Pulau Pinang Bakal Menjadi “Singapura ke-2” Jika…

Share


Saya mendapat laporan bahawa kedudukan “Khalifah PAS”, Lim Guan Eng, kini berada di dalam keadaan yang sangat tertekan sekarang apabila semakin ramai rakyat Pulau Pinang kini bangkit menentang pemerintahannya yang ala-ala “pelampau chauvinis rasis ultra kiasu” di negeri itu.

Terbaru, beberapa tokoh NGO dan Parti Progresif Penduduk (PPP) telah membuat laporan polis terhadap anak Lim Kit Siang itu ekoran tindakannya menjual tapak masjid dan sekolah kepada phak pemaju yang dipercayai merupakan salah satu syarikat kroni Pakatan Haram.

Presiden Dewan Ekonomi dan Sosial Muslim Malaysia (DESMM) yang merupakan sebuah NGO berkecuali dan bersikap neutral politik sebelum ini menjelaskan bahawa mereka enggan campur tangan dalam hal pentadbiran kerajaan atau politik.

Namun mereka terpaksa membuat laporan polis apabila mendapati Lim Guan Eng melampaui batas kesabaran mereka apabila Guan Eng dilihat sering bertindak melukakan hati rakyat Pulau Pinang, khususnya bangsa Melayu yang beragama Islam.

Sehubungan itu, mereka mendesak agar Ketua Menteri Pulau Pinang itu menarik balik penjualan tapak masjid dan sekolah itu serta merta.

Tanah yang dijual Guan Eng kepada pemaju itu merupakan bidang tanah yang telah diwartakan oleh kerajaan BN sebelumnya khas untuk kegunaan yang melibatkan kepentingan orang-orang Melayu dan tidak sepatutnya dijadikan “bahan niaga” oleh Guan Eng bagi mengisi dana PRU13 pihak pembangkang.

Sejak diberikan mandat memerintah Pulau Pinang, “Khalifah” puak-puak PAS itu sering melaksanakan dasar-dasar yang mencetus kontroversi dan tidak memihak kepada rakyat negeri itu.

Contohnya, sekiranya mahu merobohkan gerai di tepi jalan, Guan Eng akan merampas atau merobohkan gerai-gerai yang sudah lama bertapak di kawasan sasaran, khususnya yang gerai-gerai perniagaan orang Melayu, India, India Muslim dan bangsa lain selain Cina.

Sekiranya melibatkan gerai bangsa Cina, Guan Eng dikatakan akan menghapuskan gerai orang Cina yang menyokong Gerakan atau MCA sahaja dan membiarkan gerai-gerai yang pro-DAP berniaga dengan bebas.

Selain itu, projek-projek perumahan di bahagian pulau hanya dibangunkan jenis-jenis kondo mewah, banglo dan rumah-rumah yang mahal serta tidak mampu dimiliki oleh golongan Melayu dan India. Hasilnya, bangsa Melayu dan India terpaksa membeli rumah di seberang pulau dan sekaligus Guan Eng berjaya “menghalau” mereka dari “Pulau Jajahan”nya itu.

Ekoran itu, timbul pula khabar angin menyatakan bahawa tidak mustahil “Khalifah” itu akan membawa keluar Pulau Pinang dari Malaysia dan menjadikannya sebuah negara “republik” seperti Singapura. Benarkah DAP sedang mengkaji secara serius untuk mengeluarkan Pulau Mutiara itu mengikut saluran undang-undang antarabangsa?

Baru empat tahun Guan Eng, sudah banyak tanah dan hak bangsa Melayu dihakisnya. Contohnya tanah di Bayan Baru yang mengandungi tapak masjid dan sekolah itu begitu merentap jantung rakyat di negeri itu.

Saya fikir, jangka hayat Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sudah hampir ke penghujungnya. Rakyat Pulau Pinang sudah sedar dan terjaga dari “tidur” mereka. Insiden-insiden zalim Guan Eng terhadap mereka selama 4 tahun melenyapkan janji-janji manis yang ditabur Pakatan Haram ketika berkempen pada PRU ke-12 yang lalu.

Saya berpendapat, sekiranya Pakatan Haram terus diberi mandat untuk memerintah Pulau Pinang sepenggal lagi, negeri itu bakal menjadi “Singapura ke-2” di gugusan kepulauan Melayu ini. Apakah rakyat Pulau Pinang akan membiarkannya terjadi? Kita tunggu PRU13 ini?



124 thoughts on “Pulau Pinang Bakal Menjadi “Singapura ke-2” Jika…

  • April 7, 2012 at 5:20 pm
    Permalink

    Saya adalah penyokong BN yg ingin bertanya kpd pemimpin Umno knp sewaktu kita menang pru11 2004 yg lalu umno tak mahu mengambilalih teraju ketua menteri pulau pinang namun membiarkan gerakan terus mengepalai jawatan KMPP? Adakah pemimpin Umno dan BN yg memerintah PP sebelum 2008 benar2 menjaga hak dan kepentingan MELAYU ISLAM di PP sewaktu berkuasa atau sama ja dgn kjaan DAP skrg? Rakyat bukan benci UMNO tetapi majoriti pemimpin BN yg cakap tak serupa bikin sebenarnya. Saya beharap PM Najib akan lebih tegas lagi dalam memilih calon yg boleh dipercayai dan berkhidmat utk rakyat seperti yg kelihatan dilakukan oleh majoriti wakil rakyat PAS/PKR/DAP skrg ni. Perlu kita akui mereka benar2 berusaha utk menjadi juara rakyat walau berhadapan dgn kesukaran dan mwreka amat pintar serta bijak menjalankan jarum propaganda kerana kita kena ingat yang POLITIK ADALAH PERSEPSI, WALLAHULAM

    Reply
    • April 10, 2012 at 5:03 pm
      Permalink

      saudara afanizam…

      ini saya amik dari wikipedia…
      penduduk penang pada 2006…..
      Cina: 635,500 (42.5%)
      Melayu: 612,300 (41.0%)
      India: 148,000 (9%)…

      ini bermakan melayu adalah minoriti…..sepatutnya tiada masalah mengambil kira kekuatan umno yg pmnya dari penang….

      tapi melayu yg 41% itu kini berpecah 3…dulu berpecah dua kerana lagi satu kumpulan menyokong PAS yg perjuangkan islam ketika itu la nie pas perjuang yahudi….

      bermakna kalau memilih pemimpin dari umno…..maka km penang mewakili 20% penduduk penang yang menyokongnya itu pun secara rambang…

      tapi saya setuju dgn kenyataan anda dibawah…..>>>>
      Saya beharap PM Najib akan lebih tegas lagi dalam memilih calon yg boleh dipercayai dan berkhidmat utk rakyat seperti yg kelihatan dilakukan oleh majoriti wakil rakyat PAS/PKR/DAP skrg ni. Perlu kita akui mereka benar2 berusaha utk menjadi juara rakyat walau berhadapan dgn kesukaran dan mwreka amat pintar serta bijak menjalankan jarum propaganda kerana kita kena ingat yang POLITIK ADALAH PERSEPSI, WALLAHULAM…..<<<<<<<<<<inilah kurangnya UMNO…malahan UMNO spt sheikh abdul kadir ramai di penang…yg menghancurkan UMNO di PRU 13 nanti adalah orang UMNO itu sendiri….

      Reply
  • April 7, 2012 at 6:01 pm
    Permalink

    hmmmm…Pulau Pinanag, dulu orang melayu ramai di Sg Nibung, Batu Maung, Bayan Lepas, Bayan Baru, Balik Pulau, Tanjung Tokong, Sg Ara, Sg Dua. La ni makin lama..makin sedikit dan ramai telah berpindah keluar ke Seberang Perai.

    Tekanan DAP pada orang Melayu Pulau Pinang amat terlalu ketara…peniagaan kecil-kecilan melayu sengaja di gagalkan DAP, jangan harap kontraktor Melayu walaupun kelas E/F akan mendapat apa-apa projek kerajaan negari. Company cina mula memberi tekanan kepada pekerja melayu supaya berhenti kerja dan mereka akan membawa masuk pendatang drp India dan vietnam untuk mengisi kekosongan dgn alasan susah mencari pekerja.

    Rumah mampu milik sudah tidak lagi di bina di Pulau Pinang, kecuali rumah-rumah yang berharga 500,000 ke atas

    Tanah-tanah kerajaan sekarang ni sedang rancak di jual kepada pembeli-pembeli Singapura, Taiwan dan Hong Kong malah tanah yang telaah di luluskan oleh kerajaan BN dahulu untuk pembinaan masjid juga di jual tanpa rasa bersalah.

    Peniaga-peniaga makanan cina sesuka hati meletakan meja mereka di atas jalan tanpa kira waktu, gerai-gerai makanan melayu di runtuhkan tanpa sebab-sebab yang logic walaupun tidak langsung menganggu lalu lintas.

    Rumah-rumah urut berkembang di Pulau Pinang tanpa sekatan, malah ada yang berkata jumlah rumah urut di Pulau Pinang mengatasi jumlah kedai runcit.

    Orang melayu terutamanya penyokong pembangkang masih lagi lena di buai pembohongan Guan Eng, aku tak salahkan mereka…melayu penyokong pembangkang mempunyai kecerdikan yang tidak seberapa..kerana mereka hanyalah pengunjung-pengunjung kedai kopi pagi petang siang malam, dan kita lihat mereka juga dalam kelompok manusia yang kerja tak menentu.

    Pulau Pinang…sedih aku !

    Reply
  • April 7, 2012 at 6:08 pm
    Permalink

    restoren doremi kepunyaaan totok PAS pun depa robohkan…itulah janji DAP kat PAS!! hhehehehe/

    Reply
    • April 7, 2012 at 6:39 pm
      Permalink

      Padan muka dia !…pas tu buat-buat sedih mengadu kat utusan, muka tak malu !!

      Reply
      • April 8, 2012 at 7:02 pm
        Permalink

        org pas ada kemaluan ka, yg untung mereka sokong.. Kalu rugi semua salah orang belaka.

        Reply
  • April 7, 2012 at 7:04 pm
    Permalink

    P.Pinang..hub pelacur dan peliwat asia…apa puak PAS boleh buat????…depa sendiri pun dah dilacurkan dan diliwat kat penang tu….takbirrr

    Reply
  • April 7, 2012 at 7:23 pm
    Permalink

    Ada ke melayu pulau pinang? yang ada maiden je… selalu buat kecoh sama macam keturunan depa dari india. Pelik UMNO kira mereka orang melayu!. Mereka ni sama saja dengan sepupunya MIC and ahli india dalam PKR selalu buat kecoh.

    Sebaiknya jangan kita labelkan mereka sebagai melayu.. label sebagai keling islam je. Di India berjuta keling islam pasal UMNo tak ambil jadi ahli. Depa ni pun bukannya mengamalkan kebudayaan melayu pun.. langua-franca pun tamil..

    UMNO ynag keliru…

    Reply
    • April 7, 2012 at 7:43 pm
      Permalink

      aloo bro…nampak sangat hang tak pernah pi penang ! ke hang pi penang takat tamil street jer, tu la pasal hang tengok banyak keling.

      Melayu kalau di campurkan di pulau dan di sebelah seberang perai jumlahnya melebihi kaum lain dengan ratio 55-45, tapi di sebabkan kepintaran cina DAP mengkaldaikan PAS lalu di beri arahan untuk memecahkan undi melayu dan seterusnya menguasai Pulau Pinang dengan undi majoriti.

      Hangpa kena paham perangai cina-cina ni semua…dulu mereka semua sokong gerakan/MCA kerana mereka tahu sekurang-kurangnya kerajaan BN dapat menjaga kepentingan mereka dalam perniagaan.

      Tapi sekarang bila mereka melihat peluang mereka untuk menguasai kerajaan dan seterusnya menghalau orang melayu keluar dengan bantuan melayu-melayu bangsat dari PAS, mereka tidak akan menoleh ke belakang lagi.

      Ingat, semasa DAP menang adun PP, berderet-deret BAS yang membawa penyokong PAP dari singapura masuk ke penang untuk meraikannya !…dan kalau di teliti jadual perjalanan guan eng, kita akan lihat dia kerap ke singapura…apa dibuatnya ??

      Reply
      • April 7, 2012 at 9:52 pm
        Permalink

        Hang nak cerita UMNO kena tipu dengan MCA dan gerakan ka?
        UMNO memang bodoh, 2 PM kena tipu dengan MCA isu PKFZ. Hampa baru tau…

        Reply
        • April 7, 2012 at 10:15 pm
          Permalink

          Kena tipu satu hal…tentera Islam zaman nabi dulu pun pernah kena tipu…

          Tapi…dikeldaikan oleh kafir itu satu hal yang besar !! macam PAS jadi keldai, yang tu tak dapek den nak menolong…hehe

          Reply
          • April 7, 2012 at 10:58 pm
            Permalink

            tipu menipu ni kerja bekas MB perak yg meroyan je..he..he..nama je parti islam tapi mentekedarah fitnah..

          • April 8, 2012 at 1:10 am
            Permalink

            boleh cerita sikit tentera Islam kena tipu? Tipudaya atau strategi peperangan bukan menipu bro.. tapi 2PM dari UMNO tu sendiri mengaku d tipu.
            Haha.. dulu korang sebut d kudakan sekarang dah tukar jugak, jadi keldai pulak. Korang memang kuat menipu, sebelah MCA kata DAP d gunakan PAS dan PKR, manakala UMNO kata PAS di gunakan DAP. Jadi apa masalah UMNO/BN kalau kami dalam PR saling mempergunakan atau lebih tepat bekerjasama untuk kebajikan rakyat dan negara?

          • April 8, 2012 at 2:31 am
            Permalink

            Astaghfirullahaladzim.. bujuk2..
            makin hari makin teruk hujah ko..
            gunakan kemuliaan Islam untuk ‘cucui’ najis PAS Laknatullah..

            ko Istighfar lah byk..mohon taubat dr Allah dan perbaharui iman ko dengan hentikan perang saraf bodoh bujuk..

            PAS adalah sarang kejahatan..tlg jgn kaitkan dgn perjuangan ISLAM ok! aku takut secara tk sedar ko sekutukan ketinggian Islam dgn kecacatan dan kesesatan PAS..

            ko pelampau politik yg sgt taksub!

          • April 8, 2012 at 2:54 am
            Permalink

            Dah lama sesat dah mamat ni…tu la akibatnye menuntut ilmu agama masa ceramah politik maki hamun…

          • April 8, 2012 at 4:01 pm
            Permalink

            ” kami dalam PR saling mempergunakan”…tepat ayat hang bujuk, DAP saling mengkaldaikan PAS..hang pun mengaku !

          • April 9, 2012 at 1:06 am
            Permalink

            dasar UMNO memang suka petik ayat orang sekerat2… raplahjingga betui hang ni, hahaha..

          • April 9, 2012 at 3:30 am
            Permalink

            jgn petik ayat quran sekerat2 sudah…alaa mcm PASPISPUS tu bujuk…

          • April 9, 2012 at 12:13 pm
            Permalink

            xsangka MB Perak yg petah membelit hujah, berselit2 dgn ‘keangungan’ ‘integriti’ merupakan seorang PEMBOHONG dan PENIPU?

            teruk sgguhlah profile2 bangsa PAS dan PR ini.. mcm manalah nk didik rakyat kalau diri sndiri pun berlumuran mazmumah?

          • April 9, 2012 at 12:24 pm
            Permalink

            MB perak (Zambry) senyap bila Nizar cabar dedah keseluruhan isi surat tersebut… kenapa?
            Memang dasar UMNO ‘cut & paste’ mana dia suka saja, lepas tu buat fitnah.

          • April 9, 2012 at 5:05 pm
            Permalink

            Bila nizar cabar MB niii ? tu la hang banyak sangat dok mengadap Harakah ! yang aku tau nizar kantoi secara besar-besaran kes kelulusan kilang sarung tangan getah tu….yang tu dalam harakah tak ada bujuk oiii….hik ! hik ! hik !

      • April 8, 2012 at 1:46 am
        Permalink

        Saya cerita ini yang dok buat kepoh kat penang, tak nampak muka melayu macam saya tapi nampak semuanya macam hero filem tamil, nama mereka pun pelik pelik, bukan macam nama orang melayu, tu yang saya hairan ada ke melayu di pinang.

        Terima kasih kerana bagi tahu rupanya ramai melayu di Pinang tapi mengapa melayu yang sama macam saya tak berdemo sekali. yang sibuk berdemo nampak semacam je. Serupa dengan yang dok buat kecoh di pakistan atau India je.

        Terima kasih juga kerana update saya yang orang melayu pinang bukan saja kena tipu oleh cina DAP tapi oleh Cina gerakan juga. Kata melayu ramai 55-45 tapi UMNO tak pernah perintah Pinang.. kesian…

        Kalau dah ramai 55-45 , kenapa melayu kalah di pinang, kalau begitu saya boleh rumuskan orang pinang majoriti nya bodoh kerana selama-lamanya dibodohkan/ditipu oleh cina baik DAP atau gerakan.

        Kalau melayu pinang sendiri tidak mampu buat apa-apa baik berhijrah saja lah.. yang melayu tulin bolehlah ke kedah ke, perak ke atau selangor. Tapi bagi yang macam hero filem tamil dan yang ahli UMNO tapi nama pelik-pelik tu eloklah pulang ketempat asal nenek moyang mereka. Biar roh nenek moyang mereka aman sikit kerana anak cucu dah pulang ke tanah tumpah darah…

        Reply
        • April 8, 2012 at 6:00 pm
          Permalink

          Tu la hang…hang tengok gambar demo ke…hang tengok gambar hindu angkat kavadi ? aku rasa hang salah sangka ni..pic hindu angkat kavadi kat waterfall hang kata pic orang melayu Pulau Pinang….hehe

          Pengkianatan PAS dalam memecahkan undi orang melayu di pulau pinang seperti marahkan nyamuk kelambu di bakar…konon-konon dengan menjadi pengkianat kerajaan DAP akan memberi kuasa yang lebih kepada PAS…tapi haram apa pun PAS tak dapat…orang melayu berpecah belah….nasib baik UMNO masih dapat mengekalkan 11 kerusi ADUN, dan PAS hanya menang satu kerusi.

          Dosa PAS di Pulau Pinang adalah terlalu besar, dengan hanya satu ADUN dalam dewan undangan negeri, apa yang boleh mereka buat ??….pakatan rakyaat konon…

          Reply
          • April 9, 2012 at 1:10 am
            Permalink

            dia tengok hindu sambut Thaipusam kat batu cave kut.. yg. gambar/patung nak sama besar deva emas hindu tu.

          • April 9, 2012 at 1:11 am
            Permalink

            UMNO pernah mempunyai ADUN paling ramai d DUN penang, apa UMNO boleh buat? jawatan KM pun tak dapat, bagi cina jugak.

          • April 9, 2012 at 5:08 pm
            Permalink

            Ketua menteri..ya cina, tapi kau tengok barisan exco-exco penting…semua melayu beb…maknanya ketua menteri tak boleh buat keputusan tanpa persetujuan exco-exco melayu !!

            La ni PAS ada sekor adun tu…apa haram pun dia tak ada kuasa !! exco agama pun tak ada !!

            Hangpa tak malu ke ?

          • April 10, 2012 at 12:02 am
            Permalink

            logik la.. 1 adun. Masalahnya UMNO paling ramai adun tapi tak boleh buat apa jugak. Semua keputusan kena mintak pada KSK. Buat apa menang?

    • April 7, 2012 at 8:39 pm
      Permalink

      Nada suara macam orang Dap, sibuk mengata orang metalliclah, Melayu Barulah, tapi panggil orang lain rasis. Melayu tak sedar diri, panggil orang lain kelinglah, apalah. Habis orang Jawa yang berbahasa Jawa di rumah tu bukan Melayulah?

      Hang ahli Dap ya? menyamar jadi Melayu. Skuad Komtar Gestapo.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      Reply
      • April 7, 2012 at 9:56 pm
        Permalink

        Kenyataannya… mamak dan mami memang berasal dari India. Begitu juga melayu, lebih separuh datang dari Indonesia dan Petani(siam). Lebihnya Orang melayulah yg. pertahankan tanah melayu dari penjajah serta berjuang membebaskan tanah melayu…. sebab tu ada keistimewaan melayu dalam perlembagaan.

        Reply
        • April 7, 2012 at 10:17 pm
          Permalink

          ooooo…paham jugak hang tentang sejarah…hehe

          Reply
          • April 8, 2012 at 1:04 am
            Permalink

            So.. hang keturunan mana?

          • April 8, 2012 at 3:01 am
            Permalink

            bujuk ketuanan Yahudi Zionist..

          • April 8, 2012 at 4:06 pm
            Permalink

            keturunan mana itu tak penting….yang penting aku bukan penyokong komunis dan yang jauh lebih penting aku menentang ajaran agama sesat PAS !…itu satu jihad !!

          • April 9, 2012 at 1:03 am
            Permalink

            hahaha… sebuk keturunan orang, bila sebut keturunan sendiri tak berani pulak.

        • April 8, 2012 at 2:05 am
          Permalink

          laaa..hang melayu ke bujuk…mati2 aku ingat hang myammar sesat mabuk brandy…tp hang tak mcm melayu la bujuk…betul ke ni….

          Reply
          • April 8, 2012 at 2:34 am
            Permalink

            Bujuk..cukup2lah ko hari2 tambah dosa berhujah benda yg tak betul.. ko hanya ‘bijak’ menipu dlm celahan hujah ko..

            Tokoh Islam mana lagi yang ada dlm PAS? DR Harun Din shjlah benteng akhir ‘maruah’ PAS.. org lain sudah TIADA.. ko jgn dok syok sndiri lah bujuk!

          • April 8, 2012 at 4:03 pm
            Permalink

            Harun Din pun dah tak buat statement apa-apa lagi untuk PAS, sendiri mau ingat la bro..

          • April 9, 2012 at 12:11 pm
            Permalink

            Kasihan Dato HArun Din, beliau masih tidak mahu keluar dr persekutuan puak ini..

            Semoga beliau cepat sembuh dr pembedahan major tersbeut, dan smeoga sakitnya itu sbg hikmah untuk beliau tinggalkan perjuangan PAS yg Sesat itu.. tidak sokong UMNO pn xpa sekurang2nya berkecualilah..keluarlah dr prsekutuan syaitan dan iblis laknatullah PR itu!

          • April 10, 2012 at 10:59 am
            Permalink

            dalam m’sia ni siapa ulamak paling korang hormati dan yakini ilmu dia dan sifat tawadhuk dia?

          • April 10, 2012 at 3:21 pm
            Permalink

            dah tentu bukan nik ajis…hehe

      • April 8, 2012 at 1:59 am
        Permalink

        Cuba awak tanya mereka, mereka kata mereka orang jawa. Mereka tak kata mereka orang melayu. Kalau kita tanya oran Banjar, mereka dengan bangga mengatak mereka orang Banjar.. mereka tidak mengaku melayu walaupun mereka puti-putih dan sebiji macam melayu. nama nam merka pun sebiji melayu.

        Yang saya pelik tu yang nama semacam orang benua tu sibuk dok mengaku melayu. pada masa yang sama dok hantar duit balik kampung , kat rumah dok cakap tamil lagi. Melayu konon. UMNO silap ambil puak-puak pengecoh ni jadi ahli.

        Pada agak sayalah mereka ini tali-barut Cina hanya pura-pura sokong UMNO sebab itu UMNO tak boleh perintah pinang walaupun bilangan melayu + puak-puak ini mojoriti 55-45 seperti kata raplahjingaa

        kena tipu lagi… UMNO UMNO

        Reply
        • April 9, 2012 at 7:18 pm
          Permalink

          mamak tali barut cina ?? hehe…marah nuetron pecacai PAS sekor tu….mooo pun marah jugak….dia pun ada darah campuran tu…

          Reply
    • April 8, 2012 at 3:25 am
      Permalink

      Kajang Balaci low class.. ko merapu ape ni ha?
      ko bace balik tk ape yg ko tulis tu?
      RACIST nk mampos..ko bhujah atas kapasiti DAPig ke PAS?
      Kalau atas kapasiti DAP..itu bangsa pemakan BABI kt Penang tulah yg jual tanah masjid..

      Kalau ko berhujah atas kapasiti PAS..ko dh jd Arab Jahilliyah ke? PAS ckp xboleh angkat bangsa2..nasionalisme..sampai Pork Nik hina Melayu..dia tk mntk pun lahir jd Melayu..(Subhanallah!)

      Bg UMNO apa bangsa pun janji dia Islam dan skong kebaikan..dikira sekumpulan Melayu lah..so itu yg Islam nk bersatu atas Syahad..bodoh tul ko ni Lembu Kajang..

      Utk pengetahuan ko Lembu Kajang, Penang tu Melayu PAS dh jd LEMBU yg sekawan assobiyah dgn LEMBU dan KERBAU PKR..Permatang Pauh tulah lubuk LEMBU2 diternak (anwar).. ape pun xpeduli janji Putrajaya!

      Reply
  • April 7, 2012 at 9:46 pm
    Permalink

    Apakata bentangkan rekod penghijrahan penduduk melayu,cina dan india d penang semasa pemerintahan PR berbanding BN, mungkin dari 2004-2008 dan 2008-2012. Jadi boleh kita tengok/bandingkan. begitu juga bilangan rumah kos rendah dan rumah mewah. Barulah boleh d percayai, atau kata PM ‘fakta bukan auta’.

    Reply
    • April 7, 2012 at 10:16 pm
      Permalink

      Semasa di bawah BN, daerah Sg Bakap % Nibong Tebal banyak dibina rumah kos rendah dan kos sederhana.Orang Melayu mampu miliki. Tapi sejak di bawah DAP, rumah mewah di kawasan Jawi bernilai RM250,000 ke atas tumbuh bagai cendawan. Nampaknya sampai di Seberang Perai Selatan pun DAP nak halau orang Melayu. Memang zalim.

      Reply
      • April 7, 2012 at 10:25 pm
        Permalink

        Betoi tu Cfu, sy dok di kaws Jawi. Byak umah mewah . Kaum cina ramai yg beli & makin ramai Cina di Jawi.

        Reply
      • April 8, 2012 at 1:01 am
        Permalink

        itu bukan fakta bro… tunjukkan fakta keluaran kementerian perumahan atau yg. boleh d percayai. Setakat sebut semua orang boleh, tapi tahun bila binanya? projek k’jaan PR atau BN. jangan cerita 0%, sebab d kampung2 pun ada cina dan india.

        Reply
        • April 8, 2012 at 2:44 am
          Permalink

          bujuk ni semakin dekat dgn PRU semakin GATAL dia mencela Islam..
          kalau diperhatikan betul2…segala2 perangai jahat PAS disandarkan pd ISLAM..
          itu ckup bahaya..

          kalau setakat politik biasa berdentum sana sini.. mati pun setakat bawak dosa Fasiq.. ini tahap ko bujuk silap2 boleh terkeluar syahadah..

          aku ikuti stail ko berhujah..cukup menakutkan dr sudut Aqidah.

          Krn hal inilah Ust Hafiz, Ust Bakri (PP), Ust Yaacob, Ust Taib, Tuan Guru Haji Salleh (Kdh)sudah ‘menyepi’ dr PAS… malah ada yg sudah terang2 menentang!

          org mcm ko ni bujuk.. smcm hidup di alam Arab Jahiliyyah.. bila Allah turunkan Nabi Muhammad sbg khatamul anbiya’ para Arab Jahiliyyah ini seolah2 meroyan.. tdk dpt terima hakikat.. bermacam2 cara jahat dilakukan semata2 untuk menghalang kerja Nabi.. sbb apa? sbb HATI MEREKA HITAM dan TERTUTUT dari Hidayah ALLAH!

          mcm ko lah.. seluruh alam bersaksi tahaluf PAS bersama Kuffar DAP adalah TAHALUF DHOLALAH..Ahzab Moden yg dimurkai Allah.. tp makhluk2 mcm ko bujuk yg dicengkam TAKSUB dan BERTUHAN PAS dhulu kini dan selamanya telah menolak yang HAQ.. terang2 menolak perjalanan dan ruh Islam yg sebenar

          Islam bukan letak pada warna bendera atau brand.. tp Islam ialah perjalanan dan pengamalan..

          PAS beramal dgn Kuffar demi ke Putrajaya.. PAS adalah MUKTAZILAH moden!!

          ko BUTA lagi ke bujuk? takutlah pd ALLAH..bukan takut pd UMNO.. UMNO tidak tera mana pn tp ko yg sgt berlebih2 sehingga kdg kala ko kelihatan ‘syirik’ !!

          Reply
          • April 8, 2012 at 2:58 am
            Permalink

            org dah ada tiket syurga la kata kan…mana kisah tu semua bro…tahniah pok nik..

          • April 9, 2012 at 12:11 am
            Permalink

            IMAM… ayat saya kat atas takda perkataan Islam pun. Imam spin apa ni.. tak faham.

          • April 9, 2012 at 11:58 am
            Permalink

            ex-IMAM PAS bujuk ckp WAJIB kita tolak Pakatan Rakyat Laknatullah krn pokok DASAR Aqidah mereka sesat

            Struktur dasar Pakatan Haram dan PAS beramal dgn PLURALISASI POLITIK tanpa sempadan Aqidah..maka WAJIB kita tolak! dasar itu jelas bertentang dgn Islam

            UMNO wpun dikatakan tidak sepenuhnya Islamik, tetapi struktur dasar UMNO ialah menunjangi BN-sbb itulah PM dr BN ialah tetap MELAYU-Wasilah Islam.

            Ketua2 Menteri bg negeri2 yg majoriti bukan Islam tetap berada dibawah pimpinan ketua Islam.

          • April 9, 2012 at 12:35 pm
            Permalink

            UMNO pernah mempunyai kerusi majority d penang kenapa tak pernah jadi KM. Berapa banyak kawasan majority melayu yg. UMNO gadai pada MCA dan MIC?
            Aku ingat lagi depakata Tajol Rosli MB perak nangis bagi parlimen grik yg. 80% melayu. Sedarlah… UMNO KONON nya perjuangkan melayu tapi sanggup khianati melayu & Islam bila berdepan dengan MCA,MIC dan Gerakan yg. korang kata UMNO jadi teraju. PRU 2004 UMNO ubah kawasan PRU sebab nak menang, hingga banyak kws. melayu d pecah dan lahir banyak kws. cina/india. Percayalah selagi UMNO tak berpegang pada Quran dan Hadis mereka hanya bawa kita pintu neraka.

          • April 9, 2012 at 5:10 pm
            Permalink

            Tok sah lah hang dok bawa hadis mai sini bujuk oiii…imam hang pun berkawan dengan syaitan..lagi mau cerita.

          • April 9, 2012 at 11:59 pm
            Permalink

            Jangan tukar cerita bro.. sekarang fikir baik2 siapa sebenarnya mengkianati Islam dan orang melayu?

      • April 8, 2012 at 2:40 pm
        Permalink

        apa yang UMNO buat dulu kat pulau pinang????

        Reply
    • April 7, 2012 at 10:20 pm
      Permalink

      Bentangkan fakta ? nak bentangkan kat siapa bujuk ? kat hang ka ? kalau kat hang tak payah lah….hang bukan boleh berfikir…kena kat DAP hang pusing merata alam…

      by the way bujuk….imam hang pi buat syarahan kat Penang, sambutannya alahai sedih !

      apa dah jadi ni ?

      Reply
      • April 8, 2012 at 1:02 am
        Permalink

        PRU bergantung pada undi bukan sambutan.. itu korang punya cakap bila majlis2 UMNO/BN takda sambutan. Takkan dah tukar..?

        Reply
        • April 8, 2012 at 2:53 am
          Permalink

          sudahlah bujuk…hujah ko dhoif sgt..
          takkanlah Usrah ko skrg tidak bercakap pasal Allah dan Nabi lagi?

          Usrah ko skrg hanya ckp bab PRU je? Peraturan Allah dan Nabi ko buang mana?
          hari ko libas dgn penuh fitnah, putar belit.. tp ko menadbik dada konon perjuangan Islam?

          Islam ada pemisahan jelas.. tiada ada konsep dua alam..atau spt puak2 Anwar yg bermuka2 (Munafiqun) seperti sesumpah asalkan boleh kuasai Putrajaya..

          ko tak takut Allah ke? Allah Ta’ala Tuhan Yang Maha Berkuasa..Dialah Sebaik2 Perancang..tidak bergerak sebutir zarah, tidak ada mudharata ataupun manfaat melainkan semuanya dlm QUDRAH dan IRADAH ALLAH.. bukan PAS atau UMNO ko tahu tak??

          sedar diri sikit..betulkan Aqidah dulu..kenal Tuhan..Kenal siapa Allah siapa Nabi2nya..apa sifat2 mereka baru layak ko nk hujah guna nama Islam..

          ini hari2 asyik bohong pembaca disini dgn hujah2 bodoh..ajak debatlah…ajak bentanglah.. sampah di Selangor makin parah nu.. ko nk tunggu anak ko di Riddah kan baru ko nk sedar diri?

          Reply
          • April 9, 2012 at 12:09 am
            Permalink

            tulisan …laknat
            “ko tak takut Allah ke? Allah Ta’ala Tuhan Yang Maha Berkuasa..Dialah Sebaik2 Perancang..tidak bergerak sebutir zarah, tidak ada mudharata ataupun manfaat melainkan semuanya dlm QUDRAH dan IRADAH ALLAH.. bukan PAS atau UMNO ko tahu tak??”
            Aku nak tanya siapa yg. kata Hanya UMNO mampu menjaga kepentingan MELAYU?
            Siapa yg. cakap hanya UMNO mampu beri kemewahan dan keamanan d m’sia?
            Siapa kata hanya UMNO mampu bagi rezeki pada rakyat m’sia?
            Aku tau ko pendendam pada PAS, so.. sukati ko lah.

          • April 9, 2012 at 3:38 am
            Permalink

            Kalau dah tau Allah adalah sebaik baik perangcang..toksah la jual agama nak pi putrajaya yg puak hangpa nk lelong dulu tu…toksah la sampai baring berguling-guling kat jalanraya…

            bila kalah, SPR tipu, pengundi hantu, rasuah, bila menang pandai plak ckp Allah perancang terbaik…munafik sungguh…

          • April 9, 2012 at 11:48 am
            Permalink

            UMNO ckp begitu atas kapasiti politik, dan memperlihatkan usaha dan kerja politik..tidak lebih2 sehingga merosakkan agama untuk menang politik.

            Itu yang dimaksudakna dengan perancangan Allah UMNO tetap terima wpun kalah 5 negeri cik bujuk oii.. UMNO biasa berkuasa penuh tetapi diuji dgn kalah 5 negeri..UMNO tak pula buat rusuhan, tidak pula hina Islam wpun tahu undi bukan Islam lah punca kekalahan.

            Bujuk, siapa yg ckp Allah itu boleh dipakai oleh oagam lain krn semua agama meletak Tuhan itu tuhan yang sama..itulah sebenar2 KUFUR..tidak kiralah serban sebesar tong sampah atau petah bercakap mengalahkan lawyer..

            adakah org2 mcm ko ni hanya cari tokong yg pandai bercakap seperti burung kaka tua.. tp hakikatnya kosong.

            Aku tahu ko sgt taksub dan dendam pd UMNO BN wpun Allah tk perintahkan sebegitu.

            Allah Ta’ala wajibkan kita menjaga Syahadah, perbaharui Iman kita yg dah lapuk dengan tinggalkan puak2 yg sesat seperti PAS.. tp ko masih nk peluk dan intimak dgn org sesat..

            sbb itulah hari2 ko xjemu2 ckp bohong tanpa malu dan takut pd Allah menipu guna nama agama-NYA.

            Aku doakan menjelang PRU 13 nnti Allah beri hidayah pd org2 mcm ko ni untuk meninggalkan PAS dan Pakatan Haram.. akau tk ckp suruh sokong UMNO..tp cukplah dgn menyatakan Iman pd Tuhan dgn meninggalkan puak2 Laknatullah Pakatan Rakyat ini.

          • April 9, 2012 at 5:45 pm
            Permalink

            Aku yang kata !! hang ada masaalah ke ? hehe

          • April 9, 2012 at 11:56 pm
            Permalink

            Dari hujah korang boleh la aku simpulkan.. UMNO boleh buat apasaja walaupun menyalahi agama dan ambil HAK Allah yg. menentukan segalanya atas kapasiti POLITIK, betul IMAM?
            Isu nama Allah ni, dalam Quran pun sebut.. bila d tanya pada kaum kafir siapakah yg. jadikan alam ini, nescaya mereka berkata Allah lah yg. menjadikan tapi mereka kufur dan menyekutukan Allah dengan yg. lainnya. Arab jahiliyah juga percaya pada Allah, ini d rakamkan dalam Quran. ..laknat janganlah ko sembunyikan ilmu ko semata2 kerana dendam ko pada PAS.

          • April 10, 2012 at 8:53 am
            Permalink

            Astaghfirullahaladzimm
            YA ALLAH YA KAREM..ko berpegang pd pemahaman MUKTAZILAH rupanya bujuk
            MUKTAZILAH dgn nama modennya Islam Plural adalah Aqidah yg di tolak jelas oleh Ahli Sunnah Waljamaah
            Siapa kah engaku bujuk laknat yg memandai2 mentafsirkan ayat2 Allah itu sbg ayat AHKAM untuk menghalalkan nama Allah dipersekutukan?

            Jangan sampai hidup ko tidka diterima satupun amalan..dan mati kau sbg BANGKAI bujuk.

            Politik kepartian ko terlalu kotor dan taksub. Aku harap ko akan dpt hidayah suatu hari nanti.

            Atau jika ko mati dgn keadaan sesat begini…harap2lah benih2 dlm sulbi ko (kalau ko jantanlah) tidak akan ikut jejak langkah kau.

          • April 10, 2012 at 10:45 am
            Permalink

            Aku pulak ko tuduh persekutukan nama Allah. Ini cerita dalam Quran..
            Arab jahiliyah ni Islam ke kafir?
            Apa hak engko nak halang mereka sebut nama Allah? Tapi kalau salahguna nama Allah memang kita tentang. Kalau kata Allah ada 3 kita tentang sebab Allah itu ESA(tunggal). Kalau kata Allah itu makan dan minum memang la salah.
            tapi apa masalah kalau mereka kata, dunia dan alam ini Allah yg. jadikan?
            kerana memang itu yg. sebenarnya.
            D negara lain tanah arab sekalipun mereka guna perkataan Allah merujuk Allah yg. esa yg. menjadikan alam ini. Cumanya d m’sia atau lebih tepat semenanjung m’sia( sebab sabah/serawak kristian memang guna perkataan Allah merujuk tuhan)Allah ekslusif pada Islam supaya umat Islam tak salah erti. Tapi aku akan tunduk pada ko kalau dapat tunjukkan d sini ada firman Allah yg. HARAMKAN NAMANYA D SEBUT ORANG KAFIR.

          • April 10, 2012 at 3:28 pm
            Permalink

            Harun din menentang keras pengunaan nama Allah untuk agama-agama lain dalam mengambarkan tuhan mereka !

            Bodoh hang ni bujuk…hang fahamilah ayat-ayat Quraan tersebut sebelum hang gunakan sesuka hati hang, kalau hang tak pandai tafsir hang dok diam-diam.

            Buat malu Islam la hang ni.

      • April 8, 2012 at 2:16 am
        Permalink

        bujuk..tlg la jgn buat lawak…kalau hang ni base dgn fakta, hang tak kan joint PASPISPUS tu…benda yg dah 99% betul pun hang tak caye..fakta konon….pirahhhh…puak syiah khawarij mcm hang ni pembohong jea….

        Reply
        • April 8, 2012 at 2:58 am
          Permalink

          kita layanlah si bujuk sakit mental tu.. diakan front line..dibayar byk mana tktahulah yg pnting kerja mau jalan.. halal haram..tipu bohong dosa pahala itu Pork Nik tolong settle kan kot.. sbb PAS dan mcm rumah kosong skrg.. tunggu mereput dan roboh..

          Bujuk.. dlm dunia mana ada ketaatan Mutlak pd manusia..selain pd Rasulullah shj..yg lain semua bersifat Muqayyat.. selagi tidak bersalahan dgn perintah Allah..kita taat..jika dh jelas jual agama pd kafir itu sudah jadi Haram.. terbatallah wala’ Muqayyat tadi..

          harap ko belajar dulu Qowai’ed dlm Feqh.. jgn jd lembu buta tuli je posting tp hakikatnya menambah dosa kau dan kemurkaan Allah!

          Reply
        • April 9, 2012 at 1:01 am
          Permalink

          stingray.. kalau hang belajar Islam, itulah caranya.. walupun hanya 1% perkara yg. datangkan ketidakyakinan atau syak berlaku kesalahan hendaklah d lepaskan. Tanya Imam.. betul tak?

          Reply
          • April 9, 2012 at 3:49 am
            Permalink

            sebagai manusia yg terbatas ilmunya, hang percaya ke kes altantuya 100% angkara najib???…kes NFC hang yakin 100% ke???…kes liwat Anwar hang yakin 100% ke dia tak buat???..hang yakin ke 100% si saipul tu menipu??…bujuk kalau ilmu hang tahap budak PASTI toksah nak gebang pasal iman dan agama laa…pi cermin diri hang tu dulu…hang cuma menyerlahkan sifat khawarij hang jea lg…

          • April 9, 2012 at 11:55 am
            Permalink

            jawab bujuk.. hang tolak kebenaran dan Islam bujuk..check lah balik.. UMNO soal kedua..

            soal dasar pertama yg mengharamkan kita sokong Pakatan Laknatullah ialah kerana konsep PLURALISASI politiknya tnpa sempadan Aqidah lagi..itu HARAM bujuk..

            ini bekas IMAM ko jg yg bg tahu aku bujuk..IMAM ko tu tarbiah Tok Guru Wali Selipar tu.. bukn calang2 bujuk..dia yg berilmu tinggi juah dr ko yg sgt dhoif fan jahil pn dah MUFARAQAH.. apakah ko yg sgt dhoif dan bodoh ini masih sombong menjadi pembela org2 kafir dan Munafiq??

            Allah Maha Pembolak Balik HAti bujuk..Aqidah kita Islam.. bukannya parti bujuk.. bukalah pintu hati ko yg sgt sesat tu.

          • April 9, 2012 at 1:14 pm
            Permalink

            saudara stingray..
            kami mohon pihak berwajib menyiasat persoalan2 yg. d bangkitkan rakyat pada pimpinan k’jaan. Jika tiada sebarang persembunyian fakta, silalah pihak berwajib jawab pada rakyat.
            Perkara ini akan jadi tuduhan atau buruk sangka bila pihak k’jaan tidak mampu menjawap persoalan2 penting tersebut.
            1. Apa motif 2 anggota polis khas bunuh Altantunya dan siapa yg. memberi arahan?
            2. Siapa yg. bagi C4 pada mereka dan bagaimana daftar masuk Altantunya d padam?
            3. Kenapa Saiful mengadu pada Najib sebelum d liwat dan kenapa setiap kenyataan dia berlaku masa Anwar umum bartanding PRK P.Pauh dan hampir hari penamaan calon waktu dia bersumpah? Jadi pasti ada tujuan politik disebalik tindakan dia.
            4.NFC… kan dalam perbicaraan, maknanya ada keraguan melebihi syak. Dan pastinya ada salahguna kuasa dan wang rakyat bila projek lembu beli kondo dan perkara ini diakui pengurusan NFC.
            ok..
            Mungkin ada tuduhan dari PR, tapi aku (individu)sekadar mintak jawapan dan minta siasatan.

          • April 9, 2012 at 5:44 pm
            Permalink

            Kes altantuya dah lama selesai, RPK pun dah mengaku anwar suruh dia menipu, suruh dia jatuhkan najib, dan mahkamah pun dah selesaikan kes ni. Awat hang tak percaya kat mahkamah ke ?

          • April 9, 2012 at 11:47 pm
            Permalink

            hujah RPK tak menjawab persoalan motif pembunuhan dan C4.

          • April 10, 2012 at 3:22 am
            Permalink

            tuan/puan bujuk…hang tak jawab soalan aku…aku tanya hang percaya ke 100% isu2 yg aku tulis tu, yg hang pi merapu sakan tu kenapa…kalau tak percaya 100% hang kena lepaskan syak tersebut..hang jugak yg tulis mcm tu…hang spin yea….

          • April 10, 2012 at 8:55 am
            Permalink

            Bujuk Munafiq ini soalah aku pun dia tk jawab…tiba2 dia nk menjadi hakim mahkamah pulak.

            bujuk aku cabar ko tlg jawab apa yg aku sampaikan secara fakta.

            Aku bosan tgk ko hujah berbelit dan karut mcm org pmpuan yg dth haid membebel.

            Ko ni jantan ke betina bujuk?

          • April 10, 2012 at 10:56 am
            Permalink

            Stingray.. hang faham tak syak dengan jatuh hukuman? kalau hang nampak bayang orang belakang rumah jiran, hang mesti syak ada orang jahat atau pencuri dan hang akan intip dia. Tapi hang tak boleh tangkap dan pukul dia sebab mencuri sebab hang syak dia mencuri. Hang mesti nampak dia mencuri dan barang curi tersebut d tangan dia dan jiran hang tak kenal dia… faham.
            Aku tak perlu jawab peratus hang.. sukati hang la.
            ..laknat, kalau ko dah hukum aku munafiq, sesat dan sebagainya buat apa berhujah dengan aku? blah la..

          • April 10, 2012 at 3:31 pm
            Permalink

            Woiii…dah la tu, dah merajuk dah bujuk kita ni…hangpa balun dia sampai sesak nafas…sat gi dia tak mau mai sini lagi…tak ada siapa nak hiburkan kita !!

            hik ! hik ! hik !

  • April 8, 2012 at 2:39 pm
    Permalink

    Pulau Pinang Bakal Menjadi “Singapura ke-2” Jika………..

    kenapa pulak???? yang UMNO sendiri bagi pulau singapura kat cina apa hal….

    najib pulak bagi tanah KTM kat cina pulak …

    Reply
    • April 9, 2012 at 12:03 am
      Permalink

      UMNO buat semua betul, walaupun menghancurkan negara. Itu pendapat macai UMNO.

      Reply
      • April 9, 2012 at 3:59 am
        Permalink

        Ostart bujuk kata “walupun hanya 1% perkara yg. datangkan ketidakyakinan atau syak berlaku kesalahan hendaklah d lepaskan.”….sama2 kita nilaikan..

        bujuk…hang yakin ke 100% UMNO ada usaha menghancurkan negara sendiri…kalau hang tak yakin 1oo%..elok la hang lepaskan syak tu…hang pahamkan..

        Reply
        • April 9, 2012 at 12:08 pm
          Permalink

          Ostazah bujok ni ni hanya spin otak kita je bro..
          dia sendiri pun melelong tak tahu hujung pangkal berhujah..
          kejap racistlah kejap Isle lah..kejap Anwarinas lah.. org cmni ke nk tarik sokongan dr golongan kita?

          sungguh malanglah org Islam yg terpesona dgn watak BUJUK Munafiq ni!

          Reply
          • April 10, 2012 at 9:07 am
            Permalink

            Apabila PAS menolak TAUHID Ahli Sunnah Wal Jamaah, maka secara automatik kita wajib menolak segala bentuk amalan dan sokong kepada mereka. Mereka PAS lah sebenarnya menolak Al-Quran dan Sunnah Rasulullah, malah mereka berpura2 dgn Islam demi merebut harta dunia dan kuasa politik

            Apabila PAS beriktiqad bahawa Allah itu layak dipergunakan oleh agama2 lain maka secara automatik PAS telah mensyirikkan Allah pada taraf Khafi..ada ditakuti telah sampai ke SYRIK JALI! Maka terkeluarlah dari Syahada (wal iyyazubillah) jika perkara ini berlaku.

            Jika kita tidak jelas..jauhilah yg Syubhah. PAS berada kedudukan Syubhah yg menuju pd HARAM..mahukah kita ‘tanam’ saham DOSA di depan Allah hnya kerana terpesona dgn janji2 org2 MUNAFIQUN PAS?
            firman Allah, “Al Islam Ya’luu Walaa Yu’ laa Alaih..”

            Org beriman akan memakmurkan rumah2 Allah..tp bangsa PAS rumah Allah langsung tidak mereka bina sbg keutamaan, malah bangunan2 DHIRAR (yg dibina oleh MUNAFIQUN di zaman NABi utk memperdaya umat dr menyertai jamaah Nabi) yg kini dibina oleh PAS sbg markaz2 ‘tarbiah syaitan’ telah digerakkan untuk mengatasi MASJID2 Allah..

            masih BUTAKAH mata kita dgn perang saraf dan tipu helah MUNAFIQUN PAS?

            Saya dh jelaskan..kalau ada yg baca masih sokong PAS..jawablah sndiri di depan Allah nanti..jgn salahkan org lain di akhirat nanti dgn alasan tidka tahu..

            Allah beri Iman dan Ilmu.. Allah suruh FIKIR mana baik mana buruk.. PAS buruk..WAJIB kita tolak dan perangi INSYA ALLAH

            ALLAHU AKBAR!!

        • April 9, 2012 at 12:40 pm
          Permalink

          Apabila keyakinan/ pegangan UMNO tidak pada Quran dan Hadis maka 100% salah. Macam orang kafir jugak, kalau baik macamana sekalipun selagi tak mengucap 2 kalimah syahadah… kenerakalah tempat paling sesuai untuknya.

          Reply
          • April 9, 2012 at 1:22 pm
            Permalink

            Kalau PAS pegang pada Al-Quran dan hadith mustahil depa tidur sebantal sambil berpelukan dgn kapir2 laknat DAP dan PKR…dimana islam nya PAS, kena gertak sikit dgn kapir2 DAP terus lembik kepala lutut..

            Karpal & LGE dah mengucap 2 kalimah syahadah ke bujuk….otak hang ni tahap anak lembu jea bujuk…

          • April 9, 2012 at 5:41 pm
            Permalink

            PAS pegang pada apa bujuk ? AL Quraan ?…he hang jangan dok buat lawak laaa…
            tak ada satu bukti pun yang menunjukan PAS pegang pada AL Quraan, jauh sekali nak amalkan ajaran Islam.

          • April 9, 2012 at 11:45 pm
            Permalink

            Buktikan kata2 aku salah… bukan spin isu.
            Perlembagaan tertinggi PAS ialah Quran dan Hadis, jadi siapa pun ketua dia kena patuh perlembagaan. UMNO ada?

        • April 10, 2012 at 3:33 pm
          Permalink

          alaaa sting hang tok sah dok kira dengan pecacai-pecacai PAS ni…depa dah jenis macam tu…nabi depa nik ajis, imam depa anwar ibrahim, khalifah depa lim guan eng….mental depa ni semua.

          Reply
  • April 8, 2012 at 11:03 pm
    Permalink

    Islam dah kata pilih khalifah islam bukan kafir totok.. nah! skg dah rasa rugi apa lagi? melayu p.pinang perlu insaf dan kembali kepada kerajaan BN

    Reply
    • April 9, 2012 at 12:02 am
      Permalink

      Kenapa sewaktu UMNO menang d P.pinang dulu dia serah jawatan KM kepada GERAKAN(kafir), Zaman Ibrahim Saad jadi Tim. KM kalau tak silap?
      Kenapa UMNO tolak tanggungjawab yg. Allah bagi pada mereka dulu semata2 jaga perpaduan, apakah perpaduan lebih penting pada UMNO dari jaga Islam?

      Reply
      • April 9, 2012 at 11:51 am
        Permalink

        UMNO tolak jaga Islam? Ketua Menteri Pulau Pinang dengan Perdanan Menteri Malaysia siapa yg lebih tinggi?

        Pernahkah UMNO berikan jawatan PM pd bukan Islam?

        Bagaimana struktur organisasi BN berbanding Pakatan Haram yang meletakkan konsep ‘PLURALISASI’ politik tanpa mengira agama.. itu masalah dasar PR yg wajib kita tolak..
        aku tahu hati ko masih jauh dr hidayah Allah..ko masih tercari2 jalan memujuk hati.. menggunakan alasan2 seperti wala’ pd pimpinan..tp hakikatnya pimpinan ko ialah Syaitan yg direjam.. bujuk.. sedarlah diri..

        Reply
        • April 9, 2012 at 12:48 pm
          Permalink

          ko tanya..
          “Pernahkah UMNO berikan jawatan PM pd bukan Islam?”
          Aku nak tanya semula kalau aku buktikan ada, apakah ko akan tolak UMNO/BN?

          Reply
          • April 9, 2012 at 5:12 pm
            Permalink

            hehe…bujuk dah tak ketahuan…tu la hang..

          • April 9, 2012 at 11:38 pm
            Permalink

            raplah.. kalau nak jawab bagi pihak, jawab elok2. Biar jelas, sanggup tak korang tolak UMNO/BN jika aku buktikan ada bangsa lain yg. pangku jawatan PM selain UMNO.

          • April 10, 2012 at 11:27 am
            Permalink

            Bujuk..ko kalau taksub dgn PAS tolong jgn jawab gunakan perkataan Islam..
            tk pasal2 ko dpt murka Allah krn nk tolong bangsa Munafiq dan Kafir HARBI.

            lagi satu HARAM mempersekutui Allah itu ialah martabat hukum, jika buat ia HARAM yg membawa DOSA BESAR.. ko pening ke? ape yg ko nk bgtau sbnrnya?

            ko dh byk kali ucap perkataan2 dan ayat2 yg berunsur di atas.. terserahlah pd Tuhan mcm mana diri ko..aku tk brani nk ckp syhadah ko ni cmne..tp sama lah tarafnya mcm Khalid Samad.. ko dn dia hujah guna AKAL yg DIKUASAI NAFSU dan SYAITAN!

          • April 10, 2012 at 3:37 pm
            Permalink

            Pirahh bujuk…hang ingat kami macam hang…nak tinggalkan perjuangan Islam, bangsa melayu, dan bersekutu dengan syaitan hanya kerana mengidam nak ke putrajaya…minta maaf banyak-banyak.

            Menentang PAS adalah satu jihad !!

      • April 9, 2012 at 12:06 pm
        Permalink

        Wpun UMNO berikan Ketua Menteri Pulau Pinang pd bukan Islam, itu kerana situasi dan suasana menuntut begitu. Jika UMNO jd Ketua Menteri.. dgn cepatnyalah DAP bersama kuda2 dan beruk2 nya PAS PKR akan mainkan isu Racist..UMNO tindas Cina.. PAS bukan peduli lagi maksud Islam dan strategi..

        Sungguhpun begitu.. wpun ketua Menteri BN Pulau Pinang Cina, ketua bg Ketua Menteri-PM BN tetap Melayu Muslim.

        Seteruk2 Ketua Menteri BN di Pulau Pinang, masjid2 terbina dengan banyak, azan berkumandang, org Melayu berniaga di sana sini, org Melayu mampu beli rumah2 besar melalui PERDA dan UDA, tanpa sekatan Ketua Menteri spt Ketua Menteri Racist DAP skrg..tanah2 komersial (yg dijual oleh anak Lim Kit SIAL RM1.1 billion berunser rasuah dan racist) itu pun telah di gazette siap2 oleh UMNO BN dgn tapak masjid dan tanah perumahan Melayu..

        so apakah ko masih ckp DAP itu bagus dan PAS itu tidak LEMBU?

        Reply
        • April 9, 2012 at 12:55 pm
          Permalink

          Ayat ko berbelit2 dan berserabut… macam hati ko jugak. Zaman tu PAS belum bekerjasama dengan DAP dan PKR. Kerusi PAS dan DAP tak boleh gugat UMNO. Jelas korang akan halalkan apasaja dan tarik apa yg. tercapai umpama orang lemas d laut bila senjata mencari TUAN. Maka keluarlah perkara2 korang lebih teruk dari aku walaupun aku salah…
          Sendiri salah sendiri tanggung la, apasal nak kait perbuatan orang yg. belum terbukti bersalah.

          Reply
          • April 9, 2012 at 5:31 pm
            Permalink

            hang ni bujuk….kalau kat orang hang cakap macam bagus-bagus….konon jangan kaitkan perbuatan orang yg belum terbukti bersalah…..kononnya…hehe

          • April 9, 2012 at 11:36 pm
            Permalink

            habis.. ikut UMNO, hukum walaupun tak bersalah? itu zalim namanya.

          • April 10, 2012 at 9:09 am
            Permalink

            Habis tu ikut PAS wpun Islam dihina, kafir laknatullah memeprkudakan Islam utk runtuhkan Islam bagaimana?
            jelas lg terang mempersekutukan Allah dgn makhluk lain..Fatwa Kebangsaan mengharamkan tp mengapa PAS dan bujuk laknat masih pegang pd Aqidah sesat?

          • April 10, 2012 at 10:26 am
            Permalink

            ..laknat hang cakap biar terang, isu apa yg. hang hujah?
            Debat LGE dengan CSL, dengan bangganya CSL kata MCA telah halang UMNO dari laksanakan HUDUD dan cabar LGE buat sama pada PAS. LGE jawab HUDUD adalah perintah agama Islam biar mereka laksankan, kalau tidak agama budha dan kristian jugak tak boleh d amalkan. Siapa kafir HARBI?
            Mempersekutukan Allah bukan HARAM tapi KUFUR/KAFIR dan dosa paling besar yg. takkan diampunkan. Tapi orang UMNO lagi hebat, mereka nak ganti Allah mereka kata HANYA UMNO MAMPU JAGA ORANG MELAYU, HANYA UMNO MAMPU BANGUNKAN M”SIA dan banyak lagi kata2 yg. KUFUR.
            Apa isu yg. ko kata PAS sekutukan Allah? jangan bermain bahasa untuk benarkan kata2, kerana Allah maha mengetahui apa yg. terdetik d hati kamu.

          • April 10, 2012 at 11:23 am
            Permalink

            Ya Allah kuat penipunya ko bujuk..sifat buurk hati ko amat jelas.. mcm ni ke org yg cintakan Islam? HUDUD? lidka biawak?

            Org yg beriman shj yg cintakan Islam.
            Org yg beriman tidak berdusta wpun mata pedang dihadapan..
            Org beriman tidak ambil agama separuh2..
            kerana nk jatuhkan sesuatu kaum Muslim lain maka suatu ayat itu disembunyikan

            Aku nak tanya ko..antara betul I’tiqad Aqidah dgn HUDUD mana satu dtg dulu? Kenapa ko taksub sgt dgn HUDUD yg PAS janji tp bohong dgn meletakkan salah pd UMNO?

            UMNO tidak pernah janji HUDUD..tp UMNO buat perlaksanaan Islam setakat yg termampu..UMNO tidak gadai masjid, Al-Quran, Sunnah pd Kafir HARBI untuk pancing undi.

            LGE dan CSL..aku tk tahu sgt sbb merekA BERDUA ITU KAFIR..CUMA yg jelas LGE ialah KAFIR HARBI sbb beliau menolak pemimpin tertinggi negara ialah org Islam..
            setakat nk tipu kebodohan otak org PAS mcm ko bujuk..siapa pun boleh ckp manis.. jika tidak Allah tak trunkan lah Ayat Al-Quran yg menyatakan sesungguhnya Yahudi, Nasara dan Majusi itu tidak SESEKALI..ko PAHAM tak TIDAK SESEKALI…ini FIRMAH Allah..bukan ayat aku.. TIDAK SESEKALI MENJEJAK LANGKAH KAMU (umat Islam memberi ketaatan pd Tuhan dan Nabi-NYA) melainkan kamu yg terlebih dahulu terpedaya dengan mereka (mcm PAS bodohlah)

            mcm mana PAS dan org mcm ko..(ko solat ke tak ha?) boleh Thiqah (percaya) kepada KAFIR HARBI dr sesama Muslim?

            ayat Allah mana yg berikan hukum untuk percaya kepada DAP? dan menolak pakatan bersama UMNO? jika betul nk buat HUDUD mengapa cari org KAFIR…man adia bayang2 dan RUH HUDUD melalui penerapan Islam yg tepat dan indah di negeri2 Pakatan Haram?

            bujuk..ko berhujah mmg cerdik..CERDIK MENIPU!

            Lagi satu betapa teruk dan rosaknya ko dgn bab Mempersekutu Allah.. (Astaghfirullahaladzim..Laahaulawala khuwata illabillah..)
            mabuknya ko dgn politik parti sampai ko xreti lg nk bezakan mana satu Aqidah..

            apa kene mengena PAS mempersekutukan Allah dgn agama lain dgn ayat politik UMNO?

            ko jgn cuba celarukan otak ko sendiri
            hanya UMNO mampu jg org Melayu itu ayat politik..dan tidak melampaui bab agama.. sbb setakat ini hanya UMNO shj terbukti boleh jd bangsa dan negara.. harap PAS.. mana dia JAGA? pelingkup lagi adalah!

            lg byk berhujah dgn ko lg jelas otak ko jahil dan sesat bujuk!

        • May 4, 2012 at 7:07 pm
          Permalink

          betoi ckap hang..skg ni apa projek utk kaum melayu /islam haram x da.

          hgpa p tgk alma,dulu melayu punya tempat,

          sekarang tu dia mcm cina lg..suma pas DAP naik..

          dulu ada gak bertam,batu kawan utk melayu la habuk pon x da..hgpa nk kena halau p kulim kot mcm ni.masuk kedah.

          hg bg cina dap pegang..sapa ats dia..x da sapa weh..memang ikut kecinaan dia tros hg taw tak

          Reply
  • April 9, 2012 at 10:37 am
    Permalink

    Undilah BN untuk ;
    Bangsat,
    Hantu dan
    Sendiri

    Reply
    • April 9, 2012 at 5:35 pm
      Permalink

      Budak ni terlepas bas ke apa ?

      Reply
  • April 9, 2012 at 12:01 pm
    Permalink

    singapork harus diberi kata dua oleh kerajaan bn. kenapa mereka masuk spt pencuri? kerajaan bn juga harus berjumpa pembangkang di singapork utk ajar balik singapork ni. bangkitlah org melayu , tentanglah dap yg ternyata akan menjahanamkan masa depan serta hak2 keistimewaan org2 melayu. jgn bersekongkol dgn mereka.

    Reply
    • April 9, 2012 at 12:58 pm
      Permalink

      mana UMNO/BN berani..?
      jambatan bengkok pun gagal walau dah separuh jalan, ni kan pulak nak perang dengan Singapura. Tu kawan2 hang kata K’jaan ikut telunjuk US berhenti import minyak iran sebab takut Sing. serang m’sia?
      tak ke bodoh, beli kapal selam mahal2 buat apa kalau takut perang?

      Reply
      • April 9, 2012 at 1:25 pm
        Permalink

        sudah la bujuk…PAS berani ke dgn DAP…bila bertakbir bkn main gagah, tp baru karpal gan LGE jeling sikit lembik lesut teloq para lebai2 kulup hangpa…pirahhhh

        Reply
        • April 9, 2012 at 5:39 pm
          Permalink

          alaaa..bujuk terima lah kenyataan PAS dah jadi lembu DAP, mana idaknya….tak ada satu pun kehendak PAS yang di ikuti DAP….melainkan PAS sentiasa akur pada DAP, Langkah mayat aku dulu kata karpal sink….terkedu-kedu lebai tua kutuk tu

          Reply
          • April 9, 2012 at 11:34 pm
            Permalink

            Ya… PAS akan langkah mayat Karpal kalau masih halang PAS laksanakan HUDUD nanti bila PR tawan PUTRAJAYA.

          • April 10, 2012 at 3:26 am
            Permalink

            siapa boss dalam Pakatan Haram tu bujuk…..PAS..DAP atau PKR…hang ni kalau melintas suka tak tengok kiri kanan dulu…main sesah jea…

          • April 10, 2012 at 9:17 am
            Permalink

            PAS akan langkah mayat Karpal atau Karpal akan langkah dan jijak segala mayat manusia2 MUNAFIQ mcm ko bujuk utk halang tertegaknya Islam?

            Islam bukan tertegak dgn cara PAS..Islam ditegakkan dgn CARA dan KEHENDAK ALLAH mengikut Syariat dan Sunnah Nabi

            dgn menolak ayat2 Allah sebahagian dan mengambil sebahagian utk keuntungan politik PAS..itu amat jelas PAS parti yang memperkuda dan memperdagangkan Islam utk matlamat Putrajaya

            Cuna lihat karektor2 pemimpin PAS skrg sperti Munafiqun Mat Sabu, Munafiqun Mahfuz, Munafiqun Khalid Samad, Munafiqun Dt Hatta, Munafiqun Dr Mujahid, Munafiqun Salahuddin Ayub..MUNAFIQUN2 PAS yg membohongi kami sbg umat Nabi..dgn gunakan perisai Islam..tp mereka amat jauh dr ruh Islam.

            Mereka menipu umat Islam dgn bawaan2 kufur dlm percakapan..meyebarkan fitnah, kejahatan, permusuhan umat, mengadu domba ghibah, tiada satupun amalan contoh mereka yg menyamai akhlak nabi, malak mereka sgt sekular skrg dlm berpolitik..

            sebutir masjid pun tidak mampu dibina oleh puak2 Munafiqun laknatullah ini..sedangkan UMNO lebih banyak memberikan sumbangan pd Islam.. so adaka syaitan telah meresap masuk dlm otak ko bujuk sampai xboleh lg bezakan?

          • April 10, 2012 at 10:15 am
            Permalink

            Utk. laksanakan Islam, kami tak kira siapa BOSS atau kuli. Dalam Islam semua sama, semua HAMBA ALLAH. Siapa yg. halang tujuan Islam kami, kami akan tentang walaupun nama dia mahaguru.
            ..laknat, yg. ambik sekerat2 ayat Allah tu namanya UMNO bila mereka menolak HUDUD d laksanakan, tiba2 nak melompat pulak bila MURTAD bermaharajalela. Sedangkan ubat paling mujarab untuk elak MURTAD adalah HUDUD.

          • April 10, 2012 at 11:11 am
            Permalink

            Aku tk pernah dengar UMNO tolak HUDUD..yg aku dengar UMNO ckp belum sedia dan belum sampai masa. Lgpun UMNO tk pancing undi dgn HUDUD..jika UMNO tak buat HUDUD tp UMNO tk tinggal bab islam yg lain..masih ada lagi perlaksanaan Islam

            tp PAS pelingkup Islam..atas alasan HUDUD itulah syaitan tipu celaka2 dlm PAS.. sehingga berlaky syirik.. selagi kuasa tak dapat..HUDUD xboleh buat..selagi HUDUD xboleh baut undang2 dan akhlak Islam lain pun sorry..no way..
            so nk Islam ugutannya ialah bg undi dlu..kita masuk PUTRAJAYA..yam-seng2 dulu.. bab Islam kemudia cerita..berlakon lah byk2 sbg MUNAFIQUN.. supaya balaci2 bodoh percaya.

            sempatlah pemimpin2 PAS dan balaci2 ini MAMPOS dulu.. sbb tunggu kuasa baru boleh buat Islam..

            aku nk tnya ko bujuk laknat.. antara betul Aqidah, kenal Allah, dgn kewajipan buat HUDUD MANA SATU YG DATANG DULU?

            ko jawab lah..jgn berdalih..otak ko dh rosak..aku suka layan org otak rosak penipu guna agama ni..aku nk tgk setakat mana ko nk jd sesat.

    • April 10, 2012 at 9:18 am
      Permalink

      Syaitan BISU mencelah pagi2?

      Reply
      • April 10, 2012 at 3:40 pm
        Permalink

        Bukan syaitan bisu…tapi syaitan tercekek batu bata !!

        Reply
  • April 11, 2012 at 1:07 pm
    Permalink

    kalau boleh jAadi singapura ke-2 kan bagus… matawang nyabesar… GDP top 10 in the world. semua orang ada rumah HDB, tidak banyak jenayah! kawan melayu aku di singapore cakap nasib baik singapore seperate frm malaysia or else now they kena bayar hutang untuk BN-Umngok!! BN- Babu NegarA!!

    Reply
  • April 11, 2012 at 11:48 pm
    Permalink

    kami akan pastikan pakatan rakyat berkubur pada PRU13 nanti terutama sekali PAS (parti ajaran sesat) PKR (parti kelentong rakyat) DAPigs(dog and pig)..rakyat yg menggunakan hukum akal yg waras akan memperolihi kemenangan dgn izin ALLAh..sama2lah kita berdoa dn berusaha kearah itu..bersatu kita kukuh bercerai kita roboh..wassalam.

    Reply
  • May 4, 2012 at 7:03 pm
    Permalink

    hangpa suma tau tak..dulu aku sokong undi PR..pastu penang dapat kat DAP.

    tgk apa jadi..suma bnda suma bg kat cina..
    ak taw la apa rasa.ak dok penang.

    suma aktiviti projek rumah suma cina yg dapat.pastu p sokong la bersih yg nk bg bangsa kita sama dgn bangsa len..mapuih la melayu cmni.

    ak keja dalam company cina..klu nama ak wong..dah lama naik gaji RM 600.nih nama aku melayu dapat naik 200 ja.walau ak best staff utk northern branch..memang x leh bg cina pegang..cina MCA takpa lagi..sebab kepala atas adalah melayu.

    ak akan undi BN..takmau jd cm singapore penang ni..utk bakal anak aku

    Reply
  • May 4, 2012 at 7:10 pm
    Permalink

    kalau ak dok kedah..for sure aku undi PAS..

    tapi utk penang..undi PAS pon bukan leh watpa

    kerusi ciput..kena tindas ja ngn DAP tu.

    ni soal utk pertahankan negeri ak wlaupon ak ni sokong PAS jugak

    Reply
  • May 29, 2012 at 9:43 am
    Permalink

    terang2 pemerintahan m’sia ni x menjalankan hukum Allah.. pandai berckp psl agama, tp xsedar dgn realiti yg berlaku skrg.. dua2 puak x mampu terima kebenaran..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *