Krisis Kedah Berlanjutan, Bukti PAS Tak Boleh Pakai

PENULIS menanti dengan penuh minat keputusan mesyuarat khas PAS pusat dalam membincangkan krisis politik di Kedah yang menyaksikan 2 orang Exco, Datu Phahrolrazi Zawawi dan Datuk Dr. Ismail Salleh enggan dilantik semula ke jawatan tersebut kerana berselisih pendapat yang serius dengan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak.

Rasanya bukan penulis saja, ramai lagi yang turut berminat terutama sesetengah ADUN PAS Kedah.  Malah penulis dimaklumkan sudah ada yang siap-siap membuat persediaan untuk menyambut MB baru hari Ahad ini.

Tapi penyudahnya, hampa.

Mesyuarat 3 jam yang digembar-gembur boleh menyelesaikan masalah secara musyawarah, mahabbah dan apa kejadah ayat-ayat Arab yang lain (nak tunjuk ini PAS masih lagi parti Islam tapi dasar negara berkebajikan), tidak juga berjaya menyelesaikan masalah yang mengegarkan pentadbiran negeri ini.

Sebaliknya, kepimpinan PAS pusat ambil keputusan mengadakan ‘lawatan’ mesra’ ke Kedah besok (Sabtu) untuk berjumpa dengan semua pihak-pihak yang bertelagah seterusnya menyelesaikan masalah ini yang kelihatannya semakin mendekatkan Kedah kepada BN semula.

Maksudnya, PAS Pusat ini terbukti sebuah badan yang tiada wibawa apabila gagal menyelesaikan masalah yang sebenarnya mudah sehingga terpaksa ‘menghadap’ pihak terbabit di tempat masing-masing pulak.  Ini siapa sebenarnya yang pimpinan tertinggi, 2 Exco itu ke atau PAS Pusat?

Kalau ikutkan sebelum ini macam semua masalah itu mudah.  Buktinya, Azizan dalam beberapa kenyataan kepada media sebelum upacara perlantikan Exco berlangsung berkata akan melantik ADUN-ADUN yang berminat untuk menjadi Exco, katanya, ada ramai orang yang minat nak duduk kerusi tersebut.

Tapi akhirnya, semua mata melihat, Azizan tetap menunggu 2 orang Exco yang enggan dilantik semula itu.  Apa tak lantik Exco baru dari kalangan ADUN PAS ataupun PKR yang lain seperti yang digebang pada awalnya?  Itu tunjuk Azizan sudah hilang kredebiliti.

Simple problem with simple solution pun PAS tak boleh nak selesaikan.

Tapi sama ada semua sedar atau tidak, kalau pun 2 Exco ini menerima perlantikkan semula, tidak ada portfolio lagi yang tinggal untuk mereka kerana semuanya telah diagih-agihkan kepada Exco-Exco sedia ada yang lain.  Mungkin boleh buat perubahan semula kemudian, tapi apalah kelam kabutnya itu nanti?

Yang susah Setiausaha Kerajaan Negeri dan penjawat awam negeri jugak.  Kejap-kejap lapor pada orang ni, kejap-kejap lapor pada orang itu.

Hancur, memang hancur kebolehan PAS memimpin.  Tidak boleh diharap dan tidak boleh dipakai semua sekali.

Justeru rakyat Kedah, ambil kesempatan ini dan bandingkan dengan pentadbiran kerajaan BN yang lepas.  Apa pun masalah kita (BN) ada pada waktu itu, tidaklah seteruk dan separah yang ini – nak lantik Exco pun macam tomoi bergaduh!!

Yang penting, BN tak roboh masjid untuk buat supermarket.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

59 thoughts on “Krisis Kedah Berlanjutan, Bukti PAS Tak Boleh Pakai

  • March 2, 2012 at 3:27 PM
    Permalink

    Pemimpin PAS dan pencacainya hidup dlm hipokrasi! Mereka cpt tuduh org lain tidak Islamik..
    tp bila Allah uji mereka sedikit shj..lebih buruk dari org UMNO!

    Mana dia bukti Islamiknya kalau masalah hati mcm ni pun gagal pemimpin atasi selesaikan? cmm mana nk selesaikan masalah umat? masalah rakyat yg 1001 masalah dan sikap?

    Rakyat KEDAH-PAS sudah mula muak dgn kepimpinan mereka.. UMNO Kedah tidak perlu buat kerja banyak krn Tuhan laga2kan mereka..satu kerja pn tak jadi..

    Itulah balasan bg org2 yg Angkuh.. sombong. Menghina org lain..sehinggakan Madrasah pun jd mangsa..tk de satu alasan kukuh pun..

    So skrg lihatlah bagaimana Allah tunjuk pd kita..rancanglah hebat mcm mana..akhirnya pasti gagal!

    Reply
    • March 2, 2012 at 11:57 PM
      Permalink

      Hancur lah PAS..Mudah2an BN akan menguasai Kedah semula

      Reply
  • March 2, 2012 at 3:38 PM
    Permalink

    Krisis rupanya…

    BN tak roboh masjid sbb nak buat supermarket??? Dalam Islam tak sebegitu jumud, refer ahli yg cerdik pandai..lagipun itu surau yg tak ada org…

    Anyway, nak tanya Masjid Kaca yg berpuluh juta kat Trengganu tu pesal kasi projek tu kat Patrick Lim yer…???

    Reply
    • March 2, 2012 at 4:35 PM
      Permalink

      masjid kaca? ni cerita apa? siapa roboh masjid kaca ganti dengan supermarket macam yang nak dibuat di kedah?

      eh, hang dah baca utusan belum, jumlah masjid di USA bertambah sekali ganda sejak tahun 2000, dari 1200 lebih kepada 2000 lebih sekarang..PAS kelantan dah buat berapa masjid di Kelantan sejak 20 tahun berapa buah dah?

      satu, itupun sekali pandang macam tokong cina..ooii malulah skit, USA pun buat lebih banyak masjid dari lebai PAS kat kelantan…hahahahaahahahahahahahha

      Reply
      • March 3, 2012 at 2:22 PM
        Permalink

        nabi Muhammad tidak diutuskan Allah berlumba2 buat masjid banyak sdare..yg penting sembah Allah..makmurkan masjid..ada hadis ttg isu buat masjid ni..
        nk tye…buat masjid tpi x ade org elok ke mcm masjid kristal tu….jgn jd jahil..semua bende nk dikomen ikut nafsu..

        Reply
        • March 3, 2012 at 4:33 PM
          Permalink

          spin jangan tak spin…jangan kan masjid surau pun susah…yang banyak depa bina…markas PAS…kilang fitnah, sumpah seranah.

          Reply
        • March 3, 2012 at 6:01 PM
          Permalink

          Mendiri kan banyak mesjid ada la tempat untuk penyembahan manusia pada Allah selain di rumah dll. Tu la kehebatan muslim di AS tak semacam pemimpin muslim haprak PAS kat Kelantan,dah lah mesjid tak penah di bina yang dok ada di bina oleh BN dulu pun depa pulun sakan guna untuk semai fitnah busuk kat jemaah. Hali hali bikin celamah bikin ulah kasi busuk semua olang. Tu olang bukan Ulama tapi Ulah Maa….!!!

          Reply
          • March 4, 2012 at 12:34 AM
            Permalink

            betol2..tp x pyh la sampai bemegah2 buat masjid pon nk bising…ape faedahnye..nabi x anjurkan begitu…yg nbi suruh mengimarahkan masjid..hidupkan dgn majlis ilmu..buat buat masjid kosong..jemaah x ad a atau buat masjid utk belawo..konon2 akula buat masjid palig beso..indah..cantik..tp x ada org guna..mcm msjid kristal..cbe ckp ape faedah buat masjid tu???

          • March 4, 2012 at 1:25 AM
            Permalink

            jemaah takde bkn salah pihak yg buat masjid tu ngok, salahnya org2 islam sekelilingnya yg tak mau pi…mcm hang ni….

            nak kata melayu serba salah la plak…nk anggap islam mcm tersasar jea…

          • March 4, 2012 at 3:04 AM
            Permalink

            Mooo,mooo…tak baik kita pertikaikan orang bina masjid..

            Lain la kalau orang yang nak meruntuhkan surau…yang tu kita patut pertikaikan, tak gitu mooo ?

            hang ni mooo…aku rasa dah nak jadi tepu…nak expire

          • March 4, 2012 at 3:05 AM
            Permalink

            opps ! silap…sorry mooo ye..hehe.. silap orang

          • March 4, 2012 at 1:23 PM
            Permalink

            ehehe..kate slah org..slah sape yg buat masjid x de org tu ek..woi..masjid kristal dibuat bkn utuk ibadat tp utk buat belawo je..ko p masjid kristal tu dlu la bru ko tau ape faedahnye bine masjid juta2 tp x leh smyg dlmnye…

            roboh surau apekebendenye…tu bukan roboh sje2..utk buat bru lg kt tmpt lebey selesa..ko spe nk lawan alim2 dlm mjlis mufti yg lebih arif dlm isu ni..sultan pon dah perkenan..ko nk lawan sultan ke..kate junjung ketuanan melayu..loya buruk je…junjung perut buncit bos2 haprak korang je..

    • March 2, 2012 at 5:13 PM
      Permalink

      siapa ahli yg cerdik pandai tu mooo…mat sabu ke mahfuz bean…alahai…

      hang datang pukul 3pg memang la takde org…hang ni james bond ke jebon..

      mooo..org citer pasai roboh surau…hang citer pasai buat masjid…hang ni bodoh la moooo…

      Reply
      • March 3, 2012 at 12:26 AM
        Permalink

        hehe…orang PAS, orang cerita pasal buaya, dia cerita pasal dhab

        orang cerita pasal ular…dia cerita pasal lintah

        PAS…PAS..

        Reply
        • March 3, 2012 at 6:07 PM
          Permalink

          Betoi..betoi…orang dok ghairah cerita pasai Ulama depa pun dok tumpang sekaki gebang pasai Ulah Maa ! memang depa ni busuk suka buat helah nok sebaq fitnah bukan bukan kat orang lain supaya depa nampak baik,waraq tapi haprak…!!

          Reply
      • March 4, 2012 at 8:57 PM
        Permalink

        Mat sabu & Mahfuz bukan nya cerdik pandai tapi cerdik pandir. Mat Sabu cerdik dalam sondoi kepala celah kangkang bini kawan sama parti dan jilat pepek sampai bulu tersekat kat rengkong. Mahfuz lak cakap merepek repek tak tentu buah butir sebenaq nya. Sebab tu aku kata depa tu cerdik tapi pandiaq sakan mengalah kan PaK Pandir….

        Reply
    • March 2, 2012 at 5:39 PM
      Permalink

      nick name mooh pencacai upahan bung nuar…

      hang masih tak perasan lagi ka… pasal patrik lim dapat buat masjid kaca berpuluh juta tu lah…. ruyup selangor,perak, kedah

      pengundi melayu UMNO bagi sama PR…

      tak lah kuat mana pun PR masa PRU12 dulu, sbb musabab menang PR, pengundi benci sama KJ punya setup calon2 setempat….

      lu ada paham ka pasal politik ni mooh….??????

      pengundi2 tengah tunggu PRU13…. mau kasi tanam ini PR cukup2

      Reply
      • March 4, 2012 at 1:32 PM
        Permalink

        x…pengundi tengah tggu PRU nk ajar bn..mau kasi baca talkin sma amno…isu lembu kondo..isu israel..isu scorpene..isu altantuya,isu hudud..isu debat…akan menjatuhkan amno…klu x jatuh…lambat laun amno akan jatuh jugak…mustahil smpai kiamat amno perintah…sbb islam akan menang juga nanti..umno tu bukan islamik pon…skrg ni da ada ura2 islam menag di dunia…mintak2 sampai m’sia skali..

        Reply
    • March 3, 2012 at 12:09 AM
      Permalink

      PAS kelantan tak yah buat masjid…Islam PAS tak jumud ! kita boleh bersolat dimana saja….depan pejabat DAP pun boleh…apa salahnya, buat apa nak bina masjid….

      Kiblat mengadap madagaskar pun tak pe…

      Reply
  • March 2, 2012 at 3:40 PM
    Permalink

    Krisis ka??? Apa pentadbiran Kedah terberhenti ka??? Abih tu Kat dalam UMNO Kak Jat punya NFC terang2 CBT,ada tindakan?? Itu RM250 juta tu……

    Reply
    • March 2, 2012 at 3:58 PM
      Permalink

      Macha ..jawaban lasik balaci Ameno ialah itu pinjaman peribadi lantaklah dia punya pemimpin mau kasi habis atau macammana mau bayar…

      Reply
      • March 2, 2012 at 4:03 PM
        Permalink

        Kalau kes kak ijat atau puak Ameno bukan krisis tapi kikis…kah…kah… Ameno kaki kikis…kah..kah..cilakak

        Reply
        • March 2, 2012 at 5:48 PM
          Permalink

          neutron

          p main jauh2 lah…. kupasan hang langsung tkdak norma2 penilain akademik..

          makpak suruh p sekolah , tak nak p, ponteng sekolah, orang nak berhujah, hang pun nak join sekali, tapi merepet repet

          membosan kan para pembaca

          Reply
        • March 3, 2012 at 6:10 PM
          Permalink

          Begitu jugak pemimpin PKR & PAS bila dah betis depa nok jilat kulit nipis & kiss…ha…ha….ha….!!!

          Reply
      • March 3, 2012 at 12:11 AM
        Permalink

        aneee…PM hang mahmohan singh amacam ? …hang tak payah la nak komen pasal politik kat malaysia ni…tak dak kena mengena dengan hang…

        Reply
    • March 2, 2012 at 4:32 PM
      Permalink

      mahkamah mana jatuh hukum cbt? confirm takleh jawab kan, kan…kalau tak bodoh tu bukanlah orang pembangkang

      Reply
      • March 2, 2012 at 4:44 PM
        Permalink

        Tak yah tunggu mahkamah…..Mahkamah semua tolong cover puak umno lembu ni…. macam lah kita bododh sangat …it’s 2012 tau…bukan 1980an…

        Reply
        • March 2, 2012 at 5:23 PM
          Permalink

          hang memang bukan macam bodoh..tapi hang sungguh2 bodoh mooo..hidup mati hang hanya utk jilat jubur penjubur tu jea….

          yang meroyan tunggu keputusan mahkamah tu puak sapa mooo…sampai tidur tepi jalan mcm pengemis anjing kurap…

          mahkamah jugak la yg melepaskan manusia binatang yg jadi majikan hang sekarang ni…..tak yah tunggu mahkamah konon…confirmed mcm lembooo la hang ni mooo…

          Reply
          • March 3, 2012 at 6:15 PM
            Permalink

            Tok sah dok layan lembu lembu ternakan untuk susu,daging & buat laga ni. Depa tu layak pi begulin ataih jalan & taboq taik serta kencin bau busuk melantong.

        • March 3, 2012 at 12:15 AM
          Permalink

          kena kat hangpa mahkamah adil…tak kena kat hangpa mahkamah cover line..

          kalau tak ada 1980an tak ada lah 2012 mooo oii….dari 1980an sampai 2012, kerajaan BN memerintah aman damai…hehe

          dari 1980an hingga 2012 hangpa dok panaskan kerusi pembangkang paling tepu di dunia…pembangakang Malaysia..hehe

          Reply
          • March 3, 2012 at 12:35 AM
            Permalink

            waduh2…”Kerusi pembangkang paling tepu di dunia”…hehehehe..

          • March 3, 2012 at 2:41 PM
            Permalink

            pembngkang tepu??…skurang2 nye korang yg jd pmbangkang di 4 negeri..

          • March 3, 2012 at 4:34 PM
            Permalink

            hehe…marah nampak ! dah tepu nak buat camana….

    • March 2, 2012 at 4:39 PM
      Permalink

      Tunggu lah PRU nanti. Sure BN dapat balik kedah……

      Reply
      • March 3, 2012 at 6:19 PM
        Permalink

        Bukan setakat Kedah jerr mungkin Kelantan & Selangor habih BN sapu nanti. Penang aku tak pasti kerana cina amat kuat perpaduan sesama depa demi kepentingan bangsa depa…!!!

        Reply
  • March 2, 2012 at 4:43 PM
    Permalink

    sURAT tUN, UCAP2 TAHNIAH KAT EHUD…..Tu baru satu surat yg gomen berani tunjuk…..

    KUALA LUMPUR, Feb 29 (Bernama) — The following is the letter written by

    former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad to Ehud Barak, Prime Minister

    Elect of Israel, in 1999, as released by the Foreign Ministry here today.

    PRIME MINISTER

    MALAYSIA

    8 June 1999

    His Excellency

    Mr Ehud Barak

    Prime Minister Elect of Israel

    TEL AVIV

    Your Excellency,

    May I extend my congratulations on your victory in the recent elections.

    With this impressive mandate, I hope that you and your coalition partners will

    be able to guide the destiny of the people of Israel at the threshold of a new

    Century.

    I would like to take this opportunity to reiterate that Malaysia has always

    sought peace and the settlement of problems between neighbours through

    negotiations. It is therefore our hope to see the mutual implementation of the

    agreements signed between the PLO and Israel. We also believe that if the peace

    process is to be salvaged, sincere and effective steps must be taken to honour

    commitments.

    As an important partner in the peace process it is crucial for Israel to be

    more accommodating. The Palestinians have made major sacrifices. They no longer

    demand the elimination of Israel. They are even prepared to share Jerusalem with

    you. It is therefore timely that Israel respond positively so as to sustain the

    hopes of the people in both Palestine and Israel. Solemn commitments made by a

    previous Goverment must be honoured. The alternative I am afraid, would be a

    permanent state of conflict and regional instability extending into the next

    Century. This is certainly a prospect that must be avoided.

    The crux of the problem is that no party should revert to the old ways of

    taking what belongs to others, on the one hand and instigating hatred and

    violence, on the other. Malaysia cannot countenance aggression by anyone,

    whether friend or foe. Any country that focibly takes over land and properties

    of others, or demolishes dwellings belonging to others in order to set up its

    own settlements cannot be said to be sincere in wanting peace.

    Malaysia is of the firm conviction that the security of all countries in

    West Asia can only be assured with the establishment of a just, lasting, and

    comprehensive peace in the region. This must be based on the principle of

    “exchange of land for peace” and the establishment of an independent Palestinian

    state with East Jerusalem as its capital.

    The world looks foward to Israel under your leadership, to push foward the

    peace process with true determination. It is my sincere hope that the attainment

    of a comprehensive settlement in the region would allow Malaysia to

    realistically envisage a positive move towards the establishment of normal

    relations with Israel.

    Yours sincerely,

    DR MAHATHIR BIN MOHAMAD

    — BERNAMA

    Reply
    • March 2, 2012 at 4:45 PM
      Permalink

      Ucap tahniah pn salah. sengal lh ko ni. walaupun pun musuh, x salah nk ucap tahniah atau perkataan yang baik-baik..

      Reply
      • March 2, 2012 at 5:45 PM
        Permalink

        salah bagi mooh , ucapan tahniah ni…

        salahuddin al ayubi pun bersalah bagi mooh…sebab menghormati king richard

        yang betul bagi mooh ni anwar saje…

        kesian aku dengan kau ni moohhh

        Reply
        • March 3, 2012 at 4:40 PM
          Permalink

          mooo…mana dia tahu international diplomacy…apa pun dia tak tahu !

          Reply
    • March 2, 2012 at 5:27 PM
      Permalink

      dia ni tau copy paste jea…sepatah haram dia tak paham pun….sekadar amik upah sbg pencacai PKR…kalau tak caya, cuba suruh dia translate ke BM ikut versi dia….tah ape bunyi yg keluar…

      Reply
      • March 2, 2012 at 6:18 PM
        Permalink

        Korang pun malas membaca…. sekadar baca MetroSex jer..

        Reply
        • March 2, 2012 at 6:34 PM
          Permalink

          translate la ke BM mooo… ikut versi hang…hang ni kejam laa…plzzzz

          Reply
          • March 3, 2012 at 12:16 AM
            Permalink

            hehe..

        • March 3, 2012 at 6:25 PM
          Permalink

          Wokay gua tunggu lu punya traslation ma..Jangan bikin ulah nak elak sambut la tu cabaran…!!!

          Reply
  • March 2, 2012 at 6:14 PM
    Permalink

    Mahfuz wants probe into ministry project for Hasan Ali
    MalaysiakiniMalaysiakini – 3 hours ago

    Email
    Print

    Related Content

    Mahfuz wants probe into ministry project for Hasan AliEnlarge Photo

    Mahfuz wants probe into ministry project for Hasan Ali
    Mahfuz wants probe into ministry project for Hasan AliEnlarge Photo

    Mahfuz wants probe into ministry project for Hasan Ali

    PAS today demanded a full audit into the establishment of an RM30 million strategy unit by the Youth and Sports Ministry, which is said to be for financing 2,000 programmes for sacked PAS leader Hasan Ali.

    In making the call, the Islamist party’s vice-president Mahfuz Omar said the sum for the Strategy Unit, placed under the Youth Development division, has been collected from other units in the ministry and it is “like an Umno branch” within the ministry to finance political programmes.

    “I am made to understand that this unit will help fund Hasan’s activities to pull the youth to eventually support Umno and BN.

    “It is like having Hasan’s Jati (the organisation set up by Hasan) inside the ministry,” he said

    “Through our research, we know that 60 to 70 percent of the new voters, who are mostly youth, do not support Umno and BN.

    “This unit is tasked with the mission of turning over the youth to support the ruling government.”

    The PAS vice-president also claimed that the whole allocation, or at least a portion of the RM30 million, is allocated for Hasan’s programmes nationwide.

    As a result of this, Mahfuz said, a full audit has to be conducted on the ministry to find out why such a unit, which is not listed in the ministry directory, is tasked with doing this for Umno, with the use of money from taxpayers.

    Reply
    • March 2, 2012 at 10:03 PM
      Permalink

      Moo silap masuk kandang. Masuk kandang kambing pula

      Reply
  • March 2, 2012 at 6:39 PM
    Permalink

    sorry mooo..aku memang nk baca…tp ternampak nama sepupu mr.bean tu…terus tak jadi….lain kali hang hide la nama dia…

    mooo….bleh tak hang post sekali lagi yg takde nama pelawak binggai tu…plzzz mooo..aku tunggu nii…tak sabar nk baca ni…

    Reply
    • March 3, 2012 at 12:21 AM
      Permalink

      ni cerpen karya sapa mooo ?…macam tak menarik jer…tak pe, nanti boring-boring aku layan baca ok moooo ?

      Reply
  • March 2, 2012 at 10:48 PM
    Permalink

    biar MB kedah berundur!

    Reply
    • March 2, 2012 at 11:02 PM
      Permalink

      Suruh MB Kedah bubar dun boleh ngundi cepat

      Reply
    • March 3, 2012 at 12:23 AM
      Permalink

      alaaa hang tonik…apa yang hang marah sangat kat cikgu tu ?

      Reply
    • March 3, 2012 at 1:12 AM
      Permalink

      ala..MB kedah tak maju ke depan pun..

      Reply
      • March 4, 2012 at 1:24 AM
        Permalink

        ade2..’memajukan’ PEROBOHAN MADRASAH!!

        itulah ‘jihad’ plg hebat puak Khawarij PAS khususnya di Kedah..

        mereka bukan main berhujah ikut logik akal.. konon Madrasah itu ‘cabuk’, tiada jemaah, disebarkan dgn sindiran2 buruk kpd rumah ibadah umat Islam..

        Sedangkan mereka tidka tahu disisi Allah apakah hakikat sebenar si pewakaf yg mewakafkan 100 tahun dulu.. dan doa org2 SOleh yg tidak sanggup melihat Masuah Islam digantikan dgn RM 1.47juta..

        Maruah Islam tidak nilai dgn wang ringgit..ttp mereka..REJIM PAS Kedah berpakat dgn Mufti untuk ‘mentaksirkan’ nilai Madrasah itu mengikut hawa nafsu mereka..

        dgn Mufti sekali pn terpengaruh..

        tksampai sebulan dr kes berat itu..kedudukan Azizan mula goncnagteruk..

        so.. fikir2kan lah..siapa yg menggerakkan semua ini..sedangkan kita tahu sifat ASSOBIAH PAS pd sesama mereka wpun dicalit najis mereka tetap jilat…

        Reply
  • March 3, 2012 at 4:59 PM
    Permalink

    Hahahahahaah..heheheheh semua pakat nak jadi MB di Kedah. Ostat zizan sakit kepala, si pahrol sakit hati sebab tak boleh nak ganti. Pengaman pas dri KL sana nuhh mai nak celop tangan ..tapi pakat kena halau balik, depa tak mau nak pakai..hahahaah Kacau laaaaa kacau sungguh parti pas di Kedah. Nih baru nak jaga satu negeri, macam mana nak jadi PM satu malaysia? Mau jahanam batas bendang,hahahah sabit pun laa depa hanya boleh bergantung harap kat Nuar sajaaa untuk jadik PM sebab depa pok kaliau..hahah…..Letihhhhhhhh

    Reply
    • March 4, 2012 at 1:18 AM
      Permalink

      Itulah pengajaran besar bg rakyat Malaysia yg masih subur hati dengan kebenaran (Iman)..
      boleh lihat dgn begitu jelas..bagaimana Allah berikan kemenangan buat mereka.. Tuhan makhbulkan doa hajat mereka..

      tp mereke GAGAL!!..inilah hasilnya..mereka memang corrupted dan tidak layak memegang amanah..tidak layak memerintah.. sebuah negeri yg ‘aman’ tanpa gangguan musuh mereka (UMNO BN) pn mereka bercakar sesama sendiri..

      Mereka bukan sahaj jauh dr Akhlak Islam dlm menjalankan tugas.. dengki dan busuk hati xyah ckplah.. malah jauh dr unsur2 GOOD GOVERNANCE.. lintang pukang..mcm mana mereka fitnah dan tuduh UMNO sekian la..skrg mereka tanggung sebulat2nya balasan..

      hanya sombong dgn CAMRY (Perak) dan Mercedez.. tp ilmu mentadbir zero!

      Reply
  • March 4, 2012 at 1:11 AM
    Permalink

    Hmmm..ada ‘saudagar’ CABUK sekor tu berhempas pulas pkse kita dgr dia ‘jual’ produk puaknya..

    kasihan lerr pencacai tegar PR sekor ni masih blum ‘sedar’ dr ‘koma’..

    org PR sndiri pn dh menikus nk citer bab politik di luar sini..malu beb byk sgt masalah dan penyelewengan pemimpin PR buat.. pencacai bawah2 ni je yg hempas pulas cover tk sudah2..

    sudah lah Moo (lembu PR) oii.. useless jer..

    Insya Allah PR akan ranap dr peta politik negara PRU13 dn seterusnya..AMINN..

    Reply
  • March 4, 2012 at 4:01 PM
    Permalink

    Di Seri Mentalon semalam, ada pemimpin Pas yang sempat di tanya ,apakah perkembangan msyuarat@perbincangan dalam kes ostat zizan dan pahrol. Maka jawablah seorang kuat parti amat sesak itu, “Telan mati emak,luah mati bapak”..hhaaaa payah tuuu. Maka jawab sebenarnya…Tak payah telan tak payah luah laaa wahai orang KEDAH. LUDAH saja. Habis ceritaaaa…kalau simpan dalam molot pun buat geli geleman saja……hahahahaha

    Reply
  • March 4, 2012 at 9:09 PM
    Permalink

    Aku tak sabaq nok tunggu PRU13 nok nengok PR tersemban ke bumi di lenyek sampai jadi lempeng oleh rakyat benci kan pemimpin haprak tak dak wibawa langsung mentadbir negeri…

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.