Penubuhan J/kuasa, Bukti Azizan Tidak Boleh Dipercayai

AZIZAN menyertai kelab ‘elit’ sebagai Menteri Besar ketiga dalam Malaysia yang paling tidak boleh dipercayai anggota pentadbirannya sendiri dengan penubuhan jawatankuasa khas untuk mengawal selia pentadbirannya.

Yang pertama sudah tentulah Menteri Besar Selangor, si Khalid gagap dan kedua Nizar, tapi Nizar bukan lagi MB Perak, bekas saja.

Walaupun tidak ada jawatankuasa khas untuk memantau pentadbirannya seperti mana Azizan di Kedah, tapi Khalid adalah MB yang sentiasa diapit para Exconya setiap kali memberikan sidang media – tanda dia seorang MB yang tidak boleh dipercayai.

Penulis difahamkan setiap Exco Kanan Selangor dari DAP ada autonami masing-masing dan untuk mengelakkan Khalid tersalah cakap, maka mereka hadir dalam setiap sidang media yang ada kemungkinan soalan dari wartawan berkenaan dengan portfolio masing-masing.

Pendek kata, ADUN DAP di Selangor adalah ‘Menteri Besar’ bagi portfolio masing-masing.  Not even Khalid boleh masuk campur.

Dibanding dengan pentadbiran kerajaan negeri yang diperintah BN, semua kepercayaan diletakkan ke atas Menteri Besar masing-masing untuk menjadi jurucakap bagi segala keputusan kerajaan negeri.  Sebab itu anggota Exco lain tidak perlu turut serta dalam sidang media oleh Menteri Besar kerajaan negeri BN.

Alasan yang sama juga kenapa di negeri-negeri BN kita tidak ada masalah untuk melantik Exco sampai nak berperang.

Penulis yakin kalau Anwar jadi Perdana Menteri pun, keadaannya akan sama.  Dia akan jadi Perdana Menteri pada nama sahaja sedangkan dia tidak berkuasa penuh dalam pentadbiran kerajaan yang dipimpinnya nanti.  Sebab itu kita perlu doa banyak-banyak minta dijauhkan dari Anwar mencapai impiannya itu.

Itu dengan sendirinya menunjukkan satu petanda yang kurang baik – Pakatan harami ini adalah sebenar-benarnya pakatan harami, tidak berdaftar dan tidak terikat dengan sebarang komitmen bersama.  Pakatan Rakyat hanyalah nama untuk menunjukkan ada pakatan sedangkan  hakikatnya masing-masing buat hal masing-masing.

Yang susahnya rakyat, yang dapat masalah juga rakyat.

Semua ini menunjukkan kepada kita bahawa Pakatan harami ini adalah pakatan tidak stabil.  Tak usah nak samakan dengan Barisan Nasionallah (dalam hal berkomponen), nak samakan Pakatan harami ini dengan pakat-pakat orang kahwin pun tidak layak.

Tapi at least Khalid adalah boneka bertuan (DAP) sedangkan Azizan adalah boneka kepada partinya sendiri – tak tahulah kalau itu layak dipanggil boneka.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

39 thoughts on “Penubuhan J/kuasa, Bukti Azizan Tidak Boleh Dipercayai

  • March 6, 2012 at 10:44 AM
    Permalink

    Orang-orang Pas yang tamak kuasa dah menang di Kedah. Kuasa MB dah disekat. Mereka memang tak ada kesepakatan walau dalam parti sendiri. Kalau dah tak percaya pecat ajalah dari jawatan. Kenapa nak hipokrit dan letak ketua yang tak boleh dipercayai lagi? Nak kata apa lagi? Pas memang hipokrit sejak dulu lagi. Baru tiga tahun dah huru-hara. Jangan perintah negeri lagi baik, beri pada yang lebih berkelayakan. Orang yang telah diberi mandat pun tak berkelayakan. Bukan Umno yang kata, Pas Pusat yang kata.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    Reply
  • March 6, 2012 at 11:02 AM
    Permalink

    MB Kedah tiada kuasa muktamat,.segala keputusan kena rujuk jwtkuasa PEMANDU yg ditubuh khas utk memantau kerajaan negeri kedah. Siapa menguasai Pemandu??? siapa lagi klau bukan parasit yg diketuai Al-Juburiii Al-Liwati,..kikiki,..takbirrr la bujuk,C4,tony,mooo,..!!!

    Reply
    • March 6, 2012 at 1:43 PM
      Permalink

      apa salah nya dengan jawatankuasa pemandu… bagi memantau MB….

      bukan macam UMNO….. bini pun turut berkuasa ….. kalau laki dia berkuasa…

      kalau laki dia Major General…. bini dia Lt. General….

      Reply
      • March 6, 2012 at 4:03 PM
        Permalink

        biaq pi la C4…asal jgn bini org ikut laki org kat otel sudah la…..bini hang ok kan C4…tp perati2 kan sikit…puak2 PAS ni depa bkn kira…dalam poket depa ada tongkat ali + gingseng…hang jgn tak tau….

        Reply
          • March 6, 2012 at 11:23 PM
            Permalink

            ha..ha..terkedu c4..jgn jolok sarang tebuan kan dah kene..

      • March 10, 2012 at 4:36 AM
        Permalink

        Anwar laknat tu xde pulak dipantau2 wpun perosak negara, perosak agama, bersekutu dgn YAhudi..?

        Khalid GAGAP DAYUS seleweng mcm2 perkara disupport dgn penuh.. MB Kedah yg ada la sikit2 telus pulak yg dihukum? KEJAM2 REJIM Pakatan Rakyat Laknatullah!

        Reply
  • March 6, 2012 at 11:20 AM
    Permalink

    Ibaratnya dalam sebuah kapal, kapten tidak ada kuasa muthlak.. Apa lah nk jadi dengan pentadbrian kedah sejahtera dalam slogan pentadbiran negeri………..

    Reply
    • March 6, 2012 at 1:33 PM
      Permalink

      elok lah kalau MB tidak ada kuasa muthlak…..

      kalau ada kuasa muthlak..nanti bini nak masok campur pentadbiran susah pulak …

      macam najib dan Rosmah

      Reply
      • March 6, 2012 at 1:42 PM
        Permalink

        macaman nak memimpin kalau tak dapat nak buat keputusan..jd la mcm pemimpin boneka je

        Reply
        • March 6, 2012 at 3:39 PM
          Permalink

          keputusan sebulat suara …. baru demokrasi

          Reply
          • March 6, 2012 at 9:54 PM
            Permalink

            bulat suara amendanya..hehe

          • March 6, 2012 at 9:58 PM
            Permalink

            Bukan sebulat suara. Tapi kena kepung. Tengok gambar di atas, Khalid kena kepung sebab dia gagap. Silap cakap Elizabeth Wong picit teloq Khalid.

      • March 6, 2012 at 4:08 PM
        Permalink

        kalau bini masuk campur pentadbiran boleh maaf lagi C4…yg haru biru kalau bini masuk otel jumpa laki org…

        kalau hang la…hang prefer yg mana C4..bini hang masuk campur pentadbiran ke…bini hang masuk otel pi jumpa jantan lain??…

        Reply
        • March 6, 2012 at 9:07 PM
          Permalink

          dlm hidup berumahtangga pun ada campurtangan isteri dlm hal2 keperluan rumahtangga anak2 dan jiran tetangga.kalau tak ada perbincangan suami isteri dlm mentadbir rumah tangga rasanya tak lama lah rukunnye sama macam yg berlaku kat kuantan hari tu,agaknya la.

          Reply
  • March 6, 2012 at 12:29 PM
    Permalink

    Dah sah Pakatan Rakyat tak dak kemampuan sebagai pemerentah membela rakyat. Pelek nya PAS di kedah pun nok kontrol oleh puak puak Anwarinas. Ni menunjuk kan PAS tak dak kote macam peliaq bengkok Anwaq leh meniruk pungkok depa yang keghaih kepala. Kalo lagu tu lebih baik PAS keluaq saja dari PR musibat tu sebagai parti tunggai perjuang kan isle kalo tak mau begabung ngan UMNO/BN.

    Reply
    • March 6, 2012 at 1:34 PM
      Permalink

      apa pulak tak dak kemampuan sebagai pemerentah membela rakyat…???

      kelantan dah diperintah oleh PAS lebih 20 tahun…. tak ada masalah …..

      cuma UMNO sahaja yang dengki dan khianat

      Reply
      • March 6, 2012 at 1:49 PM
        Permalink

        hehe..apa kejadahnya dengki..kerajaan pusat tak penah bg peruntukan ke..kerajaan BN menyekat kemajuan negeri kelantan ke..hampeh..peruntukan 600j dtg dari mana?..dari kerajaan langit ke?..hehe..korang sendiri yg menyekat peruntukan kemajuan yg diberi kerajaan pusat yg kononnya akan menyebabkan rakyat hilang sokongan kpd kerajaan negeri..pandai mengata kerajaan UMNO (BN) yg dengki & khianat padahal korang sendiri yg dengki & khianat kpd kerajaan pusat (BN)..takut dengan bayang2 sendiri la tu

        Reply
        • March 6, 2012 at 3:40 PM
          Permalink

          UMNO dengki nak berkuasa balik kat kelantan ….

          Reply
          • March 6, 2012 at 4:13 PM
            Permalink

            hang komen mcm budak2 la C4..so,mcm Pakatan Haram dengki kat BN nak perintah negara ke???..dengki2 yea C4…

          • March 6, 2012 at 9:56 PM
            Permalink

            kesian Pakatan Haram..kempunan nak perintah negara..hehe

      • March 9, 2012 at 3:41 AM
        Permalink

        Kat kelantan, masalah air kotor beb…masalah besar tu, rakyat susah hati la.

        Reply
  • March 6, 2012 at 1:08 PM
    Permalink

    Pelik dan buruk dasar PR, dasar JAHILIYYAH..

    Kalau difikirkan tatatertib atau akhlak atau melanggar dasar Islam, kes Nizar Monkey ialah tanda aras yg boleh diukur.

    Si Nizar Monkey tu punya perangailah sepatutnya awal2 lagi sudah kena tindakan keras jika PAS itu ruh Islam tulen, kerana si Monkey ty jelas menderhaka Raja, membazir wang rakyat dgn pembelian Camry-( Camrynya juga terbalik empat2 tayar di depan bangunan UMNO Ipoh) menghina Islam dan Melayu, menghina Mufti, menjadi talibarut Kafir DAP keterlaluan sehingga membuat dasar2 GILA spt 999 tahun isu tanah Kg Baru Cina.

    Tapi itulah dikatakan songsangnya Pakatan Haram. Pemimpin mereka buat kerja laknat terhadap Islam, Melayu atau rakyat mereka tidak akan ambil tindakan pun. Sama jg kes Azizan buat kerja GILA mahu sgt2 meroboh Madrasah yg tidak ada kena mengena dgn masalah projek terbengkalai Plaza Tungku Yaacob (sekarang ni re-brand oleh Rejim PAS jd Aman Sentral, TETAPI beliau bukan ditentang krn isu itu..malah balaci2 bangag PAS bersekongkol dan bersekutu pula dn Azizan dlm isu ini.

    Inilah kerja2 songsnag PAS, mereka sgt ganjil dan terpisah jauh dr akhlak dan perjuangan Islam. Mereka GILA kuasa lebih dahsyat dr UMNO yg dikatakan tidak alim dan cetek agama.

    PAS adalah kumpulan ekstremis dan Bid’ah berasaskan Khawarij yg mesti dihapuskan dr mempengaruhi umat Islam Malaysia. Mereka termasuklah yg digelar ULARmak tidak bercakap benar, menghalalkan penipuan, bohong dan fitnah dlm usaha keras untuk menumbangkan UMNO. Sedangkan disisi Allah tidak ada konsep cara yg HARAM menghalalkan matlamat yg HALAL..

    parti yg betul2 berjuang atas landasan Islam dan Taqwa tidak akan gila dan menggila seperti PAS. Mereka akn berusaha menjadi pembangkang yg baik utk membetulkan pemerintah, bukan jadi talibarut kafir dan Yahudi.

    Kesimpulan, janganlah kita menempah DOSA dgn memberikan mandat undi kepada puak PAS Laknatullah ini memerintah wpun sebuah kampung. Kerosakan pasti terjadi. Hanya yg kenal PAS shj tahu sebusuk mana parti PAS.

    Sbb itulah Hasan Ali begitu geram dgn PARASIT2 PAS. Parasit2 PAS sebenarnya bukan total dibentuk oleh Anwar.. itu salah..PARASIT2 PAS sbnya dibenihkan oleh PAS sendiri krn biah dlaman PAS mmg awal2 lg sudha kotor..Anwar hnya tlg BAJA kan sahaja utk subur dan dan biak lebih cepat.

    Wallahualam.

    Reply
    • March 6, 2012 at 4:18 PM
      Permalink

      ishhhh…tak mau aku undi PAS…berdosa nanti…bijak pandai agama kata undi PASPISS ni mcm undi Israel jugak…mintak jauh sgt2….ngeri sungguh…

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:27 PM
        Permalink

        ha’a la bro..aku ingatkan PAS ni betul2 perti yg Islamik & memperjuangkan Islam..tp rupanya lebih dahsyat drpd yg kita fikirkan…”YA ALLAH..BERILAH PETUNJUK KPD PENGIKUT2 PAS YG MASIH TIDAK SEDAR DIRI..KAU BUKAKAN LAH HATI2 MEREKA..KAU TUNJUKKANLAH KEBENARAN KPD MEREKA AGAR MEREKA MENYEDARI KESILAPAN & KEBATILAN YG TELAH MEREKA LAKUKAN SELAMA INI..KAU TUNJUKKANLAH KEBENARAN KEPADA MEREKA2 ITU..MUDAH2AN ISLAM AKAN TERUS TERPELIHARA..BANGSA & NEGARAKU AKAN SELAMAT & SEJAHTERA DIBAWAH LINDUNGANMU YA ALLAH…AMIIIINN..”….

        Reply
  • March 6, 2012 at 1:33 PM
    Permalink

    Tok Jijan..jd BONEKA PARASIT lah..
    habisle nnt kena ‘taji’ dgn Mat Lebam PARASIT tu..
    Pahrolrazi smlm bergumbiralah meraikan ‘menenangan’ perangnya terhadap Tok Jijan.. happy sgt wajah die masa press conference.. tulah Tok Jijan..berlagak sgt.. nk roboh Madrasah.. Allah Maha Berkuasa..hantaq PARASIT ‘katok'(pukul) kepala Tok Jijan!

    hahaha..

    Reply
    • March 6, 2012 at 4:21 PM
      Permalink

      betul tu bro…PASPISS ni jadi anak patung cabuk PKR&DAP jea…kepakaran mutlak depa ni pasang bendera atas pokok jea…takbirrr

      Reply
    • March 6, 2012 at 10:04 PM
      Permalink

      Ada sedikit pembetulan.Bukan Pahrolrazi tapi ‘Bahlolrazi’.

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:35 PM
        Permalink

        ha’ah ye kn Cfu hehee…. spesis Bahlol byk dlm PR..sbb ade sekor lg tu dkt2 dgn BAHLOL..Badigol bini 2..yg kena tangkap basah tuuuu..

        Reply
  • March 6, 2012 at 5:55 PM
    Permalink

    persoalannya siapa menguasai pemandu? Pas pusat? Al-juburrii??

    rkyat Kedah mahukan org kedah memerintah kedah bukan org luar

    Reply
  • March 6, 2012 at 7:12 PM
    Permalink

    Kalau saya MB Kedah…saya lepaskan jawatan dah..malu saya.

    Reply
    • March 6, 2012 at 11:35 PM
      Permalink

      org PAS tak bole buat mcmtu bro..hehe

      Reply
  • March 6, 2012 at 10:08 PM
    Permalink

    Mana C4, Bujuk, Tony & Moo?

    Reply
    • March 6, 2012 at 11:26 PM
      Permalink

      mesyuarat dgn bapak yahudi..

      Reply
    • March 7, 2012 at 12:14 AM
      Permalink

      nyorok dlm kain bini….sebab takut bini kena sorok dlm jubah…

      Reply
  • March 6, 2012 at 11:25 PM
    Permalink

    Dulu masa tengok gambar Khalid dan expo ramai2 tiap2 kali buat press conference, heran pun ada , kagum pun ada. Nampak mcm diorang bersatu.. Rupanya kat depan press pun nak tunjuk kuasa.Kalau Khalid tersalah cakap , Teresa akan cubit peha dia!Sivarasa akan tunjal kepala dia.. bodoh punya menteri melayu.. tengking dek Ronnie!!

    Reply
  • March 7, 2012 at 2:32 PM
    Permalink

    tula aku dok fikirla lama dh ni sume agenda parasi t nie…geng pusat sume parasit..tp aku dok fkr juga tghh dah x leh nak fikir ka hahahaha asyik dok ikut depa je…letak jawatnla bg kat org len

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.