Bala, Wan Azizah Suruh Azmin Jumpa Ibunya!!

PENULIS lihat sedikit bercampur baur perasaan orang yang menonton luahan Hajah Che Tom, ibu ‘bintang pornstar’ terbaru negara, Azmin Ali yang disiarkan TV3 semalam.  Ada yang simpati, ada yang rasa tak patut dan sebagainya.

Malah ada juga yang mahu lihat Azmin jadi batu seperti mana dalam kisah legenda rakyat Tanggang dan Malim Kundang.  Pendek kata bermacam-macam perasaanlah.

Penulis tidak mahu bincang hal ini panjang-panjang sebab dah berlambak dan bersepah artikel seumpama itu ditulis orang dan rakan-rakan.

Yang penulis nak tegaskan hari ini ialah bagaimana bijak Wan Azizah mengambil peluang dari keadaan ini untuk menambahkan lagi tekanan perasaan Azmin, apabila ‘mengarahkan’ Azmin berjumpa dengan ibunya untuk menyelesaikan masalah antara mereka.

Sementara Azmin ketika ditanya wartawan dalam satu majlis, menyalahkan UMNO sebagai punca masalah tersebut.

Itu biasalah, apa pun SOP Anwar dalam menjawab soalan wartawan (menyalahkan UMNO), turut terpakai pada Azmin Ali – kekasih dan madu dalam masa yang sama.

Yang hebatnya, dengan mengeluarkan kenyataan tersebut, seolah-olahnya Azizah tidak tahu yang Azmin dan keluarganya sudah berpatah orang berkerat rotan sekian lama, dek ketaksuban Azmin kepada politik dan wang yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim.

Penulis katakan, Azizah sebenarnya tahu masalah Azmin dan keluarganya tapi dia tidak ada peluang untuk menyatakan dalam situasi yang sesuai sebab nanti nampak sangat tidak kenanya.  Jadi, luahan hati Hajah Che Tom semalam umpama bulan jatuh ke riba buat Azizah untuk menjatuhkan lagi imej Azmin.

Ramai orang luar dalam PKR pun tahu, Azizah memang anti dengan Azmin sebab Timbalan Presiden PKR itu senang-senang lepaskan isterinya sendiri untuk dilahap Anwar – suami Azizah, bapa Nurul Izzah (ada video).  Walaupun kisah itu dah berlaku beberapa ketika, tapi ia kembali menghantui tidur malam Azizah setelah Nalla menyerahkan video adegan itu kepada peguam untuk dibuktikan di Mahkamah.

Sekarang Azizah tahu tuduhan itu ada video, bukan air liur semata.  Sudahlah Azizah terpaksa melihat video Anwar bergomol dengan China Doll tahun sudah, silap-silap tahun ini, video Anwar dan Shamsidar main aiskrim pula.

Bertambahlah meluat Wan Azizah dengan Azmin.

Anwar pun tahu soal Azmin dan keluarganya, tapi apalah sangat yang dia boleh buat?  Aiskrim dah habis dihisap dan jilat, pendek kata semua dah berlaku, menangis air mata darah sekalipun sejarah itu sudah tidak  boleh diubah lagi dah.

Jadi tak usah hairan kenapa dalam kekalutan semua ini, bayang Anwar pun tak nampak untuk mempertahankan Azmin.

Sebab itu kita kuat katakan bahawa pembikinan video yang gambar-gambar darinya sedang hebat berterbaran di Internet  itu memang didalangi orang dalam PKR sendiri, silap-silap Azizah pun tahu mengenainya.

Memang hajat Azizah untuk melihat Azmin dijatuhkan dan tidak hairan kenapa dalam pemilihan Nasional 2010 PKR (yang penuh huru hara itu), Azizah menyatakan sokongan terbuka kepada Zaid Ibrahim untuk jawatan Timbalan Presiden.

Nampak saja senyap Wan Azizah ni, tapi politik dia lagi hebat dari Anwar pun.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

56 thoughts on “Bala, Wan Azizah Suruh Azmin Jumpa Ibunya!!

  • May 6, 2012 at 2:18 PM
    Permalink

    Mykmu patut dianugerahkan website yang paling busuk, jahil, dan jahat. Blogger-blogger mykmu sudah jahil dan sudah tak sedarkan diri sendiri. Takpelah, dunia akhirat bila sampai nanti, neraka akan mengalu galukan kedatangan mereka Dan memberi keseksaan yang tak terhingga. Noktah.

    Reply
    • May 7, 2012 at 1:44 PM
      Permalink

      KAHKAHKAH……MUUUUUUUAAAAAHAHA!
      ADOIHAI LABU APA YG HANG MERAPU NI….
      MUUUUUUAAAAAHAHAHAHA LUCULAH LABUUUUUU>

      Reply
    • May 10, 2012 at 8:16 PM
      Permalink

      Macam dia tuhan laaa pulak dah tahu kita masuk mana…..hebat betul….

      Reply
    • May 6, 2012 at 3:00 PM
      Permalink

      tangisan si ibu tanggang….

      Reply
  • May 6, 2012 at 2:22 PM
    Permalink

    hahaha..masing masing ada video..dashatlah pemimpin pkr nie

    Reply
  • May 6, 2012 at 2:52 PM
    Permalink

    Errrr, mesti Kak Wan dah kene beli ngan UMNO ni….kah…kah…kah…..

    Reply
    • May 7, 2012 at 10:29 AM
      Permalink

      itu jawapan selepas Kak Wan kena bidas nanti.hehe.

      Reply
  • May 6, 2012 at 4:07 PM
    Permalink

    Jelas sekali yg Azmin adalah anak derhaka.Tunggu dan lihatlah balasan yg pasti akan Azmin terima dpd Allah swt.

    Reply
  • May 6, 2012 at 4:13 PM
    Permalink

    Akan tiba masa, yang di kejar tak dapat, yang di kendong, berciciran……….

    Reply
  • May 6, 2012 at 4:21 PM
    Permalink

    Walau pun kau berjaya setinggi gunung dan tidur kau beralaskan wang ringgit, didunia kau bahagia, tapi balasan diakhirat kau tunggulah hai anak durhaka.

    Reply
  • May 6, 2012 at 4:24 PM
    Permalink

    Ahhh sudah..sudah la … PR , korang semua jahanam … apa kurang Anwar Ibrahim masa nak kahwin dengan Wan Azizah dulu ….

    Boleh kata semua pemimpin PR ni anak derhaka. MAka tidak hairan lah kalau mereka ni pembangkang terkang-kang….ahahahahah

    Reply
  • May 6, 2012 at 4:48 PM
    Permalink

    Assmin…hang ni kalis petir ke???….

    Reply
  • May 6, 2012 at 4:57 PM
    Permalink

    bila kasih sayang dah di cabut dari hati ,maka keluarlah ,perkataan asam dan masam ,yang langsung tiada nilai dan harga ,sampai dibakul sampahpun tidak di terima ,bakul dan sampah nak letak dimana lagi agaknya…..

    Reply
  • May 6, 2012 at 5:41 PM
    Permalink

    Abu Hurairah radhiallahu ‘anh berkata:
    Seorang lelaki datang menemui Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam dan bertanya: “Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?” Baginda menjawab: “Ibu kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” Baginda menjawab: “Ibu kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” Baginda menjawab: “Ibu kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” Baginda menjawab: “Ayah kamu.”[1]

    *Sama sama kita hayati Hadis ini sebelum Fatwa Nabi Baru Boleh derhaka kepada Ibu Keluar*

    Reply
    • May 7, 2012 at 10:20 AM
      Permalink

      Suruh dia dengar lagu nasyid kanak-kanak Yusof Islam bertajuk Mother.

      Reply
  • May 6, 2012 at 5:53 PM
    Permalink

    Azmin secara tidak langsung menuduh ibunya menfitnahnya melalui saluran Umno. Mana satu betul Azmin menfitnah ibunya atau ibunya menfitnah Azmin?

    Reply
  • May 6, 2012 at 7:22 PM
    Permalink

    Mak azmin pun tertipu…macam mak aku jugak…marah sokong PR…

    Reply
    • May 6, 2012 at 7:38 PM
      Permalink

      Alhamdullilah…emak kamu lebih pandai dan bijak 🙂

      Reply
    • May 6, 2012 at 8:10 PM
      Permalink

      mooo…walaupun bijak mcm mane kita pun..ibu tetap betul…sebab tuhan dah pilih dia sebagai ibu kita….ibu mana yg nak tengok anak2 dia rosak….

      hang nk sokong PR pun suka hang la, tapi jgn sampai kecikkan hati ibu hang…biasanya anak tak dapat lihat dan fikirkan apa yg ibu nampak dan fikir…sebab ibu diberi kelebihan oleh Allah, kerana darjat ibu tak de tolok bandingnya….pikir2kan moooo….sekarang ni musim ribut petir…

      Reply
      • May 6, 2012 at 8:23 PM
        Permalink

        Betul tu sting….Tak kan la semua kegemaran depa hang nak ikut moooo…kalau hang jadi gay ke, minat sek 14 ke…pintu taubat sentiasa terbuka mooo, tapi kalau hang derhaka kat mak hang…Allah swt pun tak dapat nak maafkan hang moooo…ingat mooo…

        Udah-udah la tu moooo….tak guna hang lebihkan kaki liwat drp mak hang…

        Ingat mooo…sayangi ibu anda!!

        Reply
      • May 7, 2012 at 7:48 AM
        Permalink

        Bila ditanya … dengan tersengih dia kata itu bermakna Piliha Raya dah dekat…. Jadi dia ingat mak dia dok main politik dengan dia…. hancur kau Azmin

        Reply
    • May 7, 2012 at 7:49 AM
      Permalink

      Kau sekelas dengan Azmin lah ..hmmm patutlah pun … jadi tak terkejut lah aku dengan perangai hang yang macam lembu tu

      Reply
    • May 7, 2012 at 8:37 PM
      Permalink

      Alhamdullilah mak kamu lebih berakal dan tidak mudah tertipu dengan parti sesat pkr ini.

      Reply
  • May 6, 2012 at 9:56 PM
    Permalink

    insaf lah azmin.sebelum terlambat.tinggal kan lah anwar tu.engkau boleh cari ramai manusia utk jadi kawan seperti anwar.tapi kau tak dapat cari walaupun seorang yg serupa dgn ibu mu.

    Reply
  • May 7, 2012 at 4:05 AM
    Permalink

    Ibu Azmin sudah tentu dibrain wash oleh Umi Hafilda yang juga meracuni pemikirannya. Malang..malangnya…!!!

    Reply
    • May 7, 2012 at 1:57 PM
      Permalink

      A.K.M…KAU PULAK DAH KENA BRIAN WASH
      DGN IBLIS/SAITAN HEHEHEHEHE!!!!

      Reply
  • May 7, 2012 at 7:52 AM
    Permalink

    Kalu lah lepas ni Azmin dan Moo kena sambar petir..jadi batu..kat mana kita nak letak?

    Reply
  • May 7, 2012 at 9:00 AM
    Permalink

    Terkelu lidah dan jari Moon..C5 dan bujuk jadi mengeletar bila tengok kenyataan ni..nak komen mengutuk..kena pada bos kesanyangan..nak disokong takut pulak dikutuk oleh puak didalam ni..so..diam je laa tapi kalian bertiga fikir2 kan laa orang cam ni kalian nak jadikan pemimpin..

    Reply
    • May 7, 2012 at 9:03 AM
      Permalink

      Aku jauhkan diri dari fitnah… ikut korang la, jangan d sana nanti tarik aku sama. Korang dah d ingatkan, malah ust.Fatul Bari juga dah ingatkan jagan hidupkan fitnah dalam mengejar kemenagan.

      Reply
      • May 7, 2012 at 10:58 AM
        Permalink

        Alhamdulillah, tuan dah boleh terima pandangan Ustaz Fadhul Bari. Harap keterbukaan ini akan menguatkan lagi persaudaraan kita sesama Melayu amnya dan Islam secara khusus.
        Wallahualam.

        Reply
        • May 7, 2012 at 2:00 PM
          Permalink

          AMIN!!!!YA ALLAH…AMIN!!!!YA RAHMAN!

          Reply
      • May 7, 2012 at 5:45 PM
        Permalink

        jauhkan diri dari fitnah atau taik anjing dan melekat kat muka hang…..sudah la bujuk, hang cuma nak menyorok dari buat kejahatan sekejap jea…esok lusa bertebaran la fitnah hang kat sini dan kat kedai2 kopi yg hang lepak…

        Reply
        • May 7, 2012 at 6:23 PM
          Permalink

          alaaa…hangpa nak kira dengan dia….bujuk tu lalang

          Reply
      • May 7, 2012 at 8:43 PM
        Permalink

        Azmin sendiri pernah menfitnah adiknya Ummi kononnya pernah melakukan hubungan seks dengan kafir dayak bernama Baginda. Kafir ini telah disaman dimahkamah dan telah menghilangkan diri dari membela diri.

        Ternyata, tanpa bukti, gambar atau video si Azmin telah menfitnah dan mengaibkan adik kandungnya sendiri.

        Apakah nasihat kamu Bujuk dan Moo kepada Azmin berhubung penyebaran fitnah oleh beliau yang terbukti bohong dan palsu?

        Reply
        • May 7, 2012 at 10:56 PM
          Permalink

          Salah tu.. Baginda yg. mengaku, takda kaitan dengan Azmin.

          Reply
        • May 8, 2012 at 11:24 PM
          Permalink

          Bodohnya dugong ni…kan si Baginda tu yang ngaku kat mahkamah.
          Tu la, asyik tgk cerita lucah je orang umno ni…sampai hati pun dah buta.

          Reply
  • May 7, 2012 at 10:58 AM
    Permalink

    House PK pukul Jijah dengan puak puak nya panas berapi.

    Terlalu banyak kebenaran nya disitu saperti dakwaan house PK. Melihat drama puak ini, kita naik confuse siapa pelakun siapa cameraman dalam banyak siri drama mereka yang tersiar.

    Satu perkara yang betul ialah jika seorang anak membelakangkan ibunya sendiri dalam apa jua hal adalah anak derhaka. Lebih lebih lagi anak yang menganggap kediaman ibunya , harta benda ibunya dan keluarga sebagai haram, jadi double derhaka.

    Manusia susah belajar. Manusia akan tenggelam dan meletakkan benda lain sebgai kuasa yang membawak dia kesatu tahap yang dia rasa terlalu selesa. Manusia akan lupa disebalik anugerah itu dan nikmat yang dikecapi, tidak akan berlaku tanpa izin dari Nya, yang maha tinggi kedudukannya, yang paling berkuasa keatas segalanya.

    Hendak ditarik balik segala nikmat itu , Dia akan buat sekelip mata saja.

    Manusia hanya tersedar setelah musibah diturunkan dan dideritainya. Dari situ bermula beribu pertanyaan, kenapa, kenapa dan kenapa ?

    Saperti PK cakap Jijah juga buat terlalu banyak onar dalam hidupnya dengan melindungi segala yang mungkar berlaku tiap waktu didepan mata dia sendiri.

    Kita confuse kita tak faham tentang kesangupan Jijah sendiri sebagai manusia.

    Reply
  • May 7, 2012 at 12:19 PM
    Permalink

    Azmin buat kerja kotor dengan pompuan yang memang bukan bini dia (kita tahu bini dia syamsidar, kita tak tahu kalau dia ada 2 bini) Photonya diambil dan disebarkan (saperti yang semua orang bolih tengok).

    Soal nya disini, siapa yang pasang perangkap dengan memasang CCTV di flat yang dikatakan disewa oleh azmin untuk gundek dia tinggal.

    Sekarang UMNO di kutuk, diejek kerana memfitnah. Tentang mana peranan UMNO disini tak dijelaskan. Ini kes heran bin ajaib yang tak habis habis didendangkan dari hari ahad hingga ke ahad lagi satu.

    Nasihat kita pada mereka haprak semua itu yang nafsu seks mereka sentiasa tak terkawal, tak pernah ingat dosa pahala, tak pernah ingat satu hari mereka akan mati dan padah kalau mati tak sempat bertaubat,,,,,, kalau nak buat maksiat, tolong cek semua sudut tengok ada CCTV ke tidak.

    Lepas lain clear, ko pukul sampai siang ganti malam pun orang tak peduli. Ngok punya kaki.

    Reply
  • May 7, 2012 at 3:52 PM
    Permalink

    Aslkm, AMNO sangat memalukan…. hal keluarga AZMIN dijadikan bahan perbincangan nasional… dengan niat mengaibkan seorang hamba Allah . Apa hak kita sebagai orang luar nak beri komen di TV sedangkan kita tidak mengetahui hal sebenarnya… AMNO menjijikkan

    Dan yang paling menjijikkan bila tengok Umi Hafilda tersengih sengih dalam TV di sebelah ibunya… sungguh gembira dapat memalukan abangnya… Nauzubillah..

    Reply
    • May 7, 2012 at 5:51 PM
      Permalink

      Dey aneee….rakyaat mesti tahu perangai orang yang menawarkan diri untuk jadi pemimpin !!

      Kalau perangai derhaka pada ibu sendiri…tak payah lah nak berangan besar…Allah swt sendiri dah laknatkan anak-anak yang menderhaka….tapi hangpa puja buat dewa !!

      minta maaf banyak-banyak rakyaat tak kan pilih pemimpin yang derhaka kepada ibu sendiri !!

      Reply
      • May 7, 2012 at 6:07 PM
        Permalink

        deyy tambi..Nasib baik mak dia citer kat TV, kalau tak ramai la yg memuja anak derhaka yg dilaknati Allah…Allah masih sayangkan negara ni…syukur Alhamdulillah…terima kasih yea Hajjah Che Tom…

        Reply
        • May 7, 2012 at 6:22 PM
          Permalink

          Tidur tak lena cai-cai pakatan haram 2/3 hari ni…bujuk siap dapat mimpi ngeri..hehe

          Reply
          • May 7, 2012 at 9:10 PM
            Permalink

            Azmin memang patut jengok ibunya… tetapi yang heran nya Umi Hafilda siap panggil TV3 dengan ikhlasnya… tersengeh sengeh gembira sebelah ibunya… Sabarlah MakTom.. mamak doakan silaturahim ahli keluarga MakTom segera bertaut kembali… Pada YB Azmin jangan lupa minta ampun dengan ibu… Salah atau betul dia tetap seorang ibu..

          • May 7, 2012 at 9:29 PM
            Permalink

            wah2 baik punye doa hang tambi…mula2 hang heran ummi panggil TV3…lepas tu hang dok nasihat assmin pi jengok mak dia siap suruh mintak ampun lg….

            kalau TV3 tak keluarkan citer ni, tak le hang nasihatkan si assmin tu kan…hang pun tak tau kan dia dah jadi anak derhaka…

        • May 8, 2012 at 11:30 PM
          Permalink

          Cuba check sejarah perempuan ni kat you tube. lagi dasyat punya cerita

          Reply
    • May 7, 2012 at 10:10 PM
      Permalink

      kau yang bodoh..adiknya dan maknya nak sedarkan abangnya supaya insaf dan btaubat.kau jer yg tak reti btaubat lgi.

      Reply
  • May 7, 2012 at 7:56 PM
    Permalink

    Kesian Jijah. Malam ni sah kena penampo laki dia…

    Reply
  • May 8, 2012 at 2:19 PM
    Permalink

    Rosak Assmin kerana Anwar.
    Tak Cukup Jijah Shamsidar dan Cina Doll
    Sukma ,Rashid ,Saiful ,Munawar
    Kote anwa memang tak boleh Control…

    Reply
  • May 8, 2012 at 2:44 PM
    Permalink

    Masalah ni masalah family… Rasanya kita semua tak patut campur. Kalau orang cerita pasal family hang.. hang boleh buka ke cerita semua..
    So better stop tread ni dan jangan komen lagi.
    Ada aib dan cerita family yang tak sepatutnya di keluarkan. Admin pun kena tanggung dosa..

    Reply
  • May 8, 2012 at 11:14 PM
    Permalink

    Saya sokong. Ini adalah masalah family Azmin. Dia kena selesaikan. Kita org luar ni x perlulah komen byk2…

    Cuma biarlah ini dijadikan pengajaran kepada PR. Bahawa jangan suka menyebar cerita ttg org lain, kelak kena pada batang hidung sendiri.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.