Bersih 4.0: Wahai Pakatan Haram, Berhentilah Guna Nama ‘Rakyat’

KALANGAN portal-portal berita milik Pakatan harami menggunakan nama ‘rakyat’ untuk menggambar kesengsaraan yang bakal dihadapi Ambiga lanjutan dari demonstrasi Bersih 4.0 yang akan diadakan di hadapan rumahnya bermula hari ini hingga Sabtu nanti (katanyalah).

Kononnya ‘privasi rakyat diganggu’, datuk bandar tidak peduli hak rakyat‘ dan seumpana dengannya.  Semua ini bukan penulis sengaja reka, tapi diekstrak dari tajuk-tajuk berita media pro pembangkang hari ini dan semalam.

Seolah-olahnya yang nak berdemonstrasi nanti tu bukan rakyat tapi orang asing kalau tak pun makhluk asing yang dihantar ke bumi untuk mengganggu privasi Ambiga.



Walhal yang akan berdemonstrasi nanti adalah juga rakyat, yang terganggu kehidupannya pada 28 April nanti juga adalah rakyat.  Kenapa rakyat yang lebih ramai jumlahnya ini dibeza-bezakan dengan jumlah rakyat yang tak seberapa di kawasan kediaman Ambiga?

Sekarang Ambiga rasalah, apa yang orang-orang itu rasa bila ‘privasi’ mereka untuk berniaga diganggu oleh Ambiga dan juak-juak baju kuningnya dalam demonstrasi pada 28 April.

Apakah orang-orang kaya macam Ambiga dan jiran-jirannya sahaja yang boleh ada privasi, kalangan orang meniaga kecil kecilan ni tak boleh ada privasi?

Penulis tidak rasa tindakan yang diambil sebilangan peniaga ini ada kaitan dengan politik seperti yang digembar-gemburkan sekarang.

Ya, politik.  Kalau Bersih 3.0 yang terang-terang disertai parti-parti politik Pakatan haram itu kita tak boleh kata acara politik, tapi demonstrasi Bersih 4.0 yang terdiri dari peniaga-peniaga kecil ini nak dikaitkan dengan politik pulak.

Begitulah bengongnya orang-orang yang menyertai Pakatan haram ini.

Tindakan ini sebenarnya lebih kepada menunjukkan kepada Ambiga apa rasanya bila hak untuk meniaga diganggu oleh demonstrasi haram yang dianjurkan Ambiga dan juak baju kuningnya, bukan ada tujuan politik.

Takkan depa nak pukul Ambiga pulak, tak pasal masuk penjara dek jin mata satu ni.  Apa cara yang lebih sesuai, sudah tentulah berdemo, apatah lagi Ambiga menyokong demonstrasi jalanan dan hak untuk berhimpun.

Paling penting, yang terlibat ini masih lagi rakyat.

Dengan itu, berhentilah Pakatan harami menggunakan rakyat untuk menggambarkan Ambiga dan jiran-jirannya.  Yang berdemo itupun rakyat juga dan mereka tanggung kerugian akibat dari demonstrasi haram yang dianjurkan Ambiga.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

72 thoughts on “Bersih 4.0: Wahai Pakatan Haram, Berhentilah Guna Nama ‘Rakyat’

  • May 24, 2012 at 1:07 PM
    Permalink

    kali ni aku sokong bersih 4..bersih 1,2,3 korang tak peduli pun ketenteraman orang lain..kali ni korang rasa la pulak tenteram ke tidak..hehe..

    Reply
    • May 24, 2012 at 1:19 PM
      Permalink

      aku pun sokong bersih 4, buat depan rumah ambiga lagi baik dan
      kita pakat sembelih lembu depan rumah ambiga… buat jamuan rakyat

      kih..kih..kih..

      Reply
      • May 24, 2012 at 1:27 PM
        Permalink

        bagus gak idea tu..kita ramai2 DUDUK MAKAN..hehe

        Reply
      • May 24, 2012 at 2:34 PM
        Permalink

        Aik??? iPas pun sokong? Betul ke ni? Macam tak percaya. Tak takut kena pecat dek ‘Argie Hardy’ ke???

        Reply
      • May 24, 2012 at 3:42 PM
        Permalink

        hehe…sebelah lembu depan rumah ambiga ??
        pas tu panggil tok sami baca doa….

        Reply
        • May 25, 2012 at 4:04 AM
          Permalink

          suruh tok sami perun kemenyan banyak2 dan tabur depan umah dia..biar dia tengok umah sendiri pon takut nak masuk..kah kah kah..

          Reply
  • May 24, 2012 at 1:29 PM
    Permalink

    Haruslah kita membalas kejahatan sesaorang itu setimpal dengan kejahatan dan kesusahan yang pernah mereka berikan pada kita.

    Lebih kurang macam itu bunyinya sebaris ayat dari kitab suci kita. Tetapi perlu dilihat bahawa apa yang perniaga kita buat pada Ambiga dalam kempen bersih 4.0 itu tidak pun setimpal dengan apa yang Ambiga telah lakukan pada rakyat tempoh hari.

    Yang pasti bersih 4.0 tak ada sesiapa yang cedera, tak ada motosikal rosak, tak ada kereta proton waja dipecahkan cermin, pemandu dicederakan. Langsong tak ada.

    PAS, PKR , DAP mana ? Tak ke fikir macam mana nak tolong Ambiga ?

    Sama jugak, Ambiga tak pun dapat menolong barua barua dia yang ditangkap polis dan didakwa kerana merusuh dulu.

    Reply
  • May 24, 2012 at 1:45 PM
    Permalink

    sama-samalh kita nanti kan Bersih 4.0 ni…
    Semoga segalanya berjalan dengan lancar dan aman…
    X da insiden terbalikan keta polis…
    Beruk2 bersih 3.0 je yang sanggup terbalikan keta Polis…

    Reply
    • May 24, 2012 at 4:26 PM
      Permalink

      beruk yeh kelate nuh

      Reply
      • May 25, 2012 at 4:11 AM
        Permalink

        berok kelate tak skolah deh..keje panjak pokok kelapo.. naik basikal dok depan. tonggeng bontot kat tuan nya..
        yang kurang bodoh, tu yg nik aziz dah hantar gi bershit3 dulu.. berok berok niz aziz memang seduit pon tak laku kecuali di kelate kott.

        Reply
  • May 24, 2012 at 2:18 PM
    Permalink

    go go go BERSIH 4.0..kasi bersih itu AMBIGASEKS!!

    Reply
  • May 24, 2012 at 2:27 PM
    Permalink

    Sebagai org Islam setiap perbuatan ada hadnya, jika iannya menggangu seseorg maka wajib kita berhenti. Tetapi jika seseorg itu sendiri sengaja mengatakan iannya terganggu padahal ia jauh dari had-had kawasan kediaman mereka maka itu adalah keterlaluan dan boleh menimbulkan fitnah..

    Reply
  • May 24, 2012 at 2:28 PM
    Permalink

    satu idea yg menarik….biar Ambiga tu rasa kesan dr perbuatan buruk dia tu..

    Reply
    • May 24, 2012 at 4:29 PM
      Permalink

      best la nama you bro… gue suke john.labu

      ini ambiga mana ada peduli orang suka ka tak suka

      yg suka PAS jer, dulu bukan main hentam IFC , hentam gomen, hentam ambiga kes lina joy murtad,laa ni PAS angkat ambiga jai ketua pulak….

      Reply
      • May 24, 2012 at 5:30 PM
        Permalink

        caya la..john labu..hehe

        Reply
  • May 24, 2012 at 4:20 PM
    Permalink

    Kerja orang yang bodoh dan penakut..kenapa nak buli Ambiga seorang wanita saja..tak berani ker buat demo kat rumah Pak Samad, Anwar ataupun Hadi Awang..pembuli bahlul….islam konon…ptui…

    Reply
    • May 24, 2012 at 4:32 PM
      Permalink

      sbb ambiga adalah ketua kepada hadi, nik aziz, mat sapu dlm rusuhan bersih

      pasai tu buat dpan umah ambiga

      nak buat dpan umah samad janggut pulak tarak class lah

      Reply
      • May 24, 2012 at 4:45 PM
        Permalink

        Jawapan yang paling bodoh dan lemah sekali..markah 0.

        Reply
        • May 24, 2012 at 5:15 PM
          Permalink

          hehe..marah sungguh bujang seneng..hehe..nampak sangat la menyanjung sangat ambigay tu…seonok tgok ko mempertahankan ambigay tu..hehe..BODOHHH

          Reply
          • May 25, 2012 at 10:29 AM
            Permalink

            hahaha

        • May 24, 2012 at 6:01 PM
          Permalink

          komen kau lgi takde ape2…
          skrg bukan masalah buli ke ape..
          ambiga penganjur bersih..kalau ambiga ckap die cancel bersih ni, tak jadi bersih 3.0 tu… dan dia lah orang yang same janji bersih akan aman dan takkan jejak ke dataran merdeka…. tapi jadi sebaliknya….so orang yang bertanggung jawab dia lah… so nak protes kne la direct kat penganjur… nak buat depan rumah anwar, pak said nak buat ape?… diorang tu sape?… anwar hanya gunakan ambiga untuk cetuskan rusuhan… bukan tuduhan.. tapi dah ade bukti…

          kalau macam tu sedap la penganjur lepas tanggungjawab… zaman sekarang nak solve problem bukan kire berani ke tak berani.. sekarang pakai otak…

          after bershit 3.0, ape rakyat dapat?..
          nothing…. so buang mase je…

          berenti la gunekan rakyat untuk kepentingan politik, rakyat yang beriya ikut tu jgn la terus jadi bangang sokong PR…

          Reply
        • May 24, 2012 at 6:06 PM
          Permalink

          ehh…BS

          sejak bila pulak kau jadi tukang bagi markah kat aku ni???

          rasa nya takde agreemnent lah…

          melompat lompat pulak kau ni yek… beruk yeh sungguh..hehe

          Reply
          • May 24, 2012 at 8:19 PM
            Permalink

            Nasib baiklah ko orang semua orang bandar, tindakan setakat himpun dan buat lot pasar malam..kah..kah..kah..baik sunggihlah ko orang…kalau ikut setail kampung..aku lumur laman rumah Ambiga dengan najis lembu dan najis orang….

        • May 25, 2012 at 4:22 AM
          Permalink

          markah tak penting dong..pokok nya demontrasi di rumahnya ambiga tu lebih utama. kalau berhasil, maka dipanjangkan sampai ke penginapan bong anwar @ BABI, pok tua janggut dan semua maling2 pas. “maka selamat berdeontrasi duduk beristirehat, jangan ribut2 dong”

          Reply
          • May 25, 2012 at 10:31 AM
            Permalink

            bro mudim

            aku tengok tv semalam, samad janggut ada kat dalam umah ambiga

            samad janggut berdiri depan pagar tuh…

    • May 24, 2012 at 4:33 PM
      Permalink

      BS…pasal kami islam la kami tak kacau Pak janggut tu, bukan mcm hangpa sesama islam pun hangpa maki hamun….

      hai…tak kan nak buat depan rumah penyokong murtad dan LGBT pun hang marah…ada ape2 ke???..hang sekali dgn dia ke????…paham dah aku sapa hang ni??…

      Reply
    • May 24, 2012 at 4:44 PM
      Permalink

      kO TU LAGI Bahalol sebab backup ambiga tu wt ape.. Pejuang LGBT….

      Reply
      • May 24, 2012 at 4:46 PM
        Permalink

        Aku bukan pejuang LGBT. Aku cuma pejuang keadilan. Lagipun aku tak suka pun gay dengan lesbian.

        Reply
        • May 24, 2012 at 4:48 PM
          Permalink

          Keadilan ape yang ko perjuangkan? explain ckt

          Reply
          • May 24, 2012 at 5:18 PM
            Permalink

            memperjuang keBODOHannya…hehe..

          • May 24, 2012 at 6:31 PM
            Permalink

            BS@AAM…ape yg tak adil nye lagi….hang kena paksa dgn kerajaan pakai cawat mengkuang ke??..cawat mengkuang pun ok ape bro….senang hang nak buat mcm aksi Azmin dlm jamban tu…(berapa la markah aku dapat)…hehehehe

        • May 24, 2012 at 5:45 PM
          Permalink

          Wahai Bujang Senang. Tahukah saudara pengertian Keadilan dalam Islam yang perlu kita patuhi. Adakah saudara telah melakukan Keadilan yakni meletakan Haq ditempat yang seharusnya.

          Wahai Bujang Senang. Adakah meletakan Ambiga seorang penyokong tegar MURTAD dan Pejuang LGBT sebagai serkandi untuk mencari kebenaran yang belum pasti, dikatakan memperjuangkan dan pejuang keadilan. Kenapakah kamu masih memuja dan mengharapkan kepetahan LIDAH insan yang sama menghina Islam untuk mencari kebenaran duniawi bagi pihak anda. Sudah pupuskah pejuang-pejuang Islam dari golonagan anda untuk menjadi panglima mencari kebenaran.

          Wahai Bujang senang. Sesungguhnya anda telah terkeliru untuk mengenal pasti yang mana HAQ dan yang mana Bathil.

          Reply
        • May 24, 2012 at 6:10 PM
          Permalink

          ahhh,,,BS

          jawapan kau tu layak dapa markah 0 tuh….

          pejuang keadilan???

          tak suka gay dgn lesbian…..kelakar lah kau ni punya hujah… aku bagi E++ lah…haha

          Reply
        • May 25, 2012 at 4:27 AM
          Permalink

          sapo yang nak perjuangkan keadialan, meh sini tok mudimkg sunatkan. tak kiro lelaki baik pompuan ehh.. putus deng koratkan.

          Reply
        • May 26, 2012 at 1:08 PM
          Permalink

          suka atau tidak suka gay-lesbian-zina adalah HARAM mutlak..xde khilaf2..
          so nk tknk WAJIB tolak
          so apa ko tunggu lagi jd balaci bodoh sekutu mereka?

          ckp xserupa bikin..bertuhan kan keadilan palsu!

          Reply
  • May 24, 2012 at 4:22 PM
    Permalink

    Mana cai-cai jaga parking PAS…hari tu masa merusuh…amboi sakan depa ni jadi bodyguard kafir anti Islam tu…

    tak dapat fulus la tu….hehe

    Reply
  • May 24, 2012 at 6:11 PM
    Permalink

    apa yg dilakukan terhadap Ambiga sekarang akan
    menyebabkan orang2 India akan menyokong PR… kalu umngok rasa tak
    perlu sokongan orang2 india dlm pru13, silakan lah…. kau orang bakar
    rumah Ambiga lagi cantikkk… kih..kih..kih…

    Reply
    • May 24, 2012 at 6:35 PM
      Permalink

      LiPas…kaum india bukan bodoh mcm hang …..contohnya, kalau rumah Aljubs kena bakar, ada kami kisah ke???…sama la jugak dgn depa….depa pun bukan suka dgn Ambiga yg buat malu kaum depa jea…

      Kaum India pun tak suka dgn LGBT…hang jea melayu kemaruk yg dok stim kat ambiga tu…

      Reply
      • May 24, 2012 at 7:02 PM
        Permalink

        kaun india memang bukan bodoh mcm aku… kaum india sekarang bodoh mcm Umngok..
        kah..kah..kah..

        Reply
        • May 24, 2012 at 7:07 PM
          Permalink

          mengaku bodoh ko ye..kalau dah bodoh tu jangan la memandai2..hehe

          Reply
        • May 24, 2012 at 7:21 PM
          Permalink

          memang bodoh pun..patut la jadi keldai dan babi DAP..

          Reply
        • May 26, 2012 at 1:13 PM
          Permalink

          jawapan pun cara orang sakit otak iPAS oii. emosi bodoh mengatasi fikrah agama dan adat. Buang ke longkang je lah manusia2 mcm ni.

          Jelas skrg..ko letak undi tu matlamat.. agama atau soal2 lain letak ke tepi. So kalao Pork Nik nk sgt undi paria..pegi kuil samalah pakai tandei

          krn nk undi LGBT ke Gay Lesbian ke sokong je ek? cmtu ekk stail otak macai2 PAS.. pdn sgtlah aku selalu panggil PAS LAKNATULLAH!..
          PAS YANG DILAKNAT OLEH ALLAH..AMINN!

          Reply
    • May 24, 2012 at 10:40 PM
      Permalink

      haha…betul tu

      orang india akan sokong PR sbb issue kg buah pala

      2 minggu PR merintah penang, selesai masalah..kata nuar berahim lah

      india tamil elam mmg sokong pr

      Reply
    • May 25, 2012 at 1:01 PM
      Permalink

      Anda boleh didakwa kerana menghasut orang yang berdemo tu supaya membakar rumah ambigau

      Reply
      • May 25, 2012 at 8:39 PM
        Permalink

        alaaaa….tu hang kira nak dakwa, pukul polis, rosakkan harta benda rakyaat..hang kata tak salah…undang-undang hutan mana yang hang pakai ??

        Reply
  • May 24, 2012 at 7:05 PM
    Permalink

    satu lagi cadangan aku… kau orang simbah tahi lembu depan pagar rumah
    Ambiga lagi gempak… baru nampak brutal …..

    kah..kah..kah…

    Reply
    • May 24, 2012 at 7:12 PM
      Permalink

      aik..org bodoh pun bole bg idea ye..hehe..

      Reply
      • May 24, 2012 at 7:26 PM
        Permalink

        tali barut DAP tu memang mental bro.. entah2 ambiga tu adik mak dia kot.. ambiga yg duk sokong lina joy murtad pun nik aziz sayang..he..he..pas sama je ngan yahudi..

        Reply
      • May 24, 2012 at 8:42 PM
        Permalink

        ok lah…bagi idea yg cerdik sikit… kau sembelih 2/3 ekar lembu
        depan rumah Ambiga dan dagingnya kau derma sapa2 yg lalu kat situ

        kih..kih..kih…

        Reply
        • May 24, 2012 at 9:37 PM
          Permalink

          Lipas ni merapu. Nak kena sembur ngan Ridsect kot.

          Reply
        • May 24, 2012 at 10:46 PM
          Permalink

          Lipas

          apasal kau suka type kah kah kah haaa??

          kau kena ganja ka???

          kalau cerita p.ramlee kan, yg biasa nya gelak bedekah2 ni geng2 samseng masuk angin keluar asap kat kedai2 kopi tu…

          tak pun mesti karakter setan dlm cerita macam sumpah orang minyak tu…

          bagus lah…boleh jadi pelakon bro

          jgn belakon kongkek china doll dah la.. haram berzina tu…..

          Reply
    • May 26, 2012 at 5:57 AM
      Permalink

      bukan kat pagar rumah aku ler bodoh tapi kat muka kau.. setahun kau tak payah pakai bedak..jerawat pon tumpo..kah kah kah..

      Reply
  • May 24, 2012 at 9:32 PM
    Permalink

    Jom bersihkan rumah amiga…

    Reply
  • May 24, 2012 at 9:53 PM
    Permalink

    Cuba cuba lah kita amati muka sahabat sahabat kita berbaju kuning bersih 4.0 diatas. Tenyata jernihnya air muka mereka, jujur dan kelihatan ikhlas sekali.

    Kerana tujuan mereka ikhlas maka teserlah lah kejernihan air muka mereka seiring dengan warna kuning yang memang bersih warnanya.

    Syabas kerana itu satu idea yang sungguh murni dan baik. Semoga Allah berkati kamu semua wahai sahabat kami.

    Reply
    • May 26, 2012 at 12:57 PM
      Permalink

      Syabas rakyat Malaysia bg tekanan byk2 pd si paria jagaan PAS PKR DAP tu. Dia ingat Polis sj yg boleh bg tekanan..
      mentang2lah setelah 2 siri demo KOTOR tu xde tentangan, maka makin galaklah dia rekacipta siri2 baru.

      Insya Allah gerakan baru ini cukup berkesan melawan Ambiga dan pecacai2nya termasuk anjing2 belaan PAS berwarna mereha tu.. benci aku tgk anjing2 liar PAS.. sepetutnya sibuk jaga umat Islam, mau hantar ke Gaza bg Israel ratah baru padan muka!

      Reply
  • May 25, 2012 at 3:31 AM
    Permalink

    bagus.. halau dia keluar dari Malaysia lagi bagus..

    Reply
    • May 25, 2012 at 8:10 AM
      Permalink

      idea yg bagus… bukan setakat Ambiga saja, semau india kat malaysia nin patut
      dihalau… sbb india akan sokong PR dlm pru13 nanti…. halau india sebelum terlambat..

      kah..kah..kah..

      Reply
      • May 25, 2012 at 1:10 PM
        Permalink

        ko punya kaum la tu..hehe

        Reply
        • May 26, 2012 at 1:14 PM
          Permalink

          India xsebodoh ko nk sokong RAJA PENIPU dlm PR tu.
          bangsa yg paling bodoh dan xreti fikir waras ialah bangsa PAS Laknatullah tu.
          paling bodoh sekali Unit Anjing Amal PAS- pencacai paling xde maruah dlm sejarah manusia bertamadun!

          Reply
  • May 25, 2012 at 9:43 AM
    Permalink

    Untuk menunjukkan ramai Rakyat yang tidak setuju dengan himpunan Bersih 3.0 maka BN dan NGO-NGO yang sayangkan Malaysia, yang hormat dan patuh kepada Perlembagaan undang-undang, peraturan-peraturan dan displin patut menganjurkan saturated perhimpunan – “BERSATU” di Stadium Merdeka.

    Reply
    • May 25, 2012 at 10:54 AM
      Permalink

      selamat “mengembek” kat stadium merdeka… kih..kih..kih..

      Reply
      • May 25, 2012 at 1:12 PM
        Permalink

        Lipas bole bunyi ‘babi’ tak..cuba bunyi nak dengar la…hehehe

        Reply
        • May 26, 2012 at 12:59 PM
          Permalink

          puak PAS nk menganjingkan diri 1 Jun di Alor Setar ni cmne?
          100ribu konon..kah..kah.. byk mana pun xde heran lah kalau semuanya otak diprogramkan jadi ANJING KAFIR!!

          Reply
  • May 25, 2012 at 2:35 PM
    Permalink

    mereka mewakili rakyat minority saja tapi cuba menggambarkan seolah2 seluruh negara bersama mereka

    Reply
  • May 26, 2012 at 1:03 PM
    Permalink

    UMNO BN harus ambil perhatian serius mengenai pendapat Tun, BERSIH SHIT ini sebenarnya pra-RUSUHAN untuk bersiap menolak keputusan PRU13 jika PR kalah.

    Jadi mereka plan, emosi lembu dan anjing2 PR mesti dibakar lebih awal supaya bila keputusan PRU13 diumumkan tidak menyebelahi PR, isu ini akan dimainkan sebanyak2nya di mana Anwar akan mengetuai rusuhan berterusan supaya Malaysia lumpuh dan PRU akan diadakansemula dengan manipulasi jahat puak2 PR

    Hati2lah..org yg xde maruah mcm Anwar sanggup buat apa sj termasuklah pertumpahan darah. Bukti BERSIHT 3 cukup jelas.

    Beliau lah yg mengarahkan dan memprovokasikan balaci2 tu supara mara melawan Polis.

    Reply
  • May 26, 2012 at 1:19 PM
    Permalink

    Mintak NGO2 yg cintakan keamanan tolong design dan cetak T-shirt yg menolak BERSHIT ini.. menolak Pakatan Haram-design yg simple, ayat2 yg tidak memaki hamun tp mesej keamanan dan kerohanian.

    buka pembelian online- Insya Allah kita pakat2 pakai sbg bantuan perang saraf kita melawan kuffar Pakatan Haram ini untuk PRU13

    biar anjing2 PAS meroyan…anjing2 PAS cukup takut dengan serangan bentuk perang saraf dr pihakj lawan

    Reply
  • May 26, 2012 at 11:29 PM
    Permalink

    As-salam,

    Kenapa marahkan Ambiga seorang sahaja, rasanya kita patut marahkan juga 300,000 peserta bersih 3.0 lain sekali. Jadi bagi-bagi kan orang dan pergi kesetiap rumah-rumah mereka… mungkin setiap rumah dapat 0.001 orang sahaja kot.

    Reply
    • May 28, 2012 at 2:31 AM
      Permalink

      300ribu tu termsuk daun kayu yg luruh kt dataran ke? Hahaha..tipu terhormatl…byknye lembu upahan ambiga….

      Reply
  • May 27, 2012 at 12:06 AM
    Permalink

    Ambigo mangsa pertama. Mengikut perancangan yang dirangka semua leader berok ganas ini ada bahagian masing masing.

    Khabarnya Ambigo sudah puas terkencing sejak gerai burger dibukak depan rumah dia. Paling kelakar sekali pesara tentera sama komando bersenam tunggeng buntut depan rumah dia. Khabarnya masa kena tunggeng buntut Ambigo terberak cair atas lantai dalam rumah dia.

    TErjawab lah pada Ambigo bahawa langit itu tinggi tidak rendah. Kepala hortak kau berJAMbul Ambigo.

    bea

    Reply
  • May 27, 2012 at 9:32 PM
    Permalink

    Sikap ambiga menjadi tulang belakang membantu parti pembangkang membuat satu gerakan yang keluar dari dasar keamanan negara harus dilihat oleh semua pihak agar satu hati hari nanti ia tidak menjadi seperti nasi telah menjadi bubur,

    Tak semua manusia faham dan tahu apa yang berlaku dihari esok pada negara yang aman damai ini sekiranya apa yang dilakukan oleh BERSIH 3.0 hanya dilihat sebagai satu sifat manusia yang suka melatah jika.

    Aadalah lebih bagus jika dilihat apa yang berlaku pada Bersih 3.0 sebagai api dalam sekam,atau sebagai musuh dalam selimut yang ingin menghirup madu diatas titian demokrasi,

    Oleh itu jangan dibiarkan keburukan berlaku diatas dasar suara kebebasan,kerana kebebasan tidak pernah mengajar para manusia melakukan sesuatu kekacauan yang boleh membawa kepada kesukaran kepada urusan hidup.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.