Perletakan Jawatan Shahrizat Kerana Tamat Tempoh Senator

JIWA besar Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil memang tidak ada sesiapa yang dapat menandinginya.  Sebab itu pengumuman mengejut beliau untuk meletakkan jawatan sebagai Menteri Keluarga Wanita dan Masyarakat pada 8 April ini disambut baik banyak pihak dalam dan luar UMNO.

Sekurang-kurangnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak perlu pening kepala atau berada dalam dilema untuk menentukan kedudukkan Shahrizat.  Tempoh sebagai Senator habis, jawatan Menteri pun tamat juga kerana jawatan Menteri itu atas kapasiti sebagai Senator, bukan sebagai Ahli Parlimen.

Pada penulis sendiri yang banyak menulis membela UMNO dalam soal NFC ini, perletakkan jawatan Shahrizat ini satu tanda pembangkang hilang satu lagi isu besar yang boleh dipolitikkan.

Penulis faham isu NFC ini akan banyak memakan masa Shahrizat kerana sebagai isteri, beliau perlu menyokong suaminya menghadapi perjalanan kes di Mahkamah dan sebagai indivdu, beliau sendiri mempunyai kes yang perlu diuruskan juga kerana telah menyaman 2 ekor lembu jantan dan betina PKR (Rafizi dan Zuraidah) sebanyak RM 100 juta.

Bagaimana beliau hendak menguruskan soal fitnah yang dihadapi ini dan dalam masa yang sama melindungi intergriti kerajaan yang diwakilinya?

Semua ini mewajarkan keputusan yang dibuat Shahrizat hari ini, ia tidak langsung kena mengena dengan desakan pembangkang.  Lagipun belum ada mana-mana mahkamah yang telah memutuskan bahawa kes NFC ini satu penyelewengan dan sebagainya.

Rakyat dimana-mana ceruk dalam Malaysia tidak pernah menyalahkan Shahrizat dalam isu ini.  Buktinya, dimana-mana pun Shahrizat pergi, kehadirannya tidak disambut dengan protes rakyat, kenderaan dirosakkan dan sebagainya.  Ini berbeza dengan pensimpati yahudi, Anwar Ibrahim.

Walaupun banyak sumber yang  mengatakan kejadian itu direka sendiri olehnya menggunakan khidmat samseng upahan.

Dari segi pilihanraya umum pula, kerusi Lembah Pantai memang sudah ada calon yang sesuai menanti masa mengambil alih dari anak beranaknya Anwar Ibrahim.  Justeru, perletakkan jawatan Shahrizat ini tidak akan sama sekali menjejaskan prestasi BN dalam menghadapi pilihanraya umum akan datang.

Biarlah Shahrizat menyelesaikan dahulu semua masalah yang dihadapinya.  Pada bila-bila masa UMNO akan bersedia menerimanya semula, tambahan lagi Shahrizat tidak meletakkan sebarang jawatan dalam politik dan masih mengekalkan kedudukkan sebagai Ketua Wanita UMNO dan Ketua Wanita BN.

Kesimpulannya, perletakkan jawatan Shahrizat ini memberikan kelebihan yang tidak terhingga kepada BN.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

143 thoughts on “Perletakan Jawatan Shahrizat Kerana Tamat Tempoh Senator

  • March 11, 2012 at 8:24 PM
    Permalink

    ‘Jiwa besar” ker…dah selamat RM250 juta dah…ok la…tu satu projek yg kita tahu…….

    Reply
    • March 12, 2012 at 5:46 AM
      Permalink

      kes sharizat tu semata2 nak selamatkan anak nuar yg sedang tdo di LP.

      Reply
      • March 12, 2012 at 3:54 PM
        Permalink

        apa pulak tidornya ….shahrizat boleh kalah dengan budak jea… kat lembah pantai

        Reply
    • March 12, 2012 at 3:53 PM
      Permalink

      jiwa besar kepala butuh apa …tetek besar mungkin lah …..

      Reply
      • March 13, 2012 at 5:00 PM
        Permalink

        KESIAN C4 FOBIA BETOL DGN DS ROSMAH..
        JGN2 KAT BILEK KAT JAMBAN KAU TAMPAL GAMBAR DS ROSMAH KESIAN C4 M@L#C*P TERUS
        KAU HEHEHEHE.

        Reply
    • March 12, 2012 at 5:49 PM
      Permalink

      Ko ni balaci laknat sial lah C4..
      kalau mampos esok ko nk jwb ape byk sgt fitnah
      Ko ingt 250 juta yg korang ‘zikir’ hari2 tu mcm ‘angpau’ free ke?

      Ko reti bahase Melayu tak itu PINJAMAN?
      kalau pinjaman maksudnya wajib bayar balik.

      Kalau dh bodoh dan bahlol bertingkat2 tu org ajar mcm mana pn tetap BAHLOL sampai ke mati kot C4?

      Reply
      • March 12, 2012 at 5:56 PM
        Permalink

        mencarut sesuka hati ko.. mampos esok mencarut itulah yg akan bakar mulut ko dlm kubur nanti.. sape lah mak bapak ko dpt anak laknat mcm ni..

        Moo..lg sekor lembu bodoh.. ko reti bahase tk itu PINJAMAN? apesal ko sakit hati nk mampos2 pasal 250 juta? mcm dh cash masuk poket Sharizat?

        Fruit Valley projek kronik si GAGAP DAYUS Kahlid tu konon boleh untuung RM 69 juta bg 5 tahun..tp baru setahun jalan dh rugi 6 juta/ tahun.. aset2 ber juta2 tu duit BAPAK si GAGAP tu ke? atau duit BAPAK GAY pujaan korang tu?

        At leat NFC ada pemantauan Audit dan ada hasil keluaran..jika xbetul boleh dikesan. INi projek rejim GAGAP dan REJIM GAY sape pantau?

        Yahudi kot?

        Reply
        • March 14, 2012 at 12:52 AM
          Permalink

          huyooo..fucker..hehe

          Reply
  • March 11, 2012 at 8:26 PM
    Permalink

    kalau dok dalam umno selamat…Ustaz yg balin kasut tu (walau tiada kesalahan), kena 12 bulan penjara..

    Kesimpulan: Masuk UMNO akan selamat….. (kat dunia jer..)

    Reply
    • March 11, 2012 at 8:28 PM
      Permalink

      Anwar main bontot & Azmin jual bini pun selamat tak perlu masuk UMNO.

      Reply
      • March 11, 2012 at 10:51 PM
        Permalink

        Tu imaginasi puak umno…

        Reply
        • March 11, 2012 at 11:31 PM
          Permalink

          Itu realitinya..korang mana nak percaya

          Reply
          • March 13, 2012 at 7:57 AM
            Permalink

            mana nak percaya pemimpin UMNO penipu jea….

          • March 14, 2012 at 12:55 AM
            Permalink

            pemimpin korang la yg tipu korang..korang ikut je

        • March 12, 2012 at 12:18 AM
          Permalink

          kene batang hidung sendiri..imaginasi.. moooo..kelakar la ko ni..

          Reply
        • March 12, 2012 at 9:03 AM
          Permalink

          Air mani Anwar bertemu air puki Shamsida di atas katil di Tivoli Bangsar mesti melalui seksual aktiviti

          Reply
          • March 12, 2012 at 3:57 PM
            Permalink

            ya ke …cerita ini dah tak laku lagi….

            bawak lah cerita lain ….. kau bawa saksi pun tak ada ….

          • March 14, 2012 at 12:57 AM
            Permalink

            c4 ko kan suka citer2 mcmni..hehe

      • March 12, 2012 at 3:56 PM
        Permalink

        Azmin jual bini ????

        Najib beli bini orang ….. kepalo keretapi pun boleh lalu …..

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:33 AM
          Permalink

          haha..cerita ni dah tak laku lg..

          Reply
      • March 11, 2012 at 10:52 PM
        Permalink

        So pesal ko post kat sini….???

        Reply
        • March 11, 2012 at 11:01 PM
          Permalink

          berapa juta ustaz tu ambik??? anyway apa yg dia dah ambik???

          Reply
          • March 11, 2012 at 11:44 PM
            Permalink

            waduh2..ko ni moo..perangai pun sama mcm imam rempit tu dah..agaknya mcmni la gambaran perangai ahli2 pakatan haram ye..tak bole ditegur & tak bole diperbetulkan..kurang ajar

          • March 12, 2012 at 12:19 AM
            Permalink

            ust badrol ke mooo..

    • March 12, 2012 at 5:58 PM
      Permalink

      Mahkamah tu pejabat UMNO ke?
      Hakim yg bersidang tu pegang jawatan UMNO mana?

      Dah imam bahlol dan bongkak tu hina mahkamah padan muka dialah kena hukum.

      Kalau puak PR buat salah jgn hukum..kalau org lain xsalah pun sudha kena hukum?

      kepal ahotak lu lah lembu2 PR.. tadbir kelab malam dan rumah pelacoran boleh lah.. nk tdbir kampung pun GAGAL.. ada hati nk ckp bijak..uwekkk..ptuihh!

      Reply
  • March 11, 2012 at 8:39 PM
    Permalink

    Satu keputusan yang tepat..bukan pasal NFC tapi pasal tempoh senator dah tamat..

    p/s : buat mooo…anuwar tibai bontot orang pun selamat kat dunia je..hehehe

    Reply
    • March 11, 2012 at 9:02 PM
      Permalink

      ” Lagipun belum ada mana-mana mahkamah yang telah memutuskan bahawa kes NFC ini satu penyelewengan dan sebagainya.”
      Mahkamah UMNO jee yg kata tak menyeleweng, mahkamah rakyat dah lama nampak seleweng. Sampaikan bila tgk lembu jeee…teringat muka org UMNO.
      Kadang2 kesian pun ada…sbab korang dah dapat persepsi muka lembu.

      Reply
      • March 11, 2012 at 10:30 PM
        Permalink

        mcm ko la..ex-umno..hehe

        Reply
    • March 11, 2012 at 10:53 PM
      Permalink

      Kalau tak ada isu NFC ni , mungkin nasib Kak Jat berbeza…byk lagi senator yg di teruskan perkhidmatan mereka…

      Reply
        • March 12, 2012 at 12:20 AM
          Permalink

          pemimpin UMNO datang dan pergi..tp pemimpin pas tak tukar2..mat sabu dah berpuluh kali kalah pun masih dicalonkan…

          Reply
          • March 12, 2012 at 1:15 AM
            Permalink

            selagi belum padam..

  • March 11, 2012 at 8:52 PM
    Permalink

    hidup PKR! hidup PKR! hidup PKR!

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:00 PM
      Permalink

      Ya..ya…hidup PKR…Pungkok Koyak Rabak dah kena pelekoh oleh Raja Liwat…..

      Reply
      • March 11, 2012 at 10:35 PM
        Permalink

        hehe..PKR hidup segan mati tak mahu..tp jap lg mati la tu..

        Reply
      • March 11, 2012 at 10:54 PM
        Permalink

        Tu imaginasi hang…. Ko tak tanya anak ikan Hishamuddin??

        Reply
  • March 11, 2012 at 8:55 PM
    Permalink

    ADAMYAN jawablah komen ketua umno bahagian cheras!

    Reply
  • March 11, 2012 at 9:06 PM
    Permalink

    HAHAHA..RAFIZI DAH BANTAI 4 BULAN STENGAH BARU TEWAS BETINA NI..BOLEH TAHAN JUGAK HAHAHA…KALAU BUKAN KUASA KEBANGKITAN RAKYAT..PEMIMPIN LEMBU MACAM INI UMNO AKAN SIMPAN SEHINGGA KIAMAT HAHAHHA..
    AKU PUAS HATI BILA SHAHRIZAT LETAK JAWATAN..

    PUAK UMNO NI AKAN LETAK JAWATAN DISEBABKAN 2 PERKARA
    1) SEDAR KESILAPAN
    2) KANTOI DENGAN RASUAH

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:10 PM
      Permalink

      Carlos, hang orang kafir mana ada istilah kiamat. Tindakan Sharizat memang dipuji. Cuba hang tengok di Kelantan, pemimpin PAS sapu duit peruntukan kerajaan pusatpun masih ketegaq tak mau turun

      Reply
      • March 11, 2012 at 10:37 PM
        Permalink

        siapa rakyat tu?..hehe..toya..toya..kebangkitan rakyat konon..

        Reply
      • March 11, 2012 at 10:55 PM
        Permalink

        Eh aku ingat Orag PAS yg tuduh umno kafir, tapi sebenarnya “org umno yg kata PAS kafir”… nak deny lagi???

        Reply
        • March 11, 2012 at 11:00 PM
          Permalink

          Namapun Carlos. Takkan Islam kot?

          Reply
          • March 11, 2012 at 11:03 PM
            Permalink

            Macam nama anak Tun Musa hitam..org umno ni… kuat sungguh smgt kemelayuannya…

          • March 11, 2012 at 11:47 PM
            Permalink

            lain kali letak le nama mcm mooohyiden..kan nampak kemelayuan & keislamannya..hehe

      • March 11, 2012 at 11:02 PM
        Permalink

        Ada buat laporan? kalau ada MACC pasti pantas bertindak..amacam kes pasir kat sgor…

        Reply
        • March 11, 2012 at 11:48 PM
          Permalink

          ..sabar la moo..ko tengok je apa akan jd nanti ye

          Reply
  • March 11, 2012 at 9:33 PM
    Permalink

    kalo x krana isu besar terpalit pd dia…mna mungkin mau lepas jwtn…siapa x syg jawatan..dah bebelas taun jd meteri…x kan x syg jwtn…

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:33 PM
      Permalink

      Nuar tu pun bnyk isu besar dia..masih lg jd ketua umum..ada hati nak jd PM lg..lg la tak sedar2

      Reply
      • March 11, 2012 at 10:55 PM
        Permalink

        Apa isunya melainkan dari imaginasi/twist puak umno….

        Reply
        • March 11, 2012 at 11:19 PM
          Permalink

          Moo, ini bukan imaginasi orang UMNO. Mana mungkin orang PR semua betul dan maksum setaraf nabi saw. Orang UMNO kalau bersalah mereka diadili seadil-adilnya. Tapi Anwar sampai kiamatpun kesnya tak selesai. Kalau selesaipun sebab dia tabur duit berjuta-juta kpda peguam & hakim.

          Reply
          • March 12, 2012 at 10:25 AM
            Permalink

            diadili seadanya…lawak pecah perut ke ape…org mencuri susu (yg x sampai ratus ringgit) sbb x ada duit nk bg anak mkn penjara 1 thn..khir tuyol skandel dia brapa juta mau penjara 1 tahun juga…apa mau kira…adil ka mcm ni…mami ijat pecah amanah 250 juta…apa mau kira lg..ftnah ka ap…slagi x kena dkwa slamat la dier…tgk la pas ni…dia x da jwtan dah kecuali KW umno..tgk cmner nasib bile naik mhkamah..

          • March 12, 2012 at 5:21 PM
            Permalink

            awat bodoh sgt hang ni…mencuri RM1 dgn mencuri RM100 tetap MENCURI namanya…sama jugak kalau bwk bini org dalam hotel 5 bintang dgn bwk bini org dlm khemah tetap BERKHALWAT nama nye…toksah nk menghalalkan cara la bila benda kena kat batang idung korong…halal dan haram tu jelas…

            nama jea melayu, islam la pulak tu, tapi sembang pasai agama mcm yahudi mabuk brandy…bila hang nk bg account no..tak sabar aku nk bankin RM10 utk hang pi beli cermin…

          • March 12, 2012 at 9:40 PM
            Permalink

            ko mabuk ke stingray..org cakap pasai ape,yg ko melalut ke lain pasai apa…
            fikir la..patut ke kalau ada 2 org kwn ko mencuri duit ko..sorang curi seringgit sorang lg curi sepuloh ribu…yg seringgit tu nk bayar tambang teksi yg sorang lagi curi sebab nk berjoli..nk hdup mewah..ko rase nk tibai yg mne dlu..klau ikt islam curi tu potong tgn ler jawabnye…

          • March 12, 2012 at 10:35 PM
            Permalink

            Hang faham tak definisi…org buta tuli bleh la hang nak tipu…..kalau yea susah sgt pun, byk saluran yg halal dia bleh pi mintak tolong…adakah mencuri tu jalan terakhir utk menyelesaikan masalah kewangan….

            Tak kira mencuri sikit ke atau byk, org besar atau org kecik yg mencuri, salah tetap salah jika terbukti kesalahan tersebut….tak abih2 nk menghalalkan cara puak2 cacai PAS ni….hang faham tak maksud yg halal itu jelas dan yg haram tu jelas…..

            jgn sembang lebih2 pasai agama, tp basis agama pun hang takde….pak lebai kulup mana la yg dah rosakkan hang ni…

          • March 13, 2012 at 10:16 AM
            Permalink

            bkn aku kte halalkan mencuri..mmg dua2 kene hukum jugak…kalau bg aku..potong tangan je semua tu sbb mencuri..sbb hudud suruh mcmtu…tgk keadaan 2 org tu mcm mne..yg sorang tu ko patut bantu die, tgk lah knpe sampai sanggup curi ..disini tggjwab kerajaan bg bantuan pd die sbb die org susah…ni x..dihukum terus penjara setahun tanpa belas kasihan…bantu pon x..
            minta bantuan konon…ko sedar x realiti ari ni…nk bagi bantuan yg x seberape pon susah..birokrasi serba serbi..nk tunggu bantuan tu..x sempat nk marasa ada yg mati dulu..kebulur dulu..

            yang sorg lagitu hampir same dgn pemimpin bn le…dah la curi…bermewah sakan…x malu ka…guna duit org hidup mewah2..tp bila kena hukum liat je..byk yg terlepas hukuman sebab ada kedudukan..byk yg kene hukum pon sbb ilang jawatan..mcm khir toyol tu..atas dunia ni boley lepas..akhirat nti cmne dier nk byr duit yg dier ambil..jmpe ke dgn semua rkyat m’sia nti..

          • March 13, 2012 at 1:23 PM
            Permalink

            ko suruh la nik ajis buat hudud dulu kalau nak sgt..tunjuk & buktikan pd yg lain kebaikan hudud supaya jd contoh pd negeri2 lain..hmmm..melalak je pandai..menyalahkn org lain je tahunya..mcmna nak tegakkan hudu kat kelantan pun kalau nik ajis sendiri yg membelakangkan undang sedia ada..pemimpin sendiri buat salah bole pulak dia yg mengampunkan dosanya..konon nak melindungai kesalahan ahlinya daripada pengetahuan org Umno..kalau mcmni gayanya macamana nak tegakkan hudud?..

          • March 13, 2012 at 3:12 PM
            Permalink

            Hang ni faham tak aku tulis tu…kalau betul2 susah kenapa tak pi mintak bantuan di tempat yg sewajarnya…lagi pun dia kan ke IMAM puak hang, mcm mane puak2 hang boleh terlepas pandang benda2 mcm ni….

            bini org boleh bawak sampai kat dlm otel…org susah mcm tu sampai mencuri,walau apa pun dia perlu akur dalam agama mane boleh buat mcm tu…usaha la dulu….mustahil takde sapa nak bantu dia kalau dia mengadu di tempat yg sewajarnya…..

            apa yg puak2 hangpa buat, imam hangpa kebulur pun hangpa tak tau…..yg peliknya bila dah kantoi ramai pulak yg menyalak prihatin sgt dgn imam tu, sampai karpal kapir tu pun sanggup jadi peguam bela dia….ni prihatin ke politik….

            mana hangpa pi sebelum ni….nasib baik dia baling selipar jea, kalau dia makan selipar tu, puak mana yg malu…mana hangpa pi sorok slogan negara kebajikan tu….patutnya hangpa malu la pada diri sendiri, sebab gagal membantu imam tu sebelum ni……dah kantoi sibuk salahkan org lain….besar punya munafik la hang ni….melayu islam grade apa hang ni????

        • March 11, 2012 at 11:52 PM
          Permalink

          ko i moo..masih nak membela bos ko yg sayang tu ye..kalau UMNO semuanya jahat ye..kalau korang semuanya baik & mulia walaupun ternyata buruk ye..ingat Tuhan la moo

          Reply
    • March 12, 2012 at 5:28 PM
      Permalink

      mcm wali selipar ke..sayang jawatan sampai nk bawak dlm kubur ..

      Reply
  • March 11, 2012 at 10:00 PM
    Permalink

    Dah lebih 10 tahun saya ahli PAS. Mulai semalam saya keluar PAS. Pagi tadi bersama-sama 5 orang rakan saya daftar jadi ahli UMNO. Terima kasih KMU yang menyedarkan saya. Sebelum ni saya percaya bulat-bulat Harakah Daily Online. Rupa-rupanya berita Harakah Daily fitnah dan menipu.Semoga pilihan saya kali ini tepat.

    Reply
    • March 12, 2012 at 2:14 PM
      Permalink

      ALHAMDULILLAH..SYABAS BRO.!!..PILIHAN YG TEPAT..TERUSKAN PERJUANGAN ANDA MENENTANG KEBATILAN DARI PUAK2 PAKATAN HARAM..tegakkan kebenaran walaupun iyanya sukar utk org lain (pakatan haram) utk menerimanya..mudah2an yg benar tetap benar & yg batil tetap batil

      Reply
    • March 12, 2012 at 3:18 PM
      Permalink

      org x nampak buleh le ko dakwe ko org pas..aku pon bley ckp jiran2 aku semua masuk pas…percaye ke…
      harakah daily menipu/fitnah…saman la mane yg harakah tipu tu…

      Reply
      • March 12, 2012 at 5:23 PM
        Permalink

        hang kalau tak bercakap pun org tak percaya…keturunan penipu agama…

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:37 AM
          Permalink

          ko yg bnyk berdoa pun tak sedar2 diri lg ye..nama je melayu islam tp tak takde hidayah lg..mana la pergi islamnya ko ni..jeles pulak hehe

          Reply
  • March 11, 2012 at 10:22 PM
    Permalink

    kenapa mahkamah rakyat. katalah mahkamah PAKATAN RAKYAT. Tolong jgn heret sama rakyat jelata dgn pembohongan PKR. Shahrizat meletak jawatan sangat bagus untuk UMNO kerana dia seorang ketua wanita yang bagus

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:57 PM
      Permalink

      so jgn kaitkan melayu dgn kita org sgt….geli kita org dengar…melayu islam , melayu islam..tapi yg sebat billion2 tu gang melayu islam jugak…

      Reply
      • March 11, 2012 at 11:55 PM
        Permalink

        bis tu korang bukan melayu islam ke..hehe..kan korang yg mengaku Islamnya lebih dari org lain..tp sampai kpd bab emosi je semua jd kantoi..

        Reply
      • March 12, 2012 at 1:43 AM
        Permalink

        mooo…terasa melayu islam yg kat sini tu…hang ni pun…

        Reply
        • March 12, 2012 at 10:37 AM
          Permalink

          biasa lah korang ni…kalu x memepersoalkan keislaman org lain xsah..
          mcm betoi sgt cara hidup korang..

          Reply
          • March 12, 2012 at 1:35 PM
            Permalink

            ..korang lg hebat

          • March 12, 2012 at 5:24 PM
            Permalink

            tergigit cili ke???….pedas kan…

          • March 12, 2012 at 9:52 PM
            Permalink

            korang yg patut malu sbnrnye…yg Mooyiden kate tu melayu yg sebat duit rkyat..ala geng pemimpin korang le…

          • March 12, 2012 at 10:38 PM
            Permalink

            bkn hang la kononnye…cian terpaksa nafikan sendiri…tu syok sendiri namanya…

          • March 13, 2012 at 10:24 AM
            Permalink

            nafi apa…cakap x de akai..ada ka aku kebas duit jota2..bela lembu dlm kondo..ada ka hrta bertimbun2..yg jelasnya ko lah kang kesian org lain kaya raya dgn cara x betoi, dgn duit ko jgk..ko pertahan org tu bgai nk rak..yg ruginya korang juga..boleh plak ko ajak org sokong ko perthnkan org yg pecah amanah..gile ke ape..

          • March 13, 2012 at 1:31 PM
            Permalink

            lebih baik drpd membela org yg menyokong amalan songsang (GAY..LGBT) yg terang terangan bertentangan dengan Islam..lebih buruk kesannya kalau amalan itu berlaku di negara Islam..apa akan jd dengan melayu islam?..takkan nama je melayu islam..tp perangai macam setan..lebih baik kita menyokong bangsa sendiri utk meningkatkan kemajuan bangsa..& lebih baiknya juga kita akan peroleh nikmat kekayan bangsa kita dgn berkongsi kekayaan..melalui zakat atau sedekah & sebagainya..jgn la jd melayu islam yg sempit fikiran bro..asik nak protes je tahunya..sudahnya tak dpt ape2 jugak pun..alih2 mengeluh jugak konon bangsa lain yg kaya sedangkan dgn bangsa sendiri nak dipelingkopnya..ini lah gambaran melayu islam yang negatif..jd sedar2 la wahai melayu islam

          • March 13, 2012 at 3:23 PM
            Permalink

            cepatnya nye hang jatuhkan hukum…baru didakwa hang dah syok sendiri…bila kena kat batang hidung sendiri sampai guling2 atas jalan, bila pihak lain kena dakwa lebih hakim dari hakim hang ni….nanti bila hakim lepaskan dia, hang dh ready nk spin ke???….

            kalau belajar agama utk politik, toksah sembang lebih kat sini laa…hang dah beli cermin ke???…pi la beli cepat, dah teruk sgt hang ni….melayu islam konon…piraahhhhh

  • March 11, 2012 at 10:24 PM
    Permalink

    siapa tak sayang jawatan termasukla nik aziz yang nak jadi mb sampai mati. sapa tak sayang jawatan?????? tun mahathir lebih sayang negaranya daripada jawatan PM dan saya akan meletakkan jawatan dlm cawanga parti kerana menjaga ibu mertua. jawatan itu mesti ikhlas dipikul jika mampu jika tidak lepaskan secara bermaruah

    Reply
    • March 11, 2012 at 10:58 PM
      Permalink

      Sayang jawatan, tapi kami tak kaya raya macam pemimpin umno…kalau kami kaya, boleh panggil audit siasat kami dan keluarga pemimpin kami, dari mana datangnya kekayaan itu…

      Reply
      • March 11, 2012 at 11:00 PM
        Permalink

        Pemimpin umno sayang jawatan kerana:
        i. nak dapat kekayaan
        ii. kalau jwtan tiada bukan sekadar kena kutuk macam tun M dulu, tapi nanti kalau PR pegang, habis kena siasat dan face tindakan..

        Reply
        • March 11, 2012 at 11:28 PM
          Permalink

          Habis tu orang Melayu PAS nak jadi miskin?Cakap X serupa bikin. Cuba tengok Husam Musa, miskin ke?

          Reply
          • March 11, 2012 at 11:57 PM
            Permalink

            mooo..aku dah kata..jgn kerana emosi semua jd kantoi..jgn kerana marah menampakkan keBODOHan ko..jaga sikit moo

          • March 12, 2012 at 7:53 AM
            Permalink

            Dia dah memang kaya sebelum jadi calon.. macam daim jugak.

  • March 11, 2012 at 10:58 PM
    Permalink

    Letak jawatan…tapi suit kami RM250 juta macam mana??? ada tindakan yg diambik???

    Reply
    • March 12, 2012 at 3:52 PM
      Permalink

      letak jawatan tak payah bayar ….. kot

      Reply
  • March 11, 2012 at 11:02 PM
    Permalink

    Keputusan tepat yang disambut baik oleh semua pihak termasuk rakan taulan Shahrizat sendiri.

    Berundur setapak kebelakang untuk mendapat 2 tapak kelebihan dihadapan pastinya keputusan terbaik tetapi sukar untuk dibuat.

    Kerana ada seorang pelakun filem porno yang kehilangan jam tangannya lupa nak ambik selepas shooting filem , masih lagi bergayut pada jawatan sebagai ketua dek sikap angkoh dan halobanya.

    Reply
    • March 11, 2012 at 11:05 PM
      Permalink

      Tu imaginasi puak umno lagi… kalau ya pesal polis tak mintak..polis yg conduct siasatan….yg ko dok sebok2 nak jam dia buat apa..???

      Reply
      • March 11, 2012 at 11:58 PM
        Permalink

        jam tu mahal moo..org miskin tak mampu nak beli hehe

        Reply
      • March 12, 2012 at 12:20 AM
        Permalink

        Polis nak mintak jam dia buat apa. Moralnya sekarang dia membalun pantat cina tapi tak mengaku. Ini bukan polis kes.

        Bodoh lebih pada keldai kau ni.

        Reply
    • March 11, 2012 at 11:07 PM
      Permalink

      Tepat kepala hangguk hang…dulu korang yg kata tak payah resign..especially waktu P Agung UMNO, skg ni bila resign tepat lah pulak.

      Nampaknya kalau Kak Jat kata, sya nak sambung 100 tahun lagi, mesti puak umno kata tepat.

      anyway ‘tepat’ sebab apa??? ada kes ka yg dia perlu resign???

      Reply
      • March 12, 2012 at 12:01 AM
        Permalink

        lerr..napa ko emosi sangat ni moo..ko tak setuju kak Jat letak jawatan ke?..wah..hari tu ko yg sibuk2 suruh letak jawatan..tp bila dah letak jawatan pun nak marah jugak..?..apa masalah ko sebenarnya ni moo..?..kesian tgok ko ni

        Reply
      • March 12, 2012 at 10:09 PM
        Permalink

        releks bro… tak penting diorang kata betul ke tidak. Yg. penting, rakyat kata betul ke tidak. Aku masih pegang kata2 syed Ali yg. paling menikam…
        “makcik bollywood”.
        Maknanya ni semua lakonan UMNO untuk selamatkan air muka Kak Ijat… kekeke. Bukan PR cakap, tapi kawan2 UMNO cakap.

        Reply
  • March 12, 2012 at 1:48 AM
    Permalink

    kat mykmu ni berani la tulis macam2.cuba debat terbuka…kan ada yg berbuih mulut nnti macam sape tu..

    Reply
    • March 12, 2012 at 2:58 AM
      Permalink

      debat kt sini pun hang tak lepas, ada hati nk debat terbuka…kalau setakat patuk2 kat sni toksah nk sembang la…

      maksud hang mcm amoi tu ke..sampai berbuih mulut dia…hang kenal kan sape tu???…

      Reply
  • March 12, 2012 at 8:03 AM
    Permalink

    Alhamdulillah… syukur akhirnya mama bollywood mengalah juga tapi penuh dramatik seperti kata Syed Ali. Nampaknya dia tak puas hati cara Kak Ijat letak jawatan… jaga air muka konon, tapi semua macai UMNO akan percaya drama ni. UMNO mengharapkan isu NFC akan berakhir dan PRU boleh d umumkan.
    Hehee… agaknya kak ijat akan gerakkan wanita UMNO masa PRU atau tidak kalau takda kawasan. Ketua wanita tak jadi calon.. jelas pasti ada yg. tak kena, minda rakyat akan kata dia bersalah walaupun belum tentu bersalah kerana pimpinan tak beri kepercayaan pada dia. Najib masih nak kekalkan kak Ijat sebagai ketua wanita walaupun k’jaan secara umum menuduh kak ijat bersalah. Ada harapan PR menguasai PUTRAJAYA selepas PRU13, Insyaallah….

    Reply
    • March 12, 2012 at 1:40 PM
      Permalink

      Insyaallah pakatan haram tak akan berjaya ke Putrajaya..mudah2an

      Reply
      • March 12, 2012 at 3:22 PM
        Permalink

        MAN JADDA WA JADDA..siapa berusaha dia dapat..jgn main tipu dah le

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:08 AM
          Permalink

          puak korang bukan cara tipu tp cara kotor ye..matlamat menghalalkan cara..hehe

          Reply
          • March 13, 2012 at 11:42 AM
            Permalink

            contohnye??????

          • March 13, 2012 at 1:12 PM
            Permalink

            16 september..siapa yg tipu..siapa yg kene tipu..hehe

          • March 13, 2012 at 3:30 PM
            Permalink

            hehehe…nk contoh lg ke????

          • March 14, 2012 at 3:18 PM
            Permalink

            ala..yg rampas negri yg elok diperintah PR tu sape….x main kotor namanya..perintah bukan melalui demokrasi..bkn dipilih rakyat…tu tanda amno zalim…main tipu..

          • March 14, 2012 at 4:37 PM
            Permalink

            hekeleh..siapa yg main kotor..hehe..dah korang yg berpaling tadah..bermakna bermakna tentu ada sesuatu yg tak betulnya pada kerajaan pentadbiran korang tu..terima je la..pastu kata umno zalim…hahaha..buat kelakar la pulak ko ni..pastu baring atas jalan..sbb tak beriman dgn qada’ & qadar Tuhan..kan..

      • March 12, 2012 at 3:46 PM
        Permalink

        lambat laun dia akan pergi juga ke putrajaya ….. dengan izin tuhan

        Reply
        • March 13, 2012 at 1:42 AM
          Permalink

          g putrajaya ye c4..buat rombongan sambil belajar..hehe..selamat datang ke putrajaya

          Reply
    • March 13, 2012 at 7:35 AM
      Permalink

      Kak jat letak jawatan yang dipilih oleh kerajaan saja. Kalau nak kempen suruh kak jat letak jawatan Ketua Wanita, joinlah Wanita Umno, pakai baju kurung, lepas tu baru jerit suruh dia turun. Semua pemimpin Umno dipilih melalui undi. Anwar tak boleh suruh turun sebab bukan dipilih melalui undi. Nik Aziz pun sama. Kalau tiga parti yang berpakat menang Parlimen, presiden parti mana yang nak diangkat jadi PM? Atau nak pilih ketua yang tak pernah diundi? Tak ada hala tuju, tiga parti berjuang untuk tiga matlamat, satu ke Mekah, satu ke Singapura, satu ke Amerika Syarikat. Setiap hari bergaduh.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

      Reply
  • March 12, 2012 at 8:53 AM
    Permalink

    SHAHRIZAT IALAH SALAH SEORANG PEMIMPIN WANITA MELAYU TERBAIK!!!
    MENGAPA HENDAK DISABOTAJ, HENDAK DIKUTUK DAN DIPINGGIR BEGITU RUPA
    SEMATA2 KERANA POLITIKING.
    KERANA MENGIKUTKAN RASA DENDAM KESUMAT DAN BENCI TERHADAP PEMIMPIN MELAYU SENDIRI OLEH ORG2 MELAYU YG MENYOKONG ORG ‘LAIN’ BERKUASA.
    MEREKA MEMANG SUKA ORG MELAYU HANCUR DAN ORG (MELAYU)LAIN INI TIDAKKAH PERNAH MEMIKIRKAN UNTUNG NASIB GENERASI MELAYU AKAN DATANG.
    TIDAKKAH KAMU BERFIKIR SEDIKIT???

    Reply
    • March 12, 2012 at 3:48 PM
      Permalink

      memang daha UMNo semua nya terbaik…

      apabila najib cakap sahaja semuanya baik…

      keptusan pun keputusan paling baik….

      tak ada yang tak baik semuanya baik2 belako …

      Reply
    • March 12, 2012 at 10:01 PM
      Permalink

      Syed Ali kata “makcik bollywood”…. Syed Ali tu puak mana?
      Teruk betul orang UMNO ni, politiking sampai camtu sekali….

      Reply
      • March 13, 2012 at 1:45 AM
        Permalink

        ..ala..biasa la politik..mcm korang jugak.. mesti ada internal conflick..tp malu2 nak ckp nti kene pecat..hehe

        Reply
        • March 13, 2012 at 7:19 PM
          Permalink

          bro… apa maslah syed ali dengan kak ijat, boleh cerita sikit…? hehe..

          Reply
  • March 12, 2012 at 8:54 AM
    Permalink

    Pesal Kak Jat step down pulak??? Angin apa yg menyebabkan pohon bergoyang???

    Tak kan tak buat siasatan….

    UMNO parti standard kampung…

    Reply
    • March 12, 2012 at 9:03 AM
      Permalink

      Bukan main menghina orang kampung nampaknya. Dah lupa asal usul agaknya. Dalam Pas kalau kepimpinan tak suka, samada dipecat terus dari kerajaan dan parti atau diberi driver baru. Nak turun sendiri? sorilaaah. Ramai hipokrit.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

      Reply
    • March 12, 2012 at 9:05 AM
      Permalink

      Skandal Husam dengan kambing jampari yang mencecah jutaan ringgit. Berlaku penyelewengan wang rakyat juga.

      Reply
      • March 12, 2012 at 10:10 PM
        Permalink

        Tak dengar cerita SPRM siasat Husam pun.. hang tak report ke?

        Reply
  • March 12, 2012 at 11:47 AM
    Permalink

    PARTI STANDARD KAMPUNG INILAH YG MEMBELA BANGSA, AGAMA DAN TANAHAIR.
    PARTI KAMPUNG INILAH YG MEMBANGUNKAN NEGARA DAN SEKALI GUS MEMBANGUNKAN ORG2 MELAYU…..
    KO ORG PUAK2 PKR, PAS APA JASA YG BOLEH DIKENANG ATAU NAK DIBANGGAKAN???!!!
    PEROSAK MORAL MASYARAKAT!!!
    PENGGADAI AGAMA!!!
    PENGGADAI NEGARA!!!
    BANGSA PUN DAH DIGADAINYA..SEHINGGA
    MELETAKAN STATUS PAS YG MENYESAL LAHIR SEBAGAI ORG MELAYU..KATA MURSYIDOLNYA???!!!
    MANA YG POSITIF??? MANA???
    AKHIR2 KOMUNIS PUN DIIKTIRAF SEBAGAI WIRA!!!??? MEMANG BANGSAT!!!
    PAKATAN HARAM PEROSAK NEGARA NO. WAHID!!!!

    Reply
  • March 12, 2012 at 3:42 PM
    Permalink

    akhirnya anak keling ni letak jawatan juga…. habis tu hutang macam mana???

    tak kan nak lepas macam tu sahaja ???

    Reply
    • March 13, 2012 at 1:46 AM
      Permalink

      kalau ko nak tolong bayarakan pinjaman apa salahnya..

      Reply
  • March 12, 2012 at 3:45 PM
    Permalink

    tu jawatan kabinet sahaja letak jawatan …

    ketua wanita UMNo belum lagi letak jawatan….

    ya penulis artikle ni ….jilat puki shahrizat jangan tak jilat …. ada rasa kari tak ….

    Reply
    • March 13, 2012 at 1:51 AM
      Permalink

      suka benar c4 bab jilat menjilat puki ni ye..hehe

      Reply
  • March 12, 2012 at 3:50 PM
    Permalink

    sebab tempoh senator habis …..???

    awat tak sambong lagi…..???

    kenapa org lain boleh sambung lagi….???

    juboq sharizat kena sontot ke ????

    mana boleh letak jawatan macam tu jea….

    Reply
    • March 13, 2012 at 1:53 AM
      Permalink

      bis tu mcmcna lg?..ko ni c4 dah mengalahkan tuan hakim pulak..

      Reply
  • March 12, 2012 at 4:01 PM
    Permalink

    sisi baik je yg ko nmpak ye…yg buruk2 x nmpak ke…bkn nk kta amno xbgus lgsg..cuma amno x mau juga brubah dr dulu..org dah bosan nanti amno brubah..sbb tu cuba yg lain plak..meh nk bgatau ko,singapura dah out dr malaysia pasai apa, siapa benarkan, siapa pengadai negara…
    pembela bangsa..hampeh… mader juga yg kurangkan kuasa ketua bangsa sebenar(sultan/raja2)..
    pembangunan…mmg x dinafikan..umno mbangunkan negara..nk bgatau ko..kalau x ada pembayar cukai xada le pembangunan..jgn bergantung pd pembangunn semata2,pol pembangunan ni x laku dh….kalau duit tu datang dari kocek amno baru leh claim umno buat pembangunan,amno tukang sumbat gol saja…samalah kalau org lain perintah pon..depa lah yg buat pembangunan plak…skrg ni org nk kerajaan telus, amanah, cekap..sedarlah..dah 50 thn lebih perintah…berapa kerat sgt melayu kaya n berjaya..x capai 30% DEB pon..masih ketinggalan dgn org cina..inilah natijahnya bila umno guna kroni utk kaut untung..yg kaya org atasan saja..
    perosak moral???…kerajaan lah menyuap rakyat dgn cerita2 tidak bermoral/lucah/fitnah..dihidangkan pula dgn hiburan melampau..cmne x rosak anak muda zaman skrg???..

    Reply
    • March 12, 2012 at 6:06 PM
      Permalink

      PAS berubah? yes PAS berubadh jd parti KG ke parti SEKULAR.. dulu2 mengharamkan itu ini.. skrg yg diharamkan itu berubah jd HALAL?

      banyak cantik..buat hukum Islam ikut nafsu..lepas tu ckp itu Islam? PAS Laknatullah berkawan dgn kafir2 HARBI dan PARASIT2 agama.. itulah yg dikatan berubah?

      UMNO berubah semakin baik dr duilu slepas PRU12..Insya Allah UMNO akan lebih ke depan dr semua kebaikan berbanding PR yg semakin merosot dan busuk.

      Hanya balaci2 ‘kontrek’ mcm kt MyKMU ni je yg berhempas pulas menjilat2 sisa2 kerja PR di atas lantai.. sedangkan pemimpin2 kt atas dh xde smgt lg dh bosan dgn kebodohan sendiri.

      Lihatlah KEdah.. musuh utama UMNO lembik je..tp Tuhan tunjukkan mereka dirosakkan dan dilaga2kan sesama sendiri.. tp masih tidak sedar diri..

      lihat di Selangor.. kerosakan dan penyelewengan di segala peringkat pentadbiran termasuk PBT2, percambahan rumah2 pelacoran, urut, judi, arak berleluasa..tnpa kawalan danseolah2 tiada undnag2..

      itukah benchmark ‘perubahan’ yg balaci2 PR mahu UMNO buat?

      SOrrylah.. org2 bodoh je skrg yg nk pd PR.. org cerdik kalau xnk UMNO pn at least berkecuali dr menjadi penjilat najis2 bertaburan PR..

      Allah tu Maha berkuasa..usahlah menipu rakyat dgn isu2 ciptaan kerana Kehendak Allah pasti akan musanh juga pendusta/ munafiq2 PR!

      Reply
      • March 12, 2012 at 10:44 PM
        Permalink

        hiburan melampau hang pukul cadang…aksi terlampau puak2 hang ada hang pikir ke??….nak bg cth pi cermin dulu laa….oppss..hang dah beli cermin kat mydin ke???…ngok..

        Reply
  • March 12, 2012 at 4:24 PM
    Permalink

    KUALA LUMPUR 12 Mac: Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation (NFCorp), Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail akhirnya didakwa dalam kes membabitkan penyelewengan projek lembu itu.

    Beliau yang juga suami kepada menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat- Datuk Seri Shahrizat Jalil didakwa di mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, atas empat pertuduhan.

    Dua daripadanya adalah pecah amanah mengikut Seksyen 409 Kanun Keseksaan manakala dua lagi adalah mengikut Seksyen 132 Akta Syarikat.

    Dua pertuduhan pertama itu adalah atas kesalahan menggunakan RM9,758,140 dana National Feedlot Corporation (NFC) untuk membeli dua unit kondominium di kompleks One Menerung, di Bangsar, pada 2 dan 4 Disember, 2009.

    Kesalahan berikutnya pula membabitkan pemindahan RM40 juta dana NFC kepada National Meat ands Livestock Corporationgara, dari 5 Mei hingga Nov 16, 2009.

    Dalam kedua-dua kes, Mohamad Salleh didakwa menggunakan dana tanpa kelulusan mesyuarat agung tahunan NFC.

    Beliau bagaimanapun memohon untuk dibicarakan dalam empat pertuduhan tersebut.

    Mahkamah kemudian membenarkan beliau dikat jamin sebanyak RM500,000 dan memutuskan kes akan disebut pada 14 April ini.

    Mamak heran juga… itu hari cacai Ameno suma defen si Ijat dan kuluarga… kata itu duit dia worang pinjam dan dia worang punya hal la macam mana mau kasi habis… itu strategi bisnis…kah…kah… cacai tahap baghal…kah..kah…

    Reply
    • March 12, 2012 at 6:11 PM
      Permalink

      Insya Allah jika benarlah beliau didakwa dan bersalah kita terima dan sekurang2nya dia telah dihukum di dunia.

      Tapi ada juga yg telah terbukti membalon pelacor, meliwat jantan, membuat hubungan sulit dgn Yahudi Laknatullah.. tetapi masih menipu dan menggunakan Islam sbg topeng.. dn Allah ‘tangguh’ hukuman sehingga bertimbun2.. ingtlah kalau kena di dunia inipun pasti manusia lain xsanggup nk lihat..apatah lg di akhirat nanti.. api nerakalah jawabnya..

      bg yg menyokong UMNO.. jika org itu benar2 diadili dgn undang ia bersalah tiada siapa yg akan tolak.. masalahnya balaci2 PR shj yg xpt terima kalau Anugay mereka dihukum salah..mau huru haralah satu Malaysia akan dibalas..

      Reply
      • March 13, 2012 at 7:17 PM
        Permalink

        hukuman yg. tak berlandaskan Islam tak kira bro… nanti kena tambah lagi d sana. Kalau ikut hudud salahguna kuasa dan rasuah macam mencuri juga… cukup syarat kena potong tangan ni…

        Reply
        • March 13, 2012 at 10:52 PM
          Permalink

          kepala otak ko bujuk..
          ko ingt Hudud ni ‘alat’ politik ke?
          Kalau ditakrifkan Hudud adakah yg didakwa itu sudah bersalah?
          Silap2 kalau terlepas mcm mana pula ko nk ckp?

          Yg kedua, taklifan HUDUD tidak terkena pd org yg didakwa selagi pemerintah tidak laksanakan.itu dia dgn Tuhan..ko xpyh pndai2 nk letak hukum..

          ALlah itu Maha Penerima Taubat bg hamba yg berdosa.

          Tp bagaimana pula si beruk tua yg buat salah tp sampai skrg sumpah pun takut, ckp bab Islam pn xbrani, hanya suka isu ‘rasuah’ dan LGBT?
          itu ke hamba pilihan Allah? taubat ke kalau sikap pembohong spt dajjal tu jelas?

          lu pikirlah bro..smpai bila nk hidup munafiq mcm ni bujuk? hati tk ikhlas dn hanya berpaksi pd ‘makhluk’ bukan pd Tuhan.. lu byk menipu bujuk, kongsi saham org2 yg buat kefasiqan dan munafiq!

          Reply
          • March 13, 2012 at 11:02 PM
            Permalink

            “Yg kedua, taklifan HUDUD tidak terkena pd org yg didakwa selagi pemerintah tidak laksanakan.itu dia dgn Tuhan..ko xpyh pndai2 nk letak hukum..”
            Atas tu lu sendiri kata…
            maknanya kat sana nanti pemerintah yg. taknak laksanakan HUDUD lah yg. kena yeee…?
            Lagi satu aku tulis kena potong tangan jika cukup syarat… lu selalu ulas tampa baca habis2 ayat aku. lepas tu mula meroyan…

  • March 12, 2012 at 5:33 PM
    Permalink

    manusia yang suka maki hamun ,carut marut ,bukan sajo tak sayang orang lain ,diri sendiri pun tak sayang ,apa nak jadi orang macam ni

    Reply
  • March 12, 2012 at 10:17 PM
    Permalink

    Nampaknya Kak Ijat seperti kata pepatah.. sudah jutuh d timpa tangga. Lepas ni akan lebih banyak tempik sorak musuh2 kak ijat yg. menghenyak. Lepas tu MyKMU pun akan ikut serta menghimpit kak Ijat…. tunggu.
    Aku yakin nenek pidah mungkin akan kembali untuk kali ke-3 selepas buat come back ke-2 selpas Siti Zaharah jadi ketua wanita. Orang lain tak boleh saing Kak Ijat aku rasa… kalau ada pun Azlina Othman, tapi dia orang Pak Lah. Kita tunggu la, tapi rasanya Kak Ijat akan diasak ke dinding dan terpaksa lepaskan jawatan ketua wanita sebelum PRU13.

    Reply
    • March 13, 2012 at 1:45 AM
      Permalink

      hello si munafiq bujuk..ehh ko rajinye buat mcm2 prediction..otak balaci low class mcm ko tulis berjela pn ade org yg nk prcaya ke?

      Pasal Shahrizat, itu ketentuan nasib buat suaminya ketika ini.. salah atau tidak bersalah masih belum ditentukan..apapun Insya Allah tidak ada yg akan buat demo merusuh dpn mahkamah mcm 901 Nuar.. mana yg salah kita redho dan sbg pengajaran atas kesilapan..

      Allah itu Maha Penerima Taubat.. Allah Ta’ala tidak pernah menolak taubat hamba2-nya selagi tidak mensyirikkan NYA dan selagi nyawa tidak sampai ke halqum…

      bujuk.. ko sibuk2 sgt ulas pasal Sharizat.. ko lupa nk citer pasal masalah PR yg banyak tu ke?
      khalwat, gay, pelacor, rompak pasir, rebut jd MB, hubungan dgn Israel, rasuah PBT, penyelewengan kontrak kroni.. amboi.. syok nye bantai Sharizat.. sndiri punya puak mcm lah dh ‘suci’ haha bgus2 ko layanlah byk2 kes Shahrizat biar isu dlman PR membuak2 keluar xterkawal masa PRU nnt..

      Reply
      • March 13, 2012 at 5:59 PM
        Permalink

        Pergh… ini satu macha cacai baghal tahap tegar…. malu tapi tarak mau ngaku ka macha… itu hari cacai PR suma hentam kata ini kes pecah amanah tapi luworang mati mati juga kata tarakkk…. itu bisnis juga…. konon ini kak ijat sangat bagus juga … dia punya laki ada bili kondo mau simpan lumbu di singapura sama kazaksetan… dia sikit pun tarak tau… dan tarak mau ambil tau… dia lansung tarak mau tanya dia punya laki..itu duit bili kondo mana mari….

        Dei…Jangan lupa cari alasan apa lagi mau spin …. kasi tau itu rayat …kah..kah…

        Reply
        • March 13, 2012 at 7:15 PM
          Permalink

          dei… kasi can la… diorang dah kemaluan tu, kalau tak spin ada yg. terjun tingkap nanti..hehe.

          Reply
          • March 13, 2012 at 10:44 PM
            Permalink

            Alooo Nuetron (PARIA jadian), sesuatu isu kita bahaskan pd level dan kedudukan semasa sbb kita bukan ‘tuhan’ wahai si bongok MUnafiq PR bujuk.

            Setakat fakta yg ada, kita anggap belum bersalah, tp jika sudah ditakdirkan dan disahkan bersalah mka terimalah sbg kententuan Tuhan, muhasabah dan igtlah kesilapan..

            itu konsep mudah dan adil. Tp kalau konsep balaci2 PR, hukum apapn boleh dipaksa berubah asalkan mengikut selera nafsu buas Pakatan Haram. Yg jelas bersalah pun boleh di’putih’kan dgn xde rasa malu.

            Sudah bersalah, sudah berbohong lepas tu buat kacau bilau, demo haram, ugutan jenayah, ugut kerajaan, heret rakyat jd LEMBU suruhan Pakatan Haram..

            konsep yg dipegang itu jelas, bukan buta tuli dan bodoh mcm balaci2 low class bujuk dan PARIA jadian.. bila terkena pd org lain wahhh..cepat2 ‘panggung’ kepala..wpun belum sah lg bersalah.. dn pihak pro kerajaan..mereka memerhati dgn akal..mana yg betul terimalah..mana yg ada unsur xbetul bantah lah kemudian..itu jalan hidup sbg manusia yg berakal..

            bukan jalan org2 bodoh lg sesat mcm balaci PR..hidup tk tentu hala..just sokong puak politik dgn bayar beberapa sen untuk jual maruh diri..

            spin bukanlah amalan org2 org yg ikhlas. selagi perkara itu benar maka benarlah di hati..tp kalau dh xbenar..kalau melucah dgn bini org, video buat seks dgn pelacor itu terang dn jelas, kenapa masih spin dan bodohkan diri?
            sekurang2nya diam atau bersikap berkecuali..ini tidak.. dpt saham dosa sama krn MENYOKONG manusia berhati IBLIS, sanggup mengubah hukum utk ‘halal’kan kerja jahat puak2 PR.. kufurlah jdnya (nauzubillah)

            Yg dihukum di dunia ini lebih baik dr dihukum di akhirat yg amatlah pedih.. atas dunia ni puas lah main wayang (Nuar), wpun dimana2 jua jelas bukti yg ada.. biarlah Allah ‘tangguh’ hukuman byk2 buat si MUnafiq ini.. jika tidak kena di dunia.. tggulah semasa kematian dan di akhirat nnt..pasti kehinaan yg amat nyata buat bangsa Munafiqun ini…janji Allah itu benar!

            faham ke lembu2 PR?

  • March 13, 2012 at 4:52 PM
    Permalink

    CUN LAWANYA SHAHRIZAT…SERUPA MACAM PELAKON BOLLYWOOD AISWARARAY.

    Reply
  • March 13, 2012 at 7:24 PM
    Permalink

    orang Umno yang rasa dirinya jadi liabiliti pada parti akan lepas jawatan, Anuar tak rasa apa-apa ke?

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    Reply
    • March 13, 2012 at 10:47 PM
      Permalink

      AMINN!!
      Nuar BRahi tu takkan rasa malu..malah akan rase lebih ‘confort’ dan ‘selamat’ dgn isu pendakwaan ini sbb beliau boleh ‘panggung’ kepala balik..ada ‘batu pelindung’ kejahatannya..so modal utk spin dan bodohkan rakyat ada lah sikit tambahan..

      Appaun kita didoakan kebenaran terpelihara… Allah Maha Pengasih lagi Maha Bijaksana..

      Reply
      • March 14, 2012 at 8:35 PM
        Permalink

        Amin Ya Rabbalalamin.

        Reply
  • March 14, 2012 at 8:42 PM
    Permalink

    Orang Pakatan tak nak buat demo ke? pakai baju kurung merah putih, siap tudung merah, berarak ke Pwtc. Tentu Anwar suka. Nampak comel. Itu syarat kak jat kalau nak campur urusan Wanita Umno. Kalau nak baju, dia boleh hadiahkan. Rafizi dah dah dapat satu, orang lain pun boleh minta juga.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.