Negeri Terbelah Dua, Pemuda PAS Kata Bukti Layak Perintah Negara?

PEMUDA PAS kalau bab propa, dialah yang hebat sekali, itu kita perlu akui.  Dalam hal krisis politik di Kedah ini begitu juga, Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menyifatkan ‘kejayaan’ PAS Pusat ‘menyelesaikan’ krisis politik di Kedah sebagai bukti kemampuan parti tersebut memerintah negara.

Bagaimana Pemuda PAS yang tohlol albahlul ini menyifatkan apa yang berlaku di Kedah itu sebagai kejayaan?  Pentadbiran negeri tersebut terbelah kepada dua dengan 8 Exco melapor pada Azizan, manakala baki 2 lagi melapor pada Jawatankuasa PEMANDU yang ditubuhkan khas untuk mengawal selia segala keputusan dalam negeri tersebut.

Itu dari segi melapur, dari segi keputusan pulak, semuanya perlu melalui jawatankuasa PEMANDU yang terletak dibawah pentadbiran PAS Pusat.

Nama jawatankuasa PEMANDU itu sendiri pun diceduk dari Performance Management and Delivery Unit (PEMANDU) dibawah Datuk Seri Idris Jala (idea Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak).

Malulah sikit ooi, sudahlah negeri terbahagi dua, nama jawatankuasa pulak tiru unit bawah Idris Jala, lepas tu nak dijadikan contoh kononnya PAS boleh tadbir kerajaan pusat yang lebih meluas skopnya ni?

Kalau layak sangat PAS, kenapa Anwar dinamakan sebagai Perdana Menteri, bukan Nik Aziz atau Hadi Awang, kalau tidak Mahfuz Omar yang SRP pun tak lulus tu?

Tolonglah jangan bagi kami orang UMNO gelak wahai Pemuda PAS.  Setakat propa bodoh macam ini, budak-budak sekolah menengah pun tau tidak ada apa yang selesai di Kedah nun.  Yang dikatakan ‘selesai’ itu sebenarnya hanyalah penyelesaian sementara, nak meredakan keadaan sementara menunggu pilihanraya umum berlangsung.

Dia dipanggil selesai kalau Azizan terus jadi Menteri Besar dan semua Exco melapor kepadanya, selain keputusan mengenai negeri diputuskan dalam mesyuarat Exco.  Itu baru dikatakan selesai, kalau jawatankuasa ambil alih, itu bukan selesai, itu namanya bertambah serabai.

Amat memalukan bila Kedah diperintah oleh sebuah jawatankuasa.  Sekarang ini negara bukan berada dalam keadaan darurat seperti 1969 dahulu bila Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) ditubuh untuk mengambil alih pentadbiran persekutuan yang digantung akibat darurat.

Negara kita aman damai dan Kedah sendiri tidak diisytihar darurat sehingga satu jawatankuasa perlu mengambil alih..  Bagaimana itu boleh ditafsirkan sebagai ‘kejayaan’?

Dalam dunia ini, hanya Indonesia sahaja negara yang pernah dijajah dan diperintah oleh sebuah syarikat Belanda, bukan tanah jajahan negara Belanda itu sendiri pun.  Punyalah hina negara tu, sudahlah dijajah, yang menjajah itu pulak hanya SEBUAH SYARIKAT.

Sekarang Kedah nak letak dirinya setaraf dengan Indonesia dulu ka?  Memalukan.

Tidak hairanlah kenapa Pemuda PAS makin hari makin hilang taring, tidak seperti mana dahulu.  Kalau berterusan macam ini ada harapan PAS makin lama makin terlungkup, yang mana sekarang pun tanda-tanda ke arah itu dah makin jelas kelihatan.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

118 thoughts on “Negeri Terbelah Dua, Pemuda PAS Kata Bukti Layak Perintah Negara?

  • March 6, 2012 at 3:41 PM
    Permalink

    mana pulak terbelah dua….????

    Malaysia dengan Singapura jea terbelah dua ………

    Reply
    • March 6, 2012 at 3:50 PM
      Permalink

      Apa yang x terbelah. Ada ke orang x nk dilantik semula jadi exco, tu bukan x puas hati dengan MB ke? kalau ko suka sgt kt singapura tu, mintak lah jadi rakyat dia ye. Tapi kena bagi sumbangan ckt lah, example juara dunia badminton ke, terjun ke. jangan juara liwat dah lah…

      Reply
      • March 6, 2012 at 4:07 PM
        Permalink

        Bila kita kata kita nak jadi rakyat singapura??? w/bpun kami kagum dgn pencapaian singapura. Salahkah??? Macam Malaysia dulu kagum dgn Jepun dgn Dasar Pandang ke Timur.

        Reply
        • March 6, 2012 at 7:25 PM
          Permalink

          TAK DA MARAH KO PUN MOOO..KALAU KO NAK JADI RAKYAT SINGAPORE PUN AKU LAGI SUKA..MEMANG BANGSA KO PINDAH RANDAH..KAKI PUTAR..

          Reply
          • March 6, 2012 at 10:21 PM
            Permalink

            aku pun suke..hehe

        • March 6, 2012 at 11:32 PM
          Permalink

          Kagum dgn Singapura? negara sebesar Pulau Pinang tu? kagum dgn AUTOKRASI legasi Lee Kuan Yew? RACIST? menenggelamkan dominasi Melayu Islam? Yahudi-Asia..kagum? ko kagum ye lembu?
          mmglah ko ni berhati lembu lah.. Moo.. 🙂

          Reply
    • March 7, 2012 at 6:42 PM
      Permalink

      haha…xjadi la bro..singapore ngn mesia mana sambung…mmg asal2 dah trbelah…perumpamaan salah tue….

      Reply
  • March 6, 2012 at 4:05 PM
    Permalink

    Apa maknanya jadi MB, kalau tak boleh buat keputusan, mesti rujuk ke Pusat.Nak buang Azizan takut pengikutnya yang ramai keluar PAS, nak buang 2 exco tu, takut kat geng anwar di PAS Pusat. Tunggulah keputusan rakyat di PRU 13 nanti.

    Reply
    • March 6, 2012 at 4:08 PM
      Permalink

      Ko ingat MB negri umno berani ke lawan Pok Jib???

      Reply
      • March 6, 2012 at 4:19 PM
        Permalink

        Jangan lawan. Bekerjasama lebih menguntungkan negeri. Collaboration is key to the state’s success. Betul tak? Azizan pada mulanya nak berkerja sama dengan UMNO untuk Kedah, tapi di sekang oleh PAS Pusat dan PR.

        Reply
        • March 6, 2012 at 6:10 PM
          Permalink

          Bekerjasama??? Tapi dalam media umno dok hentam PR pehal..cuba tk main bulletin at 8pm daily. nampak sgt niat tak baik….Mcm ni korang ingat org PR nak bekerjasama??

          Reply
          • March 6, 2012 at 7:25 PM
            Permalink

            HIDUP UMNO!!!!DULU KINI SELAMANYA.. MAMPUS LAH PAKATAN HARAM..

          • March 6, 2012 at 10:24 PM
            Permalink

            ala..kalau taknak kerjasama pun takpe lagi bagus..kalau kerjasama sudahnya jd parasit dlm UMNO buat ape?..elok la korang bangang dulu kini & selamanya..hehe

          • March 6, 2012 at 10:29 PM
            Permalink

            Itu biasalah. Tapi kalau kita lihat Lim Chong Eu(Gerakan dulu pembangkang) berbaik dengan Tun Mahatthir, dapat Penang Bridge, Kawasan Perdagangan Bebas Cukai, Komtar dan Penang berkembang maju, Guan Eng tak mau ikut rentak yang sama, namun Najib bagi jugak jambatan kedua dan keretapi Penang Hill baru sebab janji kpd rakyat. LGE tak bijak, malah mengambil tindakan yang menyakitkan hati orang Melayu, dan puak PKR & PAS ikut je. Tak lama lah tu.

          • March 6, 2012 at 11:53 PM
            Permalink

            Sbbtulah UMNO Kedah sgt minimum menghentam MB..dan Utusan selalu lapor berita perkembangan positif Tok Jijan diawal permerintahn..dan UMNO Kedah jg dikatakan ‘lemah’, krn UMNO Kedah boleh termakanjugak cara Tok Jijan yg tk gila mcm Nizar Lambai.. bukan krn apa, untuk kerjasama umat Islam Melayu..krn sikap awal Tok Jijan agak sederhana dan mahu berkerjasama serta tidak bermusuh keterlaluan spt Pok Nik syg sgt bencikan UMNO melebihi bencinya pada Syaitan..

            Tp malangnya..kalau dtg dr port busuk (PR)..busuk jgklah yg terhambur..Tok Jijan sgt tidk disenangi oleh balaci2 PAS, mereka sgt HASAD DENGKI dgn layanan Tok Jijan yg boleh dikatakan ‘lembut’ dgn KCS2 Kedah, kontraktor2 berkebolehan dr kalangan UMNO.. kedengkian meluap2 ini disebabkan balaci2 PAS sgt harapkan bila menang ‘dahaga’ dan ‘lapar’ mereka untuk membaham duit setelah berkuasa boleh dilaksanakan wpun bodoh tktahu buat projek/tender/kerja.

            Malang sekali..Tok Jijan tidka begitu di awalnya.. jd kesakitan hati mereka terhadap Tok Jijan buknlah krn Tok Jijan tknk buat HUDUD..atau makan rasuah..atau nk runtuhkan Madrasah.. tp kerana WANG..dan KUASA..

            Kes di Kedah amatlah unik.. dn jrg2 berlaku dlm situasai PAS yg sgt Assobiyyah setaraf Jahiliyyah ARAB sblm kedatangan Islam..

            Oleh itu..saksikanlah itulah ISLE nya PAS selama berpuluh tahun penubuhan mereka..

          • March 7, 2012 at 1:21 AM
            Permalink

            Dok baca juga media umno ya, baguih baguih. Jangan dok baca haramkah yang asyik memfitnah dan membohong tu.

      • March 6, 2012 at 5:11 PM
        Permalink

        Sekarang wakil rakyat PAS gila nak jadi MB. Di Kelantan tiga Abdul sendang menunggu nak jadi MB Kelantan. Nik Aziz undur confirm perebutan jawatan MB berlaku. PAS bukan macam dulu Islam di dahulukan, sekarang dah pakai kereta Mercedes, Harrier. Siapa tak nak?

        Reply
        • March 6, 2012 at 6:12 PM
          Permalink

          Apa org umno tak nak jadi MB kah? kalau org umno tak nak jadi MB, pasti mereka dah lepaskan jwtn tersebut dan bagi kat PR.

          Reply
          • March 6, 2012 at 7:26 PM
            Permalink

            PR tu menatang apa moooo…

          • March 6, 2012 at 8:40 PM
            Permalink

            Memang sifat semula jadi manusia hendak kan kuasa dapat duit manyok. Seropa UMNO pun nok jadi MB Kelate kalo Pok Nik rela nok kasi,tapi jangan nok harap la dia nok kaya buat selama nya kikih hasil mahsol Kelate sampai tinggai habuk…

          • March 6, 2012 at 10:28 PM
            Permalink

            oleh itu jgn la taksub sgt konon menegakkan Syiar Islam..mendahulukan kepentingan Islam..semuanya tasa nama Islam..tp tidak pun sepertimana yg dilaung2kn..menggunakan Islam semata2 utk kepentingan politik & kuasa jugak..jgn pandai mengata UMNO je..

        • March 6, 2012 at 11:56 PM
          Permalink

          meroyan tanpa segan silu Pahrolbasi dan Dr Mail tu boleh ckp dia nk jd MB..dan ugut paksa Tok Jijan step down..dr jawatan Pesuruhjaya PAS Kedah dan MB ..SEKALIGUS..masya Allah..muka takmalu..tamak!!

          GILA KUASA TAHAP IBLIS.. huhu..gerun aku tgk perangai org PAS!

          Reply
      • March 7, 2012 at 12:09 AM
        Permalink

        MB puak hang berani ke lawan Aljub….kadang2 kesian aku tengok pok nik hang tu…asik kena sekeh pala jea dgn Aljub….sardin jea muka pok nik…

        Reply
  • March 6, 2012 at 4:34 PM
    Permalink

    Geli hati aku tengok Three Stooges PAS kedah ni…awat la hangpa dok rebut2 nak jadi MB Kedah…lepas PRU 13 ni hangpa tiga ekoq jadi pembangkang…dua tiga bulan jea lagi ni…

    toksah lah nak gaduh2…kan ke lebih elok kalau hangpa pack barang2 hangpa kat opis tu, siap2 buh dalam kotak dulu…cepat sikit hangpa berambus masa kami halau nanti…

    Reply
  • March 6, 2012 at 5:52 PM
    Permalink

    kelakar pulak dengan sebuah negeri ditadbir oleh orang luar kawasan. so apa guna jawatan MB tu kalau semuanya kena rujuk Lipas pusat !!!! kesian2 dah nasib badan…..harap pulak biar ni Lipas pusat tadbir kelantan pulak…..itu yang aku nak tengok….mcm mana agaknya nanti…hahahha….orang Lipas ni memang bahalol!!!!!! dah tahu undang2 kot….pastu tubuhkan PEMANDU…hahahaha……meniru kerajaan BN pulak tu….tak tahu malu la diaorang ni…..

    Reply
  • March 6, 2012 at 6:38 PM
    Permalink

    Akhirnya….rakyat KEDAH dah betoi-betoi kenai dan benar-benar faham bahawa sesungguhnya PAS tidak layak memerintah negeri ini. Dari Naka sampai ke kubang rotan,singgah di Lana bulu juga di Singkiaq. Sidam kira sampai ke tobiaq semuanya bercakap Pas” sembang saja besaq ,cakap saja hebat” tapi baru sepenggal jadi pentadbir negeri dah macam tongkang nak pecah karam dah. Yang baru pakai ketayap sudah berani “meluku” ostat yang lebih tua dan lebih lama di dalam parti cap bulan ini. Yang bercakap kononnya ulamak berpengaruh akhirnya menjadi bengkang yang boleh dicincang-cincang oleh puak lain. Macam mana nak jadi pemimpin negara kalau negeri yang selama ini tak bermasalah menjadi kandang merebut jawatan oleh golongan yang berebut satu kerusi yang ada kuasa. LEBIH NAYA…bila sebuah negeri dan mb tidak berkuasa. Dalam makna kata lain mb tidak ubah seperti stereng trektor yang lus dahhh. Boleh start tapi orang lain yang dok bawa…kesiannnn.
    MULAI hari ini, penyokong PAS tok sah dok gebang besaq dok sembang hebat dok berlagak gaban!!! Kerajaan pimpinan PAS memang tak layak nak memerintah negeri yang aman makmor nih dan apatah lagi nak jaga masa depan negara…. Laaa nih baru depa tauuuuuu…kepimpian ulamak depa tarak ada apa punnnnnnnnnnnnnnn. Yang ada nak berebut ambil kuasa….orang tamak selalu rugi..

    Reply
    • March 6, 2012 at 8:47 PM
      Permalink

      MB Kedah tak dak kuasa seropa anggota polis terpacak kat jalan tapi tak punya kuasa nok tangkap penjenayah. Depa cuma lambang hiasan & robot untuk menunjuk kan kehadiran polis ( police presence )..

      Reply
  • March 6, 2012 at 7:00 PM
    Permalink

    tu yg rakyat tengah pelik..seorang MB tidak mempunyai kuasa dan setiap keputusan mesti diputuskan oleh pemandu..kira pemandu ni lebih kuasa dari MB dari exco.

    eh…pemandu ni buat kerja sukarela ka?…takkan sedikit pun duit rakyat Kedah keluar utk bayar gaji ka elaun ka..

    Reply
  • March 6, 2012 at 8:41 PM
    Permalink

    PR tu makna nya Pungkok Rabak..

    Reply
    • March 6, 2012 at 10:40 PM
      Permalink

      aku dok tengok, ini lah standard org umno debate, lepas tu dia kata kat org lain pulak yg suka mencarut…

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:06 PM
        Permalink

        bro bangkano tu bukannya debate pun..itu kan ayat mengata..hehe..kwn ko yg suka mencarut2 tu ko taknak kata ape2 ke moo..ala..mamat C4 tu

        Reply
      • March 6, 2012 at 11:07 PM
        Permalink

        KALAU BETUL APA YG MENCARUT NYA MOOO..STANDARD ORG PAKATAN HARAM NI MAIN PUNGKOK JE..

        Reply
      • March 7, 2012 at 12:05 AM
        Permalink

        alahai mooo…setakat copy paste jea tak payah citer pasal standard laa…

        Reply
        • March 7, 2012 at 2:27 AM
          Permalink

          ader..Moo standard BALACI the lowest class.. jilat sampai ke tanah!

          Reply
  • March 6, 2012 at 9:52 PM
    Permalink

    La ni Azizan dah kurang kuasa di Kedah. Tunggu lepas PRU13 nanti Azizan hilang 100% kuasa. Bukan Bahlolrazi yang pegang kuasa tapi UMNO yang akan pegang kuasa pula. Tahniah UMNO kerana dapat memerintah Kedah semula PRU13 nanti.

    Reply
    • March 6, 2012 at 10:42 PM
      Permalink

      Betul ka???? Tak pa nanti PRU13 kita tengok., Tapi awat Pok Jib takut sangat nak announce PRU ni????

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:08 PM
        Permalink

        saje..nak tengok gelagat korang yg dah tak senang duduk..hehe

        Reply
        • March 6, 2012 at 11:16 PM
          Permalink

          nk tgk gelagat ke takut x dpt majoriti…..bn takut dgn org muda sbnrye…smakin ramai org loya dgn amno..org dlu x sma mcm skrg..zaman mader dulu tertutup je..x de org brani tentang…sket2 kene ISA ugut org..skrg org x takut ape2 dh…kt dlm ni korang boleh le nk sedapkan hati tuan korang…cbe tgk kt luar..byk program PR kbykannye org muda ramai..tu pasai x brani nk announce GE

          Reply
          • March 7, 2012 at 12:03 AM
            Permalink

            puak2 hang ni memang hebat..tuhan pun hangpa tak takut…asal dapat pi putrajaya kan…

            nak kata melayu rasanya bukan…nak kata islam pun bukan…sekadar tumpang nama kot…

          • March 7, 2012 at 12:31 AM
            Permalink

            seronok tgok latah org2 PR nih..makin dekat nak pilihanraya makin menjadi2 latah korang nih..hehe..latah la lg..latah la..

          • March 7, 2012 at 2:38 AM
            Permalink

            PR perjuangan xde matlamat..hidup dgn isu je, bkn berkhidmat utk rakyat….so kalau kerajaan dh betul mereka trpksa menipulah..sbb core business politik mereka ialah ‘memasarkan’ dan mensesasikan isu!

          • March 7, 2012 at 12:44 PM
            Permalink

            ntah siapa yg terlebih brani mempersoalkan hukum Allah..tu mknanye x tkt Allah..apa salahnye berusaha takluk putrajaya dri BN..fahaman khurafat mne yg kte BN je yg boleh printah BN..Stingray..siapa kau mahu duk soal keislaman org laen…dgn prangai kau yg suka maki/keji org x malu ka nk ngaku islam…skrgnye aku x la smpai melampau batas dlm berkata2..watch y’self la…

          • March 7, 2012 at 2:03 PM
            Permalink

            BN je yg relevan kat putrajaya..dulu korang bukan nak pun bangunkan putrajaya malah menentangnya..tp skrg nak dijilatnya pulak..hmmm..kesian

          • March 7, 2012 at 3:33 PM
            Permalink

            x releven pon..dah buruk dan busuk dlm serba serbi…bile org x sokong die mulalah nk melatah maki2 org…tu je yg korang tau..

          • March 7, 2012 at 4:07 PM
            Permalink

            setakat pakai nama melayu islam dah alim la kira…pirahhhh..sekadar nk menghalalkan cara toksah la citer pasai hukum hakam.. sembang dgn puak parasit bleh la depa sepakat dgn hang…

          • March 7, 2012 at 4:47 PM
            Permalink

            x ada sape yg mengaku alim…x jadi alim org tu kalau masuk pas..yg alim tu org blaja agama…x kira la parti mana…x jd alim aku kalu bdebat dgn korang…yg pasti aku mau syiar islam tegak..jd parti yg ramai alim ulama mcm pas la duk juang agama..mne ade parti lain nk juang agama…umno bukan..pkr pon bkn..cuma pkr tu bshabat dgn pas utk hlg umno dr teruk memebuat kemungkaran kt m’sia ni..

          • March 7, 2012 at 6:59 PM
            Permalink

            iye la..parti yg perjuangkan islam..tp bersekongkol dgn penyokong Israel, memperjuangkn GAY, LGBT & menabur fitnah serta tohmahan kpd pemerintah negara sendiri..hehe mcmni nak dikatakan menegakkan syiar Islam..senyum je kalau yahudi tahu..bongok

          • March 7, 2012 at 11:31 PM
            Permalink

            confirm ke 100% ape yh ko kte tu??klu x ape yg ko fitnah tu kne balik kt enkau nti..fitnah???siapa ftnh yg mne yg PR duk kte kt parti hang tu..isu sharizat ke???bkn betul k mmg syrkt laki syarizat tu dpt pinjaman mudah 250 juta tuh…klu x btl x kan nazri aziz tu suh byr balik ape yg die ambik..ape.x ma ngaku lagi ke..klu ko sndiri, ko bleh dpt senag2 ke 250 juta tu klu ko bkn meteri..

            tu bru sbt 1 kes…x sbt yg lain lg..x mau ngaku lg ke..

          • March 8, 2012 at 1:20 PM
            Permalink

            korang punye kes lg banyak padahal baru kejap memerintah…lepastu sebagai penafiannya bole pulak korang kata UMNO yang buat fitnah..korang yg buat fitnah lepas tu UMNO pulak yg dikata fitnah..hehe..

      • March 6, 2012 at 11:10 PM
        Permalink

        HE..HE..bukan takut mooo..kasi puak2 israel perintah puas2 selangor,peneng,kedah dan kelantan..Pok jib dah tahu nasib abg nuar lepas PRU.. ala mcm biasa UMNO tetap duk putrajaya mcm dulu-dulu..ko tau sejarah tak moo…

        Reply
        • March 6, 2012 at 11:19 PM
          Permalink

          sjarah boleh brubah..contohnya tsunami politik 2008..kalau Allah m’izinkan PR plk memerintah lps nie tu kehendak Allah..hebat najib tu..tukang ramal ke..kalu da tau kalah buat le GE..x de org larang pon..

          Reply
          • March 6, 2012 at 11:59 PM
            Permalink

            “kalau” jea yg hang mampu fikir…asik berkalau jea puak2 khawarij ni…

          • March 7, 2012 at 12:33 AM
            Permalink

            org melayu islam yg dah tak senang duduk..hehe..sabar ye

          • March 7, 2012 at 12:39 PM
            Permalink

            ntah spe spe yg sng duduk bile kte org mude x skg bn lg…trimalah hakikat walaupun mgkin menag lg tp bn x bel 2/3 dah..menag tipis je..GE13 nti paling sengit…

          • March 7, 2012 at 2:00 PM
            Permalink

            tak pe la..ko duduk la diam2 je..takpe kitorang tak marah pun..hehe

        • March 7, 2012 at 12:03 AM
          Permalink

          Nuar sikitpun xkesah pasal kekotoran pemimpin2 PR yg sudah melampau..ostad penasehat blh kaunseling bini org pukul 2 pg…aduh..bodoh sgt2..
          rakyat masih nk mengundi kekotoran ke?

          Reply
          • March 7, 2012 at 12:35 AM
            Permalink

            takde…takde sape yg nak undi PR bro..takde..kat sini takde..tp org2 BODOH je yg undi diorg nih..

          • March 7, 2012 at 1:43 PM
            Permalink

            org cerdik le undi PR..x nk duit kene rompak lg dgn bn..keje penat2 duit masuk poket kroni umno bn…pastu bgi balik ke rkyat lima ratus je…x mau dah sokong penyangkat/pelanun besar ni berkuasa lg GE13 nti…

          • March 7, 2012 at 1:58 PM
            Permalink

            ..nampak sgt la ko ni bodoh..konon cover org cerdik..hehe..ko sedar ke peruntukan yg kerajaan bg kat semua rakyat setiap masa & tanpa mengira agama & bangsa..ko sedar tak..

          • March 7, 2012 at 4:00 PM
            Permalink

            sedar..ape mslhnye…oo..klau bg peruntukan undi bn la ye…x ikhlas langsg nk tlg org susah….kalau mcm tu…org kt negeri pr x yah la undi bn sbb pr pon ada bg bantuan pd rakyat negeri bwh pr..kalau time pr perintah boleh ke kebas 250 juta pas tu bagi rakyat 500 je..ko rse rkyt boley terime ke..org nk pemimpin yg ikhlas bersama rkyt..blh pimpim kite kejalan Allah..mahukan agama sbgai cara hidup..nk harapkan amno…fikir sendiri la keadaan budak2 muda zaman skrg..

          • March 7, 2012 at 4:09 PM
            Permalink

            org berbudi kita berbahasa…paham dak!!!!!..tumpang nama melay islam jea la hang ni…

          • March 7, 2012 at 4:51 PM
            Permalink

            org berbudi x minta dibalas..kalu nk dibalas rasuah la namenye…x paham ka…kalau x da rakyat undi bn x da amno bn nk buat pembangunan..sbb yg buat pembanguan org yg dipilih rakyat..ko ni stingray…asal marh sgt kalo sbt islam…hg bkn org islam ka..

          • March 7, 2012 at 6:54 PM
            Permalink

            musuh dlm selimut tu yg patut dibunuh dahulu sebelum memerangi musuh luar..agaknya org2 melayu islam fhm tak ye

          • March 7, 2012 at 8:45 PM
            Permalink

            aku memang menyampah dgn puak2 khawarij ni..bertopengkan islam, tapi berhatikan setan….guna nama islam tapi perangai mcm setan, fitnah dan maki hamun mcm mkn kuaci jea.. hang suka ke, nama agama yg suci ni, digunapakai oleh manusia2 durjana yg mencemarkan islam…itu pun kalau hang melayu dan islam laa…kalau hang menyamar tak tau laa..

          • March 7, 2012 at 11:45 PM
            Permalink

            faham sgt..musuh tu ialah umno bn…zalim, kronisme, rasuah,cekik darah semuanya cukup sifat utk jd sbb knpe perlu dihapuskan di m’sia ni..walaupun x dinafikan bn byk buat pembangunan di m’sia ni,x bmkna perlu sokong bn atas nikmat dunia yg sementara tu..

            stingray..mengucaplah..bwa bsbar sket..mcm org x waras dh aku tgk ayt ko..wlaupun kite beza fahaman pol..aku x de sumpuh menyumpah dgn kau..x tau adat berforum ke..aku cme masihatkan kau..skrg ni spe yg lebih terikut2 perangai syaitan duk maki cela org…duk kutuk TGNA la konon…mrh sgt kte x baek guna ayt cela2..sape yg lebih ske mencela org laen skrg nih..

          • March 8, 2012 at 12:22 AM
            Permalink

            Hang hanya berani mengata stingray memaki hamun kononnya…tapi hang kecut utk menegur C4 dan lain2 pencacai yg jelas sgt lucah dan terangan memaki hamun org lain…

            mana pendirian jujur hang sbg Melayu dan Islam… topeng jea ke semua hujah yg konon2 nya islamik dari hang ….bila berhujah soal hukum, hang menyebelahi tuntutan Islam ke atau pemimpin dan parti yg hang puja???….

            so..toksah nak sembang mcm lebai kulup kat sini laa…hang sama jea mcm depa yg berebut kuasa utk kepuasan duniawi semata-mata..paham kan..

          • March 8, 2012 at 12:53 AM
            Permalink

            aih…aku ragu2..ko terslah jwb dlm nick org ke..hoho..nk nampakkan puak ko ramai ko gne byk nick ye…kesian..smapai bgtu skaliye..
            nk pdgn ikhlas aku…sahabat2 PR semua…jgn kite terikut rentak prangai jijik dn kotor orang2 dlm mykemu nih dlm berkata..bdebatlah dgn cara terhormat..fakta lwnnya fakta..jgn ucap kata2 yg sia2..sbb azab neraka pasti bagi yg sia2 ucapanya..btolkan niat..insyaAllah dpt jge pahala dgn menentang kemungkaran dlm mykemu nih..

            stingray…jujur aku ktakan..stkt nih x da lg bcanggah dgn islam..kalau ada boleh bgtau yg mna..

          • March 8, 2012 at 1:58 AM
            Permalink

            hai..aku sebut nama aku pun salah..nampak sgt hang ni kalut setiap masa…

            bagi tau apa kemungkaran yg ko nak tentang dlm portal ni…atau hang yg dah kepanasan kerana org dah tak percaya dgn perjuangan khawarij yg hang cuba nak bawak kat sini..

            Bila hang nak bagi bukti yg Ezam, Zul kulim dan Zahrin tu di rasuah…dah lama aku tunggu ni….tak kan org Melayu Islam buat fitnah kot??..sekadar nk tau hang ada buat yg bercanggah dgn islam jea…plzz

          • March 8, 2012 at 10:30 AM
            Permalink

            blh caya ka..ayt ko tu mcm ko tlg jwb utk stingray je…

            kemungkaran yg aku nampak stakat ni ialah artikel lawak bodoh yg x diskong dgn fkta betol..pas tu korang duk pecaya 100% tnpa usul priksa n terus entam/maki org sbb apa sja yg kluar dr penulis ko trima, konon betol la semua padahal merapu je lebih..
            x yh nafikan la…tiga org tu kalau x tamak…pasai apa skongkol dgn amno kalau x skg PR pon.. mesti la ada udang disebalik kuay teaw..krisis perak tu..korang blh jamin x beli adun katak tu..klau x byr pon pasai apa tup2 kes rsuah depa lenyap…

          • March 8, 2012 at 1:14 PM
            Permalink

            ko ni nama je malyu islam tp bab menfitnah memang suke ko ye..ko ni Tuhan tak buaka hati lg..Alhamdulillah kebanyakan ahli veteran PKR terutamanya..ahli2 PAS sendiri yg telah keluar parti serta menyerang balik parti maksum korang tu disebabkan Allah dah tunjukkan kebenaran & beri kesedaran pada diorang..sbb selama ni perjuangan korang banyak salahnya..bnyk tak betulnya..sbb itu la diorang berani menentang balik parti anutan korang..bukan kerana ‘dibeli’ mcm tanggapan korang tu..korang je yg melabel diorng ‘katak’ la & mcm2 lg..tp disbbkan ketulusannya membantu UMNO semula jd perlu la dihargai jugak..kesian pakatan haramjadah

          • March 8, 2012 at 6:08 PM
            Permalink

            Bila hang nak bagi bukti yg Ezam, Zul kulim dan Zahrin tu di rasuah…dah lama aku tunggu ni….tak kan org Melayu Islam buat fitnah kot??..sekadar nk tau hang ada buat yg bercanggah dgn islam ke tidak..…

          • March 8, 2012 at 11:49 PM
            Permalink

            orang yang hati hitam dan busuk mane nampak kebajikan orang lain.yang dia tau buruk sangka dan fitnah .sedangkan dia pun hidup senang lenang bawah ptadbiran ululazmi.jenis hati gelap takde cahaya.perasan alim.

  • March 6, 2012 at 9:59 PM
    Permalink

    Ada satu berita yang berbunyi begini:-

    Msia & Spura telah meterai satu deal eksport pasir yang akan mula dalam sebulan dua. Jumlah 1B cub. M pasir akan di eksport dalam masa 3 tahun pertama ke area pulau tekung, tuas dan jurong. Seorang dato seri dan seorang tuan adalah peneraju utama projek besar ini yang telah pun melantik PMC serta agent dan kontraktor mereka .

    Saya pelukan kepastian dari sesiapa yang ada mendengar tentang deal ini dan diharap boleh memberi sikit komen diruangan ini tentang kesohihan nya.

    Reply
    • March 6, 2012 at 10:43 PM
      Permalink

      Projek2 kat Johor ni ada dua gang. Gang kedua ialah UMNO, gang pertama ialah…. (siapa yg paling berkuasa kat Johor yer..??)

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:59 PM
        Permalink

        hahaha..PARASIT2 Anuwar skrg tgh attack habis2an ‘pwaris’ ULARmak terakhir PAS= Tok Jijan..
        mission ni tgh berjalan dgn hebatnya.. Selangor akan dijadikan PORT PARASIT2 terbesar…

        Reply
    • March 8, 2012 at 7:40 AM
      Permalink

      mane ada rakyat selangor dapat air percuma.tiap-tiap bulan rakyat selangor tetap kena bayar bil air juga.dasar pakatan israil haram menipu dan membelit.cakap biar terang dan jelas jangan tipu dan membelit.baru bagi subsidi air sikit,pakatan haram cakap bagi air percuma?kalau percuma tak payah bayar bil dah.bodoh.kalau setakat subsidi air jer nak berkokok kata tolong rakyat?bodoh la.umno bagi subsidi pada harga beras,gula,tpung,minyak,ubat,pendidikan.banyak kalau nak tulis.harga barang tiada subsidi berganda mahalnya.berbilion subsidi umno bagi.tak guna cakap dengan puak jenis hati dengki,busuk,hitam ni.hati jenis ni jer yang menafikan kebajikan umno pada rakyat.pakatan haram bagi subsidi air tapi tipu rakyat cakap bagi air percuma.rakyat sudah sedar pakatan haram pakatan penipu.

      Reply
  • March 6, 2012 at 10:49 PM
    Permalink

    u Li has yet to respond to Pakatan’s invitation. But so far it seems like Umno could be the wrong party for the Kelantan prince all this while. Bear in mind that records shows that this Umno veteran is already known to have opposition-friendly tendencies. Back in his Semangat 46 days, the party forged a coalition called Gagasan Rakyat with Democratic Action Party (DAP), Parti Rakyat Malaysia (PRM) and PAS. One thing for sure is, if there’s ever a best time for Ku Li to switch side now would be it.

    by Syed Zahar, Malaysian Digest

    He sounds like an Opposition leader, but he’s not. In fact, he almost became the Umno president and the prime minister after losing to old rival Dr Mahathir Mohamad in the 1987 party election by a very narrow margin.

    You either love or hate Tengku Razaleigh Hamzah. The ruling party (for now) has reasons to despise him for the critical statements he makes on the government policies. More lately, sixteen grassroots Umno leaders in his parliamentary constituency of Gua Musang have urged the long-term MP not to defend his seat in the coming general election. The leaders said this in response to a report quoting Tengku Razaleigh as having said he was prepared to contest as an independent if he was not nominated for the Gua Musdang seat again by Umno and Barisan Nasional (BN).

    “We, as leaders at the grassroots level, sometimes feel ashamed and sad over the statements made by Tengku Razaleigh, as they are in support of the opposition, especially on the issue of the Kelantan oil royalty and the Felda listing on Bursa Malaysia,” said Umno Bandar Lama branch leader Ab Wahab Yunus.

    According to reports, the call was made at a meeting yesterday, chaired by Ab Wahab and attended by three division leaders, six branch heads and representatives from Kesedar and Felda. Ab Wahab claimed that Tengku Razaleigh, or popularly known as Ku Li, no longer had an influence, both at the divisional and federal levels, and that the former finance minister seemed to have lost his stand on Umno and the BN. Meanwhile, division leader Ab Aziz Mohamad described Ku Li as only putting forward his own personal struggle to seek for posts within the government or Umno, and was not concerned about the problems of the people of Gua Musang and the Kesedar settlers.

    “This shows that Tengku Razaleigh is not a leader that we can depend on like before. I ask him to honorably withdraw, and make way for a young leader to contest,” Ab Aziz said.

    Ab Wahab expressed concern over Umno’s chances in winning the pivotal 13th General Election and that the controversial statements issued by their MP who had been leading the Gua Musang division for 37 years have not been helping in the transformation in the party’s struggle. Meanwhile, PAS vice president Salahuddin Ayub said yesterday that Pakatan Rakyat was willing to negotiate with Ku Li if he was interested in defending Gua Musang on Pakatan’s ticket.

    Ku Li has yet to respond to Pakatan’s invitation. But so far it seems like Umno could be the wrong party for the Kelantan prince all this while. Bear in mind that records shows that this Umno veteran is already known to have opposition-friendly tendencies. Back in his Semangat 46 days, the party forged a coalition called Gagasan Rakyat with Democratic Action Party (DAP), Parti Rakyat Malaysia (PRM) and PAS. One thing for sure is, if there’s ever a best time for Ku Li to switch side now would be it.

    Reply
    • March 6, 2012 at 11:13 PM
      Permalink

      he..he..mooo dah tak da modal..

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:36 PM
        Permalink

        dia mula dh meroyan..
        ko ni butakayu lah Moo..
        ko ingt sape lah yg nk bace copy cat ko yg sarat dgn fitnah tu?

        Reply
    • March 6, 2012 at 11:56 PM
      Permalink

      mooo…bleh paste skali lg tak..mula2 dah salah eja nama seseorang…nama khas tak bleh main2 mooo…skali lg mooo…

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:58 PM
        Permalink

        hahaha…GOPOH dan BODOH = Moo =balaci low class Pakatan Rosak=PakatanLingkup=Pakatan Maksiat

        Reply
  • March 6, 2012 at 11:04 PM
    Permalink

    Korang rasa MACC berani siasat???? Kalau kes servis kereta TS Khalid RM7k mungkin depa berani….

    RM500mil missing from Yayasan S’gor, says GM
    MalaysiakiniMalaysiakini – 8 hours ago

    Email
    Print

    Related Content

    RM500mil missing from Yayasan S’gor, says GMEnlarge Photo

    RM500mil missing from Yayasan S’gor, says GM

    Yayasan Selangor general manager Ilham Marzuki told the Select Committee on Competency, Accountability and Transparency (Selcat) that half a billion ringgit had gone missing from the state education foundation’s assets while Selangor was under BN rule.

    “Our study shows that from 1991-2008, there were leakages of RM500 million from Yayasan Selangor,” Ilham told the committee at its public hearing today.

    “If not, our assets would have been RM800 million.”

    At present, he said, the foundation holds RM300 million worth of fixed assets and RM50 million in cash deposits.

    The general manager said that the foundation had seen an increase in its cash holdings since he was appointed to head it in April 2010, from just RM20 million to the RM50 million at present.

    Ilham called upon the state and Selcat to assist the foundation in auditing Yayasan Selangor for the period between 1991 and 2008, to detect the source of the leakages.

    He lamented that the leakages has been reported to the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) to no avail.

    “We have reported it to the MACC but no follow-up as yet. There are boxes of documents on the matter in my office. Every day I go into my office I see leakages,” he jibed.

    Selcat chairperson Teng Chang Khim however reminded Ilham that it is the responsibility of the foundation to appoint independent auditors to audit its accounts if they are aware of any leakages.

    He also suggested that Yayasan Selangor utilise its own internal audit unit for such tasks.

    ‘We made mistakes’

    Ilham also admitted that Yayasan Selangor had made mistakes in its expenditures which goes against not only state financial guidelines but also basic prudence in spending.

    “I agree that we have made mistakes… Some of the spending were also unnecessary,” he admitted.

    Some of the mistakes included:

    Not informing the board of trustees on proposed expenditures, including a lavish gala dinner for Yayasan Selangor’s 40th anniversary. Engaging in lavish expenses for activities that do not advance state educational development, which is the purpose of the foundation, like a fishing competition and Hari Raya dinner. Making up-front payments of nearly 90 percent or more to event managers before the event takes place. Awarding contracts worth more than RM50,000 without going through an open tender. Such oversights, he said, occurred as he was ill-advised during the first months of his tenure as general manager.

    “I was not well advised. I was not made aware that such practices broke state financial guidelines. Had I been advised as such, I would not have allowed these to go on.”

    He also agreed with Teng’s assertion that as the new boss, he had to follow the ‘culture’ of an organisation like Yayasan Selangor, including the questionable financial practices.

    “I was new and I also wanted to win over the hearts of my staff, to get to know them.”

    However, he promised that after the furore of the lavish Yayasan Selangor’s 40th anniversary dinner, he had instituted “drastic measures” to ensure no such leakages will take place again.

    “I promise that there shall be no more leakages.”

    Ilham explained that he had set up committees to handle quotations, evaluations, selections, donations, technical monitoring and other aspects which involve financial management and spending.

    The committees have been approved by the board of trustees in its last meeting.

    ‘Cost ballooned on palace coordinator’s say-so’

    The Selcat hearing was also told that deputy general manager for administration Mohd Saifulruddin Sulaiman had taken possession of over RM30,000 from a Korban event and the proceeds of a foundation-organised fishing competition amounting to over RM20,000.

    Both amounts were still oustanding and unaccounted for, though the foundation was in the process of demanding the return and accounting of the funds from him.

    Ilham also said that the lavish gala dinner for Yayasan Selangor’s 40th anniversary, initially only RM150,000 had been budgeted, including using normal tents, though the cost ballooned after consultations with the Selangor sultan’s pengelola istana (palace coordinator) who said that it was not proper for a function where His Highness was to attend, recommending proper protocols for a royal event, which increased costs.

    “I must put this matter on record,” he said.

    The dinner was later cancelled as the sultan had declined to attend.

    Ilham also refuted the Selangor state internal audit findings that the events organised by Yayasan Selangor were all direct awards, arguing that those were limited tender offers.

    He maintained that documentation proving such were in the possession of the MACC, and he will endeavour to ask the anti-graft body to return the documents and submit them to Selcat soon.

    A representative for the internal audit department said that they found no evidence of open tenders conducted and that they suspect the breaking of payments into multiple vouchers of less than RM50,000 each was an attempt to circumvent state financial guidelines that require any purchases above the amount be held via open tender.

    Teng, however, said that in the interim, the committee will consider the internal audit findings as true unless they have sight of the Yayasan Selangor documents.

    The Selcat public hearing was suspended for lunch and shall resume after 2.30pm.

    Reply
    • March 6, 2012 at 11:16 PM
      Permalink

      mooo..ust khalwat apa khabar..

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:37 PM
        Permalink

        Moo..Tok Jijan duk kena ‘TAJI’ teruk nu Moo.. hang tkmau komen ke?
        hang join belah mane? hahaha..

        cover lah konon..uweekkk..!

        Reply
      • March 6, 2012 at 11:41 PM
        Permalink

        Moo..ostad khalwat BADigol tu PENASEHAT Agama Khalid GAGAP tu Moo….MB paling DAYUS dlm sejarah Selangor..

        Reply
        • March 7, 2012 at 12:06 AM
          Permalink

          Dayus??? MCA Chua Soi Seks keluar statement tentang Hudud, ada UMNO defend??

          Reply
          • March 7, 2012 at 12:43 AM
            Permalink

            apa kejadahnya nak defend..bukannya dia org Islam pun..takde la mcm korang kpir harbi brceramah guna ayat AlQuran pun korang defend..siap takbir lg..apa punya org melayu islam (PAS)..BONGOK..main taji je

          • March 7, 2012 at 2:26 AM
            Permalink

            ape mabuk plak Moo ni tetiba teringt kt CSL? dia tu bukan Islam, kefahaman dia masih jauh, sdgkan yg mengaku Islam mcm Nuar pn bleh buat stetement sokong Israel-hina Al-Quran.
            aku ckp pasal Penasehat agama BADigol kepada MB Dayus la Moo..

          • March 7, 2012 at 1:22 PM
            Permalink

            dah tau kefhmn CSL tu jauh dr islam..asal x kasi faham sket kt dia spye time hudud..duk skongkol kutuk hudud watpe…DAP seribu kali baik lg dri MCA..Dap tebih terbuka dgn islam..nk kte ape lg…ko nk marah buat pe dia guna ayat AlQuran..xdenye die bce ayt yg hina islam..ke ko malu sebab pemimpim ko sendiri x faham quran..

          • March 7, 2012 at 1:54 PM
            Permalink

            bodohnya ko melayu islam..nama je melayu islam..tp tak faham2 pulak..org kapir harbi permainkan ayat suci AlQuran pun korang tepuk2 ramai2 ye..patut la DAP makin biadap & tak menghormati Islam..dah korang pun mengiyakan..korang tahu ke org DAP tu fhm tntng Islam?..korang tak fikir pun muslihatnya..waduh2..mcmni dinamakan melayu islam..

          • March 7, 2012 at 4:15 PM
            Permalink

            “DAP seribu kali baik lg dri MCA”..hehehehe…tu yg hang takut nk langkah mayat dia tu…tu yg hang angguk2 pala bila depa gertak ‘bersetuju utk tidak bersetuju ‘..tu pasai hang panggil cina kapiaq tu Khalifah Umar…

            hang ni tak macam melayu islam laa…

          • March 7, 2012 at 4:16 PM
            Permalink

            sesedap mulut melabel org tu kafir harbi..ada bunuh org..ade pemimpin dap heboh video seknye..ada halang org islam nk blaja agama..nk dakwah..jd atas dasar ape ko nk kte die harbi…xkan sbb x skg umno trus jd harbi kot..mmazhab mne ko pakai nih…yg CSL tu terang2 kate brani mau lawan amno psl hudud ape cerite…muslihat pe…ko boley bece ati org ke..acu ko bce ati najib..tgk bile die nk buat GE13..ramai duk menunggu nih…

          • March 7, 2012 at 6:52 PM
            Permalink

            hehe..ko melayu islam kan..CSL tu kapir kan LGE tu pun kapir jugak kan sebangsa lg..jd apa yg ko nak banggakn sgt dgn LGE tu..ko punya sedara ke..ape daa..mungkin ko kata LGE tu ada strategi dia..mcmtu gak Najib tentu ada strategi dia..tp disbbkan LGE tu mungkin saudara kpd melayu islam..jd tentu lebih membela LGE la ye..hehe..apa punye melayu islam

          • March 7, 2012 at 8:51 PM
            Permalink

            Memang dia tak halang hang belajar agama islam, sebab depa belum memerintah…tapi baru puak hang cadang nk buat negara islam jea depa dah suruh hang langkah mayat depa…tp org tu lah yg hangpa peluk cium dan akur….

            puak hang ni hanya berani bertakbir dpn umno jea…depan DAP kecut teloq hangpa semua…so toksah nk berlagak mcm pejuang islam la…walaupun hang menyamar sbg melayu islam…buat malu melayu dan islam..hang paham dak???

            sungguh ke hang ni melayu..mahupun islam…

          • March 8, 2012 at 12:10 AM
            Permalink

            sbb LGE lbey terbuke dgn islam la aku ske n sokong die..nk ske umno bn buat pe…terang2 dlm debat president komponen ko duk brani menolak hudud…buat pa korang duk beci org cina…bkn semua org cina kafir..ada juga org islam…igt senang ke nk ubah perlenbagaan…igt dlm m’sia x de raja2 dah..kuasa agama ni ada pada raja2..x sah bimbang la..korang igt kami ni rakyat zaman batu ke nk dibodoh/dimomokkan kononnya bila sokong DAP mka islam x ada dah…strategi lapok…

            tiada sapa yg lantik LGE jd mcm khalifah umar..yg ada adalah dia mau mencontohi Khalifah umar dlm menguruskan wang kerajaan…korang patut bangga sbb ada org mau memertabatkan kaedah Khalifah umar walaupun org tu x islam..n korang malu ke diri sbb dah bepuluh taun memerintah yg korang ikut adalah cre pntabiran org kafir..walaupun dah merdeka tp masih lg rela ikut undg2 lapok tu…

            a

          • March 8, 2012 at 12:34 AM
            Permalink

            citer dgn aku kapir mana yg ikhlas dgn islam…tu semua sandiwara jea…bodoh2 hang kena tipu dgn depa..

            kalau betul2 boss hang LGE tu dah paham islam sgt, awat dok jadi kapiaq tegar lagi…kapir tengah berlakon pun hang tak boleh nk bezakan..hang tau tak yg dia dah politikkan Khalifah Umar utk pikat puak2 bangang hangpa sokong dia…

            lebih baik hang pi mengucap balik..aku tengok hang dah tak bleh control roh DAP laknat tu masuk dlm diri hang…tu sebab aku sebut, hang ni nama jea melayu tapi berhati cina kapir…mengaku jea islam, tapi senyum bila islam digimikkan oleh puak kapir..

          • March 8, 2012 at 1:13 AM
            Permalink

            kalau bgini stament ko psl org cina m’sia..parti ko blh trus krim slam dgm cina..kompen x mau da skg hang duk hine meke..klau bgtu ape beza dgn mca tu..korang pon ptt buang je komponen bn yg rosak tu..x de skgn dah..psl dap x pa..slagi dia x khianat islam..slagi tu kita bleh trima dia..ko jgn risau ..tu hal umahtangga PR..taula kepeimpin nk buat pe..

          • March 8, 2012 at 3:01 AM
            Permalink

            Rumahtangga blah sini yg hang sibuk sgt apa hal…apa yg hang risau…hang ni kalau bg komen mesti tak serupa bikin…ikut jari hang menaip jea…

      • March 6, 2012 at 11:54 PM
        Permalink

        mooo..lpas PRU nanti aku baca yea…

        Reply
        • March 7, 2012 at 12:05 AM
          Permalink

          lepas PRU kot die cabut lari dgn Nuar kot.. ke Australia? mcm Helmi lari ke Indon ek..

          Reply
          • March 7, 2012 at 12:06 AM
            Permalink

            Nak cabot??? Lepas PRU12, tak ade pun yg cabut, semua dok Malaysia lagi…

          • March 7, 2012 at 12:47 AM
            Permalink

            ..lerr..bunyi mcm dah tak suka tp dok malaysia jugak..ingtkan kalau dah tak suka takyah la dok malaysia lg..dok la kat timor laste ke

          • March 7, 2012 at 12:47 AM
            Permalink

            mooo ni punye standard paling gah dia bleh pi, takat timor laste jea…

          • March 7, 2012 at 12:49 AM
            Permalink

            bro selamber…sama plak kita punya idea..sorry yea mooo…

        • March 7, 2012 at 12:07 AM
          Permalink

          Macam la aku tak tau, org umno ni memang terkanal dgn budaya malas membaca pun..kalau nak baca paper Metro cerita sex jer…

          Reply
          • March 7, 2012 at 12:39 AM
            Permalink

            kalau dah tau malas membaca, buat apa hang copy paste…tak elok buat keje sia2 ni mooo…tuhan marah..

          • March 7, 2012 at 7:40 AM
            Permalink

            sape nak baca ayat-ayat fitnah,cite-cite tipu dan buruk sangka tu.buat dosa jer.kau dosa sekor dah la..memang dasar dan sifat iblis menghasut.macam iblis hasut nabi adam.puak penghasut macam iblis ni mudah-mudahan dilaknat tuhan.

      • March 7, 2012 at 12:05 AM
        Permalink

        Dah buat siasatan??? Org umno yg khalwat kat PD tu ada berani buat siasatan??

        Reply
        • March 7, 2012 at 12:49 AM
          Permalink

          dah..setel dah..hehe

          Reply
        • March 7, 2012 at 2:31 AM
          Permalink

          kalu org UMNO buat pun salah.. apatah lg yg berkopiah melucah dgn bini org, Pajero dgn Waja pn xkenal..pastu kaunseling bini org pukul 2pg..?
          itu tk kire lg yg buat SIAL dlm gerabak train..alahai.. Pok Nik ada berani sergah lucut jwtn diorng?

          Reply
  • March 7, 2012 at 12:08 AM
    Permalink

    Ini isu ratusan juta duit rakyat, tapi org umno ni memang buta dari segi kewangan pun….

    Reply
    • March 7, 2012 at 12:45 AM
      Permalink

      biaq pi depa la mooo…kalau depa tipu, tuhan kan ada…hang tak caye dgn hari pembalasan ke???…hang jaga kewangan hang kami jaga kewangan kami….

      hang ni sibuk sgt pasai duit pasai apa??…bkn bleh bawak masuk kuboq hang pun..ayaq bertakung penuh kat kuboq hang, tak tau pasai apaa…

      Reply
      • March 7, 2012 at 2:34 AM
        Permalink

        Mooo die ni bertuhankan DUIT dan mempercacaikan diri utk Nuar-PR
        sbbtu rosak jiwa..Tuhan Maha Pembalas..serah pd-NYA lah kalau dh ada bukti tp xdidakwa..
        ape hal yg ko meroyan sgt rekacipta kisah duit xhabis2??

        Reply
  • March 7, 2012 at 12:59 AM
    Permalink

    Moooooo..RPK kata Khalid direct nego ratusan2 juta tu kasi kat kroni2 dia..hang masa tu pi mana?..

    Reply
  • March 7, 2012 at 2:22 AM
    Permalink

    Moo..kalu campur dgn Penang skali PR bg kroni ‘langgah’ berbillion RM tau.. malu sket lah nk fitnah AMENO (dlm bahasa AMNA itu aman..)

    Reply
    • March 7, 2012 at 6:18 PM
      Permalink

      Moo…tu 2 DUN Selangor rasuah duit pasir tu macam mana?..

      Reply
  • March 7, 2012 at 5:26 PM
    Permalink

    aku nak tubuhkan parti terpilih namanya siapa yang undi parti terpilih maknanya orang itu, orang pilihan jom sokong ramai ramai parti terpilih ,,,,,,,,,,untung parti terpilih

    Reply
  • March 9, 2012 at 3:59 AM
    Permalink

    Gang Penjahanam Rakyat ni memang suka buat kerja gila seperti ambil hak orang ni. Apa yang berlaku di Kedah sekarang ni sama la konsepnyer dengan – sapu bini orang.(mat sabun & badrulburidz dah tunjuk jalannya..hehehe)Elok2 saja Pak Jijan tadbir negeri, tetiba PEMANDU plak nak mai sapu… Abih Pak Jijan nak jadi apa? Tengok saja ka?

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.