03 PM
        Permalink

        dia ni ( mooo ) mana tau pasal ni. yang dia tau perniagaan ubat kuat batin dan lemah batin yang banyak kat akhbar dan laman web pembangkang!

        Reply
  • May 4, 2012 at 8:47 AM
    Permalink

    C5 mak bapak ko dok ngundi selama ni dapat duit kee…kalau bukan dengan duit kerajaan ko jangan harap la tau berbual menggunakan media…sudah laa c5 ko tu daripada kecik ditanggung oleh kerajaan..susu free..buku sekolah free..kalau tak ko sendiri jadi bangkaiii..

    Reply
  • May 4, 2012 at 10:09 AM
    Permalink

    Ok la tu… bukan paksa NGO suruh datang, macam kementerian selalu buat… wajibkan semua kakitangan hadir tapi cerita pasal politik, kadang2 pelajar U dan budak sekolah pun kementerian paksa jugak. Tapi secara peribadi aku tak suka cara gunakan harta k’jaan untuk tujuan politik@ parti.

    Reply
    • May 4, 2012 at 10:43 AM
      Permalink

      Buka fikiran tu. Takkan kakitangan kementerian tak mahu sambut Menteri. Kalau Muhyidin Yassin datang atas kapasiti Menteri Pelajaran, memanglah kakitangan kena sambut. Itu protokol namanya. Kalau anak-anak dididik cara protokol, apa salahnya. Kalau dia datang atas kapasiti Timbalan Presiden Umno, untuk merasmikan Mesyuarat Bahagian, ahli Umno aje yang datang sambut, budak sekolah dan kakitangan sekolah tak payah datang. Ini biasalah…. jangan tutup minda, nanti jadi bodoh.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      Reply
      • May 4, 2012 at 12:04 PM
        Permalink

        betol tu…tp ko x leh fikir satu bende… kapasiti sbg Mteri ppendidikan….tp citer politik utk burukan pembangkang..skrg sape yg bangang..dh la pakse org datang..ajak skali dgr dgr p0litik kotor korang…. sb tu gol cikgu makin nyamapah dgn krjaan skrg…

        Reply
        • May 4, 2012 at 1:06 PM
          Permalink

          keburukan dan fitnah dajjal serta hasutan syaitan bertopeng manusia WAJIB kita beritahu dan sebarkan.

          Kapasiti menteri menerangkan kepada guru-gugur yang ramai kufur nikmat itu adalah betul dalam memberitahu kejahatan dan kemunafiqkan pembangkang@ pembangang!

          Kalau PR sekalipun mesti akan goncang habis media2 yg dipegang untuk hasut buat jahat..apatah lagi jika memegang negara.. so kenapa menteri UMNO xboleh buat perkara yang sama just untuk selamatkan pemikiran guru2 yang rosak dan mabuk doktrin pembangkang?

          adat manusia yg tidak beriman..benda yang dilarang itulah yang paling suka dibuat..yang disuruh itu mesti nk ditinggal..

          guru2..dapat gaji..nikmat berlambak2 dari Allah melalui kerajaan skrg, tapi masih nafikan, masih berangan2 ‘syurga dunia’ bersama Parti Munafiq-Kuffar PR.. kerja dan amanah tak buat sepenuh hati.. itulah kebodohan macai2 PR..yg tunggu masa shj untuk Allah tarik balik nikmat yg ada skrg..

          fikir2lah secara org beriman..bukan cara org kufur dan munafik!

          Reply
          • May 4, 2012 at 2:58 PM
            Permalink

            mengaku pon kau media kau penyebar fitnah no.1…

            pemikiran zaman jahiliah ko dah x sesuai diamalkan zaman moden nih…gaji tu hak pekerje.amanah utk krajaan utk bayr kpd pekerje..x de kaitan dgn amno..negara lain pon ade gk pembangkang..rkyat yg sokong pembangkang yg kerje gomen meke pon dibayar gaji gak….

            ideologi masing2 lh..bkn dapat kerje sbagai pencacai amno…org kje guna kelulusan msg2…

            kalau ikt pandngan ko tu..nti PR merintah nti..korang la kene pecat awal skali…sbb sokong parti zalim…tp ade org PR zalim mcm kau…

            syukur tu dgn Allah..ko x layak nk ckp bab syukur…pemimpin korang tamak ade tau erti syukur… klau ade…..x lah isu pecah amanah sane ni….

          • May 4, 2012 at 3:55 PM
            Permalink

            Kerajaan yang didukung oleh Umno yang buat sekolah, bayar gaji dan beri pelbagai kemudahan. Dia makan hasil titik peluh dan buah fikiran kerajaan Umno.

            Mereka membangkang kerana fikiran mereka diracun oleh hasutan jahat mereka yang tamakkan kuasa.

            Kalau niatnya kerana Allah, aku boleh terima juga. Tapi cuba fikir, berapa banyak kerusi yang dihadiahkan oleh Pas pada Pkr? Pkr tu liberal, bukan theokrat. Dia mana iktiraf kepimpinan ulamak. Dap pun serupa juga. Cina lebih rela letak orang Pkr memimpin agama dari orang Pas sendiri. Di Selangor macamana?
            Pas jaga agama ke?

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • May 4, 2012 at 4:16 PM
            Permalink

            Tolong lah jangan samakan pembangkang negara lain dengan pembangkang di Malaysia ni…kalau mungkin sama pun ialah dengan pembangkang di India, Bangladesh dan mungkin jugak pakistan.

            Aku hairan mungkin secara kebetulan….kenapa semua low minded short sighted idiots kat Malaysia ni semua jadi pembangkang ??

          • May 4, 2012 at 5:01 PM
            Permalink

            bro..aku pun heran jugak….lg depa nk tunjuk cerdik lagi besar bodoh yg keluaq…mungkin mulut dan hati depa tak sekata…syariat, tarikat, hakikat dan makrifat depa tunggang terbalik…tu yg jadi sasau manjang jea….

          • May 4, 2012 at 6:57 PM
            Permalink

            knpe….hine sgt ke pembangkang negara depa tu..hina2 korang kata kt depa pon…rakyt depa gak yg korang angkut mai suh undi BN…

            x pyh la nk tuduh sape perkudakan sape..
            semua org dh bleh fhm n trime knpe mesti bsame dgn PR..bkn dgn amno..

            penyokongketuanan..x kn mati kalau x de amno….amno buat pembangunan guna duit pket tunku ke,gne duit tun razak,hussain,mader,paklah ke…ke gune duit poket rosmah yg dia duk simpan dari kecik…Duit RAKYAT!!!smpai bile ko nk faham 1 bende yg mudah ni…

            apa kau nk suh kerajaan negeri klantan pecat org amno yg berkhidmat dlm krajaan negeri…x de gunenye cdggan ko tu…budaye yg ko cube bwak ni mmyebabkan org melayu semakin terkebelakang….x kan pasai politik semata2 pecat
            arkitek,doktor,cikgu,loyer yg sokong pakatan…dorg dulu balajar gune duit amno ker….duit rakyat jugak….ke korang x tau beza RAKYAT yg bayar cukai bg amanah KERAjaan suh jaga duit depa..buat sesuatu yg berguna kpd rakyt semua…bkn suh dabik dada…claim..ni parti aku buat…pastu x malu rembat duit komisen juta2..x pon pecah amanah..suh beli lembu banyak2…beli kondo byk2…igt lembu bleh ke gune kondo tuh..

            plastik btol puak amno…ABU jelah

          • May 4, 2012 at 7:14 PM
            Permalink

            hehe…bukan hina tapi mentality sama dengan pembangkang malaysia benak tahap tepu. Bila di tolak rakyaat, semua hangpa bergolek atas jalan raya….alaaa macam hangpa jugak !! bukan hang tak tau.

            PR perintah ? kalau bagi zoo negara suruh tadbir pun akan lingkuplah zoo tu…habis terlepas binatang merata-rata…inikan pulak nak tadbir negara…minta maaf banyak-banyak la rakyaat malaysia bukan bodoh nak serahkan negara kat hangpa.

          • May 4, 2012 at 9:50 PM
            Permalink

            MI,

            Kamu kata dasar Umno bawa Melayu ke belakang? Kamu ni ada tunnel vision ke? Pandang keliling lah. Cuba kamu kira berapa banyak kereta mewah di kawasan kamu, berapa ramai orang kaya, berapa ramai orang sederhana. Kemudian kamu kira berapa orang miskin tegar, dan tanya mereka, ada terima bantuan tak?

            Inilah dasar kerajaan Umno, menolong rakyat. Dah lebih 50 tahun dah, rakyat miskin tegar dah tinggal sikit, Ramai yang berpendapatan sederhana, berkereta, rumah sendiri, dan melancung sekali sekala.

            Kuota Haji dah penuh sampai 32 tahun, cuba kira, 28,000 x 32 tahun = 896,000. Maknanya sebegitu ramai mereka yang mampu menunaikan haji. Rakyat Melayu dah banyak duit. Inilah hasil usaha gigih kerajaan Umno dan Bn.

            PENCAPAIAN AMAT CEMERLANG

            Kenapa nak tukar?

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • May 4, 2012 at 11:34 PM
            Permalink

            Aku nak tanya 1, kalau ko jaga/bela anak yatim yg. kaya. Apakah ko berhak bolot harta peninggalan ayah dia untuk kepentingan ko? betul ko yg. bagi makan, pakai, pelajaran dan mungkin kasih-sayang tapi apakah ko ada hak atas harta anak yatim tersebut jika ko bukan orang susah.
            Ko tau tak apa hukum makan harta anak yatim? dalam kes ni anak yatim dan hartanya adalah amanah yg. Allah bagi tapi ko tak layak kata pada anak yatim tersebut semua harta peninggalan ayah dia jadi hak ko sebab dah jaga dan bagi pelajaran pada budak tersebut.
            Berbalik pada amanah yg.Allah bagi pada pemimpin sekarang, itu tidak bermakna mereka boleh bolot dan guna sesuka hati hak k’jaan untuk kepentingan mereka. Dalam masa yg. sama mereka boleh guna untuk kepentingan rakyat dan negara sahaja.
            Ingat dan fahamlah.. AMANAH bukan HAK tapi TANGGUNGJAWAB.

          • May 4, 2012 at 11:42 PM
            Permalink

            inilah masalah org amno..dia ingat printah ikut islam tu…nikah cerai, haji zakat je…bende lain x ptg…

            ko silap ketuanan…skrg mgkin keperluan duniawi dh cukup…wlaupun masih ade yg miskin…aku xnafikan…tp dlm kemajuan semua tu berguna ke utk akhirat….negeri kekal abadi…apa ko fikir nk masuk syurga tu semudah sebut ABC..mne usaha kau menegakkan islam…mne perintah Allah yg nabi suh
            buat…

            ko xyah bising la pasal hudud pas…tengganu mse PAs printah aritu dah wartakan…tp dpt blik dek amno..x laksanekan pn..

            sbb tu aku kte tolak amno…sbb amno penghalang hukum islam dilaksanakan…

            1 lg ko xyah sbt la hudud pas konn..tp boleh liwat istri….kalau ilmu korang ntah ape2 tp nk komen psl agama yg korang sndiri x faham…blh dose free je…fitnah satu hal…main2 hukum agame 1 hal…

            ko x rse bertanggungjawab ke atas kerosakan moral anak muda ari ni…ko igt ko x kan disoal pasal tanggungjwb korang memilih pemimpim yg amanah…
            hati2…klau slaah pilih pemimpim…k dikira subahat…(ni kalau ko rse dose n pahale tu penting la)

            dlm amno…aku x nmpk lg mne pemimpim yg amanah n mau menegakkan islam stkt ni..susah nk cri org baik cenggitu…
            sbb tu aku xskong amno….

          • May 5, 2012 at 3:06 AM
            Permalink

            Masya Allah..ngok nyer hujah macai pasjahiliyyah ni.. Bile aku ngaku pasal media?fitnah?
            Media fitnah 5star ialah haprakah..klu ko blum tahu!
            Aku rasa ko lah yg dibelenggu doktrin jahiliyyah arab yg taksub assobiyyah pd ‘kabilah’ pas laknatullah..tiada rasa syukur dgn nikmat, menolak Islam.
            Maknannya juga ko samakan seruan N abi supaya qanaah dan syukur dgn menolak ajakan syukur dn terima kasih?

            Sesat lg laknatlah puak2 pas laknatullah ni! Xhbis2 pusing mcm yahudi!

          • May 5, 2012 at 7:45 AM
            Permalink

            Bujuk,

            Harta Rakyat yang bertambah banyak pun diurustadbir oleh Kerajaan Umno, mandat telah diberikan untuk Umno terus mentadbir kerana banyaknya keuntungan yang diberi kepada seluruh golongan rakyat. Kalau ada antara pelaburan yang “gone sour” seperti Nfc, itu memang adat pelaburan. Yang penting ketelusan, mereka beli kondo, tapi whistleblower yang mendedahkan asalnya adalah dari Jabatan Audit negara. Kerajaan buat pelaburan ada check and balance untuk memastikan tiada penipuan.

            Itu yang rosak lah, nak kata rugi tak boleh juga, sebab payment tetap jalan, aset banyak lagi, duit rakyat tak rugi, dalam pada tu pun mereka kena ngadap mahkamah juga. Yang rugi tu sikit aje.

            Ok cerita untung pulak, Itu pelaburan Petronas tu, setiap tahun menyumbang 60 billion pada ekonomi rakyat. Siapa yang buat? Tu Pnb yang mengurus dana sampai 200 billion, siapa yang buat? Kawasan industri di merata-rata negeri, siapa yang buat? Kilang yang manggajikan pekerja tempatan, siapa yang bawa masuk? Infrastruktur sempurna yang menjadi nadi ekonomi rakyat, siapa yang bina? Terlalu banyak untung kepada rakyat nak disebutkan di sini. Belum lagi program Transformasi Dato Najib.

            Banyak untung dari rugi, rugi sikit-sikit adatlah.

            Harta rakyat bertambah banyak, pendapatan bertambah banyak, rakyat makin senang, maknanya kerajaan Umno jaga Amanah rakyat dengan baik lah. Jangan samakan dengan pengurus harta anak yatim yang tak amanah.

            Ya Allah selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • May 7, 2012 at 2:00 PM
            Permalink

            Aku tak pertikaikan keuntungan dan berjasanya k’jaan pada rakyat dan negara. Aku hanya pertikaikan pemikiran korang yg. kata sukati UMNO nak buat apa dengan harta negara sebab UMNO yg. memerintah dan jaga harta negara. Rugi/untung tu Allah yg. tentukan, tapi rasuah dan salah guna kuasa diri sendiri yg. lakukan. Cth. FGVH kalau buat untuk kepentingan rakyat dan negara silakan, tapi kalau buat sebab nak kaut untung berlipat kali ganda dari gadaian tanah felda untuk kepentingan diri… yg. ni PR tentang.

          • May 7, 2012 at 3:41 PM
            Permalink

            Bujuk,

            Nak jadi pentadbiran kalau kerajaan tak diberi mandat untuk mrngurus? Semua projek yang dijalankan ada pro dan kontra. Kalau semua pandangan negatif dari pembangkang dititik beratkan, tak jadilah nak buat apa pun. Buat dulu, baru lihat untung rugi,

            Contoh,

            Kerajaan dulu nak pindahkan lapangan terbang dari Subang ke KLIA. Bukan main bising parti Pas. Sekarang tengok, untung tak?

            Kerajaan dulu nak pindah pusat pentadbiran ke Putrajaya. Bising lagi, sampai ugut nak lelong. Sekarang macamana?

            Kereta Proton? Jambatan Pulau Pinang? Lebuhraya Utara Selatan?

            Semua projek ada pro dan kontra, tapi kalau fikirkan negatif aje, bila nak jadi?

            Nah sekarang, semua rakyat senang kerana kerajaan Umno diberi mandat memerintah. sekali lagi aku kata…

            PENCAPAIAN AMAT CEMERLANG

            Kenapa nak ubah?

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        • May 4, 2012 at 4:29 PM
          Permalink

          kalo ditakdirkan, ditakdirkan je la, bila pr menang, menteri pelajaran tu bawah pr, assmin ke, hj hadi ke, ng kor meng ka, ko ingat dia akan cakap ke pasal kebaikan kerajaan pusat?

          Reply
      • May 4, 2012 at 11:22 PM
        Permalink

        bro.. ikut pandangan hang ni, tak salah la apa ygg. exco tu buat… betul? habis yg. penulis marah2 tu apasal.. isim ka..

        Reply
        • May 5, 2012 at 4:59 PM
          Permalink

          hang tu lalang….semua hang kata hang nak suruh orang kata betul…tapi bila hang disekolahkan kat sini…hang pusing-pusing pulak….lalang oooo lalang.

          Reply
  • May 4, 2012 at 11:09 AM
    Permalink

    C5, kau ni macam tak ada otak dan buta hati.Kau ingat PAS tu baik sangat ke? Sebab duit mat sabu jadi timbalan presiden tolak ulamak. Lepas tu kata komunis pejuang. Hukum hudud tak perlu dilaksanakan. Kata negara islam tidak ada dalam quran. Sokong kaki lewat. Sokong LGBT. Pusat judi dan pelacuran berleluasa di Kedah. Poraaaah

    Reply
  • May 4, 2012 at 12:09 PM
    Permalink

    Dengar khabarnya Nurul Izah pun ada Video dia sendiri. Selain dari bapaknya dan yang sedang hangat madu bapaknya dengan photo canggih semasa dirawat oleh pakar pesakit TUan. Khabar nya Azmin ketika itu ada masalah dengan telornya. Maka pakar itu tERpaksa merawat telor Azmin pakai kaedah yang dipanggil KOlombolism. Ye ini dengan mengolom dalam mulut. Canggih betul pakar dia orang ni.

    Wow hebat sungguh PKRseks ni ye. Orang lain pun buat kerja sama. Tapi bezanya orang lain buat dengan pasangan sendiri yang halal . Tapi mereka ini TIBAI habis semua, lepas itu hobi mereka merakam perakuan sendiri. Kemudian beri orang tengok. Kemudian heboh. Kemudian salahkan orang lain.

    Memang jenis HAPrak, kaki kotor ASyik buat kerja HAPrak yang kotor saja. Benda lain tak ada.

    Reply
  • May 4, 2012 at 1:00 PM
    Permalink

    Dari awal lagi saya telah menolak PAS Laknatullah ini biarpun ‘kosmetik’ pakaian dan lakonan mereka seolah2 macam Islamik kerana ‘POKOK” asas mereka telah ROSAK..iaitu AQIDAH!

    Dari awal lagi sebelum PAS dikatakan rosak, say atelah amati PAS telah lama rosak kerana berpegang kepada fahaman Muktazilah, menafikan buatan makhluk itu tidak memberi bekas pada ketentuan Allah (maknannya mereka letak segala2 buatan kerja baik jahat itu akan berikan hasil..BUKAN KETENTUAN ALLAH yang tentukan segala2nya..) ini fahaman yang amat sesat dan WAJIB kita tolak walaupun amalan kecil2 seperti baca Quran, sedekah, ucapan2 Islamik mereka dipamerkan..

    Hanya orang yang benar2 kenal Allah, Nabi dan Islam sahaja dapat bezakan puak2 PAS Laknatullah ini..maka yg lain akan ‘terpesonalah’ dengan tipu helah syaitan bersama mereka.

    Tidka hairanlah masih ramai umat Islam yg tidka boleh fikir secara ‘ammanillah’..menyertai kerja2 sia2 lagi jahat seperti BERSHIT 1.0-2.0-3.0.. keran amerea sudah ‘ketagih’ dengan pujukan munafiqun, syaitan dan kuffar Pakatan Haram ini..

    Tolaklah PAS Insya Allah kita akan lihat Islam boleh dibangunkan dengan cara yg Nabi tunjukkan..iaitu KASIH SAYANG..!

    Reply
    • May 4, 2012 at 3:04 PM
      Permalink

      huhu…ape lah kau…Pas blm lg gomen pusat..ape lah sgt pas leh tonjolkan dgn pgg negeri saje…

      patutnya tolak mano…yg dah puluh2 taun dah printah..x de pon nk laksanakan perintah ALLAH..
      byk sgt la Kasih Sayang gomen kesayangan ko tu pd ye…sblm PRU syg sgt dgn rkyt..bg duit berkepok2…lps PRU hadiah besar menanti rkyat….BARANG NAIK…

      memang terbaik punya….ABU jelah…serik dah..
      o

      Reply
      • May 4, 2012 at 3:16 PM
        Permalink

        Apa yang serik? Kamu pernah undi Bn ke?

        Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        Reply
      • May 4, 2012 at 4:17 PM
        Permalink

        PAS belum gomen pusat….dan sampai kiamat pun PAS tak boleh nak gomen pusat !! berangan tu penting untuk hidup…..hehe

        Reply
        • May 4, 2012 at 5:08 PM
          Permalink

          lg pun bro rap…berangan bkn kena bayar seduit pun, tu yg depa syok berangan sambil menikmati aroma kopi tongkat ali….sedaq2 depa dah ada dalam sari ambiga…aroma kopi tadi dah bertukar kepada aroma kari pulak…emmmm

          Reply
          • May 4, 2012 at 8:57 PM
            Permalink

            cai-cai jer yang berangan…pemimpin depa senyum panjang…..tambah-tambah yang kat dalam toilet tu..

      • May 4, 2012 at 5:51 PM
        Permalink

        apa campaign PAS sebelum mula2 nak menangdi kelantan????

        PAS nak tegak kan undang islam dalam ucapan ceramah nya , iya dak???

        Bila PAS menang dan dah perintah 20 tahun, mana undang isle nya dgn hudud???

        yang ada buat undang2 boleh liwat isteri

        tiap kali nak pilihan raya cakap pasal hudud, pasai undang2 islam, cakap aje bole laa..

        cakap berjihad bedegar degar, lepaih tu follow bontot ambiga lawyer lina joy murtad si lebai lebai PAS ni

        pemimpin PAS sokong lagi kenyataan anwar ibrahim dalam menyokong segala usaha melindungi negara israel….

        porah pundah…. cakap koling botol todi

        rakyat da benci dgn PR ni, terima lah kenyataan

        Reply
      • May 5, 2012 at 2:28 AM
        Permalink

        tak habis2 barang naik, barang naik ni masalah umat manusia seluruh dunia sekarang ni, bersyukur ada kerajaan yg cekap kenaikan tidaklah setinggi negara lain…berpuluh2 billion kerajaan peruntukkan utk mengekang kenaikan harga barang….bab hudud tu x payahla nk canangkan lagi..kelantan dh 22tahun perintah mana hududnya? Azizan Razak keluar statement hudud hanya 0.001%, x perlu disegerakan dan satu lagi kitab suci jingga korang ada ke janji nk laksanakan hudud…kalau sebelum 2008 korang boleh juarai isu ini tetapi tidak selepas 2008…tetiba selepas 50 tahun baru nk ckp negara islam xde dlm Al-Quran…x payahla nk hipokrit lagi…BN ada kekurangannya, ada pemimpin2 yg x berapa nk betul tapi nk dibandingkan dgn PR maaf ckplah semuanya sampah……

        Reply
      • May 5, 2012 at 2:34 AM
        Permalink

        Dan please amati perbahasan nizar jamaluddin semasa masih lagi MB Perak didlm sidang DUN hudud x adapun dlm perlembagaan PAS. Kalau mengaku kuat iman tolongla hormati undang2 Allah jgnlah hanya sekadar utk kepentingan politik keikhlasan nk melaksana x ada…apa2 pun dlm kitab suci jingga korang ada x satu patah perkataanpun nk tegakkan islam kt malaysia ni…apa2 kelentong korang kena rujuk buku jingga kerana itulah dasar2 yg akn dilaksanakan kalau PR dpt memerintah nanti

        Reply
      • May 5, 2012 at 2:51 AM
        Permalink

        melayu_islam dan jgn pulak lupa ye..semasan PRK galas PAS pun akui dan ckp x salah mereka memberi duit utk pengundi dari KL RM200 dan dari Johor RM250…..dan masa tu jugakla Nik Aziz nk bagi sumbangan utk org asli..itu apa..xkan PAS buat halal belaka org lain buat haram…mcm tu tukar jela dari agama islam kpd agama PAS..senang umat islam lain xakan terkeliru

        Reply
      • May 5, 2012 at 3:14 AM
        Permalink

        Asas kefahaman Islam Tauhid ko punah lingkup dengan doktrinisasi pas laknatullah! Sebijik mcm puak bani israel ‘mengugut’ dan mempermainkan Tuhan!
        Dlu xdpt negeri, skrg xdpt krjn pusat pulak sbg alasan! Wei..Islam macai pas mcm ko hya pikir parti je ke baru blh amal Islam? Rosak Aqidah ko ngok oii…bersandar kpd makhluk, kena dpt putrajaya pulak baru boleh imarah masjid? Baru blh henti khlawat dgn bini org? Br bleh hnti fitnah dn ckp boho ng??

        Punoh!punoh!punoh!puak mu pork nik pelingkup!!

        Reply
    • May 5, 2012 at 2:45 AM
      Permalink

      Betul tu….Kalaula BN tumbang kami akn terima itu adalah ketentuan Allah disamping mencari kelemahan2 yg perlu dibaiki….kalah menang semuanya ketentuan Allah..buatlah mcmanapun kalau Allah x izinkan pasti xakan berjaya..mcmla kt kelantan walaupun BN buat apa strategi apa sekalipun dh ditakdirkan Allah Nik Aziz masih lagi MB itu kami redha..x terlintas sikitpun utk kami memberontak.kami akan cuba pulak pada PRU yg lain..amacam melayu_islam masih lagi x percaya dgn Qada dan Qadar ke…ko ingat dgn duit, kuasa dpt tentukn segalanya ke…kalau mcm tu tukar je nickname melayu_islam ke melayu_kafir

      Reply
  • May 4, 2012 at 2:37 PM
    Permalink

    bodo punya c5……. umno bg duit hang nk sokong umno ka ?

    Reply
  • May 4, 2012 at 2:43 PM
    Permalink

    UMNO ambik duit dari rakyat …..

    Reply
    • May 4, 2012 at 2:53 PM
      Permalink

      rakyat mana???

      aku pun rakyat jugak, mana ada UMNO ambik duit aku

      kaki temberang kau ni mooohh

      rakyat tak bodo senang2 kau nak tipu laa mooh

      Reply
      • May 4, 2012 at 4:30 PM
        Permalink

        alaaa…moooo nak bayar hutang pun liat…inikan pulak nak tuduh kerajaan ambil duit hang…berapa banyak yang kerajaan ambil tu moooo ?

        Reply
        • May 4, 2012 at 6:26 PM
          Permalink

          bro rap

          banyak duit mooh gomen ambik tu

          maklum lah dia kan kaya, duduk umah teres corner lot, pakai keta camry pulak tu

          H.U.T.U.B h.a.l MOOH

          Reply
          • May 4, 2012 at 8:53 PM
            Permalink

            hehe….alhamdulillah, rumah koner lot…kereta camry, urbun lagi tu….tapi english berterabur…hmmmm

    • May 4, 2012 at 4:06 PM
      Permalink

      jangan jadi bodoh lah.

      Hari-hari kerajaan Umno bagi duit pada rakyat. Subsidi, bantuan rumah, rumah murah, JKM, Jabatan Pertanian, IKS, PNB, dah tak ter sebut dah. Bila ambik duit, tak de cerita pun pasal duit rakyat.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      Reply
    • May 4, 2012 at 4:25 PM
      Permalink

      iyalah, umno ambik duit rakyat!

      aku bayar cukai supaya umno boleh ambik buat pembangunan, supaya ada jalanraya, hospital, sekolah tempat anak2 aku belajar, kementerian2, jabatan2 & segala kemudahan yg aku & kamu gunakan hari2 termasuklah kemudahan internet ni. memang bukan percuma tp dgn sedikit bayaran, kita dapat khidmat yg diujudkan melimpahi nikmat. bersyukurlah..

      kalau taknak umno ambik, senang saja, jgnla bayar…ko sedekahkan saja ke dlm tin milo pas..gerenti dapat pahala…

      kalau umno ambik tak bagi balik dalam bentuk pelaburan pembangunan macam yg ada hari ni, aku pun takmo bayar cukai nih!!

      semoga Allah SWT memelihara pemerintahan BN bertunjangkan UMNO.

      Reply
    • May 4, 2012 at 5:15 PM
      Permalink

      yg mooo maksud kan tu karung yg bertawaf mengeliling org2 kampung selepas ceramah sesat PAS…cian rakyat dah le susah kena pow plak…

      Reply
    • May 5, 2012 at 12:33 PM
      Permalink

      mane ada.. menipu.. werk!!!!

      Reply
      • May 5, 2012 at 12:37 PM
        Permalink

        aku baru baca surat khabar harakah.. mmg terbukti ajaran sesat nye.. aku dah cmpak surat khabar tu kat tong sampah..

        Reply
  • May 4, 2012 at 4:55 PM
    Permalink

    Woi C5 Nik Ajis pun bagi duit pengundi luar masa PRK dulu,ko tak bising lak.itu x rasuah? jgn jadi munafik lah….

    Reply
  • May 4, 2012 at 5:05 PM
    Permalink

    Setiap kali menutup ceramah mereka sering kata “manusia merancang tapi perancangan Allah lebih baik dari segalanya”. Nyata Abdul Fatah nie hanya burung tiung yang boleh berkata-kata tapi tak faham maksudnya, begitulah semua pengikut-pengikut PAS Khawarij ini.

    Reply
  • May 4, 2012 at 5:08 PM
    Permalink

    PAS adalah sesat lagi menyesatkan.

    Sesat PAS setelah Mursyidur amnya sendiri fatwakan merusuh sebagaimana cara Bersih itu wajib bagi menumbangkan kerajaan.

    Sedangkan jelas didalam firman bahawa menumbangkan kerjaan secara paksa adalah haram dimana pelakunya patut dihukum pancung.

    Mereka tahu, mereka faham tetapi mereka enggan mengaku bahawa mereka tahu ini semua. Mereka terus sesat didalam ketaksuban ini.

    Reply
    • May 4, 2012 at 7:09 PM
      Permalink

      ye ke..yg aku tau TGNA kata bkn nk ajak merusuh….ajak tuntut hak utk plihanraya yg adil….

      tuntut hak salah ke…dlam islam kalau x berlaku adil dan tidak memberi hak d rakyat….kerajaan tu dah jatuh pada kejam dan zalim….

      agak2..dlm Islam…apa hukumam bg org yg zalim ye????klau mati nti pemimpim yg x bg hak pd rakyat tu..ke nerake ke syurge ye…???aku brani kate..sbb ni janji ALLAH..ade nk takwil…ke krang nk bukti???

      Reply
      • May 4, 2012 at 7:18 PM
        Permalink

        hak amende ?….berjuta-juta rakyaat malaysia kata SPR tak ada masaalah…dan terus memberi kemenangan kat BN..

        Satu-satunya hak pembangkang yang telah di nafikan ialah…untuk memerintah malaysia, dan ianya di nafikan oleh majoriti rakyaat malaysia.

        Pembangkang maknanya yang kalah…sore looser !!

        Reply
        • May 4, 2012 at 11:40 PM
          Permalink

          Sebab rakyat tak tahulah PR nak bagi tahu yg. JPN dan SPR sekarang beroperasi buat IC sementara untuk pendatang mengundi. Perkara ni dah d bukti berlaku d sabah bila Yong Teck Lee dulu d batalkan kemenangan sebab wujud pengundi luar. Ini satu penipuan, apakah ahli UMNO sokong pendatang berhak untuk mengundi/ memilih YB @ pemimpin negara?

          Reply
          • May 5, 2012 at 3:21 AM
            Permalink

            Tuntut hak.? Kitab mana pork nik najis pakai yg halalkn macai dn anjing2 pas laknatullah trmasuk unit amal ketua anji g tu berdemo? Sedangkan maslahat skrg ia menjurus pd kekufuran dn menentng pemerintah!
            Atas bukti dn dasar apakah disisi syarei yg boleh dabitkan kerajaan Umno bn dikatakan menipu utk halalkan rusuhan? Bukti mana PRU belum buat lg??

            Penambahbaikan terlalu byk SPR dh buat tp mana dia berok2 PR semasa Spr buka utk bantahan?

            Atau rejim Pr ditipu syaitan dgn alasan2 bodoh utk terus beramal dgn perangai BINATANG dn JAhiliyyah?.

            Usah menipu guna agama, kelak lg dhsyat bala menimpa!!

          • May 5, 2012 at 4:58 PM
            Permalink

            Hang ada bukti ke bujuk ? pendatang mana ?
            apa nama dia, bila dia dapat IC..kalau ada hang copy paste la mai sini aku nak tengok…takat cakap…alahai

          • May 5, 2012 at 6:10 PM
            Permalink

            dah jumpa bukti ke bujuk…cuba hang check dlm sari ambiga, kot2 terselit bukti2 yg nk cari tu…tp hang jgn lupa ambik bau skali yea bujuk…bau kari ikan ke kari biawak….

          • May 7, 2012 at 2:06 PM
            Permalink

            Mahfuz omar dah buat sidang akhbar dan bukti semua ada d tangan dia.. kalau salah tolong dakwa Mahfuz. Bukti ni bukan boleh ada pada sebarang orang, nanti hilang pulak kena colek..
            Tapi yg. jelasnya d sabah memang ada, mahkamah dah buktikan dan SPR tak nafikan.

  • May 4, 2012 at 5:21 PM
    Permalink

    Heheheehhahahaah…nak kata apa lagi. Selalunya yang dok minta sedekah akan kata yang kaya tuhhh kaya sebab ada duit. yang ada duit tuh senang balun yg tak dak duit..hehehe siaaaaan sungguhhhhhhhhhhh. Sudah laaaaa zaman main ” cilut taaa” dah habih dahh.DEPA LUPA..yang ALLAH tuh maha berkuasa..`12 kali dah PRU tapi Pas dok terlepas. PaS tinggal hampas. Pas dah macam anak lipas yang nak kena rentas. Dia lupa yang Allah tak sayang PAS pun sampai saat ini. Kalau Allah redha dah lama dahhhhh pas jadi taun besaq. tapi PAS hanya pandai jadi pembong, pemfitnah besaq saja. Maka sampai saat ini Allah tak mau bagi Pas jadik mem besaq dalam negara kita. Sampai saat ini pun cakap besaq pas hanya sekadar menjadi KALDAI besaq untuk PKR dan DAP . Sudah laaaa penyokong PAS sampai bila nak jadi pengandaq kepada parti cam tungging langgang tuhhh. Dah lama dah PAS terpaksa congak dan berdiri sekaki tumpang kaki PKR dan DAP. Kena ludah, kena lempaq najis kena semboq dengan najis oleh parti guling gantang tuh, masih tak sedaq diri lagi..awat laaa buta akai sangat nih. Makalau di kedah Pas nih macam Jantan Yang Dah Kena Telan Ayaq oen PKR dah nihh. Sebab tuh siang malam pemimpin PAS dan jadik macam keghebau balaq yang kena cucuk hidung, punggung kena tibai dengan belati..lepas tuh jadi kaldai angkut sampah sarap yang PKR longgok…apa nak jadi nihhhhhhhhh….kesihannnn..kesihannnn

    Reply
  • May 4, 2012 at 5:22 PM
    Permalink

    Heheheehhahahaah…nak kata apa lagi. Selalunya yang dok minta sedekah akan kata yang kaya tuhhh kaya sebab ada duit. yang ada duit tuh senang balun yg tak dak duit..hehehe siaaaaan sungguhhhhhhhhhhh. Sudah laaaaa zaman main ” cilut taaa” dah habih dahh.DEPA LUPA..yang ALLAH tuh maha berkuasa..`12 kali dah PRU tapi Pas dok terlepas. PaS tinggal hampas. Pas dah macam anak lipas yang nak kena rentas. Dia lupa yang Allah tak sayang PAS pun sampai saat ini.
    Kalau Allah redha dah lama dahhhhh pas jadi taun besaq. tapi PAS hanya pandai jadi pembong, pemfitnah besaq saja. Maka sampai saat ini Allah tak mau bagi Pas jadik mem besaq dalam negara kita. Sampai saat ini pun cakap besaq pas hanya sekadar menjadi KALDAI besaq untuk PKR dan DAP . Sudah laaaa penyokong PAS sampai bila nak jadi pengandaq kepada parti cam tungging langgang tuhhh. Dah lama dah PAS terpaksa congak dan berdiri sekaki tumpang kaki PKR dan DAP. Kena ludah, kena lempaq najis kena semboq dengan najis oleh parti guling gantang tuh, masih tak sedaq diri lagi..awat laaa buta akai sangat nih. Makalau di kedah Pas nih macam Jantan Yang Dah Kena Telan Ayaq oen PKR dah nihh. Sebab tuh siang malam pemimpin PAS dan jadik macam keghebau balaq yang kena cucuk hidung, punggung kena tibai dengan belati..lepas tuh jadi kaldai angkut sampah sarap yang PKR longgok…apa nak jadi nihhhhhhhhh….kesihannnn..kesihannnn

    Reply
  • May 4, 2012 at 5:45 PM
    Permalink

    c5, banyak membaca luas pengetahuan dengan itu boleh berfikir dengan waras dan tidaklah mudah termakan hasutan dan kena tipu

    Reply
  • May 4, 2012 at 9:43 PM
    Permalink

    Haiya.. Lu olang jgn tertipu sama itu olang PAS maa… Lu puntahukan olang melayu manyak senang kasi tipu maa.. Lu kasi celamah masuk sikit itu hadis atau ayat2 itu olang melayu sudah suka maa.. Itu olang PAS punya pemimpin nafsu pun kuat maa.. Talak percaya lu tengokla itu Tuan Gulu N.Ajis, pakai mers maa.. Waa manyak suka sama lu Tuan Gulu.. Ini dunia nafsu pun mesti ada, butut kan Tuan Gulu?

    Reply
  • May 5, 2012 at 11:51 AM
    Permalink

    PAS hanya pencacai dan tukang angguk DAPig dan PKR….dulu kini dan selamanya

    Reply
  • May 5, 2012 at 11:56 AM
    Permalink

    PAS hanya pencacai dan tukang angguk DAPig……..

    Reply
  • May 7, 2012 at 1:46 PM
    Permalink

    pemimpin pas memang banyak fatwa songsang yang sesat lagi menyesatkan pengikutnya. eg. hadir bersih 13 wajib. bida’ah yang menyesatkan pengikut.
    Sejak pilihan raya tahun 1970n lagi tak pernah saya disogok duit untuk mengundi BN. Fitnah lagi oleh pas. perbuatan hapir dengan neraka. Cakap tak serupa bikin, mulut sebut perjuangkan islam masa yang sma, memfitnah, mengumpat. dasyat

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.