UMNO & PAS: Tersirat Disebalik Yang Tersurat

Dalam bahasa Croatia, perkataan PAS membawa maksud ANJING. Manakala dalam tulisan jawi, ejaan UMNO (امنو) bunyinya menghampiri sebutan istilah arab, AMANU (امانو) yang memberi maksud BERIMAN.

Pasca PRU 12, 2008 sekian banyak bukti menyokong dan menunjukkan kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat (PR) agak tercorot & kerap mengikut rentak & arahan DAP.

Taat setia menurut perintah walau sekalipun kesucian agama dipertaruhkan.

Sifat anjing pula taat pada tuannya, entah apa sialnya kebetulan perkataan PAS dalam bahasa Croatia pula membawa maksud ANJING. Rezeki atau bala?

Berbanding UMNO (امنو) yang banyak bermuhasabah diri, mengakui kelemahan kemudian berani memperbetulkan kesilapan, sikap sedemikian menghampiri sifat orang yang beriman  (امانو) yang menyedari dirinya hanyalah hamba Allah yang tidak sempurna & tidak maksum sifatnya.

Akronim PAS pula berasal ejaan jawi yang ‘di romankan’ (ڤاس)P (pa), A (alif), S (sin), tapi jika di Melayukan singkatan sebenarnya ialah PIS (Parti Islam SeMalaysia – P (pa), I (alif), S (sin)).

Dalam bahasa Inggeris pula akronim PIS bunyinya hampir sama dengan sebutan perkataan PISS yang bila diterjemahkan semula membawa maksud KENCING.

Barangkali risaukan orang ramai mengetahui sikap PAS yang suka kencing meleret dan memperalatkan agama untuk menipu rakyat, maka akronim PIS yang dekat dengan bunyi PISS di abaikan dan PAS digunakan sebagai identiti hingga hari ini.

Realitinya, hari ini telah terbukti dalam pelbagai isu pokok & perkara yang menyentuh dasar perjuangan PAS, jelas tampak kelihatan agama hanyalah umpama propaganda kosmetik untuk menarik undi khalayak umum.

Sedangkan bila masuk bab pratikal, ia gagal dilaksanakan. Sembang gah mengalahkan bunyi tong drum namun di dalamnya kosong sama seperti simbol kosong pada bendera PAS.

Isu kalimah Allah s.w.t pun gagal dipertahankan dan isu kemurtadan di Selangor juga gagal ditangani, lebih dari cukup untuk menggambarkan slogan yang di laungkan & dasar Islam yang konon diperjuangkan oleh PAS hanyalah kosmetik, temberang & hanyalah KENCING semata-mata.

Manakala itu, dalam satu babak Pendekar Bujang Lapok, lakonan P.Ramle, Sudin & Aziz Satar, ada satu dialog yang diucapkan oleh Sudin yang berbunyi, “Alif, Min, Nun, Wau…. Alif tendang Wau, SARKIS”.

Ramai orang PAS berpendapat dialog Sudin yang mengeja “Alif, Min, Nun, Wau” itu sebagai SARKIS kemudian ditafsirkan ianya adalah sindiran tersirat terhadap UMNO, walhal dialog selanjutnya sengaja diabaikan – “Alif tendang Wau, SARKIS”. 

Fakta menunjukkan watak Sudin adalah seorang yang buta huruf, jadi ia membawa makna tersirat bahawasanya hanya orang buta huruf & buta kayu sahaja yang kerap tidak jelas sesuatu kebenaran kemudian mudah pula menyalah tafsirkan sesuatu mengikut kefahamannya yang terhad.

Dialog Sudin jika ditafsirkan dalam konteks lain, “Alif , Min, Nun, Wau…. Alif (A / U) tendang Wau (O), SARKIS” secara tersiratnya hampir kepada maksud “jika UMNO & orang Melayu gagal BERSATU (U = united) dalam satu saf (O = organisation), natijahnya UMNO & Melayu akan jadi bahan tawa semata-mata (SARKIS)”.

Apapun, apa saja tafsiran atau pemahaman kita berkaitan UMNO & PAS, kenyataannya UMNO kekal teguh mewakili kuasa politik umat Islam sementara PAS pula terus memperalatkan agama demi mengejar keuntungan politik akibatnya habis berkecamuk dasar & arah tujunya.

Dulu, kini dan di masa depan, orang Melayu Islam tetap tekad menolak parti yang memperalatkan agama demi politik kepartian apatah lagi bila parti tersebut memiliki sikap yang menghampiri sifat ANJING yang hanya pandai KENCING saja merata-rata.

90 thoughts on “UMNO & PAS: Tersirat Disebalik Yang Tersurat

  • March 4, 2012 at 7:45 AM
    Permalink

    Perlu ker percaya sumber umno ni???
    UMNO yg berkuasa pesal tak nak laksana???
    kedah memang nak buat hudud ni.

    Reply
    • March 4, 2012 at 11:20 AM
      Permalink

      UMNO dah tak ada modal …..dah..

      BN terdesak nak menang kali ini ..

      bawak lah cerita2 macam budak2 ..

      cerita setaraf dengan budak tadika

      Reply
      • March 4, 2012 at 11:23 AM
        Permalink

        United malaya nonsense organization

        Reply
        • March 4, 2012 at 11:32 AM
          Permalink

          C4 samalah dengan moo…

          Reply
          • March 4, 2012 at 2:10 PM
            Permalink

            HE..HE..C4 NI ANAK BUAH USTAZ KHALWAT BINI ORANG..

      • March 5, 2012 at 2:36 AM
        Permalink

        hahaha..asyik2 pencacai2 PR ni ckp UMNO xde modal.. PR yg dh muflis tu xsedar ke woii?
        UMNO buat silap UMNO muhasabah dan salahkan diri..itu tanda hamba Allah yg normal..

        tp PR..dr hujung rambut sampai hujung kaki salahkan pihak lain.. itulah tanda muflis..xde strength..LOOSER!

        Reply
    • March 4, 2012 at 11:31 AM
      Permalink

      Mooo.. ni adalah salah satu makhluk yabg sudin tujukan kata2nya

      Reply
    • March 4, 2012 at 6:29 PM
      Permalink

      si malaun Moo ni agaknya tidur dengan komputer kot, asal ada posting baru je, dia lah yang dulu bagi komen jahanam. Mungkinlah umat islam akhir zaman kut, tidor bangun dengan komputer, komen x masuk akal, fitnah etc tulah kerjanya. Ko dah tukar zikir harian dgn fitnah dan adu domba melalui internet.

      Reply
      • March 4, 2012 at 10:08 PM
        Permalink

        Moo komen pun waktu syuruk 7.45am. Waktu terbit matahari dimana kedudukan antara 2 tanduk syaitan. Jadi faham-faham la.

        Reply
  • March 4, 2012 at 7:48 AM
    Permalink

    UMNO ialah “United Malay ….” parti kununnnya champion memperjuangkan bahasa melayu..

    Reply
    • March 4, 2012 at 2:11 PM
      Permalink

      PKR..Parti kencing rakyat..PAS..parti ajaran sesat..

      Reply
    • March 4, 2012 at 2:43 PM
      Permalink

      parti hang champion perjuangkan Israel..lg champion kan mooo…

      Reply
  • March 4, 2012 at 8:21 AM
    Permalink

    UMNO parti yg memperjuangkan melayu:
    – melayu yg macam mana umno bantu?
    – at what expense and cost?

    Lim Kit Siang

    The Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak should present a White Paper to Parliament when it reconvenes on March 12 to present the government case to justify a third bailout of RM840 million for former Malaysian Airlines (MAS) chairman Tajudin Ramli – as well as reasons for the previous RM12 billion double bailouts for Tajudin.

    The latest round of bailout revolves around the out-of-court settlement of Tajudin’s RM589 million debts which Pengurusan Danaharta Nasional Bhd had obtained in a Kuala Lumpur High Court judgment in December 2009.

    The Minority Shareholders Watchdog Group (MSWG) described the judgment as probably the largest sum awarded in Malaysian legal history and computed that the total amount would have ballooned to RM840 million as the judgment allows Danaharta to charge an interest of two per cent over the base lending rate on the outstanding sum from Jan 1, 2006.

    It raised questions all Malaysians are asking and which must be answered by the Prime Minister in Parliament, viz:

    · What could have prompted Danaharta not to exercise its legal right to collect the outstanding amount?

    · Why the government resorted to an out-of-court settlement despite winning the case in court?

    The government write-off of RM840 million judgment debt due from Tajudin would at least be the third bailout of Tajudin using public funds, the first time involving RM1.8 billion bailout of Tajudin in December 2000 paying RM8.00 per share for his 29 per cent stake in MAS or more than double its market price then; and the second bailout in taking over the some RM10 billion losses suffered by MAS after Tajudin’s take over from 1994-2000.

    What public interests could Najib plead to justify a third bailout for Tajudin?

    It is time for Najib to come clean with Parliament and the nation whether there is any truth to Tajudin’s claim that he was directed by former Prime Minister Dr Mahathir Mohamad and former Finance Minister Tun Daim Zainudin in 1994 to buy a controlling stake in MAS to bail out the government as a “national service” – to partly “bail out” Bank Negara from its RM30 billion foreign exchange scandal in 1992/1993 – and that there was an “Overriding Agreement” to indemnify him against any losses suffered.

    Is it because what Tajudin was the truth despite the denial by Mahathir that was the reason for the series of Tajudin bailouts, including the current third Tajudin bailout of RM840 million?

    If Tajudin’s claim is baseless, as asserted by Mahathir, then Tajudin had committed perjury in making a false affidavit. Why then had no criminal action been instituted against Tajudin?

    Whatever the truth, Parliament and the country are entitled to know the facts especially on why the Government of Malaysia has to embark on further billion-ringgit bailouts of Tajudin after the RM12 billion double bail-outs after the disastrous six-year “privatisation” of MAS to Tajudin from 1994-2000!

    Reply
    • March 4, 2012 at 10:25 PM
      Permalink

      Lim Kit Siang to Anwar Ibrahim (Finance Minister) in 1994:-

      Anwar Ibrahim is a liar. Anwar must resign for the rm30billions forex losses.

      “However, the person who must also bear responsibility for the colossal Bank Negara forex losses, apart from Tan Sri Jaffar Hussein, must be the Finance Minister, Anwar Ibrahim, himself. Jaffar should be made a Tun instead of having to resign in ignominy if it could be shown that over the years, Bank Negara had cumulatively made more profits from forex speculation despite the colossal losses in the past two years. Anwar Ibrahim had misled Parliament last July when I questioned him whether Bank Negara had suffered more forex losses. Anwar said that this was not true as he had been monitoring the Bank Negara’s forex dealings weekly.” – Lim Kit Siang, 1994

      Reply
  • March 4, 2012 at 8:26 AM
    Permalink

    Penulis sepatutnya bawak hujah/dalil/ayat-alquran/hadith yg lebih bernas- sebaliknya bwk cerita p Ramlee.

    UMNO Dog sangat…

    Reply
    • March 4, 2012 at 11:24 AM
      Permalink

      ini cerita lawak sesama ahli UMNO dalam KMU ni….

      hishhh…… terasa pulak mooh ni… bukan ahli UMNO pun kau ni…

      Reply
      • March 5, 2012 at 2:38 AM
        Permalink

        dia terasa bro..maklumlah Moo..tgh muflis.. parti dia tgh kalut nk cover byk mslh..payment pun sangkut kot hehehe..

        Reply
    • March 4, 2012 at 2:12 PM
      Permalink

      he..he..anwar yg patut bawak dalil al quran bila sokong israel..

      Reply
    • March 4, 2012 at 2:47 PM
      Permalink

      mooo..yg hang bawak citer Lim Kit Siang kat atas tu mcm mana plak…ada dalil/firman dan hadith ke dlm artikel LKS tu…

      moooo..bkn nk kata apa la, tapi lembu cuma pandai sikit dari hang jea tau…sikit jea….

      Reply
  • March 4, 2012 at 9:09 AM
    Permalink

    marah betul Moo, dalam setengah jam sampai 4 komen ditulisnya.. rilek Moo.. sabor.

    Reply
  • March 4, 2012 at 10:54 AM
    Permalink

    Apakah Pemimpin dan Ahli UMNO menunjukkan ciri-ciri Amanu(orang2 beriman)?
    Terbaru MP sabak bernam dijatuhkan hukuman bersalah kerana clim acara yg. tak wujud. Yg. lama dan banyak lagi biar dulu… kita dedahkan kemudian.
    Bab Anjing dan kencing… takpalah kita kenal benar pasal akhlak ahli dan pemimpin UMNO. Inilah salah satu akhlak mereka, bila gagal berhujah dengan baik maka akan keluarlah gelaran2 yg. buruk serta makian.

    Reply
    • March 4, 2012 at 11:06 AM
      Permalink

      tentu sekali salah untuk mengatakan semua orang UMNO beriman kerana dalam setandan pisang tak semuanya elok.

      sama seperti tidak patut untuk orang Pas mengaku hanya dirinya saja yang Islamik & layak masuk syurga, kerana hak ketentuan syurga neraka hanya milik Allah s.w.t.

      Kes MP Sabak Bernam adalah antara kes betapa UMNO tidak menyorok kelamahan & kesilapan dirinya. Tidak sapu sampah ke bawah karpet dan tidak claim dirinya saja yg perfect.

      Perkataan UMNO menghampiri bunyi AMANU adalah hakikat walau tak semestinya gambaran keseluruhan.

      Akronim PAS membawa maksud ANJING (croatia) & PIS menghampiri sebutan PISS juga hakikat yang dekat dgn kenyataan & kedudukan PAS hari ini. 🙂

      Reply
      • March 4, 2012 at 12:35 PM
        Permalink

        ok lah… tapi boleh tak sebut sorang pemimpin UMNO yg. berciri AMANU. kalangan menterilah senang…. tak kesah la, menteri JAKIM pun takpa. kalau ada la… nak korang sebut supaya kita boleh ulas AMANU dia.

        Reply
        • March 4, 2012 at 2:52 PM
          Permalink

          nak bagi 1 nama rasanya tak adil la bujuk…sebab yg berciri AMANU dlm UMNO menghampiri 95%…hang tembak la salah sorang, kami nak tengok ulasan khawarij hang tu…cepat la bujuk…

          Reply
          • March 4, 2012 at 4:01 PM
            Permalink

            Ok..lah mampu sebut 95% pun boleh. Dari dulu lagi aku pernah tanya soalan ni… belum keluar satu nama pun. Zaman dulu ramai yg. kata Pak Lah Mr.clean, tapi lepas jadi PM hilang dah clean dia. mungkin ada yg. lain…?

          • March 4, 2012 at 4:05 PM
            Permalink

            jgn byk kona la bujuk…hang pilih satu nama dan ulas…kami nk tengok ulasan hebat khawarij hang tu…cepat la bujuk…jgn nak gempak jea…ulas laaa…

          • March 4, 2012 at 4:50 PM
            Permalink

            Hang tak berani bagi 1 nama pun, macamana nak ulas… hehe. 95% konon.. 1 pun tak berani sebut. Mana AMANU… korang?

          • March 4, 2012 at 6:51 PM
            Permalink

            hai..suruh pilih dari 95% pun hang tak boleh nk pilih…hang ni sembang jea lebih bujuk…mcm tin kosong jea hang ni bujuk…cepat la ulas bujuk…hang bubuh nama sapa2 pun…95% tu bkn nya sikit…hang takut salah pilih ke????

          • March 4, 2012 at 10:33 PM
            Permalink

            masalahnya aku tak jumpa 1 pun yg. betul2 beriman, ZUHUD, WARAK…. kalau menteri JAKIM pun guna duit zakat untuk untuk bayar peguam, apalah yg. aku boleh harap dari yg. lain2.

          • March 5, 2012 at 2:29 PM
            Permalink

            tak jumpa ke tak tak boleh jawab bujuk…kesian kat hang…mcm tin kosong jea…standard hangpa laa..

          • March 5, 2012 at 10:33 PM
            Permalink

            Aku dah ulas sorang.. hang sebut pulak sorang kalau hang jumpa la.

        • March 4, 2012 at 6:33 PM
          Permalink

          Kalau UMNO susah sikit sebab amalan mereka bukan dipentas politik bujuk ooii!!!. Tapi kalau dlm PR bulehlah ku nak sebut iaitu Mat Sabu phonesex, Anugay AlJubb dan terkini Ostad Khalwati Ha ha ha ha puas hati?

          Reply
          • March 4, 2012 at 10:35 PM
            Permalink

            Masalahnya mereka kata dalam Quran sebut UMNO sebagai AMANU..(orang beriman) dan mereka kata lagi PAS adalah anjing dan PIS.

          • March 5, 2012 at 1:20 AM
            Permalink

            nak buat mcm mane bujuk…dah bunyi nye mcm tu…terima jea laa…

          • March 5, 2012 at 2:41 AM
            Permalink

            Allahuakbarr..
            ..berhujah dgn org MUNAFIQ bujuk ni perlukan banyak KESABARAN dan ISTIGHFAR..
            kalau tk jd mcm kisah Saidina Umar nk kerjakan shj Abdullah Bin Ubai yg sering ‘loyar buruk’ dengan Islam..

    • March 4, 2012 at 11:24 AM
      Permalink

      pemimpin UMNO rasuah berjuta2 …. ciri2 amanu ????

      Reply
      • March 4, 2012 at 11:50 AM
        Permalink

        bro c4

        masa kes almaunah dulu takitudin panggil kenalan aku datang kota baharu sebab nak suruh geng2 aku defense Almaunah ni

        dari pagi sampai lah ke petang duduk bercerita bergebang sakan kat hotel

        yg budak habaq kat aku bunyi nye macam ni,

        saya ni solt tunggang langgang bang kata budak tu pada aku, tapi si takiyudin hitam ni bila bab berceramah agama bukan main dasyat, tapi tak solat gak bang macam saya…

        aku cuma boleh nasihat kan kawan aku tu…. jangan jaga hal2 ibadat orang lain, itu dia dengan Allah

        sudah lah c4 , group PR ni mintak hadis dengan ayat kitabullah hanya nak kabur kabur kan mata orang ramai, kunun alim lah

        satu malaya dah tau korang jual ayat Allah hanya untuk kepentingan dunia sahaja

        la ni, boleh pulak PAS bagi group DAP berceramah pakai ayat2 Allah , Lim guan Eng pulak di angkat jadi sama taraf dengan Khalifah Umar Al Khattab

        penyokong2 PAS pun dah taknak bagi pada undi PR ni c4

        rasullullah mimpi minum susu sampai basah janggut beliau tumpah dek susu, lepai tu beliau bagi pada umar minum susu tu pulak dalam mimpi tu

        jadi sahabat lain bertanya apakah maksud mimpi rasulullah itu??? beliau menjawab itu adalah ilmu, bermaksud Umar alkhattab berpengetahuan tinggi dalam ilmu dunia akhirat…

        Rasullullah berkata lagi sekiranya ada nabi selepas aku, maka umar lah yang paling layak di pilih dan di angkat menjadi nabi..

        kalu begitu boleh suruh Lim Guan Eng buat satu buku untuk tafsir surah al Baqarah yek c4…..

        bertapa ramai nya orang2 islam di malaysia lebih2 ahli2 PAs sendiri yg cukup jelak bila2 pencacai anwar yg berada dalam PAS mengangkat Lim Guan Eng setaraf dengan Umar Al khattab?????

        Mudah2 mudahan Allah Taala melenyap kan orang mcm kau c4 kat muka bumu=i malaysia buat selama lama nya

        amin…

        Reply
        • March 4, 2012 at 12:01 PM
          Permalink

          Gang Samy Vel…dah sebat duit banyak dah…

          Reply
        • March 4, 2012 at 12:43 PM
          Permalink

          Sorry la… aku tak percaya cerita ko. Mustahil TGNA nak lantik orang tak Solat jadi EXCO. Yg. merokok pun dia taknak jadi calon YB. mungkin mamat tu pernah jalan dengan D.Takiyudin tengok dia tak solat zohor, tapi D.Takiyudin solat JAMAK. Itu contoh la…

          Reply
          • March 4, 2012 at 3:00 PM
            Permalink

            fuyooo…maksumnya EXSEKOR PISS ni…yg bawak bini org dlm otel dan keretapi tu nk simpan citer kat mana bujuk….tu por nik suka yea jadi YB…

            Takiyudin solat jamak tu, contoh ke hang nk menghalalkan politik hang…kalau tak sure, tak payah la nak agak2 bujuk…nak spin jugak hang ni…

          • March 4, 2012 at 4:02 PM
            Permalink

            Itu cerita tepi jalan macam sg.siput sebut… aku pun reka cerita setakat nak buat fitnah.

          • March 4, 2012 at 4:07 PM
            Permalink

            hang tak bleh jwb ke bujuk…tu contoh ke atau taksub hang pada boss2 hang…jawab laaa, jgn dok kalih sana sini…

          • March 4, 2012 at 4:38 PM
            Permalink

            he..he..yg berkhalwat boleh pulak jadi calon..

          • March 4, 2012 at 11:36 PM
            Permalink

            husam musa macam mana bujuk/????

            cakap tak serupa bikin, kalau macam tu hang cakap bujuk, nik aziz sudah jatuh hukum kategori flip flop

          • March 5, 2012 at 2:45 AM
            Permalink

            hehhe layan je lah sibujuk tu bebel..
            nnt merajuk plak die..
            Parti PISS ni pemimpin2 dan balaci2nya sentiasa di’clear’ dr dosa..oleh rejim Pok Nik wpun buatlah dosa sebesar2 dosa..SESAT MENYESATKAN!

          • March 5, 2012 at 10:41 AM
            Permalink

            sg.siput.. Husam apa kes?

    • March 4, 2012 at 11:29 AM
      Permalink

      ramai bujuk….

      yang kau tak tau pun ada.. sebab depa tak pakai serban sebakul dengan jubah nak menunjuk nunjuk alim dan warak dalam ilmu agama

      abu jahal pun pakai serban sebakul dengan jubah, adakah beliau alim????

      kau pakai jubah tak bujuk???

      Reply
      • March 4, 2012 at 11:55 AM
        Permalink

        menutup kepala itu adalah sunnah. Jangan perlekeh. Keikhlasan tu hak allah.

        Reply
        • March 4, 2012 at 3:07 PM
          Permalink

          pemfitnah citer pasai keikhlasan…mulut pun kena tutup jugak moooo…jgn asik nk salahkan org lain jea…dan tak pernah bersyukur apa yg Allah kurniakan pada kita rakyat msia ni…kalau hang rakyat malaysia laa…

          Reply
        • March 4, 2012 at 11:48 PM
          Permalink

          abu jahal pakai serban dengan jubah tak moo?????

          apa beza jubah abu jahal dengan pemakai jubah PAS yg menyokong anwar dalam mempertahan kan negara israel????

          dan orang yg memakai jubah dalam mempertahan kan dakwah orang kristian terhadap umat islam di selangor….

          apa kau ingat orang lain tak belajar agama ka, kau ingat orang islam lain kat malaysia macam group kau ka , suka memperleceh kan orang islam yg lain

          lepaih tu dah tak boleh nak jawab, tuduh orang lain memperlekeh kan sunah

          betul lah memang puak2 hang ni tergolong dalam kategori khawarij

          Reply
        • March 5, 2012 at 2:47 AM
          Permalink

          ooo menutup kepala tu Sunnah..pandai plak..
          menfitnah itu HARAM.. lawan pemimpin Islam HARAM..so asal tutup kepala boleh lah buat maksiat?
          ko amik sunat ko buat yg HARAM?..sesat nak mampos!

          Reply
          • March 5, 2012 at 11:20 AM
            Permalink

            kalau ye pon x suke…jgn duk pelekeh sunah…terok sgt dah akhlak korang…sanggup kta mcm tu….x tau nk kte apa dh dgn akhlak puak2 korang dlm ni..rosak semuanye…

          • March 5, 2012 at 2:34 PM
            Permalink

            memang dah tak tau nk kata apa dgn puak hang ni…tak sudah2 bertopengkan melayu dan islam…perangai macam iblis….pakaian ikut sunah konon, perangai kenapa tak ikut sunah???…bertakbir 3kali, caci maki hamun 100kali…pala hotak hang la puak khawarij…

      • March 4, 2012 at 12:38 PM
        Permalink

        Mintak sebut sorang boleh…? Yg. semua kenal la senang. macam menteri ke..

        Reply
      • March 4, 2012 at 3:04 PM
        Permalink

        bro..bujuk tak pakai jubah…dia pakai sari…

        Reply
  • March 4, 2012 at 11:01 AM
    Permalink

    mooolembu sudah dibayar pakatan haram.tugas dia menegakkan benang basah dan menegakkan penipuan pakatan haram.orang yang dibayar mane boleh dipercayai.double standard.

    Reply
  • March 4, 2012 at 11:17 AM
    Permalink

    PAS anjing? UMNO babi pulak …

    Reply
    • March 4, 2012 at 4:37 PM
      Permalink

      ha..ha..melatah jugak c4 ni.. ustaz khalwat sihat ke c4?

      Reply
  • March 4, 2012 at 11:23 AM
    Permalink

    Tak kisah lah benang basah ke benang kering..

    Tapi terbukti, kalau rugi rakyat tanggung, kalau untung, kroni umno dapat…eg famili Pak Lah dulu byk buat profit dgn MAS (exhorbitant profit), sampai hari ni, MAS jatuh kat Tony Fernandez dan rugi..rakyat tanggung eg TS Tajuddin. (teringat kereta Bentle Azure nye no plate TR 1 itu)

    Reply
  • March 4, 2012 at 11:25 AM
    Permalink

    Aku memang patut marah rugi sampai billion2 rakyat tanggung, yg korang marah TS Khalid servis kereta RM7 ribu pun kecoh walhal dia guna his own personal asset (his car) untuk kegunaan rasmi. Tapi pemimpin umno terbalik, guna harta kjaan untuk kesenagan diri, keluarga dan rakan2.

    Reply
    • March 4, 2012 at 3:09 PM
      Permalink

      rumah hang dah takde beras langsung ke moooo…teruk betul kesan yg hang tanggung…aku ok jea…pelik la pulak…hang ni rakyat mana????

      Reply
    • March 4, 2012 at 10:45 PM
      Permalink

      Bank Negara kerugian rm15-25 bilion dalam pada 1992-1993 akibat forex tradings semasa Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan. Apabila disoal oleh ketua pembangkang Lim kit Siang didalam sidang Parlimen pada tahun 1994, Anwar telah BERBOHONG bahawa tiada berlaku kerugian dan keadaan adalah dikawalselia setiap masa oleh beliau.

      Sebaliknya Gabenor Bank Negara Jaafar Hussein telah melaporkan kerugian pada tahun 1993 sahaja adalah rm5.7 billion, walaupun cuba dinafikan oleh Anwar. Jaafar telah meletak jawatan selepas skandal forex ini. Anwar enggan meletak jawatan walaupun didesak oleh Lim Kit Siang.

      Sekarang keadaan sudah terbalik. Lim kit Siang kini membela perompak negara Anwar ini semata- mata kerana agenda politik dan kerakusan kuasa china rasis DAP.

      Reply
  • March 4, 2012 at 11:26 AM
    Permalink

    Rosmah pulak ciri apa ????

    Reply
  • March 4, 2012 at 1:00 PM
    Permalink

    Dalam bahasa Croatia, perkataan PAS membawa maksud ANJING. Manakala dalam tulisan jawi, ejaan UMNO (امنو) bunyinya menghampiri sebutan istilah arab, AMANU (امانو) yang memberi maksud BERIMAN.

    – permulaan artikel itu pun dah buat pencacai Pas panas hati…muahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

    Reply
    • March 4, 2012 at 10:19 PM
      Permalink

      Pendapat yang bernas dan terbukti.

      Reply
    • March 4, 2012 at 3:11 PM
      Permalink

      yea laaaa…PAS for all….All termasuk israel kan tonyXgunaseduit…

      Reply
    • March 4, 2012 at 7:27 PM
      Permalink

      ya benar , PAS juga untuk lim kit siang

      Reply
  • March 4, 2012 at 2:11 PM
    Permalink

    Berpuluh2 tahun PAS laungkan hudud kehulu hudud kehilir..last2 negara islam tak ada dalam Alquran..yg ada katenya negara kebajikan.

    Hudud mudud PAS ni retorik PAS saja…nak buat hudud pun kena tanya DAP kena tanya PKR…haha…so…sapa yg lebih dominen dalam Pakatan Haram tu?..PAS..PKR atau DAP?.

    Reply
    • March 4, 2012 at 6:43 PM
      Permalink

      tak apalah… sekurang-2nya mereka untung dunia dapat mengkafirkan dan memfitnah orang UMNO, ada juga untung dunia..
      tapi rugi besar diakhirat kerana semua tuduhan yang tidak benar tersebut akan kembali kpd si penuduh. Kini mereka sedang menerima musibah besar seperti berkawan dgn harbi, menafikan hudud dgn tidak melaksanakannya dinegeri yang diperintah dan mcm2 lagi fitnah besar.

      Reply
    • March 4, 2012 at 10:25 PM
      Permalink

      PAS kalau nak laksana hudud tak payah pinda perlembagaan. Kapal Sinki gempaq dah terkencing. Janji nak laksana hudud di Kelantan tapi tak buat. Ciri-ciri munafik ialah mungkir janji. Ikut hudud, orang munafik di hukum bunuh.

      Reply
  • March 5, 2012 at 1:19 AM
    Permalink

    BN x terdesak pon nak menang.. yg terdesak tu si PAS bodoh! buta huruf, pekak, bodoh sombong, x boleh beza antara taik kambing dgn kacang.. suma tu character org2 pas.. mmg jenis sampah masyarakat!! sembang kosong leh lah! org umno pon x mau org2 cam ni.. cuma kami nak beri ingatan kepada si bodoh PAS nih.. x lama lagi PAS akan sedar diri jugak..

    Reply
  • March 5, 2012 at 2:50 AM
    Permalink

    Balaci2 low class mcm bujuk, moo ni punyelah hempas pulas nk ‘save’kan PAS dan PR.. tp pemimpin atas mereka guna air liur je bodohkan mereka..lepas tu sikitpun xpeduli maslahat ke atas balaci mereka ataupun umat Islam..

    sbbtulah DAP punya muslihat tipuhelah wpn dlm Al-Quran telah jelas-mereka engkar dan terus bersekedudukan dgn DAP kafir harbi..

    bab basic pun failed..bab2 lain xyh hujahlah.. confirm sesat!

    Reply
  • March 5, 2012 at 8:05 AM
    Permalink

    memang pakatan haram sesat pun.depa kata kawan kafir sesat.depa kawan baik dengan kafir dap.kafir dap jugalah yang memurtadkan umat islam depa sokong.depa kata lim kit siang,karpal,lim guan eng sama dengan umar al khattab.sunat pun takde sama apa jadahnya?suruh sunat pas tu masuk islam la..anwar ibrahim imam mahdi depa.imam mahdi sangattttt.nampak jelas pakatan haram ni sesat.hati hitam gelap takde cahaya.

    Reply
  • March 5, 2012 at 11:39 AM
    Permalink

    ape faedahnye penulis ni kte bgitu…adekah tujuan pas ditubuhkan utk jd piss atau anjing seperti yg didakwa..adakah amno menjadi aamanu orgnye bila hampir serupe mksudnye..no no no…jauh sesekali…yg ade adalah terbalik…sia2 nye tulisan org ini..org yg percakapan sia2 ni boleh menjerumuskan ke arah neraka…sama2 lah beringat..

    Reply
    • March 5, 2012 at 2:44 PM
      Permalink

      penulis cuma citer pasal definasi sesuatu perkataan….kalau hang dah bubuh nama hang PIG yg bermaksud BABI, kenapa hang nak salahkan org yg mendefinasikan maksud yg tersurat dari perkataan tersebut….tu laaaa jgn makan cili banyak sangat..kan dah tak tertahan pedasnya…

      mendefinasikan sesuatu maksud boleh menjerumus ke arah neraka…lawak@sesat giler la hang ni…habis la Dewan Bahasa Dan Pustaka dan Kamus2 yg ada kat muka bumi ni…

      betul ke hang ni melayu islam..macam dak jea…

      Reply
      • March 6, 2012 at 12:05 AM
        Permalink

        ikut suka nk kte ape..tp ko tanggug la kt akhirat nti ape yg ko tulis sepatah kata..kalau perkara yg baik2 alhamdulillah..kalau bende yg x de faedah..nasib la kne jawab…jgn kata puak korang x diberi amaran n tegoran kt dunie ni mase tu dah le…pandai2 la korang nk klenteong ke ape dgn malaikat penyoal kubor nti..

        Reply
        • March 6, 2012 at 2:22 AM
          Permalink

          hang dah confirmed tak kena tanye dgn malaikat ke???…pok nik bg hang berapa tiket ke syurga…bak mai satu….

          Reply
        • March 6, 2012 at 2:26 PM
          Permalink

          nak nasihat orang,nasihat jugak puak pakatan haram.dorang lebih teruk.berkempen cakap mengumpat ,caci maki,mencarut,tipu,buruk sangka sume pakatan haram buat.

          Reply
        • March 6, 2012 at 2:26 PM
          Permalink

          nak nasihat orang,nasihat jugak puak pakatan haram.dorang lebih teruk.berkempen cakap mengumpat ,caci maki,mencarut,tipu,buruk sangka sume pakatan haram buat.

          Reply
    • March 5, 2012 at 7:23 PM
      Permalink

      ramai juga puak pas masuk neraka sebab banyak buat mulut,buat cite tipu,banyak buruk sangka,banyak buat definasi maksud-maksud kotor pada ululazmi(pemerintah)agaknya neraka penuh dengan puak pas nanti.

      Reply
      • March 6, 2012 at 12:13 AM
        Permalink

        anda pasti…adakah syurga neraka itu milik kamu bkn Allah..Allah menentukan siapa yg berhak merasa nikmat syurganya…sesungguhnya org yg berusaha menambahkan amalnye dan ikhlas InsyaAllah akan memeperolehinya…jd adakah kite termasuk dlm golongkan itu….peringatan dan teguran utk diri sndiri dn utk semua x kire fahaman politik…

        Reply
        • March 6, 2012 at 2:23 AM
          Permalink

          pok nik ckp lain plak????…emmmmmm

          Reply
          • March 6, 2012 at 1:43 PM
            Permalink

            ape yg lain..cub eckp..nk tau jgk ape yg lainye…

        • March 6, 2012 at 2:32 PM
          Permalink

          kau pi masuk blog pembangkang sekarang ni jugak dan tegur dan nasihat mereka semua sebelum mereka mati.tak payah nak jadi ustad kat sini jer.lebih baik kau jadi ustad kat blog pembangkang.banyak dosa blog pembangkang tu.

          Reply
          • March 8, 2012 at 1:21 AM
            Permalink

            ko tau beza ke…aku biasa bce tko..diorang x de mencarut,maki bagai..diorg perli…terkawal la sket..lbh beradap dri mykmu ni..ptt la depa kata mykemu ni tong najis..kalau skit ati sbb ape yg dorang kte x yah la bce..

  • March 6, 2012 at 1:44 PM
    Permalink

    ape yg lain..cuba ckp..nk tau jgk ape yg lainnye…

    Reply
  • March 8, 2012 at 12:23 AM
    Permalink

    C4 & MOOHyideeen hakikatnya sangat MEMINATI blog MYKU ini. Justeru mereka, selaku cybertroopers anti-establishment, tidak jemu-jemu mengikuti se tiap topik yang dikeluarkan oleh blogger MYKMU.

    Syabas MYKMU.
    Teruskan perjuangan anda dan jangan sekali-kali rasa tercabar atau gentar dengan kaki-kaki ampu PR. Sebahagian besar mereka ini ‘berjuang’ kerana wang dan ganjaran, bukan kerana Allah Taala.

    Syabas.

    Dari DRNK@bangi

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.