Tambah Subsidi Minyak, Bukti Kerajaan Tidak Bankrap

DIKALA negara serantau terutama Indonesia menaikkan harga minyak, negara kita yang tercinta ini mengekalkan harga produk petroluem tersebut dengan menambah 10 sen bagi setiap satu liter.  Jumlah itu nanti di darabkan lah dengan jumlah keseluruhan liter penggunaan minyak dalam negara kita.

Silap-silap kosnya mau memakan bilion.

Sudah tentu pembangkang akan kata tindakan ini untuk memancing undi – macamlah yang depa janji segala bulan dan bintang dalam buku Jingga dan luar buku Jingga itu bukan sebab nak pancing undi.  Pancing undi juga tapi sebab depa yang buat, taklah mahu digambarkan begitu.

Pedulilah pancing undi atau tidak, yang penting kerajaan BN sekarang laksana apa yang dia janji dan cakap, sementara puak-puak pakatan harami ini janji, buatnya belum tentu.  Kalau Selangor dijadikan contoh, dari 31 janji manifesto 2008, yang baru dilaksanakan hanya 1, itupun sedang mengalami banyak masalah sekarang ini.

Dari bekalan yang hampir tidak cukup, sehingga kepada pemberian yang tidak menyeluruh (rumah pangsa tak dapat).

Keupayaan kerajaan BN pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menguruskan ekonomi dengan baik inilah yang rakyat perlu timbang dan ambil berat.  Disebalik segala macam pemberian yang dijanjikan dalam pembentangan Bajet 2011, Oktober tahun lepas, kerajaan masih berjaya mengekalkan pemberian subsidi dan manfaat sedia ada.

Kalau kerajaan bagi BR1M tapi kurangkan bantuan penerima dibawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) umpamanya, itu cerita lain, masalahnya sekarang ini BR1M beri juga, wang bantuan dibawah JKM tak kurang sesen pun.

Jangan kita baca apa pembangkang tulis, semua pun rugi, semua pun tak jadi, penyelewengan sana sini dan sebagainya.

Itu kata mereka tapi rakyat boleh nilaikanlah sendiri macam mana kebolehan dan kebijakan kerajaan BN ini menguruskan kewangan negara dengan baik.

Memang penulis akui, minyak kita tidak akan kekal selamanya murah seperti sekarang, itu adat.  Sama juga, tidak akan ada sesiapa pun yang rela gajinya sama setelah bertahun-tahun berkhidmat.  Sampai satu masa kerajaan akan mengkajinya semula tapi percayalah kerajaan akan memastikan rakyat mempunyai wang untuk menampung kenaikan tersebut.

Pembangkang pun tak berani nak janji harga minyak akan kekal selamanya pada paras mana yang mereka janjikan sekarang.  Kalau depa berani, dah lama disebut dalam buku Jingga yang harga minyak akan dikekalkan pada paras sekian-sekian, selama mereka jadi kerajaan.

Tak berani nak janji pun, gebang sementara belum dapat bolehlah.

Yang penting, ekonomi perlu ada keseimbangan dan keseimbangan itulah yang berjaya diuruskan dengan baik oleh kerajaan BN sekarang.  Lihatlah apa yang berlaku di Pulau Pinang dibawah DAP, negeri itu hampir menjadi Singapura kedua kerana tanahnya yang terlalu mahal, tidak mampu dibeli orang tempatan melainkan rakyat dari republik tersebut.

Sedangkan BN, walaupun mengakui orang yang ada duit berhak membeli hartanah yang bersesuaian dengan pendapatan masing-masing, tapi hak rakyat yang kurang berkemampuan tidak diketepikan.  Ini yang penulis sebutkan keseimbangan.  Itu baru mengambil rumah sebagai contoh, yang lain lagi?

Adakah kerja ini mudah?  Sudah tentu tidak tapi kerajaan BN berjaya mengawalnya dengan baik.  Maka itu, undilah BN, tolak PAS, DAP dan PKR.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

119 thoughts on “Tambah Subsidi Minyak, Bukti Kerajaan Tidak Bankrap

  • March 28, 2012 at 1:58 PM
    Permalink

    Syabas dan tahniah kerajaan Barisan Nasioanal. Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan… Undilah BN

    Reply
    • March 28, 2012 at 2:47 PM
      Permalink

      Syabas rakyat kena tipu ….

      lepas PRU 13…. harga minyak akan naik

      Reply
      • March 28, 2012 at 3:16 PM
        Permalink

        dulu minyak naik tapi kerajaan turunkan balik….dan sampai la nie tak naik2 dah….yg hag cakap mengarut ni apa? so far minyak tak naik2 pun…hang jer yg buta hati dan mata….

        Reply
      • March 28, 2012 at 3:20 PM
        Permalink

        minyak apa? minyak lintah ke? kalau dah mati pucuk pakai minyak lintah pun tak guna anwar woiii…

        Reply
        • March 28, 2012 at 5:31 PM
          Permalink

          kesian..kecewa c5..hehe

          Reply
          • March 29, 2012 at 1:41 PM
            Permalink

            tak kecewa tapi lepas Bn menang harga minyak patrol pasti akan naik …. lektrik akan naik… itu janji IPP dengan BN ….

          • March 29, 2012 at 3:49 PM
            Permalink

            putar alam..mcm bapak yahudi jugak ko ni c5..

        • March 28, 2012 at 9:10 PM
          Permalink

          INDONESIA DUK BERDEMONSTRASI KERANA KENAIKAN MINYAK TP MALAYSIA MAMPU MENGEKALKAN HARGA LAMA.. APAKAH BARUA2 PAKATAN HARAM BERTERIMA KASIH?

          Reply
          • March 28, 2012 at 9:24 PM
            Permalink

            Depa sakit hati…tak boleh guling-guling atas jalan…sapa nak layan depa ?

          • March 29, 2012 at 1:35 AM
            Permalink

            buat apa terima kasih… nanti kelaparan tak ada isu

          • March 29, 2012 at 4:53 PM
            Permalink

            terima kasih tiada dlm kamus mereka..plg2 pun depa akan ckp itu dah jd t/jwb mana2 kerajaan dlm dunia

      • April 1, 2012 at 11:48 PM
        Permalink

        janji sebelum pilihanraya nak turun, sekarang dah nak habis penggal pun tak turun lagi cukai pintu. Jika next PRU 13 rakyat masih percaya pada Penipu Rakyat maka bala besar akan menimpa.

        Tambah pulak Tokonh Biseksual jadi PM, akan hancurlah negara nie

        Reply
  • March 28, 2012 at 2:16 PM
    Permalink

    yg pasti pakatan cukup frust dgn langkah kerajaan ni. mereka tertunggu2 kenaikan harga minyak. kalau harga minyak naik, tokey2 bisnes yg kebanyakan dr pakatan akan membuat pesta naik harga. secara otomatik org ramai akan marah dgn bn dan peristiwa 8 march 2008 akan berulang lagi dan mungkin lebih teruk.
    syabas kpd najib. anda cukup bijak.

    Reply
  • March 28, 2012 at 2:46 PM
    Permalink

    Lepas pilihan raya umum ke 13…. pasti harga minyak akan naik….

    nak dapat balik duit BR1M ( Beri Rasuh Satu malaysia)

    Reply
    • March 28, 2012 at 3:02 PM
      Permalink

      Ko ambk x BR1M tu, sedara2 ko ambik x.
      Kerajaan BN menunaikan tanggunjawap dan amanah yang diberikan dgn meringankan beban rakyat. Kerajaan yang adil dan bijaksana sentiasa memenangi hati rakyat.

      Reply
    • March 28, 2012 at 3:21 PM
      Permalink

      RASUH tu apa?? tak faham la c5..

      Reply
      • March 28, 2012 at 3:25 PM
        Permalink

        dia mana reti eja jebat, c5 sama lah cm pemimpin pr. Tipu kanan tipu kiri tau lah…

        Reply
        • March 28, 2012 at 5:34 PM
          Permalink

          rakyat negara lain susah hati sbb harga minyak naik..tp C5 dia susah hati sbb harga minyak tak naik..hehe..kesian C5 kecewa

          Reply
          • March 28, 2012 at 9:25 PM
            Permalink

            hehe..

      • March 29, 2012 at 9:42 PM
        Permalink

        RASUH tu belalai bengkok boss dia agaknya…agaknya la…

        Reply
    • March 28, 2012 at 6:40 PM
      Permalink

      hai..tak naik kan harga minyak pun menyalak jugak ke???…kenan anjing btul la hang ni….cian plak aku tengok hang ni….

      Reply
    • March 29, 2012 at 12:05 PM
      Permalink

      BR1M = Beri Rasuah Satu Malaysia?

      Tapi saya tengok penyokong tegar Pakatan Rakyat yang siang malam berwirid UMNO/BN tipu zalim, mereka inilah yang dok kalut isi borang BR1M. Kalau boleh hari ini hantar borang esok dah boleh dapat duit. Sampai sesetengahnya tak layak pun dapat BR1M turut tumpang semangkuk. Sememangnya para penyokong Pakatan Rakyat adalah sangat tidak bermaruah dan punya harga diri macam ketua umum Pakatan Rakyat juga. ABAI.

      Reply
    • April 1, 2012 at 11:50 PM
      Permalink

      BR1M dikata rasuah, bila penyokong datang minta sedekah duit BR1M diwajib pulak bagi impak…. pada C5, baik kau jual pelacur kepada anuwar dari menjadi perosak rakyat.

      Reply
  • March 28, 2012 at 3:03 PM
    Permalink

    Pak Lah buat silap kerana dengar anak menantu dia yang sentiasa buat silap dalam mengejar impian jadi PM menjelang umur nya 40 tahun. Ternyata kenaikan 20 sen petrol sebelum PRU 12 membuatkan Pak Lah terbakar oleh bahang harga petrol.

    PM kita sekarang mendengar suara seluruh rakyat bukan nasihat dari seorang muda yang kurang pengalaman.

    Dia dengar dan beri imbuhan. Dia beri duit kepada semua orang termasok pembangkang. Malangnya pembangkang tetap mebangkang dan terus cari silap walau alternatif bila ditanya, mereka tak tahu.

    Reply
  • March 28, 2012 at 3:06 PM
    Permalink

    jangan nak menipu rakyat …..

    UMNO dan BN dah lama menipu rakyat

    Reply
    • March 28, 2012 at 3:12 PM
      Permalink

      Alami dan pengertian bersyukur. Kalau orang PAS atau PKR cakap orang menipu bermakna sebenar PAS lagi kuat menipu dengan seperti ini:-
      Kalau UMNO bagi duit itu dinama Rasuah
      Kalau PAS bagil duit itu Amal Jariah
      Kalau ceramah UMNO, Hujan turun itu bala
      Kalau ceramah PAS, Hujan rahmat
      Kalau PAS masuk gereja ikut Nabi,
      Kalau PAS ada cryno & nepo ikut Nabi, Semua UMNO buat haram, semua PAS buat halal

      Reply
      • March 28, 2012 at 6:46 PM
        Permalink

        Aku pun rakyat jugak…bila masa aku kata UMNO & BN menipu….bila masa hang mintak izin utk jadi wakil aku ni…hang ni penipu la CipAi…

        Reply
    • March 28, 2012 at 3:22 PM
      Permalink

      anwar harus bertaubat-en karpal sigh

      Reply
    • March 28, 2012 at 3:23 PM
      Permalink

      Kerajaan khalid gagap tu tipu rakyat x? cakap pakai otak dulu bro
      Sampah pn x settle lagi, memang pemimpin sampah…

      Reply
    • March 28, 2012 at 5:41 PM
      Permalink

      hehe..biar la ko anggap la rasuah pun C5..yg penting harga minyak kita masih rendah kalau nak dibandingkan dgn kat Indonesia ke Thailand ke..ko beli la minyak kat Thailand je jgn beli minyak kete kat malaysia..haram tau..rasuah tuh..hehe..BODOH

      Reply
    • March 29, 2012 at 12:10 PM
      Permalink

      UMNO BN tipu rakyat berdosa besar dan akan masuk neraka.

      PAS dan PKR tipu rakyat dapat banyak pahala dan akan masuk syurga.

      Itulah fatwa Mursyidol Am dan Ketua Umum mereka. Penyokong dan pengikut akan sentiasa angguk kepala tanda setuju. Memanglah mereka bangang.

      ABAI.

      Reply
  • March 28, 2012 at 4:07 PM
    Permalink

    Akai pembangkang daripada boss depa sampai ke balaci di bawah.Kerajaan buat salah tak buat salah. Paling depa suka makalau kerajaan naikan harga minyak, bolehlahh depa buat demontrasi macam kat jiran kita. Yang tuhhhh laaaaa depa nak dengaq sebab depa nak buat kelaku macam tuhh. Bila kerajaan tak naik harga minyak, depa kata Najib carik nahas sebab negara akan semakin takdak duit..hahahahahaaaaa…Akai tarbussss sungguhhhhh puak-puak tuhhh..

    Reply
    • March 28, 2012 at 4:38 PM
      Permalink

      mmg x da akai.. yang x da spm pn ble jd pemimpin… suruh pg sekolah asyik ponteng je. tu yang dh besar jd penipu. semua harta nk dijual… susah…

      Reply
  • March 28, 2012 at 5:26 PM
    Permalink

    Harga RON92 di Indonesia hampir sekali ganda lebih mahal dari harga RON95 di Malaysia.

    Reply
    • March 28, 2012 at 5:39 PM
      Permalink

      macam tu gak kat Thailand…itu pun pencacai pakatan haram masih lg tak bersyukur..tetap kata kerajaan salah..jd apa yg betulnya?…bangang tul la diorg nih

      Reply
    • March 28, 2012 at 5:43 PM
      Permalink

      Harga RON88 di Indonesia pun dah hampir sama dengan harga RON95 di Malaysia.

      Reply
    • March 28, 2012 at 6:15 PM
      Permalink

      APASAL TAK BANDING DENGAN SINGAPORE
      wkakakakakakakakak

      Reply
  • March 28, 2012 at 6:07 PM
    Permalink

    tak payah tipu ,lepas PRU-13 harga petro pasti naik!

    Reply
    • March 28, 2012 at 6:45 PM
      Permalink

      Macam yang ditulis dalam poster tu. Bila harga minyak tak naik puak-puak parti Penipu Rakyat memang tak suka punya.

      Rakyat for sure suka.

      So boleh la buat demo / memorandum minta harga minyak naik, alasan: supaya subsidi tu boleh diguna utk perkara2 lain yang lebih penting.

      Reply
      • March 28, 2012 at 8:03 PM
        Permalink

        hehe..macamtu yg dikatakan mengutamakan kepentingan rakyat..nampak sangat la kebodohan pencacai pakatan haram nih

        Reply
    • March 28, 2012 at 6:54 PM
      Permalink

      btul tu bro..cian depa tak dapat guling2 kat jalan…cuti pun dah apply agaknya…

      Reply
    • March 28, 2012 at 8:01 PM
      Permalink

      kalau dah terpaksa dinaikkan selepas PRU13 nti xpe la..sekurang2nya sekarang kita masih menikmati harga rendah lagi..sedangkan kerajaan pulak yg menambah subsidi minyak..adoiyai!!…BANGANGnya tonyXguna nih

      Reply
    • March 28, 2012 at 9:11 PM
      Permalink

      apalah nasib malaysia dpt pembangkang pun bodoh..

      Reply
    • March 28, 2012 at 9:23 PM
      Permalink

      tonik…awat anwar bisik kat hang kalau dia jadi PM, dia nak jual minyak patrol 1 liter 10 sen kot ?

      Alhamdulillah… kerajaan kita membuktikan betapa teguhnya malaysia mengimbangi kenaikan harga minyak !

      patut hangpa pun suka, price patrol di kekalkan…ini idak, hangpa sakit hati tak ketahuan punca !

      siap siap la diri tu nak berkampung di bawah rumah nik ajis selepas PRU13, rakyaat akan tunjukan jalan…

      Reply
    • March 28, 2012 at 11:50 PM
      Permalink

      tonyXgunaseduit…barang Anuwar naik ada hang kisah!!!!…

      Reply
    • March 29, 2012 at 5:04 PM
      Permalink

      tony takguna pun dah tak yakin PR akan menang PRU-13 keh3x

      Reply
  • March 28, 2012 at 9:31 PM
    Permalink

    Pakatan Haram kalau harga minyak naik pun depa marah, kalau tak naik pun marah juga. Yang betoi bagi depa ‘kote bengkok’

    Reply
    • March 28, 2012 at 10:00 PM
      Permalink

      kesian aku tengok si pencacai PAKATAN HARAMI ni … dari atas sampai kat tempat aku tulis ni mereka meroyang seroyan royan royanya.. menyalak tak berkesudahan.. yang aku boleh kata kat sini ialah LOGIK MINYAK AKAN NAIK SEBAB SEMAKIN LAMA SEMAKIN SIKIT RIZEB MINYAK DUNIA.. apa-apa pun mereka ni semua ialah mereka yang tak pernah di ajar oleh mak bapak diorang dengan perkataan syukur!!

      Reply
      • March 29, 2012 at 1:48 AM
        Permalink

        Setan akan kepanasan kerajaan bantu rakyat dari kesusahan. Sebab dia tak boleh menghasut lagi.

        Reply
  • March 29, 2012 at 7:13 AM
    Permalink

    Gulungan IBLIS sahaja yang bersikap seperti C5 dan konco2nya….
    Tak reti nak berterima kasih…tak pernah bersyukur…malah sentiasa berperasangka buruk terhadap sesiapa sahaja waimah telah mendapat segala faedah, keuntungan dan keamanan hidup di Negara Malaysia yang kita cintai ini…
    Pergi JAHANAM bagi orang2 MUNAFIK dan GULUNGAN2 IBLIS INI!!!!!

    Reply
    • March 29, 2012 at 1:50 PM
      Permalink

      penyokong UMNO sahaja yang Iblis ….

      sebab mereka berterimakasih dan bersyukur dengan pemimpin UMNO….

      sebagai hamba allah kita kena berteriam kasih dengan Allah…..

      bukan sesama manusia …. itu perbuatan syirik ….. ada reti ke ???

      jangan mengkafirkan diri sendiri

      Reply
  • March 29, 2012 at 8:22 AM
    Permalink

    Terima kasih k’jaan M’sia kerana mendengar denyut nadi rakyat yg. dibawa oleh pemimpin PR. Rakyat m’sia kena terima kasih pada PR kerana telah berjaya memaksa k’jaan tidak menaikkan harga minyak. Ingat dulu k’jaan pernah kata m’sia BANKRUP jika tambah subsidi minyak. Tapi PR melalui buku jingga menjamin m’sia mampu d tadbirurus dengan baik dan tidak akan bankrup dengan “KERAJAAN BERKEBAJIKAN”. Hasilnya beberapa TOL telah d tutup, harga minyak tak naik dan tidak mustahil PTPTN akan d hapuskan ikut hasrat PR jika k’jaan sekarang tidak nampak perubahan sokongan rakyat dari PR kepada BN walaupun Kahled Nordin kata MUSTAHIL PTPTN d hapuskan. Buktinya macam harga miyak sekarang… adakah m’sia BANKRUP? cuma wang saku pemimpin telah berkurang.

    Reply
    • March 29, 2012 at 10:11 AM
      Permalink

      hehe..aik..sendiri angkat nak jadi hero..hehe

      Reply
      • March 29, 2012 at 9:48 PM
        Permalink

        loya tekak aku dengar mat khawarij ni membebel tahap cipan…bab terima kasih pun dia nak spin….apa punye mangkuk sekoq ni…..aku rasa binatang pun lebih ikhlas berterima kasih pada sapa2 yg bg makan dan minum pada depa drpd si melayu sesat ni…

        Reply
    • March 29, 2012 at 12:52 PM
      Permalink

      Adalah sekor penyokong PR yang tahu juga berterima kasih. Pasal PTPTN tu saya rasa kalau nak buat ikut kemampuan kewangan kerajaan juga. Tapi yang lebih baik biar pinjaman PTPTN ditukarkan kepada biasiswa mengikut pencapaian graduan. First class automatik tukar jadi biasiswa tak payah bayar sesen pun. Second class upper bayar balik 75% dari jumlah pinjaman. Second class lower bayar balik 100% pinjaman tanpa ada interest. Third class dan ke bawah kena bayar balik 100% pinjaman beserta kadar interest yang berpatutan. Jadi mana-mana graduan yang tak mahu bayar balik pinjaman atau tidak mahu terlalu terbeban dengan bayaran balik pinjaman kenalah belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai kecemerlangan di dalam pengajian mereka. Barulah menepati motto ” Pencapaian Diutamakan” bukan hanya menitikberatkan “Rakyat Didahulukan” semata-mata. Cara ini selain tidak terlalu membebankan kewangan kerajaan ia juga akan dapat membantu meningkatkan kemajuan dan ekonomi negara di dalam jangka masa panjang kerana negara mempunyai talent pool atau modal insan yang cukup banyak yang boleh menyumbangkan pengetahuan dan kepakaran mereka kepada kemajuan dan ekonomi negara. Kaedah ini bukan setakat terpakai pada graduan di peringkat diploma dan ijazah sarjana muda sahaja malah harus juga diguna pakai untuk graduan peringkat masters dan PhD juga. Maknanya setiap mahasiswa yang menuntut di IPTA/IPTS yang membuat pinjaman PTPTN akan hanya ditentukan sama ada berapa mereka kena bayar balik berdasarkan pencapaian akedamik mereka apabila bergraduat nanti.

      Reply
      • March 29, 2012 at 1:45 PM
        Permalink

        sepatut nya pinjaman NFC kena bayar balik 400% …. awat tak bising

        Reply
        • March 29, 2012 at 2:02 PM
          Permalink

          ko ni C5..buat ‘spoil’ je la

          Reply
      • March 29, 2012 at 2:01 PM
        Permalink

        bagus tu bro..satu idea yg baik..mudah2an ada la pihak kerajaan yg berkaitan cuba ambik berat idea ni..

        Reply
      • March 29, 2012 at 3:51 PM
        Permalink

        ha..ha..dah kalah hujah..

        Reply
  • March 29, 2012 at 9:26 AM
    Permalink

    perasan..PR konon…denyut kote nuar dalam china doll boleh la ..hehehe

    Reply
  • March 29, 2012 at 10:28 AM
    Permalink

    “Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat parti itu kini mempunyai masalah ketandusan pemimpin gara-gara kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan yang menyekat kemasukan mereka ke dalam Umno.”
    Bukti pemimpin UMNO tamak kuasa dan nak bolot kuasa…. hinga tiada pelapis berwibawa.

    Reply
    • March 29, 2012 at 10:37 AM
      Permalink

      Itu bermakna setiap ahli UMNO mampu menegur pemimpin mereka dan tidak diarahkan menutup mulut atau berasa takut untuk menegur seperti apa yang terjadi kepada parti agungan tuan.

      Reply
      • March 29, 2012 at 1:40 PM
        Permalink

        yg kerusi melayang masa pemilihan PKR tu bukan kerana kuasa ke bujuk..

        Reply
        • March 29, 2012 at 3:52 PM
          Permalink

          lain ditanya lain dijawab..ABAI..

          Reply
      • March 29, 2012 at 2:08 PM
        Permalink

        Orang pencen je berani tegur. Yg. baru naik cuba tegur tengok…
        Nak daftar pun tak boleh, hang faham tak?

        Reply
      • March 29, 2012 at 2:15 PM
        Permalink

        1% SAHAJA YANG BOLEH DITEGUR …

        99% TAK BOLEH

        Reply
  • March 29, 2012 at 10:54 AM
    Permalink

    Zaman Pak Lah dulu asalnya RM1.50, kata tak naik…lepas GE, terus naik…

    Reply
    • March 29, 2012 at 11:01 AM
      Permalink

      Saya setuju dengan tuan 5 tahun dulu. Pak Lah kata minyak tak kan naik dalam surat khabar hari ini. Tetapi esoknya naik sehingga 70 sen, dan ini lah antara janji yang tidak boleh dipakai.
      Tapi sekarang adalah kerajaan yang telah bertransformasi dan yang pasti pembangkang telah mula bertransformasi menurut langkah seperti langkah Pak Lah dahulu.

      Reply
      • March 29, 2012 at 2:13 PM
        Permalink

        iyeee.. ke.
        Berapa banyak dasar yg. baru d buat kemudian tarik balik?
        BN tak terikat dengan dasar yg. d buat tapi ikut apa pemimpin dia nak buat, dia sanggup pusing balik kalau rakyat sungguh2 bantah saja. Dulu kata negara bankrup kalau bagi subsidi kenapa sekarang boleh pulak? tak bankrup ke?
        apakah BN lebih pentingkan menang PRU walaupun negara bankrup?

        Reply
    • March 29, 2012 at 11:50 AM
      Permalink

      Kemudian bila ahli-ahli UMNO desak Pak Lah untuk letak jawatan, para pemimpin pembangkang pula bercadang untuk buat undi percaya di parlimen agar Pak Lah kekal menjadi PM>

      Reply
  • March 29, 2012 at 10:56 AM
    Permalink

    Tiada negara dan kerajaan didunia yang mampu menjanjikan harga minyak yang rendah sepanjang zaman, waimma negara IRAN yang merupakan pengeluar terbesar minyak dunia setelah kejatuhan IRAQ.
    Saya bersetuju dengan pendapat penulis bahawa:
    “Pembangkang pun tidak akan berani nak janji harga minyak akan kekal selamanya pada paras mana yang mereka janjikan sekarang. Kalau depa berani, dah lama disebut dalam buku Jingga yang harga minyak akan dikekalkan pada paras sekian-sekian, selama mereka jadi kerajaan”.

    Reply
  • March 29, 2012 at 11:02 AM
    Permalink

    Setiap kali sebelum menjelang PRU, jalan ditar, sampah dikutip bersih, lalang dipotong, projek terbiar diurus, sekolah sjk dapat bantuan, PM lawat pasar/gerai/sekolah/kampung & GST tidak dilaksanakan serta harga minyak tak naik.
    Lepas PRU, harga minyak mula naik, perbincangan GST mula lagi, jalan dah mula berlubang, sampah mula bertimbun.
    Mengapa segelintir rakyat Malaysia sentiasa terjatuh kedalam perangkap ini.

    Reply
    • March 29, 2012 at 11:17 AM
      Permalink

      Betul tu tuan seperti saya yang tinggal di Selangor, selama 3 tahun dahulu sampah 2 – 3 minggu sekali baru kutip, sekarang alhamdulillah 2 hari sekali dah di kutip. Begitu juga dengan rumput yang tinggi sehingga paras pinggang, tetapi sekarang 2 minggu sekali di mesin.
      Yang paling hebat adalah tidak pernah dalam sejarah taman perumahan saya ni sejak 3 tahun dahulu orang membersihkan jalan taman, tetapi baru2 ini dah ada orang bersihkan jalan dan kutip sampah sarap dan daun pokok depan rumah.
      Hebatkan.

      Reply
      • March 29, 2012 at 11:54 AM
        Permalink

        ko duduk area mana ye? kt umah aku sampah dh 5 hari x kutip. Sampah dalam longkang example daun2 kering dh 3 bulan x berkorek. Mana lah tanggungjwp yang diberkan oleh rakyat. X yh sembang serupa bangsat PR ni..

        Reply
        • March 29, 2012 at 1:44 PM
          Permalink

          masa zaman UMNO bukan hanya sampah jea banyak ….UMNO berak tengah lepas tu tak mengaku ….

          Reply
          • March 29, 2012 at 2:05 PM
            Permalink

            ko tu yg dah mcm sampah..

        • March 30, 2012 at 2:03 AM
          Permalink

          Saya duduk di kawasan adun yang sepatutnya menggantikan Dato’ Hassan Ali sebagai exco tapi kempunan dan parlimen yang sekejap kena ugut, sekejap tahu hal pasir, sekejap bergaduh sesama kawan, sekejap jadi baik balik dan sekarang senyap.

          Reply
      • March 29, 2012 at 2:18 PM
        Permalink

        aaaa.. ye ke tasyahud?
        sekarang ni selangor tengah ada problem kutip sampah, camna hang kata boleh kutip daun kayu?
        kut nak tipu biarlah tempat lain bukan selangor. D selangor majlis perbandaran saja dengki dengan k’jaan s’gor dan suruh kontraktor tak angkat sampah.

        Reply
        • March 29, 2012 at 3:15 PM
          Permalink

          Tasyahud dok perli le tu…

          Ahli-ahli Majlis Perbandaran dilantik oleh Kerajaan Negeri, YDP Majlis pun dilantik oleh Kerajaan Negeri. Kau salahkan majlis perbandaran bermakna kau salahkan Kerajaan Negeri.

          Reply
          • March 29, 2012 at 3:20 PM
            Permalink

            tak..
            ini pasal pekerja majlis, bukan ahli majlis. Ahli majlis baik2 semua, tapi kalau pekerja dah jenis malas nak buat camna. Takkan nak pulas telinga tiap2 hari.

          • March 30, 2012 at 2:12 AM
            Permalink

            Anak sahabat saya yang berjawatan penguatkuasa terlalu hairan bagaimana setiap kali operasi pasti tempat tersebut samada kosong atau ditinggalkan beberapa benda sebagi bukti operasi telah dijalankan seolah2 mereka telah menghidu lebih awal operasi akan dijalankan.
            Daripada 10 operasi mungkin hanya 1 yang berjaya. Ini menunjukkan ahli majlis tersebut tersangat benar2 menjalankan tugas dengan baik. Tahniah

          • March 30, 2012 at 4:17 PM
            Permalink

            hehe..mmg tak dinafikan bro

        • March 30, 2012 at 2:19 AM
          Permalink

          Tuan silap, dalam Malaysia Kini Ronnie Liu kata kerajaan Selangor baru sahaja membeli 50 buah lori “Compactor” untuk PBT kerana kontraktor2 yang dilantik tidak mempunyai lori selepas operasi Alam Flora dihentikan .

          Reply
          • March 30, 2012 at 8:46 AM
            Permalink

            ye.. aku tau tu. Aku pernah tulis isu ni dulu, bagilah masa untuk mereka jalankan tugas. Mungkin 2-3 bulan, aku d fahamkan mereka ambil tugas ni awal MAC. Jadi kita kena terima ketidakcekapan pengurusan dan pekerja. Ini memang kelemahan k’jaan dan perlu perbaiki segera. Aku pun marah jugak sampah tak kutip… tapi alhamdulillah sekarang dah kutip 2x seminggu walaupun d awal operasi 2 minggu sekali. Tapi masih belum ikut jadual 3x seminggu.

  • March 29, 2012 at 12:40 PM
    Permalink

    P164 KO PLK DDK AREA MANA?TMPT AKU SHAH ALAM MASALAH SMPAH DH SELESAI PN,JGN KO PLK NK JD BANGSAT DH LA

    Reply
    • March 29, 2012 at 1:17 PM
      Permalink

      hairie…tu maknanya Pakatan Haram masih belum mampu mentadbir dgn lancar..gebang jea lebih….dah dekat PRU baru sibuk tambah beli lori angkut sampah…mcm jugak isu air percuma tu, bkn semua dapat merasa pun…yg pakai meter pukal sampai sekarang melopong jea..

      hang bernasib baik sebab tempat hang masalah tu dah selesai..tempat lain mcm mana???…di selangor ni org bukan dok shah alam jea…sebelum menulis warmed up hotak hang dulu la…hang dah servey semua tempat ke???…bodoh lama jugak hang ni….

      Reply
      • March 29, 2012 at 1:39 PM
        Permalink

        konon nak kata kerajaan tadbiran PKR ni elok la tu..agaknya kerajaan PKR mentadbir cuma dekat2 rumah dia je kot..pasal tu la dia nampak yg dekat2 rumah diorang je..hehe

        Reply
    • March 29, 2012 at 1:39 PM
      Permalink

      aku ddk area Putra Height bro.. aku x jd bangsat… Ko tengok longkang, smpah bnyk.. Sampah x pungut. x faham aku.. Kerja mudah pn susah nk buat.. Berjanji bulan dan bintang, roket pn dijanjikan.Ko yang bangsat

      Reply
      • March 29, 2012 at 2:20 PM
        Permalink

        ni orang majlis yg. majoriti UMNO tak buat kerja, agaknya.

        Reply
        • March 29, 2012 at 2:30 PM
          Permalink

          spin jgn tak spin bujuk…ayaq kat kelantan keroh berkarat tu pun org majlis yg majoriti UMNO tak buat keje ke???…laaaa biul btul hang ni…

          Reply
          • March 29, 2012 at 3:17 PM
            Permalink

            yg. tu sebab PM rompak royalti k’tan.. hehe.

          • March 29, 2012 at 9:53 PM
            Permalink

            yg 600 juta tu pi mana???…dok dalam jubah pok nik ke???..bila la hang ni nk baligh bujuk…

          • March 30, 2012 at 8:49 AM
            Permalink

            yg. tu k’tan dah mula bayar. Bukan dapat free…

          • March 30, 2012 at 10:53 PM
            Permalink

            aku ckp mana hasil dari 600 juta tu, bkn pasai hangpa dah mula bayar ke belum….depa buat apa dgn duit tu, ayaq dok karat lagi…soalan mudah pun tak paham..ngok..

          • April 1, 2012 at 12:28 AM
            Permalink

            hang tanya negeri lain berapa bilion diorang dapat untuk tingkatkan mutu air? kak ijat dapat rm250 juta untuk ternak lembu tah berapa ribu je. Ni nak buat semula/ tukar saluran paip seluruh negeri k’tan rm600 juta tak cukup bro. Dah tu bagi bertangguh2 sampai bertahun2.

        • March 29, 2012 at 3:16 PM
          Permalink

          Ahli majlis perbandaran dilantik oleh kerajaan negeri…

          Reply
  • March 29, 2012 at 1:42 PM
    Permalink

    rakyat malaysia mudah ditipu ….

    oleh UMNO dan BN …..

    Reply
    • March 29, 2012 at 1:51 PM
      Permalink

      Ko mmg x reti bersyukur C5. Ko pilih lah pemimpin gay ko tu ye.. sokong lah yahudi n israel tu. sokong lah umah2 urut tu, sokong lah kedai2 judi on line tu. Semoga hidup ko tenang…

      Reply
    • March 29, 2012 at 2:03 PM
      Permalink

      BANGANG punya C5..ko yg asik kene tipu dgn bos2 korang je

      Reply
  • March 29, 2012 at 1:53 PM
    Permalink

    BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR LAH KEPADA BN DAN UMNO KERANA KERAJAAN MENIPU

    Reply
    • March 29, 2012 at 1:59 PM
      Permalink

      ikut ko lah.. blik nanti ko x yh isi minyk keta ye, ko pg thailand or indon isi minyak. Undilah Calon Barisan Nasional. BN pasti mencapai kemenangan PRU 13 nanti….

      Reply
      • March 29, 2012 at 2:07 PM
        Permalink

        BODOH punya statement C5 ni..

        Reply
      • March 29, 2012 at 2:20 PM
        Permalink

        kat brunei minyak patrol murah jea ….kenapa nak bandingkan thailand or indon????

        Reply
        • March 29, 2012 at 3:40 PM
          Permalink

          ko pg lah duduk Brunei tu… Tu pn kalau brunei nk terima manusia cm ko yang x tau bersyukur…

          Reply
        • March 30, 2012 at 4:21 PM
          Permalink

          hai dol..yg ko tak setuju kerajaan masih kekalkn harga minyak kenapa dol?..samdol punya C5

          Reply
  • March 29, 2012 at 2:16 PM
    Permalink

    kita tegor pemimpin UMNO dan BN masa pilihan raya umum nanti….

    kita tegor dengan undi….

    jangan undi BN lagi….

    Reply
    • March 29, 2012 at 8:23 PM
      Permalink

      bodoh punya C5.. Lu ni macam biawak yang tak retipanjat pokok pastu salahkan pokok tu tak de tangga..

      Reply
      • March 29, 2012 at 9:36 PM
        Permalink

        bukan..la, kak pidah kata buang PIJAT tapi jangan bakar kelambu yg. dah koyak sana-sini. Sama2 perbaiki… hahaha.

        Reply
  • March 29, 2012 at 2:24 PM
    Permalink

    Salam… Tuan rumah… Mohon utk copy artikel… Terima kasih…

    Reply
    • March 30, 2012 at 2:50 PM
      Permalink

      jgn lupa letak link mykmu

      Reply
  • March 30, 2012 at 4:26 PM
    Permalink

    Memang benarlah kerajaan tidak bengkrap jika berterusan memberi subsidi minyak kepada penguna dinegara ini …….Jadi segala cakap cakap dari pemandu tu dulu tidaklah betul dan tepat samasekali.Oleh yang demikian eloklah kerajaan menambah lagi subsidi minyak tersebut agar harga barang barang boleh diturunkan termasukalah juga tarif lektrik dinegara ini .Jika ini dapat dilaksanakan dengan baik barulah boleh dikatakan rayat didahulukan …….bukan menyusahkan rayaat macam pakatan rayaat .

    Reply
  • June 6, 2012 at 7:50 PM
    Permalink

    Mlm ni harga minyak ron97 akan turun seposen… Yeay!!!!
    Benar kata kerajaan harga ron97 tiada subsidi dan mengikut harga semasa… Iaitu rm2.80..
    Harga semas ron95 kekal rm3.54.. Eh kenape ron95 mahalnyer..lupa kerajaan subsidi rm1.64.. So jadi rm.1.90.. Yeay. Murah…
    Eh jap2.. Nape tak subsidi ron97 2.9-1.64 :1.26 jer…minyak lagii power dan murah… Pelik2..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.