Lepas PAS Dan PKR Serang, Azizan “Dibalun” DAP Pula…

Nampaknya semakin teruk Menteri Besar Kedah ‘dibelasah’ para pemimpin Pakatan Rakyat. Setahu saya, pemimpin UMNO/BN pun tidak diserang sebegini hebat oleh pemimpin-pemimpin pembangkang.

Terbaru, Azizan telah ‘ditempeleng’ hebat oleh Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik, yang mengugut Boss PAS Kedah itu memberikan lebih banyak kerusi kepada mereka pada Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Guan Aik berkata, jika Azizan enggan memenuhi kehendak DAP itu, maka mereka bersedia untuk ‘berperang’ dengan PAS Kedah dalam pertandingan tiga penjuru pada PRU13 yang akan berlangsung tidak lama lagi.

DAP Kedah kata, mereka kini sudah lebih besar dan kuat pengaruh kerana mendapat sokongan dan galakan hasil kekuatan DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh Setiausaha Agung parti itu, Lim Guan Eng.

Jadi, DAP yang sebelum ini yang hanya diberikan kuota untuk bertanding satu kerusi DUN di negeri itu dikatakan wajar diberikan lebih banyak kerusi untuk dipertandingkan bagi menentukan keseimbangan dan perkongsian kuasa.

Masalahnya, mahu ke Azizan turut kehendak DAP itu? Sebelum ini, Azizan sudah marah-marah dan bertegas depan media bahawa dia takkan berikan lebih banyak kerusi kepada DAP. Katanya kuota DAP hanya satu kerusi di Kedah, maka ia kekal satu kerusi saja.

Biasanya, kalau depan media pun Azizan marah-marah begitu, apatah lagi di belakang media. Dia memang terkenal dengan panas baran! Khabarnya, Azizan “bad mood” sepanjang hari kerana kenyataan dari DAP Kedah tu. Dia mengamuk teruk! Habis di maki hamunnya DAP hari ni…

Kalau difikirkan mengenai isu minta kerusi ini, mungkin kita fikir Azizan akan menang. Tapi betul ke?

Masalahnya, Azizan kini dikawal “Pemandu”. Dalam hal politik di Kedah, mungkin Azizan boleh menang. Tapi kalau isu ini di bawa ke peringkat Pusat, dah tentu Azizan akan dikalahkan “Pemandu”. Maklumlah, “Pemandu” Azizan ni memang dikuasai sepenuhnya oleh Anwarinas pun…

Bila “Pemandu” campur tangan, mereka akan “racun” dan paksa Hadi Awang untuk keluarkan “wahyu”. Kalau Hadi enggan keluarkan “wahyu” yang menyebelahi “Pemandu”, maka mereka akan minta pula Nik Aziz keluarkan “fatwa”. Hadi akan “checkmate” kalau Nik Aziz keluarkan “fatwa”…

Jadi, mahu atau tidak, Hadi akan ikut kata “Pemandu”. Bila Hadi keluarkan “wayhu” pada Azizan, maka Azizan terpaksa menurut. Dia terpaksa mengaku kalah dan angkat bendera putih. Sama seperti Hasan Ali, golongan pro-ulama peninggalan arwah Ustaz Fadhil Noor akan tewas lagi…

Dijangka, PAS akan kehilangan banyak kerusi pada PRU13 ini dan kuota PAS akan diberikan kepada DAP Kedah. PAS bertanding di 24 DUN sebelum ini dan PKR hanya bertanding di 11 DUN. PAS menang 16 kerusi DUN dan PKR menang 4 DUN.

Dikatakan bahawa PAS Pusat takkan berani kacau kuota PKR kerana takut pada Anwar dan Azmin. Lagipun, PAS takut sangat PKR ‘potong elaun’ mereka pada PRU13 ni. Jadi mahu tak mahu terpaksalah mereka mengorbankan kerusi DUN milik PAS.

Dari 24 DUN pada PRU12 sebelum ini, PAS mungkin hanya akan bertanding di 16 DUN yang dimenangi sahaja pada PRU13 kali ini. Jadi, PAS ada 16 DUN, PKR bertanding di 11 DUN dan DAP pula bertanding di 9 DUN di Kedah. Kedah mempunyai 36 DUN semuanya.

Persoalannya, mampu ke Pakatan Haram menang lagi kalau letak calon DAP di Kedah? Rakyat Kedah boleh terima ke pemimpin DAP jadi wakil rakyat mereka? Sedangkan anak Khir Johari yang “Melayu” masuk DAP tu pun digelar “Melayu murtad”, apatah lagi orang bukan Islam. Kedah ni lain macam sikit budaya politiknya…

Apa pun, kita tengok sampai bila Azizan boleh bertahan dengan “konspirasi peringkat tertinggi” (pinjam ayat Anwar) Pakatan Haram yang mahu menjatuhkannya. Dia tu dah la tak sihat, teruk pula dihentam kiri kanan, atas bawah, depan dan belakang. Saya risau tergolek sebelum PRU13 saja…

42 thoughts on “Lepas PAS Dan PKR Serang, Azizan “Dibalun” DAP Pula…

  • March 26, 2012 at 9:07 PM
    Permalink

    DAP adalah opportunist, berani mengherdik Azizan kerana Azizan tidak lagi berada di dalam ” Good Book ” pakatan haram, gara-gara Azizan berani memperlekehkan kitab suci pakatan ” Buku Jingga ”

    Malah seperti ada gerakan tersembunyi untuk memencil Azizan dan seterusnya menyingkirkan beliau dari persada MB Kedah dan usaha itu seperti menampakan hasil, PAS telah mencipta lagi satu Malaysian book of guiness record, dengan Azizan menjadi MB pertama di negara ini yang mana apa-apa keputusan pentadbiran negeri mesti mendapat restu dari ibu pejabat parti.

    Dengan segala kebodohan yang ada pada pemimpin-pemimpin PAS, tanpa mereka sedari pakatan DAP/PKR telah menyusun atur perjalanan pembangkang bagi memenuhi aspirasi Mat Liwat dalam menjadikan negara ini lagi yahudi daripada Israel sendiri.

    Selepas Hassan Ali, Azizan adalah mangsa seterusnya, nasib baik Harun Din menyepi seribu bahasa, kalau tidak dengan dia sekali akan dilongkangkan oleh anwar

    Aku sempat berbual dengan seorang pemandu teksi di Kuala Kedah, antara kubu kuat PAS..dengan menyamar kononnya aku adalah penyokong PAS, apa yang di ceritakanya tidak menghairankan aku…pemandu teksi tersebut menjangkankan PAS akan tersungkur di Kedah PRU 13, kerana banyak pengundi PAS Kuala Kedah dan di Kedah akan beralih arah !

    Ini tidak termasuk pengundi BN yang membuat undi protes atas pemerintahan Bodohlah mat tidoq semasa PRU 12

    BN sudah pasti kembali ke Kedah…beruntunglah orang-orang Kedah !!

    Reply
  • March 26, 2012 at 9:35 PM
    Permalink

    Walaupun aku menyampah dgn parti PAS ni, tapi terdetik juga rasa simpati dgn pak turut – pak turut pok nik ni…depa mengharapkan sesuatu yg BESAR dari pemimpin2 depa..tapi setelah berpuluh-puluh tahun depa menanti dan ada yg telah mati dalam penantian tersebut, BESAR yg muncul adalah hanya KEBODOHAN YG BESAR saja.

    Sebagai sebangsa dan seagama, aku rasa terpalit juga malu dan hina apabila bangsa aku dan agama aku diperbodohkan oleh pihak lain kerana kebodohan BESAR parti PAS ni..

    Reply
  • March 26, 2012 at 9:43 PM
    Permalink

    mooo…berhujah berdasarkan topik la…kalau berforam tempat org, hormat la dgn tajuk yg diberikan…gentleman la bro..

    Admin…tlg delete article sampah yg tidak berkenaan dgn tajuk yg diberikan..

    Reply
    • March 27, 2012 at 12:08 AM
      Permalink

      Semenjak bila korang berhujjah berdasarkan topik pulak????

      Reply
      • March 27, 2012 at 2:09 AM
        Permalink

        Ko pulak moooo…sejak bila ko hujah pernah gunakan akal moooo….kah…kah…kah….

        Reply
      • March 27, 2012 at 2:47 AM
        Permalink

        View la komen2 yg dah diberi berdasarkan topik di atas…hang sorang jea yg menampal sampah sarap kat sini…tak malu ke?????

        Reply
        • March 27, 2012 at 8:54 AM
          Permalink

          …dah nama pun PAS, apa lagi yang ada melainkan sampah sarap ?

          Reply
      • March 27, 2012 at 11:03 AM
        Permalink

        Jangan biarkan Melayu di hina Islam di pijak

        Reply
      • March 27, 2012 at 2:00 PM
        Permalink

        dapat kerusi diterbangkan..apalah nasib pakatan haram bodoh..

        Reply
  • March 26, 2012 at 9:58 PM
    Permalink

    Moo, hujah hang tak kena dgn tajuk. Dah tak dak idea nak komen kot. Memang jelas DAP laknat nak hancurkan Islam.

    Reply
  • March 26, 2012 at 10:09 PM
    Permalink

    ABAI, ABPAS, ABAI, ABPAS,
    Cibai hampas, cibai hampas.

    Itu cara latihan vocal. Sebelum menyanyikan lagu kita buat dulu latihan vocal dengan intonasi yang betul dan jelas.

    Inshaallah dengan sebut berulang2 vocal akan menjadi baik, lantang dan bersemangat.

    Reply
    • March 27, 2012 at 11:50 AM
      Permalink

      Pembangkang ni memang CIBAI pun pemimpin mereka kerana sanggup mempertahankan perjuangan Cuma Individu Bernama Anwar Ibrahim saja…….

      Cibai…cibai.. ” CIBAI ” ni celako laknat….

      Reply
  • March 26, 2012 at 10:42 PM
    Permalink

    Dipetik dari Hikayat Terung Murahnyatanah Bayan Baru.
    Maka diperintahkanlah oleh kalipah gaun beng akan semua khatib2 dibwh kekuasaannya supaya mendoakan seusai semayang hari ke-5 setiap minggu akan kejayaan ahli2 DAPeg dlm perebutan kuasa dengan pemerintah darul tikam manikam, ustal jehjan. Maka dihantarkannya belaan2 yg hebat2 iaitu raja2 dari negeri tetangga utk mengalah Darul Tikam Manikam ini. Tiadalah tandingnya belaan2 kalipah imam mah-mah bau tutttt@pendekar anula namanya dan pahlwan niki ah jiz desa sehingga kecundang jua harapan ustal jehjan akan kekebalan had-i laju awang. Tiadalah jua sesalan belaan2 ini akan jatuhnya Darul Tikam Manikam walaupun dishahihkan akan dekatnya persaudaraan ketiga2 raja ini

    Terkenang2 lah oleh ustal jehjan setelah diberitakan kpdnya bhw sikitul brutus pergghrolrojim dan pengikutnya telah menanam onar dalm santapan hulubalang had-i laju awang hingga mengakibatkan kekalahan yg memalukan itu. Berita kemenangan itu amat mengembirakan kalipah hingga diperkenan permintaan pahlawan nik ah jiz desa utk menaikkan yuran tajaannya melencong seisi keluarga manakala imam mah-mah bau tutt@pendekar anula pula bersukariala dia bersama gundik2 baru tiada dibezakan samada berkepala dua atau satu jenisnya.

    Arakianlah kisah 3 stooges memerintah di Negeri Dibawah Pokok Sidang DUN-GU Diadakan,
    Sekiann…

    Reply
  • March 26, 2012 at 10:57 PM
    Permalink

    apa salahnya minta kerusi,pas pun minta dap memberi kerusi bintulu (kerusi tradisi dap di sarawak) kepada mereka bertanding pada pru yang akan datang!
    bagaimana dengan bn ,setahu saya umno mahu sapu semua kerusi mca,mic,ppp,dan gerakan yang dikatakan tidak mampu dimenangi oleh mereka seperti batu,bandar tun razak,kepong,bukit bintang,pandan,dan banyak lagi!
    cerminlah diri dulu sebelum berkata orang lain!

    Reply
    • March 26, 2012 at 11:59 PM
      Permalink

      aku setuju ust jijan bagi dan utk berlaku adil secara timbal balasnya hj hadi sepatutnya menukar kerusi tersebut dengan penambahan kerusi pas dikws pulau pinang utk dun bagan, tanjung bungah dll.

      Reply
    • March 27, 2012 at 3:07 AM
      Permalink

      Apa salahnya? apasalah PAS roboh Madrasah tuk tlg kafir DAP halau org Islam dan byykan pusat maksiat.
      apa salahnya PAS PKR jadi keldai dan lembu DAP utk halalkan segala2nnya dari hak Melayu hinggalak ke agama Islam..

      Tony bongok, pemkiran ko ni dh separa kufur dan jelas puak penentang Islam dan Melayu
      ..xde langsung waspada dgn agenda jahat DAP kafir.. selagi boleh dilacorkan apa2 lagi yg ada pd PAS dan PKR selagi itulah akan DAP akan ‘setia’ menunggang PAS dan DAP.

      Mmg rakyat itu yg rakyat mahu..
      mcm mana bangsa Cina melalui politik mereka mendesat sistem MERIT diaplikasikan pd semua ruang yg melibatkan Melayu, jd mmg tepat dn terbaiklah untuk UMNO gunakan merit pd parti komponen..

      so apa masalah ko Tonik? pemikiran ko amat rosak langsung tiada dasar jatidiri agama atau bangsa beri hujah..org bahlol mcmnilah yg DAP sgt suka dan ANwar tgh produce skrg!

      Reply
    • March 27, 2012 at 11:03 AM
      Permalink

      Apa Islam bepercah akibatnya PAS tidak akan menjadi tunjang pemerintahan negara. PAS tidak akan dapat melaksanakan Islam asas pentabiran negara. PAS tunduk kepada DAP. Mula lah pemimpin Melayu di hina Islam di pijak

      Reply
    • March 27, 2012 at 11:58 AM
      Permalink

      Belum PRU lagi pemimpin ‘ Pakatan Rapuh ” ni dah buat kecoh berebut kerusi,tapi perjungan untuk menyejahterakan rakyat langsung tak ambio perdulu. Sungguh tamak & rakus haprak-haprak ni padanlah kek Selangor,Kedah,Kelantan & Penang semakin kelam-kabut selalu bercekak,sampah tak berkutib,tanah semakin lohong akibat curi pasir & air semakin berkarat untuk minuman……

      Alahai PR ikau akan pupus akhirnya pada PRU13 ni…!!!

      Reply
  • March 27, 2012 at 12:15 AM
    Permalink

    Suatu pengajaran kpd orang2 PAS..terlalu berbaik sangka sangat dengan DAP…! Laa baru nak kalut …Cadangan aku kpd PAS, bertanding atas nama parti sendirilah ..!Sebelum tu, harap dapat kais puak2 anwarisma keluar dulu..!Kalau tak, golongan berserban dlm PAS mcm Ustaz Azizan nie hanya akan tinggai Pokok Nyok sebatang dgn buah nyok dua bijik!

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:45 PM
      Permalink

      suruh UMNO tanding sendiri dulu la… baru boleh mintak PAS tanding sendiri. Ada ke patut hang bawak gengster nak pukul lawan hang sorang diri?

      Reply
      • March 28, 2012 at 6:30 PM
        Permalink

        UMNO adalah core dalam satu gabungan antara parti…dan gabungan sah yang berdaftar !

        PAS sibuk-sibuk kata dalam pakatan, tapi jatuh ke kelas ke 3, pakatan yang tidak didaftarkan, kerana mustahil persetujuan dapat dicapai antara ” axis of evil “….jadi ianya menjadi pakatan yang haram ..

        beza tu bujuk !

        Reply
  • March 27, 2012 at 8:08 AM
    Permalink

    Berebut jee laa sebelum PRU ni..sebab lepas ni jangan harap laa rakyat kedah nak kasi PAS/DAP/PKR ….mereka dah nampak apa yang sebenarnya berlaku sewaktu pemerintahan PAS di Kedah..masa jadi pembangkang ..mulut kepuh dok melalak dan menyalahkan BN tapi bila dibagi negeri untuk diperintah..tak reti pulak..asyik dok berebut kuasa..menghimpun kekayaan jee..Ketayap dan janggut sejemput dibuat hiasan untuk mengabui mata rakyat..

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:46 PM
      Permalink

      BN jangan berangan nak rampas KEDAH. Rakyat tahu, walaupun pemimpin PR bergaduh, tapi semuanya untuk kebaikan rakyat bukan kepentingan diri seperti BN.

      Reply
      • March 28, 2012 at 1:13 AM
        Permalink

        bergaduh pun baik..hehe..apa kejadah baiknya..apa benda la ko pencacai ni

        Reply
      • March 28, 2012 at 1:14 AM
        Permalink

        lawak sepanjang zaman dari bujuk khawarij…

        Reply
      • March 28, 2012 at 6:32 PM
        Permalink

        Bujuk…rakyaat Kedah aku kira tunggu masa jer nak hantar balik PAS ke bawah rumah nik ajis…hang jangan tak tau 1

        Reply
  • March 27, 2012 at 11:13 AM
    Permalink

    Layukallifullah nafsan illa wus’aha.

    Allah tidak akan menduga umatnya lebih dari apa yang termampu untuk dia menanggungnya.

    Dari ayat diatas lazimnya kita tafsirkan dugaan yang dimaksudkan ialah derita, sengsara, masaalah, kerumitan dan kesakitan. Tetapi kita juga tidak harus lupa bahawa kita sebenarnya juga diduga dengan kesenangan, kegembiraan, wang ringgit atau kuasa.

    Apa kaitan nya dengan isu ini ? Pastinya dalam bahasa mudah kita nampak bahawa puak2 ini diberi dugaan dengan kuasa. Kuasa yang pasti teriring dengan kegembiraan, kesenangan dan wang ringgit yang lebih sedikit (atau banyak melimpah ruah) dari biasa.

    Ternyata kuasa sejenak yang diberi agak terlebih dan mereka tidak mampu untuk handle.

    Jadi, adakah anugerah ini akan diberi lagi ? Atau One Off affair.

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:49 PM
      Permalink

      InsyaAllah… selagi mereka berusaha untuk menegakkan syiar Islam dan negara berkebajikan.
      Takkan nak bagi dekat Ahmad bashah… apa dia tau?

      Reply
      • March 28, 2012 at 1:17 AM
        Permalink

        bkn negara islam lagi ke????…lepas ni slogan negara apa plak tak tau laa…negara berliwat kot???

        Reply
      • March 28, 2012 at 6:42 PM
        Permalink

        menegakkan tu betul bejuk !…tapi hang tau la orang PAS ni….kalau sebut jer tegak…tak ada benda lain !! tu yang sampai dah tak peduli bini orang ke..mak orang ke…

        PAS…PAS…haram seduit pun tak guna !

        Reply
  • March 27, 2012 at 4:07 PM
    Permalink

    jangan risau, pas akan tunduk jua akhirnya

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:52 PM
      Permalink

      apa salahnya melangkah setapak ke belakang untuk ambil lajak sebelum melangkah lima tapak ke hadapan.
      Jangan tamak seperti UMNO yg. nak rebut semua kerusi kawan akhirnya bertambah lawan.

      Reply
      • March 28, 2012 at 1:22 AM
        Permalink

        bos hang pun memang suka melangkah setapak kebelakang….kalau setakat nk rebut 1 kerusi baik tak payah bertanding….

        bkn mcm parti hangpa, bertanding pun tak cukup kerusi, tapi pi gebang dgn org kampung kalau menang org PAS bleh jadi PM….menipu jea kejenya juak hang ni….sebab tu Allah tak memberkati perjuangan hangpa…

        Reply
        • March 28, 2012 at 8:31 PM
          Permalink

          org kampung ngan kaki lepak kedai kopi boleh la diorng tipu..kalau bos dah kai penipu dah tentu la anak buahnya kene tipu..hehe

          Reply
  • March 27, 2012 at 6:18 PM
    Permalink

    Nasib PAS di Kedah memang lagu tuuuuuuh. Lama dahhhhhh depa dok jadik kelang kelibut. Yang dok Keyelll sana nuhhh mana tauuu dalam Harukah tak terghebit ceghita bab telanjang bogey,kutu babi dan kudis buta yang dok bertampok di atas badan PAS kedah. Pkr dan kencing atas kepala Pas di sini, Laaaa nih DAP pulak tumpang berak sekali di atas muka pas,lepas tuhh suruh parti tuh kucai buang. Masalah lalat langau,sopak kurap, yang dah jadis penyakit puru sebab nak jadik MB dan projek dah lama dah jadi kulit taik keghebau kepada Pas….Tapi lahabau Pas tak sedaq lagi depa dok ingat ulamak depa tak akan kena tunjai..tapi depa lupa dah kena kencing…

    Reply
    • March 27, 2012 at 10:54 PM
      Permalink

      bila orang takda kuasa cakap… satu pun tak boleh pakai. Kata Najib bayak AUTA dari FAKTA.

      Reply
      • March 28, 2012 at 1:24 AM
        Permalink

        betul tu bujuk…Anwar gan pok nik tu memang byk Auta dari Fakta…hang pun tau rupanya…

        Reply
        • March 28, 2012 at 8:32 PM
          Permalink

          sama la ngan bujuk ni pun bro..

          Reply
  • March 27, 2012 at 10:56 PM
    Permalink

    Apapun halangan… aku yakin Ust. Azizan akan terus teguh dan disayangi rakyat. Baliau akan terus jadi MB kedah selepas PRU13, InsyaAllah.

    Reply
    • March 28, 2012 at 12:32 AM
      Permalink

      Sebagai pengikut tegar PAS, tuan sepatutnya bertanya dengan Timbalan pesuruhjaya PAS Kedah apa rancangan beliau bersama PEMANDU.
      Ustaz Azizan memang disenangi ramai malah oleh orang2 UMNO sendiri di Kedah, tetapi perkembangan yang berlaku baru-baru ini yang pada kebanyakkan ahli2 PAS nampak ringan sebenarnya berat.
      Jangan dengar cerita orang UMNO tetapi dengar sendiridari mereka2 di Kedah.
      Tuan boleh berdoa Ustaz Azizan terus menjadi MB Kedah jika PAS menang sekali lagi TETAPI TIDAK JIKA ANUWAR masih ketua pembangkang. Jangan percaya cakap saya, kerana pasti tuan dan rakan akrab tuan akan kata saya memfitnah. Tuan cari sendiri cerita sebenar.

      Reply
  • March 29, 2012 at 3:09 AM
    Permalink

    PAS PAS…diTerengganu berebut kerusi dgn PKR, di Kedah berebut kerusi dgn DAP.

    DiSelangor PAS tak nak berebut kerusi ngan PKR dan DAP ke?..takkan PAS asik nak mengalah je…apa PAS ni sejak dua menjak ni nak jadi parti bacul ke?.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.