Krisis Politik Kedah – Azizan Kekal, Tapi Kenapa Kalut?

PUNYALAH bergasak bergaduh beberapa hari, akhirnya keputusannya seperti yang dijangka semua – Azizan kekal MB Kedah dan 2 Exco terlibat ‘diminta’ kembali menjadi Exco seperti mana yang diarahkan PAS Pusat pada awalnya.

Kalau macam itu, lebih baik tidak payah bergaduh.

Kita semua tahulah, semua rakyat Kedah pun tahulah yang Phahrolrazi bermimpi besar, malah sudah mencanang ke serata negeri yang dia mahu menjadi Menteri Besar, mengambil alih dari Azizan.

Malah, dalam nak menunjukkan keazamannya itu, Phahrolrazi sudah memberikan kata dua kepada Naib Ketua PAS Kawasan Kuala Kedah yang diketuainya, Datuk Amirudin Hamzah supaya meletakkan jawatan sebagai Exco atau menghadapi tindakan dipulaukan.

Semua ini bukti menunjukkan bahawa memang Phahrolrazi berazam dan sudah bersedia untuk menggantikan Azizan pada bila-bila masa sahaja yang diperlukan.  Phahrolrazi sudah pun menyatakan dengan lebih awal kepada PAS Pusat hasratnya, lama sebelum ‘sesi beramah mesra’ yang diadakan pada Sabtu dan Ahad.

Alih-alih, Phahrolrazi dan sekutu kuatnya Datuk Dr. Ismail Salleh ‘dipaksa’ PAS Pusat untuk menerima semula jawatan Exco sebelum tempoh berakhir pada 8 Mac.

Yang penulis bimbangkan selepas ini ialah nasib rakyat negeri Kedah apabila Menteri Besarnya diapit oleh 2 Exco yang diketahui tidak sebulu dengannya.  Apa pun keputusan di dalam mesyuarat Exco selepas ini bukan lagi berkepentingan rakyat tapi kepentingan politik antara 2 orang yang berseteru tersebut (Azizan dan Phahrolrazi).

Mungkinlah keadaannya tidak begitu teruk kerana selama hari ini pun memang Azizan menjadikan mesyuarat Exco sebagai satu formaliti sahaja, sedangkan semua keputusan dalam mesyuarat telah ditentukan lebih awal oleh Azizan dan orang-orangnya.

Ini juga antara punca yang membawa perbalahan terbuka antara Azizan dengan Phahrolrazi dan menyebabkan barisan Exco negeri Kedah dari PAS terbelah 2 antara penyokong kepada masing-masing Azizan dan Phahrolrazi.

Sementara 3 Exco asal PKR,  duk perhati saja 2 ekor ini bergaduh dan cari masa yang sesuai untuk mencelah.

Bagaimanalah pentadbiran negeri nak berjalan lancar kalau perbalahan macam ini mendapat tempat lebih atas dari kepentingan rakyat?

Takpalah, biarlah depa berbalah lama mana pun.  Yang kita nak kempen ini ialah PAS bukanlah parti yang sesuci dan seputih mana pun seperti mana yang sering digebang.  Dulu bolehlah, masa itu duduk di luar, bukan duduk di atas.  Sekarang bila dah di atas, barulah tahu langit ni tinggi ke rendahnya.

UMNO/BN jugalah pilihan terbaik untuk rakyat Kedah kerana kelihatannya ‘penyelesaian’ yang dikatakan ini tidak lebih dari kompromi politik sementara sahaja untuk menaikkan semula imej PAS yang sedang teruk terjejas.

Jangan terkejut kalau selepas ini Azizan dan Phahrolrazi digambarkan berpeluk mesra dan saling berjabat salam, semuanya demi menjaga imej PAS, bukan ada kena mengena dengan rakyat.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

101 thoughts on “Krisis Politik Kedah – Azizan Kekal, Tapi Kenapa Kalut?

  • March 5, 2012 at 2:10 PM
    Permalink

    Phahrolrazi lebeh utamakan Dajal Nik Ajis
    dari President Parti Hadi Awang. boleh pecayakah dgn Pengikut Dajal nanguzubillah ini.Dajal nik ajis pula penjilat jubuk Anwar aljuburi!!!!!!!!!!

    Reply
  • March 5, 2012 at 2:12 PM
    Permalink

    Kat mesyuarat Exco tu, depa tak pakai nas2 al Qur’an dan Hadith ka.?

    Kalau sama2 faham.., takkan la sampai gaduh2 lak.., sebab standard al Qur’an dan al Hadith tidak berubah2… Ia konsisten…

    Reply
    • March 5, 2012 at 9:52 PM
      Permalink

      alahai gadoh sikit tu biasa lah bang…

      suami isteri pun bergaduh ….

      UMNO tak pernah gaduh ke????

      baling2 kerusi masa mesyuarat UMNO bahagian……

      Reply
      • March 5, 2012 at 11:19 PM
        Permalink

        Assalamualaikum!!!! kita sepatutnya tak menyamakan kedudukan kerajaan PAS kedah dengan kerajaan UMNO dulu kerana pada masa dulu PAS mengatakan UMNO tersangat teruk… sepatutnya PAS menjadi lebih baik dari UMNO bukannya sama dengan UMNO atau setara UMNO… mesti lebih baik… tapi la ni lebih teruk dan lebih buruk laku dari pemimpin UMNO Wallahu’allam

        Reply
        • March 6, 2012 at 9:06 AM
          Permalink

          Kocak dalam cawan jaaa…
          sedangkan lidah pun tergigit. InsyaAllah banyak hikmah dan pengajaran yg. mereka dapat.

          Reply
          • March 6, 2012 at 9:42 AM
            Permalink

            Bujuk & c4@AHJ…tak pandai2 lagikan dari thn 2008. Sampai bila nak pandai noooorr, klu asik dok begaduh rebut kuasa. Raayat dok tunggu sampai bila hampa nie nak pandai2, nak tunggu raayat Kedah pon Bodoh sama mcm Hang kaaa..dah lah tuuu..cukup2lah..Lambat sangat PRU13 nie, sebab jika hampa kalah bolih masuk sekolah balik…..

          • March 6, 2012 at 1:28 PM
            Permalink

            itu bukan pengajaran tp BALASAN dari Tuhan..hehe

          • March 6, 2012 at 9:56 PM
            Permalink

            Ala kocak by hand ka lepaih tu lidah dok jilat pepek bini orang yang ada masaalah rumah tangga. Sikit punya cibai makhluk makhluk PAS ni…

          • March 7, 2012 at 12:23 AM
            Permalink

            wowww!!!!…perhhhh!!!!

      • March 6, 2012 at 2:45 PM
        Permalink

        pengajaran untuk para pengundi yg Allah taala nak tunjuk kan berkenaan pemimpin PAS di kedah ni

        jadi benarlah sembang2 para pengundi merata di tempat yg di dengari akan memberi undi pada BN PRU 13 nanti… alhamdulillah

        insyaAllah

        Reply
  • March 5, 2012 at 3:11 PM
    Permalink

    Pergolakan dan tak sefahaman zaman nabi dan para khalifah pun berlaku…tapi diuruskan dgn baik…

    Yg buat kecoh media BN jer…

    Reply
    • March 5, 2012 at 3:26 PM
      Permalink

      Akhlak puak PAS tu sama ke dgn akhlak Rasullullah dan para Khalifah…depa dulu tak sembunyikan bini org moooo oiiii…depa tak maki hamun dan buat fitnah…depa tak sokong yahudi…depa tak robohkan surau….WTcow…

      Reply
      • March 5, 2012 at 9:34 PM
        Permalink

        bila kene batang hidung sendiri mulalah nak kait kan zaman Rasulullah.. jgn hipokrit la moo..cermin diri dulu..

        Reply
      • March 5, 2012 at 9:55 PM
        Permalink

        UMNO parti adalah parti yang paling maksum dalam dunia …

        begitu juga najib dan rosmah ….pemimpin UMNO yang paling maksum sekali dalam dunia …

        tu sebab Najib kata dia pemimpin contoh dunia Islam ……..

        mana ada pemimpin dalam dunia macam najib?????

        Reply
        • March 5, 2012 at 10:28 PM
          Permalink

          memang la takde..cari la kalau jumpa..

          Reply
        • March 7, 2012 at 12:24 AM
          Permalink

          baru hang tau yea C4….

          Reply
    • March 5, 2012 at 7:30 PM
      Permalink

      Media cuma kutip berita yang berlaku di mana-mana dalam negeri & luar negeri sama ada berita tersebut benar atau salah bukan tanggungjawab mereka.Wartawan cuma petik maklumat dari sumber pertama untuk sebaran umum.

      Reply
    • March 6, 2012 at 9:43 AM
      Permalink

      Modal lama lah Moooo@Lembu..korang yg kecoh2 salahkan orang lain…Cari alasan lainlahhhhhhhhhh…..

      Reply
  • March 5, 2012 at 3:22 PM
    Permalink

    Aku bukan rakyat kedah dan takda kepentingan… tapi memang aku tak setuju Phakarol ni, kalau aku pimpinan aku tak peduli pada dia ni. Kalau nak jadi MB pun sabar la.. kalau taknak jadi Exco. pun blah la, jangan ugut2 macam UMNO.
    Hairan jugak baru lagi rasanya Adamyan tulis artikel Azizan akan jatuh, ada orang lain jadi MB kedah sebelum PRU13. Alhamdulillah gagal cita2 musuh Allah ni, sesungguhnya Allahlah sebaik2 perancang.

    Reply
    • March 5, 2012 at 3:39 PM
      Permalink

      alahai bujuk…depa dua ekoq ni baru masuk round 5..masuk round 8 nanti, tumbang la salah sekoq…isu nya sekarang bkn sapa yg jadi MB kedah, tetapi PAS parti sesat hang ni dah berserabut…giler kuasa, tamak dan gelojoh…paham isu tak bujuk…
      ———————————-

      bila hang ckp…”Alhamdulillah gagal cita2 musuh Allah ni”…cita2 sapa yg gagal??..bkn ke cita2 Phakarol..Phakarol ni dari parti mane???…maksud hang sekarang ni Phakarol tu musuh Allah???…bujuk..hang dah hina dan menghukum puak hang sendiri, sebagai musuh Allah…

      nampaknya, hang ni lebih advance dari puak2 khawarij..taliban dan syiah….

      Reply
      • March 5, 2012 at 9:34 PM
        Permalink

        Aku nampak Phakarol ni macam DHA jugak.. tak sabar nak jadi MB tapi tak sedar diri.

        Reply
        • March 5, 2012 at 9:36 PM
          Permalink

          ye la bujuk ko berfikir dan berfitnah ikut selera ko.. jgn ingat kita ni serba tahu..ko duk cerita pasal islam tp main fitnah org je..

          Reply
          • March 5, 2012 at 10:01 PM
            Permalink

            ye la.. tak nak ikut selera ko pulak..

          • March 5, 2012 at 10:35 PM
            Permalink

            hehe..bujuk2 dlm ko sedap melantak..ko kata pulak pasal selera org lain..

        • March 5, 2012 at 11:01 PM
          Permalink

          DHA tu bukan tak sabar nak jd MB tp nak cegah org islam dr dimurtadkan tapi tugasnya dikacau oleh DAPigs,PAS langsung tak guna belajar sampai azhar,perkara macam ni pun biar je,Nik Ajis lagi tak guna tak berkokok langsung,Harap gelaran tuk guru je.Abg Nuar yg ada video tengah baliun amoi sokong pula,pelik betul.Memang kenalah PAS tu Parti Ajaran Setan.

          Reply
        • March 6, 2012 at 12:35 AM
          Permalink

          hang ni bujuk…puak hang pun hang tibai jugak..penat depa dok meeting sampai pkul 3pg…hang plak melalak tak puas hati dgn Phakarol tu…asik nak bercakaran jea puak2 hangpa ni….

          bujuk…nak buat mcm mane, puak2 hang tu, memang suka berebut-rebut…sampai bini org pun depa dok rebut…PAS bujuk..bkn hang tak tau…

          Reply
          • March 6, 2012 at 10:01 PM
            Permalink

            kita kena ada prinsip…

          • March 6, 2012 at 10:10 PM
            Permalink

            prinsip mcmna lagi..kalau dah masing2 nak tegakkan prinsip masing2..dah tu dihasut pulak oleh puak2 ketiga..hmmm..sudahnya prinsip parti yg hancur..UMNO jugak yg ditudingnya..

    • March 5, 2012 at 4:47 PM
      Permalink

      Nama UMNO jugak yang hang sebut yea bujuk…..ish…ish…ish….

      Reply
      • March 5, 2012 at 7:10 PM
        Permalink

        balaci2 PAS ni xboleh pisahkan apa2 hal dgn UMNO.. kesian kan.. ken a’tulah’ UMNO..hehe

        Reply
    • March 6, 2012 at 9:46 AM
      Permalink

      Entah apalah yg diKOWTIM antara mereka..Kenalah BERLAKON sampai PRU13..nak cover line katakan….

      Reply
  • March 5, 2012 at 3:41 PM
    Permalink

    bagi saya azizan perlu bekerjasama sebagai satu pasukan dan bukan ala DR M !dengarlah pandangan dan nasihat anak buah dan tak payahlah klasikikasi puak anwar atau puak ulama!

    Reply
    • March 5, 2012 at 4:01 PM
      Permalink

      bujuk…apa komen hang dgn tonyXguna ni punya hujah….dia mcm tak puas hati dgn hang jea…hang reply tengok…kalau hang berani la….

      Reply
    • March 5, 2012 at 9:42 PM
      Permalink

      Yg. lebih afdhal mendengar ialah orang bawah bukan orang atas. Macam sekarang, Ust. Azizan kena dengar cakap TGHA bukan TGHA dengar cakap Ust.Azizan. Aku tak fikir Ust.azizan tak pandang langsung orang bawah, dia orang lama sekilas ikan d air dah tahu jantan betinanya. Bukan Azizan sorang, rakyat pun tak suka pemimpin yg. buat onar waktu2 kritikal nak PRU. kenapa sekarang?
      Kalau Phakarol tu hebat sangat pemilihan nanti lawan jawatan Naib presiden.. kalau menang takda masalah nak jadi MB. Ni… dalam majlis syura pun tak lekat, macamana. Mungkin dia bagus, tapi jangan fikir dia sorang bagus.

      Reply
      • March 5, 2012 at 11:24 PM
        Permalink

        politik bro..masing2 nakkan kuasa..masing2 ada taktik masing2..

        Reply
        • March 9, 2012 at 1:46 AM
          Permalink

          ahli politik UMNO memamng macam hang sebut… tapi dalam PAS tak ramai. Mereka berpolitik kerana Allah… mereka tahu balasan yg. Allah bayar lebih mahal dari dunia dan isinya.

          Reply
      • March 6, 2012 at 12:38 AM
        Permalink

        bujuk..tak baek hang marah mcm ni kat tonyXguna tu…dia pun mcm hang jugak…pencacai pungkok Anwar…

        sabar yea tonyXguna…bujuk pun sama mcm hang jugak…takgunaseduitpun….

        Reply
    • March 5, 2012 at 9:56 PM
      Permalink

      mahataik 22 tahun memperbodohkan melayu UMNO….. bukan melayu pun ….melayu asyik kena tipu jea….

      Reply
      • March 6, 2012 at 9:57 AM
        Permalink

        Orang BODOH mcm ko (c4@AHJ) ajer rasa kena tipu..pasal tak faham WAWASAN yg ingin Tun M bentukkan utk masa hadapan. Taklah mcm TGNA dah berapa tahun menjadi Ketua Negeri, satu hapa pon tak nampak. Yang pasti negeri bawahnya terus KETINGGALAN dari semua aspek…tu yang confrm…Bagi yg pandai sikit berniaga (sikit ajae Tau) mcm MB Gagap diSelangor, tumbuhlah Pusat Hiburan K.OK, rumah Urut, dan Hotel Murahan bagi menampung buisness HARAM JADAH towkey2 DAPigs yg membela CinaDoll2.

        Reply
    • March 5, 2012 at 11:04 PM
      Permalink

      Tak Yah citerlah pasal DRM dia memang negarawan ulung bukan di malaysia je tapi didunialah tony mengawan

      Reply
  • March 5, 2012 at 4:07 PM
    Permalink

    orang kedah kata ‘pi mai pi mai tang tu jugaklah’

    Reply
  • March 5, 2012 at 4:19 PM
    Permalink

    aku memang tak suka style azizan ! !pemimipin-pemimpin umno kedah terus menyerang kepimpinan pas kedah termasuk politik yang separuh masak mukriz pun membuli sampai kepala dia tapi dia masih membisu sebalik mencari pasal dengan rakan seperjuangan kerana disyaki pro anwar!

    Reply
    • March 5, 2012 at 4:31 PM
      Permalink

      betul ke azizan mcm tu tony….laaa..tapi bujuk citer lain plak…takpe2 kita tunggu komen bujuk….cepat la bujuk aku dgn tony tunggu komen hang ni…hehehehehehe..

      Reply
    • March 5, 2012 at 9:56 PM
      Permalink

      Aku tak tau politik kedah, tapi selagi rakyat suka dan takda masalah pada aku ok. Pelan2 kayuh… jangan laju sangat nanti jatuh yg. penting menang. Jangan jadi macam DHA nak ubah semua sekelip mata… akhirnya kecundang. Betui kalau boleh hari ni kita nak ujud negara seperti madinah zaman nabi, tapi Nabi usaha pada agama berapa tahun sebelum jadi macam tu. Itu Nabi yg. MAKSUM, kita ni manusia yg. serba kekurangan… tu tak kira yg. baru nak kenal Islam yg. sebenar setelah PAS berkuasa. Aku yakin ahli PAS nak ISLAM cepat2, tapi apa gunanya kalau jadi macam T’ganu? Jadikanlah ia sebagai tauladan… sebab kalau UMNO dapat balik, bukan mudah PAS boleh berkuasa semula. Kalau takda kuasa macamana nak ubah pemikiran rakyat dan jalankan Islam sebenar. Ikut k’tan walaupun d provok laksanakan hudud, TGNA tak melatah… dia mintak Najib tarik dulu surat PM yg. nak istihar darurat kalau laksanakan Hudud. Kalau darurat… PAS takda kuasa, langsung tak boleh nak cerita Islam pun susah.

      Reply
      • March 5, 2012 at 10:37 PM
        Permalink

        Bujuk, jangan jadikan darurat sebagai alasan. Kalau betul-betul nak laksana hudud la ni pun boleh. TGNA takut Allah swt atau takut PM? Orang pertama yang kena dihukum hudud ialah DSAI.

        Reply
        • March 5, 2012 at 10:57 PM
          Permalink

          Dalam Islam d ajar kalau ada musuh yg. nak bunuh kamu sebab kamu Islam dan dia akan lepaskan kamu kalau tak mengaku Islam maka masa tu tak salah kamu tak mengaku Islam asal dalam hati kamu masih ISLAM.
          Berbalik pada HUDUD… kalau dah K’jaan Pusat istihar darurat boleh ke HUDUD d laksanakan?
          Jadi lebih baik sedarkan rakyat dan umat Islam supaya bila semua faham Islam, insyaallah hudud akan tertegak sendiri.

          Reply
          • March 6, 2012 at 12:40 AM
            Permalink

            hang citer apa ni bujuk…pasai 13 may 1969 ke???…oooooo…

          • March 6, 2012 at 11:58 AM
            Permalink

            aku jawab cfu.. hang memang selalu tak faham.

          • March 6, 2012 at 4:59 PM
            Permalink

            bkn cfu jea nk paham…semua kat sni nk paham…tp semua tak paham…hang cuba nk sampaikan kisah ape ni bujuk…pasai bintang3 ke???…

            bleh tak hang cuba skali lg??…usaha tangga kejayaan bujuk…kalau hang terdaya la???…

          • March 6, 2012 at 10:05 PM
            Permalink

            Puak puak PAS ni balik balik heboh pasai hudud tapi sampai la ni hudud tak jugak moncoi kat Kelantan & Kedah. Sembang jerr lebeh udah tau hudud tak leh di laksana kan masih nok kelentong pada rakyat yang bodo bebai ni…!!!

      • March 5, 2012 at 11:06 PM
        Permalink

        komen merapu dr bujuk

        Reply
        • March 5, 2012 at 11:27 PM
          Permalink

          asal reply bro..betul atau tidak belakang kira..yg penting reply..hehe..bujuk..bujuk..

          Reply
  • March 5, 2012 at 4:22 PM
    Permalink

    lawan tetap lawan musuh politik azizan adalah umno dan bukan apa yang disifat sebagai puak erdogan!

    Reply
    • March 5, 2012 at 4:36 PM
      Permalink

      hai….cpatnya hang kena warning dgn puak erdogan…hang tau tak tony yg pak jijan tu kamcing dgn family TUN…tu pasai dia ckp buku jinggay tu bukan Al-quran dan tak perlu diikuti…

      Reply
      • March 5, 2012 at 10:07 PM
        Permalink

        Tun mana? yg. perabih duit rakyat sampai 100 bilion tu ka?
        Lepas tu suruh k’jaan audit semua TUN smapai anak cucu…
        wow… hebat TUN ni, sekali jadi PM kaut sampai anak cucu.
        Nampaknya kes tutup sebab Presiden dan naib pre. pun anak TUN jugak. Menantu TUN pulak ketua pemuda…

        Reply
        • March 5, 2012 at 11:10 PM
          Permalink

          kalau betul Tun habis duit 100b baguslah memang kita nampak kesannya pd pembangunan negara dan kebajikan rakyat msia.Nik Aziz perabih duit rakyat 200 bilion tapi air kat kelantan tetap berkarat.

          Reply
          • March 6, 2012 at 9:14 AM
            Permalink

            masalah bukan habiskan pada negara dan rakyat tapi pada diri sendiri dan anak cucu. Kalau pada negara dan rakyat nak buat apa AUDIT?

        • March 6, 2012 at 12:43 AM
          Permalink

          Alaaaa bujuk…TUN yg bg hang celik IT …TUN yg modern kan hang dan negara malaysia ni…

          Reply
          • March 6, 2012 at 9:18 AM
            Permalink

            Habis sebab dia bagi celik IT dia boleh songlap duit negara sampai 100 bilion tampa tindakan?
            Kat sekolah cikgu ajar hang sampai pandai jadi dia boleh ambik harta ayah ko ikut sukati dia ke? Dia boleh ambik kereta, rumah dan mak ko dan ko pulak kata takpalah sebab dulu cikgu ajar saya sampai jadi macam sekarang?

          • March 6, 2012 at 10:48 AM
            Permalink

            ada ke cikgu mcm tu bujuk???? tak tau la plak cikgu hang mcm tu….cikgu mana yg dah ambik mak hang tu???…cikgu mat sabu ke….ooooo normah tu mak hang la yea….

            byk nya harta ko kena rampas dgn TUN…hang ni kalau bercontoh mesti nak kelongkang…

            tak kena la cth tu ngok…bleh bg contoh lain…aku tunggu ni…

          • March 6, 2012 at 12:02 PM
            Permalink

            Maknanya tak boleh ambik harta orang lain sukati kan..
            tapi camana korang boleh setuju TunM ambik harta negara sampai 100 bilion sebab bagi korang celik IT?
            Bukan 1oo juta…bro.

          • March 6, 2012 at 1:39 PM
            Permalink

            korang pun main rampas je..balun sampai habis selagi berkuasa..habis pasir semua nak disebatnya..uitm tak bg didirkan kat selangor konon tergugat la..tanah Yayasan selangor pun nak digadainya..baru 1 penggal je..belum pun sampai 50 tahun memerintah..agaknya dah takde ape yg tinggal pd bangsa melayu kot jdnya..

          • March 6, 2012 at 5:05 PM
            Permalink

            detail sikit bujuk…jgn bubuh 1oo bilion ikut sedap jari hang jea…cuba hang detail kan…kalau hang ada fakta la…kalau takde hang anggap la yg hang ni buat lawak bangang kat sini jea…

            aku tunggu ni….

    • March 5, 2012 at 4:56 PM
      Permalink

      tony..jijan kata…

      “Saya ikut sahaja apa jua keputusan dalam mesyuarat yang diputuskan Pas Pusat, termasuk arahan yang dikeluarkan. Pada awal lagi, bukan saya yang buang mereka, tetapi mereka yang tidak mahu,” katanya, ketika dihubungi, semalam….MAKSUDNYA!!!!!

      Reply
    • March 5, 2012 at 10:03 PM
      Permalink

      Ye.. aku setuju, kita ganyang UMNO dulu baru cerita siapa nak jadi MB lepas PRU13.

      Reply
      • March 5, 2012 at 11:34 PM
        Permalink

        hehe..sendiri pun bergaduh2 berebut2 kerusi..cmana nak ganyang UMNO..takyah la kecoh2 dah tahu tahap mana kepimpinan PAS ni..lepas ni bg je UMNO (BN) memerintah..Insyaallah akan berubah la Kedah

        Reply
        • March 6, 2012 at 9:21 AM
          Permalink

          dah lama dah UMNO perintah kedah.. apa yg. berubah?
          Najib pun cakap mintak maaf pada rakyat kedah atas kesilapan dan kesalahan lalu dan janji tak buat lagi. Ni macam budak2 nakal curi rambutan, kena tangkap tak buat lagi… tapi musim depan kalau rambutan tu berbuah baru buat semula…. hehe.

          Reply
          • March 6, 2012 at 10:57 AM
            Permalink

            bermaaf maafan dituntut dlm agama islam…dalam agama PAS mungkin berbea agaknya…

            ada ke memohon maaf bg cth bagaikan budak curi rambutan…ape ke bangang la ko ni bujuk…ko tak pernah mintak maaf pada sesiapa ke???ko mcm pun budak curi rambutan tu ke????hehehe

            contoh bodoh dari org yg bodoh..nampak sgt la hang ni bodoh…cover2 la skit kebodohan hang tu…kalau pok nik baca bodoh hang ni, besar kemaluan dia…( tp tak le sebesar Aljub )

          • March 6, 2012 at 12:06 PM
            Permalink

            buktinya seperti d T’ganu…
            bila pulangkan pada BN, stadium runtuh, masjid runtuh, makmal sains runtuh… buat masjid boneka juta2 tak boleh buat solat jemaah. Belum kira moonsun cup yg. tak bagi manafaat pada rakyat t’ganu.
            Duit banyak tapi rakyat antara termiskin. Belum cerita akhlak pemimpin yg. sanggup ‘natang kan raja’.

          • March 6, 2012 at 1:35 PM
            Permalink

            hehe..jeles dgn pembangunan kerajaan BN ye bujuk..masalah teknikal masih boleh diatasi..apa kurangnya Selango..bukan brtambah maju pun dok mcmtu gak makin bnayk ank sykt negeri selangor dipelingkopkan Pakatan haram ni..konon maju & bnyk untung tp tak betul pun putar belit je..kemajuan mmg dah di bawa oleh kerajaan sebelumnya je..

          • March 6, 2012 at 5:09 PM
            Permalink

            kalau hang jujur bujuk…mana yg lebih moden Terengganu ke kelantan…itu pun kalau hang jujur la…

          • March 6, 2012 at 10:06 PM
            Permalink

            kita follow audit negara yg. mempunyai kelayakan dan d iktiraf. Kadar kemiskinan d t’ganu lebih teruk dari k’tan.

          • March 7, 2012 at 12:27 AM
            Permalink

            Audit negara mana bujuk oiii..hang percaya ke dgn agensi2 kerajaan BN ni…kalau tak munafik tak sah hang ni…

          • March 9, 2012 at 1:44 AM
            Permalink

            bila pulak Audit negara berada bawah BN… hang ni ngigau la. Audit negara bawah k’jaan M’sia. Diorang ada fakta.. kena la percaya.. kan.

  • March 5, 2012 at 4:23 PM
    Permalink

    biasa lah UMNO pun turut terlibat ….. melaga-lagakan orang

    Reply
    • March 5, 2012 at 4:43 PM
      Permalink

      kesiannn nyerrr….kena laga2 yea….

      Reply
      • March 5, 2012 at 9:37 PM
        Permalink

        org bodoh memang begitu..

        Reply
    • March 5, 2012 at 4:48 PM
      Permalink

      yer la apa2 yg yg berlaku dlm pr 100% umno terlbat..dasyatnya umno awat jahat lebih dari yahudi…kesian yer..pas parti islam…semua tindakan berpandukan hadis dan nas alquran…hehehehe..ada otak pikiaq sendiri no…

      Reply
    • March 6, 2012 at 2:11 AM
      Permalink

      Laga tak sampai keluar parti cam fuckatan haha

      Reply
  • March 5, 2012 at 4:53 PM
    Permalink

    Dengan nada sedih, Azizan berkata, “Saya tak kelahi dengan sesiapa pun, tetapi orang yang cari gaduh dengan saya.”(sinar harian)….maksudnya!!!!

    Reply
    • March 5, 2012 at 9:51 PM
      Permalink

      begitu juga dengan PAS ….kita tak cari gaduh dengan UMNO……..

      tapi UMNO yang cari gaduh dengan PAS….

      sebab UMNO tak puas hati BN kalah …..

      Reply
      • March 5, 2012 at 11:39 PM
        Permalink

        siapa yg nak bergaduh dgn korang..bukan ke korang sesama sendiri bercakar..hehe..malah UMNO bnyk menyeru perpaduan dgn PAS tp korang yg menolak..ko ni saje je nak cari gaduh kot ye c4..

        Reply
  • March 5, 2012 at 5:25 PM
    Permalink

    tahu x apa jasa azizan selepas mejawat MB kedah…klau xtau saya bgitau…kouta perumahan utk bumi siapakah yg berani mempertahankan selain dripada abg jan..hampa org melayu sepatut tgk yg ni dulu sb rumah adlah keperluan xpayah citer yg lain…

    Reply
  • March 5, 2012 at 5:56 PM
    Permalink

    maksudnya si tony ngan bujuk ni bodoh yang teramat… kesian dorang…. aku rasa dorang ni bukan orang malaysia la, dari bangladesh kot… tu yg susah nak faham..

    Reply
  • March 5, 2012 at 7:32 PM
    Permalink

    tu ler ghopenyer pas kononnya parti islam,.baru diuji dgn sekelumit kuasa dah berckaran dan kufur nikmat,..

    tanda2 awal nikmat tu akan ditarik oleh allah swt,.kan Allah ada berfirman ,..klu engkau bersyukur aku akan tambahkan lagi nikmat,.jika engkau engkar azab ku amat pedih,….

    Reply
  • March 5, 2012 at 9:43 PM
    Permalink

    Tu la PAS. Dah dapat kuasa di Kedah, nak rampas kuasa sesama mereka. Tamak kuasa. Aku oghang Kedah tengok pemerintahan di bawah PAS dengan UMNO tak dak beza apapun.Masa UMNO perintah rasa juga cahaya Islam. Tapi la ni nampak serabut, sesuailah dengan nama Parti Asyik Serabut.

    Reply
  • March 5, 2012 at 9:50 PM
    Permalink

    Najib suruh kawal diri….untuk mendapat kuasa…

    tapi najib sendiri pun tak boleh kawal isterinya ……

    Reply
    • March 5, 2012 at 10:21 PM
      Permalink

      Aku ada teka-teki untuk hang C4. ‘Dalam banyak-banyak bini, bini sapa yang tak boleh kawal laki dia. Dok tengah TWITTER tiba-tiba hilang’. Dapat jawab, aku bagi sekupang.

      Reply
    • March 6, 2012 at 9:23 AM
      Permalink

      salah tu C4… bukan tak boleh kawal Isteri dia tapi dia pun d kawal cik Ros.

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:00 AM
        Permalink

        bini kena kawal bujuk…nti ostat bwk pi hotel pkul 3pg…melopong hang…

        Reply
        • March 6, 2012 at 12:11 PM
          Permalink

          awat tak tangkap Rosmah peluk anak laki orang tak kira tempat. Antaranya dia peluk dan cium ialah lee chong wei, artis india salman khan ka.. adik ipar dia pun peluk cium jugak. Ce… hang cerita benda tu semua haram atau harus?
          Ni depan orang ramai, ada gambar dalam utusan… bukan dalam m’siakini.

          Reply
          • March 6, 2012 at 5:17 PM
            Permalink

            yang aku tanye hang tak jawap…kona sana sini yg lain…bleh tak hang copypaste gambaq tu…aku kena tengok dulu bujuk…

            kalau ye pun bujuk, awat hang tak kol JAIS @ JAWI…hp hang tak de credit ke???…

            ni cuma nasihat jea bujuk…hang jeling2 sikit kat bini hang tu…boss2 hangpa ni bkn kira sgt…kalau hang ada problem dgn bini hang cepat2 pi jabatan agama…bkn apa, takut2 nanti dia pi refer kat ostat2 pkul 3pg plak…nasihat jea…

          • March 6, 2012 at 10:09 PM
            Permalink

            awat hang tak baca utusan ka..?
            Apa pekdah hang back-up Rosmah punya dosa? aku tak kesah hang percaya ke tidak yg. penting 1m’sia tahu hal ni.

          • March 6, 2012 at 11:37 PM
            Permalink

            usung bini org pukul 3 pagi apa hukumnya bujuk??

          • March 6, 2012 at 11:58 PM
            Permalink

            1 malaysia pun tahu..ostat kaunselor kul 3 pg nih..hehe

  • March 5, 2012 at 10:43 PM
    Permalink

    masalah besar ni kalo tak ada persefahaman dlm barisan pentadbiran negeri,pincang pentadbiran kalau gini sebenarnya apa pun salah satu puak kene mengalah bukan bersatu yg tidak bersatu.
    Tubuh pulak jawatankuasa pemantau yg duduknya bukan di kedah yg tak dapat mendepani permasalahan rakyat kedah,caca merba jadinya nanti.

    Reply
  • March 5, 2012 at 11:06 PM
    Permalink

    Minda puak pembangkang tak boleh kontrol dah.chasis dan tak balance. Masalah ostat zizan dan pahrol ,najib dan bini dia yang disalahkan ..hahahahahahaahahahahahah..bagi laaa alasan yang bolehkan kita tak gelak sakan. Tapi macam mana punnn…pahrol kaaa ostat kaaa semua hhehe kaghutttttttt!.. pahrol masa depan puak-puak dia di Kola Kedah haaa bukan main, perghhhhhh..macam nak pi pulaih kepala ostat, tapi alih-alih…ambik jugak jawatan exco tuhhhhh hahahahah sembanggggggggggggggggggg!!!! Ludah lepas tuh jilat, tok sah dok bagi alasan apa punn….sebebaq nya sembang saja.. besaq tapi “hati ciput” sajaaaaa…Last mau jugak jawatan exco tuhhh…..”gempaq tak jadi”

    Reply
  • March 5, 2012 at 11:16 PM
    Permalink

    Jika benar pengaruh Anwarinas yang menginginkan Azizan terguling ada menasabahnya. Setail Anwar dari dulu dalam merealisasikan mimpinya dia apply system PEcah dan PErintah. Dia akan pecah belahkan satu perpaduan untuk mencuri peluang perintah.

    Ini taktik US atau Israel sejak berkurun dulu. Orang amerika sanggup menyamar jadi indian pakai terendak dengan bulu burung diatas kepala lalu menyelinap dalam kumpulan apache menyamar jadi apache. Menyamar lalu membunuh tujuan untuk membuktikan kaum apache adalah pembunuh dan mereka layak diperangi. Ini synonym dengan stragegi George Semak atau Bush yang meletupkan bangunan kembar PWTC mereka mengorbankan 3000 jiwa . Lalu tertangkaplah pilot dan perancang yang dikaitkan dengan alqaedah buat dijadikan alasan untuk menyerang negara islam yang melindungi alqaedah. Ironinya dalam kumpulan 3000 jiwa terbunuh tidak ada seorang pun jiwa yahudi terkorban. Ini bentuk pecah dan perintah. Jiwa terkorban tidak mengapa asalkan dapat memperolihi keuntungan yang lebih besar dari itu.

    Anwar belajar dari US dan Yahudi lalu mengamalkannya.

    Walau demikian TUN Daim dalam wawancaranya ternyata tidak pelik sangat dengan Anwar. Anwar pada TUN bukan pengancam . Anwar sekadar macam Sukarno yang berpidato dengan hafalan ungkapan kata favourite yang disebut nya berulangkali. Hakikatnya, isinya kosong dan hambar tiada erti khusus.

    Pada TUN juga Anwar tak akan kemana , lepas ini Anwar bakal terkubur dan kisahnya akan perlahan lahan berlalu begitu saja dan akhirnya dilupakan.

    Reply
    • March 6, 2012 at 12:48 AM
      Permalink

      Itulah yg Nuar Brahi ni buat semasa dlm UMNO. Dia berlakon ‘imej’ alim ‘pak sheikh’ tp pada masa yg sama disuntik virus perosak ke dalam UMNO, memecahbelahkan dr peringkat pucuk pimpinan lagi supaya UMNO scrambled..

      Reply
      • March 6, 2012 at 11:41 AM
        Permalink

        Tak pernah ada sesiapa sebelum ini yang “seberahi” untuk jadi PM kecuali Anwar. Dia dilihat cuma ada satu plan, yaini plan A saja dan plan itu memastikan dia jadi PM, tak boleh tidak.

        Kenapa begini. Ini kerana dia ada full force dibelakangnya memastikan dia dapat realisasikan impian nya. Selepas itu dia akan bergerak mengikut kehendak sponsornya yang pegang butang remote control kerana hidungnya dicucuk.

        Apakah ini terlalu tidak logik untuk didengar. Banyak logiknya dari tidak. kerana tak akan ada manusia yang bernafsu begini besar tanpa sponsor dibelakangnya.

        Reply
  • March 6, 2012 at 6:52 PM
    Permalink

    Bukan diKerajaan Kedah saja duk kalut sesama mereka..kat sini pun sesama mereka pun sama kalut…sorang sokong Azizan yg sorang lagi sokong Anwaris..yg sorang sokong ulamak, yg sorang lagi sokong sekular.

    Patutlah cakap depa merapu meraban ja.

    Nik Aziz tak mahu cakap apa2 ka?…takkan jadi musyidulAmBisu kot..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.