Hipokrasi Ambiga & Pak Samad

Baru sekali dua kena gempak dengan orang awam yang  berang dengan kekacauan yang ditimbulkan oleh perusuh Bersih 3.0, Ambiga sudah cuak bimbang keselamatan, ketenteraman dan privasinya terganggu.

A.Samad Said pula macam biasalah, cukup sensitif bilamana melihat Ambiga dalam kerisauan, tak segan silu meminta pihak berkuasa menghulurkan tangan bagi membela kehidupan Ambiga yang dikatakannya sedang terancam.

Pandailah pula bercakap soal ketenteraman dan hak privasi walhal sewaktu menganjurkan siri demonstrasi jalanan tak pernah pula Ambiga mahupun Pak Samad nak fikirkan hak jutaan orang awam lain yang dinafikan sesuka hati.



Waktu peserta Bersih 3.0 dengan selamba badaknya menjadikan jalan-jalan sekitar ibukota semacam tempat perkelahan dan riadah siap ada yang meniarap ala planking tidak pula Pak Samad hatta Ambiga sekalipun menganggapnya sebagai kerja-kerja yang tidak bermoral yang melampau batas.

ambigaMenurutnya, pihak berwajib seharusnya tampil membela nasib Ambiga kerana tindakan beberapa pihak yang membuat demonstrasi ‘aman’ di kediaman Ambiga sebagai melampaui batas.

“Jika kerajaan dan pihak berwajib senyap, ini bermakna mereka menyokong kerja-kerja tidak bermoral ini. (A. Samad said, Sinar Harian)

+++

Tinjauan Bernama mendapati dua buah van DBKL dengan 10 anggota penguatkuasa itu  berada di situ petang tadi, di samping kereta peronda polis yang kelihatan mengawasi kawasan tersebut.

Menurut sumber DBKL, mereka berada di situ hari ini kerana menerima laporan ada kumpulan tertentu mahu mengadakan pasar malam di kawasan tersebut, yang mana menyalahi peraturan disebabkan tiada permit. (Sinar Harian)

Kalau nak diikutkan perasaan, sepatutnya pihak polis buat tak tahu saja perihal keselamatan dan ketenteraman di sekitar kawasan perumahan Ambiga. Sia-sia dan membazir masa sebenarnya macam melepaskan anjing yang tersepit, silap gaya tangan kita pula yang kena gigit sekali lagi.

https://i2.wp.com/www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2012/04/Bersih-Kereta-Polis3-300x200.jpg?resize=232%2C152Tatkala polis bertindak semata-mata mempertahankan undang-undang daripada terus dinodai oleh peserta Bersih 3.0 yang menggila, berbakul-bakul sumpah seranah dihamburkan – polis digelar anjing, barua, penzalim dan ganas manakala kenderaan polis dirosakkan sesuka hati oleh anak didik Ambiga dan Pak Samad.

Berbelas orang anggota polis patah riuk cedera sana sini, yang beristeri terpaksa meninggalkan anak bini selama berhari-hari sejak dari sebelum hingga selepas demonstrasi ganas Bersih 3.0 ada pernah Ambiga mahupun Pak Samad ambil peduli?

Bila saja tersempit, pihak polis juga yang jadi tempatnya bergantung harap untuk elak kepentingan sendiri terganggu sedangkan hampir tiga minggu lepas pihak polis inilah yang dimaki hamun dan dibelasah sesuka hati oleh balaci Bersih 3.0 yang dipimpin oleh Ambiga & Pak Samad.

Kalau bukan jenis manusia hipokrit, apa lagi gelaran yang boleh kita suakan kepada Ambiga, Pak Samad dan penyokong mereka?

32 thoughts on “Hipokrasi Ambiga & Pak Samad

  • May 18, 2012 at 3:34 AM
    Permalink

    kete peonda polis yg musnah ada lagi kott..pakat ramai2 usung buat tugu peringatan kat depan rumah paria tu..

    Reply
    • May 19, 2012 at 12:48 AM
      Permalink

      Cantik tu. Kenangan untuk Ambabiga.

      Reply
  • May 18, 2012 at 7:12 AM
    Permalink

    good idea jugak tu..letak depan rumah minah seks lahanat tu..

    Reply
    • May 18, 2012 at 8:12 AM
      Permalink

      Kalau aku hantar ajer Kereta Peronda Polis Mainan dan letak depan Pagar Rumah dia….kah…kah….kah….

      Reply
  • May 18, 2012 at 7:15 AM
    Permalink

    ahhahaa…ambiga paria kene ada senaman ponggong depan rumah dia..hehehehe

    padan muka ko paria seks ambiga..hehehe

    Reply
    • May 18, 2012 at 9:44 AM
      Permalink

      Ingat!!!Senaman punggong/pungkor tue jgn sesekali dibuat di depan rumah Pak Syeikh..Kalu Pak Syeikh itu kuar, abih disapunya..muahaaaaaaa!!!

      Reply
      • May 18, 2012 at 1:41 PM
        Permalink

        Dapa tu cerdik jugak mana bole kasi pungkok kat CIBAI tu nanti semua nya luaih macam terowong…

        Reply
  • May 18, 2012 at 7:51 AM
    Permalink

    Aku sokong penuh letak kereta polis yang jahanam tu depan rumah Ambiga. Setiap kali orang lalu akan ingat apa yang ketua pengganas tu dah buat. Kalau dapat bawak dengan float keliling KL dan Lembah Kelang, tampal banner mengutuk perbuatan pengganas kat tepi kereta. Jangan repair. Nilainya lebih tinggi sebagai bahan pameran dari jadi kereta polis. Buat dalam tempoh berkempen lagi elok.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    Reply
  • May 18, 2012 at 8:15 AM
    Permalink

    Teruskan BERDEMO secara Aman depan Rumah Pompuan PRIA nie…Aku SOKONG sangat..

    Reply
  • May 18, 2012 at 8:19 AM
    Permalink

    Kalau jumpa kereta dia terbalikkan je…

    Reply
  • May 18, 2012 at 8:43 AM
    Permalink

    Kalau hang risau sgt pasal ambiga tu, hang kawin jea la dgn dia pak samad oii…nyampah plak aku tengok sepupu drunken master ni..

    Reply
  • May 18, 2012 at 9:04 AM
    Permalink

    Bodyguard Melayu macam tak ada kerja tempat lain ke. Ambiga telah merosakan nama Melayu, Islam dan negara Malaysia dan sekarang makan gaji dengan seorang perempuan sial yang perjuangkan ajaran Murtad dan songsang

    Reply
    • May 19, 2012 at 12:50 AM
      Permalink

      Itu adalah contoh Melayu akan datang jika kita leka dan alpa. Melayu akan menjadi pencacai kepada bangsa asing. Sekarang pun dah ada.

      Reply
  • May 18, 2012 at 9:41 AM
    Permalink

    Jom buat Flanking reramai kat depan rumah Pariah ni…

    Reply
  • May 18, 2012 at 10:20 AM
    Permalink

    hari ini mari kita ramai2 azan didepan rumah ambiga pundekkutty dan tok janggut bersepah. takbirrrrr……….

    Reply
    • May 18, 2012 at 10:36 AM
      Permalink

      orang2 yang takbirrrr mana berani pg takbri depan umah ambiga tu bro, nanti tok guru marah…..

      Reply
      • May 19, 2012 at 12:53 AM
        Permalink

        Orang2 Pasberg mana bertakbir lagi. Depa dah tukar note. SEkarang dah tak bertakbir tapi bertakebeer. Takebeer! Yum Seng!. kata depa.

        Reply
  • May 18, 2012 at 12:33 PM
    Permalink

    Kerja sia sia saja..sangat memalukan bangsa melayu sekali.

    Reply
    • May 18, 2012 at 12:48 PM
      Permalink

      melayu mana yg malu??

      melayu yg takde maruah dan pandang rendah sesama melayu memang akan rasa malu dgn tindakan veteran bekas tentera/polis ni

      kami rata2 rakyat malaysia ok jer, tak rasa pun malu

      Reply
  • May 18, 2012 at 1:25 PM
    Permalink

    Aik depa minta tolong POLIS? Heyyyy…POLIS tu anjing la….

    Reply
  • May 18, 2012 at 1:47 PM
    Permalink

    Malaysian scholar Arshad Ayub pun yang disanjungi tinggi itu pun kutuk perbuatan yang malu itu. Cuma-cuma Melayu Umno yang tak rasa malu saja dan bangga dengan tindakan biadap tersebut.

    Reply
  • May 18, 2012 at 1:48 PM
    Permalink

    P0lis terpaksa buat liputan keselamatan rumah Ambiega itu ada la sebahagian tugas tugas utama polis ikut Akta Polis 1967. Nok wat camno polis la ni dah jadi alat pada segelintiaq individu/kumpulan manusia haprak.Polis ada la pemberi perkhidmatan pada awam yang telah membayar bermacam macam cukai……….

    Polis terima jerr la keadaan dah berubah tak macam dulu dulu polis bole bertindak di luaq batasan undang undang…!!!

    Reply
  • May 18, 2012 at 2:57 PM
    Permalink

    padan dgn muka kou babi kuning harap2 banyak lagi la ngo2 yg buat perhimpunan aman kat rumah babiga dan babi samad supaya dia orang tahu majoriti kat luar sini pun marah dan privasi kami terganggu jugak atas perhimpunan mereka tempohari…lakhnat la kou samad…

    Reply
  • May 18, 2012 at 3:16 PM
    Permalink

    Pak samad tu dah sasau…ke mungkin dia ada hati kat ambiga ?….orang janggut tak terurus zaman sekarang ni…kehendak mereka…pelik-pelik sikit…hehe

    Reply
  • May 18, 2012 at 5:29 PM
    Permalink

    Awat..kita nak pi TEMPIK Pak Samad kaaa…Tok sah laaa.Terkejut berok orang tua tuh. Silap haribulan mau terbongkang terus. Pak Samad kita ajak dia pi lepak kat kedai Kopi Haji Lah kat Tobiaq sana nuh sambil layan lagu VESPA HJ SAMAD oleh Pak Ku Sadat..Pak Samad layak dok tang tu saja. Dok memekak,melompat macam anak lutung sama dengan ambiga kakak tua tuh buat hapaaa..Huishhhhhh..ingat akai panjang rupanya otak besaq ibu jari saja laa Pak samad nih

    Reply
    • May 19, 2012 at 3:48 AM
      Permalink

      Yang confirm panjang, janggut dia bro…hehehe.

      Reply
  • May 18, 2012 at 6:07 PM
    Permalink

    Khairy Jamaluddin pun mengutuk perbuatan tonggeng buntut tu. Dia pun bersetuju perbuatan itu malu dan tidak matang. Hidup Khairy.

    Reply
    • May 19, 2012 at 1:07 AM
      Permalink

      aik…yang dok buat rusuhan dlm negara yg aman tu buat ape?..matang sgt ke kepala hotak diorang..hehe..

      Reply
    • May 19, 2012 at 3:52 AM
      Permalink

      yg maen bontot hang tak kutuk sekali ka???…hujah kena adil bro….hidup Mat Sabu…

      Reply
  • May 19, 2012 at 2:58 PM
    Permalink

    ha ambik kau..kurang ajar lagi kat rakyat buat bersih 1,2,3..sekaran orang buat demo depan rumah kau pulak..amacam ..tak senang duduk kan..padan muka

    Reply
  • May 20, 2012 at 3:00 PM
    Permalink

    Oi! ape ke name! Bangkano bodoh! mike ingat Polis tak kena cukai ke! aku cukup pantang kalau org ngate polis sbs Arwah bapa akupun bekas SC maknanye! dan saudara aku ada jugak yg bertugas sebagai anggota Polis! ikuk sedap mulut pikimak mike aje nak mengate Polis dulu ikut suka hati bertindak luag batasan undang2 mike tau ke! di Zaman tu! mike dah hidup ke? butuh btul le! mike ni! ada ke! Polis menyakiti mike! ingat mase mike keluao drp Pu..k mak mike,tak ke lapor dkt Polis! agak2 lah kalau nak mengeluokan kenyataan!…..

    Reply
  • May 23, 2012 at 6:12 PM
    Permalink

    pak samad ni nk jd melayu apa??!!! dah laa tu.. nnti org kata nyanyok x sedar diri.. klau bersih buat kurang ajar x nmpak.. biler org melaka memberontak, die pulak nk bela si ambiga tu… dah …… agaknyer!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.