Wee Ka Siong Ditumbuk: Siapa Sebenarnya Samseng Sekarang?

PAKATAN harami sejak beberapa menjak ini gemar menggunakan pendekatan mengaitkan UMNO dengan imej samseng.  Untuk menyokong gambaran tersebut dikatakanlah Nurul Izzah nak kena tumbuk, Guan Eng nak kena pukul, Anwar nak kena liwat dan sebagainya.

Penulis sebut Anwar nak kena liwat ke tadi?

Apa-apa punlah.  Yang penting tu isunya disini cubaan mengatakan kita UMNO ni ganas dan depa tulah yang sebenarnya suci murni macam minyak masak Sri Murni.

Walhal takde bukti pun bahawa ‘samseng’ yang terlibat itu orang UMNO.  Hanya sebab dia pakai baju UMNO, itu mungkin samseng yang diupah sendiri oleh Anwar untuk menjatuhkan imej UMNO.

Dan apa ke banghalnya UMNO nak menghantar samseng yang pakai atau bawa bendera UMNO?  Bukankah itu hanya mendedahkan UMNO kepada kecaman dan kutukan?  Ini politik zaman 60-an PKR sebab banyak sangat terpengaruh dengan wayang lama.

Tapi janganlah kita terlupa.  Dalam kalau diikutkan sejarah negara ni bermula tahun 1998, imej ganas dalam berpolitik sebenarnya banyak dikaitkan dengan PKR dan PAS.

Paling di atas sudah tentulah PKR.  Banyak contoh yang  boleh ditunjukkan disini seperti cubaan menggagalkan upacara sumpah laknat oleh Trio Datuk T pada April tahun sudah dan sidang media bekas pegawai khas Anwar, Rahimi Osman pada Oktober 2010.

Disamping demonstrasi-demonstrasi yang kononnya aman tapi sering kali berakhir dengan kekecohan sebab penyokong Pakatan harami mananya yang reti makan saman, semuanya pun suka nak mencetuskan keadaan tidak tenteram.

Perhimpunan Dong Zong di Kajang semalam yang menyaksikan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Wee Ka Siong ditumbuk pula kita percaya dilakukan penyokong DAP sebab DAP saja yang kuat sokong Dong Zong ni.

Walaupun dakwaan Wee Ka Siong itu belum dibuktikan kerana polis masih menjalankan siasatan, tak salah untuk bercakap sebab dakwaan Nurul Izzah nak kena tumbuk pun masih tidak terbukti sehingga sekarang tapi UMNO dah dituduh sebagai bertanggungjawab dah, tak  gitu?

Minggu sudah, Ketua Wanita MCA Pulau Pinang, Tan Cheng Liang diprovok, digelar ayam tua dan pelacur oleh penyokong Pakatan harami dalam satu majlis di negeri tersebut.

Semua ini menunjukkan bahawa Pakatan haramilah sebenarnya yang mengamalkan politik samseng, bukan UMNO mahupun BN seperti mana yang hebat dituduh sekarang.

Isu UMNO dan samseng ini dibangkit dan diulang banyak kali hanya untuk menanamkan persepsi negatif UMNO kepada rakyat.  Tak pulak disedari mereka bahawa dalam masa yang sama Pakatan harami juga menuduh UMNO mengawal polis dan tentera.

Macam mana tu?  Kejap kata kita guna samseng, kejap kata kita guna polis?  Kalau dah boleh guna polis, nak guna samseng buat apa lagi?

Itulah pelik dan singkatnya otak penyokong Pakatan harami dan kesempatan ini digunakan sebaik mungkin oleh manusia bernama Anwar untuk kepentingan politik peribadinya dan itu sahaja semata-mata.

Mananya ada yang berkaitan dengan kepentingan rakyat, bohong saja semua itu.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

61 thoughts on “Wee Ka Siong Ditumbuk: Siapa Sebenarnya Samseng Sekarang?

  • March 26, 2012 at 4:30 PM
    Permalink

    ye ke…setahu aku yg mafianye anak nazri aziz n zahid hamidi tu…tumbuk org sampai lebam…tu x sbut polis lg..tumbuk org sampai lebam muke

    Reply
    • March 26, 2012 at 4:50 PM
      Permalink

      UMNO x perlu dikaitkan dengan samseng. Bukan macam pakatan, nk tujuk kekuatan dengan perhimpunan BERSIH lah. nk tunjuk kekuatan, polis x langar pn kata kena langgar. Kalau UMNO kerahkan kekuatan ahlinya, ko agak2 berapa ramai yang datang. Tp UMNO bukan jenis macam tu. jangan ingat ko orang je kuat… Allah yang maha mengetahui segalanya…

      Reply
      • March 26, 2012 at 7:27 PM
        Permalink

        butoh ko UMNO xperlu dikaitkan dgn samseng..otak ko tarok kt bontot lembu rafidah ke?

        Reply
        • March 27, 2012 at 12:39 PM
          Permalink

          cantiknya bahasa melambangkan pembangkang mempunyai otak dipunggung #A@n%vv#a@r&…

          Reply
        • March 27, 2012 at 1:38 PM
          Permalink

          samseng dah bersuara..

          Reply
        • March 28, 2012 at 3:46 AM
          Permalink

          pundek lu ag samseng..

          Reply
    • March 26, 2012 at 4:51 PM
      Permalink

      polis tumbuk org jahat jea….hang pernah kena tumbuk dgn polis ke???..hang nk polis kat malaysia ni lembut lemah gemalai dan sopan santun dgn penjenayah ke???..yg lebam muka tu jahat mcm setan, hang tau tak…keje dia pi meliwat org jea..

      Reply
      • March 26, 2012 at 10:04 PM
        Permalink

        Nasib baik dia kena tumbuk sebelah mata, kalau keduanya mata sekali….alamat nampak banyak beruang panda pondan …hehe

        Reply
      • March 29, 2012 at 12:08 PM
        Permalink

        betul betul.. aku sokong merosak agama islam plak tu.. kalau aku pun aku pukul sampai mampos..

        Reply
    • March 26, 2012 at 4:51 PM
      Permalink

      Ni lah penyokong komunis.melayu islam konon.

      Reply
    • March 26, 2012 at 5:53 PM
      Permalink

      Kau memang pernah kena tumbuk. Kesian kau kena tumbuk sampai lebam.

      Tumbuk dan mengaku tak apa. Jangan liwat liwat liwat tapi tak mengaku.

      Reply
    • March 26, 2012 at 6:52 PM
      Permalink

      nama hang tak sama dengan penampilan hang ,,,

      Reply
    • March 29, 2012 at 12:05 PM
      Permalink

      lebam bukan gengstar… hahah pukul sampai cedera parah atau pun guna senjata baru gengstar..

      Reply
    • March 30, 2012 at 4:50 PM
      Permalink

      JANGAN LAH GUNA NAMA MELAYU_ISLAM KALAU TULISAN AWAK TAK MENGAMBARKAN SAUDARA/SAUDARI MEMPUMYAI INDENTITI TERSEBUT DAN MEMALUKAN BANGSA DAN AGAMA SENDIRI

      Reply
  • March 26, 2012 at 5:04 PM
    Permalink

    Selama ini dalam setiap PRU ataupun PRK sape yang jadi samseng bukan ke Pak Lobai PAS..yang berlakun kena belasah pun pak Lobai PAS jugak..

    Sewaktu pihak pembangkang menjadikan jalanraya sebagai pentas untuk menunjukkan kuasa..sape yang jadi samseng upahan..Pak Lobai PAS jugak..

    Reply
  • March 26, 2012 at 5:17 PM
    Permalink

    Jangan hairanlah dengan mereka semua, tanya sahaja dengan Reformis 1998, setiap sekali demonstrasi siapa yang mulakan provokasi? Siapa yang memulakan panggilan anjing dan babi kepada polis?
    Saya pun pernah buat perkara yang sama, bukan susah, tunjukkan sahaja kesalahannya pada polis, seperti kata pepatah, baling batu sembunyi tangan. Kekadang polis tu berdiri memerhati sahaja, kita langgarlah dia dan kita jatuh, katakanlah polis tu berkasar dengan kita pasti orang percaya.

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:31 PM
      Permalink

      jelaslah, hang ni jenis refomis yg. tak ikut kata ketua. Refomis sebenar tak buat apa hang buat.

      Reply
      • March 27, 2012 at 10:47 PM
        Permalink

        he..he..ketua pun dipilih secara jalanan kualiti pun mcm longkang jugak la..tengokla kualiti mat sabu, mahfuz mr bean tak layak langsung diangkat jadi pemimpin..

        Reply
        • March 27, 2012 at 11:36 PM
          Permalink

          siapa yg. tentukan layak ke tidak?
          dah dia dapat undi terbanyak, dia menang la. Macam TunM lawan KULI dulu dia kata akan terus jadi Presiden walaupun menag 1 undi.

          Reply
          • March 28, 2012 at 10:09 PM
            Permalink

            Abis tu Anua MENANG atas lawan ngan sapa dalam PKR? sengal!!!

          • March 29, 2012 at 10:16 AM
            Permalink

            Dah tukar orang pulak?
            Layan korang sampai bila pun tak habis.. nak cerita pasal Anwar punya position bukak tajuk lain.

  • March 26, 2012 at 7:11 PM
    Permalink

    Dia ni penyokong komunis. Melayu Islam konon.

    Reply
  • March 26, 2012 at 9:44 PM
    Permalink

    Anak LGE raba nenen budak sampai coklat, itu samseng tak? Ha ha ha….

    Reply
    • March 26, 2012 at 10:02 PM
      Permalink

      Sampai coklat ? hehe..

      Reply
  • March 26, 2012 at 10:04 PM
    Permalink

    Puak PR dah banyak kali MENYAMAR pakai baju UMNO dan pegang bendera UMNO semasa melakukan keganasan. Diupah oleh boss depa.

    Reply
  • March 26, 2012 at 10:23 PM
    Permalink

    x payah nafikan la…org da tau prangai amn la cmne….terutamenye pemude amno..nk2 time pilihanraye…korang tgk je mase raih undi hari mengundi…prangai mcm pe tah.. lucah semacam…smseng kg je…cmtu ke pewaris kepimpinan amno..hancurla bangse melayu jawabnye… x beradap lgsg…

    Reply
    • March 27, 2012 at 6:59 PM
      Permalink

      yg aku hairan wanita pas duk terpekik,melolong mcm beruk dlm sarkas.. buat malu islam je..

      Reply
      • September 28, 2012 at 11:56 AM
        Permalink

        aah..pakai tudung labuh,jubah bagai…tapi maki polis..aku pernah tengok depan mata live…Eii malu la..macam tu ke lambang islam..malu malu

        Reply
  • March 26, 2012 at 10:56 PM
    Permalink

    Melayu_islam ni sekolah lagi ke? dah pi tidor esok nak sekolah la dik..

    Reply
    • March 27, 2012 at 12:42 PM
      Permalink

      dia tak pergi sekolah dah… dibuang sekolah kerana diupah demo…

      Reply
    • March 27, 2012 at 7:07 PM
      Permalink

      tadika PASTI tak kisah masuk kul brape pun..

      Reply
  • March 26, 2012 at 11:01 PM
    Permalink

    tak payah menafikan umno tu samseng!
    menteri agama umno menumbuk kendak anak perempuannya sehingga terlantar di hospital!
    apa macam komen!

    Reply
    • March 27, 2012 at 2:11 PM
      Permalink

      mat sabu pun samseng jugak…masuk bilik hotel bini orang pagi-pagi buta, kalau tak samseng apa namanya tu….tolong komen sat..

      Reply
  • March 26, 2012 at 11:05 PM
    Permalink

    begitu dengan anak nazri aziz ,pakai kereta porsche bernilai jutaan ringgit (entah duit itu datang dari mana,mungkin ayahnya yang bagi) berlagat macam samseng memukul pegawai keselamatan hanya tidak mahu berdaftar nama untuk masuk ke kondo mewah !
    apa macam anda pun tak komen!

    Reply
    • March 27, 2012 at 2:12 PM
      Permalink

      Tu tak temasuk cerita samseng adun PAS dalam keretapi malam ke kota baru….

      hang komen la sat…

      Reply
      • March 28, 2012 at 10:13 PM
        Permalink

        Tu tak samseng lagi bro.. NIK AJIS lagi samsing… BAGI AIR KARAT KAT RAKYAT KELANTAN.. samseng gila beb!!!

        Reply
  • March 27, 2012 at 10:36 AM
    Permalink

    gagal rancangan penulis ni nk menunjukkan amno tu berbudi pekerti… pemimpin sendiri berlagak samseng…

    Reply
  • March 27, 2012 at 1:43 PM
    Permalink

    pas paling samseng sebab berani tido tgh jalan..steady!

    Reply
    • March 27, 2012 at 2:26 PM
      Permalink

      tido atas jln x pa…jgn tido dlm kandang lembu dah la…lembu lg hebat tido kondo..lembu pon x staraf hangpa…korang layak duduk dlm kandang lembu ja…sbb x dapat pa..dibodohkan pemimpim penyangak..

      Reply
      • March 27, 2012 at 3:08 PM
        Permalink

        Tak mcm melayu islam punye komen pun???…

        Hai.. surah mana yg hang rujuk lembu lebih mulia dari manusia..tuhan mana yg wakilkan hang ckp mcm tu…dewa krisna ke???…hang ni kalau nk jadi lebai jgn la jadi lebai “KADANG2″…

        Tapi ni la wajah juak2 PAS, bila nk menipu semua nas dan hadith dibaca, bila hangin setan pun kagum dgn hangpa..

        priahhh..melayu islam konon..

        Reply
        • March 27, 2012 at 3:15 PM
          Permalink

          aku x prnh kta aku lebai ka apa…biasa la…kalau ckp baik2 pon korang xdgr..makin diejek adelah…skrg2nye aku x da carut marut mcm korang..x aih…shahrizat punya kata..betoi apa…kalau lembu x lbh hebat dr korang…x kan laki dia beli kondo utk ternak lembu kan…..mknanya dia syg lembu lg dari org mcm korang…betoi x…

          Reply
          • March 27, 2012 at 10:48 PM
            Permalink

            apa kisah pulak yg duk perbesarkan ladang babi..dia lebih suka babi dari penyokong mcm ko la..

    • March 27, 2012 at 5:03 PM
      Permalink

      UMNO kena ugut oleh China dan India pun dah takut ….

      termasuk teloq mereka ke dalam…

      Reply
      • September 28, 2012 at 11:59 AM
        Permalink

        nik aziz pon sokong kafir tak bagi pasang ayat quran guna speaker…takut le tu

        Reply
    • September 28, 2012 at 11:58 AM
      Permalink

      hahaha..betul2..samseng pakai lebai lak tu..

      Reply
  • March 27, 2012 at 3:11 PM
    Permalink

    pakatan dah terbukti samseng jalanan. pukul curi ni memang kerja mereka dari dulu lagi. harap polis menyiasat dgn terperinci sebelum keluarkan kenyataan.

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:36 PM
      Permalink

      tunggu siasatan… pernah dulu pemimpin BN kena pukul, tapi bila siasat orang depa tak puas hati/ dendam. Akhirnya polis tak keluarkan apa2 kenyataan. kes tutup…

      Reply
      • March 27, 2012 at 11:07 PM
        Permalink

        bagi detail sikit bujuk..ko ni mcm tukang cerita hikayat kanak2 je..cecita yg betul..

        Reply
        • March 27, 2012 at 11:34 PM
          Permalink

          cerita lama… tak ingat detail. tapi kesah benar..

          Reply
  • March 27, 2012 at 5:01 PM
    Permalink

    kena penumbuk sikit dah mengadu ….

    apa lah pemimpin BN ni tak ada teloq langsung ………

    Reply
    • September 28, 2012 at 12:00 PM
      Permalink

      ubah tajuk lak..ko tu nyokong Dong Zhong xckp..silap2 nnt ko merempat kat tanah sendiri..

      Reply
  • March 27, 2012 at 5:10 PM
    Permalink

    DALAM tempoh 1,460 hari dari tarikh Pilihan Raya Umum Ke-12, apa yang rakyat Selangor telah saksikan????.

    Apa hasil ekonomi baru Selangor?

    KOSONG MASA UMNO MEMERINTAH SAHAJA EKONOMI SELANGOR BAIK….

    Dalam tempoh empat tahun ini berapa banyak rumah mampu milik dibina?

    TAK BINA APA-APA …SEMUA RUMAH YANG ADA DINEGERI SELANGOR UMNO DAN BN YANG BINA…

    PKNS buat apa?

    MAIN TELOQ

    Berapa banyak kawasan pertumbuhan baru dibuka?

    TAK ADA LANGSUNG SELAM INI UMNO SAHAJA YANG BUAT…

    Jika semasa pentadbiran Barisan Nasional (BN), Selangor ada Lembah Bernam, Lembah Beringin, apa yang Menteri Besar kerajaan PKR Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim buat?

    PKR TAK BUAT APA ….. KHALID IBRAHIM TAK BUAT APA …. HANYA KHIR TOYOL SAHAJA YANG PANDAI BUAT ….

    Tak habis-habis yang dipasang Abdul Khalid di seluruh pelosok negeri adalah poster-poster dan sepanduk yang tertera ucapan ‘terima kasih, terima kasih dan terima kasih’. Terima kasih kepada siapa? Kepada diri sendirikah?

    UMNO/BN TAK PERNAH LETAK POSTER UNTUK BERTERIMA KASIH PADA RAKYAT ….

    RAKYAT MESTI BERTERIMA KASIH DENGAN PEMIMPIN UMNO/BN…

    SEBAB UMNO/BN YANG BAGI KEMEWAHAN DAN REZEKI PADA RAKYAT …..BUKAN ALLAH ….

    Reply
    • March 27, 2012 at 6:01 PM
      Permalink

      Ni budak tadika ke apa ?

      Reply
      • March 27, 2012 at 11:08 PM
        Permalink

        ha..ha…ha..belum baligh..

        Reply
  • March 28, 2012 at 8:59 AM
    Permalink

    Sekolah – sekolah cina , tamil – Suqui, DOng Ziong semua ni tutup sj.. habih ceriter..

    Reply
    • March 29, 2012 at 10:17 AM
      Permalink

      betul… suruh la PM tutup, kalau berani la.

      Reply
  • March 29, 2012 at 8:46 AM
    Permalink

    kekerasan bukan cara kita

    Reply
  • March 29, 2012 at 3:10 PM
    Permalink

    Polis kata tak de bukti dia kena tumbuk—Tun Hisan

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.