Nasib Kedah: PEMANDU Buta, MB Separuh Buta

KATA orang, inilah jadinya bila memilih Pakatan politik pura-pura sebagai kerajaan negeri, meletakkan emosi mengatasi kebolehan dan kewibawaan memimpin.  Inilah yang boleh penulis rumuskan dalam soal kacau bilau yang mengoncang pentadbiran negeri Kedah hari ini.

Menyerahkan peranan Menteri Besar kepada sebuah jawatankuasa PEMANDU yang tidak tahu selok belok pentadbiran negeri adalah umpama menyerahkan kerusi pemandu bas kepada seorang buta.  Pengakhirannya, bas dan penumpang (rakyat) dibelakangnya akan sama-sama jatuh masuk gaung.

Ustaz Azizan seperti yang diketahui umum kebelakangan ini mengalami masalah kesihatan yang serius.  Penulis dimaklumkan, matanya sudah kurang nampak di kedua-dua belah.  Ketidakupayaan Azizan inilah sebenarnya yang menyebabkan krisis politik di Kedah hari ini kerana resmi orang buta atau hampir buta, dia menggunakan deria pendengarannya untuk mengganti fungsi mata yang sudah rosak.

Bergantung kepada suara mana yang berbisik, haluan itulah nanti yang akan diikutinya.

Nampak sangat dah PAS dah tak upaya nak memimpin.  PAS Pusat baik apatah lagi PAS negeri, semuanya gagal menyelesaikan masalah yang kecil sangat macam ini.  Macam mana 2 Exco biasa boleh jadi kuasa penentu mengatasi kepimpinan yang lebih tinggi atas?

Ada yang saran UMNO ambil kelebihan di masa sekarang, tapi apa cara yang UMNO nak masuk campur?  Lainlah kalau ada usul undi tidak percaya dalam persidangan dewan negeri yang akan datang, mungkin disitu UMNO boleh tumpang sekaki.

Sebaiknya UMNO biar saja beruk-beruk ini bergaduh sama sendiri sampai terjungkam.  Inilah masanya rakyat lihat ‘color’ sebenar Pakatan haram yang berangan besar nak menjadi kerajaan persekutuan di Malaysia ini.

Untuk selesai masalah ini mudah saja.  Azizan perlu kemuka usul kepada Sultan Kedah bagi dewan undangan negeri dibubarkan dan satu pilihanraya negeri diadakan.  Kembalikan semula kuasa memilih kepada rakyat.

Kita lihat rakyat nak ‘Jawatankuasa’ jadi Menteri Besar atau ‘orang’ jadi Menteri Besar.

Dari sini pun dah nampak bodoh dah keputusan mengadakan Jawatankuasa untuk menjalankan pentadbiran kerajaan negeri.  Ada ke jawatankuasa, nampak  sangatlah bodohnya PAS ini.

Sebenarnya isu di Kedah ini berkait rapat dengan banyak isu yang melanda Pakatan Rakyat kebelakangan ini.  Selepas Anwar secara terbuka menyatakan keinginan melindungi keselamatan Israel, kini Kedah pula diletak dibawah pentadbiran ‘jawatankuasa’.  Semua ini menggambarkan ketidak bolehan memimpin.

UMNO dan BN jugalah yang lebih stabil dan patut menjadi pilihan rakyat.  Apa pun masalah, semua boleh diselesaikan dengan bijaksana, takdelah kelam kabut macam sekarang.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

105 thoughts on “Nasib Kedah: PEMANDU Buta, MB Separuh Buta

  • March 7, 2012 at 10:46 AM
    Permalink

    Eh dulu pun bukan Tun M dua tiga kali masuk hospital buat operations????

    Reply
    • March 7, 2012 at 1:42 PM
      Permalink

      isue sekarang ni bukan masuk sepital ke ape ke.. tapi soal kepincangan dan berteraburnya kepimpinan PAS di kedah sekarang ni..

      ala, bape kali masuk sepital pun. pentadbiran Dr. M terbaek… banyak perubahan besar terutama di sektor ekonomi .

      Reply
      • March 7, 2012 at 11:37 PM
        Permalink

        terbaik sampai 100 bilion dia lesap.

        Reply
        • March 8, 2012 at 2:11 AM
          Permalink

          Bayan Mutiara RM1.1 billion kroni Lim DAP tu dh confirm bujuk..PR Penang tgh ‘lapar’ skrg ni..

          Reply
        • March 8, 2012 at 11:13 AM
          Permalink

          bila ada tuduhan, orang yg. d tuduh kena buktikan dia tak bersalah…haha.
          Ada ka tertuduh mintak siasat/audit semua TUN siap anak cucu…. dasar UMNO bila kena batang hidung habis semua suku-sakat dia tarik sekali.

          Reply
          • March 8, 2012 at 3:40 PM
            Permalink

            Bujuk..ape point ko ni? meroyan ke mana?

            Dasar PAS lah yg kotor dan busuk..buat salah mcm mana pun tetap di pertahankan sampau BUSUK. Yg peliknya yg ckp benar DITENDANG.. Hasan Ali tu buat dosa apa yg kena pecat?

            Wajibkah dia wala’ pd kepimpinan PAS yg dikuasi oleh puak MUNAFIQ?

    • March 7, 2012 at 1:49 PM
      Permalink

      Biasalah pemimpin masuk hospital. Kalau dah x mampu tunaikan amanah yang berikan, berundur lah dengan cara terhormat. Ni dah ramai yang bersara, ada orang tu smpai sekarang jd mb lagi.. X tau lah nk komen

      Reply
      • March 7, 2012 at 2:13 PM
        Permalink

        Laa….article tu kata sbb tak sihat dan masuk hospital…hang punya komen lain la pulak…

        Reply
        • March 7, 2012 at 4:26 PM
          Permalink

          nampak benor tak bace sampai habis..
          lau bace habis pon…mesti kurang pemahaman…

          aku suke ayat ni “Untuk selesai masalah ini mudah saja. Azizan perlu kemuka usul kepada Sultan Kedah bagi dewan undangan negeri dibubarkan dan satu pilihanraya negeri diadakan. Kembalikan semula kuasa memilih kepada rakyat.”….

          hehehe….ade bran?…

          oh…one more thing…
          nik aziz aq rase lagi banyak masuk wad…kesian la kat rakyat kelantan sebab masih duk ditakuk pemerintahan yang dah tak efektif…

          Reply
          • March 7, 2012 at 11:38 PM
            Permalink

            Sultan tak izinka… tunggu PRU13 buat sekali …hehe.

          • March 8, 2012 at 2:12 AM
            Permalink

            jual nama Sultan pulak ye..
            Pahrolbasi gaduh nk gulingkan Tok Jijan Tuanku Sultan izinkan ke?

      • March 7, 2012 at 8:22 PM
        Permalink

        MANUSIA BIASA LAH SAKIT …… TAK KAN SIHAT SELALU ….. ITU PUN NAK JADI ISU ….

        Reply
        • March 7, 2012 at 10:54 PM
          Permalink

          ko bila nak mampus c4..

          Reply
          • March 7, 2012 at 11:39 PM
            Permalink

            lepas UMNO mampus kut…hehe.

          • March 7, 2012 at 11:51 PM
            Permalink

            laaa bujuk…tak kan kawan hang si C4 tu hang doa kan mampus sekali….apa la hang ni…

          • March 8, 2012 at 2:15 AM
            Permalink

            bujuk nanyikan lagu Moslimat PAS gedik kt Mahakamh tu ye? Siti Zailah jd cheif choir or tlg compose lagu MAMPOS2 ekk..

          • March 8, 2012 at 11:15 AM
            Permalink

            bukan MAMPOS2… tapi MAMPOS UMNO …hehe.

          • March 8, 2012 at 12:29 PM
            Permalink

            nama je Pati ISLAM..tp guna bahasa yg tak meggambarkan keISLAMan pun..macam SIAL..hehe

          • March 9, 2012 at 8:35 PM
            Permalink

            jebat tny bila C4 nk mampus ada pulak yg tolong jawab bila mamat tu nk mampos..igt kan pasdaplaknat ke stingray ke rupenye kwn baik dia tolong jwb kan..haha

        • March 9, 2012 at 12:34 AM
          Permalink

          bila orang umno sakit puak pas cakap sebab banyak dosa.poknik,puak pas lain masuk wad sakit sebab depa pun banyak dosa…

          Reply
    • March 7, 2012 at 4:50 PM
      Permalink

      mooo…tapi negara stabil jea…tak le sampai nak ada “Jawatankuasa Sekodeng”..

      hang ni…kalau bg contoh mesti tak kena…elok sikit dari bujuk punya contoh jea…cuba bg cth yg lain plak mooo, kalau tepat cth yg hang bg, aku bg tau hang…

      Reply
    • March 7, 2012 at 8:15 PM
      Permalink

      itu pun nasib baik Mahataik tak mampus ????

      Reply
      • March 7, 2012 at 10:53 PM
        Permalink

        komen kebudak-budakan…

        Reply
        • March 7, 2012 at 11:55 PM
          Permalink

          tak baik hang persendakan kuasa Allah bujuk….ajal, maut jodoh semua tu hak Allah..roh DAP dah meresap kat dlm badan hang ke???…paham agama konon hang ni…pirahhhh

          Reply
          • March 8, 2012 at 2:18 AM
            Permalink

            C4 ni karektor sukular tk reti agama
            bujuk karektor ostat Munafik
            Moo karektor ahli ekonomi cabuk..

            haha..mgkin mereka spesis yg sama?

          • March 8, 2012 at 11:17 AM
            Permalink

            laaa… cakap liat pun salah. cuba explain kat mana salah, aku sebut umur dia panjang? sama la tu umur panjang dengan liat nak mati.

          • March 8, 2012 at 12:33 PM
            Permalink

            maksud ko tu yg tak betul..bukan perkataannya..pusiang ckp ek..

  • March 7, 2012 at 1:09 PM
    Permalink

    org citer lain ..ko citer pasal masuk spital pulak..

    ko tak nak citer pasal nik ajis masuk spital berapa kali ke??

    Reply
    • March 7, 2012 at 1:43 PM
      Permalink

      hehehe…. nik aziz kat rumah pkai water filter pun boleh masuk sepital…

      rakyat minum air karat rilek je… hehe..

      Reply
    • March 7, 2012 at 8:24 PM
      Permalink

      Najib pun masok hospital ….

      sebab sakit kepala lutut…..

      bila doktor belah kepala lutut najib….

      doktor jumpa otoknya kat kepala lutut dia..

      Reply
      • March 7, 2012 at 10:55 PM
        Permalink

        otok tu apa c4..he..he..

        Reply
        • March 8, 2012 at 2:18 AM
          Permalink

          hahaha..last2 bodoh terpamer jgk..C4…baek hang rehat je dr tmbh dosa kering..

          Reply
  • March 7, 2012 at 2:14 PM
    Permalink

    Pincang ke pengurusan Kat Kedah tu..aku check tak ada apa2 pun…..

    Anyway kepimpinan BN yg byk senatorship tu sttle dulu yer…RM250 juta camner??

    Reply
    • March 7, 2012 at 2:17 PM
      Permalink

      apa yg ko check mooo..hebatnya ko..

      Reply
      • March 7, 2012 at 4:54 PM
        Permalink

        fuyooo mooo…power la hang ni….hang check ape ni mooo…hang check bini2 dia ke, anak2 pompuan dia….hang ni…

        Reply
    • March 7, 2012 at 4:31 PM
      Permalink

      check bagai lah ko… mane kau check?..
      check kat harakah ape ade brader?..

      kesian kau tak dapat gambaran sebenar…
      hang dah xde modal hang kata hang p check.. hang check moo?..hehehe..

      250m?… ha, ape lgi..hang p la check..hahahaha….

      Reply
    • March 7, 2012 at 9:02 PM
      Permalink

      250 JUTA TU DAH HABIS DAH JOLI…BELI CONDO….

      Reply
      • March 7, 2012 at 10:56 PM
        Permalink

        ada cina doll tak dlm kondo tu..

        Reply
  • March 7, 2012 at 2:30 PM
    Permalink

    hang jgnla hina klu org sakit..esok hang sakit bru tau..bab sakit jgn perli2…bukan kerja kita..tp yg pelik tu apsl geng pusat tu dok kacau pentadbirn sbb 2 ekor beruk tu yg minta sdgkan 8 lg okayje bodohla geng pusat nie…mcm mn nak jd pemandu

    Reply
  • March 7, 2012 at 2:52 PM
    Permalink

    Ngape kat kedah je ada Jawatankuasa pemandu untuk memantau MB..kalau benar2 nak lakukan buat la sama kat kelantan tu baru adil..sebab kedua-dua negeri ini diperintah oleh Pak Lobai PAS..tapi yang sebenarnya..kebanyakan pemimpin PAS pusat tu gila kuasa serta pada mereka setiap apa yang mereka fikirkan adalah betul dan tak boleh dibantah..

    Reply
    • March 7, 2012 at 3:10 PM
      Permalink

      Selagi untuk kebaikan rakyat tak ada masalah…. kat dalam UMNO, salah guna kuasa macam mana pun…wpun ada agensi pemantauan dan penguatkuasa…ada tindakan nak diambik???

      Reply
      • March 7, 2012 at 4:33 PM
        Permalink

        untuk kebaikan rakyat konon…

        hahaha…. bukan untuk kebaikan rakyat, tpi realitinya mmg PR dah tak caye kat azizan… tak lame la tu…

        salah gune kuase?… hahahaha….tang mane yang salah gune kuase tu?.. cube ckap..
        bukan ke bapak segala penyalah gune kuase anwar ibrahim?…

        Reply
      • March 7, 2012 at 4:56 PM
        Permalink

        dah byk yg kena tindakan dah mooo…hang jea yg buat2 tak tau…hang jgn plak jadi mcm bujuk & melayu islam tu…depa tu munafik…hang jgn mooo…

        Reply
    • March 9, 2012 at 12:42 AM
      Permalink

      puak pakatan haram ni pandai ngata orang jer,tapi dia yg lebih teruk.pakai kopiah ngan jubah tak semestinya masuk syurga kalau dah nipu kuat.

      Reply
  • March 7, 2012 at 4:10 PM
    Permalink

    Sian jerangau-jerangau pembangkang, yang mati-mati dok tutup mata dan telinga agar tak nampak/dengaq apa yang dok dan sedang berlaku di dalam mangkok pas di kedah. Aku dok di kedah jadi aku tau apa yang jadi ayam dan jadi itik di dalam kerajaan kedah.
    ingat kata ostat” tak aku kelapaq nak jadi MB, dah depa lantik akau, laaaa nih depa nak tendang aku pulak..””
    Sebenaqnya tak dak satu pun pas buat di kedah yang boleh orang ternganga tengok..apa yang depa buat selama nih macam tukang rumah dok”repair” apa yng Bn buat dulu..paku sana paku sini. Kalau bagi depa buat yang baru..haha alamat kata dari subuh sampai senja dok lagu tuhh laaa
    Rerangau dan penyokong pas kena terima. PEREBUTAN KUASA,GILA KUASA, MAU KUASA, AL FULUS, PROJEK TAK DAPAT,DUIT TAK DAK.” dan banyak lagi adalah punca dan punca A balun B,B tendang A.. Pakat nak Keghekah kat situ (kata orang kedah).
    JADI…secata total PAS@PAKATAN bukan parti yang layak untuk memerintah negeri..apatah lagi negara..hahah

    Reply
  • March 7, 2012 at 4:26 PM
    Permalink

    Zaman internet ni ko tak payah dok di Kedah pun… Kalau sekadar dok kat Kedah tapi bwh tempurung buat per…

    Anyway ko name kat kita org Pemimpin PR yg kaya selepas memegang tampuk kuasa macam Pemimpin2 dan keluarga org umno ni.. Ada kaya macam Daim???

    Reply
    • March 7, 2012 at 4:35 PM
      Permalink

      “Zaman internet ni ko tak payah dok di Kedah pun… Kalau sekadar dok kat Kedah tapi bwh tempurung buat per…”

      moooo….cermin dan check diri ko dulu…

      ok … heeee…

      Reply
      • March 7, 2012 at 5:03 PM
        Permalink

        mooo…tak baek hang hina org2 kedah mcm tu.. btw..hang percaya ke dgn internet ni mooo…boleh jadikan saksi dan bukti ke internet ni mooo…boss bujuk kata, tu semua tak bleh percaya…hang pikir mcm mane???

        Reply
    • March 7, 2012 at 4:35 PM
      Permalink

      Azmin Ali, Anwar ibrahim tu mana dpt duit banyak2 ye Moo.. Ko tlong siasat bole

      Reply
    • March 7, 2012 at 4:42 PM
      Permalink

      HA..HA..MOOOO BUAT2 TAK TAU KE.. MOO DAH PERGI KE RUMAH KEKASIH ANWAR..AZMIN ALI..FERRARI LAGI TU..KERJA APA YA SI AZMIN TU..

      Reply
    • March 7, 2012 at 4:49 PM
      Permalink

      ttibe lak nak masuk isue kaye2 ni ape hal?… dari dulu asik2 kaye, asik2 250m, asik2 bom sampai mati…tu aje lah modalnye..

      Reply
      • March 7, 2012 at 5:59 PM
        Permalink

        Hello…??? Benda tak settle lagi yer…

        Reply
        • March 9, 2012 at 12:46 AM
          Permalink

          anwar dan azmin dapat dana dari yahudi

          Reply
    • March 7, 2012 at 10:17 PM
      Permalink

      Daim memang dah kaya sebelum menceburi politik. Kekayaan Daim atas usahanya sendiri dan berkat membayar zakat. Orang PAS tak kaya-kaya sebab tak mau bayar zakat.Bila kita bayar zakat, harta kita telah dibersihkan dan Allah swt akan menggandakan lagi. Ni yang malas nak ajar bab agama kepada hang Moo. Nanti mai pondok aku, belajaq agama.

      Reply
    • March 8, 2012 at 7:09 PM
      Permalink

      He ele pi tengok kekayaan anak Anwaq tu Nurul Izzah dia dok ada beratus-ratus juta dolar AS kat dalam Israel National Bannk atas fix deposit apa ceriter..? Mana dia sakau wang sebanyak tu..? Dah tentu duit tu di sakau melalaui ayah nya kaki pecah amanah semasa jadi TPM & menteri kewangan dari tahunn 1996 – 98 dulu…!!!

      Reply
  • March 7, 2012 at 4:44 PM
    Permalink

    Apa orang Pas kata tak penting. Rakyat melihat bahawa Kedah diperintah oleh Jawatankuasa (baca .. exco). Exco lagi power dari MB. Masa Bn dulu kalau MB dipertikaikan kewibawaan, dia turun. Osman Arop turun, Sanusi Junid pun turun. Kenapa Azizan tak boleh turun? Dia dah tak ada kuasa lagi, buat apa duduk situ? Pas Pusat dah tak percayakan dia, keluar parti ajelah. Tak faham lagi ke bila orang dah tak percaya? Join Jati lagi bagus.

    Ya Allah selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    Reply
    • March 7, 2012 at 4:48 PM
      Permalink

      Semoga BN dapat kembali menguasai Kedah..Amin……

      Reply
      • March 7, 2012 at 5:04 PM
        Permalink

        Insya-Allah..amin…

        Reply
      • March 7, 2012 at 9:04 PM
        Permalink

        Semoga PAS kekal menguasai Kedah..Amin……

        Insya-Allah

        Reply
        • March 7, 2012 at 10:58 PM
          Permalink

          insyaAllah malaysia juga dibawah pemerintahan UMNO..semoga Allah makbulkan..

          Reply
          • March 8, 2012 at 12:36 PM
            Permalink

            insyaallah..mudah2an..amiiiinn

          • March 8, 2012 at 3:44 PM
            Permalink

            AMINN..semoga Allah Ta’ala menangkan UMNO BN, dipelihara dan dijadikan pemerintah yg terbaik dan berwibawa..AMINN

            Ya Allah, kembalikanlah Kedah kepada pemerintahn UMNO-BN, lemahkan dan hancurkanlah pengaruh Pakatan Rakyat-Pakatan Ahzab Moden PAS-PKR-DAP Laknatullah ini sebagai pengajaran buat umat-Mu ya Allah…AMINN..

    • March 7, 2012 at 5:07 PM
      Permalink

      yaa… itulah percaturan dan cara politik perikatan yang tak berdaftar iaitu PR. bila perosak yang digelar anwarinas dah mula berkuasa… tu la jadinya…

      Reply
      • March 7, 2012 at 6:00 PM
        Permalink

        Perkasa tu parti Politik yg berdaftar ker????

        Reply
        • March 7, 2012 at 6:13 PM
          Permalink

          PERKASA tu NGO la moo..ko ni malu urban je..kata dok KL tp takkan tak tahu kot

          Reply
          • March 9, 2012 at 12:51 AM
            Permalink

            moolembu ni memang bodoh.tu la dah keja tipu dan fitnah orang jer.jenis buta hati tak nampak kebenaran.ngo ngan parti politik pun dia tak tau beza.bodoh la.

        • March 7, 2012 at 9:04 PM
          Permalink

          Mana pulak Perkasa …PEKASAM Ibrahim Ali

          Reply
          • March 8, 2012 at 12:24 PM
            Permalink

            PEKASAM tu TGNA la..hehe

  • March 7, 2012 at 6:10 PM
    Permalink

    Zizan ada berani minta bubar dewan ka?…saya raguinya…yg depa berani cabar Najib debat ngan Imam Mahadi tu je..

    Reply
  • March 7, 2012 at 6:37 PM
    Permalink

    Ada jugak yang tak kenai. yang mana satu parti politik dan yg mana satu ngo..kacau laaaaaaaaaaaaa….sebab tuh laaaa tiap kali kita tanya jawab bunyi macam lain..hehe

    Reply
    • March 7, 2012 at 6:43 PM
      Permalink

      hehe..itu la akibat kalau tak pandai tp memandai2..kan dah malu sendiri

      Reply
  • March 7, 2012 at 8:13 PM
    Permalink

    KESIAN PEMAMDU BUTA ….

    TAK ADA ACCIDENT KERETA KE????

    Reply
  • March 7, 2012 at 8:21 PM
    Permalink

    “Nampak sangat dah PAS dah tak upaya nak memimpin.”…..

    KETAWA NAK TERBERAK AKU ….

    20 tahun PAS memerintah Kelantan ???? UMNO tak mampu nak tawan pun….sampai hari ini …..

    Reply
    • March 7, 2012 at 9:13 PM
      Permalink

      PEmbangkang sampai sekarang tak mampu nak tawan Putrajaya..hahahhaa..

      KETAWA nak TERBERAK AKU!! hehehe

      Reply
      • March 7, 2012 at 11:46 PM
        Permalink

        PRU 13 InsyaAllah berjaya…

        Reply
        • March 8, 2012 at 12:37 PM
          Permalink

          16 september…tahunnya tak tahu la bila…hehe

          Reply
    • March 7, 2012 at 10:22 PM
      Permalink

      20 tahun PAS perintah Kelantan. Hudud tak terlaksana pun. Sebab takut Karpal Singh picit teloq.

      Reply
      • March 7, 2012 at 11:48 PM
        Permalink

        UMNO lagi teruk dah 54 tahun perintah m’sia, nak sebut HUDUD pun tak berani usah kata nak laksana.

        Reply
        • March 7, 2012 at 11:57 PM
          Permalink

          ishhh hang ni bujuk…puak Taliban pun tak berani nak sebut HUDUD PAS hangpa ni…

          Reply
          • March 8, 2012 at 11:22 AM
            Permalink

            hehe… aku tak suruh sebut HUDUD PAS. Aku mintak sebut HUDUD ALLAH. Ada mana2 pemimpin UMNO yg. berani sebut kalau saya jadi Presiden atau Tim.presiden atau Naib Presiden saya akan perjuangkan HUDUD untuk ahli UMNO yg. beragama Islam. Ada..?

          • March 8, 2012 at 12:38 PM
            Permalink

            apa HUDUD tu?

          • March 9, 2012 at 1:09 AM
            Permalink

            bila nak pilihanraya,baru nak cite hudud.bedosa la puak pas ni.hudud jadi bahan politik.hudud pilihanraya…tapi langkah mayat karpal,lim guan eng,lim kit siang.tak jadinya hudud pas ni kalau takut pada dap.pas bukannya takut pada ALLAH,tapi takut pada dap..bangkai la pas.

      • March 8, 2012 at 12:02 PM
        Permalink

        Bododh punya Cfu- Huduh Bill dah pass…tunggu consent Kerajaan Fedral Jer… Federal kan kerajaan sekular Pok Jib dan Bik Mama…

        Reply
        • March 8, 2012 at 12:40 PM
          Permalink

          buat bil hudu pun cuma mcm buat karangan spm je..mana nak laku..bnyk kekurangan..bnyk kesalahan..mcmna nak lulus

          Reply
    • March 7, 2012 at 10:29 PM
      Permalink

      Ada sorang kawan aku bangsa Cina yang sokong DAP. Dia kata DAP lebih suka join dengan PAS sebab senang dapat lesen arak, lesen judi di Kedah. Bahkan bela babi depan rumahpun boleh. Dia kata kalau dengan UMNO susah sikit nak dapat semua ni.Sebab UMNO lebih tegas dalam bab Islam berbanding PAS.

      Reply
      • March 7, 2012 at 11:50 PM
        Permalink

        Bukan sebab UMNO suka rasuah ke…
        Pasal lesen ni hang kutip kat longkang mana? Berapa lesen sebelum dan selepas 2008? jangan sebarangan fitnah.

        Reply
        • March 8, 2012 at 12:00 AM
          Permalink

          bujuk..yg hang tuduh umno suka rasuah tu apa definasinya…fitnah ke fatwa…sekali pun hang tak bleh nk sorok perangai khawarij hang ni…maintain bangang jea….

          Reply
          • March 8, 2012 at 11:24 AM
            Permalink

            itu soalan bro.. bukan kenyataan. Dari dulu lagi aku ajar, tak faham2 budak lembam ni.

          • March 8, 2012 at 12:42 PM
            Permalink

            aik..bujuk..takut ke dgn kenyataan cfu tu..bukan main lg ko sokong & bela kapir ye..brckp pasal agama je pandai tp bodoh..

          • March 8, 2012 at 6:01 PM
            Permalink

            asal aku bg hujah je mesti hang panik bujuk…nape yea…guling2 hang spin…

          • March 9, 2012 at 1:12 AM
            Permalink

            dasar ikan bujuk tak boleh percaya,double standard.

        • March 8, 2012 at 2:24 AM
          Permalink

          bujuk..hng ni Munafik tegar..
          Dlm Al-Quran jenayah rasuah ini Allah Firman sbg penyakit/masalah umat..maknanya tk mengira parti atau puak, xde pulak ada dalil ckp PAS dijamin dr rasuah?, PAS rasuah tp cover elok2.. rejim Menantu Pok Nik lebih ARIFF kn..kn.. 🙂

          lainlah pasal Yahudi yg Anwar puja tu..mmg jelas Allah laknat bangsa ni..just the only one!

          Reply
          • March 8, 2012 at 11:34 AM
            Permalink

            Bila masa pulak aku declair dalam PAS takda RASUAH?
            Tapi dalam UMNO SELALUNYA(bukan semua) mereka d lindungi sebaliknya dalam PAS mereka akan d asak.

          • March 8, 2012 at 12:43 PM
            Permalink

            sape yg melindungi..SELCAT ye?..hehe

          • March 8, 2012 at 3:36 PM
            Permalink

            kalau ko xdeclare gitu..better ko jgnlah ckp pasal org lain rasuah..observe puak ko yg sesat dlm segala hal tu dulu ye..
            dh molek baru layak la ‘manis’ tegur org lain.. ini puak sendiri pun terpalit dgn najis..
            pegi nasehat Rejim Pork Nik dulu tentang dosa dan kezaliman pd rakyat.. jgn hanya cari salah org lain dgn bikin fitnah.

          • March 8, 2012 at 6:05 PM
            Permalink

            budak pasang bendera DAP tengah cuba2 nak berhujah…tu yg kelongkang jea bro…

    • March 9, 2012 at 12:55 AM
      Permalink

      pru13 insyaallah berjaya

      Reply
    • March 9, 2012 at 12:57 AM
      Permalink

      insyaallah pru13 bn berjaya tawan kelantan dan malaysia

      Reply
  • March 8, 2012 at 12:33 PM
    Permalink

    Ostat pi check mata kat spital…hahhahaahahah berduyun puak “tebas tiang” sampai kat mentaloon.. Bukan nak melawat tapi nak tengok kalau-kalau boleh bust isu dan mudah mudahan ostat akan jatuh dari kursi Mb..hahah ..macam ikan pedukang sambaq ketoi kumuhan…puak-puak tuhhh …letihhhhhhhhhhh!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.