Rafizi Tidak Sedar Dia Hanya ‘Lembu’ Yang Boleh Dikorbankan

SEBELUM ini pun telah ramai pejuang tegar PKR yang dulu sanggup bermati-matian, keluar masuk penjara demi mempertahankan parti tersebut dan Ketua Umum anugerah tuhannya, telah meninggalkan parti itu kerana hilang kepercayaan kepada kepimpinan dan hala tuju parti yang berlainan sama sekali sewaktu mula ditubuhkan.

Maka itu tahun demi tahun, kepimpinan PKR bersilih ganti dengan muka-muka baru mengambil tempat.

Rafizi Ramli, budak muka jambu yang punya sejarah taksub dengan Anwar sejak 1995 inipun tiada beza.  Tapi dibandingkan dengan yang lebih lama darinya seperti Ezam, Anuar Shaari, Dr. Chandra Muzaffar dan banyak lagi, Rafizi setakat ini tidak berjaya membuktikan apa lebih pada dirinya, melainkan mukanya yang jambu dan moustache free (takde misai) – syarat wajib bagi jantan yang rapat dengan Anwar.

Hari ini Rafizi sanggup buat apa saja demi Anwar termasuk menjadi fronline dalam hal mensensasikan pelbagai jenis pembohongan yang boleh mendatangkan keuntungan politik kepada PKR.

Terbaru dalam soal kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan wang rakyat untuk mengadakan majlis pertunangan anaknya Jun tahun lepas.

Terbukti dokumen yang ditunjukkan oleh Rafizi semalam hanyalah quotation dari pihak hotel, bukan resit yang mengesahkan bahawa pembayaran dibuat oleh kerajaan Malaysia.

Kalau nak support tuduhan kata kerajaan bayar, mestilah tunjuk resit pembayaran dan dokumen-dokumen sokongannya, baru betul PENDEDAHAN.

Itu satu hal, satu hal lagi, zaman-zaman orang percaya video boleh diedit ini pun (tukar muka dengan orang lain), masih ada yang percaya dokumen sekeping dua yang ditunjukkan Rafizi semalam.

Penulis harap, Perdana Menteri tidak akan berlembut dengan Rafizi kali ini kerana tindakannya nampak sudah jauh melampau.  Setakat nak kondem dirinya dan isteri, itu adalah lumrah biasa politik, tapi kalau sampai membabitkan anak-anaknya yang tidak berkecimpung langsung dalam politik, penulis rasa itu sudah melampau.

Apa jadah perjuangan politik PKR yang kononnya antara termatang dalam Malaysia ni kalau inilah contoh yang cuba nak ditunjukkan?  Nak politik tu politik ajelah, nak babitkan anak beranak orang tu apahal pulak?  Lain dengan Anwar, anak dan isterinya memang aktif dalam politik dengan masing-masing memegang jawatan sebagai Ahli Parlimen dan Presiden parti.

Kok depa semua ni terbabit dalam polemik politik, itu memang patut.

Itu menunjukkan perjuangan PKR tidak ada etika dan matlamat yang jelas, melainkan nak angkat Anwar jadi Perdana Menteri, along the way, apa yang patut diredah, diredah juga, pedulikanlah sama ada betul atau tidaknya.

Amat memalukan sebenarnya politik yang semacam ini.  Penulis rasa media pro Pakatan harami pun sependapat dengan penulis, sebab itu tidak ada yang ingin memanjangkan so called ‘pendedahan’ Rafizi semalam.  Apatah lagi bila Pejabat Perdana Menteri pun cepat bertindak dengan mengeluarkan kenyataan segera.

Percayalah, hari-hari mendatang ini akan membuatkan Rafizi sedar bahawa dia hanya digunakan untuk kepentingan politik sementara.  Anwar hanya mencari lembu yang boleh dikorbankan buat gulai setelah lembu sebelumnya angkat kaki tinggalkan parti dan Rafizi pula kebetulan datang menyerah.

Lagi bagus kata Anwar, “anak lembu muka jambu…I like!!!!”

p/s tak sabar menanti Isnin

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

39 thoughts on “Rafizi Tidak Sedar Dia Hanya ‘Lembu’ Yang Boleh Dikorbankan

  • March 10, 2012 at 1:51 PM
    Permalink

    Sepatutnya PM dan keluarga menyaman simamat jambu belaan nuar brahi ini. PM tak seharusnya terus membiarkan puak-puak dajal berupa manusia ni terus mnerus menabur fitnah. Lakukan sapertimana Shahrizat melakukan keatas mereka..baru terjelir lidah sebab sekarang ni puak pembangkang sudah kehabisan modal dan terpaksa mengujukan isu2 baru walaupun berupa fitnah bagi mengimbangi pendedahan2 yang selama ini disorok dibawah karpet perkara2 yang berlaku dibawah pemerintahan PR oleh puak NGO dan UMNO sendiri.

    Reply
  • March 10, 2012 at 1:52 PM
    Permalink

    rafizi pelapis hero tamil wuakakakaka

    Reply
  • March 10, 2012 at 2:32 PM
    Permalink

    kalau betul nk attack PM pun, pulun la benda yg masuk akai..setakat gempak tahap2 akai lembu, hanya lembu2 la yg percaya…kalau rasa mcm lembu la..

    Reply
  • March 10, 2012 at 2:38 PM
    Permalink

    kalau kat malaysia ni rakyat marhein memang boleh mudah2 di korbankan…macam Altantuya, sarbini, TBH…

    Reply
    • March 10, 2012 at 3:07 PM
      Permalink

      Altantuya rakyat msia..emmmm..suka hati hang la mooo…esok kalau ada family hang mati tercekik asam boi pun BN punya pasai kan…melebihi kuasa Allah hang letak BN ni mooo..

      Reply
    • March 10, 2012 at 3:59 PM
      Permalink

      Puak puak hampeh musibat macam hang tu la selalu kena jadi lembu oleh Anwaq Peliaq Kawaq bodo nya tak bole di ajaq cerdik tak leh nok ikut cuma pungkok pandiaq saja yang bole jadi belendiaq kat batang peliaq peliwat tu…!!

      Reply
      • March 10, 2012 at 4:37 PM
        Permalink

        mooo..bijak sungguh ko ni..mcm rafizi jugak..

        Reply
    • March 12, 2012 at 11:17 AM
      Permalink

      MOOOO SAYANG…
      TAKDE ISU BARU KE BALIK2 ISU LAMA YG KAU 2 AJA….KELAKARLAH DEBAT KAU MCM MUSIBAT AJA..KAHKAHKAHKANKANKAN.

      Reply
  • March 10, 2012 at 3:13 PM
    Permalink

    moooo..aku baru baca takat “RM2.2” tetiba ngantuk plak..Assalamualaikum mooo..gua Zzzzzz dulu..

    Reply
    • March 10, 2012 at 5:10 PM
      Permalink

      itu lah umno, kita nak bwk kat sini betapa jahat dan jijiknya pemimpin umno menyalahguna kuasa dan pada masa yg sama menuduh org lain yg jahat. Tapi sayang, ahli umno yg begitu malas untuk menggunakan akal untuk mendapatkan fakta…hanya mampu serta berminat untuk mebaca Paper Metro sahaja…

      Reply
      • March 10, 2012 at 5:25 PM
        Permalink

        fakta apanya?..korang punya fitnah memang la korang akan kata fakta..tp sebenarnya fitnah..

        Reply
  • March 10, 2012 at 3:23 PM
    Permalink

    Betol2 lembu ler puak2 PKR ni…..fikir logik ler skit…

    Takkan setakat 400k pun PM tak mampu? Adik dia pun CEO CIMB…..

    lebih banyak isu yg tak logik ni….lagi meluat aku….

    Aku dah letak depa ni tahap lembu dah….

    Reply
    • March 10, 2012 at 5:03 PM
      Permalink

      Bukan masalah tak mampu, tapi menggunakan harta negara untuk kepentingan negara.

      Bukan kah khalifah umar telah menunjukkan contoh teladan yg baik.

      Reply
      • March 10, 2012 at 5:27 PM
        Permalink

        Khalifah Umar bukan org yg miskin tau..belau adalah saudagar pada zaman beliau..korang punya kalipah umar sekarang ialah LGE..

        Reply
      • March 12, 2012 at 11:29 AM
        Permalink

        KELAKARLAH KAU MOOOOOOO…
        BUKTI..KAN..LAH(lagu ramli sarib)
        KAU PON SERUPA(lagu zainal abidin)
        RAFIZI LAGI CUN DARI MOOOOO..
        KAU TAK SERUPA(lagu baru aljubory)

        Reply
  • March 10, 2012 at 4:25 PM
    Permalink

    yg disoal bkn mampux mampu…guna kapasiti sbg PM utk tempah majlis, salah guna kedudukan….anak die sape…kabinet mentri kah???

    Reply
    • March 10, 2012 at 4:39 PM
      Permalink

      betul ke cerita tu?? namanya Islam tp tanpa soal siasat terus percaya.. buat malu agama je ko ni..bg contoh yg tak baik..

      Reply
      • March 10, 2012 at 5:05 PM
        Permalink

        Ini benda berdasarkan invoice..kalau bukan sila kemukakan bukti untuk defense..

        Reply
        • March 10, 2012 at 5:32 PM
          Permalink

          ok la tu ada invoice dari segi audit takde la penyelewengan..cuba ko tengok betul ke invoice tu..atau invoice rekaan rafizi je tu..hehe

          Reply
        • March 10, 2012 at 11:50 PM
          Permalink

          org yg dituduh bg bukti atau org yg menuduh bg bukti??

          Reply
    • March 10, 2012 at 5:07 PM
      Permalink

      Kpd Melayu-islam..

      Isunya kat sini bukan kemapuan si pengguna dewan/tuan punya majlis..

      Tapi isunya diosini ialah menggunakan wang kerajaan untuk kepentigan sendiri dan keluarga.

      Reply
  • March 10, 2012 at 4:38 PM
    Permalink

    ingat PKR ingat fitnah.. tak da fitnah PKR akan mati dan pupus..

    Reply
    • March 10, 2012 at 5:02 PM
      Permalink

      Fitnah apa pulak, pergi cari info cepat!!!! Tak kan org tak tahu si Hafarizam tu…. sorng lagi bini Tun Zaki. Ini 2012 la….

      Reply
      • March 10, 2012 at 5:23 PM
        Permalink

        fitnah korang semuanya terbaru..kan..

        Reply
      • March 10, 2012 at 6:25 PM
        Permalink

        aku cari jugak moooo…tapi dok dapat yang kes songlap pasir…apa ceritanya mooo ? hang cerita sat….

        Reply
  • March 10, 2012 at 5:06 PM
    Permalink

    Dalam Islam kita akan dipersoalkan tentang amanah ini..

    so korang ni ikut hulum agama apa yer?? agama umno yg membolehkan rasuah tu ker..???

    Reply
    • March 10, 2012 at 5:33 PM
      Permalink

      lerrr…dah pegi rasuah la pulak..hehe

      Reply
  • March 10, 2012 at 5:11 PM
    Permalink

    Of course lah billed to Pejabat PM. Dia kerja kat sana. Alamat dia kat sana. Takkan nak ke alamat Syabas ke, or alamat DBKL pulak…Cuma dia nak bayar pakai akaun mana atau chequebook mana tu pandai2 dia la….Lu ada bukti ke dia pakai duit rakyat? Pikiaq pakai otak noooo….

    Reply
    • March 10, 2012 at 5:58 PM
      Permalink

      Persoalannya…mengapa akaun kjaan yg keluar???

      Macam lah org zaman skg ni bododh sgt….org umno mungkin la…bila kita cakap juta2..depa dah tak paham, kemudian terus je bukak paper metro…

      Reply
      • March 10, 2012 at 6:24 PM
        Permalink

        hmmm…orang zaman sekarang ni tak bodoh moooo….BN terus memerintah, kalu bodoh, jadi macam yang kat selangor tu mooo…

        nak aku cerita panjang ke mooo…??

        Reply
  • March 10, 2012 at 5:20 PM
    Permalink

    Cuba tanya bos korang tu dia bayar china doll tu pakai akaun mana….

    Reply
    • March 10, 2012 at 6:00 PM
      Permalink

      Satu- video polis tak pernah lagi identify. Itu menjadi imaginasi setiap ahli umno.

      Tapi maslahnya cukai yg dibayar rakyat digunakan oleh puak BN, maka sbb itu kami persoal kan.

      Reply
  • March 10, 2012 at 9:28 PM
    Permalink

    penyokong kat mykmu tak bolih nak jawab hujah.mulacakap pusing2. kalau debat terbuka lagi… berbuih mulut..

    Reply
    • March 13, 2012 at 4:15 PM
      Permalink

      nak jawab tang mana dah bebuih2 kita jelaskan tapi tk paham2 juga.
      agaknyalah aku bontotkan hang2 semua bru
      bloh faham….pooehhhh

      Reply
  • March 10, 2012 at 10:10 PM
    Permalink

    tak payah bukti ,sepatutnya najib perlu buktikan dia tak bersalah dalam isu ini?

    Reply
    • March 12, 2012 at 11:41 AM
      Permalink

      lah apa yg tonixformegawan ni melalut..
      U yg menudoh U bagi bukti apahal yg kene tudoh kene beri bukti..yg bos U megawan dgn cinadoll U tk nak mtak bukti kah..kah..kah.

      Reply
  • March 12, 2012 at 12:06 AM
    Permalink

    ni apa celaka gambar la… gentleman la sikit..fakta lawan fakta laa..

    Reply
    • March 13, 2012 at 4:05 PM
      Permalink

      hai seri mersingkah…seri sarawakkah
      gambar 2lah fakta….
      kalau dgn kata2 mereka2 tak faham 2 fakta(yg mereka2 thu f@&*”k sja)

      Reply
  • March 12, 2012 at 12:15 AM
    Permalink

    UMNO dan PKR aja kaki songlap kita sokong ja parti bebas lepas tu kita songlap ramai ramai ……

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.