Azmin Betul-Betul Lelaki Dayus

PENULIS tak pastilah sama ada sesiapa sedar atau tidak bahawa usaha mendedahkan siapa Anwar sekarang tertumpu sepenuhnya kepada Azmin Ali dan isterinya Shamsidar Taharin.

Dari dakwaan diberi saham bernilai berjuta-juta ringgi pada dekad 90-an, sehinggalah kepada hubungan terlarang antara Anwar dan Shamsidar yang dikatakan bakal menjadi punca kejatuhan karier Anwar sebagai ahli politik.

Pendek kata, Azmin adalah kelemahan Anwar dan kelemahan itulah yang sedang dan bakal hebat diserang oleh musuh-musuh Anwar.

Tapi sama ada Azmin sedar atau tidak, kita tidak pasti.  Yang nyata, terlalu banyak yang akan dikorbankan Azmin jika semua perkara mengenai hubungan Anwar dan isterinya terdedah kepada umum.

Sekarang pun dia mengambil sikap menderhakai ibunya sendiri kerana berpihak kepada Ummi Hafilda, adiknya, bukan kepada dirinya.  Tidak setakat itu, Azmin putus hubungan kekeluargaan dengan majoriti adik beradiknya yang lain akibat dari sokongan tidak berbelah belah kepada Anwar.

Kerana politik, kuasa dan wang, tidak ada apa yang tidak dikorbankan Azmin demi Anwar.

Bekas OCPD Muar di zaman darurat pertama 1950 dahulu, Inspektor JJ Raj pernah berkata, sepanjang pengalamannya bercampur dengan orang Melayu, 2 perkara utama yang diketahuinya menjadi kepantangan besar orang Melayu ialah apabila ada yang mengusik agamanya, dan isterinya.

Tapi JJ Raj perlu dimaklumkan bahawa perkembangan semasa menunjukkan kedua-dua itu boleh digadaikan demi mengejar kuasa, pangkat dan wang seperti mana tauladan yang boleh diperolehi dalam kes Azmin dan keluarganya inilah.

Berat tuduhan Nalla dan Ummi Hafilda mengenai kecurangan isterinya Shamsidar dengan Anwar.

Dalam keadaan biasa, tidak ada suami yang sanggup melihat maruah isterinya diinjak dan dipijak sedemikian rupa.  Apatah lagi bila tuduhan yang dibuat bukanlah ringan tapi berzina!!

Paling tidak saman, atau beri kenyataan pedas di media supaya pihak-pihak yang berkenaan diam dari terus mengeluarkan kenyataan sedemikian.  Atau ikut cara Islam bersumpah di masjid bahawa isterinya tidak pernah mengadakan hubungan terlarang yang disebutkan itu.

Bukan diam dan membiarkan semua dakwaan itu berlegar-legar tanpa penafian.

Sementara tuduhan yang mengatakan Shamsidar mempunyai hubungan terlarang dengan Anwar itu masih lagi menjadi tanda tanya yang besar, keengganan Azmin melindungi maruah isteri dan anaknya (yang menjadi pertikaian) melalui cara yang disebutkan di atas, telah menjadikan Azmin seorang lelaki dayus.

Kalau terbukti tuduhan Ummi Hafilda dan Nallakaruppan itu nanti, lagilah Azmin menjadi 2 kali dayus.

Nabi Muhammad saw pernah bersabda, maksudnya “Tiga golongan yang Allah tidak akan melihat (bermakna tiada bantuan dari dikenakan azab) mereka di hari kiamat : Si penderhaka kepada ibu bapa, si perempuan yang menyerupai lelaki dan si lelaki DAYUS” ( Riwayat Ahmad & An-Nasaie).

Dalam satu riwayat lain Nabi Muhammad saw pernah bersabda, maksudnya “Tiga yang telah Allah haramkan baginya Syurga : orang yang ketagih arak, si penderhaka kepada ibu bapa dan Si Dayus yang membiarkan maksiat dilakukan oleh ahli keluarganya” ( Riwayat Ahmad ).

Dimana kedudukkan Azmin?  Jelas sekali Azmin berada di dalam kedua-duanya!!!

Mungkin sampai masanya Azmin bermuhasabah kepada dirinya sendiri, berbaloikah semua ini hanya kerana mengejar kenikmatan dunia yang sementara?  Anwar tidak akan berada disitu selamanya, kalau tidak kerana sampai masa dijemput pulang ke tempat asal, Anwar terbukti tidak teragak-agak membuang orang yang dirasakan sudah tidak mampu mendatangkan keuntungan kepadanya.

Insaflah min, insaflah

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

61 thoughts on “Azmin Betul-Betul Lelaki Dayus

  • April 3, 2012 at 3:46 PM
    Permalink

    Korang ingat rakyat nak baca benda-benda macam ni ke? satu je soalan mudah… apsal Taib Mahmud masih jd KM Sarawak walaupun terang lagi bersuluh yang dia jadi kaya raya hasil merompak duit kerajaan negeri sarawak????

    Reply
    • April 4, 2012 at 6:58 PM
      Permalink

      ada ker?.. dia ada merompak ker? .. kalau ada pi repot polis laa.. kalau takut sebab berani tulis je aku pun boleh…
      hang pi wat repot polis and siarkan kat t.v ka kat akhbar ka… baru la real punya jantan!!
      ADA TELOQ?..

      Reply
    • April 5, 2012 at 12:05 PM
      Permalink

      samseng taik babi… pegi la dakwa klu ada bukti, main hantam kromo jer.. kes Azmin Ali tu baru la dikategorikan TERANG LAGI BERSULUH, org siap cabar dia saman di mahkamah .. ngokk tul la !!

      Reply
  • April 3, 2012 at 4:03 PM
    Permalink

    hanya orang lelaki melayu PKR dan PAS sahaja yang tidak mengamuk apabila islam dan isteri mereka di usik….malah mereka sanggup gadaikan lubang mereka sendiri…

    Reply
  • April 3, 2012 at 4:09 PM
    Permalink

    Buat malu golongan suami je..bukan dayus lg dah tu..dah mcm jual bini la pulak..macamana ahlinya pun tak ikut dah bos2 pun macamtu..adusss..macaman nak jadi pemimpin negara..

    Mudah2an rakyat Malaysia (Melayu Islam) menolak mereka yg berkelakuan songsang daripada menjadi pemimpin..Jauhkan lah dari bahaya & malpetakaMu..Selamatkanlah Negara dari manusia2 yg merosakkan ini..

    Reply
    • April 3, 2012 at 11:00 PM
      Permalink

      Jangan lupa ada juga orang yg. beli bini. Berkenan pada bini orang, dia bayar suami orang tu…..

      Reply
      • April 4, 2012 at 8:57 AM
        Permalink

        aku cabar ko bujuk, untuk kali terakhir, kalau ko betul melayu islam dan mengucap 2 kalimah, ko berdiri sebagai islam sebenar, ko komen apakah sebenar disebalik keengganan azmin, samsidar, anwar dan wan azizah untuk menyaman atau menyanggah sekalipun dakwaan Nalla yang berat ini. dan satu lagi, keengganan anwar menyaman dato T?.
        (itupun kalau ko masih ada sekelumit jatidiri islam dan sebagai seorang yang inginkan kebenaran islam)

        Reply
        • April 4, 2012 at 9:59 AM
          Permalink

          janganlah mencabar perkara yg. BATIL. Bukankah Anwar dah saman Nalla.. hang nak apa lagi?
          Hang ada bukti/saksi mata ke? hang percaya pada kafir laknat kaki maksiat sebagai saksi ke? hang belajar Islam, bolehkah terima saksi seperti Nalla dalam kes zina dan biseksual?
          Ko tak boleh pun cerita aib orang kalau ko takda 4 saksi, itu undang2 Allah bukan aku suka2 tulis. Tapi kalau setakat dengar cakap… apa ko nak jawab d akhirat nanti depan Allah?

          Reply
          • April 5, 2012 at 12:58 PM
            Permalink

            yg beli isteri org tu ada saksi ker?sape ek?klu tak betul apa ko nak jawab di akhirat nanti depan Allah?nk jwb:sy dgr cerita org je?

          • April 6, 2012 at 12:40 AM
            Permalink

            jauhnya ko ikut aku?
            kalau aku tak sebut nama, maknanya umum.. siapa saja yg. buat perkara tersebut, tak terbatas pada satu orang atau satu kaum apatah lagi satu parti.

          • May 11, 2012 at 1:41 AM
            Permalink

            oii………..ngok nalla 2 bkn saksi dia ada bukti….bahlul…….adk kau aku rogol dpan kau….cari la saksi 4 orng kata aku rogol……fuh terlepas aku

  • April 3, 2012 at 4:33 PM
    Permalink

    apa masalahnya, just buat dna test dan tunjuk result yg tu bukan anak anwar. kalau betul la tu bukan anak anwar. ada berani ka?

    Reply
    • April 3, 2012 at 11:02 PM
      Permalink

      sudah ada DNA test dan sah budak tu anak Azmin dengan Syamsidar… korang saja nak buat fitnah. Ini cerita 1998 dulu yg. diulang pada generasi baru. Tunggulah kalau Azmin nak saman…

      Reply
      • April 4, 2012 at 3:59 AM
        Permalink

        Itu tipu punya DNA test pasal sampel darah anak Azmin diambil oleh Azmin sendiri di rumahnya bukan diambil di hospital dengan disaksikan oleh polis, pendakwa raya dan peguam bela. Boleh ada manupulasi oleh Azmin untuk menyembunyikan kebenaran

        Reply
        • April 4, 2012 at 8:35 AM
          Permalink

          Hang ada bukti ka, kata Azmin ambik sendiri? Jangan nak tambah cerita dan fitnah.

          Reply
          • April 5, 2012 at 1:00 PM
            Permalink

            buat la test lagi sekali..susah ke?

          • April 6, 2012 at 12:37 AM
            Permalink

            100 x test pun kalau korang tak terima tak boleh buat apa. Ada dua perkara, tak percaya atau taknak percaya. Orang yg. taknak percaya akan kata daun biru walau semua orang kata daun hijau. Maka dia akan datangkan daun yg. dia cat biru atau seumpamanya untuk benarkan kata2 dia. So.. biarlah si luncai terjun dengan labu-labunya, biarkan.

  • April 3, 2012 at 4:38 PM
    Permalink

    bagaimana dengan abdul razak baginda ,kawan karib najib?????????

    Reply
    • April 3, 2012 at 5:19 PM
      Permalink

      apasal plak gi ARB..blk indon…masuk angin da indon sekor nie

      Reply
    • April 3, 2012 at 8:01 PM
      Permalink

      Apo pulak kaitannya Najib dongan Abdul Razak baginda tu hah..? Ikau ni memang mangkok hayun,,,,

      Reply
    • April 4, 2012 at 9:00 AM
      Permalink

      aku cabar pula ko tony, kalau ko betul melayu islam dan mengucap 2 kalimah, ko berdiri sebagai islam sebenar, ko komen apakah sebenar disebalik keengganan azmin, samsidar, anwar dan wan azizah untuk menyaman atau menyanggah sekalipun dakwaan Nalla yang berat ini. dan satu lagi, keengganan anwar menyaman dato T?.
      (itupun kalau ko masih ada sekelumit jatidiri islam dan sebagai seorang yang inginkan kebenaran islam)
      kalau ko bukan islam, maka abaikan cabaran ini.

      Reply
  • April 3, 2012 at 4:45 PM
    Permalink

    Sapa kata Azmin dayus??…ishhh2..hangpa ni….

    sbg seorang yg berPOLIGAMPANG dia kena adil pada isteri dan suami dia…baru la sama rata sama rasa…depan belakang ikut suka…

    suami shamsidar > Azmin dan Anwar..isteri Anwar > shamsidar,jijah dan Azmin…isteri Azmin > Anwar dan shamsidar..suami jijah > Anwar…madu jijah > Azmin dan shamsidar..madu shamsidar > Anwar dan jijah….ishhhh…pening laaa…

    Reply
  • April 3, 2012 at 5:47 PM
    Permalink

    kesian brother azmin ini. Nala tu ada betoi ka? Todi juga ada minum. Masih kah kau ingat? perpatah melayu lama. Jumpa ular kalo dan jumpa indian kalo hantam sama red indian, kalau tidak nyayo kena panah.

    Reply
  • April 3, 2012 at 6:49 PM
    Permalink

    Orang pkr dan penyokong mereka mana ada ugama. Nama Islam hanya pada IC saje. PKR BOLEH !!

    Reply
  • April 3, 2012 at 8:47 PM
    Permalink

    Anak india anak saya…. Abis tu anak shamsidar sapa pulak hahaha

    Reply
    • April 4, 2012 at 7:49 AM
      Permalink

      anak papa anugerah tuhan dan gay tua la..hehehe

      Reply
  • April 3, 2012 at 9:40 PM
    Permalink

    anak anwar ada dimerata2 tempat cuma yg tak jadi anak bila dia main dgn jantan.apa punya laki la azmin, isteri pun digadai kpd bos.

    Reply
  • April 3, 2012 at 9:50 PM
    Permalink

    Azmin melacurkan bini kpd Makhluk Anugerah Tuhan.

    Reply
    • April 4, 2012 at 7:46 AM
      Permalink

      dan jugak GAY TUA dan Raja PORNO seMalaysia..hehehe

      hasilnya afifa la..hehe

      Reply
  • April 3, 2012 at 10:01 PM
    Permalink

    Kepada Keluarga 69, ingatlah walaupun di dunia anda terlepas, tapi tunggulah azab Allah swt di masyhar nanti.

    Reply
  • April 3, 2012 at 11:08 PM
    Permalink

    Janganlah kamu menyebarkan fitnah untuk merenyukkan maruah seseorang. Kerana jika Allah buka AIB kamu nescaya kamu tak mampu lagi menutupnya. Apa bukti yg. korang ada hingga sanggup korang makan daging saudara korang sendiri?
    Ingatlah kisah israk-mikraj Nabi untuk jadikan pengajaran. Apakah kita mengaku ummat nabi tapi tidak mendengar segala cerita dan perintah yg. nabi bawak. Mahukah kita memotong lidah yg. tak pernah habis?
    Tepuk dada, tanya IMAN masing2… apakah kita adalah ummat terbaik yg. tak pernah melakukan dosa. Jadi jangan menghitung dosa orang yg. tak tentu benar, tapi muhasabahlah diri sendiri.

    Reply
    • April 3, 2012 at 11:57 PM
      Permalink

      “Jangan lupa ada juga orang yg. beli bini. Berkenan pada bini orang, dia bayar suami orang tu…..”

      ….hak yg ni kategori apa bujuk…hang tak malu ke nak tazkirah org tp hang punye fitnah lagi berserabut…hang dah muhasabah diri ke????…pirahhh…khawarij sungguh sekoq ni…

      Reply
      • April 4, 2012 at 8:30 AM
        Permalink

        Awatnya ada fitnah sapa2 ka?
        Ada mention nama sapa2 ka?

        Reply
        • April 4, 2012 at 10:34 AM
          Permalink

          StinGray hang baca aja comment bujuk tu jgn d layan selagi belum mampus ada aja jawapan dia, mungkin dlm kubur masa nak balun dgn malikat dia pun boleh pusing mcm boss dia kaki pusing, pusing depan pusing belakang mana nak abis. kaki pusing pusing aja lah dia penat berhenti kejap lepas 2 pusing lagi. tapi yg peliknya tak pening tu

          Reply
          • April 4, 2012 at 6:09 PM
            Permalink

            bro matp…aku memang suka si bengong bujuk nk berpusing-pusing…lg byk dia pusing lg terserlah kebodohan dia…ingatkan puak2 depa ni betul2 alim la,tp rupe2nya alim taik kuching jea..kena sergah sikit dah kelongkang dia punye reply…

            aku pun tengah tunggu apa dia reply kat hang punye komen tu, nk tengok dia pusing kot mana plak…

        • April 5, 2012 at 1:03 PM
          Permalink

          ooo kira statement sia2 je la tu..suka ckp benda sia2..ok understood

          Reply
      • April 4, 2012 at 10:44 AM
        Permalink

        rasanya x salah beli bini org dgn cara halal d sisi agama, apa masalahnya dosa ke bujuk. dosa tu bujuk kalau projek ngan bini org dpt anak lagi, madu dia tahu lagi. jawab bujuk si pusing.

        Reply
        • April 4, 2012 at 9:37 PM
          Permalink

          hang kata tak salah…. hang belajar kitab apa, siapa Tok Guru hang? Tu cinabuta pun salah, nikan pulak bayar pada suami betina untuk kahwin dengan dia. Tak tau la kalau hang boleh terima penghinaan camni. Kalau cerai sebab dah tak sefahaman dan takda jodoh lain cerita.

          Reply
          • April 5, 2012 at 1:06 PM
            Permalink

            sapa yg bayar?td hg kata takdak sapa2?aku makin konpius dgn hg?klu nak cerita,cerita la..klu xdak cerita jgn buka cerita..ni klu ada mangkuk hayun pas yg lain dgr statement hg depa pi cerita plk kata ada org yg beli bini

          • April 6, 2012 at 12:31 AM
            Permalink

            hanya jauhhari yg. kenal manikam….heheee.

    • April 4, 2012 at 1:02 AM
      Permalink

      bujuk says:
      Janganlah kamu menyebarkan fitnah untuk merenyukkan maruah seseorang. Kerana jika Allah buka AIB kamu nescaya kamu tak mampu lagi menutupnya.
      Bujuk kau faham tak majsud ini ? Kalau kau faham kau nampak tak ? Ke kau ni dah terlampau buta,bukan saja mata tetapi hati ? Kau tak boleh nampak ke yg Allah sedang membuka AIB anunuar,yg mana anunuar tak mampu menutupnya lagi.Malah kau pun tak mampu lah Bujuk. Kau punya nak menutup,semangkin bogel …

      Reply
      • April 4, 2012 at 8:34 AM
        Permalink

        Kamu kena faham antara fitnah dengan kenyataan…
        Allah tak benarkan sebarkan AIB orang apatah lagi memfitnah. Nabi2 dan sahabat juga pernah d fitnah, seperti nabi Yusuf.

        Reply
        • April 4, 2012 at 9:44 PM
          Permalink

          Bujuk, yang PR fitnah DS Najib bunuh Altantuya , boleh pulak. Macamana ni, cakap tak serupa bikin.

          Reply
          • April 4, 2012 at 10:59 PM
            Permalink

            PR tak fitnah, cuma tanya je…
            Mana dapat C4? macamana daftar masuk Altantunya d padam? Apa motif polis khas bunuh Altantunya.
            Takda kata Najib bunuh.. kan Mahkamah kata polis khas yg. jaga Najib yg. bunuh.

          • April 5, 2012 at 1:58 AM
            Permalink

            hehehe…kalau kat puak hang statement mcm tu dipanggil ‘TANYE JE”…kalau statement pihak lain mcm tu ‘FITNAH’..bujuk2..patut la puak hangpa ni pilih setan sbg kawan…

          • April 5, 2012 at 1:09 PM
            Permalink

            ni pun tny jugak..sebab dah adik pompuan dia sendiri pun kata tu bukan anak menakan dia haha..buat la DNA test..sekali lagi

          • April 6, 2012 at 12:27 AM
            Permalink

            fitnah tu bila korang mention NAMA, tapi kalau cakap umum bukan fitnah. Masalahnya korang tak faham mana satu fitnah dengan kenyataan, sebab tu bila Ustaz sebut MURTAD bagi golongan yg. tolak HUDUD, korang angkat punggung keluar dan maki hamun Ustaz sebab kata korang MURTAD. Sedangkan Ustaz cerita pasal perkara2 yg. boleh sebabkan murtad yg. tertulis dalam kitab.

        • May 11, 2012 at 2:22 AM
          Permalink

          maksud kau….bukti 2 fitnah, buat depan mata bru kenyataan la,

          Reply
    • May 11, 2012 at 2:03 AM
      Permalink

      bujuk, renung2kn lah…. klau pasal org pun kita berbalah, ni kn plak org kata bini kita, publish gmbr kita kat media buat bnda x senonoh.. x kn diam jer..klau x btul knpa tkut dicabar, klu stkt nk saman jer anu war dh bnyk saman org 1 x jln pun.

      Reply
  • April 4, 2012 at 8:44 AM
    Permalink

    Anak Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Abdul Aziz didakwa menyerang seorang penyelia keselamatan di sebuah kondominium mewah di Mount Kiara pada malam Selasa lalu.

    Ketua Polis Daerah Polis Brickfields, Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi hari ini mengesahkan bahawa dua laporan polis berkaitan dengan kejadian itu telah dibuat.

    “Kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 160 Kanun Keseksaan kerana terbabit dengan pergaduhan,” katanya, yang keberatan memberikan butiran lanjut kes itu.

    Seorang jurucakap pengurusan kondominium itu mengesahkan bahawa terdapat perbalahan kecil antara anggota keselamatan dan tetamu bangunan itu. Beliau enggan mengulas lanjut dan berkata butiran kejadian perlu dirujuk kepada polis.

    Menurut sumber, kejadian berkenaan sempat dirakamkan melalui kamera CCTV.

    Pengurusan kondominium itu juga dikatakan sedang menghadapi tekanan supaya ‘menutup’ kejadian itu kerana firma-firma keselamatan bergantung kepada kelulusan kerajaan persekutuan untuk memperbaharui lesen operasi mereka.

    Pada kejadian itu, anak menteri berkenaan Mohamad Nedim Mohd Nazri Aziz, yang memandu kereta sport Porsche ke kondominium teresebut. Beliau diikuti oleh pengawal keselamatannya yang memandu sebuah MPV mewah.

    Pengawal peribadi itu dilaporkan turun dari kenderaannya untuk mendaftar butir-butir peribadi bagi tetamu yang melawat bangunan itu tetapi pengawal kondominium berkeras bahawa kedua-dua pemandu mesti berbuat demikian secara berasingan.

    Ini menyebabkan pertengkaran hangat dan penyelia keselamatan dipanggil bagi menyelesaikan masalah itu tetapi perkara sebaliknya berlaku.

    Reply
  • April 4, 2012 at 9:33 AM
    Permalink

    Kita mengata dia, dia mengata kita balik. biasalah tu. Tapi penyokong pkr balas kita dengan berhujah guna nama Islamlah, nama nabilah. Tak payahlah pakai agama ni. U orang pun bukannya tahu apa itu makna Islam pun. Itu pasallah menyokong membabi buta. Sesekali, bukalah minda tu. Orang kampung lagi pandai fikirlah. Selain baca harakah dan rocket, dia orang pun sesekali baca gak Utusan. Kita orang pun bukan suka dengan menteri2 ni. At least kita tak sokong peliwat, pendayus dan penjual agama macam korang semua.

    Reply
    • April 4, 2012 at 10:40 AM
      Permalink

      setuju sungguh kau nya pendapat, jgn mengongkong akal fikiran. dlm doa lepas solat tu d galakkan doa lah “d keluarkan dari kongkongan hidup akal fikiran jiwa & perasaan”. jgn terlalu taksub. ni taksub gila pada kaki pusing tu.

      Reply
    • April 6, 2012 at 10:50 AM
      Permalink

      Nak cakap satu je.. kalau takda sempadan Islam kita akan hilang arah. Semua boleh, semua halal, semua betul… habis apa guna kita beragama Islam?
      Islam bukan sekadar kepercayaan, tapi adalah cara hidup, fitrah.

      Reply
      • May 11, 2012 at 2:08 AM
        Permalink

        fuh…..pndai plak kau ckp,2 kluarga 69 2 bukan islam ke yang syok buat video porno.

        Reply
  • April 4, 2012 at 6:56 PM
    Permalink

    jauh beza org jahil bercakap hal agama.berbanding org berilmu..renung2kanla

    Reply
  • April 4, 2012 at 10:02 PM
    Permalink

    Demi kepentingan sanggup jual maruah isteri…

    Reply
  • April 6, 2012 at 10:46 AM
    Permalink

    memang betul lah..FITNAH itu lebih dasyat daripada membunuh…mengucap panjang saya kali ini.

    Reply
    • May 11, 2012 at 2:13 AM
      Permalink

      skundel…..mencerita aib orng tnpa bukti yg sahih bru di katakan fitnah, ini siap bukti lagi bukan gmbr, video

      Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.