Rafizi Cover Malu Dengan 8 Tuntutan Bodoh

SETELAH dimalukan semalam apabila pendedahan lanjut menunjukkan bahawa dokumen yang diedarkan kepada wartawan itu ialah quotation, bukan bukti sah pembayaran oleh kerajaan Malaysia ke atas majlis pertunangan yang di dakwa dibiayai menggunakan wang rakyat, Rafizi hari ini tampil pula dengan 8 tuntutan yang mendesak jawapan segera Perdana Menteri.

Mengguna resmi biasa PKR (buat tuduhan kemudian minta pihak lain buktikan), Rafizi sebenarnya sedang terjerat dengan kebodohan sendiri.  Mana ada law dalam dunia kita buat tuduhan lepas tu mintak orang lain buktikan?

Antara 8 tuduhan itu ialah meminta Perdana Menteri mengesahkan sama ada beliau membayar sendiri wang perbelanjaan majlis tersebut, eh, dah nama pun bapak, memanglah Perdana Menteri yang bayar, nak sahkan apa pulak lagi?

Lagipun tidak ada apa-apa bukti menunjukkan bahawa wang rakyat digunakan untuk membayar perbelanjaan majlis tersebut.  Dokumen yang ditunjukkan Rafizi hanyalah sebut harga yang tidak membuktikan apa-apa!!

Soal urusan perbelanjaan pertunangan ini hal keluarga, tidak ada undang-undang yang menetapkan supaya diumumkan kepada orang luar.  Anwar kahwinkan anak lelakinya tahun sudah pun tak declare berapa perbelanjaan kahwin dan sumber mana dia dapat, sama ada wang sendiri atau pakai duit rakyat Selangor?

Apahalnya pulak Perdana Menteri nak kena menjawab pada Rafizi urusan pertunangan anak gadisnya?

Kalau Rafizi yakin ada salah guna wang rakyat, buat laporanlah kepada pihak berkuasa agar siasatan boleh dibuat.  Tapi jangan lupa, orang buat laporan palsu pun boleh dikenakan tindakan sama.

Penulis nak dedahkan disini, usaha menyerang peribadi Perdana Menteri akan bertambah hebat selepas ini kerana banyak kajian menunjukkan populariti Perdana Menteri semakin meningkat naik jika dibandingkan dengan Anwar, bossnya Rafizi.

China Press dalam laporan hari ini, memetik dapatan kaji selidik oleh Merdeka Survey (agensi kaji selidik pro PKR) menunjukkan bahawa populariti Perdana Menteri meningkat secara mendadak sebanyak 69% dibandingkan dengan dapatan sama 3 bulan lepas iaitu sebanyak 59%.

Semua ini yang membimbangkan Rafizi dan PKR serta Anwar dan sesuatu perlu dibuat untuk menyerang peribadi Perdana Menteri, apa yang lebih menarik selain mengaitkan ahli keluarganya.

Jadi penulis nak ingatkan rakyat bahawa semua ini hanya permainan politik PKR.  PKR dan Rafizi sendiri sudah kantoi dalam banyak isu dan sekarang poltik menyerang peribadi pemimpin digunakan sehabis-habisnya, atas nama kononnya prihatin kepada rakyat.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

18 thoughts on “Rafizi Cover Malu Dengan 8 Tuntutan Bodoh

  • March 10, 2012 at 6:53 PM
    Permalink

    Eh Najib selalu pakai baju melayu pink..ada org umno komen???

    Reply
    • March 12, 2012 at 10:52 AM
      Permalink

      MOOOO…YG KOMEN HANYA AYAHDE KAU PASAL
      IBUDE KAU YG HADIAHKAN..KAN..KAN

      Reply
  • March 10, 2012 at 7:20 PM
    Permalink

    ader ker pak najip sokong lbgt?…apsal lak orang umno nak komen pasal pak najip pakai baju pink!!

    puak sokong/selingkuhan dgn agenda lbgt
    kan puak korang…jadi apa alasan dorng pakai benda warna pink?

    cuba tanya..berani ker korang herdik pak nuar…apsal nafi sokong save israel sedangkan bukti lisan,video,ucapan dan berkepit dgn pemimpin yahud jelas dan terang!!?

    lainlah kalau nuar tak bercakap atau jumpa yahud tu!!! dah kena penampar dek tangan nuar!!!silap koranglah..hehehehe

    Reply
  • March 10, 2012 at 10:06 PM
    Permalink

    jagalah perasaan orang miskin!kos perbelanjaan majlis pertunangan terlalu tinggi!kenapa nak panggil catering hotel shangri_la !mana pergi catering bumiputera ,tak yakinkeh kemampuan mereka !

    Reply
    • March 10, 2012 at 10:14 PM
      Permalink

      Itu amanat umno untuk rakyat marhein…tapi muka sebenar Pemimpin umno boleh la tengok dalam malaysian Tatler, Prestige…

      Reply
      • March 12, 2012 at 10:59 AM
        Permalink

        DAH TENGOK CUN-CUN…HAMSEM-HAMSEN..
        TAK MACAM MUKA PEMIMPIN PR BERSERABAI AJA…

        Reply
    • March 11, 2012 at 12:00 AM
      Permalink

      Menggunakan penyajian makanan bukan bumiputera di majlis pernikahan adalah hak asasi seseorang. Begitu jika ikau menggunakan khidmat seseorang tu lah hak kau orang lain tak boleh petikaikan sampai nak bawa ke mahkamah. Kalau tindakan tu salah apalagi failkanlah ke mahkamah. Buat apa ikau menyalak-nyalak macam anjing kemaruk betina nak mengawan.

      Reply
  • March 11, 2012 at 3:59 AM
    Permalink

    helo… tony & moh lembu. mak bapak hangpa kan nikah kat siam. mana buat pertunangan sebab depa dah terlanjur kot. tu yg dapat anak haramjadah mcm hangpa. hahahah lubang dah pecah…..kalut…..kalut.

    Reply
    • March 11, 2012 at 8:48 AM
      Permalink

      Itu lah cara org umno berdebat. tapi dia kata org lain pulak yg suka mencarut.

      Reply
      • March 12, 2012 at 10:38 AM
        Permalink

        hai mare ke mooooooo….
        muuuuuaaaaaahhkkkkkk

        Reply
        • March 12, 2012 at 10:49 AM
          Permalink

          moooo sayang – SELAMA AKU MENGGIKUTI DEBAT-DEBAT KAU MARKAH YG AKU BERI….
          0-0+0=00 MUUUUUAAAAAKKKK.
          KAU BUKAN BERDEBAT TAPI KAU JD MUSIBAT.
          KAHKAHKAH KAU PASTI DAH DLIWAT SIMUSIBAT

          Reply
  • March 11, 2012 at 10:31 AM
    Permalink

    kantoi lagi rafizi lembu ni..hehehehe…

    Reply
  • March 11, 2012 at 2:26 PM
    Permalink

    kang kalau amik catering bumiputera kata kroni la apa la.. Memang dasar pembangkang apa yang orang buat semua tak betul..

    Reply
    • March 12, 2012 at 10:40 AM
      Permalink

      betul…betul…betul(upin&epin)

      Reply
  • March 12, 2012 at 3:09 PM
    Permalink

    nama pun perdana menteri… otak x da kah.. dia ada duit biaq pi lah.. yang moo ngan tony nak gelabah awatnya… x kan dia nak buat kenduri ja…

    Reply
  • March 12, 2012 at 4:31 PM
    Permalink

    anwar ambil katering bumi ke?buktikan..(best gak teknik tuduh dan suruh org tu buktikan sebaliknya ni) haha

    Reply
  • March 13, 2012 at 3:01 AM
    Permalink

    memang 2 ekor lembu bodoh.. isu bodoh je yg dapat depa cari.. negara tetap membangun tapi makin ramai org jadi bodoh.. esp dari PKR n PAS

    Reply
  • January 3, 2013 at 3:07 PM
    Permalink

    Rafizi dengki sebab tak dapat lembu walaupun nama dia Rafizi Lembu.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.